Jump to content
Shipfriends

Mega Express Four (IMO 9086590)


Recommended Posts

Όπως μαθαίνουμε από αγγλόφωνους συνασθενείς, τελείωσε τα δρομολόγια του για την ICG.

Αφού ξεφόρτωσε στο Δουβλίνο, πήγε Holyhead για bunkers και επιστρέφει στην Ιταλία.

Πλέει ανάμεσα σε Ιρλανδία και Ουαλία αυτή τη στιγμή 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Έχει πιάσει ποτέ του (είτε αυτό είτε το αδερφό του) νορμάλ ταχύτητες (εκεί γύρω στα 18-19-20) εκ της απομακρύνσεώς τους από την "αυλή" του Περικλή ή είναι οριστικό να "Νταλιανομιλενίζει" (με 14-15μίλια) σε όλη την υπόλοιπη ζωή του? 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, George...f said:

Ανοίγει μέχρι πόσα μίλια; Να φανταστώ 22 βία; 

 

Δε μπορώ να πω ακριβώς, πάντως πάνω από 20. Μην ξεχνάμε πως έχει φάει και πάρα πολύ χτίσιμο.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι νομίζω ανάλογα την γραμμή τους χειμώνες ανοίγει μέχρι 22,5 -23 .Στα βραδινά δρομολόγια η ταχύτητα κυμαίνεται από 13-18 ,τα πρωινά έχει άλλες ταχύτητες και πάντα στα καλοκαιρινά δρομολόγια ανοίγει μέχρι 26. Γενικότερα η ταχύτητα εξαρτάται και από πολλούς παράγοντες όπως όλοι ξέρουμε. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Δεύτερο ταξίδι της καλοκαιρινής σεζόν, και το έφερε η τύχη να είναι το Mega Express Four, πρώην Superfast II. Λέω έφερε η τύχη γιατί ναι μεν δεν ήταν τυχαίο πως θέλαμε να κάνουμε το ταξίδι από την Alcudia(βορειοανατολική πλευρά της Mallorca) ως την Τουλόν(μία ώρα ανατολικά της Μασσαλίας), πλήν όμως όταν κλείσαμε το ταξίδι δεν είχαμε καμία ένδειξη σχετικά με το ποιό πλοίο θα μας μετέφερε. Κι αυτό γιατί στα πλαίσια της σταδιακής μεταμόρφωσης της Corsica Ferries σε μια low cost εταιρεία, στο booking τους πια δεν μπορεί πια κανείς να δεί ονόματα πλοίων. Η επιλογή πλοίου ανά δρομολόγιο γίνεται κατά τα φαινόμενα πολύ πιο κοντά στην ημερομηνία αναχώρησης και ανάλογα με το πως πάνε οι κρατήσεις. Με λίγα λόγια μπορεί κάποιος να κλείσει ένα πέρασμα από το Livorno στο Golfo Aranci για το Σεπτέμβριο, αν είναι μεγάλα τα νούμερα κρατήσεων μπορεί να ταξιδέψει με το Mega Regina. Αν όχι, μπορεί να βρεθεί επάνω στο Corsica Victoria. Ομολογουμένως έχει μια λογική αυτό που κάνουν, υπό την προυπόθεση ότι δεν υπάρχει κάτι παραπλανητικό στο booking τους. Όπως επί παραδείγματι να διαφημίζεται ένα πέρασμα 6 ώρες και με την επιλογή αργότερα ενός άλλου πλοίου, το πέρασμα να γίνεται ξαφνικά 10 ώρες. Κάπως έτσι την πάτησε πέρυσι και ένας φίλος, άρα εδώ υπάρχει ένα θέμα. 

 

Το συγκεκριμένο Κυριακάτικο δρομολόγιο(0930 από την Alcudia με άφιξη 2100 στην Toulon) για εβδομάδες πρίν από το ταξίδι μας γινόταν κάθε εβδομάδα και με διαφορετικό πλοίο. Οπότε σαν Έλληνες καραβολάτρες, όταν είδαμε το Mega Express Four να έρχεται, δεν είχαμε κανένα παράπονο. Για την ακρίβεια το ότι θα ταξιδεύαμε με το συγκεκριμένο πλοίο, το επιβεβαιώσαμε περίπου μία εβδομάδα πρίν το ταξίδι μας, όταν και ειδοποιηθήκαμε πως μπορούσαμε να κάνουμε online check in. Μάλιστα στα πλαίσια του checkin, είχαμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε οι ίδιοι την καμπίνα μας επάνω στο deck plan του πλοίου. Οπότε φυσικά επελέγη δίκλινη εξωτερική στον καθρέφτη του πλοίου, με θέα πρός την πλώρη. Επιλογή που όπως θα δούμε σε λίγο, ήταν ατυχής.

