Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ναι, μόνο να φροντίσουν έγκαιρα να οργανώσουν και το Rethymnon Traffic...πριν γίνει κανένα κακό με τόσα βαπόρια...:rolleyes:
Μωρέ καλά σας τάλεγα εγώ...το μεγάλο μποτιλιάρισμα θα γίνει στο λιμάνι...όπως μας λέει σήμερα η ΕΡΤ.

Πλοίο στο Ρέθυμνο

(24/02/2009)

Θετικές είναι οι τελευταίες εξελίξεις που προέκυψαν,σχετικά με το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου με το λιμάνι του Πειραιά, κυρίως τους θερινούς μήνες που ο νομός δέχεται χιλιάδες επισκέπτες. Ο εφοπλιστής Παναγιώτης Ηλιόπουλος, αποφάσισε την δρομολόγηση ενός ταχύπλοου στην γραμμή Ρέθυμνο - Πειραιάς, με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Σαντορίνης. Το πλοίο θα δρομολογηθεί τους μήνες αιχμής δηλαδή, Ιούλιο και Αύγουστο.

http://news.ert.gr/local/localmapDet.asp?id=444274

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 554
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Αισθάνομαι ότι εννοεί το Mega Jet, όπου και πέρυσι πήγε να κάνει κάτι τέτοιο αλλά από το Ηράκλειο, αλλά δεν πραγματοποιήθηκαν τα σχέδια της εταιρείας λόγω της βλάβης του πλοίου. Μη ξεχνάμε επίσης ότι πέρυσι είχε κάποια δρομολόγια το Super Jet από το Ρέθυμνο για τις Κυκλάδες.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο θα δρομολογηθεί τους μήνες αιχμής δηλαδή, Ιούλιο και Αύγουστο.

Καθόλου κακό θα έλεγα !!! Μπορούν λοιπόν οι κάτοικοι του Ρεθύμνου που επιθυμούν να ταξιδέψουν από το λιμάνι τους, να κάνουν υπομονή και να προγραμματίσουν το ταξίδι τους σε 4 μήνες από σήμερα. Καλό θα είναι μάλιστα στο διάστημα Ιουλίου - Αυγούστου να προγραμματίσουν και ότι άλλο ταξίδι θα ήθελαν να κάνουν μέσα στο 2009 (τουλάχιστον).

Κατά τα άλλα σήμερα ένας άλλος μνηστήρ της γραμμής έκανε τις πρώτες του ...προπελλιές μετά από πολύ - πολύυυυυυ καιρό ακινησίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Και βεβαίως εάν ξαφνικά μια τρίτη εταιρεία βάλει πλοίο, αυτομάτως θα παγώσει κάθε σκέψη. Ακόμα και εάν αυτή ήταν η ΑΝΕΚ.
3. Η πιθανή κάλυψη της επιδοτούμενης γραμμής Πειραιά – Κυθήρων – Ρεθύμνου δεν θα λειτουργήσει ανασταλτικά σε αυτές τις προσπάθειες;
Νομίζω ότι η επικείμενη δρομολόγηση πλοίου από/προς Πειραιά και Γύθειο, έστω και του Κορνάρου, έστω και μέσω Κυθήρων, θα βάλει πολλούς σε δεύτερες σκέψεις. Ειδικά όταν η ΛΑΝΕ ζητάει την γραμμή για 8 χρόνια με υποχρέωση μετά την 3ετία να βάλει νεώτερο πλοίο.
Ο εφοπλιστής Παναγιώτης Ηλιόπουλος, αποφάσισε την δρομολόγηση ενός ταχύπλοου στην γραμμή Ρέθυμνο - Πειραιάς, με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Σαντορίνης. Το πλοίο θα δρομολογηθεί τους μήνες αιχμής δηλαδή, Ιούλιο και Αύγουστο.
Μετά και την ανακοίνωση των δρομολογίων του "Κορνάρος" που θα χτυπάει το πιό αποδοτικό δρομολόγιο για Ρέθυμνο (Πα & Κυ), έστω και με 12+ ώρες ταξίδι...και με την πρόθεση του Ηλιόπουλου να πάρει τον αφρό του καλοκαιριού...πιστεύω ότι πλέον η συζήτηση για δρομολόγηση και άλλου πλοίου στο Ρέθυμνο...τουλάχιστον για φέτος...έχει πλέον μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον.
Link to comment
Share on other sites

