Jump to content
Shipfriends

Τα πλοία των Ιταλικών Επανορθώσεων


Recommended Posts

To ξαναγραφω γιατι το εστειλα αλλου στο site τα πλοια των επανορθοσεων ηταν τα τετραδυμα του1952 μιαουλης καναρης καραισκακης κολοκοτρωνης τα διδυμα αχιλλευς αγαμεμνων γνωστα απο την κρουαζιερα των εστεμενων και τη μετεπειτα καριερα τους κατω απο τα σινιλα του ωναση και τα τριδυμα του 1965 αδωνις ερως αφροδιτη τα οποια και ηθελε για να τα κανει κρουαζιεροπλοια ο καπτα γιαννης λατσης,αλλωστε στο αφροδιτη ηταν αναδοχος η μαριαννα λατση.Το ονομα τησ εταιριασ ειχε ακουστει οτι θα ηταν sex lines . τελικα τα πλοια τα πηραν αλλοι εγιναν κρουαζιεποπλοια με τα ονοματα ατλαντις ιασων και stella oceanis

Link to comment
Share on other sites

και τα τριδυμα του 1965 αδωνις ερως αφροδιτη
Είσαι βέβαιος ότι και αυτά τα 3 πλοία περιλαμβάνονται στις λεγόμενες επανορθώσεις, δηλαδή δωρεάν?

Ή μήπως ήταν κάποια άλλη ειδική καλή συμφωνία υπό τύπον επανορθώσεως?

Ρωτάω γιατί ήξερα μόνο τα πρώτα 6 (4+2) και μου φαίνεται παράξενο 20 χρόνια μετά την λήξη του Πολέμου ακόμα να επανορθώνουν και να μας χαρίζουν.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος τα κρουαζιερόπλοια παραγγέλθηκαν από τον ΕΟΤ, μετά το 1955 κατόπιν πρωτοβουλίας της τότε Κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, για να τονωθεί η τουριστική κίνηση που μόλις είχε αρχίσει. Τα πλοία εκχωρήθηκαν (πουλήθηκαν?) κατόπιν σε εφοπλιστές. Δεν πρέπει να ήταν μέρος των πολεμικών επανορθώσεων. Σωστά θυμάμαι όσα έχω διαβάσει πολύ παλαιότερα ή τα μπερδέψαμε χειρότερα?

Link to comment
Share on other sites

Ψάχνοντας τη βιβλιοθήκη μου, βρήκα το βιβλίο "Ο Πειραιάς και οι άνθρωποί του" του Πειραιώτη δημοσιογράφου Γ. Κόμη το οποίο εκδόθηκε το 2002 και το οποίο έχει εξώφυλλο έναν πίνακα του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου, ο οποίος σχεδόν φωτογραφικά έχει αποτυπώσει την Ακτή Τζελέπη στην οποία φαίνονται αραγμένα τα τρία από τα τέσσερα πλοία του παρόντος thread. Εύκολα αναγνωρίζεται το "Κολοκοτρώνης-Γ. Ποταμιάνος" (το βαμμένο μαύρο). Τα δύο άλλα δεν έχουν ονόματα στις πλώρες, αλλά δεδομένου ότι έχουν τα σινιάλα του Νομικού (τον σταυρό) μπορεί να είναι ο Κανάρης και ο Καραϊσκάκης. Βεβαίως μπορεί να μήν είναι κανένα από αυτά και ο μακαρίτης ο κυρ-Σπύρος να τα ζωγράφισε εικαστική αδεία με αποτέλεσμα εμείς να λέμε τώρα αηδίες, αλλά εν πάσει περιπτώσει, enjoy.

post-186-128326958672_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Τα δύο άλλα δεν έχουν ονόματα στις πλώρες, αλλά δεδομένου ότι έχουν τα σινιάλα του Νομικού (τον σταυρό) μπορεί να είναι ο Κανάρης και ο Καραϊσκάκης. Βεβαίως μπορεί να μήν είναι κανένα από αυτά και ο μακαρίτης ο κυρ-Σπύρος να τα ζωγράφισε εικαστική αδεία με αποτέλεσμα εμείς να λέμε τώρα αηδίες, αλλά εν πάσει περιπτώσει, enjoy.

