Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 6 months later...

Στο περιθώριο της ομιλίας του Ρώσου Πρέσβη στην Αθήνα, κ. Vladimir I. Chkhikvishvili στο Ινστιτούτο Διπλωματίας και Διεθνών Εξελίξεων (Deere College), ο ξένος διπλωμάτης ρωτήθηκε σχετικά με το αν υπάρχει τελικά ή όχι πρόθεση της Ρώσικης κυβέρνησης να αξιοποιήσουν ρώσικα πλοία τα ναυπηγεία του Νεώριου της Σύρου. Εξέλιξη που, φυσικά, θα έδινε τεράστια ώθηση στην επιχείρηση, αλλά και συνολικότερα στην τοπική οικονομία.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΡΟ ΤΟΥ 1960

Με την δραστηριοποίηση του Νεωρίου της Σύρου επί Ρεθύμνη και την ύπαρξη πλέον της πλωτής δεξαμενής των Γερμανικών επανορθώσεων, που ήταν αρχικά στου Βασιλειάδη στον Πειραιά, άρχισαν να πληθαίνουν και οι επιθεωρήσεις εκεί.

Με αφορμή τις αναμνήσεις του κ Φιλίππου και την αναφορά του στην πρώτη πλωτή δεξαμενή του Νεωρίου, θα ήθελα να προσθέσω ορισμένα στοιχεία για το ιστορικό αυτής της δεξαμενής.

Κατ’ αρχήν οι σκέψεις για την δημιουργία δεξαμενής στη Σύρο χρονολογούνται από το τέλος του 19ου αιώνα, όταν με την επικράτηση των μεγάλων ατμόπλοιων οι Συριανοί προέβλεψαν ότι η ύπαρξη δεξαμενής ήταν απαραίτητη για την επιβίωση της Σύρου ως ναυπηγοεπισκευαστικού κέντρου. Η αρχικές σκέψεις, εάν δεν απατώμαι, ήταν για κατασκευή μόνιμης δεξαμενής απέναντι από το Νεώριο, στη θέση της σημερινής μαρίνας. Πέρασαν όμως πολλές δεκαετίες χωρίς αυτή η προσπάθεια να προχωρήσει, και μόλις το 1938 υπογράφηκε νόμος για την δημιουργία Οργανισμού Δεξαμενής Λιμένος Σύρου, με σκοπό την δημιουργία δεξαμενής. Φυσικά και αυτή δεν προχώρησε, λόγω του πολέμου και της κατοχής. Μεταπολεμικά αυτές οι προσπάθειες εντάθηκαν, καθώς οι Συριανοί θεωρούσαν την δημιουργία δεξαμενής και την ανάπτυξη του Νεωρίου, ως την μοναδική δυνατότητα για να αναπτυχθεί η κατεστραμμένη από τον πόλεμο Σύρος. Και αυτή η πολυετής προσμονή αποτυπώθηκε και σε τραγουδάκι Συριανής θεατρικής παράστασης: «κύμινο-κύμινο-κύμινο η δεξαμενή, χρόνια μας την τάζουνε κι’ ακόμη να φανεί».

Και μόλις το 1954 το όνειρο δεκαετιών έγινε πραγματικότητα, όταν με απόφαση του Παπάγου παραχωρήθηκε στη Σύρο μια πλωτή δεξαμενή από τις Γερμανικές αποζημιώσεις, που μέχρι τότε βρισκόταν στον Πειραιά. Φυσικά το γεγονός αυτό δημιούργησε κύμα ενθουσιασμού στους Συριανούς που στην δεξαμενή εναπόθεταν τις ελπίδες τους για κάτι καλύτερο. Οι Συριανοί μάλιστα υποστήριζαν ότι έπρεπε δικαιωματικά να τους δοθεί και ως πολεμική αποζημίωση, καθώς κατά την διάρκεια της κατοχής πέθαναν από πείνα…περίπου 7.000 Συριανοί. Η κατοχή πράγματι υπήρξε μια τραγική περίοδος για τη Σύρο που είχε τις μεγαλύτερες απώλειες λόγω πείνας από όλα τα νησιά, και νομίζω ότι και πανελλαδικά είναι το μεγαλύτερο ποσοστό απωλειών σε σχέση με τον πληθυσμό, αν και δεν είναι ευρύτερα γνωστό, γιατί επικαλύφθηκε από τις υπόλοιπες θηριωδίες του πολέμου και της κατοχής. Τραγική εποχή με πολλαπλές κοινωνικές επιπτώσεις στο νησί που ακόμα και τώρα οι παλιοί προσπαθούν να ξεχάσουν.

