Jump to content
Shipfriends

Ξένα πληρώματα στην ακτοπλοΐα


Recommended Posts

Η Tallink, μόλις αγόρασε τα 3 Superfast της Βαλτικής, ύψωσε την Εσθονική σημαία και απέλυσε τους 300 (μη Εσθονούς) Έλληνες, Γερμανούς και Φινλανδούς ναυτικούς και τους αντικατέστησε με χαμηλόμισθους Εσθονούς.

Οι αμοιβές τους είναι περίπου το 1/4 των μισθών που έπαιρναν οι απολυθέντες. Ένας δόκιμος Εσθονός ναυτικός παίρνει τώρα 500-600 Ευρώ έναντι των 2,500-3,000 Ευρώ που έπαιρναν οι απολυθέντες την εποχή του Χρυσού Αιώνα του Περικλέους (Παναγόπουλου).

Οι Φινλανδοί ναυτεργάτες, στο Hanko, σε αντίδραση έκαναν εμπάργκο στη φορτοεκφόρτωση στα πλοία της Tallink (μόνο στα φορτηγά και όχι στους επιβάτες και στα ΙΧ), αλλά η Tallink προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και δικαστήριο του Ελσίνκι διέταξε να σταματήσει το εμπάργκο με την απειλή επιβολής προστίμου 300,000 Ευρώ. Αλλά η υπόθεση δεν έχει λήξει οριστικά από την πλευρά των ναυτεργατών.

Για όποιον ενδιαφέρεται περισσότερο:

HELSINGIN SANOMAT (16/5/06): Tallink replaces Finnish crew with low-paid Estonians

HELSINGIN SANOMAT (1/6/06): Seamen’s Union imposes embargo on Superfast Ferries ships in Port of Hanko. Court orders end to action

ΥΓ 1. Η Φινλανδία, άραγε, ψήφισε υπέρ της διεύρυνσης της ΕΕ και της οδηγίας Μπολκενστάιν? :confused:

ΥΓ 2. Μήπως πρέπει να τους στείλουμε για ενίσχυση την ΠΝΟ ή είναι ακόμη επίστρατοι? :D

ΥΓ 3. Καλομελέτα κι έρχεται η μπόρα και καταδώ! :D

Link to comment
Share on other sites

ΥΓ 3. Καλομελέτα κι έρχεται η μπόρα και καταδώ!

Με αφορμη τα παραπανω που εγραψε ο Νηρεας σε σχεση με την απολυση των εργαζομενων στα Σουπερφαστ, συμφωνω απολυτα. Και ειναι πιο κοντα απ' οσο φανταζομαστε, μια και η απελευθερωση των συνθεσεων θα ειναι το επομενο βασικο αιτημα αμεσως μολις απελεθερωθει εντελως η ακτοπλοια οσον αφορα τα τιμολογια.

Ένας δόκιμος Εσθονός ναυτικός παίρνει τώρα 500-600 Ευρώ έναντι των 2,500-3,000 Ευρώ που έπαιρναν οι απολυθέντες

Εχοντας προσωπικη αποψη επι του θεματος, και πολλα λες Νηρεα. Στους Ουκρανους δοκιμους γεφυρας, αυτο το ποσο πεφτει στα 250 με 300 Ευρω οσο κι αν φαινεται απιστευτο, με συνεπεια οι Ουκρανοι να αντιμετωπιζουν τεραστιο προβλημα. Ποιο ειναι αυτο? Οτι οι δοκιμοι γεφυρας οταν πανε εκπαιδευτικο ταξιδι αναμεσα στις σπουδες τους, προτιμουν να ναυτολογουνται σα ναυτες κι οχι σαν δοκιμοι μια και ετσι πληρωνονται καλυτερα. Κατα συνεπεια υπαρχουν 1000δες Ουκρανοι που αναλαμβανουν ανθυποπλοιαρχοι χωρις ουσιαστικη προυπηρεσια/εμπειρια στη γεφυρα... Και μετα ψαχτε τον ISM και ο,τι αλλη ***ρια τους κατεβει στο κεφαλι...

Link to comment
Share on other sites

Eν πρώτοις δείχνει να έδωσε τη διαχείρηση του πληρώματος ίσως και το τεχνικό κομμάτι.

Αλλά, η διαφορά δεν είναι στους δόκιμους όπου επιδοτούνται απο την ΕΕ, αλλά όλο το πλήρωμα.

