Jump to content
Shipfriends
c3po

Ιστορία Γενικώς

Recommended Posts

Μετά από πρόταση ορισμένων μελών και επειδή υπάρχουν θέματα για συζήτηση και ερωτήματα τα οποία δεν μπορούν να καλυφθούν από την δομή των ιστορικών κουίζ, ανοίγουμε αυτό το νέο θέμα.

Εδώ θα μπορούν τα μέλη να ζητούν και να δίνουν πληροφορίες πάνω σε ιστορικά θέματα. Να ζητούν στοιχεία για ιστορίες για τις οποίες γνωρίζουν ελάχιστα και δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία.

Αναφερόμαστε πάντα σε ιστορίες σχετικές με πλοία που δεν μπορούν να γίνουν κουίζ και που δεν υπάρχει ήδη κάποιο σχετικό θέμα. Φανταστείτε κάτι σαν Ιστορικές Απορίες.

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας κάνω, λοιπόν, την αρχή!

Ένα νέο και πολύ ενδιαφέρον site για την Μάχη της Λέρου, το 1943: http://www.lerosbattle.gr

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα βρούν οι ναυαγιοκαταδύτες, εδώ: http://www.lerosbattle.gr/index.php?categoryid=31

Δείτε το και ψάξτε το καλά, αξίζει τον κόπο. Μόνο που ορισμένα θέματα είναι προσβάσιμα μόνο σε μέλη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα εξαιρετικό ιστορικό ντοκυμανταίρ, του 1992, από το ψηφιακό «θησαυροφυλάκειο» της ΕΡΤ. Διάρκεια π. 50 λεπτά

Το χρυσό κάλυμμα. Η μεταφορά του χρυσού της Ελλάδας, το 1941, στην Κρήτη και από εκεί στην Νότια Αφρική.

Και μια περίληψη του περιεχομένου, όπως το δίνει η ίδια η ΕΡΤ:

Το ιστορικό αυτό ντοκιμαντέρ αναφέρεται στο χρονικό της μεταφοράς χρυσού και άλλων πολύτιμων αντικειμένων από την ΕΛΛΑΔΑ προς τις χώρες του εξωτερικού, πριν από την εισβολή των ΓΕΡΜΑΝΩΝ στη χώρα. Το χρονικό βασίζεται στα στοιχεία που είχε συγκεντρώσει ο συγγραφέας ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ και στο ανέκδοτο ημερολόγιο του υπαλλήλου της Τράπεζας της Ελλάδος, ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΟΣΜΙΔΗ. Ξεκινά με πλάνα από την πόλη της ΑΘΗΝΑΣ μετά τη γερμανική εισβολή. Συναγερμός έχει σημάνει τόσο στη Διοίκηση της Τράπεζας, όσο και στην πολιτική ηγεσία της χώρας. Συζητήσεις ξεκινούν για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Αρχικά, προτείνεται η μεταφορά του χρυσού και των πολύτιμων αντικειμένων σε μεγάλες πόλεις της ΚΡΗΤΗΣ. Ακολουθούν προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων, οι οποίοι έζησαν από κοντά τις εξελίξεις εκείνων των ημερών και τη γενικότερη αναστάτωση που επικρατούσε. Όταν έγιναν αντιληπτές οι διαθέσεις των ΓΕΡΜΑΝΩΝ κρίθηκε απαραίτητο να γίνει η μεταφορά του χρυσού στο εξωτερικό ώστε να διαφυλαχθεί. Έτσι, μεταφέρθηκε στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ και από εκεί στην ΠΡΕΤΟΡΙΑ της ΝΟΤΙΟΥ ΑΦΡΙΚΗΣ. Παράλληλα, και όλα τα μέλη της κυβέρνησης φυγαδεύτηκαν σε χώρες του εξωτερικού και έκαναν κάθε δυνατή προσπάθεια για την ασφαλή παραμονή του χρυσού και των αντικειμένων στις χώρες που θα τα φιλοξενούσαν. Τελειώνοντας, γίνεται αναφορά στην κακή οικονομική κατάσταση που επικράτησε στη χώρα μετά την Κατοχή. Τίποτα δε λειτουργούσε σωστά και όλα ήταν υπό κατάρρευση και διάλυση. Τελικά, τα αποθέματα χρυσού επιστράφηκαν στη χώρα με ασφάλεια και αξιοποιήθηκαν από το ελληνικό κράτος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ξέρω το γιατί, αλλά αυτό το έχω προσέξει εδώ και μήνες που χρειάσθηκα να δω κάτι και το "μαγαζί" ήταν κλειστό...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρακολουθώντας ένα παμπάλαιο ντοκυμαντερ της ΕΡΤ με τον Άγγελο Αντωνόπουλο για τις Οινούσσες, αναφέρθηκε η ιστορία ενός Αιγνουσιώτικου εμπορικού πλοίου με το όνομα ΑΓΓΕΛΙΚΑ, που ναυάγησε αύτανδρο το 1906 στην περιοχή Ριμπέρα της Σικελίας. Καποια μελη του πληρώματος έχουν ενταφιαστεί στην περιοχή, ενώ αφού σχετικά πρόσφατα ανακαλύφθηκε το ναυάγιο, δημιουργήθηκε από τους κατοικους μνημείο από τις άγκυρες του πλοίου και άλλα υλικά, αφιερωμένο στους απωλεσθέντες ναυτικούς. Το 1996 ο δήμος Οινουσσών αδελφοποιήθηκε με το δήμο της Ριμπέρα, ώστε οι Αιγνουσιώτες νεκροί να "επαναπατριστούν", έστω και με αυτό τον τρόπο.

