Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Από όσο γνωρίζω ακόμα παραμένει κλειστό το ναυπηγείο. Παράδειγμα χαμένων δουλειων είναι ο δεξαμενισμος του Ελ. Βενιζέλος, ο δεξαμενισμος του Αριαδνη αλλά και η επισκευή του φορτηγού Courageous που ήρθε στο Πέραμα τελικά για την επισκευή του.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 231
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Τρεις επενδυτές «φλερτάρουν» με τα ναυπηγεία στο Νεώριο Σύρου. Στόχος η συνέχιση της λειτουργίας με μεγαλύτερο αγκάθι τα χρέη της εταιρείας.

Quote

Κορυφώνεται η αγωνία για τα ναυπηγεία Σύρου, με τους εργαζομένους να ζητούν την είσοδο επενδυτή προκειμένου να εξασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργία τους και την παρούσα διοίκηση σε συνεργασία με το κράτος να βολιδοσκοπούν τις προθέσεις των ενδιαφερομένων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ», στη διυπουργική που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα υπό τον υπουργό Επικρατείας, Αλέξανδρο Φλαμπουράρη, αναφέρθηκαν τρία ονόματα υποψήφιων επενδυτών για τα ναυπηγεία Σύρου του ομίλου Νεώριον. Το ένα είναι του Ελληνοαμερικανού κ. Πάνου Ξενοκώστα, επικεφαλής του ομίλου ONEX, ο οποίος σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον όμιλο αλλά και την ελληνική κυβέρνηση εδώ και περίπου έξι μήνες. Το δεύτερο όνομα που ακούστηκε είναι του κ. Κωνσταντίνου Αγγέλου, επιχειρηματία-εφοπλιστή που δραστηριοποιείται στον Περσικό Κόλπο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ενημερώθηκε πρόσφατα για τις εξελίξεις και ότι κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα μπορούσε να ενδιαφερθεί. Το τρίτο όνομα, για το οποίο γίνεται λόγος, αφορά έναν ναυπηγικό όμιλο από τη Νότιο Κορέα, ο οποίος στο παρελθόν είχε επιδείξει ενδιαφέρον για επέκτασή του στην Ελλάδα. Ο όμιλος έχει ενημερωθεί για τα τεκταινόμενα στο Νεώριο και παρακολουθεί διακριτικά, επισημάνθηκε στη «Ν».

Νέα κεφάλαια

Το πρώτο ζητούμενο είναι οι επενδύσεις που θα χρειαστεί να γίνουν στα ναυπηγεία προκειμένου να επαναλειτουργήσουν. Υπάρχουν δύο εξεταζόμενα σενάρια. Το ένα είναι να παραμείνει ως αμιγώς ναυπηγική η επιχείρηση, εστιάζοντας στην κατασκευή mega yachts αλλά και στην κατασκευή ειδικών off shore πλατφορμών, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες που γεννούν τα νέα γεωπολιτικά και ενεργειακά δεδομένα της περιοχής. Μια τέτοια πρόταση έχει καταθέσει σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος ONEX του κ. Ξενοκώστα. 

Από την άλλη πλευρά, στον κ. Αγγέλου λέγεται ότι έχει γίνει και μια εναλλακτική πρόταση. Τα ναυπηγεία να εξακολουθήσουν να δραστηριοποιούνται στον τομέα των yachts, αλλά η δραστηριότητα αυτή να συμπληρωθεί και από μερική αλλαγή χρήσης σε μαρίνα, ούτως ώστε να είναι περισσότερο βιώσιμη επιχείρηση.

Τα κόστη

Το μεγαλύτερο ζήτημα πάντως και σε αυτή την περίπτωση είναι τα χρέη της εταιρείας, τα οποία σύμφωνα με την εικόνα που έχουν στα χέρια τους οι υποψήφιοι επενδυτές φτάνουν τα 60 εκατ. ευρώ συνολικά. Το πρόβλημα εδώ, όπως επισημάνθηκε στη «Ν», είναι κυρίως οι οφειλές προς το κράτος οι οποίες θα πρέπει να μειωθούν ώστε να πειστούν οι επενδυτές να κάνουν την κίνησή τους. Οι ίδιες πληροφορίες υπογραμμίζουν ότι θα γίνει μια προσπάθεια το επόμενο διάστημα να κατατεθεί τροπολογία στη Βουλή ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους δημόσιους φορείς να δέχονται το haircut των χρεών σε επιχειρήσεις και έξω από το πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού. 

Σημειώνεται, επίσης, σύμφωνα με τους υποψήφιους επενδυτές, ότι στους εργαζομένους θα πρέπει να καταβληθούν περίπου 10 εκατ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις στον ναυπηγικό τομέα υπολογίζονται περί τα 20 εκατ. ευρώ.

Στην Ελευσίνα

Στάσιμη είναι η κατάσταση στο μεγάλο ναυπηγείο του ομίλου Νεώριον στην Ελευσίνα. Οι πιστώτριες τράπεζες προσπαθούν να δώσουν μια λύση προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι δεν θα χάσουν τα κεφάλαιά τους. 

Νωρίτερα μέσα στον χρόνο ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Στέργιος Πιρτσιόλας είχε αναφερθεί στο ενδιαφέρον της Cosco, το οποίο όμως ενδέχεται να έχει ατονήσει στο μεσοδιάστημα, αφού δεν υπάρχουν εξελίξεις. 

Σύμφωνα με την εικόνα που έχει η «Ν», τα ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία θεωρούνται στο ευρύ κοινό «ανενεργά», στο εξάμηνο του 2017 έχουν δεχθεί για μικρές επισκευές περίπου 20 εμπορικά πλοία τα οποία απέφεραν κοντά στα 6 εκατ. ευρώ έσοδα (συμπεριλαμβανομένων και των υπεργολάβων), ενώ στις εγκαταστάσεις τους έγιναν εργασίες σε μια μεγάλη θαλαμηγό, οι οποίες υπολογίζεται ότι κόστισαν περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ.

Το προσωπικό εστιάζει στις μεγάλες δυσκολίες, εκτός των άλλων, στην αδυναμία εξεύρεσης χρηματοδότησης από τις τράπεζες, ποσού κοντά στα 3,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να επισκευαστεί η μεγάλη πλωτή δεξαμενή για να μπορούν να «ανέβουν» πλοία για εκτεταμένες επισκευές. Σύμφωνα με ένα business plan που έχει εκπονηθεί, η επιχείρηση μπορεί να καταστεί βιώσιμη με έσοδα 30 εκατ. ευρώ και μείωση του εργασιακού κόστους.