[ATTACH]1510[/ATTACH]

B) Ο κυρ Σπύρος ήξερε τι ζωγράφιζε! Το σκαρί και των δύο άσπρων πλοίων που απεικονίζονται είναι το χαρακτηριστικό ίδιο σκαρί που είχαν (αποδεδειγμένα) ΚΑΙ τα τρία πλοία (ΜΙΑΟΥΛΗΣ, ΚΑΝΑΡΗΣ, ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ). Το ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ εγώ δεν το ήξερα, αλλά, όπως προκύπτει από τον εν λόγω πίνακα, ήταν, ίσως, το μόνο που διέφερε από τα άλλα, και όχι μόνον στο χρώμα. Εν αναμονή φωτογραφιών που έχω δώσει να γίνουν σε ηλεκτρονική μορφή:eek:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
...Εχω μιλησει με πιο μεγαλους απο μενα, που θυμουνται κατι Μιαουληδες, Καναρηδες Καραϊσκακηδες... Μπορει να ηταν καρυδοτσουφλα, ομως, εστω και σαν αρνητικες αναμνησεις, τα θυμουνται...

Αρνητικές αναμνήσεις για τα καράβια των Ιταλικών επανορθώσεων? Δεν νομίζω (;)), αν και τα πρωτοταξίδεψα όταν πλησίαζαν τα τριάντα τους. Ανευ διαθέσεως ωραιοποιήσεως του παρελθόντος, ας ζήσουν τα παρόντα playmobil τα μισά τους χρόνια και τα ξαναλέμε.

Link to comment
Share on other sites

Aν και βγαινουμε εκτος Ομηρου... Εχω ακουσει οτι τα Ιταλικα κουναγαν αρκετα σε κακοκαιρια και μυριζαν ασχημα εσωτερικα. Και φυσικα οτι ειχαν παγκους κτλ! Ολοι ομως στην Πατμο, εχουν να λενε για ΜΙΑ ΜΙΜΙΚΑ Λ. που πηγαινε ""σαν κρις κραφτ!"

Link to comment
Share on other sites

κατι Μιαουληδες, Καναρηδες Καραϊσκακηδες...
Όχι και κάτι! Ήταν ο Μιαούλης...ο Κανάρης...ο Καραϊσκάκης!!!
Εχω μιλησει με πιο μεγαλους απο μενα, που θυμουνται

Μπορει να ηταν καρυδοτσουφλα,

Εάν θεωρούν τα ανωτέρω - σαν πολεμικά στο ταξίδεμα - σαν καρυδότσουφλα....δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν:

ή έχουν απωλέσει την μνήμη τους ή δεν γνωρίζουν τι σημαίνει καρυδότσουφλο.

ΥΓ Μετά από πάνω 50 χρόνια που πρωτοταξίδεψαν και πάνω από 20 που έφυγαν τα τελευταία, υπάρχουν πολλοί που τα θυμούνται.

Πόσοι άραγε θα θυμούνται μετά από 10 χρόνια τα διάφορα Ι,ΙΙ.ΙΙΙ.ΙV κλπ?

Link to comment
Share on other sites

ΥΓ Μετά από πάνω 50 χρόνια που πρωτοταξίδεψαν και πάνω από 20 που έφυγαν τα τελευταία, υπάρχουν πολλοί που τα θυμούνται.

Πόσοι άραγε θα θυμούνται μετά από 10 χρόνια τα διάφορα Ι,ΙΙ.ΙΙΙ.ΙV κλπ?

Για να λεμε του στραβου το δικιο.. Το σκεφτομαι κι εγω αυτο... Οπως και να εχει, καλες ή κακες αναμνησεις ολοι εχουμε απο κατι. Οταν ομως αυτο ειναι κατι σαν γραμμη παραγωγης.... Ι ΙΙ ΙΙΙ ΙV... τι να εχεις να θυμασαι, αφου ολα πια θα ειναι ιδια?

