Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 9/18/2021 at 8:58 PM, JTEDimandix said:

Ποια μελέτη; Ένα άρθρο του agorapress που δεν υπάρχει καν πλέον; Κι αν όντως εκπονήθηκε τέτοια μελέτη, πώς ξέρουμε ότι δεν έγινε manipulation από το agorapress, γιατί αυτό το κάνουν τα ΜΜΕ. 

Χαίρομαι που επιτέλους βρήκες την μελέτη την αντικειμενικότητα της οποία μέχρι πρόσφατα αμφισβητούσες. Αν τώρα κάνεις και τον κόπο να την διαβάσεις, θα ενημερωθείς καλύτερα για αυτά που σε απασχολούν. Σου παραθέτω ξανά κάποια βασικά σχόλια που έχω γράψει από το 2009.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 554
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το να σταθείς στο συμπέρασμα της αποτίμησης της κερδοφορίας είναι παραπλανητικό όταν η έρευνα καταλήγει να λέει οτι με δεδομένη την 15ετη επένδυση:

Quote

6.2.3 Συμπεράσματα

1. Η επένδυση είναι οριακά θετική με βάση τις υποθέσεις εργασίας του σεναρίου Α (αγορά μεταχειρισμένου πλοίου αξίας 45 Μ€).

2. Η επένδυση δεν είναι βιώσιμη εάν επιλεγεί το σενάριο Β (αγορά καινούργιου πλοίου).

3. Η επένδυση διασφαλίζει την αποπληρωμή του δανείου.

4. Δεν διασφαλίζει καμία παροχή μερίσματος στους μετόχους.

Πέραν του βασικού σου επιχειρημάτος, και αφού μελέτησα την Μελέτη, ας δούμε μερικά δεδομένα που την καθιστούν ΑΚΥΡΗ για το έτος που διανύουμε.

1. Οι εκπονητές χρησιμοποιούν ως μονάδα μέτρησης της απόστασης το Sea Mile - sm, κάτι που δεν υφίσταται, μιας και η απόσταση στη θάλασσα μετράται με το Nautical Mile - nm/nmi/NM

2. Η μελέτη βασίζεται σε στοιχεία του 2007 και πριν, ενώ βασικοί δείκτες έχουν ως αναφορά το 2006. Δηλαδή δεδομένα 15ετίας. Σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζουν την βιωσιμότητα μίας γραμμής το 2022.

3. Το πλοίο αναφοράς που καταλήγουν ως αποδεκτό και πιο ταιριαστό, είναι μέσος όρος πλοίων παραπλήσιων χαρακτηριστικών του ΠΡΕΒΕΛΗΣ. Ο λόγος που επιλέγεται το ΠΡΕΒΕΛΗΣ ως πλοίο αναφοράς για να φτιαχτεί το πλοίο αναφοράςδεν διευκρινίζεται.

4. Ο υπολογισμός της κατανάλωσης αναφέρεται ως προς την ημέρα, ενώ αφορά το κάθε δρομολόγιο. Όμως παραλείπει να υπολογίσει την κατανάλωση ηλεκτρομηχανής εντός του λιμένα. Δεχόμενοι τον πλου για 14:30 ώρες την ημέρα, έχουμε 9:30 ώρες παραμονές. Με μέση κατανάλωση 300kW έχουμε 0,5 t/h. Για 66,5 ώρες την εβδομάδα, έχουμε κατανάλωση 33,25 t. Για 52 εβδομάδες (ανευ ακινησίας) έχουμε 1729 t επιπλέον, δηλαδή το σύνολο γίνεται από 9000, 10729 t με ετήσιο κόστος (τότε) 2,68Μ€, δηλαδή 0,43Μ€ περισσότερα από την μελέτη.

Πέραν τούτων, οι παράγοντες που ισχύουν σήμερα και επηρεάζουν σημαντικά την ακυρότητα αυτής για το σήμερα είναι:

1. Αυξημένο κόστος απόκτησης πλοίου

2. Αυξημένο κόστος καυσίμων-τελών

3. Ύπαρξη ανταγωνισμού ο οποίος επηρεάζει την επένδυση

4. Την αστάθεια της εξυπηρέτησης της γραμμής τα τελευταία 15 έτη που καθιστούν δύσκολη την επένδυση στην γραμμή, κυρίως λόγω της μη ρεαλιστικής προσέγγισης για τα φορτηγά, τα οποία δεν μπορούν να αγγίξουν τις προβλέπεις της μελέτης