 

Link to comment
Share on other sites

Δε θέλω να είμαι αρνητικός αλλά πολύ απίθανα σενάρια μου ακούγονται αυτά. Ο κύριος Ξεκοκώστας φαίνεται να είναι ένας βραβευμένος επιχειρηματίας, πλήν όμως δεν βλέπω με τι είδους background και προοπτική θα εμπλεκόταν σε ένα τομέα που στην Ελλάδα -και όχι τυχαία- φυτοζωεί στην καλύτερη. Ο κύριος Αγγέλου φέρεται να έχει κάποια gas carriers που κάνουν δουλειές στον Κόλπο, ακόμα και στο Ιράν, αλλά δε βλέπω κι από εκεί που προκύπτει η σύνδεση. Κι αν τα χρέη είναι τόσα όσο αναφέρονται παραπάνω, τα κουκιά απλά δεν βγαίνουν. Ακόμα όμως και χρέη να μην υπήρχαν, πέρα από το συναισθηματικό κομμάτι του πράγματος, με το προοπτικές να εμπλακεί ο οποιοσδήποτε σε ένα τέτοιο εγχείρημα στην Ελλάδα του 2017?

Link to comment
Share on other sites

τρεις επενδυτες ενδιαφερονται για το νεωρειο. ο καθενας λεει να το παρουν οι αλλοι δυο:P

εχει γραφτει πολλες φορες, οτι για να σταθει η ναυπηγοεπισκευη στην Ελλαδα, πρεπει να γινει ενιαιος φορεας, με μετοχοποιηση τραπεζικων χρεων και ξενο επενδυτη. ξενο επενδυτη με εμπειρια στο αντικειμενο και βεβαια, να αποκτησουν επιτελους τα ναυπηγεια στην ελλαδα, καποια εξειδικευση (πχ μικρομεσαια κρουαζιεροπλοια και ferries, μικρομεσαια tanker κλπ) και να μην περιμενουν να ζησουν απο τα συμβολαια του πολεμικου ναυτικου και του ΗΣΑΠ ή απο τις επισκευες των ferries (δειτε την προποντιδα ;) ).

ολα τα αλλα ειναι αυτοτροφοδοτουμενες μπουρδες. το βασιλοπουλο που θα ερθει και θα μοιρασει χαντρες, ειναι εργο που το ειδαμε πολλες φορες στο σκαραμαγκα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

με χτεσινο και σημερινο δημοσιευμα, η καθημερινη "πουλα" το νεωριο σε παγκοσμιως αγνωστους ομιλους ελληνοαμερικανων, που ζητουν μοντελο σκλαβενιτη (διαγραφη μεγαλου μερος των οφειλων του ναυπηγειου και προς το δημοσιο). business plan δεν ειδα. μονο ευχολογια

Link to comment
Share on other sites

Σάμπως θα περάσει από τις ευρωπαϊκές αρχές η διαγραφή χρεών? Με τα μεγάλα ναυπηγεία των ευρωπαϊκών χωρών να έχουν μεγάλες άκρες και δύναμη σε όλα τα όργανα της ένωσης θα είναι δύσκολο να μη θεωρηθούν κρατικές ενισχύσεις. Τώρα για το ποιοι είναι, τι έχουν πετύχει ως τώρα, κλπ, οι "επενδυτές" τα είπες όλα: παγκοσμίως άγνωστοι.

Business plan? Το γνωστό, στο ΥΠΕΘΑ έχουν κοινοποιήσει τις προθέσεις τους, κρατικές business ορέγονται και αυτοί.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

«Σκληρό πόκερ» για το Νεώριο, ενώ μπαίνει στο «παιχνίδι» και η Cosco

Quote

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η προσπάθεια διάσωσης για το Νεώριο Σύρου. Οι διεργασίες για την ανάδειξη του στρατηγικού επενδυτή που θα αναλάβει την εξυγίανση του πολύπαθου ναυπηγείου κορυφώνονται, με κυβερνητική πηγή να δηλώνει πως «έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την εξεύρεση λύσης».

Από την περασμένη εβδομάδα βρίσκονται σε εξέλιξη αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους υποψήφιους επενδυτές ενώ σήμερα αναμένεται συνάντηση και με την Cosco, προκειμένου να διερευνηθούν οι προθέσεις της.

Πηγές της κινέζικης εταιρείας επιβεβαιώνουν τη συνάντηση και τονίζουν πως πηγαίνουν στο ραντεβού κατόπιν πρόσκλησης της κυβέρνησης, προσθέτοντας πως περιμένουν να ακούσουν με ενδιαφέρον την πρότασή της.

Κυβερνητική πηγή εκτιμά πως η ανάδειξη του νικητή δεν πρόκειται να αργήσει και τονίζει πως μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδα θα υπάρχει πλήρης εικόνα για την κάθε πρόταση ξεχωριστά.

Όπως λέει η ίδια πηγή, παρότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό όριο που να δεσμεύει την κυβέρνηση υπάρχουν περίπου 300 εργαζόμενοι στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένα 20 μηνών και οι οποίοι αγωνιούν για το μέλλον τους.

Ξεκαθαρίζει ακόμη ότι φαβορί δεν υπάρχει και νικητής θα αναδειχθεί αυτός που θα βάλει τα περισσότερα χρήματα, εξασφαλίζοντας παράλληλα την άμεση επαναλειτουργία του ναυπηγείου.

Άνθρωποι που παρακολουθούν στενά την υπόθεση αναφέρουν πως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές, με την κάθε πλευρά να πιέζει για το καλύτερο δυνατό.

Είναι ενδεικτικό πως η αμερικάνικη ONEX αποφάσισε να «ανεβάσει» σημαντικά την προσφορά της στα 60 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ, ζητώντας ωστόσο διευκολύνσεις στην εξόφληση των υποχρεώσεων που βαραίνουν το ναυπηγείο. «Σηκώσαμε τον πήχη ψηλά, γιατί θέλουμε να αποκτήσουμε το ναυπηγείο. Το τίμημα που δίνουμε είναι οκτώ φορές πάνω από την σημερινή αξία της επιχείρησης», σημειώνει στέλεχος της εταιρείας

Ο ίδιος υπογραμμίζει πως στην ONEX προτάθηκε να αποκτήσει «πακέτο» και τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, κάτι που ωστόσο δεν έγινε αποδεκτό. «Η πρότασή μας αφορά αποκλειστικά το Νεώριο. Εάν στο κάδρο μπει και η Ελευσίνα τότε θα χρειαστούμε χρόνο για να εξετάσουμε το ζήτημα και να καταθέσουμε νέα πρόταση», είπε στους αρμόδιους υπουργούς η πλευρά της αμερικάνικης εταιρείας.

