Jump to content
Shipfriends

Eπισκευές, συντηρήσεις, δεξαμενισμοί


Recommended Posts

Συνήθως δεν ελέγχονται, παχυμετρησεις δεν γίνονται στο 100% του πλοίου αλλά μπορούν να γίνουν κι από μέσα. Για το βάψιμο δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί o πυθμένας έχει τις λιγότερες φθορές.

Αν υπάρχει λόγος όμως μπορούν να μετακινηθούν τα βάζα, λίγα λίγα βέβαια.

......πάντως η σχεδόν κάθετη πλώρη του κάνει μπαμ στο μάτι*.....  :eek:  Σαν να του την κόλλησες από ατμόπλοιο του 30...

 

*χωρίς φυσικά να αμφισβητώ τα όποια πρακτικά οφέλη της κατασκευής της

Αλήθεια, μήπως ξέρει κανείς ποια είναι αυτά τα οφέλη; Καιρό την έχω αυτή την απορία...

Link to comment
Share on other sites

 

Αλήθεια, μήπως ξέρει κανείς ποια είναι αυτά τα οφέλη;

Ξέρουμε αν αυτά με την πιο συνηθισμένη πλώρη έχουν την ίδια κλάση ice? Αν δεν είναι αυτή η διαφορά μάλλον επεδίωξαν με τον επανασχεδιασμό να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Είμαι και εγω περίεργος να μάθω αν ξέρει κάποιος.

Link to comment
Share on other sites

ειναι τα ιδια σημεια καθε φορα που παταει; απο εκει ξεκινα η απορια μου

Οχι  δεν είναι στανταρ σημεια. Ολα τα βαπορια εχουν ενα σχεδιο που λεγεται docking plan και με βαση αυτο τοποθετουνται τα βαζα. Το σχεδιο αυτο μεταξυ αλλων, δειχνει την κατανομη βαρους κατα μηκος του πλοιου, που βρισκονται οι ταπες των δεξαμενων οι σενσορες απο τα βυθομετρα και τα δρομομετρα κ.λ.π.

 

Ξέρουμε αν αυτά με την πιο συνηθισμένη πλώρη έχουν την ίδια κλάση ice? Αν δεν είναι αυτή η διαφορά μάλλον επεδίωξαν με τον επανασχεδιασμό να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Είμαι και εγω περίεργος να μάθω αν ξέρει κάποιος.

 

 

Αυτο με το ice class δεν το ειχα σκεφτει, εγω θα ελεγα οτι εγινε για να βελτιωθει η υδροδυναμικη. Υπαρχει μια ταση παντως τα τελευταια χρονια τα πλοια να γινονται με καθετες πλωρες, ακομα και φορτηγα και γκαζαδικα.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Με αφορμή αυτό το μήνυμα στο θέμα του Superferry είχα μια συζήτηση με κάποιους ανθρώπους για τους δεξαμενισμούς.

On 12/10/2017 at 12:14 AM, proud_ionian said:

το παραπανω σχολιο μου, αφορουσε την ακινησια του φετεινου Μαϊου. Δεν υπηρχε λογος να δεξαμενισθει.

Ακομη και φετος βεβαια (και γω πιστευω οτι θα το ανεβασουν φετος), αν εκριναν οτι δεν συντρεχει λογος, θα μπορουσαν να το πανε για το φθινοπωρο του 2018.

γενικως για τους δεξαμενισμους, τα εχουμε ξαναπει. μεχρι τα 15 υποχρεωτικο καθε πενταετια. μετα τα 15 καθε δυομισυ.;)

Αυτά που ανάφερε o Neptune πριν 3 χρόνια δηλαδή δεξαμενισμός ανά 5ετια για πλοία μέχρι 15 ετών και ανά 2,5 χρόνια στα πλοία άνω των 15 ετών αναφέρεται στους κανονισμούς της Eurosolas.