5. Περιορισμένο περιθώριο κέρδους μέσω τιμολογιακής πολιτικής, κυρίως λόγω ανταγωνισμού όμορων νομών (ως νομός, ο όρος συνεχίζει να υφίσταται για τον γεωγραφικό προσδιορισμό. για τον διοικητικό προσδιορισμό χρησιμοποιείται η περιφερειακή ενότητα)

 

Ως εκ τούτου, η εν λόγω μελέτη ούτε προδιαθέτει το θετικό της επένδυσης, ούτε τα δεδομένα της απεικονίζουν το σήμερα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υποστηρίξει το επιχείρημα της βιωσιμότητας της γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Orestis said:

Χαίρομαι που επιτέλους βρήκες την μελέτη την αντικειμενικότητα της οποία μέχρι πρόσφατα αμφισβητούσες. Αν τώρα κάνεις και τον κόπο να την διαβάσεις, θα ενημερωθείς καλύτερα για αυτά που σε απασχολούν. Σου παραθέτω ξανά κάποια βασικά σχόλια που έχω γράψει από το 2009.

Δεν είναι ότι αμφισβητούσα την αντικειμενικότητά της, άλλες ήταν οι αμφιβολίες μου. Εντός του φόρουμ δεν υπήρχε σύνδεσμος προς την μελέτη, και το μόνο που την τεκμηρίωνε ήταν ένα άρθρο του agorapress το οποίο δεν υπήρχε πλέον. Υπέθεσα, λοιπόν, ότι ίσως το άρθρο (Και όχι η όποια μελέτη) να ήταν biased. (Έχει συμβεί ουκ ολίγες φορές, και σε μεγάλα ΜΜΕ. - δείτε και σχετικά άρθρα στα Ellinika Hoaxes.) Όσον αφορά τα σχόλια, σέβομαι την επιλογή σας να ασκείτε κρητική, αλλά λέτε ότι η επένδυση είναι προβληματική... ενώ η ίδια η μελέτη αναφέρει το ακριβώς αντίθετο. (Καθαρά από περιέργεια, μήπως τυχαίνει να είστε οικονομολόγος, ή απλά βγάλατε συμπεράσματα απλώς διαβάζοντας την μελέτη;)

@Nikos_Chania Στο quote σας αναφέρει "οριακά θετική", οριακά μεν, θετική δε. Ουσιαστικά καλύτερη επιλογή μακράν είναι η προμήθεια με μεταχειρισμένο πλοίο. Και η επένδυση εν γένει είναι καλή, με το μόνο αρνητικό ότι...

Quote

4. Δεν διασφαλίζει καμία παροχή μερίσματος στους μετόχους.

Αυτό είναι όντως πρόβλημα (Εν αντιθέσει με τα άλλα), αλλά όχι μείζον πρόβλημα κατ' εμέ. Ουσιαστικά λέει ότι οι όποιες παροχές μερίσματος στους μετόχους δεν θα είναι ασφαλείς. (Ναι, αυτό σημαίνει "διασφαλίζω", μη το μπερδεύετε με το "εξασφαλίζω", δείτε σε λεξικά.). Αλλά πως γίνεται από την μια να λέει ότι είναι βιώσιμη από την μια και ότι τα μερίσματα δεν θα είναι ασφαλή από την άλλη; Μάλλον κάτι άλλο θέλει να πει ο ποιητής. Κατ' εμέ, μάλλον η ίδια η εταιρεία που (υποθετικά) θα φέρει πλοίο στο Ρέθυμνο, θα πρέπει να εξυπηρετεί και άλλη μία γραμμή, για να μπορεί να διασφαλίσει τους μετόχους της (Κοινώς, να μην λειτουργεί μόνο στο Ρέθυμνο, αλλά και αλλού.). Όσον αφορά τα υπόλοιπα:

1. Το sea mile είναι εναλλακτικός όρος του nautical mile, μη σας τρομάζει. (Γκουγκλάρετέ το.)

2. Τότε ας γίνει μια ίδια μελέτη με τις ίδιες μεταβλητές, αλλά με δεδομένα του 2022. (Που παρεμπιπτόντως έχει ακόμη 1 μήνα και κάτι για να μας έρθει, άρα δεν μπορούμε να ξέρουμε και τα δεδομένα που-ενδεχομένως-θα έχει, συν του ότι είμαστε εν καιρώ πανδημίας και πολλές γραμμές-όχι μόνο το Ρέθυμνο-αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά τέσπα.). Όπως είπατε σε εμένα να στείλω επιστολή στις εταιρείες που δεν μπορούν εξ ορισμού να φέρουν πλοία, μπορείτε κι εσείς να στείλετε επιστολή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης να επαναλάβει την μελέτη με τα σημερινά δεδομένα. 