Και εν τοιαύτη περιπτώσει, δοκιμή είναι θα περάσει, με τους άλλους τι γίνεται??

Link to comment
Share on other sites

Έχω την πληροφορία ότι μικρή ακτοπλοϊκή εταιρεία ετοιμάζετε να φέρει εντός των ημερών επιβατηγό που δεν έχει αναφερθεί καθόλου και σε κανένα post και θα επιχειρήσει να το δρομολογήσει στο Αιγαίο με σημαία Μάλτας(???). Όλες οι εταιρείες γενικώς "ξύνονται" μπας και μπορέσουν να μειώσουν τα έξοδά τους και ο πιο εύκολος τρόπος είναι κατ'αρχήν τα πληρώματα.

Link to comment
Share on other sites

egw twra na pw thn mpourda mou:

an milhsoume gia pontopora kapoies etaireies kratane pio poiotika plhrwmata stous a3iwmatikous en sygkrish me ta ratings. den ginomai oute 8a krinw xwres krath kai e8nh.

Sta krouazieroploia oti exei na kanei me ton pelath kai interaction me auton epishs paramenei kapoias poiothtas.

sthn aktoploia thn dikia mas ti mporoun na kanoun? an poume oti 8a tous alla3oun olous, dyskola 8a steriwsoun kaloi giati ta 3ena plhrwmata synh8ws kanoun 4mhna kai 6mhna rotations. Exoun oikogeneies pou den mporoun na feroun Ellada alliws den 8a exie nohma k o xamhloteros mis8os. An ginei auto, ta Ellhnika limania kai o tropos diaxeiriseis twn karabiwn ka8ws k o ISM den einai gia na ma8ainonte ana 6mhno.

An poume oti 8a alla3oun mono ratings kai oxi officers tote 8a doume sta everest k sta bars fillipinezous? dyskolo. Ara mono gia mhxanostasio to blepw.

Pantws thn 3enh shmaia den pisteuw oti 8a thn balei mia Ellhnikh aktoploikh gia to plhrwma k mono. Sigoura 8a exei kai alla megalytera pleonekthmata gia na mpei se e3oda kai diadikasies agenthdwn kai repatriation apo to e3wteriko estw kai an einai geitones xwres.

Mia grhgorh skepsh h parapanw kai mono.

Link to comment
Share on other sites

Απεναντίας πιστεύω ότι δέν μπορούμε να αποφύγουμε τους αλοεθνής. Στο τελευταίο πλοίο που έκανα απο τα 20 άτομα επρόκειτο να συνταξιδοτηθούν οι 5 και άλλοι 10 μέσα στα επόμενα 2 3 χρόνια! Ποίος θα αναπλήρώσει τις θέσεις αυτές_ Πού θα βρεθούν οι "ποιοτικοί" Έλληνες; εγώ προσωπικά νιώθω πως τα σύγχρωνα ελληνικά πληρώματα υπολοίπωνται κατα πολύ απο τους καλούς σχετικά ξένους. Εδώ ζητάς να γράψουν το ονομα τους στα Αγγλικά και δέν ξέρουν! Πέρασαν ποιά οι εποχές της μπίγας και του ρεφόρτσου, ποιά τα βαπόρια πάνε αυτόματα, οι συμβάσεις είναι μειωμένου χρόνου και η ναυτική τέχνη μόνο στα παλιά βιβλία... Μακάρι να υπάρχουν θέσεις σε λίγα χρόνια και σε αξιωματικούς...

Link to comment
Share on other sites

Den 3erw se ti karabi hsoun prosfata. Egw milousa gia thn aktoploia. To an auto pou les symbei se aktoploiko tote gia ta agglika pou anaferese mallon 8a prepei na paroume ypopsin oti 8a prepei na metafrasoun oi Ellhnikes etaireies to ISM tous.

Pantws pragmati h epoxh ths patentas exei psilope8anei par'ola auta h texnh den pe8ainei apla anaba8mizete se megalyteres texnologies kai oi nautikoi mas oxi mono 8a akolou8hsoun alla exoun hdh akolou8hsei. Mhn to perimeneis apo tous konta synta3iouxous alla yparxoun neoi nautikoi pou ta panta ta ma8ainoun se ba8os. Den einai to 8ema mas auto omws.

