Jump to content
Shipfriends

Σύγκριση Επιβατηγών Οχηματαγωγών πλοίων


Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Replies 653
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Θέλεις να πεις ότι τα μισθωμένα έρχονται πιό φθηνά από τα ιδιόκτητα; Δεν νομίζω. Και το Καλοκαίρι τι θα κάνει που θα είναι αυξημένες οι ανάγκες σε κρεβάτια;

 

Εννοειται οτι ειναι πιο φθηνα και το εχουμε γραψει και εξηγησει δεκαδες φορες οτι εχουν περιπου 50% μικροτερο λειτουργικο κοστος απο τα αντιστοιχα ελληνικα λογω επανδρωσης.

 

Ειδαλλως ηλιθιοι θα ηταν να τα ναυλωνανε? :P

 

Οσο για τα κρεβατια δεν νομιζω οτι θα κλαψει η Ευρωπη για το ενα διμηνο max που ειναι πλεον αυξημενη η κινηση το χρονο.Με βαση μαλιστα τα στοιχεια απο το site της ΑΝΕΚ το Coraggio και το Forza εχουν μολις..6 κρεβατια λιγοτερα απο τα Κρητη.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

To Coraggio εχει 462 κρεβάτια σε 117 καμπινες, συνολικά 869 επιβάτες. Στη μετασκευή οι καμπίνες επιβατών που προστέθηκαν ήταν 50. Θα χαρα ειναι για Βενετία. Αν είχε και ελληνική σημαία με ελληνικό πλήρωμα θα ήταν ακόμη καλύτερα, όλοι θέλουμε να βλέπουμε τους ναυτικούς μας να επανδρώνουν πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Δέχτηκε και το Forza προσθήκη καμπινών ή έμεινε στις 268 κλίνες και 600 επιβάτες σύνολο;

Τα ΣΦ1/ΙΙ πρέπει να έχουν 392 κλίνες επί 950 επιβατών σύνολο.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, το Forza έχει την ίδια έκταση και διάταξη υπερκατασκευών με τα Superfast I/II, με χαρακτηριστικότερο το χτίσιμο στο τελευταίο ντεκ πίσω από την γέφυρα. Το Corragio, από την άλλη, δεν έχει καμπίνες στο τελευταίο ντεκ (δεν γνωρίζω την αρίθμηση), αλλά έχει υποστεί την μετασκευή πρύμα που αναφέρει ο .voyager.

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από το γεγονός ότι δε χρειάζεται το BS Patmos ετήσια, θα δυσκολευτεί το BS Delos στη γραμμή αφού δεν διαθέτει καμπίνες παρά μόνον σαλόνια.

Link to comment
Share on other sites

Μολις 116 κλινες το "Δηλος". Αλλα και το "Μυκονος" δεν διαφερει τρελά..., 146 κλινες, Τετοια πλοια μπορουν να σταθουν μονο στις κυκλαδες σε αυθημερον δρομολογια

Link to comment
Share on other sites

...Μολις 116 κλινες το "Δηλος". Αλλα και το "Μυκονος" δεν διαφερει τρελά..., 146 κλινες....

Αν και οι παλαιότεροι εδώ μέσα έχουμε πλήρως εμπεδώσει την αδυναμία των εκ Μυτιλήνης καταγομένων να ΜΗΝ κοιμηθούν μόλις μπουν σε βαπόρι από/προς Πειραιά, θα ήταν ενδιαφέρον αν γνώριζε κάποιος τι πληρότητες έχουν οι (θεωρητικά λίγες) καμπίνες των BS Delos/Nissos Mykonos και μάλιστα τις καθημερινές, όχι τώρα στις γιορτές και τις πανηγύρεις.

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα είναι η έλλειψη τετράκλινων καμπινών στο Νήσος Μύκονος. Αυτό ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος ταξιδιού. Οι λίγες αυτές τετράκλινες τις παλιές καλές εποχές που πήγαινε στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης γέμιζαν αμέσως, οι δίκλινες όχι τόσο εύκολα.

