Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
Nick the Greek

Ο ΙΜΟ προχωρά σε δέσμευση για περαιτέρω μείωση ρύπων με ορίζοντα το 2050

Recommended Posts

Κι ενώ στην Ελλάδα είμαστε συγκεντρωμένοι στην επαρχιακή μας ακτοπλοική πραγματικότητα, στο Λονδίνο έλαβε χώρα αυτή την εβδομάδα η MEPC 72(Marine Environmental Protection Committee) του ΙΜΟ κι έλαβε αποφάσεις που θα μας επηρεάσουν σαν βιομηχανία(για όσους από εμάς δουλεύουν σε αυτήν) και σαν χρήστες/χομπίστες(επιβάτες/όσοι παρακολουθούν το χώρο από hobby). Να το επίσημο briefing του ΙΜΟ:

 

Quote

 

Nations meeting at the United Nations International Maritime Organization (IMO) in London have adopted an initial strategy on the reduction of greenhouse gas emissions from ships, setting out a vision to reduce GHG emissions from international shipping and phase them out, as soon as possible in this century. 

The vision confirms IMO’s commitment to reducing GHG emissions from international shipping and, as a matter of urgency, to phasing them out as soon as possible.

More specifically, under the identified “levels of ambition”, the initial strategy envisages for the first time a reduction in total GHG emissions from international shipping which, it says, should peak as soon as possible and to reduce the total annual GHG emissions by at least 50% by 2050 compared to 2008, while, at the same time, pursuing efforts towards phasing them out entirely.

The strategy includes a specific reference to “a pathway of CO2 emissions reduction consistent with the Paris Agreement temperature goals”.

The initial strategy was adopted by IMO’s Marine Environment Protection Committee (MEPC), during its 72nd session at IMO Headquarters in London, United Kingdom. The meeting was attended by more than 100 IMO Member States. 

The initial strategy represents a framework for Member States, setting out the future vision for international shipping, the levels of ambition to reduce GHG emissions and guiding principles; and includes candidate short-, mid- and long-term further measures with possible timelines and their impacts on States. The strategy also identifies barriers and supportive measures including capacity building, technical cooperation and research and development (R&D).

IMO Secretary-General Kitack Lim said the adoption of the strategy was another successful illustration of the renowned IMO spirit of cooperation and would allow future IMO work on climate change to be rooted in a solid basis.

He told delegates, “I encourage you to continue your work through the newly adopted Initial GHG Strategy which is designed as a platform for future actions. I am confident in relying on your ability to relentlessly continue your efforts and develop further actions that will soon contribute to reducing GHG emissions from ships.”

According to the “Roadmap” approved by IMO Member States in 2016, the initial strategy is due to be revised by 2023.

Continuing the momentum of work on this issue, the Committee agreed to hold the fourth Intersessional meeting of the Working Group on Reduction of GHG emissions from ships later in the year. This working group will be tasked with developing a programme of follow-up actions to the Initial Strategy; further considering how to progress reduction of GHG emissions from ships in order to advise the committee; and reporting to the next session of the MEPC (MEPC 73), which meets 22-26 October 2018.

IMO has already adopted global mandatory measures to address the reduction in GHG emissions from ships. IMO is also executing global technical cooperation projects to support the capacity of States, particularly developing States to implement and support energy efficiency in the shipping sector.

 

 

Για να το κάνω πιο κατανοητό, είναι μια δέσμευση του ΙΜΟ πως θα προβεί σε περαιτέρω μέτρα/πολιτικές/κανονισμούς προκειμένου με ορίζοντα το έτος 2050, οι εκπομπές ρύπων από τη ναυτιλία παγκοσμίως να μειωθούν τουλάχιστον 50% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008. Το έτος 2008 έχει σημασία διότι αν θυμάμαι καλά τότε επισημοποιήθηκαν οι στόχοι για το Global Sulphur Cap του 2020 που έρχεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς κι ενώ οι ακτοπλοικές μας εταιρείες ασχολούνται με τα ΣΑΣ και τις επιδοτούμενες γραμμές. Μέσα στα επόμενα χρόνια λοιπόν, αναμένουμε νέα μέτρα κι αποφάσεις για τον περιορισμό των εκπομπών Greenhouse Gas(ας βοηθήσει κάποιος με τον ελληνικό όρο), συμπεριλαμβανομένου και του CO2.