Μια εκτενέστερη αναφορά από το ιστορικό και τα της αδελφοποίησης δίνεται στο forum travelchat.gr

Εντυπωσιακή ιστορία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έτσι όπως συνηθίζουν να διδάσκουν Ιστορία στα Σχολεία, μπλέκονται οι βούρτσες με τα ραβανί και μηδέν εις το πηλίκον.

Η Βεσσαραβία δεν είναι τίποτε άλλο παρά μέρος της σημερινής Μολδαβίας (που όλοι απ' ότι αντιλαμβάνομαι έχετε παραστάσεις των θηλυκού γένους υπηκόων της ;)). Το αξιοσημείωτο δε είναι ότι στην πρωτεύουσά της, Κισινάου (ή Κιτσίνιεφ), του οποίου το όνομα κάποτε είχε εξελληνισθεί σε "Κισνόβιο" , ο Αλέξανδρος Υψηλάντης έκανε αυτό που σας περιέγραφε υπηρεσιακώς το βιβλίο της σχολικής Ιστορίας: "Κήρυξε την επανάσταση στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες. Λίγους μήνες μετά, στον Προύθο ποταμό (που αποτελεί και φυσικό σύνορο της σημερινής Μολδαβίας), εξοντώθηκε σε (άλλη μία ηρωϊκή αλλά εκ των προτέρων χαμένη) μάχη ο "Ιερός Λόχος", των ρομαντικών αλλά άπειρων και λίγων νέων σπουδαστών.

....το ένα απο αυτά απεικονίζει τον Βασιλιά της Ρουμανίας Μιχαήλ(νομίζω) που απετέλεσε παρελθόν απο τη Ρουμανία(και σαν πρόσωπο και σαν θεσμός) το 1947 με την άνοδο των συντρόφων του Στάλιν στην εξουσία....

Ο Μιχαήλ έχει μεγάλη ιστορία: Η μητέρα του, πριγκίπισσα της Ελλάδος Ελένη, ήταν κόρη του Βασιλέως Κωνσταντίνου (του Α') και αδελφή των Γεωργίου και Παύλου. Παντρεύτηκε τον Κάρολο της Ρουμανίας του οποίου όμως η τεστοστερόνη έβραζε. Δεν ήταν και ιδιαίτερα πιστός στην Ελένη (λένε ότι νυμφεύοταν κάθε βράδυ καί άλλην-εννοείται), μέχρι που στο τέλος βρήκε την Μάγδα Λουπέσκου. Παραιτήθηκε μία φορά υπέρ του υιού του Μιχαήλ (έγινε βασιλιάς πριν τελειώσει το Δημοτικό), τον επανέφερε ένα Πραξικόπημα οπότε και τα έκανε ολοκληρωτικώς σκ..., μέχρι που στο τέλος, πριν τον πόλεμο τα παράτησε και ξαναέγινε βασιλιάς ο ενήλικος πλέον Μιχαήλ που προσπάθησε με σχετική αξιοπρέπεια να σταθεί απέναντι στον Χίτλερ και τα ενεργούμενά του που είχαν καταλάβει την εξουσία (Αντονέσκου). Ο Κάρολος-αν ενδιαφέρεσθε- έζησε για αρκετά χρόνια, μέχρι τον θάνατό του, μεταξύ Καραϊβικής και Βραζιλίας, ζωή και κότα :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
....Βρήκα και μια εντυπωσιακή φωτογραφία του στόλου των Βρετανικών LCT Mk IV, με τα πλοία προσαραγμένα στις ακτές της Νορμανδίας....