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα άλλο Μιαούλης άλλο Ομηρος και άλλο τα διάφορα αριθμημένα νεοτευκτά.

Πάντως εγώ δεν πιστεύω πως οι συνθηκες ταξιδιού και ασφάλειας ήταν τόσο καλές σε πλόια σαν το Κολοκοτρώνης και το Καραισκάκης .Ο πατέρας μου εχεί πεί πως όταν ταξίδευαν με αυτά μπαίνανε μέσα και κρατάγανε και μια λαμπάδα ενώ συχρόνως έκαναν και το σταυρό τους μεχρι να φτάσουν μίλαμε για πολύ κούνημα

Όμως άλλο τότε και άλλο τώρα η κάθε εποχή έχει και τα δικά της πλοία

Link to comment
Share on other sites

To μιαουλης και τα αλλα παιδια ηταν μολις 81.50 μετρα σημερα ουτε στην αιγινα δεν πανε πλοια με αυτο το μεγεθος παρολα αυτα η τετραδα προσεφερε τα μεγιστα και με αξιοπρεπεια οταν ηταν υπο σοβαρες εταιρειες.Τωρα αν το τελευταιο δειγμα επεσε στα χερια των πρωην κινηματογραφιστων αυτο ειναι αλλο θεμα.

Link to comment
Share on other sites

To μιαουλης και τα αλλα παιδια ηταν μολις 81.50 μετρα σημερα ουτε στην αιγινα δεν πανε πλοια με αυτο το μεγεθος παρολα αυτα η τετραδα προσεφερε τα μεγιστα και με αξιοπρεπεια οταν ηταν υπο σοβαρες εταιρειες.

Ο πατέρας μου εχεί πεί πως όταν ταξίδευαν με αυτά μπαίνανε μέσα και κρατάγανε και μια λαμπάδα ενώ συχρόνως έκαναν και το σταυρό τους μεχρι να φτάσουν μίλαμε για πολύ κούνημα

Όμως άλλο τότε και άλλο τώρα η κάθε εποχή έχει και τα δικά της πλοία

Ο miko mission και ο steven έβαλαν τα πράγματα στην σωστή τους θέση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε το μέγεθος των πλοίων καθώς και την εποχή που ταξίδευαν αυτά. Έχει δίκαιο ο πατέρας του steven να λέει ότι κούναγαν πολύ, όταν έχεις ταξιδέψει με την Σαπφώ, τον Όμηρο, το Μυτιλήνη, τον Θεόφιλο των 130-140-150 μέτρων…είναι ανθρώπινο να θυμάσαι τους Μιαουλοκανάρηδες των 80 μέτρων σαν «κουνήστρες». Και όταν μάλιστα έχει περάσει με αυτά το Αιγαίο με 9-10 μποφώρ (τότε δεν υπήρχαν απαγορευτικά)…ακόμα μεγαλύτερο το δίκαιο του. Όμως, δεν είναι σωστή μια τέτοια σύγκριση. Τα Ιταλικά θα πρέπει να τα συγκρίνουμε με τα πλοία της εποχής τους…άντε και με τα σημερινά του ιδίου μεγέθους. Ε, σε μια τέτοια σύγκριση νομίζω ότι η υπεροχή των Ιταλικών είναι αδιαμφισβήτητη.

Ας δούμε τώρα και την εποχή που πρωτοταξίδεψαν τα Ιταλικά, για να καταλάβουμε τι σήμαιναν για την τότε ακτοπλοϊα.

Αμέσως μετά τον πόλεμο, 1944-45, από τα 55 προπολεμικά ακτοπλοϊκά είχαν διασωθεί ελάχιστα και από αυτά μόνο 3 ήταν σε θέση να κάνουν δρομολόγια. Τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια εκτελούσαν 7 Καναδικές κορβέτες που αγοράσθηκαν από το κράτος για να καλύψουν τις ανάγκες της ακτοπλοϊας και οι οποίες στη συνέχεια πουλήθηκαν σε ιδιώτες και κάποιες μετασκευάσθηκαν σε επιβατηγά (πχ. Δέσποινα).