 

Για το BS Delos δεν έχω άποψη αφού έχει περάσει μόνο από Κυκλάδες.

Link to comment
Share on other sites

Αν και οι παλαιότεροι εδώ μέσα έχουμε πλήρως εμπεδώσει την αδυναμία των εκ Μυτιλήνης καταγομένων να ΜΗΝ κοιμηθούν μόλις μπουν σε βαπόρι από/προς Πειραιά, θα ήταν ενδιαφέρον αν γνώριζε κάποιος τι πληρότητες έχουν οι (θεωρητικά λίγες) καμπίνες των BS Delos/Nissos Mykonos και μάλιστα τις καθημερινές, όχι τώρα στις γιορτές και τις πανηγύρεις.

 

Ως παλιος ΕΣΥ εδω μεσα, γνωριζεις τις πληροτητες?

Το πρόβλημα είναι η έλλειψη τετράκλινων καμπινών στο Νήσος Μύκονος. Αυτό ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος ταξιδιού. Οι λίγες αυτές τετράκλινες τις παλιές καλές εποχές που πήγαινε στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης γέμιζαν αμέσως, οι δίκλινες όχι τόσο εύκολα.

 

Για το BS Delos δεν έχω άποψη αφού έχει περάσει μόνο από Κυκλάδες.

 

Οι καμπινες σε ολα τα πλοια με 2 κλινες, διαθετουν extra 2 κουκετες ωστε να γινονται 4κλινες αμα χρειαστει. Και σε ολα τα πλοια οι 4κλινες υπερτερουν απο τις 2κλινες. Το "Χιος" διαθετει 72 καμπινες και 240 κλινες

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μαλλον σαν παππουτσι θα το λεγα μιας και πισω ολα τα superfast''ξεχασαν''να τα χτισουν..  :lol:

 

Το ακριβώς αντίθετο, Mίλτο. Περισσότερο σε σχεδιαστική παρέμβαση ("design-ιά!) έφερνε η πρύμνη των Superfast απ' όταν πρωτο-έπλευσαν (με πιο όμορφες εκείνες των 6 τελευταίων κατ' εμένα), παρά σε πρύμνη που ξέχασαν να χτίσουν. Γενικά τα πλοία αυτά είναι σχεδιαστικά "σε άλλη διάσταση" (το κόψιμο πρύμα, πλώρες κλειστές στα 8, υπερκατασκευές, φουγάρα, φτερά, φιμέ γέφυρες, ανθρακί γραμμές στο accommodation, φορτίστηκα συναισθηματικά πάλι  :D ). Γι' αυτο άλλωστε και όταν χτίστηκε πρύμα το Superfast II ως Mega Express Four έγινε για γέλια. Όσο πιο χτισμένο πρύμα ένα σκαρί, τόσo περισσότερο χάνεται η αρμονία στο outline και πιο boxy γίνεται (δες τα Cruise, τα Παλάς και λοιπό αδιάφορο (σχεδιαστικά) "παρεάκι" της Fincantieri, Έλυρος, μεγάλα σταράκια κι από την άλλη Stena Superfast, Superspeed, Spirit of Britain). Βέβαια, παίζουν ρόλο πάντα και οι απαιτήσεις της εταιρείας σε capacity για δεδομένες διαστάσεις. Όπως άσχημο είναι και το να συγκεντρώνεται το accommodation σε 2,3, 4 decks πλώρα, σαν το Sorrento.

 

"Από πλευράς αναλογιών και ισοβαρούς κατανομής των όγκων (...) Ο τρόπος που μοιράζονται τα βάρη, οι όγκοι, σε όλο το βαπόρι, πλώρα, πρύμα, πάνω, κάτω."

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Μια designια δεν παει να πει ομως οτι ειναι αρεστη σε ολους οσο μπροστα κι αν ειναι για την εκαστοτε εποχη. ;) 

 

Οι σειρες της Fossen της περιοδου 1997-2001  λογου χαρη ειναι ενα παραδειγμα ενος αρμονικου κλεισιματος της''σιλουετας''ενος πλοιου χωρις να δημιουργειται πρυμα ουτε κουτι,αλλα ουτε και ενα ξαφνικο κενο το οποιο συμπληρωνει μια(με ωραια θεα μεν)αλλα ασχημη τζαμαρια.

