Jump to content
Shipfriends

Θησεύς (IMO 7365069)


Recommended Posts

τι θελει να πει ο ποιητης

Το Κέρδος said:
Απέσυρε ο εφοπλιστής κ. Κωνσταντίνος Μοίρας την μήνυση που είχε υποβάλει εναντίον υπαλλήλων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Ειδικότερα, με δήλωσή του ανακαλεί την μηνυτήρια αναφορά υποστηρίζοντας ότι «κατόπιν νεωτέρων στοιχείων, την ύπαρξη των οποίων αγνοούσα μέχρι την κατάθεση της ως άνω μηνυτήριας αναφοράς και έλαβα εκ των υστέρων γνώση, διαπίστωσα ότι οι ως άνω μηνυόμενοι εξετέλεσαν τα καθήκοντά τους στα πλαίσια του νόμου». Ετσι η υπόθεση της ανέλκυσης του πλοίου «Θησεύς» μπαίνει στο αρχείο.

ποια ανελκυση; γιατι εγινε μηνυση;

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Από τα 3 πλοία έχω ταξιδέψει μόνο με το ΘΗΣΕΥΣ, τον Απρίλιο του 1996, από Πειραιά για Κύθηρα και πάλι πίσω. Το δρομολόγιο ήταν (εάν θυμάμαι καλά) Πειραιά-Γέρακα-Κυπαρίσσι-Μονεμβάσια-Αγία Πελαγία (δεν είχε τελειώσει ακόμα το λιμάνι στο Διακόφτι).

Χωρίς να έχω «ψάξει» λεπτομερώς το πλοίο, έχω μείνει με την αίσθηση ότι επρόκειτο για ένα συμπαθητικό και περιποιημένο καράβι (χωρίς βέβαια να ήταν και κάτι το ιδιαίτερο) και γενικά οι αναμνήσεις μου από το ταξίδι είναι αρκετά καλές. Έχω την εντύπωση ότι «έφυγε» άδοξα και ότι θα μπορούσε να δουλέψει αρκετά χρόνια ακόμα και να εξυπηρετήσει «τίμια» την ακτοπλοΐα.

Εντάξει…με ένα ταξίδι και μάλιστα εκτός εποχής και χωρίς καιρό…δεν μπορείς να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα, αλλά δεν μπορώ να πω και κακό λόγο για το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Σε σχέση με το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ το ΘΗΣΕΥΣ ήταν υπέροχο για τη γραμμή:D . Τότε έπιανε και στα παραθαλλάσια χωριά της Λακωνίας Κυπαρίσσι, Γέρακα, Μονεμβασία. Μετά κόπηκε η γραμμή. Βελτιώθηκε το οδικό δίκτυο:eek:

Link to comment
Share on other sites

το πλοίο το "γνώρισα" χάρη στο γνωστό αφιέρωμα του ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ.

(πιο πριν είχε για τα ΝΗΡΕΥΣ, ΔΗΜΗΤΡΑ) και μετά το πλοίο έδεσε οριστικα...

έστω και μέσω του περιοδικού, ήταν αρκετό για να μου γίνει συμπαθέσ το πλοίο+πλήρωμα

Link to comment
Share on other sites

ο θησεας νομιζω οτι αρχικη προθεση ηταν να δρομολογηθει πατρα ζακυνθο. τελικα προτιμηθηκε η αγονη της πελοποννησου (τοτε ειχε βουλιαξει το ιονιο και δεν υπηρχε μονιμο βαπορι στη γραμμη). συμπαθητικο βαπορι αν και μαλλον αργο. με την ταχυτητα που ειχε ουτε πατρα ζακυνθο θα επιανε.

Link to comment
Share on other sites

ναι. αν θυμάμαι σωστά (γιατι βαριέμαι τώρα να ανατρέξω στο περιδικό) έπιανε 15 κόμβους με μηχανές british polar(?)

Αλλά "με 500 εκατομύρια αλλάζει μηχανές και πιανει 21-22 μίλια, τόσο είναι στα χαρτιά του"

ίσως έτσι να μπορούσε να μπεί σε κάποια καλύτερη γραμμή.... αλλά δεν είχε έσοδα.....

. . . τα υπόλοιπα είναι λίγο-πολύ γνωστά. . .