Επίσης, το 1946 μας δόθηκαν από την Γερμανία (ως πολεμικές επανορθώσεις) κάπου 40 πλοία, εκ των οποίων τα 3 ήταν επιβατηγά. Σε αυτά περιλάμβανονταν το τραγικό Χειμάρα (ex Hertha) και το μετέπειτα Έλση Τόγια και κατόπιν Έλλη του Τυπάλδου (ex. Freiburg). Και από τα Γερμανικά φορτηγά, κάποια έγιναν και ποστάλια (Λακωνία, Ερμούπολις, Έβρος κλπ). Λίγο αργότερα το 1949 ο Τυπάλδος αγοράζει τα καναδέζικα (ναυπήγηση π.1911-12) Αιγαίον και Αγγέλικα, τα οποία διαφημίζει «ως πλωτά ανάκτορα» (35-40 ετών!).

Και βέβαια διάφοροι εφοπλιστές εκείνα τα χρόνια φέρνουν διάφορα πλοία… ό,τι μπορεί να βρεθεί παγκοσμίως…και ό,τι μπορεί να ταξιδέψει. Οι ανάγκες της ακτοπλοϊας είναι τεραστιες, καθώς λόγω των καταστροφών της κατοχής και του εμφυλίου έχουν κλείσει οι οδικές συνδέσεις και οι περισσότερες μετακινήσεις και μεταφορές γίνονται δια θαλάσσης. Έτσι στις αρχές της δεκαετίας του 1950 συναντάμε (εκτός των παραπάνω) τα Πίνδος, Μοσχάνθη, Μεσσαριά, Άνδρος, Τέτη, Καδιώ, Κωστάκης Τόγιας, Έφη, Γλάρος, Αλεξάνδρα, Κυκλάδες, Κάρυστος, Ελένη κλπ…κλπ!

Σε αυτή, λοιπόν, την ηρωική εποχή ( την οποία κατέγραψε με αγάπη ο συχωρεμένος ο Λακαριέρ ) εμφανίζονται τα 4 νεότευκτα των Ιταλικών επανορθώσεων και τα οποία δόθηκαν (το 1952 ή 53) από το Ελληνικό κράτος με πλειοδοτικό διαγωνισμό τα 3 στην Θηραϊκή Ατμοπλοϊα του Νομικού (Κανάρης, Μιαούλης, Καραισκάκης) και στον Πέτρο Ποταμιάνο ο Κολοκοτρώνης. Το 1954 ακολούθησαν τα μεγαλύτερα Αχιλλεύς και Αγαμέμνων πάλι στον Νομικό. Τα 4 «μικρά» αποτελούσαν τότε επανάσταση για την ακτοπλοϊα, καθώς (εάν δεν απατώμαι) ήταν τα πρώτα νεότευκτα πλοία που είδε η ακτοπλοϊα μας, με ξεχωριστή γραμμή και πολυτέλεια (για τα δεδομένα της εποχής). Παρόλο που ήταν αδελφά, το καλύτερο όνομα το είχε ο Κανάρης, μετά ο Μιαούλης (και λόγω του ότι έμεινε περισσότερα χρόνια), κατόπιν ο Καραϊσκάκης και τελευταίος ο Κολοκοτρώνης/Γεώργιος Ποταμιάνος.