Επειδή η φιλομάθεια ξεχειλίζει σε αυτό το forum, και ευκαιρία δοθείσης, επιθυμώ να σας πληροφορήσω ότι η κοινή, κοινότατη Δραμαμίνη, το απίθανο αυτό φάρμακο κατά της ναυτίας που κάποτε επωλείτο σε φακελλάκια των 2, ακόμα και στα καλαθάκια των πλανόδιων μικροπωλητών που έδιναν ρεσιτάλ στα καράβια πριν τον απόπλου τους (και τα "Απαγορεύονται οι Επισκέπτες" κλπ αηδίες :P), είναι απότοκο του ανύπαρκτου βυθίσματος των LCTs.

Επειδή η απόβαση της Νορμανδίας είναι ο αρχικός παράδεισος των logistics, οι Αμερικανοί, πολύ ορθά και έγκαιρα (2 χρόναι πριν) σκέφθηκαν ότι με καρίνα 0,91m, όσοι θα απεβιβάζοντο (ζωντανοί, έ?) μετά πό τον διάπλου της Μάγχης θα ήταν κοτόπουλα για ένα τριήμερο και μετά θα έπιαναν όπλο στα χέρια τους, ενώ οι Γερμανοί θα ήταν πάντοτε απέναντί τους.

Οπότε, ζήτησαν από την Εταιρεία Park & Davis, που τότε έφταιχνε εκτός από τσίχλες και φάρμακα, να παρασκευάσει ένα φάρμακο κατά της Ναυτίας. Πράγματι, παρασκευάσθηκε η διφαινυδραμίνη, η οποία έκανε μεγάλη καριέρα ΚΑΙ ως αντιισταμινικό-και η οποία ακόμα πουλιέται: όποτε πάτε στην πατρίδα του Obama μπείτε σε ένα 7-11 (ή όπου αλλού θέλετε) και ζητείστε Benadryl ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
....Η φρεγάτα Γκοκσεάντα (F-494)...

Όπου Gokceada ελληνιστί διάβαζε Ίμβρος. Η γείτων, εκτός φρεγάτας, διαθέτει και ομώνυμο κλειστού τύπου πορθμείο.

..Το περιστατικό αποτελεί βαρύ πλήγμα στο γόητρο του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού...

Δεν είναι δα και η πρώτη φορά: Κοτζά-Τεπέ στην Κύπρο το 1974, Γιαβούζ στην Κώ το 1997, άλλο ένα που έχασε το sonar του σε ύφαλο έξω από το Καστελλόριζο, δεν είναι το δυνατό τους σημείο το Ναυτικό, τέλος.

(Αντιθέτως, ο τουρκικός Στρατός Ξηράς γνωρίζει να εκμεταλλεύεται άριστα έδαφος, χρόνο, ισχύ πυρός, τοπικές συνθήκες. Αν-ό μη γένοιτο-κάπου εμπλακούμε κάποτε, ελπίζω να είναι στην θάλασσα και όχι σε άλλο πεδίο.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε καποιο βιβλίο είχα διαβάσει για ένα πολεμικό πλοίο του Βρετανικού ναυτικού ότι είχε προσαράξει αν δεν κάνω λάθος το 1923 έξω από ένα νησί (Σκιάθο ή Σκύρο). Νομίζω είχε πέσει σε αχαρτογράφητο ύφαλο ή κατι τέτοιο και είχε γίνει θέμα με την αξιοπιστία των χαρτών. Υπάρχει καποιος να μπορεί να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στό βιβλίο τού πλοιάρχου ΕΝ Τζώρτζη Μαράτου "Απαγορευτικόν απόπλου",ο συγγραφέας κάνει λόγο γιά ένα φορτηγό πλοίο με το όνομα Emma Maersk που βυθίστηκε αύτανδρο κάπου στον Βισκαϊκό κατά τό παρθενικό του ταξίδι.Δυστυχώς,όσο κι'άν έψαξα στό διαδίκτυο δέν βρήκα κάτι σχετικό (βρήκα όμως ένα Emma Maersk που είναι το μεγαλύτερο κοντεϊνεράδικο τού κόσμου,καθώς και κανα-δυό άλλα Emma Maersk που όμως κανένα τους δέν βυθίστηκε ενώ ένα εξ αυτών ανήκει πλέον σε Ελληνες με το όνομα Fair Voyager).Δεδομένου ότι ο συγγραφέας περιγράφει αληθινά γεγονότα που συνέβησαν στον ίδιο ή τών οποίων υπήρξε μάρτυρας κατά την διάρκεια τής ναυτικής του καριέρας,αποκλείεται τό συγκεκριμένο πλοίο και η βύθισή του να είναι...μύθευμα.Μπορεί κανείς να βοηθήση να βρεθούν περισσότερα γιά το εν λόγω συμβάν;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητέ Hastaroth, μην αποκλείεις τίποτα. Και μύθευμα θα μπορούσε να είναι, και να μη θυμάται καλά το όνομα ο συγγραφέας. Το μοναδικό πλοίο με αυτό το όνομα και στην εποχή του συγγραφέα θα μπορούσε να είναι το tanker Emma Maersk κατασκευής του 1964 και με ΙΜΟ 6404844. Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ κι εγώ να βρώ κάτι παραπάνω για την τύχη του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητέ Hastaroth, μην αποκλείεις τίποτα. Και μύθευμα θα μπορούσε να είναι, και να μη θυμάται καλά το όνομα ο συγγραφέας. Το μοναδικό πλοίο με αυτό το όνομα και στην εποχή του συγγραφέα θα μπορούσε να είναι το tanker Emma Maersk κατασκευής του 1964 και με ΙΜΟ 6404844. Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ κι εγώ να βρώ κάτι παραπάνω για την τύχη του.