Den lew oti 3enoi nautikoi den 8a eroun apla den einai eukolo sthn aktoploia na ginei auto sto ameso mellon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Έχω παρατηρήσει ότι σιγά-σιγά οι Φιλιππινέζοι και όχι μόνο εισχωρούν δυναμικά στα πλοία των Ελληνικών ακτοπλοικών γραμμών!

Συγκεκριμένα στο PRINCESS T που κάνει την μετασκεύη του, αν κάποιος περάσει απ'έξω απο το πλοίο, θα δεί έγχρωμους βατσιμανέους και στα ΡΟ/ΡΟ της HSW, θα δεί μόνο Φιλιππινέζους ανθ/χους!! Απο την στιγμή που ξέρω απο πρώτο χέρι ότι υπάρχουν Ελληνες Αξιωματικοί που αναζητούν να εργαστούν σε εταιρείες όπως η HSW, γιατί να μην τους επιλέγουν? :confused: Και μην μου πείτε λόγω χρημάτων, γιατί με τις νέες συμβάσεις των αλλοδαπών,οι διαφορές πλέον είναι ελάχιστες!!

Link to comment
Share on other sites

οι Φιλιππινέζοι και όχι μόνο εισχωρούν δυναμικά στα πλοία των Ελληνικών ακτοπλοικών γραμμών!

Πάντως κανένα από τα δύο παραδείγματα δεν αφορά πλοίο ελληνικών ακτοπλοϊκών γραμμών.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως κανένα από τα δύο παραδείγματα δεν αφορά πλοίο ελληνικών ακτοπλοϊκών γραμμών.

Αγαπητέ Ορέστη, εννοώ ότι στην γραμμή που είναι η HSW Cargo είναι κυρίαρχη και γι αυτό το χαρακτήρισα ώς ελληνική ακτοπλοική γραμμή! Γιατί για να έχουν κάποιες παροχές-διευκολύνσεις κάποια ΡΟ/ΡΟ, χαρακτηρίζοντε και ώς ακτοπλοικά-εκτός απο Φορτηγά Μεσογειακών Γραμμών!!;)

Τέλοςπάντων, είναι κρίμα αυτή η κατάντια που είχε ξεκινήσει και ενδυναμώνεται συνεχώς με τις ευλογίες Κράτους-Εφοπλιστών!!

Link to comment
Share on other sites

...Γιατί για να έχουν κάποιες παροχές-διευκολύνσεις κάποια ΡΟ/ΡΟ, χαρακτηρίζοντε και ώς ακτοπλοικά-εκτός απο Φορτηγά Μεσογειακών Γραμμών!!;)

Τέλοςπάντων, είναι κρίμα αυτή η κατάντια που είχε ξεκινήσει και ενδυναμώνεται συνεχώς με τις ευλογίες Κράτους-Εφοπλιστών!!

Επειδή είμαι παντελώς ακατατόπιστος έως άσχετος, γίνεται κάτι που παραβιάζει Νόμους, Κανόνες, Κανονισμούς?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ο ΣΕΙΡΙΟΣ εμένα κάπου με βρίσκει σύμφωνο.Το κυριότερο θέμα δεν είναι τόσο ότι φέρει Ιταλική σημαία αλλά το ότι το πλήρωμα στην πλειοψηφία του θα είναι αλλοδαπό.

Με δεδομένο τις τελευταίες πτωχεύσεις ο ναυτικός κλάδος κι ειδικά στο τομέα του ξενοδοχειακού (λογιστες,καμαρώτοι,...) έχει χτυπήσει κόκκινο η ανεργία κι αυτά τα πλοία λόγω μεγέθους τους θα μπορούσαν να δώσουν πολλές λύσεις.

Και τα πλοία της Kallisti ήταν ιταλικής πλοιοκτησίας και με ιταλική σημαία τουλάχιστον όμως τα 2 χρόνια της παρουσίας τους τα δούλεψαν Έλληνες.

Θα μου πει κανείς πως πήγαν οι Έλληνες με τα superfast στην Σκωτία και στην Φινλανδία?

Σύμφωνοι αλλά εμείς ως Ελλάδα έχουμε ήδη αυξημένη ανεργία σε αντίθεση με τις άλλες δυο χώρες που ειδικά η Φινλανδία αποτελεί πρότυπο στη λειτουργία κράτους.Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε εξασφαλίσει δουλειά στους ναυτικούς μας και να μπορούσαμε να προσφέρουμε εργασία και στους αλλοδαπούς.