 

Άφιξη στην γραφική Alcudia καμιά ώρα πρίν την αναχώρηση κατά τα ειωθότα στη Φραγκιά(ταυτόχρονα με την άφιξη του πλοίου, συνεπώς η φορτοεκφόρτωση είναι σχεδιασμένη να κρατήσει μία μόλις ώρα), απλό σκανάρισμα της κράτησης χωρίς έλεγχο ταυτοπροσωπίας και πινακίδας αυτοκινήτου. Δυσάρεστη έκπληξη η υποχρέωση των επιβατών του αυτοκινήτου να επιβιβαστούν μέσα από το τέρμιναλ. Πράγματι, και λίγο πρίν την έναρξη της φορτώσεως των ΙΧ, βλέπει κανείς τους επιβάτες να περπατούν πρός το πλοίο διαμέσου πεζογέφυρας. Κι εκεί που υπέθετα πως θα επιβιβάζονταν από τη φυσούνα, ξαφνικά τους βλέπεις να κατεβαίνουν σκαλιά και να επιβιβάζονται από τον καταπέλτη. Αυτό που είχε γίνει ήταν ότι απλά ήθελαν να τους περάσουν από ακτίνες στο terminal. Μπράβο λεβέντες μου, τους πιάσατε τους τρομοκράτες. Κατά τα άλλα οδηγοί και αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να ήταν μπουκωμένα με εκρηκτικά μπήκαν στο πλοίο χωρίς καν ταυτοπροσωπία. Και κάπως έτσι συνεχίστηκε η γεμάτη υποκρισία ζωή, στον "ασφαλή" κόσμο που έχουμε φτιάξει. 

 

Αν το σχέδιο ασφαλείας σου σαν λιμάνι είναι να περνάς από έλεγχο τις χειραποσκευές των επιβατών μόνο και την ίδια στιγμή να μπαίνουν μέσα ανεξέλεγκτοι οδηγοί και οχήματα, είναι για να γελάνε κι οι σκύλοι. Αν δεν μπορείς ή δεν θέλεις να κάνεις σωστό και πλήρη έλεγχο, μην κάνεις αυτή την παπάντζα για να κρατάς απλά τα προσχήματα, γελοιοποιήσαι. Φυσικά, αν κάτσει κανείς και το αναλύσει, κανέναν δε συμφέρει να γίνει πλήρης κι ενδελεχής έλεγχος. Η εταιρεία αφ' ενός δεν θα μπορούσε να κάνει turnaround ένα πλοίο αυτού του μεγέθους μέσα σε μία ώρα, λόγω των καθυστερήσεων που θα δημιουργούνταν αναπόφευκτα στον έλεγχο. Και ούτε θα μπορούσε να δίνει cut off time 5 ώρες πρίν τον απόπλου. Από την άλλη το λιμάνι για να ελέγξει εκατοντάδες αυτοκίνητα που επιβιβάζονται σε κάθε δρομολόγιο και μάλιστα ενώ πολλές φορές υπάρχουν ταυτόχρονες αφιξοαναχωρήσεις, θα έπρεπε να κάνει μια τεράστια επένδυση σε έξτρα χώρο, μηχανήματα ελέγχου ανθρώπων, ΙΧ και φορτηγών, όπως επίσης και σε ανθρώπινο δυναμικό. Πράγμα που θα εκτόξευε το κόστος. Ενώ έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα, βάζουν 10 παιδάκια με ωριαία απασχόληση να κάνουν τα απολύτως απαραίτητα και τους πληρώνουν ένα σάντουιτς και μια πορτοκαλάδα.

