Jump to content
Shipfriends

Μερικώς Κάτοικος ΧίουΣάμου

Members
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Αθήνα, Β&Ν Αιγαίο
  1. Με το μάτι από το χάρτη, νομίζω ότι τα μίλια είναι λιγότερα να περνάει πάνω από Κέα, Γυάρο και Τήνο, αν πηγαίνει κατευθείαν Σάμο. Παλιότερα είχα δει στο αις πλοίο της Νελ να έχει αυτήν την πορεία σε αλλαγή στην άγονη του Β. Αιγαίου χωρίς επιβάτες από Σάμο προς Πειραιά (ή το αντίστροφο). Η πορεία αυτή μάλλον δεν είναι η συνήθης όπως παρατηρεί ο καραβοκύρης. Πιθανοί λόγοι: 1. Η πορεία νοτίως της Κέας και Τήνου προστατεύει από το Βοριά. 2. Το στενό Άνδρου - Τήνου είναι πραγματικό ΣΤΕΝΌ, έχει τύχει να το περάσω με το "Νήσος Χίος" από Πειραιά για Χϊο σε μέρα με δυνατό Βοριά.
  2. Ευχαριστώ! Μου είχε ξεφύγει. Πάντως νομίζω πως θα έχει αρκετούς λόγους για να κόβει όσο πάμε προς το χειμώνα το δρομολόγιο της Τετάρτης. Όσο για την επιστροφή της Πέμπτης δεν έχει λόγο ύπαρξης ούτε για τους επιβάτες.
  3. Στα δρομολόγια από 1-11 του "Μυτιλήνη" έχει βγει η προσέγγιση στους Φούρνους την Τετάρτη και το δρομολόγιο γίνεται εξπρές Π-Ε-Κ-Β. Έχει μειωθεί η επιδότηση του Υπουργείου ; Μήπως είναι και η κατάλληλη μέρα (με μικρότερη κίνηση, χωρίς κίνδυνο να εκπέσει από την άγονη, επιστροφή την Πέμπτη που συμπίπτει με το ''Μύκονος") για να υπάρχει "πρόβλημα στον ανεφοδιασμό του πλοίου με καύσιμα" ;;
  4. Έχω ταξιδέψει με το Μύκονος σε 4κλινη καμπίνα στο Χίος - Πειραιάς σε ακινησία του Ν. Χίος. Σύμφωνα με τον πράκτορα οι 4κλινες του Μύκονος ήταν τότε (2012) μόνο 2. Η καμπίνα που μάλλον είχε γίνει 4κλινη με μετατροπή ήταν απελπιστικά στενή. Τέτοια ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΟΥ δε θυμάμαι σε καμία καμπίνα κανενός άλλου πλοίου. Και απ' οτι βλέπω το κρεβάτι στην 4κλινη στο "Πειραιάς - Σάμος" τιμολογείται (όπως και το καλοκαίρι) 78 ολόκληρα ευρώ!!!
  5. Πρόταση για αναδιάταξη των άγονων γραμμών Βορείου Αιγαίου, με κατάργηση των άγονων που εκτελούσαν Θεόφιλος, Άκουα Μαρία και τροποποίηση της άγονης του Ταξιάρχη: 1 φορά την εβδομάδα: Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη (η άγονη προέκταση δρομολογίου από Πειραιά) 1 φορά την εβδομάδα: Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα (η άγονη προέκταση δρομολογίου από Πειραιά) + 1 ή 2 τοπικά κυκλικά δρομολόγια Χίος - Καρλόβασι - Βαθύ, από μικρό πλοίο του τύπου "Ψαρά Γκλόρυ" για να συνδέεται η ΠΕ Σάμου με τη γειτονική Χίο και με ανταπόκριση με την πρωτεύουσα της περιφέρειας Μυτιλήνη και με Β. Ελλάδα (πιο δύσκολο να κουμπώσει). 1 φορά την εβδομάδα: Λαύριο - Μεστά Χίου - Ψαρά - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα 1 φορά την εβδομάδα: Λαύριο - Ψαρά - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα 1 φορά την εβδομάδα: Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα Λήμνος: 5 δρομολόγια την εβδομάδα από/προς Β. Ελλάδα αντί για 6, 3 προς Λαύριο (το 1 επιμηκυσμένο), 1 προς Πειραιά (+ 1 προς Πειραιά μέσω Σάμου) Ικαρία - Σάμος: 1 σύνδεση με υπόλοιπα νησιά Β. Αιγαίου και Β. Ελλάδα + 1 ή 2 με Χίο και ανταπόκριση για παραπάνω αντί για 3 απευθείας Μυτιλήνη: διατηρεί 3 δρομολόγια από/προς Β. Ελλάδα, 1 δρομολόγιο από/προς Λαύριο Χίος: διατηρεί 3 δρομολόγια από/προς Β. Ελλάδα, αλλά το 1 προσεγγίζει στα Μεστά Ψαρά: 2 δρομολόγια από Λαύριο (αντί 3 θεωρητικά και 2 πρακτικά) και σύνδεση με την πρωτεύουσα της περιφέρειας Μυτιλήνη Μεστά Χίου: 1 δρομολόγιο από/προς Λαύριο Άγιος Ευστράτιος: 2 δρομολόγια από/προς Λαύριο αντί 3 με 4
  6. Την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου από Σάμο προς Πειραιά, το Σουπερφαστ 12 μας προσπέρασε (το Μυτιληνη) στις 18.00 περίπου και στο ύψος της Βάρκιζας πλησιάζοντας κατά τη γνώμη μου πολύ κοντά και βρέθηκε στα 300-400 μέτρα μπροστά από την πλώρη του "Μυτιλήνη". ΥΓ: Στη συνέχεια μας προσπέρασε ο Διαγόρας κανονικά αυτή τη φορά χωρίς να πλησιάσει, ούτε να μπει στην πορεία μας και στον Πειραιά περιμέναμε 30΄ περίπου έξω από το λιμάνι μέχρι να μπουν Σούπερφαστ 12 και Διαγόρας και να βγει το BS2.
