Jump to content
Shipfriends

Ιστορία Γενικώς


Recommended Posts

Kαλώς ήρθες στο φόρουμ.

δεν γνωρίζω την απάντηση στο ερώτημα σου. Mπορώ ωστόσο να παρατηρήσω ότι στην πλώρη αναγράφεται το όνομα AJAX, το οποίο ναι μεν σημαίνει Aίας αλλά στα Oλλανδικά (???).

Nομίζω πως αν επρόκειτο για Eλληνικό πλοίο, στην πλώρη θα έπρεπε να ανεγράφετο το όνομα ως AIAS.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

....τελικά έλαβα με μήνυμα τις πληροφορίες που χρειαζόμουν και ευχαριστώ...

Σύμφωνα με αυτές πρόκειται για ένα λίμπερτυ με Ελληνική σημαία κάποιας ναυτιλιακής με

το όνομα Κουλουκούνδη...Για το λιμάνι υπάρχουν αμφιβολίες...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

η απορία μου είναι ποιά χρονιά έγινε η τελευταία φορτοεκφόρτωση επιβατηγού με βάρκες και καίκια λόγω έλλειψης λιμανιού στο αιγαίο..ξέρω για το διαφάνι καρπάθου που το λιμάνι τελείωσε το 92 ενώ σε Κυπαρίσσι και γέρακα λακωνίας μέχρι το 1993 που πήγαινε το μήλος δεν νομίζω να έπιανε σε ντόκο..γνωρίζει κανείς για μεταγενέστερες προσεγγίσεις?

Link to comment
Share on other sites

η απορία μου είναι ποιά χρονιά έγινε η τελευταία φορτοεκφόρτωση επιβατηγού με βάρκες και καίκια λόγω έλλειψης λιμανιού στο αιγαίο..ξέρω για το διαφάνι καρπάθου που το λιμάνι τελείωσε το 92 ενώ σε Κυπαρίσσι και γέρακα λακωνίας μέχρι το 1993 που πήγαινε το μήλος δεν νομίζω να έπιανε σε ντόκο..γνωρίζει κανείς για μεταγενέστερες προσεγγίσεις?

Όσον αφορά το Κυπαρίσσι, το λιμάνι (η προβλήτα εν πάσει περιπτώσει) δεν έχει κανένα πρόβλημα για να προσεγγίζουν τα καράβια. Τόσο το "ΙΟΝΙΟΝ" παλιότερα, όσο και το "ΘΗΣΕΥΣ" από το 1993 έως και το 1996 που λειτουργούσε, πρυμνοδετούσαν κανονικά. Μάλιστα, το σημείο είναι σχετικά προστατευμένο και ελάχιστες προσεγγίσεις έχασε το "ΘΗΣΕΥΣ" λόγω απαγορευτικού κυματισμού στο Κυπαρίσσι.

Για το Γέρακα τώρα, το "ΙΟΝΙΟΝ" μέχρι το τέλος της καριέρας του (στη Γραμβούσα το 1992) προσέγγιζε κανονικά στο κρηπίδωμα στο άνοιγμα του κόλπου. Δεν ξέρω καθόλου τι έκανε μετά το "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ" για το μικρό διάστημα που συνέχισε την άγονη του "ΙΟΝΙΟΝ". Από το 1993 και για όσο διάστημα δούλευε το "ΘΗΣΕΥΣ" οι καπετάνιοι του έκριναν ότι λόγω μεγάλου μήκους (120 μ.) δεν ήταν ασφαλές να επιδιώκουν προσέγγιση στο Γέρακα. Μάλιστα υπήρχε και μια θεωρία για κάποια "χούφτα" από δράγα που είχε απομείνει στη μέση του λιμανιού του Γέρακα και εμπόδιζε τις κινήσεις.

Βέβαια με την έλευση του "ΘΗΣΕΥΣ" η άγονη σταμάτησε να επιδοτείται και η μη προσέγγιση δεν είχε άμεσες οικονομικές επιπτώσεις.

