Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Τόσος ντόρος γίνετε για το θέμα και με την ευκαιρία των 126 δολαρίων ας κάνω τις ερωτήσεις μου/σκέψεις μου.

Δεν ξέρω πως δουλεύει το σύστημα αλλα διαβάζω κάτι για τον OPEC (Organisation of Petroleum Exporting Countries) Αυτοί φαίνεται ότι ελέγχουν το 80% του παγκοσμιου reserve και οι απόφαση του αν θα αυξήσουν την παραγωγή φαίνεται να έχει σχέση με την τιμή.

Ναι φυσικά κάποιος θα σκεφτεί ότι είναι θέμα supply και demand. Αλλα η απόφαση του OPEC είναι να μην αυξήσει την παραγωγή γιατί δεν είναι το demand που κάνει την τιμή να ανεβαίνει.... είναι η δύναμη του δολαρίου.

Δηλαδή shipfriend μου για να καταλάβω.... όλος ο δολάριο-κόσμος υποφέρει από την κίνηση του δολαρίου αλλα οι παραγωγοί δεν δύναται να χάσουν? Σαν καλο deal φαίνεται αυτό! Μήπως κρατάνε και το cash και όταν ανεβεί το δολάριο θα είναι ακόμα πιο κερδισμένοι μερικοί? Δικλείδα ασφαλειας υπάρχει? Εξυπακούεται ότι για αυτούς τους λόγους έχουμε την κάθε Dutch Shell να δηλώνει φοβερες αυξήσεις σε τζίρους και λοιπά.

Μήπως όμως δεν καταλαβαίνω κάτι καλά στην όλη εξίσωση? Γιατί βγαίνει ο Bush και ζητάει την αύξηση της παραγωγής? Αν πέσει η τιμή του πετρελαιου αυτό είναι προς όφελος των Αμερικανων? Αυτό πως δουλεύει φιλε shipfriend?

Ισχύει ή το λέμε για να ακουστεί?

Τέλος θυμάμαι να διαβάζω για παγκόσμια τιμή πετρελαιου σε ευρώ από το OPEC μέχρι το 2020 .... τι οικονομία θα υπάρχει το 2020 και γιατί τελικά όλα να κινούνται με βάση το δολάριο?

(Μην σε παρασύρω φιλε shipfriend γιατί και τι είναι το δολάριο γενικά στον κόσμο αλλα πια η γνώμη σου για την σχέση του με το πετρέλαιο..... πέρα από αυτή του IRAQ.)

Γιατί με τέτοιες αυξήσεις ας δούμε λίγο πέρα από την μυτη μας γιατί καμια πολιτική κανενός οργανισμού δεν θα μπορέσει να πληρώσει το κράτος με επιδοτήσεις ...ούτε για την ακτοπλοΐα μας ούτε για το παγκόσμιο freight forwarding.....

Ίσως μετά από αυτό το topic πάω να αγοράσω μετοχές πετρελαϊκών....

Καλημέρα σου shipfriend μου και καλο κάψιμο!

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που προσπαθείς να περιγράψεις λέγεται μονοπώλιο, κι εδώ έχουμε ένα μονοπώλιο με ερχηγό τον OPEC, στον οποίον είναι μέλη οι μεγαλύτερες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες του κόσμου πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ( νομίζω ΗΠΑ, Νορβηγία). Στο μονοπώλιο, ο παίκτης θέλει να αυξήσει την τιμή του αγαθού με ανελαστική ζήτηση κι αυτό το καταφέρνει με τον έλεγχο της παραγώμενης ποσότητας που διοχετεύει στην αγορά, βασική οικονομική θεωρία. Ο έλεγχος της τιμής στο μονοπώλιο = έλεγχος της προσφερόμενης ποσότητας.