Μετά από τα νέα σχετικά με τα καλοκαιρινά δρομολόγια του Super Jet, νομίζω ότι έγινε πλέον πασιφανές πιο πλοίο ο κ. Ηλιόπουλος, προτίθεται να δρομολογήσει στη γραμμή Ρέθυμνο Πειραιά μέσω Σαντορίνης, που αναφέρθηκε στο μήνυμα του Νηρέας. Σίγουρα πρόκειται για το Mega Jet.:)

Βεβαία πέρυσι από όσο γνωρίζω το Super Jet όσο μέρες ξεκίναγε από το Ρέθυμνο το πλοίο είχε ολική ναύλωση για το κομμάτι Ρέθυμνο Σαντορίνη από tour operator.B)

Link to comment
Share on other sites

Μετά και την ανακοίνωση των δρομολογίων του "Κορνάρος" που θα χτυπάει το πιό αποδοτικό δρομολόγιο για Ρέθυμνο (Πα & Κυ), έστω και με 12+ ώρες ταξίδι...και με την πρόθεση του Ηλιόπουλου να πάρει τον αφρό του καλοκαιριού...πιστεύω ότι πλέον η συζήτηση για δρομολόγηση και άλλου πλοίου στο Ρέθυμνο...τουλάχιστον για φέτος...έχει πλέον μόνο φιλολογικό ενδιαφέρον.
Εκτός από τα παραπάνω, υπάρχει και ένας άλλος ανασταλτικός παράγων, όπως επεσήμαναν ο Orestis και ο vastravoud.

Και φαντάζομαι ότι η μελέτη βιωσιμότητας θα λαμβάνει υπ' όψη όλες αυτές τις παραμέτρους.

4. Η αύξηση του capacity στο Ηράκλειο καθώς και οι εκπτώσεις που θα δοθούν (μόνιμα ή προσωρινά στη γραμμή), θα ανατρέψουν τις ισορροπίες μεταξύ των λιμανιών της Κρήτης, απορροφώντας μεταφορική κίνηση από το λιμάνι των Χανίων, στο οποίο η ΑΝΕΚ έχει μονοπώλιο. Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε (με αντίστροφη φορά), το τελευταίο τρίμηνο του 2007, όταν η δρομολόγηση των Αριάδνη και Olympic Champion με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, προσέλκυσε στα Χανιά επιβάτες από το λιμάνι του Ηρακλείου.
Ενδεχομένως αυτό να αφορά τους Ρεθεμνιώτες, και είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα σκέψη. Για ταξιδιώτες των Χανίων δεν το βλέπω πολύ πιθανό, 150χλμ στον άθλιο ΒΟΑΚ είναι ένα θεματάκι
Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε λοιπόν και κάποια από τα συμπεράσματα της μελέτης σχετικά με τη βιωσιμότητα της γραμμής.

Καθώς δεν έχει δημοσιευθεί ολόκληρη η μελέτη, είναι δύσκολο να γίνει σχολιασμός αφού το άρθρο έχει ανακρίβειες ως προς το περιεχόμενο του: Για παράδειγμα αναφέρει ως κέρδη 7,8 εκ. ευρώ όταν από τις διαφάνειες που παρατίθενται γίνεται ξεκάθαρο πως το ποσό αυτό αφορά τα έσοδα. Επίσης γίνεται λόγος για καθαρά κέρδη 2,2 εκ. ευρώ όταν το ποσό αυτό αναφέρεται στα λειτουργικά κέρδη που καμία σχέση δεν έχουν με τα καθαρά.