Εμείς εδώ έχουμε άνεργους που μήνες και μήνες με το φυλλάδιο στην κωλότσεπη παρακαλάνε να πανε σε ένα πλοίο ακόμη και με βαθμό μικρότερο από ότι είναι και δεν βρίσκουν δουλειά κάνοντας δουλειές του ποδαριού για να συντηρήσουν τις οικογένειες.Γνώριζω αρχιλογιστές που είναι διατεθειμένοι αυτοί την στιγμή να πάνε ακόμη κι ως Β λογιστές προκειμένου να δουλέψουν ή αρχιθαλαμηπόλους που θα πήγαιναν σαν απλοί καμαρώτοι προκειμένου να εργαστούν.

Τώρα ήρθε το Cruise Europa , ένα γιγάντιαιο ferry μεν καταδικασμένο όμως με την κίνηση της Αδριατικής δε.Πρόκειται για ένα παραλογισμό μεγέθους που αν είναι για να σταθεί οικονομικά να πρέπει να δουλέψει με φτηνά χέρια ή αν για λόγους καταγωγής του μεγαλομετόχου των Μινωικών θα πρέπει να εισάγουμε αξιωματικούς από την γείτονα χώρα , 1000 φορές προτιμούσα τον ΙΚΑΡΟ και το ΠΑΣΙΦΑΗ με το παλιό status της μετοχικής σύνθεσης των Μινωικών.

Link to comment
Share on other sites

Επιχειρήσεις είναι...μια στα πάνω τους και μια στα κάτω τους..
έχει χτυπήσει κόκκινο η ανεργία κι αυτά τα πλοία λόγω μεγέθους τους θα μπορούσαν να δώσουν πολλές λύσεις.

Μα είναι φυσικό όταν είναι οι Ελληνικές εταιρείες στα πάνω τους δουλεύουν Έλληνες και αντίστροφα οι Ιταλοί ή όποιοι άλλοι. Για πάρτε και την άλλη πλευρά που εδώ και μια δεκαπενταετία δεν δουλεύει σχεδόν κανένας Ιταλός στις γραμμές που κυριαρχούν οι Έλληνες. Αυτοί δεν έχουν ανέργους? Γι' αυτό μιλάω για επιχειρηματικούς κύκλους...που άλλοι κλείνουν και άλλοι ανοίγουν.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω κατά πόσο έχουν άνεργους οι Ιταλοί.Το ότι δεν δούλεψαν στην Αδριατικοί Ιταλοί ναυτικοί ήταν επειδή καμια εταιρεία δεν ασχολήθηκε είτε σοβαρά, είτε επειδή οι Ελληνες ουσιαστικά την ανακάλυψαν και την εξέλιξαν πρώτοι.

Ούτως η άλλως για τους Ιταλούς (εφοπλιστές και ναυτικούς) το πεδίο δράσης ήταν στην τυρηνική θάλασσα με συνδεσεις εσωτερικού, με την Γαλλία, με την Ισπανία και τις βόρειες χώρες της Αφρικής με μεγάλο στόλο που δεν νομίζω να έχουν την δεδομένη στιγμή τόση ανεργία όσο εμείς που στην ουσία μείναμε με 3 εταιρείες όλες κι όλες.

Οι επιχειρηματικοί κύκλοι μπορούν να κλείνουν αλλά δεν ανοίγουν όμως στην Ελλάδα για αυτό και το πρόβλημα γιγαντώνεται. Εκλεισε ο Σπανός, έκλεισε ο Αγούδημος, φυτοζωεί ο Μανούσης με ενα βαπόρι, οι Μινωικές έπιασαν και βάζουν αλλοδαπά πληρώματα και δεν φαίνεται στο φως κανένα νέο άνοιγμα ούτε η άκρη κανένος κύκλου στο άμεσο μέλλον.

Πέραν αυτού όμως ουδείς έλληνας επιβάτης θα περηφανεύεται που θα αναγκάζεται να μιλάει στα αγγλικά για τα περισσότερα θέματα ή που θα του φέρνει το πιάτο στην τραπεζαρία ένας βούλγαρος επίκουρος.

Κι επειδή το φτηνό κρέας το τρώει κι ο σκύλος όσο αφορά το ξενοδοχειακό πιστεύω ότι αυτό θα κοστίσει ιδιαίτερα στο επίπεδο του service των μινωικών.

