Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

100.000 ευρώ για την θωράκιση του κεντρικού λιμένα Χίου

Quote

Υπεγράφη το μεσημέρι της Τρίτης από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων η απόφαση για την έγκριση εκτέλεσης του έργου αποκατάστασης θωράκισης κεντρικού λιμένα Χίου. (ΑΔΑ: ΩΛΧΔ4653ΠΩ-ΒΓΤ).

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 100.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και προβλέπονται εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης της θωράκισης του κεντρικού λιμένα Χίου κατά τις οποίες θα τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος.

Το εν λόγω έργο αποσκοπεί στην ενίσχυση της εξωτερικής θωράκισης του βορείου λιμενοβραχίονα με φυσικούς ογκόλιθους, προκειμένου να εξασφαλιστούν ασφαλείς συνθήκες αφενός ελλιμενισμού των εξυπηρετούμενων σκαφών του λιμένα και αφετέρου κίνησης των διερχόμενων πεζών και οχημάτων όπισθεν του υφιστάμενου προφυλακτήριου τοίχου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 242
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Στα αζήτητα του Υπουργείου Ναυτιλίας κατέληξαν οι εναλλακτικές λύσεις του Λιμεναρχείου Χίου προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί με ασφάλεια το επιβατικό κοινό σε περιόδους αιχμής όπως τον Αύγουστο.

Quote

Κλείνει το ένα ρεύμα της Φτωχιάς Προκυμαίας για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί το πλήθος των οχημάτων, των νταλικών και των επιβατών

Στα αζήτητα του Υπουργείου Ναυτιλίας κατέληξαν οι εναλλακτικές λύσεις του Λιμεναρχείου Χίου προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετηθεί με ασφάλεια το επιβατικό κοινό σε περιόδους αιχμής όπως τον Αύγουστο.

Εδώ κι ένα μήνα το Λιμεναρχείο με έγγραφό του ζητούσε από το Υπουργείο να λάβει μέτρα για το καλοκαίρι αφού ο αποκλεισμός της μισής χερσαίας ζώνης του λιμένα εξαιτίας σημαντικών προβλημάτων δεν άφηνε περιθώρια ταυτόχρονης εξυπηρέτησης δύο πλοίων. Έτσι το Λιμεναρχείο είχε εισηγηθεί ή τη χρήση του Λιμένα Μεστών ως κύριου λιμένα της Χίου για τον Αύγουστο ή την τροποποίηση των πρωινών δρομολογίων των πλοίων ώστε να μην συμπίπτουν οι ώρες αφίξεων.

«Όχι» των ακτοπλόων στα Μεστά

Παρά τις έντονες πιέσεις που ασκήθηκαν οι ναυτιλιακές εταιρείες Blue Star Ferries και Hellenic Seaways αρνήθηκαν τη χρήση του λιμένα Μεστών προβάλλοντας σειρά αντεπιχειρημάτων. «Η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο δεν είχε κάποιο αποτέλεσμα. Καμία από τις δύο εταιρίες δεν συζητά για τα Μεστά με την αιτιολογία ότι έχουν ήδη κοπεί 13.000 εισιτήρια κι έτσι δεν είναι εύκολη η ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Επιπλέον διατύπωσαν επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι δημόσιες συγκοινωνίες στη μεταφορά των επιβατών προς και από τα Μεστά. Με νεότερο έγγραφό του το Υπουργείο δεν λαμβάνει θέση, λέγοντας απλά στο Λιμεναρχείο να δώσει οδηγίες στους καπετάνιους των πλοίων», είπε κατά την ενημέρωσή του στα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής ο Κεντρικός Λιμενάρχης Χρ. Φραγκιάς.