Αφού ξεκαθαρίσουμε πως οποιαδήποτε συζήτηση για πλοίο αξίας 90 εκ. αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας/κωμωδίας, ακόμα και η δεύτερη προτεινόμενη λύση για πλοίο 40-45 εκ. είναι εντελώς προβληματική καθώς ένα τέτοιο πλοίο είναι σίγουρα ζημιογόνο με ετήσια έσοδα 7,8 εκ. ευρώ.

Με τέτοιο κύκλο εργασιών μπορεί απλά να συντηρηθεί ένα πολύ υποδεέστερο πλοίο αλλά σε αυτή την περίπτωση (δηλαδή του πλοίου τα χαρακτηριστικά του οποίου δεν έχουν καμία σχέση με τις προδιαγραφές της μελέτης), θα ήταν αμφίβολο αν θα μπορούσαν να επιτευχθούν τα συγκεκριμένα έσοδα.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή ουδέν κρυπτόν από το shipfriends, έχοντας διαβάσει πλέον τη μελέτη, μπορώ να έχω μια σφαιρικότερη άποψη για τα αποτελέσματα της.

Τα συνολικά έσοδα υπολογίζονται σε 7,8 εκ. ευρώ (140.000 επιβάτες, 16.000 οχήματα και 5.000 φορτηγά σε 282 διαδρομές).

Σχόλιο: Εδώ έχει γίνει ένα σημαντικό και αδικαιολόγητο κατά τη γνώμη μου λάθος: υπολογίζεται πως τα καθαρά έσοδα του πλοίου είναι ίσα με το μικτό ναύλο μείον 15% για υπέρ τρίτων και μείον 10% για έξοδα διανομής (προμήθειες κλπ). Στην πραγματικότητα τα υπέρ τρίτων είναι 25-35% χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τα έξοδα διανομής.

Το κόστος λειτουργίας του πλοίου αναλύεται σε:

Καύσιμα: 2.250.000

Πληρώματα: 1.710.000

Επισκευές: 620.000

Ασφάλειες: 200.000

Λοιπά έξοδα: 620.000

Σύνολο: 5.600.000

Ο υπολογισμός του κόστους των καυσίμων έχει γίνει με τιμή 250 ευρώ ανά τόνο, δηλαδή στα σημερινά επίπεδα.

Σύμφωνα με το σενάριο της μελέτης το κόστος του πλοίου (45 εκ. ευρώ) θα χρηματοδοτηθεί με ίδια συμμετοχή 13,5 εκ., 27 εκ. δάνειο και 4,5 επιχορηγήσεις.

Σχόλιο: Δεν κατανοώ σε ποιες επιχορηγήσεις μπορεί να αναφέρονται.

Το δάνειο έχει υπολογισθεί με επιτόκιο 5% και αποπληρωμή σε 15 χρόνια.

Συνεπώς προκύπτει ένα χρεολύσιο 1,8 εκ. (27 εκ. / 15 έτη), ενώ οι τόκοι της πρώτης περιόδου είναι 1.350.000. Συνεπώς τον πρώτο χρόνο προκύπτει αρνητικό cash flow 950.000 ευρώ.

Σχόλιο: Δεν υπολογίζονται καθόλου έξοδα διοίκησης.

Η μελέτη λοιπόν καταλήγει πως σε βάθος χρόνου 15 ετών η καθαρή παρούσα αξία της επένδυσης (ΚΠΑ) θα είναι:

1. ΚΠΑ= 3,5 εκ., οριακά θετική χωρίς υπολογισμό της απόδοσης στα ίδια κεφάλαια (Σχόλιο: Δηλαδή με την παραδοχή πως τα 13,5 εκ. που θα επενδυθούν από τους μετόχους, για τα επόμενα 15 χρόνια δεν θα είχαν καμία εναλλακτική απόδοση, ούτε καν αυτή που δίνει ένα επιτόκιο κατάθεσης).