Οι δύο παράγοντες που σε μηνιαία βάση προκαλούν κραδασμούς στην κίνηση των τιμών του πετρελαίου χρηματιστηριακά είναι η απόφαση του OPEC για την ρύθμιση της παραγωγής και άρα της ποσότητας που θα βγάλουν στην αγορά και η πολιτική αποθεμάτων των ΗΠΑ γιατί είναι οικονομιά/μεγαλύτερος καταναλωτής στον κόσμο που πολυ μικρό μέρος της εγχώριας παραγωγής βγαίνει στην παγκόσμια αγορά.

Όσο οι οικονομίες είναι εξαρτόμενες από το πετρέλαιο, η ιστορία θα συνεχίζεται.Ο ρόλος του OPEC είναι να συντηρεί αυτήν τιν ισορροπία έτσι ώστε να μεγιστοποιείται το όφελος των χωρών που εκμεταλλεύνται τον εθνικό τους πλούτο, όλα τα άλλα είναι απλά καλλολογικά στοιχεία.

Οι δε κυβερνήσεις των που "υποφέρουν" από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου γιατί δε μπορούν να βοηθήσουν τις εθνικές οικονομίες είναι απλά εισπράκτορες, στην Ελλάδα για παράδειγμα ο φόρος στο πετρέλαιο είναι πάνω από 200% και μετακυλύεται όλος στον καταναλωτή.

καλά το πάς να αγοράσεις πετρελαιομετοχές πάντος

Link to comment
Share on other sites

Εγω δε νομιζω οτι ειναι τοσο απλο το θεμα που να περιοριζεται σε supply και demand. Θυμηθειτε τους πολεμους των Yankees τα τελευταια 15 χρονια, τοτε που καιγοταν το Κουβειτ και το μισο Ιρακ, η αυξηση που εγινε τοτε δεν ειχε καμια σχεση με τα σημερινα απιστευτα υψη.

Αυτο που εχει ενδιαφερον να προσεξει κανεις ειναι η διακυμανση της τιμης του αργου οχι απο μερα σε μερα αλλα μεσα στην ιδια ημερα. Οι διακυμανσεις ειναι απιστευτες και η τιμη ανεβοκαταβαινει σαν ασανσερ απο ωρα σε ωρα και χωρις προφανη λογο. Μηπως ολη αυτη η ιστορια ειναι σε μεγαλο βαθμο τεχνητη και οφειλεται σε μεγαλο βαθμο στα πολλα λεφτα που εχουν πεσει σε futures και paper trading?

Link to comment
Share on other sites

Μηπως ολη αυτη η ιστορια ειναι σε μεγαλο βαθμο τεχνητη και οφειλεται σε μεγαλο βαθμο στα πολλα λεφτα που εχουν πεσει σε futures και paper trading?
Αυτή η ερμηνεία διακινείται ευρύτατα. Τώρα είναι αλήθεια ή διακινείται για να καλύψει πρόσκαιρα την πραγματική κρίση...ποιός να ξέρει άραγε? Το σίγουρο είναι ότι εάν είναι τεχνητή άνοδος θα φανεί εάν πέσει η κατανάλωση και οι χρηματιστές αρχίζουν να τρώνε τα χαρτιά τους. Αλλά κομμάτι δύσκολο να πέσει η κατανάλωση.

Εκείνο που έχω απορία είναι ποιά είναι η σχέση της χρηματιστηριακής τιμής του αργού με την πραγματική τιμή πώλησης. Δηλαδή πόσα παίρνει ο κακομοίρης ο εμίρης όταν το αργό έχει 80 δολ και πόσα όταν έχει 120 ή 160 δολ. ?

Link to comment
Share on other sites

Η φυσική αγορά πετρελαίου είναι ένα ξεκάθαρο μονοπώλιο που ρυθμίζει ο OPEC με την προσαρμογή της παραγωγής, οι άλλες κινήσεις ( πόλεμοι και ιστορίες) είναι παρελκόμενα-απόπειρες να επηρεάσουν το κέντρο απόφασης.