«Θα κυκλοφορούν 200 οχήματα στην προκυμαία χωρίς να ξέρουν που θα πάνε»

Ερχόμενος αντιμέτωπος με την αδιαλλαξία των ακτοπλοϊκών εταιρειών ο Χρ. Φραγκιάς υπέδειξε το κλείσιμο του ρεύματος ανόδου της Φτωχειάς Προκυμαίας ως τη μόνη ενδεδειγμένη λύση που μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος.

«Ειδικά τις Παρασκευές και τα Σάββατα το πρωί υπάρχει μία χρονική απόκλιση στις αφίξεις πλοίων της τάξεως της μίας ώρας. Έτσι το ένα πλοίο έρχεται 11:20 και το άλλο 12:20. Το πρόβλημα θα γίνει εντονότερο τον Αύγουστο αν σκεφτεί κανείς ότι το κάθε πλοίο φορτώνει από τη Χίο 800-1000 άτομα και από 150 έως 220 οχήματα. Με δεδομένο όμως ότι δεν υπάρχει υπόστεγο για τους επιβάτες και ότι το λιμάνι μπορεί να φιλοξενήσει από 100 έως 120 αυτοκίνητα, το πρόβλημα θα είναι τεράστιο αφού τα υπόλοιπα οχήματα θα γυρίζουν μέσα στο κέντρο μέχρι να επιβιβαστούν», εξήγησε ο κ. Φραγκιάς.

Το κλείσιμο της οδού Νεωρίων

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ο Λιμενάρχης πρότεινε τουλάχιστον τα πρωινά της Παρασκευής και του Σαββάτου να κλείνει το ρεύμα ανόδου από την οδό Κανάρη μέχρι και το Λιμεναρχείο και να επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε όσα οχήματα πρόκειται να ταξιδέψουν. Διατύπωσε μάλιστα την άποψη ότι το συγκεκριμένο μέτρο ίσως χρειαστεί να εφαρμοστεί και κατά τη διάρκεια των νυχτερινών δρομολογίων σε περίπτωση που η επιβατική κίνηση ξεπεράσει τα αναμενόμενα επίπεδα.

Την αντίθεσή τους με τη συγκεκριμένη πρακτική εξέφρασαν οι ιδιοκτήτες των εταιρειών ενοικιαζομένων αυτοκινήτων που όπως επεσήμαναν με αυτή την απόφαση δεν θα μπορούν να εξυπηρετούν όσους πελάτες επιθυμούν να επιστρέψουν τα οχήματά τους τα πρωινά της Παρασκευής και του Σαββάτου. Έτσι αποφασίστηκε η τοποθέτηση πινακίδων που θα κατευθύνουν τους επισκέπτες στην παράλληλη εσωτερική οδό της Νεωρίων προκειμένου να μη δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο στην προκυμαία.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Το ποσό των 20.000 ευρώ καλείται να πληρώσει το Λιμενικό Ταμείο Χίου στο Δημόσιο, μετά από πρόστιμο που του επιβλήθηκε από το Λιμεναρχείο Χίου για τη δημιουργία μεσαίας ράμπας πρόσδεσης πλοίων στη χερσαία ζώνη του κεντρικού λιμένα. Αγνοώντας, ότι  χωρίς τη μεσαία ράμπα κανένα από τα πλοία της γραμμής δεν θα μπορούσαν να δέσει στο λιμάνι του νησιού, το Λιμεναρχείο βεβαίωσε την παράβαση προφασιζόμενο ελλείψεις στην αδειοδότηση του έργου. Ομόφωνα πάντως η Λιμενική Επιτροπή αποφάσισε να προσφύγει κατά του προστίμου στην αρμόδια αρχή, δηλαδή στο Υπ. Ναυτιλίας.

limani-hioy_2_0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αυτό δεν το έχω ξανακούσει ποτέ και μου φαίνεται περίεργο μια κρατική υπηρεσία να βάζει πρόστιμο στην άλλη. Κι όταν φτιαχνόταν η ράμπα, το ΛΣ που ήταν? Δεν την έβλεπε να χτίζεται μέσα στο χώρο ευθύνης του? Πιθανολογώ πως εδώ υπάρχει κι άλλο παρασκήνιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 7/9/2014 at 2:16 PM, gtogias said:

Εδώ η σχετική απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Χίου περί μεταφοράς των πλοίων που μεταφέρουν αδρανή ή επικίνδυνα φορτία στον λιμένα Μεστών.