Για την αίσθηση που έκανε ο ερχομός των πλοίων είναι χαρακτηριστικά τα όσα έγραψε εκείνη την εποχή ο Στρατής Μυριβήλης:

« Ή αλήθεια είναι πώς ή μεγάλη απόσταση πού χωρίζει το νησί από την Αθήνα, το θαλασσινό ταξίδι με καράβια πού δεν μπορούσαν να προσφέρουν τις ανέσεις πού αποζητά ο σημερινός τουρίστας και ή έλλειψη αρκετών ευπρεπών ξενοδοχείων έκαμαν ως τώρα προβληματική τη μετακίνηση του Αθηναίου προς το βορινό νησί του Αιγαίου. Όμως σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Για τους βιαστικούς υπάρχει ή αεροπορική συγκοινωνία. Μέσα σε μια ώρα και δέκα λεπτά, τα φτερά της ΤΑΕ σε παίρνουν από το Ελληνικό και με ένα άλμα πάνω από το Αιγαίο σε αποθέτουν στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης πριν προφτάσεις να ρίξεις μια ματιά στην εφημερίδα σου. Για κείνους όμως πού ξέρουν να χαρούν αισθητικά το ταξίδι στη θάλασσα υπάρχουν σήμερα δύο θαυμάσια, ολοκαίνουργια καράβια της Θηραϊκής, ο «Κανάρης» και ο «Καραϊσκάκης», πού μεταβάλλουν το ταξίδι σε αληθινή απόλαυση. Καλοτάξιδα, άσπρα σαν γλάροι, μοσκοβολούνε πάστρα και αρχοντιά. Δεν μπορεί παρά να ομολογήσει κανένας πώς μέρα με τη μέρα ή ελληνική ακτοπλοΐα εκπολιτίζεται

Αυτά τα ολίγα και από εμένα και με την επισήμανση ότι ακόμα και εάν κάποια απ’ αυτά τα καράβια στα στερνά τους έγιναν λερά και μίζερα αυτό δεν ικανό να σβήσει την συμβολή αυτών των καραβιών στην αναβάθμιση της ακτοπλοϊας.

Ο Κανάρης, ο Μιαούλης, ο Καραϊσκάκης και ο Κολοκοτρώνης ήταν και θα παραμείνουν ιστορικά καράβια, για την εποχή τους βεβαίως.

Link to comment
Share on other sites

Με βαση τα λεγομενα του πατερα μου που οντας 56 ετων ειχε ταξιδεψει πολλες φορες απο Πειραια για Κεφαλλονια και μετα απο χρονια στην Τηνο,τα σκαρια αυτα ηταν εξαιρετικα και σε καμια περιπτωση επικυνδινα.Αλλωστε ηταν ιδιαιτερα χαμηλα,χωρις υπερκατασκευες και με μεγαλο βυθισμα.Το κουνημα δεν σημαινει κατι.Δηλαδη ειναι πολυ σημαντικοτερο το πως κουναει και οχι το ποσο.Τεραστια σημασια εχει η γρηγορη επαναφορα στη θεση ισοροπιας.Λογικο ειναι ενα μικρο καραβι, οπως αυτα, να κουναει αλλα αμα επιστρεφει αμεσως σου δινει τεραστια αισθηση ασφαλειας.Μην ξεχναμε οτι αυτα τα βαπορια μεχρι να θεσπιστει το απαγορευτικο ταξιδευαν με καθε καιρο.:eek:;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε καταρχάς μιας και είσαι νέο μέλος καλως ήρθες στο forum. Θα μου επιτρέψεις να διαφωνίσω ότι η γρήγορη επαναφορά στη θέση ισορροπίας είναι προτέρημα για ένα επιβατηγό πλοίο

Κανείς δεν αμφιβάλει ότι τα συγκεκριμένα καράβια πρόσφεραν τα μέγιστα στην ελληνική ακτοπλοία.Με τα σημερινά ωστόσο δεδομένα είναι αδιανόητο πλοία σαν αυτά να πηγαίναν Μυτιλήνη η σε άλλους μακρινούς προορισμούς εγω επιμένω πως τότε η ακτοπλοία απήχε πολύ απο τα στανταρ ποιοτικής μεταφοράς και ασφάλειας όπως τα γνωρίζουμε σήμερα εξάλλου μεχρι τότε δεν είχε συμβεί και η τράγωδια με το ΗΡΑΚΛΕΙΟ που διαφοροποίησε πολλα πράγματα