 

Τέλος πάντων το Zastava επιβιβάζεται 10 λεπτά πρό της αναχωρήσεως με σχεδόν γεμάτο το κάτω και 3/5 γεμάτο το πάνω γκαράζ του πλοίου. Εξαιρετικά νούμερα για ένα δρομολόγιο του Ιουνίου που γίνεται πρίν κλείσουν τα σχολεία της Δυτικής Ευρώπης. Και αυτό φαίνεται και στο εσωτερικό του πλοίου όπου πρό της αναχωρήσεως επικρατεί ανάμεσα στους επιβάτες αναβρασμός καθώς προσπαθούν να προσανατολιστούν. Κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο όπως μπορεί να δεί κανείς και από το deck plan. Οι χώροι που προσέθεσαν οι Αυστραλοί καθώς και η εκτεταμένη μετασκευή που έκανε η Corsica, δημιούργησαν ένα πλοίο δαιδαλώδες που δεν έχει σχέση με το αρχικό του "ευανάγνωστο" στήσιμο. Αυτή είναι και η πρώτη εντύπωση όταν επιβιβάζεται κανείς στο πλοίο. Η δεύτερη εντύπωση, έχει να κάνει με την ετοιμότητα του πλοίου για το δρομολόγιο. Με απλά λόγια το πλοίο ήταν βρώμικο και μιαρό. Είχα την ατυχία να χρειάζεται να επισκεφθώ το μπάνιο μόλις επιβιβάστηκα, μπάνιο που δεν ήταν καθαρό, χωρίς χαρτί να σκουπίσεις τα χέρια σου όταν τα πλύνεις, νερά κάτω κλπ. Πως όμως να είναι έτοιμο το πλοίο όταν στο πλήρωμα δίνεται χρονικό διάστημα μίας ώρας? Και μάλιστα με την φόρτωση να ακολουθεί την εκφόρτωση χωρίς σταματημό? Ανθρωπίνως αδύνατον. Η καπιταλιστική κοινωνία σε μια ακραία της έκφανση. Δίνω πόντους όμως στο πλήρωμα γιατί έβλεπες πως υπήρχε προσπάθεια.

 

Η επόμενη δυσάρεστη έκπληξη, είχε να κάνει με την καμπίνα η οποία βρισκόταν πλώρα στο ντέκ 8 αν θυμάμαι καλά. Όταν λοιπόν έφτανες στη μέση του κλιμακοστασίου ανεβαίνοντας από το deck 7 όπου βρίσκονται πολλοί από τους κοινόχρηστους χώρους, ξαφνικά αισθανόσουν τη διαφορά θερμοκρασίας. Με λίγα λόγια ο κλιματισμός υπολειτουργούσε με συνέπεια η καμπίνα να είναι μάλλον σάουνα παρά χώρος χαλάρωσης. Και δυστυχώς όπως είπα ήταν θέμα ολόκληρου του deck, κι όχι μόνο της δικής μας. Οπότε δεν είχε και νόημα να παραπονεθείς ή να ζητήσεις αλλαγή σε ένα πλοίο που ήταν με τέτοια πληρότητα. Το άλλο αξιοσημείωτο σε σχέση με την καμπίνα, ήταν πως παίρνει κανείς το κλειδί της. Η Corsica Ferries, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο πλοίο, όταν ετοιμαστεί η καμπίνα από το πλήρωμα απλά ανοίγει την πόρτα της καμπίνας και ακουμπά το κλειδί στο κομοδίνο. Οπότε εσύ προχωράς στο διάδρομο, μπαίνεις μέσα από την ορθάνοιχτη πόρτα και παίρνεις το κλειδί από το κομοδίνο. Αντίστοιχες είναι και οι οδηγίες που έχουν οι εκάστοτε ένοικοι της καμπίνας, τους ζητείται φεύγοντας να αφήσουν την πόρτα ανοιχτή και να αφήσουν μέσα το κλειδί. Ενδιαφέρον σύστημα που δουλεύει υπό την προυπόθεση ότι δεν μπαίνει μέσα κανένας αχρείος που να κρύψει τα κλειδιά ή να αλλάξει τα κλειδιά των καμπινών έτσι ώστε να δημιουργήσει ηθελημένα κομφούζιο. Σημειωτέον επίσης ότι υποχρεωθήκαμε να αφήσουμε την καμπίνα 2 ώρες πρίν την άφιξη. Σπαστικό μεν, κατανοητό κι αναμενόμενο δε, για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω.