2. ΚΠΑ= -4,1 εκ. οριακά αρνητική με την παραδοχή πως τα ίδια κεφάλαια θα είχαν απόδοση 4%.

3. ΚΠΑ= -9,0 εκ. σημαντικά αρνητική με χρήση υπολογισμού WWCC (Weighted Average Cost Of Capital).

Γενικό σχόλιο: Ακόμα και αν δεχθούμε πως οι παραδοχές είναι σωστές, η μελέτη καταλήγει πως η επένδυση είναι προβληματική. Το πλοίο θα μπορεί να αποπληρώνει μεν το δάνειο του, αλλά οι ιδιοκτήτες ή οι μέτοχοι δεν θα έχουν να κερδίσουν τίποτα.

Μετά από τα παραπάνω αλλά και με δεδομένο πως η υλοποίηση τους προϋποθέτει τη συγκέντρωση τουλάχιστον 13,5 εκ. καθώς και την εξασφάλιση δανείου 27 εκ., δεν μπορώ να διακρίνω από πού πηγάζει η αισιοδοξία ορισμένων για την έκβαση του εγχειρήματος.

Link to comment
Share on other sites

Γενικό σχόλιο: Ακόμα και αν δεχθούμε πως οι παραδοχές είναι σωστές, η μελέτη καταλήγει πως η επένδυση είναι προβληματική. Το πλοίο θα μπορεί να αποπληρώνει μεν το δάνειο του, αλλά οι ιδιοκτήτες ή οι μέτοχοι δεν θα έχουν να κερδίσουν τίποτα.

Μετά από τα παραπάνω αλλά και με δεδομένο πως η υλοποίηση τους προϋποθέτει τη συγκέντρωση τουλάχιστον 13,5 εκ. καθώς και την εξασφάλιση δανείου 27 εκ., δεν μπορώ να διακρίνω από πού πηγάζει η αισιοδοξία ορισμένων για την έκβαση του εγχειρήματος.

Orestis, κατ΄αρχήν να σε συγχαρώ:) για την αποκλειστικότητά και το κουράγιο σου να την διαβάσεις.:rolleyes:

Παρόλο που δεν έχω ιδέα από WWCC και τα τοιαύτα...κατέληξα στα ίδια συμπεράσματα και έχω τις ίδιες απορίες. Και όλα αυτά, απλώς διαβάζοντας το σχετικό δημοσίευμα στο goodnet.

[...]O κ. Παπαδόπουλος ο οποίος συνόψισε τα αποτελέσματα της μελέτης, είπε χαρακτηριστικά πως αν υπάρξει μια μόνιμη γραμμή με ανταγωνιστικό πλοίο μπορεί να είναι κερδοφόρα. H υπόθεση εργασίας, ωστόσο, που έκαναν οι μελετητές είναι ότι το Pέθυμνο δεν είναι σε θέση να διαθέσει κεφάλαια για αγορά καινούριου πλοίου, αλλά όπως είπε ο ίδιος, «ένα μεταχειρισμένο πλοίο τελευταίας δεκαετίας μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα τις ανάγκες του Pεθύμνου και να αποκομίζει τέτοια κέρδη ώστε να καθιστά τη γραμμή βιώσιμη. Bιώσιμη όμως όχι από καθαρά επιχειρηματική άποψη αλλά αν μιλάμε για μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης, κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι βιώσιμη, είναι κερδοφόρα».