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστω και ειναι χαρα μου να ειμαι στο Forum.Σαφως και δεν ειχε τοτε η ακτοπλοια τα σημερινα στανταρ και ουτε συγκρινα τον Καναρη με το Μυκονος αλλα δεν ειχαν καμια σχεση με το χαρακτηρισμο καριδοτσουφλα.Αν μου λεγατε για το Αγγελικα θα ημουν απολυτα συμφωνος,αλλα αυτα τα βαπορια και μονο εμφανισιακα με το δικο σου εμπειρο ματι να τα δεις καταλεβαινεις οτι δειψουσαν για θαλασσα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ήσουν πολύ σαφής και κατατοπιστικός:P Το όνομα που αναφέρεις δεν μου λέει κάτι...βέβαια δεν είμαι και του χώρου.

Αλλά, μιάς και σε βρήκαμε μπόσικο :D ...δε μας λές και τις μεταβολές στην ιδιοκτησία και των άλλων "αδελφών".

Και τώρα που το θυμήθηκα...κάπου είχα δει ότι δεν ήταν και τα 4 πραγματικά αδέλφια, αλλά μόνο τα 3 του Νομικού που είχαν φτιαχτεί στα Ansaldo της Γένοβας (εάν θυμάμαι καλά)...ενώ ο Κολοκοτρώνης ήταν πρωτοξάδελφο και είχε φτιαχτεί σε άλλα ναυπηγεία. Αλλά επειδή είχαν έρθει και τα 4 μαζί, θεωρήθηκαν σαν αδελφά. Κάθε επιβεβαίωση ή αμφισβήτηση δεκτή.:P

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ ΝΗΡΕΑ είναι μεγάλη ιστορία. Πάντως θα σου πώ ότι ήταν και τα τέσσερα αδέλφια και ναυπηγήθηκαν πάνω σε κοινά σχέδια άσχετα αν τελικά δεν ήταν ένα το ναυπηγείο αλλά τρία. Έτσι τα ΜΙΑΟΥΛΗΣ και ΚΑΝΆΡΗΣ ναυπηγήθηκαν στο Monfalcone κοντά στην Τεργέστη ενώ το ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ μας ήλθε από το Λιβόρνο και το ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ/ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΣ μας ήλθε από τον Τάραντα.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Μιλαμε για πλοια που ηταν 76 μετρα.Σημερα αυτα τα πλοια και στον αργωσαρονικο θα φαινοντουσαν μικρα.Μην ξεχναμε ακομα οτι τα απογορευτικα εφαρμοστηκαν το 1967 μετα το ναυαγιο του ηρακλειον οποτε αυτα για 15 χρονια ταξιδευαν βρεξει χιονισει γιαυτο και οι λαμπαδες.Παντως γιος ενος απο τους πλοιαρχους του καραισκακη ο οποιος τα καλοκαιρια και λοιπες αργιες ηταν μεσα μου εχει πει τα καλυτερα θες οτι ηταν θαλασσοβαπορα θες καινουργια τοτε θες ο νομικος απο πισω ηταν κατι για την εποχη τους.Καπως ετσι θα φαινονται και καποια πλοια του σημερα αυριο!

post-397-128326972861_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

θες οτι ηταν θαλασσοβαπορα...θες καινουργια...τοτε θες ο νομικος απο πισω...ηταν κατι για την εποχη τους.
Έχει δίκιο ο miko mission...απ' ό,τι έχω ακούσει η Θηραϊκή Ατμοπλοϊα του Νομικού έχαιρε μεγάλης εκτίμησης...τω καιρώ εκείνω!