3. Το ιδανικό πλοίο για το Ρέθυμνο, σύμφωνα, πάντα, με την μελέτη, θα έχει 900 - 1500 χωρητικότητα επιβατών, 300-500 κλίνες και ~650 lanemeters. Το Πρέβελης (πάλι σύμφωνα με την μελέτη) οι επιβάτες είναι εντός των ορίων, κλίνες 150 περισσότερες από το ιδανικό, και τα lane meter -σύμφωνα με το faktaomfartyg- 650. Παρόλα αυτά, ήταν μακράν το πιο επιτυχημένο πλοίο που πέρασε από το Ρέθυμνο. Ενώ το Αρκάδι λειτούργησε για 13 ολόκληρα χρόνια, το Πρέβελης ήταν Ρέθυμνο για 14. Επίσης ΔΕΝ αναφέρεται ως πλοίο αναφοράς

Quote

Στην τελευταία γραμμή του πίνακα φαίνεται το πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ,  το οποίο δεν συμμετέχει στην εξαγωγή του μέσου όρου,  αλλά παρατίθεται για λόγους σύγκρισης.

--σελ. 39

Απλώς τυχαίνει να έχει την ίδια χωρητικότητα σε επιβάτες και οχήματα

Σίγουρα μελετήσατε την μελέτη; Ή είδατε όλα τα αρνητικά και τα υπόλοιπα δικά σας; 

4. Το μοντέλο της ηλεκτρομηχανής δεν αναφέρεται, παρά μόνο των κύριων μηχανών. Οποιοδήποτε μοντέλο θα μπορούσε να αποδίδει 700kW (Πολύ περισσότερο από το 300 που ισχυρίζεστε εσείς). Επίσης, προφανώς δεν έχουν όλα το μοντέλα το ίδιο fuel efficiency.

Quote

Η κατανάλωση καυσίμου IFΟ 38012 στο πλοίο αναφοράς, με 4 μηχανές Wärtsilä σειράς 32  ή 38  δεν ξεπερνά τα 180 g/kWh επομένως η κατανάλωση καυσίμου ανά ώρα ταξιδίου είναι 4,3 t/h.  Εκτός από τις κύριες μηχανές,  το πλοίο θα φέρει και ηλεκτρομηχανές με ισχύ περίπου 700 kW. Εάν θεωρήσουμε ότι έχουμε ένα ταξίδι 7:15 ωρών ανά ημέρα,τότε η ημερήσια κατανάλωση καυσίμου IFO 380 εκτιμάται στους 32 t/ημέρα. 

--σελ. 46

Τώρα, ας πάμε στους "παράγοντες που ισχύουν σήμερα και επηρεάζουν σημαντικά την ακυρότητα αυτής"

1. Συμφωνώ, αλλά ποικίλλει από πλοίο σε πλοίο.

2. Ίδιο με άνω

3. Ποιος ανταγωνισμός; Εάν εννοείται στο Ρέθυμνο δεν θα πω τίποτα, καθώς το αστείο γράφεται μόνο του. Εάν εννοείται στους γύρω "νομούς", τότε πάλι κάνετε λάθος. Οι Μινωικές έχουν πλοία με scrubbers, πισίνα και είναι πολύ νεότερα από τα αντίστοιχα της κοινοπραξίας και η παρουσία τους είναι τόσο στα Χανιά, όσο και στο Ηράκλειο. Παρόλα αυτά, εάν η Blue Star ένιωθε "πίεση" από τις Μινωικές, πιστέψτε με, θα είχε αποχωρήσει με την πρώτη ευκαιρία. Άλλο ένα μη-βάσιμο επιχείρημα, οπότε δεν χρειάζεται να σας κουράσω με ποιο γρήγορα και φθηνά μέσα (γκουχ-γκουχ, αεροπλάνα.)