Κατ΄αρχήν το πλοίο που "φωτογραφίζεται" ως ανταγωνιστικό είναι ένα πλοίο δεκαετίας ανάμεσα σε "BS Πάρος" και "Νήσος Χίος"....το οποίο εάν το έχει μια εταιρεία δεν αξίζει να το δρομολογήσει στο Ρέθυμνο, γιατί δεν είναι αποδοτικό "από καθαρά επιχειρηματική άποψη". Αλλά για "μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης" αξίζει. Συνεπώς, το κέρδος σε αυτή την περίπτωση δεν θα είναι άμεσο, αλλά θα προκύψει μέσα από το κοινωνικό κέρδος που θα υπάρξει από μια τέτοια δρομολόγηση. Με λίγα λόγια, αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι πχ οι εστιάτορες ή ξενοδόχοι αξίζει να επενδύσουν γιατί θα έχουν κέρδος από την αύξηση του τουρισμού κοκ. Σε αυτή την περίπτωση όμως το κέρδος είναι κάτι αόριστο. Χώρια που το ίδιο όφελος θα έχει αυτός που επένδυσε στην εταιρεία με όλους τους άλλους. Νομίζω ότι αυτό το γενικό και ασαφές όφελος δεν είναι ισχυρό κίνητρο για έναν επενδυτή.

Τώρα όσον αφορά την αισιοδοξία, είναι απλό. Κάποιοι θεωρούν ανεξάρτητες τις παραδοχές και τις προτάσεις της μελέτης από τα συμπεράσματά της. Έτσι λοιπόν μπορούν να υποθέτουν ότι με φθηνότερες επενδύσεις...θα έχουν ακόμα καλύτερά αποτελέσματα.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Τη συγκεκριμένη λογική καθώς και τη διατύπωση του κ. Παπαδόπουλου την κατανοώ απόλυτα, άσχετα αν δεν τη συμμερίζομαι. Η δήλωση βέβαια που με βρίσκει κάθετα αντίθετο είναι αυτή του μέλους της Cretan Lines καθώς τη θεωρώ τουλάχιστον παραπλανητική:

«H μελέτη απαντά στην αβεβαιότητα που είχε μέχρι τώρα ο Pεθυμνιώτης σχετικά με το αν είναι βιώσιμη η γραμμή» δήλωσε χθες ο κ. Γιάννης Nικολούδης, μέλος της προσωρινής διοίκησης της «Cretan Lines».

Όσο αφορά τέλος, στο ποσό που η μελέτη αναφέρει πως χρειάζεται για την αγορά μεταχειρισμένου πλοίου (45εκ. ευρώ), ο ίδιος τόνισε πως δεν είναι δεσμευτικό διότι «σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε, μπορούμε να βρούμε πλοίο δεκαπενταετίας με 15 ή 20 εκ. ευρώ.

Aυτό που μένει τώρα είναι να ανταποκριθεί ο κόσμος εφ όσον έχει βάλει και το πανεπιστήμιο την υπογραφή του στο θέμα της βιωσιμότητας της γραμμής».

Link to comment
Share on other sites

Ενα αλλο καλο κατα τη γνωμη μου ερωτημα ειναι το εξης: η βιωσιμοτητα της γραμμης ειναι αμφιβολη το λιγοτερο απο ενα κοστος κτησης και πανω. Για μια εταιρεια ομως που δεν εχει κοστος κτησης αλλα μονο επιχειρησιακο(με λιγα λογια ξεχρεωμενο πλοιο), δεν θα ηταν βιωσιμη? Ενα απο τα πλοια του καπτα-Μακη για παραδειγμα, δεν θα εβγαζε κερδος?