Όταν η άγονη ξανάρχισε να επιδοτείται με την έλευση του "ΚΑΝΤΙΑ" και του "ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ", τα συγκεκριμένα λιμάνια (αλλά και η Μονεμβασιά) παραλήφθηκαν. Τα λεφτά "που υπήρχαν πλέον" δίνονταν πιο εύκολα στη συγκεκριμένη εταιρεία που έδινε την αίσθηση της "πλέριας λαϊκής βάσης".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nηρέα η αναγνώριση ενός ναυαγίου στα 170 μέτρα μέσα από βαθυσκάφος φαντάζομαι δεν είναι εύκολη. Σίγουρα οι άνθρωποι του ΕΛΚΕΘΕ θα το ψάξουν.

Και εμένα μου μοιάζει για Γερμανικό μεταγωγικό (τα κράνη είναι Γερμανικά) , στο μυαλό μου μου έρχεται το Sabine που χτυπήθηκε ευρισκόμενο σε νηοπομπή 20 περίπου μιλια από το Ηράκλειο μεταφέροντας προμήθειες και οπλισμό το Μαρτιο του 1944.

http://www.ibiblio.org/hyperwar/UN/UK/UK-RAF-III/UK-RAF-III-11.html

Θυμάμαι ότι είχα διαβάσει πως φλεγόμενο προσπάθησε να προσεγγίσει τις ακτές της Κρήτης αλλά δεν τα κατάφερε... Σίγουρα θα μπορούσε να είναι και κάποιο άλλο,

θα ρωτήσω και τον Κώστα τον Κατσαρό τον χειριστή του Θέτις αν έχουν καποιες ενδείξεις για την ταυτότητα του ναυαγίου, σίγουρα θα έχει εκτιμήσει από την κατάδυση εκεί κάτι πολύ βασικό, τις διαστάσεις του πλοίου...

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο, διαβάζοντας τα σχετικά δημοσιεύματα, δεν είδα πουθενά το όνομα του ναυαγίου, αλλά είχα μείνει με την εντύπωση ότι έχει αναγνωρισθεί και ότι απλώς δεν αναφερόταν στα δημοσιεύματα, καθώς αυτά εστίαζαν κυρίως στο βαθυσκάφος και στην κατάδυση. Ενδεχομένως, όπως λες, και να μην έχει αναγνωρισθεί με βεβαιότητα.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Μηπως γνωριζει καποιος πληροφοριες σχετικα με το SS PELLA (οτιδηποτε για το πλοιο η το πληρωμα του-καποιο ονομα ισως)που βυθισθηκε το 1964 .το Αμβουργο.Αυτο που ξερω ειναι το ονομα του καπετανιου Ματθαιος Λαμπρου απο την Χιο -οπως και το περισσοτερο πληρωμα- αλλα δυστυχως δεν βρισκεται πια στην ζωη.Οποιος θελει μπορει να εποικοινωνησει μαζι με pm αν δεν θελει να γραψει ονοματα εδω.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μπαίνει σε διαδικασία ανέλκυσης το Ισπανικό ναυάγιο συμφωνα με την Ημερα της Ζακυνθου

 

Απο τα πιο ωραια αυτου του αρθρου ειναι οτι θα δημιουργηθει νέο Αρχαιολογικό Μουσείο στο νησί, αμέσως μετά η ανέλκυσή του για τη στέγαση του, μετά την υπόσχεση του υπουργού Πολιτισμού στον Βουλευτή του νησιου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αγαπητοί φίλοι, θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζετε περισσότερα από κάποια λίγα πράγματα που βρήκα στο διαδίκτυο περί της εταιρείας αχαϊκή ατμοπλοΐα και ειδικότερα τα πλοία που είχε και το κυριότερο αν κάποιο ναυάγησε. Σας ευχαριστώ πολύ για την όποια βοήθεια.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

η πρωτη μεγαλη εξοδος των αλβανων το 1991, με το πλοιο vlore που περιφεροταν επι μερες, μεχρι να καταληξει στο Bari
 




λιγες μερες μετα ναυλωθηκαν ferries (αναμεσα στα οποια το ionis και το kefalonian sky) για να μεταφερουν αλβανους στην ιταλια.