Η paper αγορά είναι άλλο καπέλο και σίγουρα επηρεάζει την κατάσταση αλλά δεν είναι ο πρωταγωνιστικός παράγοντας, το πετρέλαιο κινείται και μετά κινούνται και τα υπόλοιπα. Η paper αγορά επηρεάζεται από το Underlying product, σε κάθε περίπτωση ο OPEC είναι κερδισμένος.

Στην χρηματηστηριακή διακύμανση σίγουρα μπαίνει μέσα η κερδοσκοπία για τους ενδιάμεσους, αν σκεφτεί κανείς ότι η spot αγορά για πετρέλαιο είναι πάνω από 45 μέρες αλλά στην αυξομείωση της τιμής χρηματιστηριακά η επίδρασή της είναι άμεση στην τρέχουσα τιμή αγοράς imagine...

Και όπως λέει και ο Νηρέας, δεν το λες ότι έπεσε η παγκόσμια κατανάλωση, το υπερκέρδος είναι δεδομένο.

Πιστεύω πάντως, ότι το τρελλά χρήματα δεν είναι στον εμίρη, είναι στον διακινητή, ο εμίρης ο κακομοίρης δεν φυτοζωεί αλλά φροντίζει να πάρει κάθε τι καλύτερο

Link to comment
Share on other sites

Περί mixed factors:

Διάβαζα (biz week/economist) το πρωί την εξής εξήγηση (μέσες άκρες):

όσον αφορά το δολάριο οι traders κάνουν τα μαγικά τους ώστε να σώσουν ότι μπορούν από το sub prime. Η Federal bank κατεβάζει τα επιτόκια και κάθε φορα οι το δολάριο πέφτει μπροστά στα αλλα currencies. Οι traders λοιπόν αντί να κάνουν τις επενδύσεις τους στο exchange rate πάνε για αλλα commodities σαν hedging στο πεσμένο δολάριο. με αποτέλεσμα όλα τα "δολαροποιημενα" commodities όπως το πετρέλαιο να γίνετε πιο ακριβό.

Το πετρέλαιο θεωρείτε ασφαλή επένδυση και όσο πέφτουν τα interest rates, τόσο αυτοί θα πουλάνε δολάρια, θα αγοράζουν euro και με αυτά πετρέλαιο....

Όσο αφορά τη ζήτηση:

κάποιοι αναλυτές είπαν ότι θα γίνει ένα απότομο correction. Με τον πληθωρισμό να κάνει τους πολίτες να ξοδεύουν λιγότερο (πιο σιγά) και όλες οι μεταφορικές να πέφτουν (φορτηγά,καραβια αεροπλάνα) σε μια εποχή που η οικονομία είναι φτωχή ούτως η άλλως τότε το πετρέλαιο θα πέσει.

Δεν ξέρω αν αυτό ακολουθεί την ίδια λογική του 90. Ήμουν μικρός τότε.

Από την άλλη έχουμε Κίνα και India που αν συνεχίσουν την ζήτηση που έχουν και δεν ενδιαφερθούν ώστε να κάνουν μια στρατηγική και θελήσουν να ευνοήσουν την αμερικανικη οικονομία δεν μας σώζει τίποτα.

Με αλλα λόγια. Κανεις δεν βλέπω να έχει συμφέρον από το να βάλει μια τάξη και έναν έλεγχο......

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Κανω paste ενα αρθρο απο το Hellenic shipping News

Brown calls for end to the power of Opec

Wednesday, 21 May 2008

Gordon Brown yesterday signalled a new determination to defend Britain's hard-pressed consumers and motorists when he denounced the oil cartel Opec as a scandal and called for the EU and the G8 to break down its control, saying it was holding back the development of the world economy. It is the first time the prime minister has spoken in such stark terms about the causes of the tenfold rise in oil prices, and it follows a conscious decision to speak up on behalf of voters' sense of fairness. Number 10 rejected the view that the huge oil price rise was due to speculation, saying that on the contrary the speculation was a function of signals by Opec, and the lack of balance between supply and demand.