Τι λένε οι εργαζόμενοι

Πέραν της ONEX του Πάνου Ξενοκώστα, ενδιαφέρον για το Νεώριο έχουν εκδηλώσει η κορεάτικη Daewoo μέσω εκπροσώπων της αλλά και ομάδα εφοπλιστών και επιχειρηματιών από την Σύρο.

Εκπρόσωπος των εργαζομένων τονίζει την ανάγκη να υπάρξει άμεσα λύση στο πρόβλημα καθώς οι εργαζόμενοι «δεν αντέχουν άλλο».

Υπογραμμίζει μάλιστα πως το γεγονός πως παραμένουν τόσοι πολλούς μήνες απλήρωτοι δημιουργεί τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα σε ολόκληρο την Σύρο, αφού το ναυπηγείο «καταλαμβάνει το 80% της οικονομίας του νησιού».

Διευκρινίζει πως η τοπική κοινωνία τάσσεται υπέρ της λύσης που προτείνει η ONEX, (όπως λέει υπάρχουν και σχετικά ψηφίσματα) καθώς είναι η μόνη που εξασφαλίζει την επαναλειτουργία του ναυπηγείου ως έχει και όχι ως μαρίνα ή κάποια άλλη χρήση και ταυτόχρονα εξασφαλίζει τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας.

Πίεση ασκούν και οι επενδυτές, οι οποίοι θέλουν να ξεκαθαρίσει το τοπίο το συντομότερο δυνατό. Κύκλοι της ONEX λένε πως δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο καθώς το ναυπηγείο χρειάζεται ευρεία συντήρηση για να τεθεί ξανά σε πλήρη λειτουργία και να είναι ανταγωνιστικό.

Να σημειωθεί πως οι συνολικές υποχρεώσεις των ναυπηγείων Νεωρίου ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά χρέη προς Δημόσιο και ΙΚΑ ενώ ο τραπεζικός δανεισμός κυμαίνεται στα 6,5 εκατ. ευρώ.

156 χρόνια ιστορίας

Το Νεώριο Σύρου λειτουργεί από το 1861 και είναι ένα από τα παλαιότερα μηχανουργεία της Ελλάδας. Άλλαξε πολλά χέρια και πέρασε από διαδοχικές φάσεις ακμής και παρακμής ενώ οι σημαντικότεροι Ερμουπολίτες διατέλεσαν μέτοχοι, σύμβουλοι, αλλά και δανειστές ή προμηθευτές της εταιρείας.

Τα πρώτα χρόνια την τεχνική διεύθυνση είχαν Αγγλοι και Γάλλοι. Μετά το κλείσιμο του επί δύο σχεδόν χρόνια, το Νεώριο αγοράστηκε το 1994 από τη σημερινή «Νεώριoν Νέα Α.Ε.» που ανήκει στον επιχειρηματία Νίκο Ταβουλάρη και άρχισε να λειτουργεί ξανά. Το 1997 η εταιρεία προέβη στην αγορά και των ναυπηγείων της Ελευσίνας.

Τα τελευταία χρόνια το Νεώριο αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω και του σκληρού ανταγωνισμού από τα ναυπηγεία της Τουρκίας και της Μάλτας.

Εξυπηρετεί κυρίως ακτοπλοϊκά πλοία με ελληνική σημαία των γραμμών του Αιγαίου για τον ετήσιο τακτικό δεξαμενισμό και συντήρησή τους. Από τον περασμένο Φεβρουάριο παραμένει κλειστό ενώ τα δυο τελευταία χρόνια υπολειτουργεί.

 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι κρατώ μικρό καλάθι και προσδοκίες από την όλη ιστορία. By the way, έχει κάποια άλλη δραστηριότητα η ONEX Shipyards? Κάποιον ιστοχώρο να δούμε με τι ασχολείται?

Link to comment
Share on other sites

Πάντως και αύριο να αγοραστεί το ναυπηγείο μάλλον θα περάσουν αρκετοί μήνες μέχρι να δουλέψει στο 100%. Σύμφωνα με εργαζόμενους, η επισκευή της μεγάλης δεξαμενής "Βιολάντω Γουλανδρή" είναι ασύμφορη οικονομικά ενώ η μικρότερη δεξαμενή "Ερμούπολις" μάλλον αξίζει να επισκευαστεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

κατα το κυκλαδες24, προκριθηκε η προσφορα της ONEX και θα ακολουθησουν νεες συνομιλιες.

On 5/10/2017 at 9:27 PM, gtogias said:

By the way, έχει κάποια άλλη δραστηριότητα η ONEX Shipyards? 

μηπως ειναι φερετζες του θειου σαμ;

Link to comment
Share on other sites

«Λευκός καπνός» για το Νεώριο: Η αμερικάνικη Onex προτιμητέος επενδυτής 

Quote

 

Υστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, η κυβέρνηση κατέληξε στον προτιμητέο επενδυτή για τοΝεώριο Σύρου. Πρόκειται για την αμερικάνικη Onex που εκπροσωπείται από τον Πάνο Ξενοκώστα.

Κορυφαία κυβερνητική πηγή αναφέρει πως η Onex αποτελεί την πρώτη επιλογή για την διάσωση των ιστορικών ναυπηγείων που παραμένουν κλειστά από τον περασμένο Φεβρουάριο και τονίζει πως στις αρχές της επόμενης εβδομάδας η εταιρεία θα κληθεί να προσκομίσει επιπλέον στοιχεία για την πρότασή της αλλά και να ενημερωθεί για τα επόμενα βήματα.

Η ίδια πηγή υπογραμμίζει πως δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την επισφράγιση της συμφωνίας, προσθέτοντας πως «η ταχύτητα ολοκλήρωσης της παραπάνω διαδικασίας είναι κάτι που θα εξαρτηθεί και από την ίδια την εταιρεία».