Αντίθετα μεγάλες ήταν οι αντιδράσεις από τους παράγοντες του Πειραιά, που έβλεπαν ότι με την παραχώρηση της δεξαμενής η Σύρος θα αποτελούσε ένα ανταγωνιστικό ναυπηγοεπισκευαστικό κέντρο. Στις εφημερίδες της εποχής υπάρχουν πολλά δημοσιεύματα για την υπόθεση αυτή. Κάπου μάλιστα είχα δει και μια διαμαρτυρία από τη Λέρο που έλεγε ότι κακώς πήραν αυτή την δεξαμενή από τη Λέρο και την έδωσαν στην Σύρο. Δεν ξέρω εάν αυτή ήταν κάποια εποχή μεταπολεμικά στο Λακκί, αλλά νομίζω ότι στην εποχή του πολέμου υπήρχε πλωτή δεξαμενή στη Λέρο, Ιταλική ή Γερμανική. Όμως παρ’ όλες τις αντιδράσεις η δεξαμενή κατέληξε στη Σύρο και στη συνέχεια οι Αφοί Ρεθύμνη ανέλαβαν το ναυπηγείο ενοποιώντας μικρότερες μονάδες που υπήρχαν και με επίκεντρο την δεξαμενή δημιούργησαν την πρώιμη μορφή του Νεώριου που ξέρουμε σήμερα. Και έχω την εντύπωση ότι η ύπαρξη δεξαμενής θα πρέπει να αποτελούσε προϋπόθεση για να αναλάβουν οι Αφοί Ρεθύμνη το Νεώριο. Με αυτή την δεξαμενή λειτούργησε το Νεώριο αρχικά μέχρι το 1969 που πουλήθηκε στους Γουλανδρήδες και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με τις νεώτερες και μεγαλύτερες σημερινές πλωτές δεξαμενές.

Η πρώτη αυτή δεξαμενή έφυγε από τον Πειραιά και πήγε πρώτα για επισκευή/συντήρηση στον Τάραντα και τον Μάρτιο 1955 έφθασε στη Σύρο. Και μάλιστα υπάρχει και ένα φιλμάκι του ΕΟΑ που αποτυπώνει την αναχώρηση από τον Πειραιά για τον Τάραντα.

Ας δούμε και κάποια ωραία από το παρελθόν, σχετικά με την ιστορική αυτή δεξαμενή: ένα μικρό απόσπασμα από δημοσίευμα της συριανής εφημερίδας ΘΑΡΡΟΣ της 22-3-1955 που περιγράφει τη υποδοχή της Δεξαμενής (από τα ΣΥΡΙΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, τ. 8, 1989)…και μια φωτογραφία από τα εγκαίνια της δεξαμενής στη Σύρο (από τα ΣΥΡΙΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, τ. 10, 1990)

post-1833-0-06257900-1309554431_thumb.jp

post-1833-0-83943300-1309554457_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

ΟΙ αδελφοί Ρεθύμνη στους οποίους αναφέρεσαι παραπάνω Νηρεά, είναι οι ίδιοι άνθρωποι της πασόγνωστης εταιρείας εκείνης της εποχής "Ρεθύμνης & Κουλουκουντής" με έδρα το Λονδίνο?

