Jump to content
Shipfriends

Μπορεί η Πάτρα να ξαναγίνει εμπορικό λιμάνι;


Recommended Posts

ΟΛΠΑ: Από 2,5% - 5%, οι αυξήσεις στατέλη χρήσης του Λιμανιού

Οι έντονες πιέσεις που δέχθηκε το προηγούμενο διάστημα από ναυτιλιακούς πράκτορες, εκπροσώπους τοπικών επιχειρήσεων και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς μεταφορές, οδήγησαν το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ, Σωτήρη Μαμμάση, ν’ αναθεωρήσει τελικά τις πρόσφατες προτάσεις για αυξήσεις έως και 8% στα λιμενικά τέλη.

Μετά την ολοκλήρωση των επαφών που έγιναν στις αρχές του προηγούμενου μήνα με τις εφοπλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΛΠΑ, πριν τα Χριστούγεννα, παρουσία εκπροσώπων από το σύνολο των εταιρειών και βιομηχανιών που είναι χρήστες των υπηρεσιών του λιμανιού της πόλης, ο κ. Μαμμάσης απέστειλε προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την πρόταση για αύξηση από 2,5 – 5% των τελών, μέσα στο 2006.

Κατά 2,5% αναπροσαρμόζονται τα τέλη που είχαν αυξηθεί πέρυσι και κατά 4 και 5% αυξάνονται όσες υπηρεσίες είχαν “παγώσει” τα τελευταία έτη.

Η εισήγηση αυτή αποτελεί ουσιαστικά το αποτέλεσμα των έντονων πιέσεων που ασκήθηκαν στη συνάντηση που έγινε λίγο πριν τα Χριστούγεννα, προκειμένου, τουλάχιστον για το 2006, να “παγώσουν” οι όποιες αυξήσεις.

Άλλωστε, σε δηλώσεις του, που δημοσιεύτηκαν δύο 24ωρα μετά την εν λόγω συνάντηση, ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ, Κώστας Χριστοδούλου, είχε επιβεβαιώσει ότι οι σκέψεις είχαν αλλάξει και ότι οι τελικές προτάσεις θα ήταν πολύ κάτω του πληθωρισμού, που “τρέχει” πάνω από το 3%.

πηγη: Η Ημερα

Link to comment
Share on other sites

Ο κ. Μαμμάσης προαναγγέλλει ότι μετά από τις εκκλήσεις που έγιναν, προκειμένου το Λιμάνι της Πάτρας να καταστεί και πάλι ανταγωνιστικό και να σταματήσει η “διαρροή” δραστηριοτήτων προς την Κόρινθο και αλλού, θα γίνουν και εργασίες αποκατάστασης του πυθμένα (εκβάθυνση), προκειμένου και πάλι το Λιμάνι ν’ αποκτήσει ένα βάθος γύρω στα 11 μέτρα, ώστε να “πιάνουν” πιο εύκολα τα εμπορικά πλοία και ν’ αναπτυχθεί η εμπορευματική κίνηση, εν όψει και της κατασκευής του νέου Λιμανιού στην Ακτή Δυμαίων.

Παρά, πάντως, την υπαναχώρηση, ως προς το ποσοστό των αυξήσεων, το μέτωπο της αντιπαράθεσης που άνοιξε γύρω από την ανταγωνιστικότητα των υπηρεσιών που προσφέρει ο ΟΛΠΑ -στη συνάντηση που έγινε με τους χρήστες των υπηρεσιών του Λιμανιού- παραμένει ανοιχτό, καθώς το αίτημα για “πάγωμα” των τιμολογίων και λήψη τολμηρών αποφάσεων, για την επαναπροσέγγιση αυτών που μετέφεραν τις δραστηριότητές τους σε άλλες περιοχές, είναι πάγιο και αναμένεται να επαναληφθεί και πάλι, με την πρώτη ευκαιρία.

Π.ΣΑΚ.

Link to comment
Share on other sites

Ο ΟΛΠΑ πρέπει να τολμήσει…

Προβληματικές και μη ανταγωνιστικές είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει σήμερα το λιμάνι της Πάτρας, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της μεγαλύτερης μεταφορικής εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στην περιοχή, την εταιρεία «Αφοι Πλέσσα», η οποία διαθέτει ένα από το πιο σύγχρονα διαμετακομιστικά κέντρα.