4. Μήπως θυμάστε και με τι πλοία και με τι οργάνωση γίνονταν τα εν λόγω δρομολόγια τα τελευταία έτη; Από ταχύπλοα μέχρι δρομολόγιο 13 ωρών... όταν οι γύρω "νομοί" κάνουν 8-9 ώρες. Αυτό πως να μην ξεφτιλίζει την γραμμή;

5. Μήπως έχετε κάποια πηγή για αυτό το "περιθώριο κέρδους μέσω τιμολογιακής πολιτικής";

Για τέλος να προσθέσω ότι η μελέτη συντάχθηκε από καθηγητές οικονομικών επιστημών (Παπαδόπουλος, Σταθάκης) και έναν ναυπηγό (Πηγουνάκης) και μάλιστα από σχολή κοινωνικών επιστημών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ. Εσείς ξέρετε κάτι παραπάνω στους εν λόγω τομείς; Και η μελέτη είναι και τεκμηριωμένη. Εάν θέλετε να σας πάρει στα σοβαρά ο οποιοσδήποτε όταν κάνετε τέτοιους ισχυρισμούς, η πηγή θα πρέπει να δίνεται πριν ο αναγνώστης να την ζητήσει, είτε με σύνδεσμο στο σχετικό κείμενο, είτε με λίστα κάτω από την τελευταία παράγραφο.

Και όχι, δεν έχω πρόβλημα του να κάνεις ισχυρισμούς χωρίς το θέμα να είναι η ειδικότητά σου, ο οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει συζήτηση για οποιοδήποτε θέμα. 

Αλλά...

Πρέπει:

1. Να έχει κάνει την κατάλληλη έρευνα

2. Να τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς του.

Link to comment
Share on other sites

Σου λεω εγω και το αλλο. Το να κάθεσαι να αναλωνεσαι εδώ και να "διαπληκτίζεσαι" με αλλά μέλη και να παίζουν τα ίδια πραματα σε επανάληψη δε θα φέρει βαπόρι στο Ρέθυμνο. Η θα πρεπει να βρει το Ρέθυμνο από μόνο του τι θα κάνει όπως καποτε, ή πειστε κάποια μεγάλη εταιρία που δεν δραστηριοποιηταί αλλου στη Κρήτη να σας φέρει βαπορι

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει, είναι εκ των ουκ ανευ η προσπάθεια σου να γίνει ντε και καλά η γραμμή βιώσιμη. 

Δεν μπορώ να ασχοληθώ άλλο, ή που μας τρολαρεις όλους μαζί, ή που πραγματικά δεν μπορείς να δεις τι γράφουμε. 

Εδώ και 2 μερες αναλύουμε ενα σωρο δεδομένα, εχθές μελέτησα την μελέτη εν ολω και σου έγραψα γιατί δεν έχει κάποια ουσία στο σήμερα κι εσύ μου λες οτι το 2022 δεν μπήκε ακομη κι οτι υπάρχει sea mile. Ε ενταξει, πολυ σημασία έδωσα. 

11 χρόνια στη θάλασσα, sea mile δεν είδα πουθενά. 

Το 700 αφορά δύο ηλεκτρομηχανες, ανάγκη ρεύματος στο εν πλω. Για την παραμονή στο λιμάνι αρκεί η μία, συνεπώς πανω απο 300 κιλοβατωρες δεν χρειάζονται. 

Το οτι συντάχθηκε απο ανθρώπους με τίτλους και ονοματεπωνυμο, δεν σημαίνει οτι εχουν εξεταστεί σωστά τα δεδομένα.

Για εμένα το θέμα λήγει εδώ.

Link to comment
Share on other sites

On 11/25/2021 at 7:34 PM, JTEDimandix said:

συν του ότι είμαστε εν καιρώ πανδημίας και πολλές γραμμές-όχι μόνο το Ρέθυμνο-αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά τέσπα.).

ΤΙ θες να πείς; Το Ρέθυμνο δεν έχει τώρα γραμμή οπότε δεν έχει και πρόβλημα λόγω της πανδημίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
2 hours ago, jimmyN said:

Το πρόβλημα δεν είναι μονο τα ταχύπλοα φέτος στη γραμμή. Στα συμβατικά πρέπει να μπει κι άλλο. Ο Σολωμός θα βαράει ασταμάτητα δρομολόγια. Αν βγάλει βλάβη τι γίνεται? Για να μην πούμε για διαθεσιμότητες που ήδη αγίου πνεύματος είναι γεμάτος. Σε χρονιά με πανάκριβα εισητήρια, πολλοί θα προτιμήσουν συμβατικό. Μήπως θα ήταν καλή λύση ο Πρέβελης για το καλοκαίρι φέτος, σε μια άτυπη ανταλλαγή με το Όλυμπος που είχαμε πέρσι?