Είναι κάπως περίεργο να μήν θυμάται καλά το όνομα ενός πλοίου που επί ένα μήνα το έβλεπε δεμένο στην πλώρη τού δικού του στην Γιοκοχάμα (όπου και τα δύο φόρτωναν μετάλλευμα σε ελάσματα με προορισμό το Bilbao),με τον πλοίαρχο τού οποίου είχε συναντηθεί αρκετές φορές και το οποίο πλοίο είχε ακολουθήσει με το δικό του επί αρκετό διάστημα μέχρι τόν Βισκαϊκό κόλπο,όπου το φερόμενο ώς Emma Maersk βυθίστηκε αύτανδρο λόγω μετακίνησης τού φορτίου του κατά την διάρκεια σφοδρής θαλασσοταραχής (ο συγγραφέας είχε αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα αλλά κατάφερε και έφτασε στο Bilbao την επόμενη μέρα).

Δυστυχώς,όταν είχα συναντήσει τον εν λόγω συγγραφέα-πλοίαρχο κατά την διάρκεια τής παρουσίασης ενός άλλου βιβλίου (όχι δικού του),δέν μού είχε περάσει από το μυαλό να τον ρωτήσω πάνω στο θέμα αυτό....

There is a list of 8 previous ships named "EMMA MAERSK" half-way down this page. Only the last 2 are still in service now, the others have all been broken up. None sank.

Yes,I saw the ships on the list.However,I am puzzled by this fact because the story in question is an event that had happened to the author (who was a captain on merchant ships before his retirement).The story is very detailed,the author even recalls specific scenes with the loadmasters in Yokohama and also the incident that had happened there to another Greek ship during this time.It seems unlikely that he could not remember the name of a ship that he had in sight during a whole month.

Unfortunately,when I met this author during the presentation of another book,I didn't ask him about this subject..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάρτε βαθιά ανάσα..και βουτήξτε στον ωκεανό του British Pathé. Πολλλά και σπάνια ντοκουμέντα, παγκόσμιου, αλλά και ελληνικού ενδιαφέροντος. Όρεξη να έχετε να ψάχνετε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6/8/1991 20000 Αλβανοι επιβιβαζονται στο Vlora για να φτασουν απο το Δυρραχιο στο Μπαρι.

ειναι απο την πρωινη αφιξη στο ιταλικο λιμανι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρακολουθώ Πολύ καιρό τώρα σαν εΠισκέΠτης την σελίδα σας-μοναδικής στο είδος γι' αυτούς

Που αγαΠάνε τα Πλοία και τη θάλασσα- και είμαι σίγουρος ότι είστε οι μόνοι, Που θα έχουν αΠάντηση στην αΠορία μου...είμαι αΠο Παλιά -αΠο τον Πατέρα μου- κάτοχος ενός Πίνακα ( φωτό) και θα ήθελα

να μάθω αν το είκονιζόμενο Πλοίο είναι ελληνικό..οι μόνες Πληροφορίες - αΠο τον Προηγούμενο συλλέκτη- ήταν ότι το λιμάνι είναι το ρόττενταμ και ότι κατά Πάσα Πιθανότητα το Πλοίο ήταν ελληνικό.

