Jump to content
Shipfriends

AIS on the Web


enas chiotis

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Replies 273
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Εμένα ούτε τα πλοία που ζητάω μου φορτώνει, ταχύτητες δεν δείχνει, κοντολογίς με έκανε να πάψω να μπαίνω στο site γενικώς... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Πάντως σε χρήστες που έχουν ανεβάσει πάνω από 2000 φώτος, έχουν μέση βαθμολογία μεγαλύτερη από 4 και περισσότερες από 1000 ψήφους, η υπηρεσία αναβαθμίζεται αυτόματα (και δωρεάν!) σε "PRO". Έχει κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με την "απλή" έκδοση της υπηρεσίας, όπως την αυτόματη ανανέωση κάθε 1 λεπτό (αντί για 5 που το έκαναν τώρα), την ύπαρξη ναυτικών χαρτών (καλή προσθήκη) και την αφαίρεση των ενοχλητικών διαφημίσεων κάτω και δεξιά! Τώρα αν αυτά (συν μερικά ακόμα που εγώ προσωπικά δεν τα θεωρώ και τόσο σημαντικά) αξίζουν τα 89€ το μήνα που ζητάνε...είναι άλλο θέμα! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

με την αναβαθμιση του marinetraffic ειναι λιγο δυσκολο να δεις τις φωτο ενος πλοιου με χρονολογικη σειρα ή χανω καποιο επεισοδιο;

 

Πλέον δίνει τη δυνατότητα ταξινόμησης (order by) των φωτογραφιών κάθε πλοίου ανά ημερομηνία ανεβάσματος

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 8 months later...

Έτυχε σήμερα να δω στο AIS ότι έδινε στίγμα και μια τούρκικη φρεγάτα δυτικά της Ικαρίας. Επειδή δεν είμαι θαμών του marinetraffic, και  είδα για πρώτη φορά να δίνει στίγμα τούρκικο πολεμικό, ήθελα να ρωτήσω εάν συμβαίνει από καιρό ή απλώς κάνουν παιχνιδάκια οι φίλοι και γείτονες.

 

 

post-1833-0-10447000-1432762725_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Τρολιά του AIS PIR o Πειραιάς... PIR και το Πιράν της Σλοβενίας... 

Θέλει να το παίξει flightradar το ΜΤ βλέπετε το τελευταίο καιρό και έχει γινει της μουρλής


Γραφικό πάντως το Πιράν

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Κολπάκια του Marine Traffic για να αναβαθμίσει κάποιος στο Voyage data. Όσο πάει και περιορίζουν τις επιλογές.

Επειδή όλο τέτοια κάνουν τα τελευταία δύο χρόνια , προσωπικά βλέπω Vessel Finder. Αν κάνεις ζουμ στην πορεία θα σου βγάλει βελάκια με τις λεπτομέρειες!

Edited by svo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκαν πολλές παρεξηγήσεις σχετικά με τις σελίδες απεικόνισης δεδομένων AIS και δόθηκε η αφορμή για περαιτέρω ανάλυση του τι είναι AIS, πως δουλεύει και τι βλέπουμε εμείς στα διάφορα sites.

AIS – Automatic Identification System

Είναι ένα σύστημα πομποδεκτών που λειτουργούν με συχνότητες VHF. Το σύστημα πλέον είναι υποχρεωτικό βάσει της SOLAS για πλοία άνω των 500κοχ, για πλοία άνω των 300κοχ όταν εκτελούν διεθνείς πλόες και για όλα τα επιβατηγά πλοία ανεξαιρέτως χωρητικότητας. Τα τελευταία χρόνια δε, πομποδέκτες AIS φέρουν ψαράδικα ενώ πολλά βοηθήματα για τη ναυσιπλοία έχουν πομπό AIS, όπως τσαμαδούρες, φάροι καθώς και εικονικά σημεία βοηθητικά για τη ναυσιπλοία.

Το AIS είναι μία συσκευή που εγκαθίσταται στο πλοίο και παρέχει σημαντικές πληροφορίες, όπως στοιχεία του πλοίου (μήκος, πλάτος, ΔΔΣΚ, MMSI κ.ο.κ.) τα οποία είναι τα στατικά στοιχεία του πλοίου και πληροφορίες όπως αριθμός μελών πληρώματος, προορισμός, βύθισμα που είναι τα δυναμικά, δηλαδή στοιχεία που αλλάζουν κατά περίπτωση. Παράλληλα το AIS είναι συνδεδεμένο με διάφορα βοηθητικά όργανα του πλοίου για να παρέχει περαιτέρω στοιχεία, όπως το στίγμα (από το GPS), την πορεία (από την πυξίδα), την ταχύτητα (είτε από το GPS είτε από το δρομόμετρο). Τα στοιχεία αυτά εκπέμπονται και είναι διαθέσιμα στα πλοία που διαθέτουν πομποδέκτη AIS ή δέκτη AIS σε διάφορες υπηρεσίες ξηράς.