Άνθρωποι που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση επισημαίνουν πως η Onex κατέθεσε την καλύτερη προσφορά απ’ όλους τους υποψήφιους επενδυτές που διεκδίκησαν τα ναυπηγεία, η οποία έφθασε τελικά στα 60 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ στην αρχή.

Ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει επίσης η κορεάτικη Daewoo αλλά και ομάδα εφοπλιστών και επιχειρηματιών από την Σύρο ενώ στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κλήθηκε και η Cosco.

Εργαζόμενοι των ναυπηγείων δηλώνουν πως την πρόταση της Onex υποστηρίζει σύσσωμη η τοπική κοινωνία της Σύρου, λέγοντας πως είναι η μόνη που διασφαλίζει την επαναλειτουργία της επιχείρησης ως έχει και μαζί όλες τις θέσεις εργασίας.

Να σημειωθεί πως τις εξελίξεις γύρω από το Νεώριο παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αμερικάνικη κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε συνέχεια της επίσκεψη του Αμερικανού Πρέσβη στα ναυπηγεία το περασμένο καλοκαίρι, η πρόταση της Onex ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν στη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλτ Τραμπ και του Έλληνα Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα κατά την πρόσφατη επίσκεψη του τελευταίου στις ΗΠΑ.

Who is Who

Το Νεώριο είναι από τα παλαιότερα ναυπηγεία της χώρας, ανήκει στον επιχειρηματία Νίκο Ταβουλάρη και απασχολεί περίπου 300 εργαζόμενους. Παραμένει κλειστό από τον περασμένο Φεβρουάριο ενώ υπολειτουργεί εδώ και δυο χρόνια. Τα χρέη του ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά χρέη προς Δημόσιο και ΙΚΑ.

Η ΟΝΕΧ αποτελεί έναν πολυεθνικό τεχνολογικό και επενδυτικό όμιλο με παρουσία στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και διαχειρίζεται κεφάλαια πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Από την ίδρυσή της το 2004, υλοποιεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό έργα στους τομείς της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών, της Πολιτικής Προστασίας και της Διαχείρισης Κρίσεων, της Αεροπορικής Υποστήριξης, της Νανοτεχνολογίας & Τεχνολογίας Υλικών και των Ιχθυοκαλλιεργειών. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

 

Η ΟΝΕΧ αποτελεί έναν πολυεθνικό τεχνολογικό και επενδυτικό όμιλο με παρουσία στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Έχει έδρα τη Νέα Υόρκη και διαχειρίζεται κεφάλαια πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Από την ίδρυσή της το 2004, υλοποιεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό έργα στους τομείς της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών, της Πολιτικής Προστασίας και της Διαχείρισης Κρίσεων, της Αεροπορικής Υποστήριξης, της Νανοτεχνολογίας & Τεχνολογίας Υλικών και των Ιχθυοκαλλιεργειών. 

 

 

On 14/10/2017 at 2:37 AM, proud_ionian said:

μηπως ειναι φερετζες του θειου σαμ;

που εδρευει; Langley?:P

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Νεώριο: Στο «τραπέζι» ξανά κυβέρνηση και Onex – Τα «σημεία τριβής»

Quote

Νέος γύρος διαβουλεύσεων για την πολύκροτη διάσωση των ναυπηγείων Νεωρίου ξεκινάει από σήμερα ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Onex του Πάνου Ξενοκώστα.

Οι δυο πλευρές αναμένεται να καθίσουν και πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να υπάρξει κατ’ αρχήν συμφωνία μετά την ανάδειξη της Onex σε προτιμητέο επενδυτή αλλά και για να καθοριστούν τα βασικά σημεία του σχεδίου εξυγίανσης των ναυπηγείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σημεία που θα απασχολήσουν τις συζητήσεις των δυο πλευρών είναι τα εξής:

Η ρύθμιση των οφειλών προς τους Δημόσιους Οργανισμούς (Εφορία, ΙΚΑ,κα.), οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 22-23 εκατ. ευρώ. Η Onex ζητάει την αποπληρωμή τους σε 280 δόσεις

Η ανέγκλητη παραίτηση Ταβουλάρη (σημερινού ιδιοκτήτη των ναυπηγείων) και η εξασφάλιση της σύμφωνης γνώμης του επί του σχεδίου εξυγίανσης

Η τακτοποίηση των τραπεζικών υποχρεώσεων περίπου 6,5 εκατ. ευρώ και η διαγραφή τόκων, προστίμων στη διαδικασία αποπληρωμής

Το άρθρο του πτωχευτικού κώδικα, με βάση το οποίο θα προχωρήσει η διάσωση των ναυπηγείων (περισσότερες πιθανότητες συγκεντρώνει το άρθρο 106β, όπως έγινε και στην περίπτωση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος).

Ανάμεσα στα σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν είναι και ο τρόπος διάθεσης των 10 εκατ. ευρώ που θα συνεισφέρει άμεσα ο νέος επενδυτής για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων προς τους 300 εργαζόμενους και τους προμηθευτές της επιχείρησης, οι οποίοι παραμένουν επί μήνες απλήρωτοι.

Ένα άλλο είναι και η λίστα πελατολογίου που φέρεται να ζητάει η κυβέρνηση από την Onex, η οποία δηλώνει πως είναι έτοιμη να φέρει δουλειές στο ναυπηγείο αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η συμφωνία.

Μάλιστα, στην πρόταση που κατέθεσε ανέφερε πως δεν χρειάζεται επιχορηγήσεις ούτε και κρατικά έργα, αλλά μπορεί να καταστήσει βιώσιμο το ναυπηγείο με συμβόλαια που μπορεί να προσελκύσει από τον ιδιωτικό τομέα.

Τα δυο παραπάνω σημεία εκτιμάται πως δεν πρόκειται να εμποδίσουν τη συμφωνία και πως στο τέλος θα υπάρξει κάποιου είδους συμβιβασμός. Στο δεύτερο σημείο μάλιστα, η πλευρά της Onex φέρεται διατεθειμένη να παραδώσει μια λίστα με τις γενικές κατηγορίες από τις οποίες θα προέλθουν οι νέοι πελάτες του ναυπηγείου, καθώς δεν θέλει να αποκαλύψει ευαίσθητα στοιχεία που άπτονται της επιχειρηματικής στρατηγικής της.