Such is the concern at No 10 that some officials are proposing that Brown travel to Saudi Arabia for direct talks, probably when he goes to Israel for its 60th anniversary. No 10 stressed no decision had been taken.

At Google's third Zeitgeist conference yesterday, Brown said: "It is, as people will recognise, a scandal that 40% of the oil is controlled by Opec, that their decisions can restrict the supply of oil to the rest of the world, and that at a time when oil is desperately needed, and supply needs to expand, that Opec can withhold supply from the market."

The Organisation of Petroleum Exporting Countries has kept targets unchanged at its last three meetings, on December 5 2007, February 1 and March 5. It is not due to meet again until September.

George Bush met the Saudi royal family on Saturday; they said they would up production by 3.3% to 9.45m barrels a day in June, a rise that led to little change in the price yesterday and was dismissed by the US president as not enough. Opec states insist the rise in price is due to speculation and the dollar's weakness, not under-supply.

Brown argued: "Until we have a proper dialogue between consumers and producers that bring supply and demand into a better position in oil, we will continue to have problems. Yes, there may be elements of speculation, and yes there may be elements where people have unfairly restricted supply as an individual member of Opec; but we have also got to deal with the supply and demand question. That will demand in the long term other sources of fuel, that will demand in the medium term greater energy efficiency and the use of existing fuel ...

"It also demands, I think, first of all that it should be at the centre of the agenda at the next European council meeting, it should be at the centre of the agenda of the G8. A realistic dialogue between consumers and producers has got to happen, and that would be the start of breaking down the control that has existed by a cartel."

Brown's tough remarks in a Q&A session did not spell out how he would like Opec reformed, but the most practical way of breaking up its control is for developed countries to increase energy efficiency and shift to nuclear or to renewables.

Saudi oil minister Ali al-Naimi told reporters in Riyadh at the weekend that supply and demand were in balance and his country was investing to increase production. "So how much more does Saudi Arabia need to do to satisfy the people who are questioning our oil practices or our oil policy?" he asked.

Source: Guardian

Και ρωτάω για να καταλάβω...

ok control και καρτέλ. έννοιες γνωστες που σίγουρα επηρεάζουν αλλα ρε παιδιά η τιμή του πετρελαιου μονο από την παραγωγή δεν επηρεάζεται? Ποιος είπε ότι δεν υπάρχουν αποθέματα? Ποιος είπε ότι δεν yaprxoun καραβια ή δεξαμενές? Ισα ισα...να τα single hull εκεί έξω αν χρειαστεί για storage tanks.

Αφού είναι η τιμή του δολαρίου σαν currency που τα έχει κάνει σκατά τι πετάγεται ο Brown να υποστηρίξει? Να μην φανεί η αμερικανικη πολιτική για την πίεση του δολαρίου?

Η λογική που καταλαβαίνω είναι μια. Το πετρέλαιο έχει μια αξια A. συνήθως είναι τόσα δολάρια αλλα επειδή το δολάριο έχασε αξια τότε πρέπει να πληρώσουμε περισσότερα δολάρια για την ίδια αξια. γιατί δεν γίνετε αυτό με αλλα commodities (μαζί και τα εργασιακά μας? δηλαδή αύξηση μισθών κλπ) είναι άλλο θέμα..... αλλα όχι ότι εδώ φταίει ο OPEC.....

ας ξεκινήσει το trade σε Ευρώ να δούμε τι αξια θα έχει

όλα τα παραπάνω σε θεωρητικό επίπεδο και όσο η κερδοσκοπία των μεσαζόντων δεν αναμειγνύεται.

Οι έμπειροι στο θέμα μήπως θα μπορούσαν να μας διαφωτίσουν για το πως γίνετε το hedging? (έστω και στις ακτοπλοϊκές ότου Πειραιά)

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με το πώς γίνεται το hedging έχουμε αναφερθεί εδώ.

Για τη χρήση που διανύουμε πάντως, από όσο γνωρίζω, καμία εταιρεία δεν έχει προβεί σε χρήση συμβολαίων αντιστάθμισης κινδύνου.