  7. Ταξίδεψα με τον ζωγράφο, ο οποίος αστράφτει, Τετάρτη 15-8 Καρλόβασι - Χίος και Παρασκευή 17-8 Χίος - Καρλόβασι. Τα τελευταία ταξίδια που είχα κάνει ήταν το καλοκαίρι του 2010, κααι τότε Χίος - Σάμος και αντίστροφα, και πριν και μετά τη βλάβη. Από εκείνα τα ταξίδια θυμάμαι εικόνες εγκατάλειψης, όσον αφορά στο ξενοδοχειακό και μεγάλες καθυστερήσεις μετά τη βλάβη του Ιουνίου. Το πλοίο έδινε την εικόνα ενός γίγαντα που παραπαίει. Τώρα αυτό που σου λέει (ελέω κρίσης ίσως) είναι "υπάρχω". Τα καταστρώματα αστράφτουν κυριολεκτικά. Υπάρχουν μόνο λεκέδες στα καταστρώματα που είναι κοντά στη γέφυρα. Το κατάστρωμα που βρίσκεται πάνω από τη γέφυρα δεν ήταν προσεγγίσιμο, από μακριά σου δίνει την εντύπωση της διάλυσης, όπως ήταν 2 χρόνια πριν. Εσωτερικά: Έχει τοποθετηθεί η κυλιόμενη στη δεξιά είσοδο. Στη χρήση των άλλων χώρων δεν υπάρχουν αλλαγές. Στην πλώρη υπάρχει το σαλόνι της διακεκριμένης θέσης που δεν έχει καναπέδες, αλλά στρογγυλά καθίσματα και τραπέζια. Πιο πίσω αριστερά εξακολουθεί να υπάρχει το σαλονάκι με τα αλουμινένια τραπεζοκαθίσματα και ακόμη πιο πίσω τα αεροπορικά καθίσματα. Στη δεξιά πλευρά υπάρχει ένα (πρώην μάλλον) σαλόνι με ελάχιστα τραπεζοκαθίσματα και πολύ κενό χώρο για όσους θέλουν να στρώσουν κάτω. Πιο πίσω οι μεγάλες πόρτες του εστιατορίου είναι ερμητικά κλειστές. Προς την πρύμνη το σελφ-σέρβις. Οι μοκέτες δεν έχουν φθορές, για το αν κάποιες έχουν αλλαχθεί δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα. Αυτά στο deck 6. Στο deck 7 έχει δύο σαλόνια με αεροπορικά καθίσματα. Το ένα ήταν διαρκώς ανοικτό, με ελάχιστους όμως επιβάτες, το άλλο 93 θέσεων σύμφωνα το σχεδιάγραμμα άνοιξε μόνο στο Βαθύ - Καρλόβασι, για να υποδεχθεί τους επιβάτες προς Πειραιά. Μέλη του πληρώματος μου είπαν πώς περίμεναν 1000 επιβάτες με προορισμό τον Πειραιά, τους 400 από τον Εύδηλο. Δυο-τρεις καμπίνες που έτυχε να είναι ανοιχτές μου φάνηκαν αξιοπρεπείς. Γενικά όλο το πλοίο είναι καθαρό (καμία σχέση π.χ. με το "Μαρίνα" στα τελευταία του ταξίδια) στο ξενοδοχειακό η εικόνα είναι αξιοπρεπής για πλοίο που κυκλοφορεί λίγο και κατά βάση τους καλοκαιρινούς μήνες και στην άγονη γραμμή. Φυσικά δεν φτάνει στο επίπεδο του "Μυτιλήνη" και του "Ευρωπαίου", που ούτε έφτασε ποτέ, φαντάζομαι, στο παρελθόν, ούτε θα φτάσει στο μέλλον. Στο γκαράζ υπήρχαν νταλίκες που ταξίδευαν από Πειραία προς Χίο - Μυτιλήνη και αντίστροφα στην επιστροφή, μέλος του πληρώματος μου είπε πως διακινούνται φορτηγά από Πειραία προς τα νησιά από Μυτιλήνη και κάτω. Στο Χίος - Βαθύ ήταν ανοικτές οι πόρτες του περιπτέρου. Φαινόταν βέβαια μόνο το πρώτο του επίπεδο. Σωλήνες εξαερισμού ανεβαίνουν προς τα πάνω. Εφημερίδες, περιοδικά, κλπ. δεν είχε μέσα, αλλά μάλλον θύμιζε ...χρωματοπωλείο. Υπήρχαν πάρα πολλά κουτιά με χρώματα. Ηταν ανοιγμένα και δεν είχαν πάνω τιμές, άρα δεν ήταν προς πώληση. Προφανώς περιείχαν τα χρώματα που έκαναν το πλοίο να αστράφτει. Στην δεξιά πλευρά του περιπτέρου βρίσκονται πλέον τα κλουβάκια για τα κατοικίδια ζώα. Ευτυχώς οι επιγραφές "προς σκυλιέρες" που υπήρχαν παλιότερα έχουν σβηστεί. Να έρθω τώρα στα πιο ουσιαστικά: Αν από την πλώρη κοιτάζεις τη γραμμή από τη δίνη που αφήνουν οι προπέλες, σου δίνεται η εντύπωση ότι το πλοίο κάνει στην πορεία του μικρά οκτάρια. Περισσότερο φαίνονται κενά στη δίνη της αριστερής προπέλας. Πιο έμπειρος συνεπιβάτης μου στο ταξίδι προς Χίο, μου είπε ότι αυτό πρέπει να σημαίνει ότι χάνει στροφές η μία τουλάχιστον μηχανή (πιθανότατα η αριστερή). Πάντως σαφώς είχε σταθερή ταχύτητα και δεν έδινε την εντύπωση ότι σταματάει και ξαναξεκινάει, όπως το "Παναγία Χοζοβιώτισσα" ("Αργοστόλι") τον Σεπτέμβριο του 2008. Επίσης, αν προσέξει κανείς την πορεία του πλοίου, παρατηρεί ότι κάνει ελαφρές στροφές αριστερά και δεξιά, σαν να πηγαίνει ζικ-ζακ. Στην επιστροφή στο Βαθύ και για την ακρίβεια στο νέο λιμάνι στο Μαλαγάρι έδεσε με δυσκολία και με τη δεύτερη προσπάθεια. Ο άνεμος δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρός ήταν όμως εντελώς πλευρικός και παρέσερνε το πλοίο προς τα κάτω. Πέταξε τους κάβους σε σημείο αρκετά πιο κάτω από αυτό που τελικά έδεσε και τραβώντας τους δύο κάβους, ανέβαινε και ισορρόπησε στο σημείο που έδεσε τελικά. Η όλη προσπάθεια κράτησε πάνω από 20 λεπτά. Η παλαιότητα του μηχανολογικού εξοπλισμού αντισταθμίζεται πάντως από τις φιλότιμες προσπάθειες του πληρώματος.