 

Edit:Για να μην μιλησω για την τραγικη (ημι)σκεπαστη πλωρη των περισσοτερων φαστ και σε φορτισω περισσοτερο.. :lol: 

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Θες να μην κοιμηθώ απόψε; :D

 

Tα Fossen είναι πολύ όμορφα (αγαπημένα) σκαριά, τα "hybrid" Fossen (ANEK) ακόμη πιο όμορφα. Αλλά ως εκεί, τίποτα το καινοτόμο. Απλώς κρίνουμε διαφορετικά, ok  :)

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Οντως,μπαουλο δεν το λες.Τη χαρη του μπαουλου την εχουν αλλα.Μαλλον σαν παππουτσι θα το λεγα μιας και πισω ολα τα superfast''ξεχασαν''να τα χτισουν.. :lol: 

 

Μάλιστα! Να τα τυλίξω ή να τα πάρω για το σπίτι? Μα καλά τι άλλο θα ακούσω από τους οπαδούς του Grimaldi?  

 

Πιστεύω κάποιος να σκέφτηκε ότι το ανοιχτό πάνω και πίσω deck είναι για τα φορτηγά που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία ώστε σε περίπτωση ατυχήματός

 

1) η πιθανή έκρηξη να μη διαλύσει το ξενοδοχειακό κομμάτι του πλοίου και χαθούν αρκετές ανθρώπινες ζωές,

2) η πυρόσβεση από αέρος να είναι ευκολότερη  

3) Να μη περάσουν ουσίες τοξικές από τους καπνούς στους χώρους των επιβατών με ανυπολόγιστες συνέπειες άλλα και ο χώρος του garage να είναι αεριζόμενος πλήρως ώστε τα μέλη του πληρώματος να μη κινδυνεύουν με αναθυμιάσεις κατά τη διαδικασία της πυρόσβεσης. 

4) Οι υλικές ζημίες από μια έκρηξή στα από πάνω deck να είναι όσο το δυνατόν ποιο περιορισμένης κλίμακας. 

.

.

.

 

Τα πλοία αυτά δεν χτίστηκαν αποκλειστικά για την αγορά της Αδριατικής ή του Αιγαίου όπου μεταφορά χημικών, τοξικών ουσιών κτλ δεν γίνεται και πολύ συχνά γιατί δεν υπάρχει βιομηχανία στη χώρα μας. Στις χώρες του βορρά όμως τέτοια επικίνδυνα φορτία είναι σύνηθες φαινόμενο. Οι άνθρωποι έφτιαξαν καράβια για "διεθνή καριέρα" και όχι μόνο για την ψωροκώσταινα. 

Τι να λέμε τώρα!!!  ο άνθρωπος και το επιτελείο Παναγόπουλου ήταν πολύ μπροστά για την εποχή τους αλλά και πολύ καλύτεροι της πατρίδας τους.

 

ΥΓ. Τελικά είναι ακόμα πολύ έντονα τα σημάδια του ραγιαδισμού.

 

 

και παρά την ασχήμια του (σαν μπαούλο) φαινόταν πλοίο με μεγάλες χωρητικότητες και σε αυτοκίνητα αλλά και σε καμπίνες και αρκετά πρακτικό σε σχέση με τα άλλα της Αδριατικής. Θα τολμούσα να πω εφάμιλλο των Cruise και θα ταίριαζε στον Μπαρμπαμανώλη και τις γραμμές του.

 

 

 

Εάν θεωρείς τα cruise τόσο μπροστά σε πρακτικότητα, εμφάνιση κτλ. να σου θυμίσω ότι τα SF V,VI είναι του 2000-2001 και τα cruise 2009-2010. 