Και ενώ το ράλι συνεχίζεται, η Tράπεζα της Αγγλίας δεν συμμερίζεται την άποψη περί κερδοσκοπίας:

"κερδοσκοπικές αγορές δεν φαίνεται να αποτελούν την βασική αιτία για την πρόσφατη αύξηση των τιμών του πετρελαίου. Περισσότερο θεμελιώδεις παράγοντες που συνδέονται με την προσφορά και την ζήτηση βρίσκονται το πιθανότερο στην πηγή της ραγδαίας ανόδου κατά τους τελευταίους μήνες"
Edited by Orestis
update
Link to comment
Share on other sites

και στα διεθνη και στα ελληνικα ΜΜΕ, λιγο ως πολυ το κλιμα που εχει διαμορφωθει ειναι οτι: φταiει η πτωση της τιμης του δολλαριου εναντι του EURO, φταiει η κερδοσκοπια των αγορων και κυριως τα "παραγωγα" χρηματοοικονομικα προϊοντα στην τιμη του πετρελαιου, φταιει το καρτελ του ΟΠΕΚ που δεν αυξανει την παραγωγη κλπ, φταιει ο ΟΤΕ:D κλπ.

α) για την ισοτιμια €/$ τι να πω. εχουμε ηδη δει οτι η τιμη του πετρελαιου σε δολαρια εχει ανεβει πολυ περισσοτερο, απο οσο εχει υποτιμηθει το δολαριο εναντι του ευρω.

β) ενταξει γινεται κερδοσκοπια και χειραγωγηση, αλλα αρκει αυτο να εξηγησει την εκτοξευση των τιμων; τοσα χρονια γιατι δηλαδη δεν το εκαναν και το κανουν τωρα;

γ) ενταξει ο ΟΠΕΚ ειναι καρτελ και δεν αυξανει την παραγωγη, οι ΗΠΑ με την πολιτικη υψηλων πετρελαϊκων αποθεματων, δεν επιρρεαζουν. μονο ο ΟΠΕΚ που δεν τον ελεγχουν φταιει;

δ) η ΚΙΝΑ και η ΙΝΔΙΑ εχουν διψηφια ποσοστα αναπτυξης. Αντιστοιχη ειναι και η αυξηση των αναγκων τους σε πετρελαιο, ενω παραλληλα αυξανεται και η ζητηση και στο δυτικο κοσμο. Μηπως λοιπον οι υπαρχουσες υποδομες αντλησης/εξορυξης του πετρελαιου, αλλα και τα υπαρχοντα διυλιστηρια δεν επαρκουν να καλυψουν την αυξηση της ζητησης; μηπως ολα τα παραπανω (κερδοσκοπια αγορων, ΟΠΕΚ κλπ), απλα κανουν πιο εντονες τις επιπτωσεις του πραγματικου προβληματος που ειναι η αδυναμια των πετρελαϊκων υποδομων να καλυψουν τη ζητηση;

αρα 3 επιλογες υπαρχουν.

i) μειωνουμε τη ζητηση και την καταναλωση πετρελαιου (τωρα αποψε:D)

ii) νεες επενδυσεις στην "προσφορα" (εγκαταστασεις απαντλησης, διυλισης κλπ)

iii) χρησιμοποιηση αλλων πηγων ενεργειας.

μιλαμε παντα για μακροπροθεσμο οριζοντα επιλυσης.