Οι οδηγοί φορτηγών μπαίνουν στα βαπόρια κι αισθανονται σαν το σπίτι τους. Ξέρουν τους καμαρωτους με τα ονόματά τους σε κάθε πλο΄'ιο της εταιρείας στην οποία είναι πελάτης, κι αυτό τους κάνει να αισθάνονται σε ενα οικείο ζεστό και φιλικό περιβάλλον.

Όταν δεν θα μπορεί να συνενοηθεί ή δεν θα βρει κάτι κοινό ή δεν θα μπορέσει ο αλλοδαπός να τον κάνει να αισθανθεί έτσι θα πει άσε πάω με τους άλλους , τουλάχιστον στις 20 ωρες να περάσουμε καλά και να μας περιποιηθούν.

Εγώ όταν ταξίδευα Αδριατική για χρόνια όντας φοιτητής, τις περισσότερες φορές ήμουν πελάτης μιας συγκεκριμένης εταιρείας. Είχα γνωριστεί σχεδόν με όλα τα παιδιά των ξενοδοχειακών, με χαιρεταγαν τους χαιρεταγα με τα ονόματά τους κι αμέσως αισθανόμουν ένα οικείο περιβάλλον.

Και ένα πρώτο δείγμα του τι μας περιμένει είναι ένα ρεπορταζ από το ΖΕΥΣ ΠΑΛΑΣ στον "Ε" που κυκλοφορεί. Ένα κλίμα απρόσωπο κι απόμακρο αντανακλά στον επιβάτη.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Δε διαφωνώ με τα λεγόμενα σου (για τη ζεστασιά που επιζητούν οι Έλληνες οδηγοί φορτηγών), αλλά πρέπει να καταλάβουμε όσο και να μας λυπεί ότι:

1. Είναι επιχειρήσεις, όχι κοινωφελή ιδρύματα

2. Οι Μινωικές πλέον είναι σε ιταλικά χέρια (και είναι στο χέρι τους να χειρίζονται τα θέματα των Μινωικών μόνοι τους, όπως γίνεται, ή διακριτικά και μακριά αφήνοντας τους εδώ να κάνουν τα κουμάντα τους)

3. Δεν ταξιδεύουν μόνο Έλληνες στην Αδριατική

4. Δεν έχουμε μόνο στην Ελλάδα και τη ναυτιλία της ανεργία (αλλά και να είχαμε μόνο εμείς, είναι αυτό ένα θέμα για τον Γκριμάλντι?)

Link to comment
Share on other sites

Στο ότι είναι επιχειρήσεις κι όχι κοινωφελκή ιδρύματα συμφωνώ αλλά μήπως η οικονομική προσέγγιση είναι επιφανειακή?

Πίσω από την εξοικονόμηση χρήματος απο τις μισθοδοσίες μήπως βρεθεί η άρνηση να ταξιδέψουν κάποιοι γι αυτόν τον λόγο (οπως οδηγοί που είναι κι οι καλύτεροι πελάτες)? Δεν ξέρω ούτε προεξοφλώ κάτι αλλά εξετάζω κι αυτή την παράμετρο.

Αλλά μήπως κοινωφελές ίδρυμα δεν μοιάζει ένα βαπόρι 1.500 κρεβατιών να πηγαίνει κρουαζιέρα 150 και 200 άτομα τον χειμώνα?

Οι Μινωικές είναι όντως σε ιταλικά χέρια πλέον κι είναι κρίμα που δεν μπόρεσαν να κρατήσουν ένα σεβαστό πακέτο μετοχών οι πρώην έλληνες μέτοχοι. Μπορούν λοιπόν να ασκησουν διοικηση χωρις να δωσουν αναφορά σε κανέναν αλλά θα πρέπει να κοιτάξουν και το τι θέλουν να κάνουν στην ελληνική αγορά.Κι αν στην Αδριατική αντανακλά μία φορά άσχημα τότε στο Ηράκλειο θα σε ενα τετοιο ενδεχομενο θα αντανακλά 10.

Στην Αδριατική όντως δεν ταξιδεύουν μόνο ΈΛληνες αλλά τον χειμώνα από τα 200 ατομα τα 150 είναι Ελληνες και οι 60-70 εξ αυτών οδηγοί φορτηγών.