Συμπληρωματικά το επισυνάπτω.

7Ω4ΓΟΡΛΩ-7ΜΝ.pdf

Από το Δεκέμβριο και μετά όλα τα Ro-Ro θα απαγορεύονται στο λιμάνι της Χίου και αναγκαστικά θα πηγαίνουν στα Μεστά, όπως και τα φορτηγά πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, μέχρι το Δεκέμβρη κάτσε μη δε δένει κανένα πλοίο στο λιμάνι. 10 μήνες μετά την αχρήστευση της πρώτης ράμπας δεν έχει γίνει τίποτα για την αποκατάστασή της, και δε θέλει και πολύ να ξεκινήσει και η δεύτερη θέση να κάνει τον πύργο της Πίζας.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Η μεσαια ραμπα παντως δεν βολευει καθολου τα φορτηγα ,μιας και δεν υπαρχει αρκετος χερσαίος χωρος για να γυρισουν και αναγκαζοναι να μπαινουν με τη μουρη στο πλοιο και να γυριζουν μεσα στο γκαραζ για να ξεκοτσαρουν.

Link to comment
Share on other sites

Και στην γωνιακή θέση δεν είχαν πια τη δυνατότητα να γυρίσουν και να μπουν με την όπισθεν. Από τότε που υποχρεώθηκαν να κλείσουν μόνιμα την είσοδο δίπλα στο υπόστεγο των επιβατών, μόνο έτσι φόρτωναν τα πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Παράταση μέχρι τις 10 Ιανουαρίου για την εκφόρτωση φορτηγών και επικίνδυνων φορτίων στο λιμάνι της Χίου. Παράλληλα όπως αναφέρει η λιμενική επιτροπή, ο Πελαγίτης έχει ζητήσει να δένει στο κόκκινο φαναράκι του λιμανιού (η θέση του psara glory) , αλλά έχει θέμα με τα βυθίσματα και χρειάζεται λίγο εκβάθυνση, που μπορεί να γίνει και άμεσα. Περισσότερα στον πολίτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμφωνα με την Αλήθεια, έχει καθαιρεθεί το πράσινο φαναράκι του λιμανιού για να φτιαχτεί νέο, και το ίδιο θα γίνει και με τον κόκκινο.

Quote

Προχωρούν κανονικά τα έργα ανακατασκευής της βάσης, του πράσινου φανού σήμανσης στην είσοδο του Λιμανιού. Το έργο είναι προϋπολογισμού 6.000 ευρώ και ήδη το υπάρχον φαναράκι, έχει σχεδόν ισοπεδωθεί στην βάση του για να αντικατασταθεί από άλλη.

Επιπλέον, προχωρά  η θωράκιση του λιμενοβραχίονα (τελικά το ρκ Κερύνεια συμμετέχει σε αυτά τα έργα). Καλά όλα αυτά, αλλά το καλοκαίρι που δε θα έχουμε πάλι τη ράμπα τη γωνίας να δούμε πως θα τη βγάλουμε. 

