Jump to content
Shipfriends

patra

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

  1. Επαναλαμβανόμενα γεγονότα, δεν μπορούν να αποτελούν τυχαία συμβάντα. Το ατύχημα έγινε ένα μήνα μετά την δημοσιοποίηση του πορίσματος για την πυρκαγιά στο γκαράζ του Κρήτη ΙΙ. Οι βασικότερες ενέργειες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση κάθε ατυχήματος είναι η τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων και ενεργειών για την πρόληψη του. Αν διαβάσει κανείς το κεφάλαιο 4 του πορίσματος και σε σχέση με τις μαρτυρίες επιβατών και πληρώματος του Norman Atlantic, μπορεί να κάνει συγκρίσεις και να βγάλει τα συμπεράσματά του. Το θέμα είναι αν μετά την φωτιά στο Κρήτη ΙΙ που έγινε σε περίπου ιδανικές συνθήκες (μόλις 4 ν.μ. από το λιμάνι της Πάτρας και με καλό καιρό) ελήφθησαν τόσο από την ΑΝΕΚ και από τις άλλες εταιρείες, όσο και από τις αρμόδιες κρατικές αρχές, τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην επαναληφθεί τέτοιο περιστατικό. Γιατί την επόμενη φορά που θα γινόταν θα ήταν πολύ τυχαίο να γίνει ξανά κοντά σε λιμάνι και με ιδανικό καιρό. Χθες άκουσα συνέντευξη μέλος του πληρώματος του Norman Atlantic να λέει ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν περιπολίες επιτήρησης των χώρων των γκαράζ όπως στα ελληνικά πλοία. Το θέμα εδώ είναι ότι οι περιπολίες είναι υποχρεωτικές βάσει νομοθεσίας και οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (σελ 29 πορίσματος). Οι περιπολίες μάλιστα πρέπει να επιβεβαιώνονται με χτύπημα κάρτας σε επιλεγμένα μέρη των γκαράζ. Μάλιστα στην παρ. 4.7.2 του πορίσματος αναφέρεται ότι στο Κρήτη ΙΙ δεν έγινε η περιπολία την τελευταία ώρα πριν την εκδήλωση της φωτιάς. Επίσης στο Κρήτη ΙΙ παρόλο που το σύστημα πυρόσβεσης του πλοίου λειτούργησε, διαπιστώθηκαν πολλά προβλήματα με φραγμένες κεφαλές καταιονισμού, ενώ διατυπώθηκαν ερωτηματικά αν η ισχύς του συστήματος πυρόσβεσης επαρκούσε για την αποτελεσματική λειτουργία σε πολλές ζώνες αν η φωτιά έπαιρνε μεγάλες διαστάσεις (παρ. 4.8.2.2 και 4.8.2.3). Εκείνο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση στο συγκεκριμένο πόρισμα είναι οι πρόχειρες ηλεκτρικές εγκαταστάσεις (ιδιαίτερα στα σημεία της σύνδεσης παροχής στα ψυγεία φορτηγά), αλλά και η ύπαρξη πολλών εξαρτημάτων με ίχνη ηλεκτρικών τόξων (απόδειξη για κακές συνδέσεις) όπως και ή έλλειψη πρόσθετων συσκευών προστασίας στους υποπίνακες (μια ασφάλεια δεν είναι αρκετή όταν έχουμε τροφοδότηση ψυκτικών εγκαταστάσεων). Κάτι που δεν σημειώνεται στο πόρισμα είναι αν τα καλώδια στις προεκτάσεις σύνδεσης (μπαλαντέζες) είναι τα κατάλληλα για χρήση σε περιβάλλον πλοίου (υπάρχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις), από την φωτογραφία όμως στην σελ.22 (όπου εντύπωση προκαλεί ότι σε ένα από τα δυο σημεία πιθανής εκδήλωσης της φωτιάς από ηλεκτρικά αίτια είχε κοπεί και εξαφανισθεί το υπόλοιπο καλώδιο με την πρίζα παροχής πριν την διενέργεια αυτοψίας), διαπιστώνεται ότι υπάρχει περίπτωση τα καλώδια να μην είναι τα κατάλληλα για εγκατάσταση σε πλοία (θέλουν ειδική μόνωση αντοχής