Αισιοδοξία

Πηγές που παρακολουθούν από πολύ κοντά την υπόθεση εμφανίζονται αισιόδοξες για την κατάληξη των διαπραγματεύσεων με την Onex, η οποία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής από την κυβέρνηση και τονίζουν πως απ’ όλες τις πλευρές –συμπεριλαμβανομένου του Ταβουλάρη- υπάρχει η βούληση να προχωρήσουν οι διαδικασίες το γρηγορότερο δυνατό.

Το κρισιμότερο απ’ όλα, όπως υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, είναι να υπογραφεί η καταρχήν συμφωνία ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη καθώς αυτή είναι που θα ανοίξει το δρόμο για την είσοδο της Onex στο Νεώριο και την υλοποίηση της εξυγίανσης.

Αυτή, σύμφωνα με κύκλους της Onex, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες 15 μέρες, ώστε αμέσως μετά να «πιάσουν» δουλειά οι νομικοί, οι φοροτεχνικοί και οι ειδικοί στις αποτιμήσεις περιουσιακών στοιχείων, ώστε να συνταχθεί ο φάκελος που θα κατατεθεί στο αρμόδιο δικαστήριο μέσα σε περίπου 1,5 με 2 μήνες. Από εκεί και πέρα, εξαρτάται από τη Δικαιοσύνη πόσο γρήγορα θα εγκρίνει τη συμφωνία.

Από την άλλη πλευρά πάντως, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα το όλο εγχείρημα να «κολλήσει» στις λεπτομέρειες (εξάλλου ο διάβολος πάντα κρύβεται στις λεπτομέρειες) και να μην τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις.

Κάτι που σύμφωνα με κύκλους της Onex θα ήταν καταστροφικό όχι μόνο από οικονομικής σκοπιάς καθώς η Ελλάδα θα χάσει πολλά χρήματα, αλλά και γεωπολιτικής.

Να σημειωθεί πως τις εξελίξεις γύρω από το Νεώριο παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και η αμερικάνικη κυβέρνηση. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε το mononews.gr η πρόταση της Onex ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν στη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλτ Τραμπ και του Έλληνα Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα κατά την πρόσφατη επίσκεψη του τελευταίου στις ΗΠΑ.

Νεώριο: «Έδωσαν τα χέρια» Onex και Ταβουλάρης – Προχωράει το σχέδιο διάσωσης

Quote

Μια νέα εποχή –όπως όλα δείχνουν- ξημερώνει για το Νεώριο, μετά την συμφωνία που επετεύχθη ανάμεσα στην Onex και τον όμιλο Ταβουλάρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, «οι δυο πλευρές συμφώνησαν σε όλα» επί του σχεδίου διάσωσης στη συνάντηση που είχαν την Δευτέρα, ανοίγοντας το δρόμο για την εξυγίανση των ιστορικών ναυπηγείων.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως παρά τις ανησυχίες για την στάση που θα κρατούσε, η πλευρά Ταβουλάρη όχι μόνο δεν δημιούργησε πρόβλημα αλλά έδειξε από την πρώτη στιγμή τη διάθεσή της να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες.

Η αποχώρηση του ιδιοκτήτη των ναυπηγείων θεωρούνταν εκ των ουκ άνευ για την Onex, προκειμένου να συμμετάσχει ως νέος επενδυτής στο εγχείρημα διάσωσης.

Συμφωνία υπήρξε και για την εξόφληση των υποχρεώσεων της επιχείρησης προς τους Δημόσιους Οργανισμούς σε 280 δόσεις αλλά και για την ρύθμιση των δανείων ύψους 6,5 εκατ. Ευρώ.

«Πιάνει δουλειά η KPMG»

Σειρά τώρα έχει η KPMG, η οποία με την συνδρομή της Alpha Bank και της ONEX θα αναλάβει να τελειοποιήσει το σχέδιο εξυγίανσης, λαμβάνοντας υπόψη τα τελευταία στοιχειά για την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης.

Υπολογίζεται ότι σε περίπου δυο μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες για την κατάρτιση του σχεδίου, ώστε στη συνέχεια να κατατεθεί προς επικύρωση στο αρμόδιο δικαστήριο.

Με δεδομένο ότι υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του 60% των πιστωτών της εταιρείας, εκτιμάται πως θα πάρει άλλους δυο μήνες για να εξασφαλισθεί το πράσινο φως της Δικαιοσύνης.

Με βάση το ιδανικό σενάριο, η ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας και η μεταβίβαση του ελέγχου στην Onex θα πάρει περίπου τέσσερις μήνες από σήμερα.

Πηγές που παρακολουθούν από πολύ κοντά την υπόθεση αναφέρουν πως η εξυγίανση του Νεωρίου είναι πλέον μη αναστρέψιμη, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω». Ο μοναδικός εχθρός, προσθέτουν, είναι ο χρόνος.

Υπενθυμίζεται πως η αμερικάνικη Onex που εκπροσωπείται από τον Πάνο Ξενοκώστα αναδείχθηκε πρόσφατα προτιμητέος επενδυτής για το Νεώριο, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που είχε η κυβέρνηση με υποψήφιους επενδυτές.

Είχε καταθέσει την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη πρόταση για την ανασυγκρότηση των πολύπαθων ναυπηγείων που παραμένουν κλειστά από τον περασμένο Φεβρουάριο.

Στις αρχές της εβδομάδες, κυβέρνηση ξεκίνησε γύρο διαβουλεύσεων με την Onex προκειμένου να καθοριστούν τα βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης.

Όπως έγραψε το mononews.gr ανάμεσα στα σημεία τριβής ήταν η ρύθμιση των χρεών προς το Δημόσιο και τις τράπεζες αλλά και η ανέγκλητη παραίτηση του ιδιοκτήτη των ναυπηγείων, τα οποία και ξεπεράστηκαν.

Να σημειωθεί πως υπέρ της Onex τάχθηκε από την πρώτη στιγμή και η τοπική κοινωνία της Σύρου, υποστηρίζοντας πως είναι η μόνη που εξασφαλίζει την επαναλειτουργία του ναυπηγείου ως έχει αλλά και τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας.

 

Link to comment
Share on other sites

On 21/9/2017 at 11:03 PM, proud_ionian said:

και η onex θα αποσυρει

@proud_ionianβιαζεσαι :D:P 

On 14/10/2017 at 2:37 AM, proud_ionian said:

προκριθηκε η προσφορα της ONEX και θα ακολουθησουν νεες συνομιλιες.