On 11/3/2014 at 5:25 PM, Neptune said:

Και τι σχεση εχει ο δεξαμενισμος με την σημαια? Βγαζει η σημαια πιστοποιητικο για τους δεξαμενισμους? Οι νηογνωμονες τα βγαζουν και ο κανονισμος για τους δεξαμενισμους ειναι κοινος για ολες τις κλασεις. Οπως εχουμε πει κι αλλου υπαρχει η δυνατοτητα ενα πλοιο μεχρι τα 15 του χρονια να κανει δεξαμενισμο καθε 5 χρονια (δηλαδη σε καθε special survey) με υποχρεωση ενα underwater inspection (απο δυτη) αναμεσα στο 2ο και το 3ο annual survey. Μετα τα 15 χρονια ζωης το πλοιο υποχρεωτικα πρεπει να κανει δεξαμενισμο καθε 2,5 χρονια. Οι ημερομηνιες για τα surveys ειναι συγκεκριμενες και δε μπορει ο καθενας να κανει οτι θελει και οποτε θελει. Υπαρχει ενα περιθωριο 6 μηνων (3 μηνες πριν και 3 μηνες μετα απο την ημερομηνια ληξης του ισχυοντος πιστοποιητικου)

Η λογική λέει ότι πας σύμφωνα με αυτό το κανονισμό εφόσον είναι διεθνής αλλά στην Ελλάδα ο κανονισμός λέει ανά 2 χρόνια με ± 3 μήνες (δηλαδή maximum 27 μήνες). Αλλά μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ που είχε πάρει παράταση σε κάποια χαρτιά του, αναίρεσαν αυτές τις παρατάσεις με αποτέλεσμα το Ελ. Βενιζέλος να πάει εκτάκτως για δεξαμενισμό στη Μάλτα.

Link to comment
Share on other sites

αυτη η διαταξη ποιους πιανει; πλοια με ελληνικη σημαια γενικως; πλοια με ελληνικη σημαια που δραστηριοποιουνται στην ελλαδα; οποιοδηποτε πλοιο δραστηριοποιειται στην ελλαδα;

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Κι'εμένα έτσι μού φαίνεται.

Θυμάμαι ότι πρίν χρόνια σε μιά συζήτηση με άλλους shpfriends (τότε λεγόμασταν shilpovers) κάποιος είχε αναφέρει ότι το ΛΙΣΣΟΣ είχε μπατάρει πάνω στα βάζα του λόγω κακής τοποθέτησης και είδαν κι'έπαθαν να το ξανασηκώσουν

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
6 hours ago, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Απορώ ακόμα και τη στοιχειώδη συντήρηση στις μηχανές την κάνουν εν πλώ ;

Καλα δεν κανονιζεις servise μεσα στο αυγουστο να ξερουμε κ τι λεμε

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Οι μηχανές είναι φτιαγμένες για να δουλεύουν συνεχόμενα και σε σκληρές συνθήκες.Με την προυπόθεση να συντηρούνται σωστά για να μην βγάζουν βλάβες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
12 minutes ago, proud_ionian said:

Μα ακριβώς αυτό. Από τη στιγμή που το υπουργείο (Επιθεώρηση) σταμάτησε να εκδίδει πιστοποιητικά και πλέον είναι όλα αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα του εκάστοτε νηογνώμονα, γιατί ισχύει διαφορετική περίοδος υποχρεωτικού δεξαμενισμού?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Σήμερα είχαμε "παράδοση-παραλαβή" της μεγάλης μόνιμης απο το Κεφαλονιά στο σουπερφερυ 2.

Το ενα βγήκε και το άλλο μπήκε.

Κάθε πλοίο έχει διαφορετικό πλάνο δεξαμενισμου και που θα υπάρχουν βάζα. Πως γίνεται η ίδια διάταξη των βάζων του Κεφαλονιά να χρησιμοποιείται και στο Σουπερφερυ 2;

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
1 hour ago, enas chiotis said:

Το μπλε της blue star στην πλώρη έχει υποχωρήσει σε μεγάλο βαθμό στη δεξιά μάσκα, ενώ και αριστερά έχει ξεπλυθεί από τα όκια, με αποτέλεσμα να φαίνεται το original χρώμα του πλοίου.