 

 

ΥΓ: το video το ανακαλυψε η lifo

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

 

ΥΓ: το video το ανακαλυψε η lifo

 

Καποια χρόνια αργότερα, βέβαια.

6/8/1991 20000 Αλβανοι επιβιβαζονται στο Vlora για να φτασουν απο το Δυρραχιο στο Μπαρι.

ειναι απο την πρωινη αφιξη στο ιταλικο λιμανι.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τρία άτυχα κρουαζιερόπλοια γνώρισαν τη χειρότερη, την πιο βάρβαρη τύχη που θα μπορούσε να έχει ένα βαπόρι. Και τα τρία στέκουν ακόμη στον πάτο της θάλασσας, όμως τις ολόπικρες ιστορίες τους συνδέει το περίεργο ελληνικό τους όνομα.

Και τα τρία πλοία άκουγαν στο όνομα Λακωνία, μα αληθινά μονάχα η σκέψη προκαλεί περιέργεια! Να βαφτιστεί ένα κρουαζιερόπλοιο χλιδής, άνεσης και πρωτόγνωρης πολυτέλειας με μια λέξη που είναι ταυτισμένη με το αυστηρά λιτό και το απέριττο!

5 Φλεβάρη 1917, δυο αθόρυβες τορπίλες, με διαφορά μόλις 20 λεπτών κατάφεραν να το βυθίσουν το πρώτο Λακωνία. Το πλοίο ταξίδευε από την Αμερική για την Αγγλία, μαζί του χάθηκαν 13 επιβάτες. Το πλοίο έγινε αφορμή να ξεσηκωθεί η κοινή γνώμη κατά των Γερμανών και η Αμερική να μπει μια ώρα αρχύτερα στον πόλεμο.

2 Σεπτεμβίου 1942, το δεύτερο Λακωνία χτυπήθηκε από δύο τορπίλες και βυθίστηκε στο νότιο συνοριακό άκρο της Λιβερίας. Ο πλοίαρχος, 97 μέλη του πληρώματος, 133 επιβάτες, 33 Πολωνοί φύλακες και τουλάχιστον 1.394 Ιταλοί αιχμάλωτοι χάθηκαν.

19 Δεκεμβρίου 1963, ξεκίνησε μια κρουαζιέρα φρίκης. Το τρίτο κρουαζιερόπλοιο Λακωνία με 1036 επιβάτες, είχε 100% πληρότητα. Το βράδυ της 22ας Δεκεμβρίου μια πυρκαγιά οδήγησε στην βύθιση κοντά στο Γιβραλτάρ και το χαμό 128 ανθρώπων, 95 επιβατών και 33 μελών του πληρώματος.

 

Πηγη: huffington post

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

40 χρονια εκλεισαν στις 16/30 απο το ατυχημα του Amoco Cadiz, που προκαλεσε μια απο τις μεγαλυτερες (μεχρι τοτε) πετρελαιοκηλιδες.

λογω καιρου εμεινε ακυβερνητο και προσαραξε στις ακτες της βρετανης, κοπηκε και ολο το φορτιο χυθηκε στη θαλασσα.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Εκδηλώσεις τιμής για τη βύθιση του HMS Gloucester για τη μνήμη των 722 μελών του πληρώματος του Βρετανικού Πολεμικού που χάθηκαν στη Μάχη της Κρήτης