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς Νικ, είναι οι ίδιοι, κυρίως ο Μηνάς και ο αδελφός του Νικόλαος Ρεθύμνης. Ο Μηνάς ίδρυσε αρχικά με τον Μανώλη Κουλουκουντή την "Ρεθύμνης & Κουλουκουντής" και κατόπιν μπήκαν στην εταιρεία ο Νικόλαος Ρεθύμνης και άλλοι από την οικογένεια Κουλουκουντή και οι συγγενείς τους της οικογένειας Μαυρολέοντος. Και οι τρεις οικογένειες ανήκουν στις Κασιώτικες οικογένειες που εγκαταστάθηκαν στην Ερμούπολη. Και από όσα έχω διαβάσει ο Μανώλης Κουλουκουντής θεωρείται από τις μεγαλύτερες μορφές του εφοπλισμού, καθώς εφάρμοσε μορφές διοίκησης που έβαλαν τα θεμέλια για το πέρασμα του ελληνικού εφοπλισμού από τις παραδοσιακές οικογενειακές δομές στην σύγχρονη διαχείριση. Και ήταν μάλιστα από τους πρωτεργάτες της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης της ναυτιλίας. Αν και έχουμε ξεφύγει από το θέμα, να συμπληρώσω ότι πριν κάποιο διάστημα διάβασα ότι η "Ρεθύμνης & Κουλουκουντής" είχε βγάλει προς πώληση τα 2-3 τελευταία πλοία της και θα εξέλιπε η φίρμα. Οι αδελφοί Ρεθύμνη δεν απέκτησαν απογόνους και άφησαν την περιουσία τους για την δημιουργία κοινωφελούς ιδρύματος στην Σύρο. Πραγματικά επρόκειτο για μια ιστορική εταιρεία.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Χωρίς ρεύμα το Νεώριο λόγω οφειλών προς τη ΔΕΗ

Μία «μαύρη» σελίδα στην ιστορία του Νεωρίου Σύρου γράφτηκε χθες το πρωί, καθώς η ΔΕΗ προχώρησε στην διακοπή της ηλεκτροδότησης του ναυπηγείου για περίπου πέντε ώρες, λόγω των οφειλών της επιχείρησης (ανεξόφλητοι λογαριασμοί των τελευταίων 3-4 μηνών). Όπως μαρτυρούν τα γεγονότα, η οικονομική ύφεση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το Νεώριο τον τελευταίο ένα χρόνο και τα προβλήματα έρχονται το ένα μετά το άλλο. Τελικά η ηλεκτροδότηση αποκαταστάθηκε το απόγευμα μετά από διαβουλεύσεις επί διαβουλεύσεων και δόθηκε στην επιχείρηση παράταση λίγων ημερών για την εξόφληση των οφειλών της προς τη ΔΕΗ. Σε παρέμβασή του για το θέμα, ο βουλευτής Κυκλάδων Γ. Βρούτσης αναφέρεται στη δεινή θέση όπου έχει περιέλθει το ναυπηγείο, ενώ παράλληλα αφήνει αιχμές για τους χειρισμούς της κυβέρνησης σχετικά με την επιχείρηση, τόσο για την ανάθεση έργου, όσο και για την καθυστέρηση στην επιστροφή φόρου εισοδήματος που θα έδινε μερική λύση στο πρόβλημα ρευστότητας.

Πηγη: ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συμφωνία έκλεισε το ναυπηγείο με τους Εβραίους για την επισκευή των πολεμικών πλοίων. Μόνο που κάτι τέτοια γεγονότα ντρέπονται να τα ανακοινώσουν σε αντίθεση με την καθημερινή φοροεπιδρομή που ανακοινώνεται αναίσχυντα

Link to comment
Share on other sites

να υποθεσω οτι αυτο ειναι στα πλαισια καποιας διακρατικης συμφωνιας Ελλαδας Ισραηλ; δε νομιζω να ντρεπονται ναπουν οι ισραηλινοι οτι το ναυτικο τους θα ειναι και στο αιγαιο.