Μιλώντας στο «Β», ο Διονύσης Πλέσσας, προϊστάμενος Εξυπηρέτησης Πελατών στη διεθνή μεταφορική εταιρεία με έδρα την Πάτρα, υποστηρίζει ότι η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι της Πάτρας αναγκάζει την επιχείρηση σε αναζήτηση άλλων… θαλάσσιων δρόμων. Το «Β» έχει από την περασμένη έκδοση, της 20ης Δεκέμβρη, ασχοληθεί διεξοδικά με το ζήτημα, με αφορμή το θέμα που δημιουργήθηκε στη διάρκεια σύσκεψης που έγινε στις αρχές του μήνα, όπου διαφάνηκε η πρόθεση της διοίκησης του ΟΛΠΑ για αύξηση των τελών, με αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι πολλών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Πάτρας, ν’ αντιδράσουν σε κάθε τέτοια σκέψη.

-Έχει ανακύψει, το τελευταίο διάστημα, ένα ζήτημα με τα τέλη χρέωσης των υπηρεσιών για τους χρήστες, στο λιμάνι της Πάτρας. Πόσο “νέα” είναι αυτά τα τέλη;

-«Αυτά τα τέλη ξεκίνησαν όταν το τότε Λιμενικό Ταμείο έγινε Οργανισμός Λιμένος. Τότε εισήχθησαν μια σειρά υπηρεσίες κι έγιναν κάποιες προσπάθειες να βρεθούν κάποιες νέες πηγές άντλησης χρημάτων. Έγινε το Πάρκιν στον ΟΛΠΑ για τα φορτηγά, μπήκε η απαγόρευση για τις νταλίκες, για να μη μένουν πάνω από 24 ώρες μέσα στο χώρο της λιμενικής ζώνης, ώστε να αναγκάζονται οι αυτοκινητιστές να μένουν μέσα στο πάρκιν. Τα ανυψωτικά και οι λιμενεργάτες υπήρχαν πάντα, διότι στο λιμάνι –παλαιότερα- υπήρχε μεγαλύτερη εμπορευματική δραστηριότητα».

-Έχει τεθεί και το θέμα της εκβάθυνσης του λιμένα, για τα μεγάλα εμπορικά πλοία…

-«Τίποτε δεν πρέπει να μένει στάσιμο, πρέπει να μπαίνει πάντα κάτι καινούριο, να γίνονται ορισμένες κινήσεις που ν’ αποτελούν πόλη έλξης νέων δραστηριοτήτων. Και το ζήτημα της εκβάθυνσης, όπως τέθηκε πρόσφατα προς τον ΟΛΠΑ, είναι σημαντικό, όχι μόνο για τα πλοία ορισμένων εταιρειών μεταφορών, αλλά και για τα φορτηγά που μεταφέρουν τα κοντέινερς. Πριν από μια 15ετία, στο λιμάνι είχαν έρθει πλοία με κοντέινερς, σήμερα όμως η δραστηριότητα αυτή έχει σταματήσει».

-Για ποιους λόγους επιλέγατε μέχρι χθες το λιμάνι της Πάτρας;

-«Στην Πάτρα γεννήθηκαμε και ζούμε και στο λιμάνι της πόλης βασίζαμε τις δραστηριότητές μας. Σαν μεταφορείς, βέβαια, αναγκαζόμαστε να πάμε και σε άλλα μέρη, είτε γιατί οι συνεργάτες μας επιλέγουν αυτό το δρόμο, είτε γιατί εμείς πρέπει να επιλέξουμε αυτό το δρόμο. Είναι η φύση του έργου που μας αναγκάζει να μετακινούμαστε».

-Ποιες είναι οι απαιτήσεις σας, σήμερα, από τον ΟΛΠΑ;

-«Ο νέος Οργανισμός, επειδή δεν τα βλέπουμε όλα αρνητικά, έδωσε κάποιες καινούριες δυνατότητες στο λιμάνι. Επίσης, έδωσε σε ορισμένες επιχειρήσεις χώρο μέσα στο λιμάνι, κάτι που παλαιότερα δεν υπήρχε, με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να εξυπηρετούνται και να μην τρέχουν δεξιά και αριστερά. Από ‘κει και πέρα, υφίστανται και κάποιοι άλλοι παράγοντες, πέραν των τιμολογίων. Αν δεν υπήρχαν και τρίτοι παράγοντες, που να επιβαρύνουν τα έξοδά μας, είτε εργάτες, είτε κάποια άλλα πράγματα, θα ήταν πιο ελκυστικό το λιμάνι της Πάτρας».