Quote

Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος παρευρέθηκε στις εκδηλώσεις μνήμης και τιμής που διοργανώθηκαν από το Δήμο Κυθήρων-Αντικυθήρων, στην μνήμη των 722 μελών του πληρώματος του Βρετανικού Πολεμικού Πλοίου «HMS GLOUCESTER», που έχασαν τη ζωή τους από την αεροπορία των Ναζί στις 22 Μαΐου 1941, κατά τη διάρκεια της Μάχης της Κρήτης, στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κυθήρων και Κρήτης. Από τα 807 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν μόνο 85 στα Κύθηρα, όπου οι ντόπιοι στο Καψάλι ζήτησαν και έλαβαν την άδεια από τους Γερμανούς να προσφέρουν βοήθεια στους ναυαγούς πριν μεταφερθούν σε στρατόπεδα αιχμαλώτων.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους η Πρέσβυς του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα κα. Kate Smith, ο Αρχηγός του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού (First Sea Lord) Admiral Sir Philip Jones, ο Αρχηγός του ΓΕΝ Αντιναύαρχος κ. Νικόλαος Τσούνης ΠΝ, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ, ο βουλευτής Α’ Πειραιά κ. Κ. Κατσαφάδος, τοπικοί φορείς, απλοί πολίτες, κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού. Επίσης, σημαντική ήταν και η παρουσία των απογόνων των θυμάτων αλλά και των ζώντων Κυθηρίων που στάθηκαν αλληλέγγυοι στους επιζήσαντες ναυτικούς αψηφώντας τους Γερμανούς κατακτητές. 
Ο κος Χατζηπέρος μετέφερε το χαιρετισμό της Περιφερειάρχη κας Ρένας Δούρου. Αρχικά, αναφέρθηκε στην Εθνική Τραγωδία που εξελίχθηκε στη χώρα μας τις τελευταίες μέρες. Εν πρώτοις, εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων και στη συνέχεια, την ιδιαίτερη συγκίνησή του για το μεγάλο κύμα ευαισθητοποίησης εθελοντών εντός και εκτός Ελλάδας, που συνδράμουν με την πρόσφορά τους στο έργο της ανεύρεσης αγνοουμένων, αλλά και στην γενικότερη υποστήριξη των πυρόπληκτων συμπολιτών μας. Όπως και τότε οι Κυθήριοι, με αίσθημα θάρρους και αυτοθυσίας αψηφώντας την υπαρκτή απειλή των Ναζί, συνέδραμαν τους διασωθέντες ναυαγούς προσφέροντάς τους κάθε είδους βοήθεια, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο νησί. Η αλληλεγγύη και η φιλοξενία είναι στο DNA των νησιωτών μας, διαχρονικά.

Ο κ. Χατζηπέρος τόνισε δε, ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται ακραία και ασυνήθιστα καιρικά φαινόμενα -φυσική συνέπεια της κλιματικής αλλαγής. Στο πλαίσιο αυτό, επιλέχθηκαν –σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών– τα Αντικύθηρα ως Παρατηρητήριο Γεωεπιστημών και Κλιματικής Αλλαγής (ΠΑΓΓΑΙΑ) ώστε να γίνουν σημείο αναφοράς, όχι μόνο εξαιτίας του Ναυαγίου και του περίφημου Μηχανισμού του, αλλά και ως κέντρο έρευνας για την κλιματική αλλαγή. 
Οι εκδηλώσεις έκλεισαν με την επιβίβαση στο πολεμικό ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ, το οποίο ναυλοχούσε στο Καψάλι και τη ρίψη στεφάνων στο θαλάσσιο χώρο του ναυαγίου στη μνήμη των νεκρών. Στις εκδηλώσεις μετείχε και πλοίο του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και το αρματαγωγό ΧΙΟΣ από το Ελληνικό Π.Ν.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 2/16/2019 at 5:43 PM, MILTIADIS said:

Τζαμπα σας μεταφερει το καρο απο και προς Μπριντιζι ο σκοταδοψυχος απο τη Ναπολη για κρατησεις που θα γινουν εντος του επομενου 48ωρου και θα αφορουν ταξιδια που θα πραγματοποιηθουν ολο το τρεχον ετος(πλην του Αυγουστου).

Αυτό το σκοταδόψυχος από τη Νάπολη, μου έφερε στο μυαλό κάτι που είχα ακούσει σε εκπομπή της Μηχανής του Χρόνου σε σχέση με τον πόλεμο της Αλβανίας. Σύμφωνα με την εκπομπή, ο Στρατηγός Κατσιμήτρος, διοικητής της VIII Μεραρχίας που απέκρουσε την αρχική επίθεση των Ιταλών, το είχε αναφέρει το ακόλουθο στην Ημερήσια Διαταγή της Μεραρχίας το πρωί της 28ης Οκτωβρίου του 1940.