για να μεινω στα ναυτιλιακα, προσφατα ειδαμε οτι εξεταζεται εκτεταμενη χρηση φυσικου αεριου αντι για diesel στις μηχανες πλοιων. Αρκει ομως το φυσικο αεριο και η μερικη χρηση ιστιων (beluga skysails, orcelle etc) ή μηπως (δεδομενης της διψας του ανθρωπου για ενεργειακες πηγες) επεκταθει η χρηση της πυρηνικης τεχνολογιας για την παραγωγη ενεργειας; (π.χ. πυρηνοκινητα roros, bulk carriers, containerships etc)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

β) ενταξει γινεται κερδοσκοπια και χειραγωγηση, αλλα αρκει αυτο να εξηγησει την εκτοξευση των τιμων; τοσα χρονια γιατι δηλαδη δεν το εκαναν και το κανουν τωρα;

Κατ' αρχήν να επισημάνω ότι είμαστε όλοι μας πολύ κακώς πληροφορημένοι.;)

Το πετρέλαιο (ακόμα και με 135 $ το βαρέλι) είναι μια σχετικά φθηνή πηγή ενέργειας :eek: ... όπως λέει το αφεντικό της TOTAL :D

ή μηπως (δεδομενης της διψας του ανθρωπου για ενεργειακες πηγες) επεκταθει η χρηση της πυρηνικης τεχνολογιας για την παραγωγη ενεργειας; (π.χ. πυρηνοκινητα roros, bulk carriers, containerships etc)
Προσωπικά αποκλείω την εκτεταμένη χρήση της πυρηνικής ενέργειας (με την σημερινή μορφή) στην ναυτιλία. Για σκεφθείτε τι έχει να γίνει μετά από 20-30 χρόνια που θα πρέπει να πάνε για διάλυση τα χιλιάδες πυρηνοκίνητα πλοία. Εδώ έναν αμίαντο έχουμε και δεν μπορούμε να τον φέρουμε βόλτα...θα τα φέρουμε βόλτα με χιλιάδες τόνους πυρηνικά απόβλητα και πυρηνικούς αντιδραστήρες? Χώρια τα ναυάγια...
Link to comment
Share on other sites

Η στροφή προς άλλες πηγές ενέργειας είναι κάτι που θα μπορέσει να δώσει μόνιμη και σημαντική λύση στο θέμα της τιμής του πετρελαίου. Για να ωφεληθεί η ναυτιλία από αυτή την κίνηση, δε χρειάζεται να ναυπηγηθούν πυρηνοκίνητα πλοία.

Αν επέλθει αυτή η αλλαγή σε άλλες μορφές της οικονομικής δραστηριότητας (οικιακή και βιομηχανική ηλεκτροδότηση, αυτοκίνητα κλπ.) τότε η ζήτηση καυσίμων θα μειωθεί και εμμέσως θα ωφεληθεί και η ναυτιλία.

Link to comment
Share on other sites

Η στροφή προς άλλες πηγές ενέργειας είναι κάτι που θα μπορέσει να δώσει μόνιμη και σημαντική λύση στο θέμα της τιμής του πετρελαίου.
Όχι μονο στο θέμα της τιμής, αλλά και στο θέμα της ορθολογικής χρήσης του πετρελαίου και κατά συνέπεια στο ζήτημα της επάρκειας αυτού. Πιστεύω ότι το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι η υψηλή τιμή, αλλά η κατασπατάληση του πετρελαίου. Η υψηλή τιμή μάλλον είναι αποτέλεσμα της κατασπατάλησης. Δυστυχώς, όμως για να λυθούν αυτά τα προβλήματα χρειάζεται ριζική αναθεώρηση των μοντέλων ανάπτυξης σε όλον τον κόσμο. Τι να το κάνεις εάν μειώσει η Ευρώπη την κατανάλωση και την αυξήσουν ισόποσα η Κίνα και η Ινδία? Σε παγκόσμια θεώρηση "μηδέν εις το πηλίκον". Το ζήτημα όμως αυτό όσο δύσκολο και εάν φαντάζει...είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να λυθεί. Σε λίγα χρόνια δεν θα έχουμε αέρα να ανασάνουμε και νερό να πιούμε. Και αυτό ασχέτως εάν το βαρέλι έχει 10 δολάρια ή 200.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παρελθόν ήδη και το φράγμα των 140 δολαρίων:eek: και η ανοδική πορεία των τιμών συνεχίζεται:mad:

Το πρωί της Παρασκευής το αργό στη Νέα Υόρκη έφτασε να διαπραγματεύεται ως τα 141,71 δολάρια ανά βαρέλι:(

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Στο Ροτερνταμ, ενα απο τα φθηνοτερα μερη στον κοσμο για ναυτιλιακο καυσιμο, η τιμη εκτοξευτηκε 45 δολλαρια εν μια νυκτι θυμιζοντας Γερμανια του μεσοπολεμου οπου εκανες ουρα για ψωμι και μεχρι να ερθει η σειρα σου ειχε αλλαξει η τιμη.. Ζουγκλα ειμαστε, ζουγκλα!(που λεει κι ο Ζάβαλος στη Βίλλα των Οργίων):P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δεν νομίζω να υπάρχει καμία ελπίδα, όσο εξαρτόμαστε ενεργειακά από το πετρέλαιο. Διαβάζω ότι αυτή η πτώση οφείλεται σε υποτιμητική κερδοσκοπία, όπως αντίστοιχα η αύξηση οφειλόταν σε ανατιμητική κερδοσκοπία. Συνεπώς, πάντα θα είμαστε έρμαιο της κερδοσκοπίας στα συμβόλαια πετρελαίου. Και φυσικά πάντα θα υπάρχουν κερδοσκόποι...που θα μας χορεύουν στο ταψί σύμφωνα με τα κέφια τους.

Link to comment
Share on other sites

Για να ωφεληθεί η ναυτιλία από αυτή την κίνηση, δε χρειάζεται να ναυπηγηθούν πυρηνοκίνητα πλοία.

Αν επέλθει αυτή η αλλαγή σε άλλες μορφές της οικονομικής δραστηριότητας (οικιακή και βιομηχανική ηλεκτροδότηση, αυτοκίνητα κλπ.) τότε η ζήτηση καυσίμων θα μειωθεί και εμμέσως θα ωφεληθεί και η ναυτιλία.

Αύξηση κατά 50% αναμένεται να εμφανίσει η παραγωγή ενέργειας από πυρηνικά εργοστάσια έως το 2030, καθώς οι υψηλές τιμές πετρελαίου και η ανάγκη για μείωση των ρυπογόνων εκπομπών αερίων (που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου), ενισχύουν, μεταξύ άλλων, τη ζήτηση για πυρηνική ενέργεια

Link to comment
Share on other sites

...καθώς οι υψηλές τιμές πετρελαίου...

Το πετρελαιο σημερα ειναι κατω απο τα 92 dollars το βαρελι. Εμεις μαλλον αγοραζουμε με τιμες Ιουλιου... Τι κοροιδα που ειμαστε :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Την μείωση της παραγωγής του OPEC κατά 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα αποφάσισαν κατά τη σημερινή τους έκακτη συνάντηση στη Βιέννη τα κράτη-μέλη του Οργανισμού. Πρόκειται για την πρώτη μείωση της παραγωγής από τον Οργανισμό τα τελευταία δύο χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Παρα το γεγονος αυτο, την Παρασκευη η τιμη του ναυτιλιακου καυσιμου στην αγορα επεσε κι αλλο, γυρω στα 10 δολλαρια ακομα και μετα την ανακονωση. Βεβαια τη Δευτερα θα ειναι πιο καθαρη η εικονα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έντονα πτωτικά ξεκίνησε η εβδομάδα στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση του Δεκέμβρη, έπειτα από την ανακοίνωση τόσο στην Κίνα όσο και στον δυτικό κόσμο για πτώση της βιομηχανικής δραστηριότητας κατά τον μήνα Νοέμβριο.

Σύσσωμο το πετρελαϊκό μπλοκ καταβαραθρώθηκε έπειτα από την απόφαση του ΟΠΕΚ να μην προβεί σε νέα έκτακτη μείωση της παραγωγής και να περιμένει μέχρι την προγραμματισμένη σύνοδο στα μέσα Δεκεμβρίου.

euro2day

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...