 

Ενα δρομολογιο του Πρεβελη Μηλο -Ρεθυμνο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Και εγω  πιστευω ότι θα βοηθούσε πολύ στην ανάπτυξη του Ρεθύμνου ομωσ κερδοφόρο μπορεί να βγει μόνο αν περναει νωρίτερα και από Μήλο(οπωσ Είπες )ή Θηρα που εχει καλό πελατολόγιο σε φορτηγά   

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Από το τίποτα, γιατί όχι; Μια χαρά θα ήταν Πειραιάς-Μήλος-Ρέθυμνο. Ή και Πειραιάς-Σούδα-Ρέθυμνο θα ήταν, ίσως, ιδανική λύση. Οι υπάρχουσες κρητικές εταιρείες θα γλίτωναν ενδεχόμενη είσοδο άλλου και θα έδειχναν καλή προαίρεση στην τοπική κοινωνία. Πειραιάς-Θήρα-Ρέθυμνο, μάλλον όχι, η Θήρα είναι εκτός πορείας και η απόσταση μεγαλώνει πολύ. Δεν είμαι γνώστης της Κρήτης, ούτε έχω παρακολουθήσει παλιές δημοσιεύσεις, οπότε, αν επαναλαμβάνω  κάτι που έχει ξαναειπωθεί, παρακαλώ για την επιείκειά σας.

Link to comment
Share on other sites

@Αίνος το Ρέθυμνο επί σειρά ετών λειτουργούσε με δύο πλοία (Αρκάδι και Πρέβελη) χωρίς κανένα πρόβλημα και απ΄ ευθείας παρακαλώ χωρίς στάσεις. Αλλά το 1999 ήταν μόδα να μπαίνουν οι εταιρείες στο Χρηματιστήριο και η Ρεθυμνιακή, όντας πολύ μικρή για να μπει μόνη της, αποφάσισε να μπει μέσω της ΑΝΕΚ. Αυτό ήταν και το μεγαλύτερό τους σφάλμα. Το Αρκάδι πωλήθηκε στην Ιορδανία και στην θέση του ήρθε το Άπτερα. Τα δρομολόγια εκτελούνταν με δύο βαπόρια καθημερινά μέχρι και το 2005 που πωλήθηκε το Άπτερα. Για άγνωστο λόγο, η ΑΝΕΚ δεν τον αντικατατέστησε ποτέ, ενώ παράλληλα την απαξίωσε (την γραμμή), θεωρόντας την "μη κερδοφόρα" (;)... ενώ πολύ απλά κανείς δεν την διαχειρίστηκε σωστά. Τελικά αποχώρησε από την γραμμή κι έκτοτε έχουν γίνει κάμποσες προσπάθειες αναδημιουργίας της. Πρώτον, το 2007 ήρθε η ΝΕΛ με το Αίολος Κεντέρης 1, έβγαζε το δρομολόγιο σε 5,5 μόνο ώρες, (αυτό ήταν και το απόλυτο ρεκόρ που μέχρι στιγμής δεν έχει καταρηφθεί.), αλλά έκατσε ένα μόνο καλοκαίρι γιατί το επόμενο αποσύρθηκαν τα Παναγία Χοζοβιώτισσα και Τήνου και αυτό, μαζί με το Αίολος Κεντέρης 2, τα αντικατέστησε. Το 2008 ήρθε η HSW με τα Highspeed και κάπου εδώ κατάλαβαν ότι ταχύπλοα για 5 ώρες ταξίδι πολύ απλά δεν λειτουργούν. Το 2009 μπήκε το Βιτζέντζος Κορνάρος της ΛΑΝΕ, μέσω νησιών, αλλά αποχώρησε σε λίγο καιρό, καθώς τα έξτρα νησιά επιβάρυναν δραματικά το δρομολόγιο. Από τότε γινόταν αγώνας για την επανασύνδεση του Νομού (και αργότερα Π.Ε.) και δημιουργήθηκε τόπικη ναυτιλιακή εταιρεία. Αρχικά ήθελαν να ξαναφέρουν το Αρκάδι, όμως η πυρκαγιά τον Νοέμβριο του 2011 και η βύθιση που ακολούθησε δεν μπόρεσε να το επιτύχει. Το 2012 έφεραν το Elli

Link to comment
Share on other sites

@JTEDimandix ας μην επαναλαμβανουμε τα ιδια;)

On 5/24/2022 at 11:24 PM, proud_ionian said:

Spam, για παραδειγμα, ειναι να ρωτα κανεις συνεχεια το ιδιο πραγμα σε 4-5 διαφορετικα τοπικ, μεχρι να παρει την απαντηση που θελει. αν κανεις δεν ξερει να του απαντησει, συνεχιζει να επαναλαμβανει την ερωτηση. αν παρει απαντηση που δεν τον καλυπτει, παλι συνεχιζει να ρωταει.