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι υπήρχε περίπτωση να είναι κερδοφόρο πλοίο του καπτά Μάκη σε ετήσια βάση. Ποιός να το στηρίξει και γιατί? Ποιός να στηρίξει πλοίο 35-40 ετών με 15-16 μίλια (και αν) κλπ. Πάντως, σαν ερώτημα είναι καλό και συμπίπτει εν πολλοίς με ένα άλλο δικό παρόμοιο ερώτημα. Εάν πχ ο ΓΣΒ έδινε δωρεάν στην Cretan το Πρέβελης...θα μπορούσε αυτό να βγάλει τα έξοδά του? Είπαμε και αλλού ότι δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, οπότε το ερώτημα είναι υποθετικό. Οπότε, Nick, ας ρωτήσουμε τον Ορέστη...που έχει διαβάσει την μελέτη και την ανάλυση της γραμμής...να μας πει...εάν θα μπορούσε να σταθεί ένα πλοίο του καπτά Μάκη ή το (υποτιθέμενο) δανεικό Πρέβελης.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που ειπα για πλοιο του Αρχοντα ειναι απλα παραδειγμα ετσι, βαλτε στη θεση του οποιο πλοιο/εταιρεια θελετε που δεν θα εχει το βραχνα της αποπληρωμης του πλοιου. Προφανως δεν θα μιλαμε για ενα πλοιο που θα ειναι σε θεση να ανταγωνιστει τους μεγαλους. Θα φευγει ομως βραδυ, θα φτανει την αλλη μερα το πρωι(οπως ολα της Κρητης) και θα εχει το πλεονεκτημα πως θα πηγαινει Ρεθυμνο, δεν θα χρειαζεται καποιος δηλαδη να κανει επιπλεον ταξιδι απο τα Χανια η το Ηρακλειο.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι ο Νίκ έχει δίκιο.Μια δοκιμή ενός πλοίου π.χ σαν το ΜΑΡΙΝΑ,το οποίο είναι αποπληρωμένο, με καλο ξενοδοχειακό και πολλές καμπίνες, με 16 μίλια δρόμο (ούτως ή άλλως το ΑΡΚΑΔΙ κατέβαινε με 14 και το ΠΡΕΒΕΛΗΣ με 17) κι άντε και για μεγαλύτερες πληροτητες να έπιανε και την Μήλο νομίζω ότι θα ήταν ενδεικτική της βιωσιμότητας της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Ενα αλλο καλο κατα τη γνωμη μου ερωτημα ειναι το εξης: η βιωσιμοτητα της γραμμης ειναι αμφιβολη το λιγοτερο απο ενα κοστος κτησης και πανω. Για μια εταιρεια ομως που δεν εχει κοστος κτησης αλλα μονο επιχειρησιακο(με λιγα λογια ξεχρεωμενο πλοιο), δεν θα ηταν βιωσιμη?

Προφανώς την ίδια γνώμη με τον Nick έχουν και στην Attica. ;)

Ανοικτό το ενδεχόμενο η Attica να πάει Ρέθυμνο και σε δεύτερη φάση στα Χανιά, άφησε ο διευθύνων σύμβουλος της Attica, Πέτρο Βέττας, με αφορμή την έναρξη των δρομολογίων του Superfast XII στο Ηράκλειο της Κρήτης:

« Θα θέλαμε να έχουμε παρουσία σε όλες τις μεγάλες αγορές. Συζητάμε να μπει πλοίο στο Ρέθυμνο, ενώ θα το δούμε και για τα Χανιά» και συμπλήρωσε:

«Υπάρχουν στο Ηράκλειο εταιρείες με μεγάλη παρουσία. Υπάρχει και μία συνήθεια. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πάμε καλά. Αλλιώς δεν θα κατεβαίναμε. Ο καταναλωτής δεν μπορεί να είναι εγκλωβισμένος με την εντοπιότητα και την ιστορία».

Πηγή : MARINEWS

Link to comment
Share on other sites

Πάντως από το υπάρχον στόλο το μοναδικό που θα μπορούσε να δουλέψει στο μικρό λιμάνι του Ρεθυμνου είναι ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ ο οποίος ψιλοπερισεύει στην εταιρεία και τα 3 κορεάτικα τα οποία όμως δεν περισεύουν;)

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει ενδεχόμενο η Attica να βάλει πλοίο στο Ρέθυμνο. Η μόνη περίπτωση θα ήταν μόνο για να πλαγιοκοπήσει την ΑΝΕΚ στα Χανιά. Όμως -όπως ξαναείπα- πιστεύω ότι έχει σκοπό να βάλει πλοίο και στα Χανιά. Συνεπώς, αποκλείω να βάλει και στο Ρέθυμνο...για τους ίδιους ακριβώς λόγους που δεν βάζει και η ΑΝΕΚ. Τώρα...γιατί το είπαν? Μα δεν είναι λογικό όταν πηγαίνεις να μπεις σε μια νέα αγορά να μην χαλάς κανενός την καρδιά? Λογικό δεν είναι?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Να σας πω τα πράγματα και από τη δική μου σκοπιά μιας και ήμουν μέσα στην αίθουσα που παρουσιάστηκε η μελέτη, καταγράφοντας δημοσιογραφικά το θέμα, αλλά και ο ένας εκ των 3 ομιλητών είναι και συγγενής μου.