  8. Θέλω να κανω μια ερώτηση, αν κάποιος παρακολουθεί τις αφιξοαναχωρήσεις του Θεοφιλου. Υπάρχει περίπτωση να καθυστερήσει την επόμενη Τετάρτη στο δρομολόγιο Καρλόβασι - Χίος; Κανονικά φέυγει από το Καρλόβασι στις 6.30, οπότε πρέπει για να μπω να ξυπνήσω 5.30. Η εναλλακτική είναι να τρέχω στο Βαθύ, απ' όπου αναχωρέι στις 8.30.
  9. (Αγαπητοί φίλοι, ήμουν επιβάτης στο Ν. Χίος στο δρομολόγιο που έγινε η πρόσκρουση και είχα μεταφέρει τη μαρτυρία μου από το ατύχημα. Στις 19 Ιουνίου επέστρεψα στη Χίο, αφού έκανα ένα υπέροχο ταξίδι με το Ν. Μύκονος (το γνωστό δρομολόγιο των 12.30 από Πειραιά). Στη Χίο με περίμενε δουλειά που είχε μείνει πίσω, στη συνέχεια ετοιμαζόμουνα για μετακόμιση στη Σάμο που πραγματοποιήθηκε με το "Μυτιλήνη" στις 28-6. Επέστρεψα την ίδια μέρα με το ίδιο πλοίο στη Χίο και στις 30-6 ταξίδευα με το Ν.Μύκονος προς Πειραιά. Στην Αθήνα με περίμεναν άλλες υποχρεώσεις προγραμματισμένες και μη. Έκανα και ένα ταξίδι αστραπή στην Κρήτη με τα Φαιστός Παλάς και Ελ. Βενιζέλος.Τώρα βρίσκομαι στη Σάμό, όπου έφτασα με ένα επίσης πολύ ωραίο ταξίδι με το Μυτιλήνη, και έχω επιτέλους την άνεση να επιστρέψω ύστερα από 1 μήνα και πλέον στο forum και να αναφέρω μερικά ακόμη σημεία που δεν είχα προλάβει πάνω στο ατύχημα. Καταρχάς να διορθώσω ένα λάθος από το προηγούμενο: Εκεί που γράφω για το Χαϊσπιντ5 "μια δίνει το παρέσυρε..." να διαβαστεί "μια δίνη το παρέσυρε πάνω στο Ν. Χίος". Στη Σύρο από την αριστερή πλευρά του πλοίου που έγινε η πρόσκρουση είχαν πέσει δύτες. Στην αρχή υπήρχε εκεί λιμενικός που δεν άφηνε τους επιβάτες ή περαστικούς να πλησιάσουν. Αργότερα μπορούσαμε να πλησιάσουμε ελεύθερα. Είδαμε να βγάζουν από το πλοίο στρώματα που έχουν βγεί και σε φωτογραφίες. Δεν είδα να ρίχνουν κάποιο στη θάλασσα και να προσπαθούν να κλείσουν με αυτό το ρήγμα. Επίσης υπήρχε έξω ένα ρολό χοντρό, διαφανές νάυλον συσκευασίας, φέρανε και κάτι μουσαμάδες. Το χοντρό μπλε νάυλον που φαίνεται στις φωτογραφίες είναι το τελευταίο που εφέραν και το κρεμάσανε από το κατάστρωμα από τρία σκοινιά ένα κεντρικό και δύο υπό γωνία για να τεντώσει και με αυτό απ' ότι φαίνεται εκλεισε σε πρώτη φάσητο ρήγμα. Στις έξι το απόγευμα είχε τελειώσει η προσπάθεια και επικρατούσε γύρω από το πλοίο ησυχία. Σε όσους επιβάτες ήμασταν για Πειραιά μας ανακοινώθηκε ότι θα ερχόταν στις 18 με 18.30 το Χαϊσπιντ 4 για να μας μεταφέρει στον Πειραιά. Ήρθε γύρω στις 19.15 και έφυγε 19.50. Μέσα στο πλοίο επιβάτης από τη Νάξο μου είπε ότι η αναχώρηση από τη Νάξο ήταν στις 17.30, ακολουθούσε προσέγγιση στην Πάρο, επομένως ήταν αδύνατο το Χαϊσπιντ 4 να είναι στη Σύρο την ώρα που μας είχε ανακοινωθεί. Επίσης μου είπε ότι η προσέγγιση στη Σϋρο τους ανακοινώθηκε λίγο πριν επιβιβαστουν στο πλοίο στη Νάξο και ότι αν το ήξερε νωρίτερα θα είχε ταξιδέψει με το Μπλου Σταρ με εισιτήριο 35 ευρώ αντί 50. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προσφέρθηκε σε όλους τους επιβάτες δωρεάν μία πορτοκαλάδα και στις 22.20 φτασαμε στον Πειραιά. Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό να αναφέρω και κάποιες πληροφορίες που έμαθα εκ των υστέρων στη Χίο από γνωστή μου συνεπιβάτιδα που ταξίδευε με το τρίχρονο αγοράκι της για το προσκύνημα στην Τήνο. Το βασικό παράπονο που μου εξέφρασε ήταν ότι το πλήρωμα με οδηγίες προφανώς του πλοιάρχου και της εταιρείας κρατούσε τους επιβάτες για ώρές κλεισμένους το Σάββατο στο HS5 και την Κυριακή στο Ν. Μύκονος. Το Σάββατο τους κράτησαν στο Χαισπίντ5 μέχρι τις 23.00, οπότε άρχισαν να τους οδηγουν σε καταλύματα για να διανυκτερεύσουν με έξοδα της εταιρείας. Την Κυριακή από τις 12 που επέστρεψαν από τα καταλύματα τους και βγήκε το απαγορευτικό τους κρατούσαν πάλι μέσα στο Ν. Μύκονος. Οι επιβάτες ζητούσαν και νομίζω δικαίως να τους αφήσουν να βγούν έξω, με τη λογική, όπως μου τη μετέφερε η συνεπιβάτιδα, ότι έγινε ό,τι έγινε, δεν μπορεσε να γίνει η εκδρομή στην Τήνο, ας τους αφήσουν να κάνουν τη βόλτα τους στη Σύρο. Μου είπε μάλιστα ότι πιάστηκαν στα χέρια επιβάτες με μέλη του πληρώματος για αυτό το λόγο και από το πλοίο για να εμποδίσουν την έξοδο σήκωσαν τις πόρτες. Το αποτέλεσμα ήταν η συγκεκριμένη επιβάτιδα να κυνηγάει όλη την ώρα το αγοράκι της μέσα στο σαλόνι του πλοίου. Στο θέμα αυτό είμαι με το μέρος τον επιβατών. Αν έγιναν αυτά όπως μου μεταφέρθηκαν νομίζω ότι το πλοίο ή η εταιρεία τους αντιμετώπισε σαν να είναι ανήλικα σε σχολική εκδρομή. Ακόμα και να τους άφησαν να φύγουν δε θα μπορούσαν να πάνε μακριά ούτε να χάσουν την επαφή με το πλοίο, αφού σίγουρα το πλοίο θα ήταν το σημείο αναφοράς τους. Αν προέκυπτε κάτι έκτακτο, υπάρχει και η σφυρίχτρα του πλοίου. Από κεί και πέρα καθένας ας ήταν υπεύθυνος για τις πράξεις και τις επιλογές του. Στο θέμα της ενημέρωσης λοιπόν θεωρώ ότι δεν υπήρχε λόγος ούτε είχε νόημα, ενώ το πλοίο μετά την πρόσκρουση στην Τήνο έπλεε προς τη Σύρο, να ανακοινωθεί τι ζημιά είχε πάθει το πλοίο. Ούτε ως μη ειδικός επιβάτης ήθελα να ακούσω εκείνη τη στιγμή ότι στο πλοίο υπάρχει ελεγχόμενη εισροή υδάτων, για να μην αναφερθώ στα τερατώδη που θα έλεγαν στην περίπτωση αυτή εξίσου μη ειδικοί αλλά λιγότερο ψυχραιμοι ή και θαλασσοφοβικοί επιβάτες. Αλλά να μας ανακοινώνουν στη Σύρο ότι το Χαισπιντ 5 θα έρθει από τις 6, ενώ ξέρουν ότι δεν επρόκειτο να έρθει πριν από τις 7 αυτό είναι κοροϊδία, όσο κοροϊδία είναι και οι ανακοινωση χρονών αφιξοαναχωρήσεων που δεν τηρούνται. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που οι επιβάτες έπρεπε να είμαστε καθηλωμένοι στο λιμάνι όλες αυτές τις ώρες. Όσο για τον εγκλωβισμό των επιβατών της Τήνου στα δύο πλοία, σχολίασα παραπάνω. Σαν ένα συμπέρσμα από το ατύχημα θα ήθελα να πω ότι όσο καλό και σύγχρονο να είναι το οποιοδήποτε βαπόρι οι καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι τέτοιες που να το νικήσουν (ειδικά σε δύσκολα και κακοφτιαγμένα λιμάνια). Για αυτό σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του πλοίου. Αναφέρω στην αρχή της προηγούμενης αναφοράς ότι μου έκανε εντύπωση ότι παρά το δυνατό αέρα το πλοίο έκανε τη μανούβρα και έδεσε στη Χίο με τη γνωστή άνεση και στο γνωστό ελάχιστο χρόνο (χωρίς βέβαια να ξέρω τι επρόκειτο να επακολουθήσει στην Τήνο). Κρίνοντας ασφαλώς εκ των υστέρων διατυπώνω 2 εναλλακτικά σενάρια, όπου το κριτήριο στη ληψη των αποφάσεων είναι η ασφάλεια (του πλοίου και των επιβατών)και την εξυπηρέτηση των επιβατών: Πρώτον ο πλοίαρχος εκτιμά ότι δεν είναι ασφαλής η προσέγγιση στην Τήνο και πηγαίνει στη Σύρο, οπου αποβιβάζει τους επιβάτες για Σύρο (είτε με αλλαγή προορισμού της εκδρομής είτε με μετεπιβίβαση σε άλλο μικρότερο, πιο ευέλικτο ή δεν ξέρω τί πλοίο). Θα άκουγε ίσως τα μύρια όσα (ανίκανος, δειλός, κλπ.) θα δυσαρεστούσε την εταιρεία, αλλά θα είχε αποφευχθεί η ζημία, η ταλαιπωρία των επιβατών, η δυσφήμιση της εταιρείας και του πλοίου και η