Στις προηγουμενες 3-4 σελιδες εχουν ξανασυζητηθει ολα αυτα.

On 9/19/2021 at 4:34 PM, polmyt said:

Νομιζω οτι ηρθε η ωρα να βαλουμε μια ανω τελεια σε αυτη την κουβεντα μιας και δυο μερες τωρα ανακυκλωνουμε συνεχως τα ιδια πραγματα.

Εχουμε φτασει στο σημειο να συζηταμε για το αν ειναι καλος ο ΒΟΑΚ( που μεταξυ μας ειναι αθλιος).Ειναι προφανες οτι κανεις δεν προκειται να αλλαξει αποψη.

Προσωπικα παντως θα ηθελα να βρεθει καποιος και να βαλει βαπορι βγαζοντας με λαθος.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Κι όμως, το Ρέθυμνο έχει ακόμη σύνδεση με Πειραιά, εν έτει 2023, σύμφωνα με το Rome2rio:

Εποχιακή, μεν συνδέση, και όχι απ' ευθείας (Ούτε καν με στάσεις) αλλά πηγαίνοντας από Πειραιά για Σαντορίνη, αλλάζεις και πας Ρέθυμνο. Όπως πχ εάν πηγαίνεις από τα Σεπόλια στον Πειραιά με το μετρό, αλλάζεις Ομόνοια ή Αττική και παίρνεις τον Ηλεκτρικό. (Κι ο Ηλεκτρικός μετρό είναι.) Και το καλύτερο; Οχτώ ώρες στρογγυλές το ταξίδι, γλιτώνεις μισή ώρα δρομολόγιο από/προς Χανιά+45 λεπτά περίπου για να πας Χανιά. Απορώ γιατί κανείς μας δεν το πρόσεξε ότι γίνεται. Το πρόβλημα ποιο είναι; Νομίζω ότι είναι αυτονόητο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

3 hours ago, Μηλιος said:

Ρέθυμνο για  να θυμηθεί τα παλαιά και μετά να αποσυρθεί  οριστικά 

 

 

3 hours ago, MARKOS2013 said:

Συμφώνω .Για το Ρέθυμνο ήρθε αλλωστε

 

Έχουμε μιλήσει εκτενέστερα για το θέμα Ρέθυμνο, χωρίς ωστόσο να καταλήγουμε σε σίγουρο συμπέρασμα. Πάντως χαίρομαι που υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον για τον τόπο μου, έστω κι αν δεν μιλάει κανείς.

Το θέμα είναι ότι από τότε που σταμάτησε πέρασαν 15 χρόνια περίπου-Αυτοί που γεννήθηκαν τότε τώρα πάνε Γυμνάσιο, αν όχι Λύκειο. Μόνο από νοσταλγικής πλευράς από τους παλιούς θα στηριχθεί, κι ακόμη και εκεί όχι από όλους, το μέλανο σημείο θα είναι οι νεότεροι ταξιδιώτες που έχουν μπει μόνο στα παλάτια και στα της Κ/Ξ. Οκ, το μέγεθος δεν μετράει πάντα, αλλά η ηλικία ίσως τους φανεί παράξενη (Θυμιθείτε λίγο τι γινόταν με το Έλλη το 2012 και τι έγινε αργότερα με το ίδιο πλοίο, το Olympus), αν και νομίζω είναι νεότερο από τα Κρήτη. 

Είτε μας αρέσει, είτε όχι, το Ρέθυμνο των 85k κατοίκων (τόσους έχει και η Λέσβος που έχει πλοίο και χαμηλότερο τουρισμό), συν τους πόσους εκατοντάδες φοιτητές, την έλλειψη αεροδρομίου (Πλέον για μένα το υδατοδρόμιο είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας) και το άθλιο οδικό δίκτυο που βάζει σε κίνδυνο την ζωή τόσων ανθρώπων δεν έχει καλή ανάπτυξη. Ρέθυμνο καλεί πλοίο, πως να το πω; 