-Τι άλλο πρέπει να αλλάξει στο λιμάνι;

-«Έχουμε ένα σημαντικό ποσοστό διακίνησης νταλικών τρεϊλερς, μέσα στο λιμάνι της Πάτρας, από ‘κει και πέρα, εάν το έδαφος ήταν καλύτερο, ίσως να είχαμε μπει κι εμείς μες στο χώρο του λιμανιού, για να προβούμε σε ορισμένες νέες δραστηριότητες. Υπάρχει, βέβαια, ένας χώρος που τον διαχειριζόμαστε σήμερα, θα μπορούσαμε όμως να έρθουμε πιο κοντά, να πλησιάσουμε περισσότερο τις δραστηριότητες μας στην Πάτρα και όχι να απομακρυνόμαστε. Όλες αυτές οι νταλίκες που είναι μέσα στο χώρο, στο δικό μας Διαμετακομιστικό Κέντρο, έμεναν κάποτε στο λιμάνι της Πάτρας, όμως, μετά την αλλαγή στη διαχείριση των χώρων, μετακομίσαμε στο πάρκιν του ΟΛΠΑ. Τώρα τις μεταφέραμε εκτός, σε αυτή την ιδιόκτητη εγκατάσταση 24 στρεμμάτων, στον Κόκκινο Μύλο».

-Τι θα έπρεπε να γίνει προτού εισηγηθούν τις αυξήσεις;

-«Θα έπρεπε να μας καλέσουν όλους μαζί, όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, να δούμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε από κοινού όμως, διότι ο καθένας μας, στο χώρο του λιμανιού, θα μπορούσε να έχει και άλλα πράγματα, θα μπορούσε να διατηρεί τις αποθήκες εντός του λιμανιού και να δρομολογεί όλες τις δραστηριότητές του μέσα στο χώρο. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να νοικιάσει μια αποθήκη αντί να πληρώνει έναν απλό χώρο, μια αλάνα -όπως γίνεται σήμερα-, με αποτέλεσμα να παρκάρουν και άλλοι δίπλα από εμάς που πληρώνουμε, να μην είναι, δηλαδή, οι χώροι που διατίθενται προς ενοικίαση “ξέφραγο αμπέλι”, με συνέπεια, είτε είμαστε διαχειριστές, είτε όχι, να είναι ουσιαστικά το ίδιο. Θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες αποθήκες μέσα στο χώρο και όχι να μετατραπούν σε πάρκιν, διότι ακόμη και εμείς δεν θ’ αναγκαζόμαστε να νοικιάσουμε έναν ανεξάρτητο χώρο, θα είμαστε μέσα στο λιμάνι, η μια επιχείρηση δίπλα στην άλλη, όπως γίνεται και αλλού».

-Βλέπετε ότι υπάρχει κάποια άμεση λύση στο ζήτημα που υφίσταται αυτή τη στιγμή με τα τιμολόγια;

-«Οι όποιες αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική θα πρέπει να έχουν σχέση με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην αγορά.

Όταν, για παράδειγμα, στον κλάδο μας, ο πελάτης μας χρεώνει με τιμολόγια που δεν έχουν αλλάξει εδώ και μια πενταετία, για ποιες αυξήσεις στα τέλη θέλετε να μιλάμε εμείς; Δεν υπάρχουν περιθώρια και αν αρχίζουμε ν’ αποδεχόμαστε την κάθε αύξηση, με την άνοδο του πετρελαίου και τους μισθούς στους οποίους πρέπει να προσαρμοστούμε, τι θα γίνει; Δεν είναι ένας μόνο τοίχος που προσπαθεί κάποιος να τον ρίξει, εδώ έχουμε πολλά τείχη μπροστά μας. Ο ΟΛΠΑ, από την πλευρά του, είναι ένας Οργανισμός με βασικό μέτοχο το Δημόσιο. Έχει κάνει κάποια μείωση στο προσωπικό ή στα ωράρια; Όχι βέβαια, εμείς όμως, αν δεν πάμε καλά, θ’ αναγκαστούμε να διώξουμε άτομα».

-Τίθεται θέμα ανταγωνιστικότητας για το λιμάνι της Πάτρας;

-«Το λιμάνι της Πάτρας δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικό, η επιχείρηση έχει στραφεί και προς την Κυλλήνη. Και αυτό ξεκίνησε διότι η Ναυτιλιακή που έχει το σύνολο των εμπορευμάτων έκανε την έρευνά της και πήγε στην Κυλλήνη, όπου και το Λιμενικό και τα σωματεία των εργατών είδαν την περίπτωση της μεταφόρτωσης “με άλλο μάτι” και έδωσαν καλύτερες τιμές από αυτές που δίνει η Πάτρα, με αποτέλεσμα να έχουμε τη μεταφορά έργου. Όταν, λοιπόν, είσαι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ελλάδος και οι εταιρείες επιλέγουν κάποιο χώρο δίπλα, σημαίνει ότι δεν είσαι ανταγωνιστικός στις υπηρεσίες σου. Γιατί, δηλαδή, πλέον και η Κόρινθος θα πρέπει να έχει τραβήξει ένα σημαντικό όγκο εργασιών από την Πάτρα; Το λιμάνι της πόλη μας δεν μπορεί να κάνει κάτι, για να φέρει πίσω όλες αυτές τις δουλειές; Αν, λοιπόν, είναι Α.Ε., όπως λένε, θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να φέρουν πίσω τις δραστηριότητες αυτές και όχι να τις σπρώχνουν πιο μακριά».