μηπως ειναι φερετζες του θειου σαμ;

τετοια ζεση παντως απο Τον Πρεσβυ, δεν εξηγειται αλλιως.

Quote

«Ήδη προχωράμε μία τεράστια επένδυση στα ναυπηγεία της Σύρου. Θα γιορτάσουμε τη μεγάλη αυτή αμερικανική επένδυση»

 

Link to comment
Share on other sites

Το μόνο σίγουρο για μένα είναι πως για την ιστορία αυτή, θα έχουμε πολλά ακόμα να πούμε. Αν καταφέρουν να καταστήσουν βιώσιμο ένα ναυπηγείο μιας βιομηχανίας που στην Ελλάδα έχει καταρρεύσει και μάλιστα υπό αυτές τις προυποθέσεις που έχει θέσει ο ίδιος ο ιθύνων νούς:
 

Quote

Μάλιστα, στην πρόταση που κατέθεσε ανέφερε πως δεν χρειάζεται επιχορηγήσεις ούτε και κρατικά έργα, αλλά μπορεί να καταστήσει βιώσιμο το ναυπηγείο με συμβόλαια που μπορεί να προσελκύσει από τον ιδιωτικό τομέα.

 

 

Τότε μπράβο τους αν τα καταφέρουν. Μέχρι τότε, ελπίζω πως δε θα επαληθευθεί αυτό που πρώτος έχει τραγουδήσει ο Μπάμπης Τσετίνης(κι όχι ο Καζαντζίδης)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Νέες οφειλές απειλούν το Νεώριο Σύρου

Quote

Χρονοδιάγραμμα για την κατάθεση στα τέλη Φεβρουαρίου αίτησης επικύρωσης συμφωνίας μετόχων και πιστωτών για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα Ναυπηγεία του Νεώριου Σύρου, με βάση τη διαδικασία του άρθρου 106 β΄ του πτωχευτικού κώδικα, επιδιώκουν η κυβέρνηση και η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ONEX Shipyards. Ομως ο οικονομικός έλεγχος και η σύνταξη των ισολογισμών του 2015 και του 2016, καθώς και οι οικονομικές καταστάσεις του 2017, αποκάλυψαν οφειλές που υπερβαίνουν τα ποσά που είχαν υπολογιστεί αρχικώς. Ειδικότερα, ανεβάζουν τις συνολικές υποχρεώσεις των ναυπηγείων σε ποσό της τάξης των 67,5 εκατ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερα δηλαδή από τα 40 εκατ. που εμφανίζεται να έχει προϋπολογίσει ο επενδυτής. Αν και μεγάλο μέρος της διαφοράς προκύπτει, όπως επισημαίνουν πηγές της κυβέρνησης και του επενδυτή, από τις προσαυξήσεις τόκων και άλλων επιβαρύνσεων που έχουν προστεθεί στο αρχικό κεφάλαιο των οφειλών, κυρίως προς ΕΦΚΑ και ΑΑΔΕ, αλλά και από απαιτήσεις προμηθευτών που χρονολογούνται έως και δεκαπέντε έτη παλαιότερα, γεγονός παραμένει πως η διαμόρφωση των λεπτομερειών της τελικής συμφωνίας μεταξύ Δημοσίου, τραπεζών και επενδυτή αποδεικνύεται πιο περίπλοκη υπόθεση από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί. Ακόμα και έτσι, όμως, όλες οι πλευρές εμφανίζονται αισιόδοξες ότι οι όποιες δυσκολίες θα ξεπεραστούν.

Η ατζέντα της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση επιδιώκει να διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας, να εισπράξει τις απαιτήσεις των ασφαλιστικών ταμείων και της εφορίας, αλλά και να κρατήσει βιώσιμο ένα ναυπηγείο σε κρίσιμο γεωπολιτικά σημείο, στο κέντρο του Αιγαίου και στις ρότες που ενώνουν τη Μαύρη Θάλασσα με την Ανατολική Μεσόγειο. Πόσο μάλλον που η συγκεκριμένη επένδυση συγκεντρώνει την προσοχή της Ουάσιγκτον. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα Τζέφρεϊ Πάιατ πριν από τρεις μήνες, μιλώντας στο πλαίσιο συνεδρίου, αναφέρθηκε στην επιχειρούμενη εξαγορά του Νεωρίου Σύρου από την ONEX Shipyards, τονίζοντας πως «θα γιορτάσουμε τη μεγάλη αυτή αμερικανική επένδυση».

Με την ολοκλήρωση της κατάρτισης των ισολογισμών, ανοίγει ο δρόμος για την τελική διαπραγμάτευση της συμφωνίας κυρίως με το Δημόσιο και με τις τράπεζες Alpha Bank και Πειραιώς. Εφόσον αυτή καταλήξει, ο επενδυτής θα πρέπει να προσκομίσει και τα απαραίτητα έγγραφα που θα πιστοποιούν την ύπαρξη των κεφαλαίων με τα οποία θα συμμετάσχει. Η συμφωνία του ομίλου Νεώριον, συμφερόντων Ν. Ταβουλάρη, για την πώληση του 100% είναι δεδομένη.

Αν και οι αρχικές εκτιμήσεις του επισπεύδοντος επενδυτή ONEX Shipyards είναι πως το σύνολο των υποχρεώσεων των ναυπηγείων της Σύρου ανέρχονται περίπου στα 40 εκατ. ευρώ και το επιχειρηματικό του σχέδιο προέβλεπε την αποπληρωμή αυτών των 40 εκατ., πλέον επενδύσεων 20 εκατ. για την ανακαίνιση και την περιβαλλοντική συμμόρφωση της ναυπηγικής μονάδας της Σύρου, ενδέχεται τελικά να κληθεί να καταβάλει περισσότερα κεφάλαια. Και αυτό διότι υπάρχουν πρόστιμα από τις οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία και Δημόσιο που δεν είναι δυνατόν να απαλειφθούν, με εξαίρεση ίσως κάποιες προσαυξήσεις. Είναι για αυτό τον λόγο που οι συνολικές απαιτήσεις που βρήκαν οι ορκωτοί ελεγκτές αλλά και η KPMG, που λειτουργεί για λογαριασμό της Alpha Bank, αυξήθηκαν στα 67,5 εκατ. ευρώ από 55-60 εκατ. προηγουμένως, αναφέρουν πηγές του επενδυτή.