Προσυπογράφω με @Μηλιοςκαι @MARKOS2013,  όσον αφορά την ιδέα Ρέθυμνο από ΑΝΕΚ με Πρέβελης, μιας και η ΑΝΕΚ λειτουργεί για πάνω από 40 χρόνια και έχει ισχυρή φήμη στον κλάδο των ferries, υπό όρους

1. Επειδή η αγορά του Ρεθύμνου, είναι σαφέστατα χαμηλότερη από Χανιά και Ηράκλειο. Εάν δεν με απατούν τα "advance mathematics μου", το μέσο ενδιαφέρον πρέπει είναι γύρω στα 3500 άτομα ετησίως. Επειδή προφανώς μιλάμε για υπερβολικά μικρό ημερήσιο φόρτο, τότε το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από Πειραιά και ένα από το Ρέθυμνο, μόνο με το Πρέβελη και μόνο ως άγονη γραμμή (Αλήθεια, γιατί κανείς δεν σκέφτηκε αυτό το ενδεχόμενο;)

2. Στίρηξη

3. Καλύτερη σχέση ποιότητας - τιμής - χρόνου. Για ποιότητα δεν ανυσηχώ, προς το παρόν τουλάχιστον. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
1 hour ago, SAMAINA said:

Μα δεν μίλησα για τακτική δρομολόγηση στην Παροναξία. Για συμπληρωματική μίλησα, σε δρομολόγια σφήνες για να ελαφρώσει άλλα πλοία του ομίλου, όπου υπάρχει μεταφορικό έργο. Όσο για την επιστροφή το φθινόπωρο στην γραμμή που το καθιερωσε, θα γίνει (αν γίνει) στο ότι δεν χαραμίζεις τον "ελβετικό πολυσουγιά" ΧΙΟΣ να βολοδέρνει στην Κασοκαρπαθία, χωρις σκράμπερς, από την στιγμή που δίνει λύσεις αλλού (μπορείς να διαβάσεις παντού). Απο ΣΤΜ, 12νησα, ΠΝΙΘ, βόρειο Αιγαίο και Μαρόκο! Ποιό άλλο πλοίο του ομίλου μπορεί να τα κάνει αυτά;

Κατάλαβες τι εννοούσα ως "γραμμή που το καθιέρωσε"; (Spoiler alert: Δεν είναι η Κασοκαρπαθία)

Edited by polmyt
μεταφορα post
Link to comment
Share on other sites

Κατάλαβα, Ρέθυμνο , πεθαμένη ιστορία, κόβει κίνηση από Σούδα και γιαυτό... ούτε με σφαίρες. Άλλωστε τα έχουμε ξαναπεί. Δεν οφελεί να ξαναζεσταινουμε την χιλιοζεσταμένη σούπα.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Μη το λες.

Η ΑΝΕΚ στο σύντομο πέρασμά της στην γραμμή, εκτός του ότι την απαξίωσε, ήταν και μια περίεργη περίοδος που από την μια είχε μεγάλες επενδύσεις, αλλά και πολλά αδικαιολόγητα επενδυτικά λάθη που την έφτασαν τελικά εκεί που έφτασε (πχ η μετασκευή του Έλυρος και η περιπέτεια των Όρη και Σοφοκλής στην Κορέα, άσχετα με το αν στην τελευταία δεν έφταιγε η ίδια, τελικά αυτή έμεινε ξεκρέμαστη). Τώρα όμως αλλάζει δοιήκηση και ισως εκεί υπάρχουν διαφορετικές νοοτροπίες.

Ακόμη κι αν δε μπει με το σινιάλο της ΑΝΕΚ (Που προφανώς και δεν θα ήθελαν να χτυπήσουν έτσι απλά τους εαυτούς τους), μπορεί εάν δεν αξιοποιηθεί πουθενά, αντί να το στείλει απέναντι να το πουλήσει σε κάποιον τρίτο ανταγωνιστή και να το βάλει όπου θέλει. Ναι, το ξέρω, σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά σίγουρα όχι ανέφικτο.

Εδώ η Λεμεσός ξαναείδε πλοίο που βρίσκεται στην άλλη άκρη της Μεσογείου.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που με την παραμικρη αφορμη επαναφερουμε στην κουβεντα το πολυσυζητμενο και εξαντλημενο θεμα του Ρεθυμνου μπορει πραγματικα να με τρελανει

Link to comment
Share on other sites

Δεκτον οτι το να συζηταμε παλι και παλι για το Ρεθυμνο καταντα κουραστικο.