Το AIS, ως πομποδέκτης συχνοτήτων VHF, έχει χρήση μόνο όταν ένας πομπός και ένας δέκτης βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, όσο είναι η οπτική επαφή. Μιλάμε συνήθως για 20-30 μίλια απόσταση ενώ διάφορες καιρικές συνθήκες μπορεί να επεκτείνουν ή περιορίσουν το εύρος επικοινωνίας. Πρακτικά, ένα πλοίο που βρίσκεται στη Μονεμβασιά δεν βλέπει στην συσκευή του AIS ένα πλοίο που είναι στη Νεάπολη, λόγω των εμποδίων. Αντίστοιχα ένα πλοίο που βρίσκεται στο Ηράκλειο δεν βλέπει ένα πλοίο που είναι στην Ανάφη, κι ας έχει ανεμπόδιστο πεδίο, καθώς η απόσταση είναι τέτοια που τα κύματα VHF δεν μπορούν να ταξιδεύσουν λόγω της καμπυλότητας της γης αλλά και λόγω της απόστασης.

Ο αξιωματικός φυλακής είναι υπεύθυνος για να εισάγει τα πραγματικά δεδομένα στην συσκευή έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι την κατάσταση του πλοίου, δηλαδή αν είναι εν πλω, αγκυροβολημένο ή περιορισμένης ικανότητας χειρισμών. Επίσης εισάγει τα δεδομένα για τον προορισμό, το τρέχον βύθισμα και τα μέλη του πληρώματος. Για αυτό το λόγο το AIS θεωρείται και ένας πιο εύκολος αναφοράς των πλοίων προς συστήματα επιτήρησης, ελεγχόμενες περιοχές από κατά τόπους συστήματα αναφοράς (Piraeus VTS) καθώς μπορούν εύκολα να δουν αρκετές πληροφορίες και έτσι το πλοίο αναφέρει λιγότερες μέσω ασυρμάτου.

 

Ιστοσελίδες απεικόνισης δεδομένων AIS

Μιλάμε για τις γνωστές σε όλους μας σελίδες όπως marinetraffic, vesselfinder, shiptracking κλπ. Όλες αυτές οι σελίδες λειτουργούν βασιζόμενες στα δεδομένα που τα πλοία παρέχουν. Η ανάπτυξη των δεδομένων τους προέρχεται από επίγειους σταθμούς που έχουν εγκαταστήσει προκειμένου να λαμβάνουν τα δεδομένα από τα πλοία. Εγκαθιστούν δέκτες AIS σε σημεία ενδιαφέροντος οι οποίοι δέκτες συλλέγουν τα δεδομένα από τα παραπλέοντα πλοία. Φυσικά και εδώ ισχύει ο περιορισμός της απόστασης που μπορούν να «δουν» οι δέκτες, καθώς τα κύματα των VHF εντοπίζονται σε αποστάσεις οπτικής επαφής όπως αναφέραμε παραπάνω. Για αυτό το λόγο ας πούμε δεν υπάρχει κάλυψη μεταξύ Κρήτης και Αιγύπτου καθώς ακόμα και σε όλα τα νότια παράλια της Κρήτης και βόρεια παράλια της Αιγύπτου να βάζαμε δέκτες, θα κάλυπταν μία ζώνη περίπου 30 μιλίων με το ενδιάμεσο να μένει ακάλυπτο. Σε περιπτώσεις συγκεκριμένων συνθηκών καιρού, ίσως η κάλυψη να επεκτείνεται ή περιορίζεται.

Οι ιστοσελίδες εμφανίζουν αυτά τα δεδομένα λοιπόν όπως η κάθε μία επιλέγει, καθώς είναι το «προιόν» που πλασάρει στην ουσία, εννοώντας φυσικά τον τρόπο παρουσίασης. Η μία σελίδα απεικονίζει τα επιβατηγά με μπλε, η άλλη με μωβ π.χ.

Το σημαντικό όμως είναι πως οι χρήστες των σελίδων οφείλουν να βλέπουν τα δεδομένα σωστά και να μην παρερμηνεύονται, και θα αναφερθούμε στο Marinetraffic.

 

Marinetraffic

Είναι η πρώτη σελίδα που ξεκίνησε στην Ελλάδα από την Ελλάδα. Σήμερα εχει επεκταθεί αρκετά και προσφέρει πολλές υπηρεσίες, οι περισσότερες με πληρωμή. Θα αναλύσω αυτήν μιας και είναι η πιο διαδεδομένη για χρήση στην Ελλάδα.