Αυτές τις απαιτήσεις απαλλαγμένες από προσαυξήσεις και σε δόσεις προτείνει να πληρώσει ο επενδυτής. Αν συναξιολογηθεί πως ο κύκλος εργασιών του 2017 ήταν 3,8 εκατ. ευρώ (από τον περασμένο Απρίλιο τελούν ουσιαστικά υπό επίσχεση εργασίας από τους εργαζομένους και άνευ ηλεκτρικού ρεύματος) έναντι 20 περίπου εκατ. προ δεκαετίας, γίνεται αντιληπτό γιατί τα ναυπηγεία κινδυνεύουν να κλείσουν. Με αυτά τα δεδομένα, οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες, ώστε το σχέδιο να γίνει συμφωνία και να επικυρωθεί έως τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο από το Μονομελές Πρωτοδικείο Σύρου, όπου και θα υποβληθεί.

Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και καταβληθούν τα χρήματα, εκτιμάται πως κάπου το καλοκαίρι θα μπορεί να αναλάβει η ONEX τα ναυπηγεία. Αλλά τότε θα αρχίσει το δυσκολότερο κομμάτι: αυτό της αναμόρφωσής τους και της προσέλκυσης πελατών. Ο Πάνος Ξενοκώστας, επικεφαλής της ONEX, που, κατά δήλωσή του, στηρίζεται από αμερικανικά ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, εμφανίζεται αισιόδοξος. Αναφέρει, άλλωστε, με αυτοπεποίθηση στην προσωπική του σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης πως «σύντομα τα φώτα θα ανάψουν, σύντομα οι δεξαμενές θα έχουν βαπόρια, σύντομα οι εργαζόμενοι θα πάρουν τα χρήματά τους». Μέχρι τώρα, πάντως, πληρώνει λογαριασμούς ορκωτών λογιστών, ελεγκτών, ανεξάρτητων αποτιμητών, καυσίμων, νηογνωμόνων και άλλων που, κατά πληροφορίες, προσεγγίζουν πλέον αθροιστικά το 1 εκατ. ευρώ. Είναι, βέβαια, αυτές οι δαπάνες που υλοποιεί οι οποίες έχουν ενισχύσει την εμπιστοσύνη τραπεζών, Δημοσίου και εργαζομένων στην επενδυτική του πρόταση.

 

Edited by proud_ionian
kathimerini.gr
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στα σκαριά μεγάλη συμφωνία για ναυπηγήσεις στη Σύρο, με αποτέλεσμα η ONEX να ασκεί πιέσεις για σύντομη μεταβίβαση ώστε να προχωρήσει η κατασκευή των ferries

Quote

Με το δάχτυλο στη σκανδάλη προκειμένου να ενεργοποιήσει μια μεγάλη συμφωνία για την κατασκευή passenger ferries μήκους μέχρι 120 μέτρα στα ναυπηγεία της Σύρου βρίσκεται ο όμιλος ONEX.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» ο επικεφαλής του ελληνομαμερικανικού ομίλου, Πάνος Ξενοκώστας, σε συνεργασία με την κυβέρνηση πιέζει τα χρονοδιαγράμματα, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να οριστεί δικάσιμος και να περάσουν στην κατοχή του τα ναυπηγεία.

Ήδη κύκλοι της ΟΝΕΧ μιλούν για μια πολύ μεγάλη συμφωνία με παγκόσμιας εμβέλειας όμιλο του χώρου, που θα βάλει το Νεώριο ξανά στον χάρτη των ναυπηγήσεων. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι οι ανακοινώσεις αναμένονται εντός Μαρτίου, ενώ ήδη η κυβέρνηση είναι ενημερωμένη για τη συγκεκριμένη εξέλιξη.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται προκειμένου οι μετοχές του Νεώριον να περάσουν στα χέρια της Onex έπειτα από συμφωνία με τους σημερινούς ιδιοκτήτες, λόγω των υπέρογκων χρεών που έχουν συσσωρευθεί και δεν είναι εφικτό να εξυπηρετηθούν πλέον, πραγματοποιούνται πλέον εβδομαδιαίες συναντήσεις εργασίας τεχνικών κλιμακίων μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης, της εταιρείας KPMG που έχει αναλάβει να εκπονήσει τη μελέτη βιωσιμότητας, των πιστωτριών τραπεζών και της ΟΝΕΧ. Στόχος η προώθηση θεμάτων με απώτερο στόχο την ολοκλήρωση του φακέλου εξυγίανσης και πριν τις 15 Μαρτίου, ενώ το νομικό επιτελείο της ΟΝΕΧ αναζητά διαθέσιμες δικασίμους στη Σύρο ακόμα και εντός του τελευταίου δεκαημέρου του Μαρτίου.

Τα χρέη

Οι τελευταίοι έλεγχοι δείχνουν μια αύξηση των χρεών από τα 60 εκατ. ευρώ στα 67,5 εκατ. ευρώ, που σχεδόν στο σύνολό τους αφορούν κάποιες διπλοεγγραφές και τόκους υπερημερίας. «Πρόστιμα και όχι κεφάλαιο» επισημαίνουν κύκλοι της ONEX και προσθέτουν: «Επομένως δεν υπάρχει καμία απολύτως ανησυχία από πλευράς κυβέρνησης, πιστωτριών και ΟΝΕΧ για πιθανούς κινδύνους και το πλάνο συνεχίζεται κανονικά». Υπολογίζεται ότι την τρίτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου θα έχουν κλείσει οι συμφωνίες με πιστωτές και την πρώτη εβδομάδα Μαρτίου θα παρουσιαστεί το πλάνο εξυγίανσης από τον νέο ιδιοκτήτη, ο οποίος σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έχει ήδη έτοιμο και διασφαλισμένο το επιχειρηματικό, επενδυτικό και χρηματοοικονομικό μοντέλο του. Την προηγούμενη εβδομάδα στην κοπή της πίτας του Ελληνοαμερικάνικου Επιμελητήριου ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ αναφέρθηκε ξανά στην επιθυμία της αμερικανικής κυβέρνησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η διαδικασία μεταβίβασης του Νεώριου στην ΟΝΕΧ. Για τον λόγο αυτό παρακολουθείται στενά η εξέλιξη της μεταβίβασης.