-Το κεφάλαιο «εμπορευματικές μεταφορές στο νέο λιμάνι της Πάτρας» έχει ανοίξει για εσάς;

-«Σε ό,τι αφορά αυτό το κομμάτι, μας έχουν καλέσει πολλές φορές, όχι ο ΟΛΠΑ, αλλά οι αρμόδιοι φορείς για το Εμπορευματικό Κέντρο της Πάτρας. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε δει τίποτα ουσιαστικό. Αν το νέο λιμάνι φτιαχτεί, ακόμη και αν περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας, θα πρέπει πάλι να εξετάσουμε την τιμολογιακή του πολιτική. Εμείς εδώ, στη χώρα μας, δυστυχώς “κρεμόμαστε” από τους ξένους. Αν δουν οι ξένοι ότι υπάρχει πρόθεση κάτι να ξεκινήσει στην Ελλάδα, στηριζόμενο σε ελληνικές επιχειρήσεις, θα πρέπει και οι επιχειρήσεις εδώ να “πατήσουν” σε κάτι, να έχουν και μια βοήθεια από την ελληνική Πολιτεία, ώστε ν’ αντέξουν το φορτίο της εξυπηρέτησης των μεταφορών. Διαφορετικά, είτε το λιμάνι φτιαχτεί, είτε όχι, το ίδιο και το αυτό θα είναι».

Link to comment
Share on other sites

το λιμανι της πατρας μπορει απο Λιμενικο Ταμειο Πατρων, να εγινε ΟΛΠΑ ΑΕ, αλλα εξακολουθει να διοικειται με τον ιδιο τροπο.

βασικος και σχεδον μοναδικος (ισως εχει και ο δημος ενα μικρο ποσοστο) μετοχος ειναι το δημοσιο. το μεγαλυτερο μερος απο τα κερδη του ΟΛΠΑ, καθε χρονο, αποδιδεται ως μερισμα στο υπουργειο οικονομικων, παρα τα αιτηματα να παραμενουν στην εταιρεια για να επανεπενδυθουν στο λιμανι.

αλλη συνεπεια του δημοσιου χαρακτηρα ειναι οτι το λιμανι το διοικουν κομματικα στελεχη. επι σοσιαλιστικου εκσυγχρονισμου προεδρος του ΔΣ ηταν ο (ακομη) αντιδημαρχος και ιδρυτικο μελος του κινηματος κ.Λαζαρης (η γυναικα του προερχεται απο γνωστη οικογενεια, ιδιοκτητρια μεταφορικης εταιριας, οχι της παραπανω). τωρα, επι σεμνης και ταπεινης νεας διακυβερνησης, διευθυνων συμβουλος ειναι ο επι σειρα εκλογων αποτυχων υποψηφιος βουλευτης και πρωην προεδρος της νομαρχιακης κ.Μαμμασης.

οι ανθρωποι αυτοι διοικουν με το μυαλο τους εστιασμενο περισσοτερο στην τοπικη πολιτικη σκηνη (και προς τις ψηφους των λιμενεργατων), παρα σαν στελεχη εταιρειας που εχει υπερκερασθει απο τους ανταγωνιστες.

τα προβληματα του λιμανιου τα εχουμε ξαναδει. εμπορικη κινηση υπαρχει, αλλα εξυπηρετειται πλημμελως λογω του οτι μεγαλα εμπορικα βαπορια δεν μπορουν να προσεγγισουν ή οταν προσεγγιζουν δεν φορτωνουν στο μεγιστο της χωρητικοτητας τους γιατι θα κατσουν στη λασπη.

οταν λοιπον εμπορικο λιμανι υπαρχει κατα φαντασιαν, τα ferries μενουν πρυμνιοδετημενα γιατι δεν επαρκουν οι ντοκοι και τα trailers σταθμευουν στο... Ισραηλ ;) (που θα ελεγε και ο κ.Παρασκευαϊδης) δεν μπορει να τους χαρατσωνουμε. αλλα αν λειτουργεις με την νοοτροπια του αντιδημαρχου, τοσα μου λειπουν τοσα σου ζηταω θα διωξεις και οσους σε ανεχονται ακομη

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...