ακινητοποίηση του πλοίου το καλοκαίρι. Δεύτερον η εταιρεία, αφού υπάρχει πρόγνωση για ριπές 8 μποφώρ, αναβάλλει την εκδρομή στην Τήνο και αλλάζει ή επιστρέφει τα εισιτήρια. Αυτό θα προκαλούσε τη δυσαρέσκεια των επιβατών που είχαν κάνει έναν προγραμματισμό (για μία μονοήμερη εκδρομή όμως όχι για κανένα υπερατλαντικό ταξίδι). Θα τους γλίτωνε όμως από την ταλαιπωρία, που τελικά υπέστησαν. Επίσης, ακόμα και αν η εκδρομή γινόταν κανονικά το ταξίδι δεν θα ήταν και τόσο άνετο ειδικά για επιβάτες σε ευαίσθητες ηλικίες. Αναφέρω ότι το πλοίο ως την Τήνο κουνούσε λίγο ως την Τήνο με τα δικά μου μέτρα, η συνεπιβάτιδα, τη μαρτυρία της οποίας μεταφέρω, μου έλεγε ότι κουνάει. Σίγουρα στην επιστροφή το πλοίο θα κουνούσε περισσότερο, καθώς θα είχε τον καιρό από τη μάσκα. Ακόμα, εκδρομή θα γινόταν αργότερα μέσα στο καλοκαίρι, οπότε η εταιρεία δεν θα είχε τόσες πολλές θέσεις να διαθέσει, καθώς θα είχε ήδη αυξηθεί η κίνηση απότον Πειραια, οπότε θα είχε μια μικρή απώλεια εσόδων. Όμως έτσι όπως εξελίχθηκαν τα γεγονότα πόσοι από τους επιβάτες προσκυνητές θα αποφάσιζαν σε σύντομο διάστημα να συμμετέχουν σε άλλη εκδρομή στην Τήνο;
  10. Ήμουν το Σάββατο 16-6 επιβάτης στο Ν. Χίος, καθώς ταξίδεψα για δεύτερη φορά για εκλογές, και τώρα που ξεκουράστηκα και τελείωσα με τις εκλογικές και άλλες υποχρεώσεις μπορώ να γράψω κάτι από το ταξίδι και το ατύχημα. Το πρωί ο αέρας ήταν πολύ δυνατός στη Χίο. Ξεκίνησα το πρωί με το ποδήλατό μου (που πήρα μαζί) για το λιμάνι έχοντας τα πράγματα δεμένα στη σχάρα. Ο αέρας με έσπρωχνε δυνατά πίσω και με πολλή προσπάθεια κατάφερνα να ποδηλατώ με την ταχύτητα ενός πεζού. Όταν περνούσα από τη Μπέλα Βίστα το Ν. Χίος έμπαινε στο λιμάνι. Δεν έκανα το γύρο, αλλά έκοψα δρόμο από τα στενά για να αποφύγω και τον αέρα και βγήκα στη νότια προκυμαία. Έβλεπα πλέον το Ν. Χίος να έχει ήδη κάνει τη μανούβρα, να βρίσκεται ήδη στη γωνία και να κινείται παράλληλα με την προκυμαία (λεωφόρος Αιγαίου) για να δέσει. Αναρωτήθηκα εκείνη τη στιγμή, αν με τέτοιον αέρα έπρεπε η μανούβρα και η πρόσδεση να γίνουν πιο αργά για μεγαλύτερη σιγουριά. Ξεκινήσαμε, ο αέρας πολύς έξω από την πόλη της Χίου, αργότερα όχι τόσο, στα ανοιχτά υπολογίζω 7 μποφόρ. Είχαμε το κύμα από πίσω και δεξιά οπότε το πλοίο αναλόγως κουνούσε λίγο. Η ορατότητα ήταν κακή, δεν είδα καθόλου Ικαρία και Σάμο. Όταν φαίνονταν από μακριά τα βουνά της Τήνου πήγα στο σελφ σέρβις για φαγητό και μετά από λίγο καθώς πλησιάζαμε στο νησί το κύμα μειώθηκε μεν, αλλά ο αέρας δυνάμωσε, καθώς πιέζόταν από τα βουνα, η επιφάνεια της θάλασσας γινόταν άσπρη από τους αφρούς και παρα πολλά νερά τα χτυπούσε ο αέρας πάνω στα φινιστρίνια του σελφ σέρβις. Ήταν τόσο το άσπρο από τους αφρούς που η εικόνα θύμιζε πιο πολύ χιονοθύελλα (το σελφ σέρβις είναι από τη δεξιά πλευρά που ήταν η υπηνεμη). Από το σελφ σέρβις βγήκα έξω και εκείνη την ώρα πολλοί επιβάτες που καθονταν έξω έμπαιναν μέσα εξαιτίας του αέρα. Ανέβηκα στο πάνω πρυμναιο κατάστρωμα, όπου κάθονταν βασικά φοιτητές, ενώ το πλοίο έστριβε για να φτάσει στο λιμάνι. Ο αέρας με τις στροφές που έκανε το πλοίο ερχόταν από αλλες κατευθύνσεις και έφερνε νερά που είχαν μαζεφτεί σε άλλα σημεία του καταστρώματος πάνω στα πράγματα των φοιτητών που άρχισαν γρήγορα να τα μεταφέρουν. Ο αέρας εκτός από μπουκαλάκια, σακουλάκια κλπ. έπαιρνε τις καρέκλες που έτυχε να βρίσκονται πιο πίσω από το στέγαστρο και τις κοπανούσε πάνω στα