 

Quote

«Ο κατακτητής δεν θα μας δώση χρόνο και τόπο για το αρματολήκι, αλλά θα μας εξαφανίσει οριστικώς κατά τας μεθόδους που εφάρμοσε μέχρι σήμερα στους αδελφούς Δωδεκανήσιους. Μη δεχθήτε να γίνεται σκλάβοι της Ρώμης και της Σόφιας στον 20ον αιώνα. Μη δεχθήτε να πέσει η τιμή των γυναικών σας και των αδελφών σας στα χέρια του κάθε ναπολιτάνου αλήτη που θα σταλή να μας εκπολιτίση!». ...

 

Αυτό όμως δε φαίνεται να ισχύει, να και η Ημερήσια Διαταγή της μέρας εκείνης:

1940-10-28-Katsimitros-diatagi.jpg
 

Δε γινόταν κιόλας εδώ που τα λέμε να χρησιμοποιηθεί τέτοια γλώσσα, έστω και στα πλαίσια πολέμου. Τη φρασεολογία αυτή, μπόρεσα να την βρώ μόνο σε αυτό, είναι μια επίκληση των γυναικών της Καλύμνου τον Ιούλιο του 1935. Είναι λοιπόν μια μεγάλη ανακρίβεια την οποία διέπραξε η εκπομπή, ή έχει συμβεί κάτι άλλο?

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Nick the Greek said:

 

Αυτό το σκοταδόψυχος από τη Νάπολη, μου έφερε στο μυαλό κάτι που είχα ακούσει σε εκπομπή της Μηχανής του Χρόνου σ

Αυτό όμως δε φαίνεται να ισχύει, να και η Ημερήσια Διαταγή της μέρας εκείνης:

Δε γινόταν κιόλας εδώ που τα λέμε να χρησιμοποιηθεί τέτοια γλώσσα, έστω και στα πλαίσια πολέμου.

Στην εποχή των "εναλλακτικών αληθειών" του πορτοκαλί Προέδρου σιγά μην ήταν δύσκολο να αλλάξει η ιστορία για μερικά κλικ παραπάνω.

Ο Αντιστράτηγος* Χαράλαμπος Κατσιμήτρος εξέδωσε τα απομνημονεύματά του τον Μάρτιο 1953, υπό τον τίτλο "Η Ήπειρος Προμαχούσα", όπου εννοείται ότι μνημονεύει την Ημερησία Διαταγή ΑΠ 30870/28-10-1940 η οποία απλώς συγκρίνει τον "εχθρό" με τους Πέρσες και τίποτα περισσότερο. Το ίδιο επαναλαμβάνει και σε επόμενες "Γενικές Διαταγές" όπου απλώς αναφέρει τον εχθρό ως "ύπουλο" και "αναιτίως επιτεθέντα", ενώ ειρωνεύεται κομψά τους "γενναίους" Ιταλούς "συναδέλφους" του που δήλωναν ότι "...θα έπαιρναν τον καφφέν τους εις τα Γιάννινα σε 4-5 ημέρες, ....αλλά τους τον προσέφερεν η Μεραρχία εις το Καλπάκι πικρόν...". Μέχρι εκεί. 

Τι καλύτερο να αναμένει κανείς όμως, όταν στο διαβόητο διαδίκτυο, σκηνές από ταινίες του James Πάρις (από το "ΟΧΙ" δηλαδή), παρουσιάζονται ως documentaire;

* Αντιστράτηγος έμεινε ο άνθρωπος. Δεν έγινε Στρατηγός όπως ο απελθών Α/ΓΕΣ. Αντιστράτηγος έμεινε όπως Αντιστράτηγοι είναι δύο μέλη του Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου. Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών τωρινών Στρατηγών και Αντιστρατήγων είναι ότι πέρσι παραλίγο να χάσουν (για πάντα) δύο υφισταμένους τους και παρά ταύτα, ούτε φωνή, ούτε ακρόαση...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...