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ είχα ταξιδέψει με τον ΘΗΣΕΑ τον Ιούλιο του 1994 από Καστέλι για Καλαμάτα. Με βάση την απόσταση η ταχύτητα πρέπει να ήταν γύρω στους 15-16 κόμβους αλλά για τη γραμμή μια χαρά. Δεν θυμάμαι πάρα πολλά πράγματα παρά μόνο ένα λιτό αλλά όχι άσχημο σαλόνι και τα ηλεκτρονικά που σαν παιδάκι είχα σκίσει:D Από αυτό το σαλόνι μπορούσες να βγεις πρύμα στο ανοιχτό κατάστρωμα και πλώρα είχε καμπίνες (με επιφύλαξη αυτό). Αν δεν κάνω λάθος κάπου στη μέση υπήρχαν και αεροπορικά καθίσματα. Δεν μπορώ να κρίνω το ταξίδεμά του γιατί είχαμε την απόλυτη καλοσύνη αλλά θα συμφωνήσω πρώτον ότι θα μπορούσε να έχει προσφέρει κι άλλα πράγματα και δεύτερον ότι όχι μόνο δεν υστερούσε αλλά θα μπορούσε να σταθεί και πιο αξιοπρεπώς από το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ.

Υ.Γ.: Είχε ενδιαφερθεί κάποτε ο Κώστας ο Αγαπητός να το χτυπήσει σε πλειστηριασμό ή κάνω λάθος; Νομίζω κάτι τέτοιο είχα διαβάσει.

Link to comment
Share on other sites

Ναι ειχε βγει αυτη η φημη τον 98 η το 99 αν δεν κανω λαθος εποχη που ο Αγαπητος χτυπουσε οτι κουνιοτανε μεσα στη θαλασσα και πριν τα κανει θαλασσα :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Μια και εχουμε τον kostasdm να μας εξιστορει τα ενδιαφέροντα του καποτε ομόσταυλου Μάρθα μηπως να παροτρεινω τυχον αναλογη εξιστορηση για τον καιρό που τουτο το όμορφο βαπόρι περασε απο τα χέρια της ιδιας οικογένειας? Το θυμάμαι πιτσιρίκι λιγο μετα το ναυάγιο του Ζακυνθος και στην Ζακυνθο αλλα χωρις να κανει δρομολόγια.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, είναι αλήθεια πως ο "ΘΗΣΕΑΣ" ήρθε για πολύ λίγο στη Ζάκυνθο κατεβαίνοντας από την Αγγλία το Φεβρουάριο του 1992 και πηγαίνοντας για μετασκευή στο Πέραμα. Έμεινε για λίγο στο λιμάνι της Ζακύνθου και δεν ξαναγύρισε ποτέ.

Ο "ΘΗΣΕΑΣ" είχε κατασκευαστεί το 1975 στο Cork της Ιρλανδίας και κυρίως είχε ταξιδέψει μεταξύ Αγγλίας (Dun Laughaire) και Ιρλανδίας (Δουβλίνο) μεταφέροντας φορτηγά και καλύπτοντας τη χωρητικότητα που δεν μπορούσαν να καλύψουν τα επιβατικά της γραμμής. Πολύ λίγα ταξίδια είχε κάνει στη Βαλτική και στη Μεσόγειο μεταφέροντας κυρίως καινούργια αυτοκίνητα. Φαίνεται όμως ότι καινούργια αυτοκίνητα διακινούσε και στη γραμμή Αγγλίας-Ιρλανδίας γιατί πολύ σύντομα απέκτησε κινητά πατάρια από τη McGregor με στόχο να αποκτήσει μεγάλη χωρητικότητα σε ΙΧ. Διέθετε μάλιστα και ένα πλήρως ελεύθερο άνω κατάστρωμα για μεταφορά ΙΧ και χώρο φόρτωσης κάτω από την ίσαλο πάλι για ΙΧ. Αυτό το κάτω γκαράζ και μέρος του άνω καταστρώματος διατέθηκαν για την κατασκευή καινούργιων καμπινών κατά τη μετασκευή του πλοίου από το Μοίρα.

Ο "ΘΗΣΕΑΣ" αγοράστηκε από το Μοίρα στα τέλη του 1991 και ήρθε στη Ελλάδα το Φλεβάρη του 1992. Η μετασκευή του άρχισε το Σεπτέμβρη του 1992 και ολοκληρώθηκε στα μέσα Αυγούστου του 1993 με αποτέλεσμα να χάσει το πλοίο όλο σχεδόν το καλοκαίρι του 1993. Το "ΘΗΣΕΥΣ" είχε πάρει σκοπιμότητα για τη γραμμή Πειραιά-Ανατολικής Πελοποννήσου-Κυθήρων-Κρήτης και Καλαμάτας. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της γραμμής ήταν μέχρι τότε επιδοτούμενο αλλά με τη χορήγηση της άδειας σκοπιμότητας το Υπουργείο διέκοψε κάθε χρηματοδότηση. Εννοείται ότι μετά την κατάρρευση του Μοίρα το Υπουργείο είχε το καλύτερο άλλοθι για να ξαναδώσει επιδότηση και μάλιστα πολλές φορές πολλαπλάσια.