Και το καλοκαίρι στην πλειοψηφία είναι Ελληνες.

Η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα με ανεργία ούτε είναι θέμα να συγκινήσει τον Γκριμάλντι αλλά είναι θέμα να συγκινήσει τα σωματεία και την Ελληνική κυβέρνηση διότι αν ξεκινήσουμε το ίδιο βιολι θα δίνουμε δουλειά στους αλλοδαπούς και θα πεινάνε οι Ελληνες. Μην γίνει σαν την ποντοπόρο όπου τους Ελληνες τους ψάχνεις πλέον με το δίκανο στα βαπορια.

Η Ελληνική ναυτιλία βασίστηκε στους Ελληνες ναυτικούς. Οι Ελληνες ναυτικοί (ακόμη κι οι περισσότεροι μεγαλοεφοπλιστες της ποντοπορου απο ναυτικοι ξεκινησαν)την μεγαλούργησαν την εδραιωσαν κι οι ελληνες ναυτικοί αναγνωρίστηκαν παγκοσμίως από τους πλέον ικανούς στον χώρο.

Αν καταφέρουμε και χάσουμε τον Ελληνα ναυτικό θα χαθεί κι η ελληνική ναυτιλία.

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω πως παρα το γεγονος οτι ειμαστε ενα ναυτιλιακο φορουμ, το συγκεκριμενο θεμα ειναι πολυ ευρυτερο. Δε νομιζω πως μπορουμε να περιορισουμε αυτο το θεμα στους ναυτικους, ειναι καθαρα εργασιακο θεμα που απτεται σχεδον ολων των κλαδων και στην τελικη αναλυση αυτο που μετραει για τους επιχειρηματιες ειναι να βρουν την καλυτερη δυνατη σχεση κοστους/ικανοτητας, εν προκειμενω ο Γκριμαλντι προτιμα τους Ιταλους(Οι Μινωικες για μενα εχουν παψει να υφιστανται εδω και χρονια), ισως και για εθνικους λογους. Αυτος ειναι ενας τροπος σκεψης του homo economicus επιχειρηματια που ειναι συμβατος με τους καιρους που ζουμε και θεωρω παραλογο να εχει κανεις απο τον οποιονδηποτε επιχειρηματια απαιτησεις να σκεφθει αλλιως.

Σκεφθειτε επισης την αλλη πλευρα του νομισματος. Αναλογιστειτε ποσοι συμπατριωτες μας δουλευουν στο εξωτερικο, σε ξενες εταιρειες οχι μονο στη ναυτιλια που πραγματι εχουμε σαν χωρα τεραστιο στελεχιακο δυναμικο, αλλα και σε τοσους αλλους τομεις οικονομικης δραστηριοτητας. Αυτοι οι ανθρωποι εχουν με τη σειρα τους παρει τις θεσεις εργασιας που αλλοτε θα ειχαν οι εκαστοτε ντοπιοι σε καθε χωρα, καλως ή κακως. Δεν ειναι ολα δηλαδη εις βαρος μας.

Στο δια ταύτα, ειδικα για οικονομικους αξιωματικους, θαλαμηπολους και κατωτερα πληρωματα η κατασταση ειναι οντως ζοφερη και χρειαζεται καποια προνοια γι αυτους τους ανθρωπους, πρωτ' απ' ολα απο τα Σωματεια τους τα οποια κατα τη γνωμη μου εχουν αποτυχει παταγωδως στο εργο τους, οι απεργιες δεν ειναι λυσεις οπως εχει επανειλημμενα αποδειχτει. Η εποχη που εβαζες το φυλλαδιο στην κωλοτσεπη και εβρισκες δουλεια πινοντας καφε στο Καλύμνιο το καφενείο στον Άγιο Νικόλα, εχει περασει ανεπιστρεπτι. Ευτυχως ή δυστυχως, η αγορα εργασιας οχι μονο για τη ναυτιλια αλλα και για ολους τους τομεις αλλαζει, και αλλαζει τάχιστα. Ανταγωνιστες μας για μια θεση εργασιας δεν ειναι πια μονο οι Ελληνες αλλα και τοσες αλλες εθνικοτητες ανα τον κοσμο και ειδικα στην Ευρωπη, συνορα αυτου του ειδους πια δεν υπαρχουν.