Το πλάνο

Το πλάνο της ΟΝΕΧ για το Νεώριο περιλαμβάνει άμεση αποπληρωμή των οφειλών της προηγούμενης διοίκησης σε πιστωτές, στους εργαζόμενους και στην τοπική κοινωνία. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνοαμερικανικός όμιλος, σύμφωνα με το σχέδιο που θα κατατεθεί στο δικαστήριο, θα αναλάβει 30 εκατ. ευρώ χρέη προς τους πιστωτές (κυρίως το ελληνικό Δημόσιο και οι τράπεζες) και άλλα 10 εκατ. ευρώ προς τους εργαζόμενους και την τοπική κοινωνία. Σύμφωνα με την πρόταση που έχει καταθέσει η ONEX, πέραν των υποχρεώσεων 40 εκατ. ευρώ που αναλαμβάνει, θα προχωρήσει σε επενδύσεις 20 εκατ. (συντηρήσεις, επισκευές, εκσυγχρονισμοί, περιβαλλοντικά, αυτοματισμοί). Σύμφωνα με το πλάνο της ΟΝΕΧ, πλέον των παλιών οφειλών, το ελληνικό Δημόσιο θα έχει οφέλη πολλών εκατομμυρίων από φόρους, ασφαλιστικές εισφορές και τοπική ανάπτυξη, που υπολογίζονται πάνω από 300 εκατ. ευρώ στα επόμενα 20 χρόνια.

Η ΟΝΕΧ έχει διασφαλισμένες δουλειές για τα επόμενα 20 χρόνια, στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίες διεθνείς εταιρείες. Το αναπτυξιακό πλάνο περιλαμβάνει δημιουργία μουσείου, κέντρου έρευνας και τεχνολογίας, εκπαιδευτικού κέντρου και δημιουργία παγκόσμιου κέντρου ναυπηγικής και ναυτιλιακής αριστείας. Επιπλέον της συμφωνίας για τα ferries, στοχεύει να αναπτύξει νέους τομείς, όπως τη ναυπήγηση νέων σκαφών πολυτελείας, σκαφών και πλωτών μέσων ειδικών αποστολών και ωκεάνιων και παράκτιων εξεδρών - πλατφορμών εξορύξεων και μετασκευών πλοίων ειδικού σκοπού.

Επίσης να επεκταθεί σε υπηρεσίες διαχείρισης, υποστήριξης σκαφών, επισκευών, spare parts management και εκπαίδευσης για στόλους της Μεσογείου. Στο σχέδιο που έχει παρουσιάσει στην κυβέρνηση η Onex περιλαμβάνονται διασφαλισμένες συμφωνίες μέσω δικτύου του Ομίλου με πελάτες άνω των 25 εκατ. δολαρίων για το πρώτο έτος λειτουργίας και μεταξύ των 30 και 35 εκατ. δολαρίων μετά το τρίτο έτος. Σύμφωνα με το σχέδιο, στα τρία χρόνια από την επαναλειτουργία τους τα ναυπηγεία θα έχουν φτάσει στην άμεση και έμμεση απασχόληση πάνω από 800 ατόμων. Κύκλοι της εταιρείας τόνιζαν πως θα πρόκειται για την πρώτη μεταβίβαση ναυπηγείου στη χώρα τα τελευταία 40 χρόνια χωρίς καμία αξίωση από πλευράς αγοράστριας για προίκα ή συμβόλαια με το Δημόσιο. «Όλο το ρίσκο το αναλαμβάνει ο αγοραστής και αποπληρώνει και 40 εκατ. ευρώ, ενώ εάν η εταιρεία πήγαινε σε πτώχευση θα έχαναν εξ ολοκλήρου εργαζόμενοι, φορολογούμενοι και η τοπική οικονομία της Σύρου», σημείωσαν χαρακτηριστικά στη «Ν» κύκλοι της εταιρείας.

 

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς ο συντάκτης του άρθρου θα ξέρει καλύτερα και περισσότερες λεπτομέρειες. Αλλά εγώ δεν παύω να αναρωτιέμαι:

 

- Ποιός είναι αυτός ο πλοιοκτήτης που είναι με το στυλό στο χέρι ώστε να κάνει μεγάλη παραγγελία -γιατί έτσι αφήνει να εννοηθεί το άρθρο- σε ένα Ναυπηγείο το οποίο αυτή τη στιγμή είναι κλειστό. Πόσω μάλλον από τη στιγμή που το συγκεκριμένο Ναυπηγείο δεν έχει εμπειρία στις κατασκευές γενικότερα, και ειδικότερα σε φέρρυ που είναι πιο πολύπλοκη κατασκευή.

 

- Για να είναι "με το δάχτυλο στη σκανδάλη" όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, πάει να πεί πως έχουν δωθεί και συμφωνηθεί κόστος, χρονοδιαγράμματα, ρήτρες και τέλος πάντων όλες οι σχετικές λεπτομέρειες. Με τι κριτήριο και γνώση έχει δώσει προσφορές η ΟΝΕΧ, για ένα Ναυπηγείο που όπως είπα είναι κλειστό και που η ΟΝΕΧ δεν το έχει δουλέψει υπό τη διαχείρισή της, ούτε 1 ημέρα.

 

- Πρώτη φορά ακούω για συμφωνία ναυπήγησης που "με το δάχτυλο στη σκανδάλη" είναι το Ναυπηγείο, κι όχι ο πλοιοκτήτης. Ο πλερώνων δηλαδή. Και μάλιστα "συμφωνία παγκόσμιας εμβέλειας". 

 

Τροφή για σκέψη.

Link to comment
Share on other sites

On 2/10/2016 at 4:41 PM, Petros P said:

Και αλλες εταιριες έχουν έρθει εδώ στον Πειραιά στις δεξαμενες του ΟΛΠ για τον ιδιο λογο... βέβαια καλο ειναι η διοικηση να δειχνει το ιδιο προσωπο σε Ελληνες και αλλους λαους...γιατι εχω ακουσει 2-3 σκηνικα για τη Συρο

Το ένα απο τα σκηνικά που λέω ήταν Αμερικάνικο offshore,που ουσιαστικά ειπαν σε φίλο η ακυρώνεις η ακυρώνεις το δεξαμενισμ :P και ηρθε στα μερη μας.... οποτε δεν μου κάνει εντυπωση ο,τι αναφέρει το άρθρο απο πάνω.

Σκάφη εχουν φτιάξει σίγουρα το Queen Miri  και το Moonlight II σίγουρα

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...