Η μετασκευή ήταν ιδιαίτερα εκτεταμένη καθώς το πλοίο ήταν απλό Ro-Ro και οι απαιτήσεις συμμόρφωσης για να αναγνωριστεί σαν Ελληνικό Ε/Γ-Ο/Γ ιδιαίτερα αυστηρές. Κτίστηκαν φρακτές για να αποκτήσει το πλοίο την αναγκαία στεγανή υποδιαίρεση, ακόμα και ο χώρος του μηχανοστασίου απέκτησε τρείς φρακτές με όλο το χάος που προκαλεί κάτι τέτοιο καθώς "κόβει" εκατοντάδες σωληνώσεις και καλώδια. Τοποθετήθηκαν δύο καινούργιες ηλεκτρομηχανές, που έκανε εισαγωγή μόνος του ο Μοίρας από την Αγγλία, γιατί το πλοίο διέθετε μόνο δύο εξαρτημένες γεννήτριες από τις ακριανές κύριες μηχανές (είχε 4 κύριες μηχανές British Polar). Εννοείται ότι κατασκευάστηκαν νέοι ηλεκτρικοί πίνακες γιατί παρέμειναν στο σύστημα και οι παλιές γεννήτριες και φυσικά μπήκε νέα emergency γεννήτρια και φωτισμός ασφαλείας. Χτίστηκαν καμπίνες με αυτόνομα facilities (150 κραβάτια για τον κόσμο και 60 για το πλήρωμα), σαλόνια, 2 μπαρ, εστιατόριο και self-service, 200 αεροπορικές θέσεις κλπ. Κατασκευάστηκε εξ αρχής πλήρης κλιματισμός γιατί το πλοίο δεν διέθετε. Ο Μοίρας έφερε μόνος του από την Αγγλία δύο μονάδες York και πήρε και τις ανάλογες μονάδες αέρα Φυρογένη (υπήρχε ακόμα) και τραβήχτηκαν και κανάλια και πάει λέγοντας. Ανάλογη δουλειά έγινε στα σωστικά με την προσθήκη σωσίβιων λέμβων και σχεδιών καθαιρουμένου τύπου με τα ανάλογα βιντζάκια και τα ρέστα.

Γενικώς έγινε μία καλή μετασκευή που όμως τράβηξε πολύ και κόστισε πολύ. Συνέπεσε μάλιστα η μεγάλη αυτή επένδυση με μία εποχή κατά την οποία ο Μοίρας είχε διαταράξει τις σχέσεις του με τα άλλα μέλη της Κοινοπραξίας στη Ζάκυνθο με αποτέλεσμα να απαιτείται και σε εκείνο το μέτωπο η παρουσία και η εμπλοκή του. Η ίδια παρουσία και εμπλοκή απαιτούνταν και στη μετασκευή του "ΘΗΣΕΑ" καθώς η εταιρία του ήταν κατά κάποιο τρόπο "one man show" με όλα τα κακά και τα καλά που αυτό μπορεί να σημαίνει. Κάποια στιγμή μεσούσης της μετασκευής παρουσιάστηκε και πρόβλημα ρευστότητας καθώς η εμπλεκόμενη ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ καθυστερούσε την απαραίτητη δανειοδότηση.

Το πλοίο δούλεψε στη συγκεκριμένη γραμμή ασταμάτητα από το 1993 μέχρι το τέλος του 1996 οπότε η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο και ο Μοίρας το σταμάτησε. Το βασικό πρόβλημα ήταν η απόλυτη εποχικότητα της γραμμής και η πεισματική άρνηση του Υπουργείο (σε βαθμό εκδικητικότητας) να εγκρίνει τη διακοπή των δρομολογίων για κάποιο διάστημα τους δύσκολους και μακρείς χειμώνες. Οι ανεκδιήγητοι παράγοντες εκείνης της εποχής εφάρμοζαν κατά γράμμα τους όρους της άδειας σκοπιμότητας και απαιτούσαν τη συνεχή παρουσία του πλοίου στη γραμμή 12 μήνες το χρόνο. Σε κάποιες συζητήσεις άφηναν να εννοηθεί στο Μοίρα ότι αφού ήθελε να σταματήσει η επιδότηση που αυτοί έδιναν τόσα χρόνια, τώρα "ας εκοβε το λαιμό του" να βρει άκρη.