σε θαλασσινό περιβάλλον και να είναι βραδύκαυστα). Αφού στο Κρήτη ΙΙ που η πυρκαγιά σβήστηκε γρήγορα και οι ζημιές ήταν περιορισμένες δεν βρέθηκε με βεβαιότητα η ακριβής αιτία και το σημείο πρόκλησης της πυρκαγιάς , μου φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθεί στο Norman Atlantic. Η προσεκτική μελέτη όμως θα βγάλει πιθανές αιτίες. Πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι οι περισσότερες πυρκαγιές έχουν ηλεκτρικά αίτια (βλέπε στατιστικά στο 4.1). Μια κακή ηλεκτρική σύνδεση ή ένα πρόχειρο βιαστικό κούμπωμα των φις τροφοδοσίας των ψυγείων φορτηγών (έχουν μηχανισμό ασφαλείας που πρέπει οπωσδήποτε να κουμπώσει καλά) σε συνθήκες θαλασσοταραχής με ισχυρά ταρακουνήματα είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει σπινθήρες (ηλεκτρικό τόξο) και πρόκληση πυρκαγιάς που ιδιαίτερα αν είναι σε ανοικτό γκαράζ (τα καταστρώματα γκαραζ 4 και 5 του Norman είναι ανοικτά) σε συνθήκες 9-10 μποφώρ θα εξαπλωθεί με ταχείς ρυθμούς. Τα πλοία τύπου Ro-Pax λόγω των πολλών ανοικτών γκαράζ και την ύπαρξη αρκετού οξυγόνου, βοηθούν την γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς μεταξύ του φορτίου που μεταφέρουν. Αν δεν υπάρχει ναύτης που θα κάνει μόνιμη περιπολία σε κάθε γκαράζ και μάλιστα η πυρκαγιά συμβεί σε ώρα που κοιμούνται οι περισσότεροι, η πυρκαγιά θα γίνει πολύ αργά αντιληπτή και τότε μάλλον θα είναι πολύ αργά για την αντιμετώπιση της. Υποθετικά σενάρια μεν, για το τι συνέβη στο Norman Atlantic, πρέπει όμως να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη για την λήψη κατάλληλων μέτρων, για αποφυγή παρόμοιων μελλοντικών γεγονότων. Ελπίζω μετά από το ατύχημα του Norman Atlantic να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα τόσο από τις εταιρείες όσο και από τις κρατικές αρχές, ώστε να μην επαναληφθούν τέτοιες καταστάσεις.
  2. Χθες βράδυ (26 προς 27/12) στις 1 ήταν προγραμματισμένο το Euroferry Brindisi να αναχωρήσει από Πάτρα για Ραβένα για να κάνει το δρομολόγιο που έχει κάθε Πέμπτη προς Παρασκευή βράδυ την ίδια ώρα. Χθες το απόγευμα στις 5.30 έφυγε από το παλιό λιμάνι που ήταν από την Δευτέρα λόγω εορτών και πήγε στο νέο λιμάνι για να φορτώσει για Ηγουμενίτσα-Ραβένα. Τελικά το πλοίο δεν έφυγε ποτέ, το δρομολόγιο έμεινε ανεκτέλεστο και το πλοίο γύρισε πίσω ξανά σήμερα το πρωί στις 10 στο παλιό λιμάνι. Ξέρει κανείς το λόγο?
  3. Χθες το μεσημέρι (25/05) μετά από ταξίδι 9 ημερών (γύρω στα 4.000 ν.μ. από Γιβραλτάρ) έφθασε στην άλλη μεριά του Ατλαντικού στις Μπαχάμες και συγκεκριμένα στο λιμάνι του Freeport στην νήσο Grand Bahama (η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στις Μπαχάμες). Το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί στην γραμμή Bimini-Maiami (το Bimini είναι άλλο νησί του συμπλέγματος των Μπαχαμών περίπου 55 ν.μ. νοτιοδυτικά του Freeport).
  4. Σύμφωνα με το pelop.gr : το πλήρωμα του πλοίου θα είναι ελληνικό και θα χρησιμοποιηθεί από την ταϋλανδέζικη εταιρεία για μεταφορά επιβατών από το Μαϊάμι στο νησί Μπίμινι, στις Μπαχάμες, όπου υπάρχει ένα από τα μεγαλύτερα καζίνα.