H μελέτη έκανε λόγο για το τι πλοίο θα πρέπει να μπει στη γραμμή για να είναι το Ρέθυμνο ανταγωνιστικό σήμερα με τους γίγαντες από δεξιά και αριστερά.

Έγινε επίσης λόγος για πλοίο 90 εκ και ως μεταχείρα στα 45 εκ!

Αυτό βέβαια δεν θα το δούμε ποτέ μιας και η Ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ στη Σούδα και αναφέρομαι για το Έλυρος κόστισε μόνο το 1/3!

Συνεπώς μην βλέπουμε τη λάβα και ξεχνάμε το ηφαίστειο.

Και το ηφαίστειο αγαπητοί μου συνφορουμίτες είναι ότι το Ρέθυμνο που βράζει ζωντανό και ενεργό. Οι κάτοικοι του θα ταξιδέψουν με το οποιοδήποτε καράβι έρθει στο λιμάνι του φτάνει να είναι από μέτριας ξενοδοχειακής κατάστασης και άνω.

Δηλαδή με άλλα λόγια αν είχαμε το Πρέβελη ή το SantaMaria I, κλπ ο Ρεθυμνιώτικος επιβατικός & μεταφορικός όγκος θα το ξεχείλιζε καθημερινά.

μα τι να μας πουν οι μελέτες. Τάχουμε ξαναπεί.

Εδώ συντηρούσαμε αξιοπρεπώς 2 πλοία 20 & 15 χρόνια πριν με το 1/5 του σημερινού όγκου! Τι να λέμε τώρα.

Ας αφήσουμε τους πλοιοκτήτες να αφουγκραστούν το πρόβλημα και αισιοδοξώ ότι όποιο εφοπλιστικό σχήμα τολμήσει το εγχείρημα και δώσει λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Ρεθύμνου, μόνο κερδισμένο θα βγει.

Εμένα προσωπικά που έχω κάνει τις δικές μου μελέτες το λιμάνι του Ρεθύμνου όχι μόνο είναι βιώσιμο αλλά και υπέρ-βιώσιμο.

Ακόμα και ο Β.Κορνάρος που μας έρχεται μέσω Μάλτας ... προσφέρει κι αυτός.

Η μάνα μου επι παραδείγματι είναι 75 χρονών. Οδηγεί.

Ε, προ ημερών που κατέβηκε από Αθήνα ταξίδεψε με το Κορνάρο διότι απλούστατα δε μπορεί να οδηγεί τόσα χιλιόμετρα από Σούδα στην ηλικία της και προτιμά το Αθήνα Κύθηρα Ρέθυμνο κι ας είναι 12,5+ ώρες.

Μάλιστα εγώ ήμουν αυτός που της το πρότεινα.

Με την ευκαιρία να πω, μάλιστα επ αυτού ότι κάποιοι νομίζουν ότι έχω πολεμήσει δημοσιογραφικά τη ΛΑΝΕ και το Κορνάρο.

Ουδέποτε πολέμησα τη ΛΑΝΕ. Ο οποιοσδήποτε συνδέει το Ρέθυμνο με οποιαδήποτε άλλο λιμάνι καλό μόνο προσφέρει στο νομό μας και όχι κακό.

Αυτό που πολέμησα είναι ο αγώνας που έκαναν θεσμικοί και επιχειρηματίες για να αρπάξουν τα χρήματα του διαγωνισμού από το κρατικό κορβανά, χαρακτηρίζοντας το λιμανι του Ρεθύμνου άγονη γραμμή!