μηπως δεν εχει ανακοινωθει για λογους Ασφαλειας ή επιλογης σωστου timing.

βαραινει το κλιμα παντως στην περιοχη

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά μέχρι στιγμής δεν άκουσα τίποτε σχετικό, αλλά δεν θα με εξέπληττε, καθώς οι Ισραηλινοί δεν έχουν κρύψει το ενδιαφέρον τους και για τις σημαντικότερες ελληνικές πολεμικές βιομηχανίες, την ΕΑΒ και την ΕΑΣ. Εξάλλου το Νεώριο στα τέλη του 1970 είχε κάνει συμφωνία για να επισκευάζονται ρώσικα βοηθητικά πολεμικά, παρόλο που "ανήκαμε στη Δύση". Και καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή, ιδιαίτερα όταν το Νεώριο είναι στην κόψη του ξυραφιού και οι συζητήσεις για το μέλλον του δίνουν και παίρνουν.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Οι Ισραηλινοί δεν φαίνονται στον ορίζοντα, οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι, ακόμα και τα πλοία της ΑΤΤΙΚΑ δεν φάνηκαν για φέτος...και το μέλλον παραμένει αόρατον.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Και συνεχιζουν οι εργαζομενοι στα ναυπηγεια να ειναι απληρωτοι με την κατασταση να ειναι πλεον οριακη,συμφωνα με το cyclades24

Καζάνι που βράζει θυμίζουν οι εργαζόμενοι στο Ναυπηγείο ΝΕΩΡΙΟΝ Σύρου.

Δραματικές στιγμές ζουν οι υπάλληλοι του Ναυπηγείου Σύρου.Είναι φανερό ότι έχουν φτάσει πια στα όριά τους καθώς τους οφείλονται πολλοί μήνες δουλειάς Σύμφωνα με πληροφορίες το cyclades24,οι υπάλληλοι αργούν να πληρωθούν. Συγκεκριμένα υπάρχουν εργάτες που έχουν να πληρωθούν 3 και 3,5 μήνες.

Ζουν γενικά στο συνεχής άγχος και την αβεβαιότητα..Δεν ξέρει τι τους ξημερώνει την άλλη μέρα, αν θα έχουν δουλειά η όχι,Αν θα πάρουν τα δεδουλευμένα τους.

Ακόμα εδώ και 2 ολόκληρα χρόνια παραμένει σε εκκρεμότητα το θέμα της επισκευής των δεξαμενών του Πολεμικού Ναυτικού, αφού η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας δεν είχε τη βούληση να στηρίξει και να δώσει οικονομική ανάσα στο ναυπηγείο της Σύρου.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 11 months later...

ε παντως ηταν λιγο πυροτεχνημα η ανακοινωση για τη συρο ;) το που θα παει τα πλοια του γουστο του και καπελο του, αλλα ενταξει, δεν ειναι και για να κυρηχθει και εθνικη γιορτη η μερα του δεξαμενισμου των ηρακλειωτικων palace στο νεωρειο

πάντως δείχνει για άλλη μια φορά πόσο μας έχουν καταστρέψει οι εργατοπατέρες...τα Cruise πλάκα πλάκα όμως σε ποιες δεξαμενές θα χώραγαν? Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

καλα μην τα βαζουμε ολα στο blender ;)

στη μεγαλη του νεωρειου θα μπαινουν εχουν μπει και μεγαλυτερα πλοια.

παντως το νεωρειο ειδικα δεν νομιζω οτι εχει υποφερει απο απεργιες ή κινητοποιησεις την τελευταια 20ετια, ωστε να αποτελουν οι κινητοποιησεις λογο απωλειας πελατειας.