  5. Το λιμάνι της Βενετίας είναι κλειστό από χθες το πρωι λόγω ομίχλης. Το Corragio της ΑΝΕΚ από χθες το πρωί περιμένει έξω από το λιμάνι προερχόμενο από Πάτρα - Ηγουμενίτσα και το ίδιο συμβαίνει και με το Κρήτη Ι σήμερα το πρωί Όπως είναι φυσικό το σημερινό βραδινό δρομολόγιο του Corragio από Πάτρα για Βενετία θα αναβληθεί αφού το καράβι ακόμα δεν έχει δέσει Βενετία. Πάρα πολλά προβλήματα προσέγγισης ιδίως φέτος το λιμάνι της Βενετίας που προκαλεί μεγάλες καθυστερήσεις......
  6. Ένα δημοσίευμα από το patrastimes που αναλύεται τι επιπτώσεις μπορούσε να είχε το συγκεκριμένο ατύχημα αν η φωτιά είχε εκδηλωθεί χρονικά πιο πριν , όταν το πλοίο ήταν σε μακρινή απόσταση από το λιμάνι της Πάτρας ή αν δεν προσέγγιζε φλεγόμενο το λιμάνι και είχε επιχειρηθεί κατάσβεση εν πλω. Επίσης γίνεται αναφορά στις συνθήκες φόρτωσης στα γκαράζ και την μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας.
  7. Ένα video με καταγραφή των γεγονότων και εικόνες από τις καταστροφές και την επιχείρηση κατάσβεσης (πηγή dete.gr)
  8. Το Κρήτη Ι την Παρασκευή επιστρέφει Πάτρα για να εκτελέσει τουλάχιστον δυο δρομολόγια Πάτρα-Βενετία-Πάτρα, μέχρι να καταγραφούν και να αποκατασταθουν οι ζημιές στο Κρήτη ΙΙ. Όλο λέμε για τελευταίο ταξίδι στην Αδριατική και όλο επιστρέφει.....
  9. Tο Κρήτη Ι αναχώρησε στις 1 το βράδυ από Πάτρα για Ηγουμενίτσα - Βενετία οπότε είναι προφανές ότι δεν ήταν το τελευταίο του δρομολόγιο
  10. Σήμερα δεν ήταν προγραμματισμένη η πρώτη αναχώρηση του Coraggio? Τελικά το δρομολόγιο για Βενετία θα το κάνει το Κρήτη Ι το οποίο πηγαίνει καθυστερημένα στις 11 το βράδυ στο νέο λιμάνι για να φορτώσει (το Κρήτη Ι κάθε Πέμπτη φθάνει ξημερώματα, ξεφορτώνει παλιό λιμάνι και πηγαίνει στο νέο γύρω στις 6.30 το απόγευμα όταν έχουν φύγει τα πλοία για Μπρίντιζι και Αγκώνα). Το γεγονός ότι πάει στο νεο λιμάνι μόλις 1 ώρα πριν την αναχώρηση και σίγουρα θα φύγει με καθυστέρηση, δείχνει μάλλον ότι κάτι έκτατο συνέβη με το Coraggio και δεν μπήκε τελευταία στιγμή σήμερα στην γραμμή
  11. Το Ro-Ro Cargo Eurocargo Valencia μετακόμισε ανατολικά (Σμύρνη-Χάιφα) και πλέον το δρομολόγιο της Crimaldi από Ιταλία (Γένοβα-Λιβόρνο-Κατάνια) προς Ελλάδα (Πάτρα) θα το πραγματοποιεί το Eurocargo Livorno (photo εδώ) που μας έρχεται από πιο δυτικά (γραμμή Ιταλία-Ισπανία). Η πρώτη άφιξη του στην Πάτρα είναι αύριο το μεσημέρι
  12. Έχεις δίκιο (είχα δει την λανθασμένη πληροφορία στο marinetraffic ότι το FLORENCIA έχει μέγιστη 22 κάτι που δεν ισχύει). Πάντως το FLORENCIA σήμερα το πρωί έφθασε Ηγουμενίτσα με 2 ώρες καθυστέρηση (10.30 το πρωί αντί 08.30 το πρωί) και στην Πάτρα με 2 ώρες και 45 λεπτά (στις 17.45 αντί στις 15.00). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αναχωρήσει για Αγκώνα με 2 ώρες καθυστέρηση (στις 8 το βράδυ αντί στις 6 το απόγευμα) πολύ πιο καλύτερα φυσικά από ότι είχε εκτιμηθεί στην αρχή εδώ. Πάντως στο site της MINOAN LINES στο σύστημα κράτησης εισιτηρίων έχει το FLORENCIA στην γραμμή μόνο για 1 μήνα και από 13/10 βάζει στην γραμμή το EUROPA PALACE !!!!!!!!!!. Δεν ξέρω αν πρόκειται για λάθος ή θα ξαναδούμε τα παλάτια στην γραμμή.