 

Σε 12 πλεύσιμες ώρες όπως καταλαβαίνει κανείς, οι πιθανότητες είναι πως θα φάει κανείς 1-2 φορές. Γι αυτό όμως υπάρχουν πολλές επιλογές στο πλοίο οι οποίες ξεκινάνε από το ντέκ 7 και το self service που ονομάζεται Gusto, εβρισκόμενο πίσω από το πλωριό κλιμακοστάσιο και τις καμπίνες. Το περίεργο με το συγκεκριμένο χώρο είναι πως συνήθως το self service είναι και ο μεγαλύτερος χώρος εστίασης σε ένα πλοίο. Στο Mega Express Four είναι μάλλον μικρός και δεν πιάνει καν το μέγιστο πλάτος του πλοίου. Στο ίδιο ντέκ(7) πρός τα πρύμα αριστερά υπάρχει και το Yellow's Restaurant που κρίνοντας από τη διαρρύθμισή του, πρέπει να είναι και αυτό τύπου self service, αλλά ομολογώ δεν πέρασα από εκεί εν ώρα λειτουργίας του. Εμείς για μεσημεριανό διαλέξαμε το εστιατόριο-brasserie(όπως αυτοπροσδιορίζεται) Dolce Vita. Αυτό βρίσκεται πρύμα και δεξιά από το self service, στο μέσον του πλοίου. Μάλιστα το συγκεκριμένο εστιατόριο γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και ήταν σχεδόν γεμάτο το μεσημέρι οπότε και γευματίσαμε. Τόσο που έχουν βγάλει και τραπέζια του στους αλουέδες. Μπορεί κανείς να πάρει μια γεύση από το μενού εδώ, η επιλογή ενός μενού των 28 ευρώ για τρία πιάτα αποδείχτηκε πάρα πολύ γευστική, μαζί με κάτι νερά και μπύρες Pietra από τη Σαρδηνία, μας πήγε γύρω στα 35 ευρώ το άτομο.

 

Μαζί με τους χώρους εστίασης του deck 7 πρός τα πρύμα υπάρχει και το μεγάλο Riviera Lounge που εκτίνεται σε δύο μεγάλες αίσθουσες όπως βλέπετε. Μάλιστα στην δεύτερη έχουν αφήσει και χώρο για ένα πιάνο με ουρά, πιάνο στο οποίο ο υπογράφων έπαιξε τον ύμνο του Ολυμπιακού και το Κάτω στα Λεμονάδικα, γνωρίζοντας αποθέωση από το φιλόμουσο κοινό :D. Κοινό χαρακτηριστικό των χώρων εστίασης και όλου του άλλου πλοίου? Χρησιμοποιείται ένας και μόνον τύπος καθισμάτων, είναι όλα τα ίδια παντού. Εκεί πρύμα υπάρχει και ένας χώρος που στα χαρτιά είναι θέσεις αεροπορικού τύπου, στην πράξη όμως δείχνει κάπως έτσι και στο ταξίδι μας δεν χρησιμοποιήθηκε για κάτι. Πραγματικός χώρος με καθίσματα αεροπορικού τύπου είναι αυτός πρύμα δεξιά στο ντέκ 3. Ακριβώς δίπλα στην αίθουσα του deck 7, υπάρχει και το περίφημο στροφογυριστό κλιμακοστάσιο, σήμα κατατεθέν πια του πλοίου. Ναι μεν εντυπωσιακό, από την άλλη δε φαίνεται να ικανοποιεί και κάποιαν βασική ανάγκη αφού όπως είδατε ήταν κλειστό. Πάντως έχει όμορφη θέα.

 

Στο deck 8, που είναι το άλλο deck με συγκεντρωμένη τη ζωή του πλοίου, έχουμε κοινόχρηστους χώρους στο πρυμνιό 1/3 του μήκους του πλοίου, το υπόλοιπο είναι καμπίνες. Εκεί υπάρχει ο καλυμμένος χώρος που λέγεται Main Street και πρέπει να έχει προστεθεί από τους Αυστραλούς. Στα αριστερά και δεξιά έχει τραπεζοκαθίσματα ενώ στο δεξί κομμάτι υπάρχει και ένα κιόσκι που το απόγευμα φτιάχνει ωραιότατα burgers και hot dogs. Δύο burgers, δύο πατάτες και δύο αναψυκτικά κόστισαν κάπου 27 ευρώ αν θυμάμαι καλά, μάλιστα το συγκεκριμένο κιόσκι πουλάει και παγωτά χύμα ενώ μένει ανοιχτό και μέχρι τις 2030, μπορούσε δηλαδή κανείς να φάει μέχρι και αμέσως πρίν την άφιξη στην Toulon. Κατάπρυμα υπάρχει και το Lido Beach Bar, που σερβίρει το χώρο της πισίνας και έπαιζε ιταλικές επιτυχίες, σύγχρονες και παλιότερες. Μάλιστα σε κάποια δόση πετύχαμε και ορισμένα μέλη του πληρώματος να τραγουδούν χορωδιακά το Sapore di Sale :D. Μνεία επίσης πρέπει να γίνει για έναν χώρο πλευρικά δεξιά του φουγάρου στο deck 9. Αναγράφεται σαν pet toilet πλήν όμως έχει τραπέζια που ορισμένοι συνταξιδώτες μάλιστα επέλεξαν για να κάτσουν. Ήταν όμως βρώμικα και στην όψη και στην όσφρηση.