κάγκελα. (Οι φορητές καρέκλες του Ν. Χίος, αν και πλαστικές είναι αρκετά βαριές.) Τις παρέσυρε με τέτοια ταχύτητα που ήταν επικίνδυνο να έπεφταν πάνω σε επιβάτη. Τέτοιο περιστατικό δεν είχαμε, αλλά μία καρέκλα χτύπησε στο καγκελο σηκώθηκε αμέσως προς τα πάνω και έπεσε κατευθείαν στη θάλασσα. Στο μεταξύ το πλοίο είχε ήδη μπει στο λιμάνι και προσπαθούσε να κάνει τη μανούβρα. Το βάδισμα στο πάνω κατάστρωμα κόντρα στον αέρα ήταν πολύ δύσκολο. Όταν είδε ότι δεν μπορούσε να δέσει, βγήκε από το λιμάνι. Όταν περνούσαμε δίπλα από τα τετράγωνα μπλοκ στο πάνω πρυμναίο κατάστρωμα κατάλαβα ένα απλό τράνταγμα. Ο αέρας έσπρωχνε το πλοίο από τη δεξιά πλευρά προς τα αριστερά που ήταν τα μπλοκ. Την ένταση του τραντάγματος από το συγκεκριμένο σημείο την ένιωσα, όσο όταν ένα πλοίο κατά την πρυμνοδέτηση ακουμπάει στην προβλήτα. Άλλοι επιβάτες κατάλαβαν αλλιώς την πρόσκρουση. Άλλος μου είπε ότι άκουσε χτύπημα και μετά σύρσιμο, όπως όταν το πλοιο πέφτει σε ύφαλο, άλλος έλεγε ότι ακουσε δύο χτυπήματα. Υπήρχαν και επιβάτες που δεν κατάλαβαν απολύτως τίποτα. Το πλοίο συνέχισε μια πορεία εκτός του λιμανιού χωρίς να είναι σαφές πού κατευθύνεται. Προφανώς έπρεπε να γίνει μία εκτίμηση της κατάστασης. Τότε δε σκεφτηκα ότι μπορεί να είχε προκληθεί ρήγμα και εισροή υδάτων, φαντάστηκα ότι θα είχαν μπει μέσα οι λαμαρίνες και ότι το πιο λογικό ήταν να πηγαίναμε στη Σύρο για επιθεώρηση. Κάποιος φοιτητής ή στρατιώτης έλεγε ότι φεύγουμε για Πειραιά και του είπα ότι αυτό αποκλείεται χωρίς επιθεώρηση. Είδα το BSΝάξος να μπαίνει στο λιμάνι της Τήνου και νομίζω βγήκε χωρίς να δέσει. Έξω από το λιμάνι ήταν ο Θεολόγος. Μετά μπήκα μέσα, γύρω από τη ρεσεψιόν ήταν καμιά εικοσαριά επιβάτες που ζητούσαν ενημέρωση και ζητούσαν το λόγο που δεν δένει το πλοίο στην Τήνο. Τρεις -τέσσεις φώναζαν. Η κοπέλα στη ρεσεψιόν είπε αρχικά ότι θα γίνει δεύτερη πρόσπάθεια προσέγγισης και μετά ότι θα γίνει ανακοίνωση. Φαινόταν ταραγμένη και λόγω του συμβάνος αλλά και λόγω της επιθετικότητας των λίγων αυτών επιβατών. Η ανακοίνωση ήρθε σε λίγο: Λόγω τεχνικού προβλήματος το πλοίο κατευθύνεται στο λίμάνι της Σύρου. Οι επιβάτες με προορισμό την Τήνο θα μεταφερθούν με άλλο πλοίο της εταιρείας. Με την ανακοίνωση ένιωσα σαφώς ανακούφιση, γιατί έβλεπα ότι με αυτές τις καιρικές συνθηκες και με μία πιθανή ζημιά, θα ήταν τρέλα να επιχειρηθεί προσέγγιση στην Τήνο. Στους επιβάτες δεν μπορώ να πώ ότι υπήρχε πανικός, αλλά μία σαφής ανησυχία. Είδα δύο ή τρεις γυναίκες να κλαίνε. Το κατώτερο πλήρωμα φαινόταν ότι δεν ήταν ενημερωμένο και οι επιβάτες έλεγαν μεταξύ τους ότι δεν υπήρχε ενημέρωση. Πράγματι οι ανακοινώσεις ήταν ελάχιστες (όσες αναφέρω), αλλά δεν νομίζω ότι μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό σε αυτό το θέμα. Το πλοίο είχε τώρα το κύμα από το πλάι και κουνιόταν περισσότερο παρόλο που τα κύματα ήταν μικρότερα. Ίσως είχε και μία μικρή κλίση, αλλά νόμιζα ότι ήταν εξαιτίας του αέρα. Η ταχύτητα ήταν εμφανώς μειωμένη και έβλεπα στα απόνερα δίνη από τη δεξιά προπέλα και πολύ λίγο από την αριστερη. Τα Νάξος και Θεολόγος ακολούθησαν από αρκετή απόσταση. Μετά μια ώρα περίπου φτάσαμε στη Σύρο. Βγήκε ανακοίνωση: Οι επιβάτες με προορισμό την Τήνο και τον Πειραιά θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με άλλα πλοία της εταιρείας. Το πλοίο μπήκε στο λιμάνι προσπάθησε να κάνει μια μα νούβρα, αλλά αμέσως ξαναβγήκε. Τότε ήταν η