2 εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Mε 2 λεξούλες τα περιγράφει και η συνάδελφος της εφημερίδας μας εδώ

Link to comment
Share on other sites

Έγινε επίσης λόγος για πλοίο 90 εκ και ως μεταχείρα στα 45 εκ!

Αυτό βέβαια δεν θα το δούμε ποτέ μιας και η Ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ στη Σούδα και αναφέρομαι για το Έλυρος κόστισε μόνο το 1/3!

Μάλλον αδιάβαστος είσαι. Ούτε 15 ούτε 30 εκ ευρώ κόστισε το ΕΛΥΡΟΣ.
Τελικά το κόστος του πλοίου (αγορά & μετασκευή) έφτασε περίπου τα 71 εκ. ευρώ ξεπερνώντας όπως ήταν φυσιολογικό (λόγω του μεγέθους της μετασκευής) το κόστος του Αριάδνη.
Link to comment
Share on other sites

Θα μου επιτρέψετε να πω ότι θεωρώ μεγάλυ επιτυχία του Ρεθύμνου την σύνδεσή του με Κύθηρα και Πελοπόννησο έστω και σαν άγονη γραμμή.

Η γραμμή πιστεύω ότι θα αποκτήσει μεγάλη κίνηση όταν ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Τρίπολης - Καλαμάτας. Το Ρέθυμνο είναι φυσικό να απορροφήσει την κίνηση των νομών Ρεθύμνου - Ηρακλείου - Αγίου Νικολάου με κατεύθυνση την Πελοπόννησο - Στερεά Ελλάδα - Ιταλία και γιατί όχι και προς Αθήνα εφ' όσον θα μπορείς με λιγότερο (θαλάσσιο) χρόνο και λιγότερα χρήματα στα πλοία να είσαι στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Δύσκολο μου ακούγεται.Ποιό πλοίο μπορεί να πιάσει στο Ρέθυμνο,να έχει το μέγεθος ώστε να απορροφήσει όλη αυτή την κίνηση και καλή ταχύτητα ώστε όντως να είναι λιγότερος ο χρόνος ταξιδιού?επίσης που θα περιμένουν όλα τα φορτηγά που θα πρέπει να μπούν στο πλοίο αυτό?

Link to comment
Share on other sites

Όταν υπάρχει κινηση υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον και όταν υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον δημιουργούνται υποδομές.

Το Ρέθυμνο βρίσκεται σε πιό πλεονεκτική θέση έναντι των άλλων νομών για αυτή την γραμμή επειδή βρίσκεται στο μέσο της Κρήτης και είναι ο πιό κοντινός νομός μετά τα Χανιά για την σύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εξετάζεται η πιθανότητα δρομολογίου προς Ρέθυμνο με ενδιάμεσο σταθμό τη Μήλο

Πηγή: Goodnet

Ταυτόχρονα, η ΛΑΝΕ εξετάζει την πιθανότητα να δρομολογηθεί το πλοίο Βιντσέντζος Κορνάρος σε ένα νέο δρομολόγιο από Πειραιά προς Μήλο και τελικό προορισμό το Ρέθυμνο. Αν τελικά αυτό επιλεγεί, τότε δεν αποκλείεται το πλοίο να αναχωρεί το απόγευμα της Δευτέρας από τον Πειραιά, να δένει στη Μήλο και από εκεί να αναχωρεί για Ρέθυμνο, όπου θα φτάνει το πρωί της Τρίτης. Το ίδιο βράδυ, θα αναχωρεί για το αντίστροφο δρομολόγιο.

Όπως τονίζει ο κ. Γαλανάκης, είναι ένα ενδεχόμενο, το οποίο ακόμα εξετάζεται από την εταιρεία, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι και η κρητική κοινότητα της Μήλου και οι κάτοικοι της Μήλου που ζουν στο Ρέθυμνο (κυρίως φοιτητές) έχουν εκφράσει την επιθυμία τους για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...