Link to comment
Share on other sites

Λογικα πρεπει να χωραει στην Ελευσινα, στο Νεωρειο και στο Σκαραμαγκα (εαν δεν υπηρχαν τα γνωστα θεματα για αυτο το ναυπηγειο)

 

A μπράβο ,πράγματι υπάρχει μια τεράστια ναυπηγική κλίνη εκεί..αν θυμάμαι... βέβαια με το Ελυρο στο Νεωριο θα ηταν μ φαίνεται δύσκολο να πάει ,δηλαδη εννοώ πως η αλλη δεξαμενη είναι μικρη(??) . Στην Ελευσινα εχω να δω καιρο πλοίο τι παίζει και εκει?

Link to comment
Share on other sites

Επίσχεση Εργασίας

 


 

Με απόφαση του εργοστασιακού σωματείου, οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας καθώς η διοίκηση του ναυπηγείου δεν προχώρησε στην καταβολή του υπολοίπου της εξόφλησης αλλά και στην προκαταβολή του μηνός, όπως είχε υποσχεθεί.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρίας κ. Κοκκάλα, οι ασφαλιστές της εταιρίας του πλοίου Katherine το οποίο επισκευάζεται στο Νεώριο δεν τήρησαν το λόγο τους και έστειλαν λιγότερα χρήματα από αυτά που είχαν συμφωνηθεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν χρήματα για τους εργαζόμενους.

Να σημειωθεί ότι επίσχεση εργασίας γίνεται για πρώτη φορά στο Ναυπηγείο του Νεωρίου

Link to comment
Share on other sites

Ρουμάνους, αντί Συριανών εργαζομένων χρησιμοποιεί, σύμφωνα με νέες καταγγελίες η εταιρία “ΑΡΓΩ Ναυπηγοεπισκευαστική Μονοπρόσωπη ΕΠΕ”, που έχει αναλάβει τις εργολαβικές εργασίας στο ναυπηγείο της Σύρου.

 

Πηγη: ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έξι αντικίνητρα μπλοκάρουν τα ναυπηγεία σύμφωνα με τον πρόεδρο Νίκος Ταβουλάρης, του ομίλου Νεώριον (ναυπηγεία Ελευσίνας και Σύρου), ο οποίος μιλώντας στη «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ». Τα Εμπόδια είναι η νομοθεσία, η φορολογία, οι επενδυτικοί νόμοι, η διαφθορά, η διαφάνεια, ο δημόσιος τομέας

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Στο Νεώριο περιμένουν με αγωνία να οριστικοποιηθεί το ζήτημα με την επισκευή των δεξαμενών του ΠΝ, που κατ΄αλλους θα λύσει τα προβλήματα του ναυπηγείου, ενώ υπάρχουν και επιφυλάξειςί εάν και κατά πόσο αρκούν οι δεξαμενές για να λυθούν τα προβλήματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ο Αρχιεπίσκοπος θα επισκεφθεί την Σύρο, 5-7 Δεκεμβρίου, για τον εορτασμό του Αγίου Νικολάου. Θα πάει αεροπορικώς την Πέμπτη, το Σάββατο θα επισκεφθεί το Νεώριο και μετά θα αναχωρήσει με το Ιθάκη για Τήνο και από εκεί με το Superferry για Ραφήνα.

 

Και υποσχέσεις του Αρχιεπισκόπου για μεσολάβηση στο θέμα των δεξαμενών του ΠΝ. Αν ήταν όμως τόσο εύκολο...

 

Link to comment
Share on other sites

Και υποσχέσεις του Αρχιεπισκόπου για μεσολάβηση στο θέμα των δεξαμενών του ΠΝ. Αν ήταν όμως τόσο εύκολο...

 

Και όμως, χθες υπογράφηκε η σύμβαση, μεταξύ ΥΕΘΑ και Νεωρίου, για την επισκευή των δεξαμενών του ΠΝ, προϋπολογισμού 10 εκ ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...