δεύτερη στιγμή που υπήρξε πολλή αγωνία στους επιβάτες. Βρεθήκαμε να ακολουθούμε το Νάξος, το οποίο επίσης έκανε στροφή και απομακρυνόταν. Το πλοίο σε εκείνη τη φάση κουνιόταν περίεργα, γιατί συνατιόνταν τα κύματα με τα απόνερα του Νάξος. Τότε βρέθηκα στο Ιωνία, πολλοί επιβάτες ήταν μαζεμενοι και κοίταζαν από τα παράθυρα της πλώρης και κάποιοι έλεγαν ότι πέσαμε πάνω στο ΜΠλου Σταρ. Μπήκαμε ξανά στο λιμάνι της Σύρου. Δεν λειτουργούσε η βοηθητική προπέλα πίσω και αριστερα, οι άλλες ΟΚ. Έγινε προσπάθεια να ριχτεί κάβος στο ρυμουλκό Κέρβερος από πίσω και αριστερα Τον έπιασαν με τη δευτερη προσπάθεια και ύστερα από αρκετή ώρα και άρχισε να τραβάει το ρυμουλκό. Δεν φαινόταν να μπορεί να τραβήξει δυνατά. Από τη δεξιά πλευρά ήρθε το ρυμουλκό Ορφέας που είχε λάστιχο στην πλώρη και έσπρωχνε σε σημείο κάτω από εκεί που τελείωνουν τα στεγαστρα και αρχίζει το πλαινό κατάστρωμα. Με τη βοήθεια των΄ρυμουλκών το πλοίο έδεσε. Η προσπάθεια κράτησε περίπου μιά ώρα. Ανακοινώθηκε: Οι επιβάτες με προορισμό την Τήνο να απ οβιβαστούν για να επιβιβαστούν στο Χαισπιντ 5 για Τήνο. Παρέμεινα στο πλοίο. Μετά από λίγο η αρχική μικρή κλιση γινόταν μεγαλύτερη και ήταν σαφές ότι δεν οφειλόταν στον αέρα. Πλέον και τα δύο ρυμουλκά έσπρωχναν το πλοίο από τη δεξιά πλευρά και πίσω. Ακολούθησε ανακοίνωση: οι οδηγοί των οχημάτων να μεταβούν στο γκαράζ. Μετά από πολύ λίγο: Οι επιβάτες με προορισμό τον Πειραιά να αποβιβαστούν. Φόρτωσα την τσάντα στο ποδήλατο και βγήκα. Όταν είχα φτάσει στο γκαραζ άκουσα έναν οδηγό να ρωτάει έναν ναύτη, αν πρέπει να κατέβει και ό ναύτης απάντησε: δεν ξέρω. Πανικό ή βιασύνη κατά την αποβίβαση δεν αντιλήφθηκα. Στον καταπέλτη είδα συνδεδεμενες τρεις μανικές να βγάζουν νερά από το πλοίο. Πυροσβεστικό όχημα υπήρχε πολύ κοντά στο πλοίο. Από την πρύμνη τρεις κάβοι ήταν δεμένοι με δέστρες προς τα αριστερά (βόρεια). Είχαν πέσει και οι δύο άγκυρες. Η καδένα της δεξίας περνούσε πάνω από τον βολβό και πήγαινε προς αριστερά (βόρεια). Η εικόνα ήταν λυπηρή: ένα σύγχρονο και εξυπηρετικό καράβι οικείο και αγαπητό σε μένα και στον Κόσμο της Χίου (και όχι μόνο) με κλιση και να στηρίζεται από τα ρυμουλκά. Μετά από λίγο έφθασε το Χαισπιντ 5 προσπάθησε να δέσει δεξιά από το Ν. Χίος. Μια δίνει το παρέσερνε πάνω στο Ν. Χίος, οι επιβάτες από την προβλήτα φώναζαν. Την τελευταία στιγμή επεσαν μπαλόνια αναμεσα στα δύο πλοία. Η βαρδιόλα του Χαισπίντ 5 έπεσε πάνω στο Ν. Χίος και είδα κομμάτια ή αντικείμενα να πέφτουν στη θάλασσα. Το Χαισπιντ έφυγε από τη θέση αυτή και έδεσε στο βόρειο μέρος του λιμανιού εκεί όπου δένουν τα πλοία των ενδοκυκλαδικών, όταν έχουν παραμονή στην Σύρο. Ο αέρας ήταν αρκετός στη Σύρο αλλά σίγουρα όχι όσο στην Τήνο. Σίγουρα δεν μπορούσα να φοράω καπέλο χωρίς να το κρατάω. Επίσης μπορούσα να κάνω ποδήλατο αφήνοντας μόνο τον αέρα να με σπρώχνει χωρίς να δίνω καθόλου ώθηση. Μετά έδεσε δεξιά του Ν. Χίος το Νάξος πήρε τους δικούς του επιβάτες και αναχώρησε περίπου στις 4.30. Οι λιμενικοί είπαν ότι όσοι είμαστε με από το Χίος δεν μπορούμε να μπούμε, αργότερα άκουσα από επιβάτη ότι όποιος ήθελε μπορούσε να κόψει εισιτήριο και θα του επέστρεφε αργότερα τα χρήματα η εταιρεία. Μετά έδεσε στο ίδιο σημείο το Ακουα Τζούελ αποβίβασε, έφυγε από τη θεση αυτή, έκανε 20 λεπτά να μαζέψει την άγκυρα και έδεσε στην απέναντι προκυμαια. (Συγγνώμη εδω πρέπει να διακόψω το πόστ. Θα επανέλθω στο θέμα μόλις βρω χρόνο.)