Και, εκαιρίας δοθείσης, ας πάρουμε και μια γεύση από ρεκλάμες του Νομικού της εποχής εκείνης, που προέρχονται από το ψηφιακό αρχείο του ΕΛΙΑ.

post-31-128326972865_thumb.jpg

post-31-128326972869_thumb.jpg

post-31-128326972871_thumb.jpg

post-31-128326972872_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Γεώργιε, έχεις ίσως να έχεις και δίκιο. Τώρα θυμήθηκα ότι εκείνη την εποχή έκανα βαρκάδα εκεί που είναι τώρα…το Δελφινάριο και το πάρκο του ΣΕΦ! Και ότι στις παραλιακές ταβέρνες της νυν Ακτής Δηλαβέρη πήγαινες είτε από μονοπάτι δίπλα στη θάλασσα, είτε από σκαλάκια από τον περιφερειακό της Καστέλας. Η αλήθεια είναι όταν ζεις τις αλλαγές πολλές φορές ξεχνάς πως ήταν τα πράγματα αρχικά. Όπως τα κιλά. Όταν τα παίρνεις γραμμάριο-γραμμάριο δεν το καταλαβαίνεις…μέχρι που θα σε δει κάποιος που έχει να σε δει πολύ καιρό και θα σου πει: «πως έγινε έτσι χάλια ρε μαλ…»:D Όμως, ας αφήσουμε αυτές τις κουβέντες που λίγο-πολύ όλους μας πικραίνουν:rolleyes: και ας πάμε 53 χρόνια πριν να δούμε μια ρεκλάμα της Θηραϊκής . :P

Σχετικά με αυτή τη ρεκλάμα έχω να επισημάνω τα δρομολόγια της Κρήτης που έκανε ο Κανάρης: Πειραιά-Ηράκλειο-Ρέθυμνο-Χανιά … και ο Καραϊσκάκης το αντίστροφο: Πειραιά-Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο.

Επίσης, και μία άλλη γενική και διδακτική παρατήρηση. Νομίζω ότι 1955 τα 5 νεότευκτα Ιταλικά του Νομικού ήταν αναμφισβήτητα τα καλύτερα πλοία της Ακτοπλοΐας μας. Και τι γραμμές βλέπουμε ότι έκαναν?

Πειραιά-Χανιά-Ρέθυμνο-Ηράκλειο.

Πειραιά-Λέρο-Κάλυμνο-Κω-Ρόδο

Πειραιά-Χίο-Μυτιλήνη

Πειραιά-Συροτηνομυκονία & Ικαροσαμία

Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη

Πρίντιζι-Μπάρι-Βενετία

Με λίγα λόγια τα θεωρούμενα ακόμα και σήμερα «φιλέτα» της ακτοπλοϊας. Μόνο που σήμερα προστέθηκε και η Παροναξία σε αυτά. Και συνέβαινε ότι ακριβώς συμβαίνει και σήμερα: τα καλύτερα πλοία πάνε στις καλύτερες γραμμές. Και στις άγονες πάνε όταν γεράσουν και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα πλοία της επόμενης γενιάς. Απλώς, αυτό το επισημαίνω, γιατί ορισμένοι θεωρούν λογικό να πάνε τα σημερινά νεότευκτα στις άγονες. Αυτά θα πάνε άγονη όταν γεράσουν…όπως πήγανε και τα Ιταλικά όταν γέρασαν.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Να και μια ωραία φωτό εποχής με το ΕΛΛΗ στον Αθηνιό.

Νηρέα, ο σύνδεσμος που παρέθεσες αποτέλεσε πραγματική έμπνευση για μένα επειδή μου θύμισε τις εικόνες από το βιβλίο του Robert A. McCabe «Greece: Images of an Enchanted Land.» Παρεμπιπτόντως, ο Γερμανός φωτογράφος έχει καταγράψει με το φακό του την «εφηβική εποχή» των Κυκλάδων από την οποία δεν θα μπορούσε να λείπει κι ένα από τα ιταλικά τετράδυμα στην Παροικιά του 1977. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Δύο ακόμη αεικόνες από το παρελθόν.

Ο Μιαούλης με τα σινιάλα του Νομικού στην Κέρκυρα, από καρτ ποστάλ

και

Η καθέλκυση του Αγαμέμνωνα στις 22 Φεβρουαρίου 1953.

Η ανάθεση (μετά από διαγωνισμό) της εκμετάλλευσης του Αγαμέμνωνα και του Αχιλλέα στην εταιρεία του Νομικού αποτέλεσε σκάδαλο διαπλοκής της εποχής εκείνης.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...