Quote

Ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών προχωρά κανονικά το έργο προστασίας του Βόρειου λιμενοβραχίονα από τους κυματισμούς. Πρόκειται για ένα έργο της τάξης των 100.000€, το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο να υπάρξουν ασφαλείς συνθήκες ελλιμενισμού των σκαφών στο λιμάνι αλλά και κίνησης των διερχόμενων πεζών και οχημάτων.

ega_ston_limenobraxiona_2.jpgerga_sto_fanaraki.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η θωράκιση του βόρειου λιμενοβραχίονα φαίνεται να έχει τελειώσει. Χθες ο γερανός ήταν φουνταρισμένος στη μέση (και λίγο νότια) της εισόδου του λιμανιού και είχε καποια υλικά εκβάθυνσης στο κατάστρωμα του. Ενδεχομένως να εκτελούνται οι εργασίες εκβάθυνσης για να πιάνουν τα roro στο κόκκινο φαναράκι. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Εικαζω ότι θα είναι διαθεσιμη και η γωνια, στο λιμανι της Χιου, το καλοκαιρι

Ηδη υπαρχει στη γωνια ενας πλωτος γερανος μαζι με το πολύ μικρο ρυμουλκακι ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ, που λογικα θα συμμετεχουν στις εργασιες 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Κάτι λιγότερο από μια ώρα καθυστέρηση χθές βράδυ ο Διαγόρας, στην αναχώρηση του για Πειραιά. Τα (αρκετά) φορτηγά γλιστρούσαν κατά τη φόρτωση, λόγω της βρεγμένης ράμπας και της κλίσης του καταπέλτη. Μια δυο φορές δε, το πλοίο χρειάστηκε να κάνει κίνηση ώστε να αλλάξει την απόσταση από το ντόκο και τη γωνία του. Το λιμάνι Χίου στα καλύτερά του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει ολοκληρωθεί η εκβάθυνση στο νότιο μέρος του λιμανιού, μέχρι τη θέση πρόσδεσης του psara glory στο νότιο φαναράκι. Αυτό σε συνδυασμό με τις πιέσεις προς το ΛΤ Χίου, να παρθεί οριστική απόφαση για φορτοεκφόρτωση εύφλεκτων/οχληρών στο λιμάνι και όχι στα Μεστά. Ενδεικτικές είναι οι αιτήσεις της Αειναύτης για εξαιρέσεις, προς μεταφορά μεμονωμένων φορτηγών με εύφλεκτα πότε για Λέσβο, Θεσ/νίκη ή Πειραιά, με κάθε φορά να απαιτείται η λήψη απόφασης από το ΛΤ Χίου. 

Κατά τα άλλα η κατασκευή της ράμπας στην παλιά γωνία του λιμανιού έχει κολλήσει για τα καλά, μιας και κατά τα έργα ανακαλύφθηκαν μπαβέδες (όλο το λιμάνι έχει κάτω από την άσφαλτο), και η αρχαιολογία θέλει να τους αναδείξει. Εμείς θα έλεγα θέλουμε να παραμείνουν θαμμένοι για να προστατευθούν κι αυτοί κι εμείς. 

Link to comment
Share on other sites

Ενδεικτικό της διαχρονικής παράνοιας του κράτους που ζούμε είναι το ακόλουθο. Το κτήριο επιβατών του τελωνείου Χίου είχε παραχωρηθεί από το Λιμενικό Ταμείο Χίου προς το τελωνείο Χίου το 2004. Επειδή δεν είχε ακολουθήσει τριυπουργική απόφαση  (Ναυτιλίας, Οικονομικών, Αστυνομίας) που να ορίζει το κτήριο ως πύλη Schengen στο νησί , οι απαιτούμενες επισκευές/εσωτερικές διαρρυθμίσεις  σήμερα δεν μπορούν να γίνουν νόμιμα, ούτε να εκταμιευθούν κονδύλια, συνεπώς η τότε παραχώρηση πρέπει να θεωρείται άκυρη. Στο ενδιάμεσο, συζητείται το  ενδεχόμενο οι υπηρεσίες να επιστρέψουν στο παλιό τελωνείο, εκεί που τα σκάφη έδεναν κάθετα στο δρόμο, δεν μπορούσε να δέσει ταυτόχρονα μεγάλο πλοίο και έκλεινε η κυκλοφορία για να περάσουν οι επιβάτες. Μαγεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Το έργο έχει πάρει παράταση για τέλη Αυγούστου που θα είναι παχιές οι μύγες. Έχει πέσει το τσιμέντο στη ράμπα, αλλά όπως βλέπετε στη φωτό του polmyt στο σημείο που υπήρχε το στέγαστρο και στα δεξιά του που έχουν βρεθεί οι μπαβέδες και εμπλέκεται η αρχαιολογία, δεν κινείται φύλλο. Έτσι κι αλλιώς, ανεξάρτητα από την ολοκλήρωση της ράμπας, δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι όταν αυτή ολοκληρωθεί η κίνηση θα επιστρέψει εκεί. Η δεύτερη θέση βολεύει τα πλοία που δε χρειάζεται να συρταρώνουν και μετά να κάνουν τον κάβουρα για να φύγουν. Βέβαια είναι λίγο πιο δύσκολη γιατί κόβει τη χερσαία ζώνη του λιμανιού στα δυο, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Link to comment
Share on other sites