  11. (που τα περιμένω πώς και πώς!!) Αν είναι να χάσουμε τις αναχωρήσεις 12.30 από Πειραιά και έστω το ένα πρωινό 9.30 (από Χίο) του Σαββάτου (μαζί και τα 25 μίλια), συγγνώμη αλλά αυτό δεν είναι αναβάθμιση της γραμμής. Είναι άλλο να ταξιδεύεις 6 ώρες ημέρα και άλλο 8 ώρες νύχτα (μιλάω για το Πειραιάς - Χίος) και ας είναι με το πιο σύγχρονο βαπόρι του κόσμου. Και να μην ξεχνάμε και το κόστος: άλλο ενός εισιτηρίου deck ή οικονομικής και άλλο της καμπίνας. Και με τις αυξήσεις που μας ήρθαν το Πάσχα, το κόστος π.χ. για μια 4μελή οικογένεια καθίσταται απαγορευτικό. Απλά, θα έχουμε το οξύμωρο που ελεγε ο Π100, "κανείς δεν μας ταξιδεύει πιο αργά με ολοκαίνουρια καράβια" και δεν θα υπάρχει καμία προοπτική σε καιρούς δύσκολους να γίνει πιο προσιτό το εισιτήριο.
  12. Συμφωνώ με τον coyote, ότι το πλοίο μόνο στη γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά μπορεί να σταθεί. Καθώς η άποψη που έχω διατυπώσει είναι η άγονη των Ψαρών να επεκτείνεται προς Μυτιλήνη και όχι Μεστά, προτείνω την εποχική (δίμηνη ή το πολύ τρίμηνη) δρομολόγηση του Aqua Maria απευθείας στα Μεστά. Οπότε η υποβάθμιση της γραμμής λόγω του κατώτερου πλοίου (δεν έχω ταξιδεψει με το Παναγία Θαλασσινή, αλλά δεν νομίζω να υπάρχουν τα ίδια παράπονα, ούτε η κατάσταση που ο ίδιος διαπίστωσα στο Aqua Maria), θα αντισταθμίζεται με το συντομότερο ταξίδι, ενώ θα παραμείνει το φθηνό εισιτήριο σε σχέση με το Πειραιάς - Χίος. Επειδή το πλοίο όμως πολλές καμπίνες και μικρά σαλόνια για ένα σύντομο ταξίδι, προτείνω μια εύκολη και φθηνή μετατροπούλα, για να εξυπηρετεί περισσότερους επιβάτες σε οικονομική θέση. Στις εξωτερικές καμπίνες να ξηλωθούν τα κρεβάτια και να μπουν 6-7 καρέκλες και ένα τραπέζάκι στη μέση. Να μετατραπούν δηλαδή σε κάτι σαν τα κουπέ των τρένων!; Μπορεί να είναι και παγκόσμια πρωτοτυπία!!!
  13. Χωρίς να γνωρίζω ποια δρομολόγια έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στις γραμμές Ραφήνα - Κυκλάδες, θα έλεγα ότι, αν πράγματι λειτουργήσει το δρομολόγιο που φημολογείται, θα ήταν προτιμότερο το Ν. Μύκονος να διανυκτερεύει στο Καρλόβασι και να φτάνει και να αναχωρεί μεσημέρι - νωρίς το απόγευμα από Ραφήνα. Έτσι δεν θα υπάρχει πρόβλημα στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των επιβατών στο λεκανοπέδιο (υπενθυμίζω ότι το τελευταίο πορτοκαλί λεωφορείο φεύγει από τη Ραφήνα στις 22.30 ή ίσως 22.40 το καλοκαίρι). Ακόμη θα αποφευχθεί η συμφόρηση στο μικρό λιμάνι της Ραφήνας το πρωί στις 8.
  14. Την έκτακτη δρομολόγηση του ΠΑΡΟΣ που αναφέρει ο rantanplan νομίζω τη θυμάμαι και εγώ αμυδρά. Πρέπει να ήταν στις εκλογές του Απριλίου του 1990 (ή ίσως Νοέμβριος του 89). Τότε βέβαια δεν ψήφιζα καθότι ανήλικος, ψήφιζε όμως ο πατέρας μου στη Σάμο.
  15. Ταξίδεψα, όπως είχα προαναγγείλει, με τον ΕΥΡΩΠΑΙΟ Παρασκευή 4 Μαίου, Χίο - Πειραιά. Η αρίθμηση των deck είναι: 5 καμπίνες, καθίσματα αεροπορικού τύπου 6 σαλόνια, self service, bar, κατάστημα 7 καμπίνες 8 γέφυρα Στο σχεδιάγραμμα του πλοίου εμφανίζεται ένα ακόμη σαλόνι αεροπορικού τύπου στο μπροστινό μέρος του deck 7, που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Στη θέση αυτή υπάρχει ένα μικρό σαλονάκι με καρέκλες και τραπεζάκια, που ήταν όμως άδειο και κλειδωμένο. Δεν ξέρω αν μπορεί να προσεγγιστεί από άλλο σημείο, γιατί είχα μια δυσκολία να κινηθώ στο διαδρομο, γιατί είχε καταληφθεί από ξαπλωμένους φαντάρους που μετακινούνταν για τις εκλογες. Πιθανόν να είχανε σκοπό να φτιάξουνε δεύτερο σαλόνι αεροπορικού τύπου, να το βάλανε στο σχέδιο του πλοίου και να μην ολοκληρώθηκε η μετατροπή. Η ταχύτητα του πλοίου είναι αξιοσημείτα καλή. Φτάσαμε στον Πειραιά ανάμεσα στα κρητικά και δέσαμε γύρω στις 6.30. Στο προηγούμενο ταξίδι (22-4) δέσαμε στη Χίο στις 3.30. (Ίσως υπήρχε και μία βιασύνη, γιατί το πλοίο συνέχιζε μέχρι τη Λήμνο). Χθες που επέστρεψα με το Νήσος Χίος δέσαμε 5.30 το πρωί στη Χίο, που σημαίνει ότι με τη μειωμένη ταχύτητα του Ν. Χίος ο χρόνος του ταξιδιού είναι ο ίδιος για τα δυο πλοία.
×
×
  • Create New...