Link to comment
Share on other sites

Μα κι εγώ Νίκ περισσότερο στην προνοια αναφερομε και στα σωματεία αλλά και στην κυβερνηση όπου θα πρέπει να βρεθούν λύσεις.

Ο Γκριμάλντι καλώς ή κακώς κάνει αυτό που τον προστάζει το επιχειρηματικό του συμφερον για μένα πιστεύω ότι δεν θα βγει σε καλό αλλά λίγη σημασία έχει διότι ο χρόνος θα το δείξει.

Συμφωνώ απόλυτα ότι τα συνορα έχουν ανοίξει οπότε έχουμε ανταγωνιστές κι άλλους πέραν των συμπατριωτων μας αλλά είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε όταν η Ελλάδα έχει την χαμηλοτερη εξελιξη στην ΕΕ , τα πιο χαλια οικονομικά, την μεγαλύτερη ίσως ανεργία τότε η κατάσταση δραματοποιείται όταν χάνουμε τις θέσεις από αλλοδαπους.Κι ειδικά όταν μιλάμε για το ναυτικό επάγγελμα ένα επάγγελμα που έχει από τα μεγαλύτερα στελεχικά δυναμικά εν Ελλάδι.

Ως επιβάτης τωρα προτιμώ κι εμπιστεύομαι τους Έλληνες ναυτικούς.Μου αποπνέει περισσότερο εμπιστοσυνη απο κάθε άλλη εθνικότητα χωρις να θελω να υποτιμησω κανέναν.Σκεπτόμενος μια απευχταία emergency κατάσταση εμπιστεύομαι περισσότερο τους ελληνες ναυτικούς.

Αν ήμουν στην θεση του αρθρογράφου του "Ε" θα προτιμούσα να ακούσω και την άποψη ενός Ιταλού πλοιάρχου για τα γενικοτερα θέματα της ναυτιλίας, θα προτιμούσα να ακούσω συγκρισεις με τα ιταλικα δεδομενα, θα προτιμούσα να μου έλεγε 5 πράγματα για το εργασιακό παρών και μέλλον των ιταλών ναυτικών, παρά να αντιμετωπίσω ένα απρόσωπο, απόμακρο κι αφιλόξενο περιβάλλον κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ISPS.

Δυστυχώς οι εποχές της χρυσής ακτοπλοίας έχουν περάσει ανεπιστρπτι ακόμη και για τους επιβάτες.

Και για να αναφερθώ και στο κλάδο των καραβολατρών , πως θα βγάλουμε καινούριους που να έχουν την τρέλα?:D

Με ποια ερεθισματα, με τα πολυτελή σαλόνια, ή με τα κουτια που ναυπηγουνται?

Οι περισσότεροι εξ ημών γίναμε είτε επειδή βλέπαμε σκαριά τύπου ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΝΑΙΑΣ ΙΙ είτε επειδή γνωριστηκαμε με ναυτικούς και μας διηγηθηκαν ιστορίες θρύλους...

Link to comment
Share on other sites

Μα ακριβώς εκεί είναι το πρόβλημα, τι κάνουμε εμείς και όχι το τι κάνει Grimaldi. Αυτές οι κρίσεις αντιμετωπίζονται με προτάσεις που δίνουν διεξόδους και όχι με αφορισμούς και ευχολόγια. Δεν είναι δυνατόν να παρακαλάμε τον Grimaldi να βάλει και λίγους Έλληνες, ούτε να παρακαλάμε τους Ιταλούς συνδικαλιστές να μεσολαβήσουν στον Grimaldi για το ζήτημα. Δυστυχώς το συνδικαλιστικό κίνημα έχει μείνει ακόμα στην εποχή της "κατάληψης του καταπέλτη". Και αυτό ενδεχομένως να ήταν αποδοτικό όσο τα πλοία ταξίδευαν ή ήταν Ελληνικά. Τώρα ποιά κατάληψη να κάνεις σε Ιταλικό πλοίο ή στα δεμένα πλοία της GA. Εδώ πρέπει να υπάρξει συζήτηση μεταξύ ναυτικών, εφοπλιστών και κυβέρνησης, πάνω σε συγκεκριμένες ρεαλιστικές προτάσεις....με στόχο, τουλάχιστον, να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχως η ευτυχως η εταιριες κανουν οτι προσταξουν τα αφεντικα τους αρα οσο κ να ποναει η να μην αρεσει σε καποιους,ο Grimaldi θα εχει Ιταλους και οχι Ελληνες,τα CRUISE δεν θα περασουν ποτε απ το Ηρακλειο για εγκαινια κ η ΜΙΝΟΑΝ απλα θα μεινει με το ονομα και οχι με την χαρη.Ο καθενας λειτουργει οπως τον συμφερει(οπως πολυ σωστα ειπωθηκε,επιχειρησεις ειναι),οσο και να φωναζουμε εμεις η να παραπονιομαστε δεν εχει καμια σημασια.