 

Και για να μη νομίζετε πως πρόκειται για μια σύναξη μόνο των Κουρουμπλήδων και των Σαντορινιών αυτού του πλανήτη, στην MEPC συμμετέχουν πέρα από πολιτικούς διάφοροι οργανισμοί(US Coast Guard, Intertanko, BIMCO κλπ), λίγες ΜΚΟ όπως και παγκοσμίου επιπέδου εταιρείες, τόσο πλοιοκτήτριες, όσο και ναυλώτριες. Κάτι που δεν αναφέρει το communique του ΙΜΟ αλλά είμαι σε θέση να γνωρίζω, είναι πως ανάμεσα στις πάνω από 100 χώρες που συμμετείχαν, υπήρξαν μόνο 2 μειοψηφήσαντες στην απόφαση. Η Σαουδική Αραβία και η χώρα του πιο καθυστερημένου πολιτικού άνδρα που έφτασε στο ύπατο αξίωμα, στην σύγχρονη ιστορία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Αέρια Θερμοκηπίου" η ελληνική απόδοση από διάφορος φορείς, πχ ΤτΕ. Η κοινωνία και οι φορείς της ασχολούνται με την ακτοπλοϊα και τα παρελκόμενα. Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία τι μέτρα παίρνει?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε σχέση με το παραπάνω κείμενο είναι προφανώς νωρίς να έχουν οποιαδήποτε αντίδραση. Πλήν όμως με αφορμή το Global Sulphur Cap του 2020 που έχει αποφασισθεί από το 2008, τα αντανακλαστικά είναι κατά την άποψή μου λιγάκι χλιαρά κι απογοητευτικά. Και το λέω αυτό γιατί είμαστε 1.5 χρόνο πρίν την εφαρμογή και με όσους έχω συζητήσει, επισήμως κι ανεπισήμως, είναι σε μια φάση "κάτσε να δούμε τι θα γίνει" διότι όλοι έχουν την εντύπωση πως στο τέλος θα έχουμε κάποιου είδους αναβολή, παράταση ή περίοδο χάριτος, κάτι το οποίο σε εμένα τουλάχιστον δεν προκύπτει από πουθενά. 

 

Προφανώς υπάρχει η εύκολη λύση και η λύση αυτή είναι χρήση Marine Gas Oil στις κύριες μηχανές, κάτι που τη δεδομένη χρονική στιγμή φαντάζει η οδός που θα ακολουθήσει η πλειοψηφία. Για μένα όμως αν θέλεις να λέγεσαι η πρώτη ναυτιλία στον πλανήτη, οφείλεις να είσαι ηγήτορας σε ορισμένα πράγματα. Και τουλάχιστον να ψάχνεσαι για νέες τεχνολογίες κι επιλογές, όχι να μαδάς τη μαργαρίτα και στο τέλος να ακολουθείς ό,τι αποφασίσουν άλλοι. Γι αυτό και θεωρώ πραγματικά υποδειγματική την πολιτική του Αλέξανδρου Παναγόπουλου, έστω κι αν αυτή τελικά δεν στεφθεί  με επιτυχία. Τουλάχιστον επιδεικνύει ανήσυχο πνεύμα και πρωτοπορία. 

 

Και για να το πάω κι ένα βήμα παραπέρα αγαπητέ gtogias, δεν είναι μόνο τα πλοία. Διαβάζω στο shipfriends για διάφορα νησιά, επί παραδείγματι τη Ζάκυνθο που προσπαθούν να φτιάξουν "cruise terminals". Επί της ουσίας πρόκειται για απλές προβλήτες. Γενικότερα το θέμα αντιμετωπίζεται με τη λογική του "ρίχνουμε 5 μπλόκια στη θάλασσα, κάνουμε έναν κυματοθραύστη, βάζουμε και μια μπάρα με 2 λιμενικούς κι είμαστε έτοιμοι". Δε νομίζω πως καταλαβαίνει κανείς το ότι σε λίγα χρόνια πολλά αν όχι όλα τα κρουαζιερόπλοια που θα έρχονται στην Ελλάδα, θα καίνε LNG και άλλα παρόμοια καύσιμα νέας τεχνολογίας. Δε βλέπω πουθενά να γίνεται κάποια μελέτη/προεργασία γι αυτά τα θέματα και δε νομίζω πως περνάει κανενός από το μυαλό πως ένα κρουαζιερόπλοιο οσονούπω θα έχει ένα διαφορετικό σετ αναγκών και απαιτήσεων προκειμένου να πιάσει σε ένα οποιοδήποτε λιμάνι. Και όλα αυτά, είναι σαν αποτέλεσμα των αποφάσεων του ΙΜΟ, όπως αυτήν που παρέθεσα παραπάνω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ απολύτως για την έλλειψη οποιασδήποτε ανησυχίας ή προβληματισμού για τις επερχόμενες αλλαγές, τουλάχιστον από τους θεσμικούς φορείς. Εξάλλου, πλην της "παραχώρησης" προς την ποντοπόρο ναυτιλία της διατήρησης ένστολου σώματος που τους εκπροσωπεί στα διεθνή φόρα, δεν έχω δει άλλη θεσμική παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας. Πιο πολύ θα περίμενα να δω τις αντιδράσεις των μεγάλων παικτών της αγοράς, είτε ιδιωτικώς είτε σε επίπεδο των φορέων τους. Για τις τοπικές κοινωνίες, τα διαβόητα λιμενικά ταμεία και τους πλείστους άλλους εμπλεκόμενους στην μικρο-πραγματικότητα μας, δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος. Ας καταφέρουν να διαχειριστούν την τρέχουσα καθημερινότητα και ας αφήσουν τα "οράματα" και τους "σχεδιασμούς για το μέλλον" για αργότερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Nick the Greek said:

υπήρξαν μόνο 2 μειοψηφήσαντες στην απόφαση. Η Σαουδική Αραβία και η χώρα του πιο καθυστερημένου πολιτικού άνδρα που έφτασε στο ύπατο αξίωμα, στην σύγχρονη ιστορία.

Οι ΗΠΑ; :P

2 hours ago, gtogias said:

 Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία τι μέτρα παίρνει?

 

2 hours ago, Nick the Greek said:

Σε σχέση με το παραπάνω κείμενο είναι προφανώς νωρίς να έχουν οποιαδήποτε αντίδραση. Πλήν όμως με αφορμή το Global Sulphur Cap του 2020 που έχει αποφασισθεί από το 2008, τα αντανακλαστικά είναι κατά την άποψή μου λιγάκι χλιαρά κι απογοητευτικά.

 

52 minutes ago, gtogias said:

Συμφωνώ απολύτως για την έλλειψη οποιασδήποτε ανησυχίας ή προβληματισμού για τις επερχόμενες αλλαγές, τουλάχιστον από τους θεσμικούς φορείς. 

νομιζω οτι η αντιδραση/απαθεια/αρνηση σε οποιδηποτε αλλαγη, η οποια συνεπαγεται κοστος για την ελληνικη ναυτιλιακη "βιομηχανια", ειδικα αν η αφορμη ειναι περιβαλλοντικα ζητηματα, που απασχολουν μονο τους "κουτοφραγκους", δεν εχει να κανει με τη σημερινη πολιτικη ηγεσια μονο. διαχρονικα οι ελληνες πλοιοκτητες επαιζαν κατενατσιο σε τετοια θεματα και η ελληνικη πολιτεια τους εκανε αβαντα.

στη δεκαετια του 1990, οταν ξυπνησε η ευρωπαϊκη ενωση και προσπαθουσε να ενσωματωσει τις διαταξεις του OPA 90 (διπυθμενα, διπλου κυτους κλπ), στην κοινοτικη και τις εθνικες νομοθεσιες, οι ελληνικες κυβερνησεις, οι ελληνες ευρωβουλευτες και οι ελληνες αξιωματουχοι στις βρυξελλες, κολυμπουσαν μεταξυ της αρνησης και της καθυστερησης.

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, proud_ionian said:

Οι ΗΠΑ; :P

νομιζω οτι η αντιδραση/απαθεια/αρνηση σε οποιδηποτε αλλαγη, η οποια συνεπαγεται κοστος για την ελληνικη ναυτιλιακη "βιομηχανια", ειδικα αν η αφορμη ειναι περιβαλλοντικα ζητηματα, που απασχολουν μονο τους "κουτοφραγκους", δεν εχει να κανει με τη σημερινη πολιτικη ηγεσια μονο. διαχρονικα οι ελληνες πλοιοκτητες επαιζαν κατενατσιο σε τετοια θεματα και η ελληνικη πολιτεια τους εκανε αβαντα.

στη δεκαετια του 1990, οταν ξυπνησε η ευρωπαϊκη ενωση και προσπαθουσε να ενσωματωσει τις διαταξεις του OPA 90 (διπυθμενα, διπλου κυτους κλπ), στην κοινοτικη και τις εθνικες νομοθεσιες, οι ελληνικες κυβερνησεις, οι ελληνες ευρωβουλευτες και οι ελληνες αξιωματουχοι στις βρυξελλες, κολυμπουσαν μεταξυ της αρνησης και της καθυστερησης.

 

Σωστός για τις ΗΠΑ, αυτοί και οι σείχηδες μειοψήφησαν, πιστοί στο δόγμα Trump περί προστασίας της βαριάς τους βιομηχανίας.

 

Η διαφορά του τότε με το τώρα βέβαια είναι πως οι συνθήκες είναι διαφορετικές, δεν ξέρω αν παίρνει της ελληνικές αρχές να μην το εφαρμόσουν στην εγχώρια ακτοπλοία από τη στιγμή που υπάρχει σχεδόν παγκόσμια κινητοποίηση για το κλίμα. Εδώ έχει ECA area ακόμη και η Κίνα πια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×