και στα δυο πλοια (μύκονος και χίος), ενω στην τσιμινιερα μπηκε πρωτα primer και μετα το κιτρινο, στο μπλε απλα εβαψαν πανω στο παλιο. αναμενομενο ηταν να φυγει το χρωμα.

γενικως η συγκεκριμενη αλλαγη εγινε λιγο βιαστικα.

Link to comment
Share on other sites

δεν βαψαν ασπρο, ηταν primer. τις περισσοτερες φορες οταν υπαρχει αλλαγη χρωματισμου γινεται, για να μην ξεφλουδιζει και φαινεται το παλιο.

στην τσιμινιερα λογω υψηλων θερμοκρασιων ειναι πιο ευκολο να ξεφλουδισει. δεν ηταν φρεσκο το κοκκινο για να γινει πορτοκαλι με το κιτρινο

υποθετω η ολη ιστορια εγινε βιαστικα, για οικονομια χρηματος και χρονου.

αν συνεχιζει να ξεφλουδιζει, θα αναγκαστουν καποια στιγμη να το βαψουν σωστα. 

(οι παλιοτεροι θυμαστε τι ειχε γινει με το πρωτο superfast, οταν εγινε eurostar roma και βαφτηκε προχειρα. στους 3 μηνες ειχε φανει το κοκκινο στο μισο πλοιο)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/13/2020 at 9:46 AM, Annivas said:

Θα κάνει αμμοβολή στα ύφαλά του!!!!

 

44 minutes ago, Panagia Ekatontapiliani said:

έγινε υδροβολη πρώτα για να φύγει η πρώτη στρώση από την πρασινίλα της θάλασσας και ακολούθησε η αμμοβολή για να φύγει και το περσινό χρώμα και να φανεί ολοκάθαρη η λαμαρίνα.

 

On 3/6/2019 at 8:39 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Έχει να πέσει ρομποτακι για τη προετοιμασία και τη βαφή των υφαλων, που κρατάει πολύ περισσότερο από τη συνηθισμένη μέθοδο. 

ποιες η διαφορες των δυο μεθοδων.

τις παλιας (αμμοβολη) και της πιο προσφατης και "περιβαλλοντικα" ορθοτερης υδροβολης με υψηλη πιεση (με ρομποτ ή χωρις).

ρωτω και για την ποιοτητα του αποτελεσματος και για το κοστος

Link to comment
Share on other sites

Η υδροβολη δεν είναι πιο πρόσφατη όσο θυμάμαι πάντα συνυπηρχαν.. Η υδροβολη είναι πιο "ήπια" από την άμμοβολη καθώς η δεύτερη συνδυάζει νερό με άμμο που στην ουσία ξεγυμνωνει και τρίβει το μέταλλο ενώ η υδροβολη απλά καθαρίζει μπογιές, μαλουπα κλπ. 

Το κόστος όπως φαντάζεσαι για άμμοβολη ανεβαίνει γιατί είναι μια διαφορετική διαδικασία αλλα πέρα από αυτό έχει κόστος (αν και μικρό) για την άμμο. 

Link to comment
Share on other sites

η αμμοβολη όσο να ειναι προκαλεί φθορά στη λαμαρίνα έστω και ελάχιστη απο την τρίβη της άμμου με το μέταλλο που λέει ο φίλος Nereus.

Υδροβολη για να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα θα χρειαστει να βαρέσεις ακομη και με 2500 bar πίεση τουλάχιστον κατα τοπους και ενδεχομένως να χρειαστει παραπάνω χρόνος για να φτάσεις στο σωστό αποτέλεσμα σε σχέση με την αμμοβολη. 
 

το κόστος ειναι σχετικό . Η αμμοβολη μπορεί να είναι πιο ακριβή αλλα αν χρειάζεσαι παραπάνω χρόνο με την υδροβολη για να φύγουν ολα τα χρώματα , τότε μεροκάματα και παραπάνω ημέρες παραμονης του πλοίου στη δεξαμενη μπορει να έλθει μια η άλλη .

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...