Ομως, τουλαχιστον για το Ρεθυμνο, υπαρχει μια βαση, δεν ειναι τρελα.
Ενας νομος 83000 κατοικων, με εκταση μεγαλυτερη απο τη Ροδο, που επιπροσθετα εχει αγροτικη, κτηνοτροφικη παραγωγη, φοιτητες και τουρισμο, δεν εχει πλοιο, επειδη συμφερει ακομα περισσοτερο τις ακτοπλοϊκες να τους πηγαινουν ολους απο του διπλανους νομους με λιγοτερα βαπορια.
Ενα οικονομικο βαπορι με 3 αναχωρησεις απο Πειραια και 3 απο Ρεθυμνο θα εβγαινε, αλλα οχι οσο αποδοτικα βγαινει τωρα που τους μεταφερουν απο αλλου.

Δηλαδη το να πηγαινει ακομα, σοβαρα επιδοτουμενο, βαπορι στα Κυθηρα απο Πειραια (ΟΚ τουλαχιστον ετσι απολαυσα τον Κορναρο), ενω υπαρχει το Γυθειο και η Νεαπολη και να μην πηγαινει στο Ρεθυμνο απο Πειραια δεν το λες και το πιο φυσιολογικο...

Link to comment
Share on other sites

Η ενσταση μου ειναι οτι με καθε αφορμη σε οποιοδηποτε θεμα επανερχεται στο τραπεζι η κουβεντα του Ρεθυμνου,πραγμα το οποιο ειναι τουλαχιστον κουραστικο.Το να γινοταν μια κουβεντα μια στα ενα δυο χρονια να το καταλαβω αλλα αν κατσω και ψαξω, μονο το τελευταιο χρονο, θα βρω τουλαχιστον 5-6 τετοιες αναφορες που εχουν φερει την κουβεντα εκει και στο τελος απλως αναμασαμε τα ιδια και τα ιδια

Ενδεχομενος με τον τροπο που περιγραφεις να εβγαινε οικονομικα ενα πλοιο ,αυτο δεν ειμαι σε θεση να το αμφισβητησω.Εχουμε αναλυσει ομως τοσες πολλες φορες τους λογους που οι συγκεκριμενες εταιριες δεν θα βαλουν πλοιο ,αλλα και γιατι καποιος αλλος δυσκολα να το τολμησει

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
3 hours ago, Shippihs said:

Αντε πάλι με το Ρέθυμνο....

Το Ρέθυμνο θα επαναλαμβάνεται μέχρι να γίνει κατανοητό το πρόβλημα. Αλλά κάποιοι προτιμούν τις παρωπίδες και την ειρωνία παρά την ενσυναίσθηση. Απλά πείτε το Ρέθυμνο έχει ακτοπλοϊκό πρόβλημα αλλά κανείς δεν θα κάνει κάτι γιατί δεν υπάρχουν πλοία. Τζάμπα είναι. Ένας νομός 85k κατοίκων που με απλά μαθηματικά καταλαβαίνουμε ότι, ναι μεν, το Ρέθυμνο απέχει 2 νμ πιο μακριά από τον Πειραιά από ότι τα Χανιά (Οπότε το ταξίδι με 18 μίλια είναι 7 λεπτά παραπάνω) αλλά οδικώς είναι 56 λεπτά, οπότε χάνεις 49 λεπτά χωρίς λόγο.

@lostromos είμαι σίγουρος ότι ήταν. 

Link to comment
Share on other sites

Ο ΒΟΑΚ θα αργήσει πολύ να γίνει. Μπορεί και μετά το 2030, ίσως και αργότερα. Έπειτα δεν ξέρουμε ακριβώς από που θα περάσει. Ξέρουμε μόνο για το τούνελ στο Καλάμι και τη παράκαμψη από Γεωργιούπολη προς Ατσιπόπουλο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν ξέρουμε με ακρίβεια πόση ώρα θα κάνει. Επίσης ξέρουμε ότι ορισμένα τμήματά του σήμερα μάλλον θα μείνουν ως έχουν, αλλά θα διαπλατυνθούν. Οπότε, όσο γίνονται εργασίες η καθυστέρηση απλά θα μεγαλώνει.

ΥΓ Η γραμμή Ρέθυμνο-Σαντορίνη πως και βγαίνει επικερδής;

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω πως η αλήθεια είναι πως το θέμα το έχουμε εξαντλήσει όσο δε πάει.

Κάποιοι από εμάς τους ρομαντικούς ας νοσταλγούμε το Αρκάδι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...