Η ελλειματική λειτουργία του συγκεκριμένου πλοίο κατέστρεψε ουσιαστικά ολόκληρη την εταιρία του Μοίρα. Και αυτό γιατί ο άνθρωπος ήταν πεισματάρης και είχε ψύχωση με τους ανθρώπους του. Δεν ήθελε να σταματήσει το πλοίο όταν μπορούσε γιατί τον έκαιγε το τι θα κάνει με τον κόσμο που ήταν χρόνια μαζί του.

Απο τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της ιστορίας, είναι η ουσιαστικά "αρπαγή" του πλοίου από το Κερατσίνι και η μεταφορά του στο Aliaga για διάλυση. Το πλοίο μαζί με το "ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ" είχε καταλήξει με έναν διαγωνισμό-παρωδία του ΟΛΠ στον Πολυχρονόπουλο και την εταιρία του "Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.". Για να σωθούν τα προσχήματα, ο ΟΛΠ είχε βάλει έναν όρο κλειδί, να σηκώσει ο Πολυχρονόπουλος το ναυάγιο του "ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ" σε ένα μήνα από την ανάθεση. Με την ανοχή του ΟΛΠ η ανέλκυση ουσιαστικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, οπότε η κυριότητα του πλοίου επέστρεψε τυπικά στη εταιρία του Μοίρα. Καθώς ο Μοίρας πάλευε με ασφαλιστικά μέτρα να αποτρέψει την αναχώρηση του πλοίο, ο Πολυχρονόπουλος μία μόλις μέρα πριν το Δικαστήριο βούτηξε το πλοίο και το πήγε στην Τουρκία στο χώρο του Αιβάτογλου.

Εννοείται ότι ο Μοίρας έχει σηκώσει τον κόσμο με αγωγές και μηνύσεις κατά του Πολυχρονόπουλου του Αιβάτογλου και κατά των διοικούντων τον ΟΛΠ. Ήδη μάλιστα η Διοίκηση του ΟΛΠ έχει παραπεμφθεί για την υπόθεση με την κατηγορία της Κακουργηματικής Απιστίας σε βάρος των συμφερόντων του Οργανισμού.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά είχαν ακουστεί για τον τρόπο που έφυγε ο ΘΗΣΕΥΣ και το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ και κατα πόσο ανελκύστηκε ολόκληρο το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ. Μου κάνει ωστόσο εντύπωση οτι ο Μοίρας προσπαθούσε να κρατήσει το πλοίο που μετά από 10 χρόνια εγκατάλειψης είχε έρθει σε τραγική κατάσταση. Πίστευε δηλαδή οτι θα μπορούσε κάποτε να το επισκευάσει ή ήθελε την κυριότητα για να πάρει αυτός το λεφτά του σκράπ;

Link to comment
Share on other sites

Πάγια τακτική επι έτη.

Απλά ήθελε να βγάλει κάτι απο την όλη ιστορία, αλλά μάλλον ξοδεύεται παραπάνω.

Θα προτιμούσα και 'αλλες αρπαγές.. μπας και καθαρίσει κάποια στιγμή το νεκροταφείο, γεμάτο απο σκραπ, αλλά που η διάλυση απαγορεύεται...

Link to comment
Share on other sites

Για το Αγιος Νεκταριος πολλα ειχανε ακουστει αλλα απ οτι ξερω οι δυτες που ελεγξαν το χωρο δε βρηκαν κομματια του βαποριου κατω. Οποτε η ανελκυση πρεπει να εχει ολοκληρωθει. Ενα εναμιση χρονο πριν φυγουν τα βαπορια ειχα επισκευθει το Νησος Χιος και το Θησεα. Το Νησος Χιος ητανε λεηλατημενο και ερηπειο μεσα του ζουσαν κατι μαυροι που δουλευαν εκει κοντα στην ιχθυοσκαλα. Το Θησεας ηταν σε σαφως καλυτερη κατασταση. Ακομα τα πατατακια και οι κοκακολες ηταν στα ψυγεια. (οχι δε δοκιμασα να δω αν τρωγονται :)) Επισκευτηκα καποιες καμπινες οι οποιες μου φανηκαν ικανοποιητικες. Εβγαλα και μερικες φωτογραφιες να εχω να θυμαμαι. Γενικα η κατασταση του δεν ηταν σαν του Νησος Χιος. Μονο πολυ σκονη παντου. 10 χρονια εκει περα μερικα παραθυρα σπασμενα οποτε εμπαζε.