Όταν ο χειριστής του πομποδέκτη στο πλοίο δηλώσει προορισμό, το marinetraffic κάνει αυτόματη αναγνώριση βάσει UNLOCODE και εμφανίζει το λιμάνι προορισμού ή προσπαθεί να κατανοήσει το λιμάνι αν γραφτεί ολογράφως. Για παράδειγμα, το Seabourn Ovation όπως βλέπουμε στο μπλε πλαίσιο έχει αναφέρει ως προορισμό GR PIR. Αυτόματα το marinetraffic το διάβασε και το έβαλε ως Piraeus (στο κόκκινο πλαίσιο). Αντίστοιχα το βλέπουμε και στην εφαρμογή για κινητά, όπου στην δεύτερη καρτέλα φαίνεται ο προορισμός που το εκάστοτε πλοίο δηλώνει στην συσκευή AIS άσχετα με το τι μπορεί να εμφανίσει το marinetraffic.

1SO.thumb.png.d3049afd5dbc01d85ada951168832072.pngSO.thumb.jpg.d3ee4b97c71b34471cb59b2670804b23.jpg

Αντίστοιχα στο Kydon Palace βλέπουμε ότι ο χειριστής στο πλοίο έχει δηλώσει ως προορισμό στο AIS Grpir (μπλε πλαίσιο) αλλά το marinetraffic εμφανίζει Ηράκλειο! (κόκκινο πλαίσιο). Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι το πλοίο θα πάει Ηράκλειο. Προφανώς ο κώδικας του marinetraffic χρησιμοποιεί και άλλα δεδομένα, όπως πχ το ιστορικό του κάθε πλοίου. Εν προκειμένω μπορεί να αναγνωρίζει ότι το πλοίο είναι ήδη στον Πειραιά οπότε δεν μπορεί να έχει σαν προορισμό αυτό το λιμάνι, μιας και βάσει ιστορικού πρέπει να φύγει για Ηράκλειο. Αυτό καθαρά δική μου σκέψη, η οποία ενδεχομένως να εξηγεί την απόκλιση του marinetraffic.

1KP.thumb.png.87d2980b58a702b8c5c59c1cd61f9370.pngKP.thumb.jpg.7002a5b0849aaa98efa6a8e1732e6948.jpg

Ως αποτέλεσμα, θέλει προσοχή όταν παρατηρούμε τα δεδομένα απεικόνισης ιστοσελίδων, καθώς άλλα δηλώνουν τα πλοία και άλλα εμφανίζει η εκάστοτε σελίδα. Πολλά πλοία γράφουν στο AIS σαν προορισμό όλα τα λιμάνια που πιάνουν, με το marinetraffic να κάνει…μαντεψιες που πάει το πλοίο, ίσως βάσει πορείας και ιστορικού. Ωστόσο για αυτό το λόγο, ο IMO (International Maritime Organisation) έχει εκδώσει οδηγία η οποία λέει πως στις συσκευές AIS πρέπει να δηλώνεται ο προορισμός βάσει UNLOCODE είτε αυτούσιος είτε μαζί με τον αφετήριο λιμένα, δηλαδή είτε GRHER είτε GRPIR>>GRHER.

Τέλος, το marinetraffic δείχνει με ρόμβο ένα πλοίο σταματημένο και με βελάκι όταν είναι εν κινήσει. Αυτό βασίζεται σε δική του ρύθμιση, όταν το πλοίο υπερβαίνει την ταχύτητα των 0,5 κόμβων να το εμφανίζει με βελάκι εν κινήσει. Όμως η κατάσταση του πλοίου είναι αυτή που δηλώνεται μέσω της συσκευής AIS, δηλαδή αγκυροβολημένο ή εν πλω ή ακυβέρνητο. Ένα πλοίο που το marinetraffic θα το δει με 0.6 κόμβους, θα το δείξει με βελάκι. Εύκολα μπορεί κάποιος να το παρανοήσει, αλλά αυτό το πλοίο μπορεί να είναι και αγκυροβολημένο και απλά με την κίνηση που κάνει πάνω στην άγκυρα να ξεπεράσει τους 0.5 κόμβους.

Το AIS είναι σημαντικό βοήθημα για τη ναυτιλία και τους ναυτικούς, αλλά για όσους το παρακολοθούν μέσω των διάφορων σελίδων μπορεί να είναι και challenge. Εξ ου και οι ανωτέρω διευκρινήσεις. Φυσικά όποιος έχει απορίες τις παραθέτει, άλλωστε είναι πολλά πίσω και γύρω από το AIS.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Προς ενημέρωση των μελών, η ιστοσελίδα παροχής πληροφοριών AIS, το marinetraffic, αντιμετωπίζει προσωρινό πρόβλημα, συνεπώς δεν παρέχονται αξιόπιστες και ακριβείς πληροφορίες. 

 

Screenshot_20220228_121203.jpg

Link to comment
Share on other sites

To παρατηρησα και εγω. Ενδιαφερον ειναι το 3d feature που εβαλαν.

Επίσης το Marine Traffic εκανε και αυτο καποιες αλλαγες. Αμα τωρα θελετε να δειτε την προηγουμενη πορεια πλοιου την βλεπετε σαν time lapse του ταξιδιου

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...