 

Το ταξίδι γενικά ήταν ήσυχο με ελαφρύ κούνημα κατά περιόδους. Πελαγίσιο ταξίδι, χωρίς τη δυνατότητα να κρυφτείς κάπου και με βασική διαφορά σε σχέση με το Αιγαίο πόσες φορές άλλαξε διεύθυνση ο άνεμος κατά τη διάρκειά του. Η γενική εντύπωση είναι πως πρόκειται για ένα πλοίο που ουδεμία σχέση έχει με τον χαρακτήρα και το στύλ με το οποίο χτίστηκε. Πρώτα οι Αυστραλοί και τώρα οι Ιταλοί το έχουν αλλάξει ριζικά και τίποτα πια δε θυμίζει αυτό που ορισμένοι εξ' ημών σε νεαρή ηλικία γνωρίσαμε με θαυμασμό και έκπληξη για το πως γίνεται να έχουμε στην Ελλάδα τέτοια πλοία. Επιπροσθέτως, και ενώ δεν το έχουν πάρει σε καμιά περίπτωση τα χρόνια(27 ετών είναι), πρόκειται για ένα πλοίο ταλαιπωρημένο και ξεζουμισμένο, τόσο εσωτερικά όσο και μηχανικά, κατά τα φαινόμενα. Αν κρίνω όμως από το πόσο εντατικά και σε πόση διάρκεια μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος χρησιμοποιείται από την Corsica Ferries, τότε σίγουρα είναι χρυσοφόρο για την οικογένεια Lotta. Η άλλη ερώτηση που κάνω στον εαυτό μου είναι αν θα άξιζε για κάποιον από σας να χτίσει ένα ταξίδι γύρω του με σκοπό και να το δεί, αλλά και για να το ταξιδέψει. Δυστυχώς η απάντηση είναι όχι, με τα δικά μου μάτια τουλάχιστον, δεν βρήκα κάτι που να με κάνει να θέλω να ξαναταξιδέψω.

 

Σας αφήνω με ένα βίντεο που μπορεί κανείς να δεί την έξοδο του αυτοκινήτου μας από το πλοίο.

 

Ελπίζω να καταφέρω στις επόμενες δύο εβδομάδες να ανεβάσω το επόμενο trip report. Είναι μπόμπα και είναι το καλύτερο ταξίδι σε φέρρυ που έχω κάνει εδώ και χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστούμε για άλλη μία φορά για τις καταπληκτικές περιγραφές σου από τα ταξίδια.

Όπως το είδα,ούτε εμένα θα με έλκυε να το ταξιδέψω.

Μία απορία.Πρύμα στους νέους χώρους που προστέθηκαν από τη μετασκευή στο Πέραμα,υπάρχουν κραδασμοί;

 

Link to comment
Share on other sites

Καλή ερώτηση, όσο βρέθηκα εκεί δεν θυμάμαι να μου έκανε εντύπωση. Γενικά από τέτοιο πράγμα δε νομίζω πως έχει θέμα το πλοίο. Ξέχασα να πω πως από ταχύτητα ήταν γύρω στους 20.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο δεν το γνώρισα στα νιάτα του οπότε και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, αλλά την εταιρεία τη γνωρίζω από προσωπική εμπειρία και είχα μάλιστα κατενθουσιαστεί τότε με τα ταξίδια μου μαζί της. Κρίμα που φαίνεται να προσανατολίζεται προς τη μεριά του Γκριμάλντι ...

Το ταξίδι μπόμπα, με τη Corsica Linea; :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Μετά από μερικούς μήνες ακινησίας στο Λιβόρνο, το πλοίο χθες έκανε ένα ταξίδι για την Olbia. Συνήθως τα πλοία της εταιρείας προσεγγίζουν λίγο παραδίπλα, στο Golfo Aranci αλλά την έχουμε και την Olbia. Φαίνεται να επέστρεψε πάντως στην ενεργό δράση.

Edited by BS CHIOS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...