Link to comment
Share on other sites

Το "Θησεύς" πέρασε για λίγο και από τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων μετά τη χρεωκοπία της Ventouris Sea Lines to 1995.

Να θυμίσω, επίσης, ότι στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων είχε κάνει ένα και μοναδικό πέρασμα και ένα άλλο πλοίο του Μοίρα, το "Δημήτριος Μοίρας" κάποια Καθαρή Δευτέρα του 1996 για να παραλάβει τους επισκέπτες του τριημέρου που είχαν κατέβει στα νησιά την Παρασκευή με το "Ναϊάς ΙΙ" (ή το "Ναϊάς Εξπρες") και δεν υπήρχε άλλο πλοίο για να γυρίσουν.

Βέβαια, το "Δημήτριος Μοίρας", ως "Νόνα Μαίρη", ταξίδεψε αργότερα αρκετά στις Δυτικές Κυκλάδες στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια από τη Σύρο.

Εδώ μια φωτογραφία του "Θησέα" στον Πειραιά το 1996, καθώς γυρίζει από Καστέλι και Κύθηρα.

Και μια προσωπική επισήμανση: καράβια σαν τον "Θησέα" λείπουν πολύ σήμερα, ιδιαίτερα σε δύσκολες και άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας μας.

post-360-128326967616_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 10 months later...

Να πούμε ότι από αυτό το πλοίο πέρασαν οι πλοίαρχοι Αντώνης Σπετσιώτης (σήμερα στο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ), Αντώνης Μαρινάκης(σήμερα διευθυντής ναυτιλιακού της HSW) , Βασιλής Λεονταράκης(σήμερα πλοηγός Πειραιά) και Βασίλης Γεροντάκης(στην πρώτη του πλοιαρχία) ο οποίος ήταν κι ο τελευταίος του πλοίαρχος.

Από την γέφυρά του πέρασαν πολλοί και καλοί αξιωματικοί όπως ο Μπάμπης Λιάρος πλοίαρχος σήμερα στα hughspeed κι ο Δημήτρης Αντωνάκος.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μια και ο polmyt μας μας πήγε στο Τσιρίγο του '92, θυμήθηκα το ΘΗΣΕΥΣ σε

σκηνικό με φρέσκο καιρό στα Κύθηρα του '93. Μερικοί βούτηξαν άθελα τους στα απόνερα της φουσκοθαλασσιάς. ;)
Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά εντυπωσιακές σκηνές...πανικός.

ΥΓ Ο Κατσιμπάρδης τι δουλειά είχε στα Κύθηρα, προεκλογική περίοδος να ήταν άραγε?

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
θυμήθηκα το ΘΗΣΕΥΣ σε
σκηνικό με φρέσκο καιρό στα Κύθηρα του '93. Μερικοί βούτηξαν άθελα τους στα απόνερα της φουσκοθαλασσιάς. ;)

Μια απο τα ιδια...παλι στην Αγια Πελαζια

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Από τα 3 πλοία έχω ταξιδέψει μόνο με το ΘΗΣΕΥΣ, τον Απρίλιο του 1996, από Πειραιά για Κύθηρα και πάλι πίσω. Το δρομολόγιο ήταν (εάν θυμάμαι καλά) Πειραιά-Γέρακα-Κυπαρίσσι-Μονεμβάσια-Αγία Πελαγία (δεν είχε τελειώσει ακόμα το λιμάνι στο Διακόφτι).

Και εις μνήμην, μια γλυκειά ανάμνηση από αυτό το ταξείδι, αναχώρηση από το Κυπαρίσσι.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Πρώτη άφιξη του ΘΗΣΕΑ στην Ελλάδα, φωτογραφία τραβηγμένη δίπλα απο τους Μύλους Αγίου Γεωργίου στο Κερατσίνι, εκεί έσκισα και ένα παντελόνι σε μια διαχωριστική σιδεριά προσπαθώντας να το φωτογραφήσω.

Στην επόμενη το πλοίο φρεσκοβαμμένο, έτοιμο να αναλάβει δράση.

post-1854-0-84507600-1329857390_thumb.jp

post-1854-0-27204800-1329857413_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...