ευχαριστώ εκ των Προτέρον για τις τυχόν αΠαντήσεις σας...

φιλικά νικήτας.

post-4944-0-55953800-1326687101_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kαλώς ήρθες στο φόρουμ.

δεν γνωρίζω την απάντηση στο ερώτημα σου. Mπορώ ωστόσο να παρατηρήσω ότι στην πλώρη αναγράφεται το όνομα AJAX, το οποίο ναι μεν σημαίνει Aίας αλλά στα Oλλανδικά (???).

Nομίζω πως αν επρόκειτο για Eλληνικό πλοίο, στην πλώρη θα έπρεπε να ανεγράφετο το όνομα ως AIAS.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

....τελικά έλαβα με μήνυμα τις πληροφορίες που χρειαζόμουν και ευχαριστώ...

Σύμφωνα με αυτές πρόκειται για ένα λίμπερτυ με Ελληνική σημαία κάποιας ναυτιλιακής με

το όνομα Κουλουκούνδη...Για το λιμάνι υπάρχουν αμφιβολίες...

Share this post


Link to post
Share on other sites

η απορία μου είναι ποιά χρονιά έγινε η τελευταία φορτοεκφόρτωση επιβατηγού με βάρκες και καίκια λόγω έλλειψης λιμανιού στο αιγαίο..ξέρω για το διαφάνι καρπάθου που το λιμάνι τελείωσε το 92 ενώ σε Κυπαρίσσι και γέρακα λακωνίας μέχρι το 1993 που πήγαινε το μήλος δεν νομίζω να έπιανε σε ντόκο..γνωρίζει κανείς για μεταγενέστερες προσεγγίσεις?

Share this post


Link to post
Share on other sites

η απορία μου είναι ποιά χρονιά έγινε η τελευταία φορτοεκφόρτωση επιβατηγού με βάρκες και καίκια λόγω έλλειψης λιμανιού στο αιγαίο..ξέρω για το διαφάνι καρπάθου που το λιμάνι τελείωσε το 92 ενώ σε Κυπαρίσσι και γέρακα λακωνίας μέχρι το 1993 που πήγαινε το μήλος δεν νομίζω να έπιανε σε ντόκο..γνωρίζει κανείς για μεταγενέστερες προσεγγίσεις?

Όσον αφορά το Κυπαρίσσι, το λιμάνι (η προβλήτα εν πάσει περιπτώσει) δεν έχει κανένα πρόβλημα για να προσεγγίζουν τα καράβια. Τόσο το "ΙΟΝΙΟΝ" παλιότερα, όσο και το "ΘΗΣΕΥΣ" από το 1993 έως και το 1996 που λειτουργούσε, πρυμνοδετούσαν κανονικά. Μάλιστα, το σημείο είναι σχετικά προστατευμένο και ελάχιστες προσεγγίσεις έχασε το "ΘΗΣΕΥΣ" λόγω απαγορευτικού κυματισμού στο Κυπαρίσσι.

Για το Γέρακα τώρα, το "ΙΟΝΙΟΝ" μέχρι το τέλος της καριέρας του (στη Γραμβούσα το 1992) προσέγγιζε κανονικά στο κρηπίδωμα στο άνοιγμα του κόλπου. Δεν ξέρω καθόλου τι έκανε μετά το "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ" για το μικρό διάστημα που συνέχισε την άγονη του "ΙΟΝΙΟΝ". Από το 1993 και για όσο διάστημα δούλευε το "ΘΗΣΕΥΣ" οι καπετάνιοι του έκριναν ότι λόγω μεγάλου μήκους (120 μ.) δεν ήταν ασφαλές να επιδιώκουν προσέγγιση στο Γέρακα. Μάλιστα υπήρχε και μια θεωρία για κάποια "χούφτα" από δράγα που είχε απομείνει στη μέση του λιμανιού του Γέρακα και εμπόδιζε τις κινήσεις.

Βέβαια με την έλευση του "ΘΗΣΕΥΣ" η άγονη σταμάτησε να επιδοτείται και η μη προσέγγιση δεν είχε άμεσες οικονομικές επιπτώσεις.

Όταν η άγονη ξανάρχισε να επιδοτείται με την έλευση του "ΚΑΝΤΙΑ" και του "ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ", τα συγκεκριμένα λιμάνια (αλλά και η Μονεμβασιά) παραλήφθηκαν. Τα λεφτά "που υπήρχαν πλέον" δίνονταν πιο εύκολα στη συγκεκριμένη εταιρεία που έδινε την αίσθηση της "πλέριας λαϊκής βάσης".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×