Καποτε στην Αδριατικη κυριαρχουσαν μονο Ελληνες,τωρα μπηκε κ ο Ιταλος,καποτε μπορει να ξαναμεινουν μονο οι Ελληνες,ενα κυκλος ειναι η μαλλον σαν το χρηματιστηριο,καποιος πουλαει καποιος αγοραζει.Εμεις μονο μενουμε με την πικρα(που λεει ο λογος)γιατι βλεπουμε με αλλο ματι τα πλοια.

Link to comment
Share on other sites

Εδώ πρέπει να υπάρξει συζήτηση μεταξύ ναυτικών, εφοπλιστών και κυβέρνησης, πάνω σε συγκεκριμένες ρεαλιστικές προτάσεις....με στόχο, τουλάχιστον, να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Αυτό είναι πράγματι η ουσία της σημερινής κατάστασης που θα πρέπει να προβληματίσει τους εμπλεκόμενους και όχι οι ανακοινώσεις και οι θεατρινισμοί που γράφονται και γίνονται για να εξυπηρετήσουν προσωπικές, συνδικαλιστικές και πολιτικές σκοπιμότητες. Η ουσία δεν είναι αν θα μπουν 5-10 παραπάνω έλληνες ναυτικοί στο Cruise Europa, αλλά τι μπορεί να κάνει η πολιτεία για να μην ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες. Γιατί όταν σε μια περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για την Αδριατική, ένα πλοίο λειτουργεί με κόστος πληρώματος μειωμένο κατά 30-40%, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ανάλογες κινήσεις και τους ανταγωνιστές του.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι, τι μέτρα χρειάζονται για να αποφευχθεί μια τέτοια εξέλιξη.

Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνώ μαζί σου Ορέστη αλλά το θέμα είναι ότι το χαμηλότερο κόστος των 30% και 40% από που προέρχεται?

Σύμφωνα με την σημαία και το λιμάνι νηολόγησης οι ναυτικοί θα πρέπει να αμοίβονται αναλόγως με την οικεία συλλογική συμβαση εργασίας.

Επειδή όμως αδυνατώ να πιστεψω ότι η ιταλική συλλογική συμβαση ναυτικής εργασίας ορίζει λιγότερα από ότι η Ελληνική ίσως εκεί είναι ένα θέμα.

Κατα τα άλλα συμφωνώ μαζί σου, η αρχή έγινε με το νέο πλοίο και για να μην επακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες που σίγουρα θα καλοβλέπουν την λύση αυτή καλό θα είναι ολα τα συνδικάτα με την κυβερνηση να βρουν λύση, πάνω σε αυτό το θέμα για να μην έρθουν τα χειρότερα.

Link to comment
Share on other sites

το θέμα είναι ότι το χαμηλότερο κόστος των 30% και 40% από που προέρχεται?

Σύμφωνα με την σημαία και το λιμάνι νηολόγησης οι ναυτικοί θα πρέπει να αμοίβονται αναλόγως με την οικεία συλλογική συμβαση εργασίας.

Νομίζω πως όχι. Βάσει της Ιταλικής νομοθεσίας, ο μισθός ενός μέλος πληρώματος προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί να καθοριστεί βάσει των συλλογικών συμβάσεων της χώρας καταγωγής. Έτσι ένας ρουμάνος ναύτης θα πληρωθεί με μισθό περίπου 50% μικρότερο από αυτό ενός έλληνα. (όποιος έχει περισσότερες πληροφορίες για το θέμα, ας μας διαφωτίσει καλύτερα). Το 30-40% ήταν η δική μου εκτίμηση για το σύνολο του κόστους, με δεδομένο πως ένα μέρος του πληρώματος, θα αποτελείται από Έλληνες & Ιταλούς, συνεπώς η μείωση δεν θα είναι ανάλογη της διαφοράς των μισθών.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...