  13. Πράγματι σήμερα τι Florencia μετακόμισε από την γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπρίντιζι στην γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα, ξεκινώντας τα νέα δρομολόγια της MINOAN με καθημερινή αναχώρηση (πλην Τετάρτης) στις 18.00 και αύξηση της διάρκειας ταξιδιού σε 24 ώρες. Αντίστοιχα η Κ/Ξ ANEK-SUPERFAST έχει ξεκινήσει εδώ και 3 μέρες και αυτή με μόνο 1 πλοίο την ημέρα από Πάτρα με καθημερινή αναχώρηση (πλην Κυριακής) στις 17.00 και αύξηση της διάρκειας ταξιδιού και αυτή σε 24 ώρες. Το Florencia ταξίδευε προς Ηγουμενίτσα σύμφωνα και με το AIS με 22-23 Knots (αντί 17-18 που πήγαινε στα ταξίδια του έως σήμερα). Προφανώς πηγαίνει στο 100% τις μηχανές για να βγάλει σε λογικά χρονικά πλαίσια ταξίδι (θα δείξει αύριο σε πόση ώρα το βγάζει). Το αδελφάκι Sorrento έφυγε 45 λεπτά νωρίτερα σήμερα (στις 17.15) για Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι και το Florencia το προσπέρασε πριν τους Παξούς και έδεσε πρώτα Ηγουμενίτσα. Τα πλοία της Κ/Ξ ANEK-SUPERFAST όπως και τα CRUISE ταξιδεύουν πλέον οικονομικά με 23-24 Knots την γραμμή.
  14. Από 13/09 για την MINOAN LINES και από 10/09 για την ANEK LINES αλλάζουν τα δρομολόγια της γραμμής. Βασικό χαρακτηριστικό και για τις δυο εταιρείες ότι ανεβάζουν το ταξίδι σε 24 ώρες και οι δυο (κοινή συνεννόηση για μείωση ταχύτητας με σκοπό την οικονομία καυσίμων) από 21,5 ώρες που είναι τυπικά σήμερα. Για την MINOAN LINES ισχύουν τα εξής : ΠΑΤΡΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΑΓΚΩΝΑ : Κάθε μέρα εκτός από την Τετάρτη : Αναχώρηση από Πάτρα 18:00 - αναχώρηση από Ηγουμενίτσα 23:59 - άφιξη Αγκώνα 17:00 την επόμενη μέρα (διάρκεια ταξιδιού : 24 ώρες) ΑΓΚΩΝΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΠΑΤΡΑ : Κάθε μέρα εκτός από την Πέμπτη : Αναχώρηση από Αγκώνα 14:00 - άφιξη Ηγουμενίτσα 08:30 την επόμενη μέρα- άφιξη Πάτρα 15:00 την επόμενη μέρα (διάρκεια ταξιδιού : 24 ώρες) Για την ANEK LINES-SUPERFAST ισχύουν τα εξής : ΠΑΤΡΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΑΓΚΩΝΑ : Κάθε μέρα εκτός από την Κυριακή : Αναχώρηση από Πάτρα 17:00 - αναχώρηση από Ηγουμενίτσα 23:30 - άφιξη Αγκώνα 16:00 την επόμενη μέρα (διάρκεια ταξιδιού : 24 ώρες) ΑΓΚΩΝΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΠΑΤΡΑ : Κάθε μέρα εκτός από την Δευτέρα: Αναχώρηση από Αγκώνα 13:30 - άφιξη Ηγουμενίτσα 08:00 την επόμενη μέρα - άφιξη Πάτρα 14:30 την επόμενη μέρα (διάρκεια ταξιδιού : 24 ώρες) Τα πλοία που θα εκτελούν τα παραπάνω δρομολόγια είναι Για την ΜΙΝΟΑΝ LINES : Από Πάτρα : Δευτέρα : CRUISE EUROPA - Τρίτη : CRUISE OLYMPIA - Τετάρτη : ----- - Πέμπτη : FLORENCIA - Παρασκευή : CRUISE EUROPA - Σάββατο : CRUISE OLYMPIA - Κυριακή : FLORENCIA Από Αγκώνα : Δευτέρα : CRUISE OLYMPIA - Τρίτη : FLORENCIA - Τετάρτη : CRUISE EUROPA - Πέμπτη : ----- - Παρασκευή : CRUISE OLYMPIA - Σάββατο : FLORENCIA - Κυριακή : CRUISE EUROPA Όλα τα πλοία της MINOAN LINES όταν φθάνουν Αγκώνα από Πάτρα το απόγευμα στις 17:οο θα διανυκτερεύουν εκεί και θα αναχωρούν την επόμενη μέρα στις 14:00 για Πάτρα. Συνεπώς δεν υπάρχει περίπτωση καθυστερημένης αναχώρησης από Αγκώνα. Αντίθετα από Πάτρα για Αγκώνα όλες τις μέρες πλην της Πέμπτης και Παρασκευής το πλοίο θα φθάνει στις 15:00 και θα αναχωρεί στις 18:00 άρα μπορεί να παρουσιάζει καθυστέρηση (από καθυστερημένη άφιξη) Σίγουρη καθυστέρηση θα παρουσιάζει την Κυριακή αφού το FRORENCIA που φεύγει Σάββατο στις 14:00 από Αγκώνα θέλει τουλάχιστον 30-32 ώρες να κατέβει κάτω άρα θα φθάνει Πάτρα μετά τις 20:30 και το βλέπω να φεύγει μετά τις 22:00. Απορώ με ποια λογική έβαλαν αυτό το πλοίο όπου με βάση την ταχύτητα του δεν μπορεί να κάνει το δρομολόγιο κάτω από 30 ώρες (άραγε το εισιτήριο θα έχει ίδια τιμή με τα cruise και με ποια λογική). Από την άλλη όμως την Κυριακή δεν έχει δρομολόγιο ο ανταγωνιστής (ANEK LINES-SUPERFAST ) και όσοι πρέπει να ταξιδέψουν Κυριακή θα υπάρχει πρόβλημα. Επίσης είναι περίεργος ποιος θα ανεβαίνει την Πέμπτη με FLORENCIA όταν ο ανταγωνιστής θα έχει μόλις μια ώρα πριν το HELLENIC SPIRIT Τα πλοία FLORENCIA και CRUISE EUROPA θα κάνουν την εβδομάδα μια διανυκτέρευση Πάτρα (Τετάρτη και Πέμπτη αντίστοιχα) και δυο στην Αγκώνα , ενώ το CRUISE OLYMPIA τρεις στην Αγκώνα (η μια διπλή) και καθόλου Πάτρα. Αντίστοιχα για την ANEK LINES-SUPERFAST : Από Πάτρα : Δευτέρα : HELLENIC SPIRIT - Τρίτη : SUPERFAST XI - Τετάρτη : SUPERFAST VI - Πέμπτη : HELLENIC SPIRIT - Παρασκευή : SUPERFAST XI - Σάββατο : SUPERFAST VI - Κυριακή : ----- Από Αγκώνα : Δευτέρα : ----- - Τρίτη : SUPERFAST VI - Τετάρτη : HELLENIC SPIRIT - Πέμπτη : SUPERFAST XI - Παρασκευή : SUPERFAST VI - Σάββατο : HELLENIC SPIRIT - Κυριακή : SUPERFAST XI Τα πλοία HELLENIC SPIRIT και SUPERFAST XI θα κάνουν την εβδομάδα μια διανυκτέρευση Πάτρα (Κυριακή και Δευτέρα αντίστοιχα) και δυο στην Αγκώνα , ενώ το SUPERFAST VI τρεις στην Αγκώνα (η μια διπλή) και καθόλου Πάτρα. Και εδώ τα πλοία της ANEK LINES - SUPERFAST όταν φθάνουν Αγκώνα από Πάτρα το απόγευμα στις 16:οο θα διανυκτερεύουν εκεί και θα αναχωρούν την επόμενη μέρα στις 13:30 για Πάτρα. Συνεπώς δεν υπάρχει περίπτωση καθυστερημένης αναχώρησης από Αγκώνα. Αντίθετα από Πάτρα για Αγκώνα όλες τις μέρες πλην της Δευτέρας και Τρίτης το πλοίο θα φθάνει στις 14:30 και θα αναχωρεί στις 17:00 άρα μπορεί να παρουσιάζει καθυστέρηση (από καθυστερημένη άφιξη)
×
×
  • Create New...