Η ράμπα και το τελωνείο που γράφεις παραπάνω δεν είναι τίποτα μπροστά στο μαγευτικό θέαμα του κόσμου , των αυτοκινήτων (ΙΧ ή ταξί) και των φορτηγών κατά την άφιξη - αναχώρηση (ειτε ξημέρωμα ειτε το βραδυ)του πλοίο, όχι όμως μεσα στο λιμάνι αλλά από έξω. Ο - Παζουρλισμος. Δεν υπάρχει χώρος ούτε για βαλίτσα, είναι παρκαρισμένα τα ΙΧ εταιριών ενοικίασης αυτοκινήτων ή εχουν τοποθέτηση τραπεζοκαθίσματα τα οποια καταλαμβάνουν το 1/3 του οδοστρώματος, και φυσικά δημιουργείτε ένα χάος . Που είναι το λιμεναρχείο (20 μέτρα πιο κάτω) να δει , να το επεξεργαστεί και να βάλει μια τάξη;;; Εκεί δεν έχουμε να κάνουμε με καθυστέρηση πλοίο δεν έχουμε να κάνουμε με γραφειοκρατικά θέματα, αλλά με την ασφάλεια των ανθρώπων στη περιοχή και με την κοινή λογική  . Λίγο, κατι να ξεφύγει θα υπάρξει ατύχημα. 

Η 1.30 ώρα ανοχής του λιμενικού στο Δήλος είναι πταίσμα σε αλλά που ενέχονται τα κατά τόπους Λιμεναρχεία 

Edited by BlueStarLeros
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 9/3/2020 at 11:47 AM, Petros P said:

Αρχίσαν τις meenarιές οι συμπολίτες του φίλτατου @proud_ionian . Φοβούνται μη γινει νέο Ionian Queen 🥳

Τελικά ποιος επιλέγει που θα δέσει ένα πλοίο στο λιμάνι; Από την Πάτρα με το νέο queen, από το Βαθύ με τις γεννήτριες του Κεφαλονιά που έκαναν θόρυβο τη νύχτα, από τα παράθυρα του ΥΕΝ για να έχει ανεμπόδιστη θέα και πόσες άλλες περιπτώσεις. Εδώ και καιρό στη Χίο έχουμε το θέμα με τα βυτιοφόρα καυσίμων στα roro που απαγορεύονται ή επιτρέπονται (μετά από απόφαση του ΛΤ) στο λιμάνι. Επιπλέον, είναι εμφανές ότι αποφεύγεται να δίνονται θέσεις πλαγιοδέτησης σε σκάφη της frontex, του ΠΝ και των ΠΑΘ σε σημεία που υπάρχουν καφετέριες και καταστήματα  που κάθεται έξω ο κόσμος, για να μην τους κόβει τη θέα. Άσχετα αν αυτό καταλήγει να έχεις μια ΤΠΚ δεμένη στην ευθεία από τα φανάρια, εκεί που καποιες φορές στο παρελθόν, και πιο πρόσφατα δεν έπιασε το ανάποδα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...