 

Είναι πχ. σα να μου λες ότι το BMW 5 series του 2010 είναι οριακά  καλύτερο από το μοντέλο του 2000! Αυτό δεν θεωρείται εξέλιξη πάντως μάλλον για οπισθοδρόμηση το βλέπω.

Edited by PAS13
Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω κάποιος να σκέφτηκε ότι το ανοιχτό πάνω και πίσω deck είναι για τα φορτηγά που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία ώστε σε περίπτωση ατυχήματός

 

Eίναι γνωστό αυτό, αν δεν κάνω λάθος έχει αναφερθεί και στο φόρουμ.

Link to comment
Share on other sites

Σε περιπτωση ατυχηματος δεν σε σωζει τιποτα...

 

Και το ΙΙΙ με ανοικτο, εν μερει, γκαραζ την πατησε και το Lisco Gloria με ανοικτο γκαραζ εγινε καρβουνο...

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω κάποιος να σκέφτηκε ότι το ανοιχτό πάνω και πίσω deck είναι για τα φορτηγά που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία ώστε σε περίπτωση ατυχήματός

 

Και όχι μόνο. Μπορώ να σκεφτώ κι άλλους λόγους για να επιλέξουν αυτή την σχεδιαστική οδό, όπως πχ εξοικονόμηση υλικού στο χτίσιμο άρα και μειωμένο κόστος κατασκευής, μειωμένα έξαλα στην πρύμνη άρα και μικρότερη αντίσταση στον άνεμο κατά τις μανούβρες άρα και καλύτερη απόκριση, βελτιωμένη αεροδυναμική του σκαριού, συγκέντρωση βαρών πιο κοντά στο κέντρο βάρους του πλοίου με όποιες συνέπειες έχει αυτό στην ευστάθεια και συμπεριφορά σε κυματισμό..

(τα παραπάνω είναι εκτιμήσεις δικές μου, διορθώσεις ευπρόσδεκτες)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι φίλε Πέτρο κάνω το σταυρό μου με το περιστατικό του Κρήτη Ι που τη γλίτωσε "μόνο" με λίγες νταλίκες καμμένες..... Αναμφίβολα τα θέματα ασφάλειας και πρακτικότητας τα γνωρίζουν οι ναυπηγοί και οι αρχιτέκτονες εσωτερικών χώρων καλύτερα από μας και σχεδιάζουν όπως μπορούν καλύτερα, απλώς εδώ λέμε τη γνώμη ή την εμπειρία μας από ταξίδια, επισκέψεις κλπ. Οι απόψεις είναι σίγουρο ότι είναι υποκειμενικές για κάθε παράμετρο, και φυσικά είναι θέμα πως το βλέπει και το ζει ο επιβάτης σε κάθε ταξίδι. Και τα παλάτια του Ηρακλείου που τα γνωρίζω πολύ καλά μπορείς να τα πεις πρακτικά με μια πρώτη ματιά, καλοσχεδιασμένα και με 7 αίθουσες αεροπορικά αλλά όταν κάποιος (υπό την ανοχή του πληρώματος και γενικά της εταιρείας) θέλει 3 αεροπορικά για πάρτη του, άλλα 3 για την κοπελιά και άλλα 3 για τις αποσκευές του με μόνο δικαίωμα ότι "πρόλαβε πρώτος" και άναγκάζει άλλους να τη βγάλουν στις σκάλες, στα σαλόνια και στα βαρκοθυλάκια, είναι σαφές ότι δεν είναι πλέον πρακτικό για κάποιους. Όσο για την ασφάλεια, το πλοίο δεν παύει να είναι κατασκευή από μέταλλο και χημικές ύλες με μηχανές, καύσιμα και πολλές φορές επικίνδυνα φορτία με ότι αυτό συνεπάγεται ειδικά σε περίπτωση πυρκαγιάς, όσο ασφαλές και αν έχει σχεδιαστεί. Γι αυτό προσυπωγράφω όλες τις γνώμες σας για κάθε πλοίο που αναφέρατε όσον αφορά την ασφάλεια.   

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...