Jump to content
Shipfriends

Καμπίνες κάτω από το γκαράζ


Recommended Posts

Με αφορμή παρατήρηση του "Πολεμικού Ανταποκριτή" του "Ε", θα ήθελα να ρωτήσω τί ισχύει με τις καμπίνες κάτω από το επίπεδο του γκαράζ. Είχα την εντύπωση ότι δεν επιτρεπόταν να δίνονται σε επιβάτες πια. Έγω την τελευταία φορά που είχα μπει σε τέτοια καμπίνα ήταν στο ΛΕΡΟΣ...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Εγώ σε βαπόρια με καμπίνες κάτω από το γκαράζ που έχω μπει δίνονται αλλά με προειδοποίηση από την reception ότι βρίσκονται κάτω από το γκαράζ.

Τώρα δεν ξέρω αν δίνονται και απέξω αν δηλαδή υπάρχουν στο πλάνο των διαθέσιμων εισιτηρίων.

Πάντως δίνονται.

Link to comment
Share on other sites

Φίλος μου ταξίδευε σε καμπίνα στα έγκατα του Εξπρές Σαντορίνη τη μέρα που χτύπησε από μπλακ άουτ στην Πάρο. Οι καμπίνες δίνονται και μάλιστα σύμφωνα με τα λεγόμενά του δεν ήταν κι άσχημες. Αλλά απ' ό,τι μου πε, για να πας, περνάς μέσα από υδατοστεγείς πόρτες. Οι οποίες μάλιστα, αμέσως μετά το χτύπημα στην προβλήτα, έκλεισαν!

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτές του ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ έχω πάει κι εγώκαι όντως δεν είναι άσχημες αν εξαιρέσεις το κοινό μπάνιο και την ζεστή που έχει.

Βέβαια δεν είναι κι όπως οι επάνω αλλά για κάτω μια χαρά είναι.

Link to comment
Share on other sites

Έχει και ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ. Κατεβαίνεις και κατεβαίνεις και κατεβαίνες και λές έχει κι άλλο πιο κάτω? Για το κρουαζιερόπλοιο ήταν σίγουρα της σειράς ΖΕΝΙΤΗ, άρα κρατάω το GALAXY.

Link to comment
Share on other sites

Απλά πίστευα πως πλέον δε τις έδιναν. Φαντάζομαι δεν θα τις προτιμούν και πολλοί όμως.

Πάντως εκείνες του ΛΕΡΟΣ δεν ήταν και ό,τι καλύτερο...πολύς θόρυβος!

Link to comment
Share on other sites

Απο την στιγμη που τις διαθετουν δεν νομιζω οτι υπαρχει θεμα αν τις προτιμαει καποιος ή οχι.Ειδικα για Χιο-Μυτιληνη που πολλες φορες πρεπει να εχεις κλισει καμπινα 2 μηνες νωριτερα τις παιρνεις και δεν λες και κουβεντα.

Νομιζω παντως οτι τα περισσοτερα βαπορια της ηλικιας του ΘΕΟΦΙΛΟΣ πχ εχουν καμπινες κατω απο το γκαραζ

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω ταξιδέψει ποτέ σε τέτοιες καμπίνες. Ούτε τις έχω δεί ποτέ.

Αλλά όπως είπατε παραπάνω έχουν θόρυβο, έχουν ζέστη, έχουν κοινόχρηστες τουαλέτες, για να πας εκεί περνάς υδατοστεγείς πόρτες που μπορεί και να κλείσουν...

Αν και το τελευταίο μου φαίνεται απίθανο. Και αν συμβαίνει πρέπει να είναι καραμπινάτη παρανομία.

Δεν μπορεί να κλείνουν οι υδατοστεγείς μέσα τους επιβάτες!

Κατά τα άλλα (όπως λέει και ο Ηλίας) ...μιά χαρά είναι! :confused:

Απορία: Δεν είναι καλύτερα στα σαλόνια, στα πούλμαν ή ακόμα και στο κατάστρωμα?

και φτηνότερα και ασφαλέστερα και παίρνεις και τον αέρα σου :eek:

Εξάλλου δεν μιλάμε για υπερατλαντικά ταξίδια.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το φίλο μου, οι υδατοστεγείς κλείσανε μόνο μετά το χτύπημα του Σαντορίνη στην Παροικιά. Επιπλέον μου είπε ότι και με κλειστές, μπορούσες να πας από την καμπίνα σου στη σκάλα που οδηγεί επάνω (δεν κατάλαβα πως, αλλά γινότανε).

Link to comment
Share on other sites

ΝΗΡΕΑ με βρίσκεις σύμφωνο. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται η παραμονή επιβατών σε χώρους που απομονώνονται με υδατοστεγείς πόρτες. Σε περίπτωση ατυχήματος δηλαδή θα παγιδευτούν εκεί? Αν δημιουργείται πανικός σε μέρη του πλοίου ανοιχτά, εκεί κάτω θα γίνει χάος!

Link to comment
Share on other sites

Ως γνωστόν όλα τα βαπόρια που διαθέτουν καμπίνες κάτω από το γκαράζ παρακείμενα σε αυτές είναι οι ενδιαιτήσεις πληρώματος για το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος.

Οπότε αποκλείεται να εγκλωβιστείς από υδατοστεγείς.Χώρια που οι υδατοστεγεις και οι πυροστεγείς ανοιγοκλείνουν και χειροκίνητα πέραν του αυτόματου συστήματος.

Επίσης στο ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ πάντα καθόλη την διάρκεια του ταξιδιού οι υδατοστεγείς είναι πάντα κλειστές αυτό τουλάχιστον μπορώ να το βεβαιώσω από τα πολλά ταξίδια που έχω κάνει τα τελευταία 2 χρόνια.

Μάλιστα μέλη του πληρώματος που καμιά φορά τις ανοιγοκλείνουν χειροκίνητα για να εκτελέσουν περιπολίες υπάρχει ειδοποίηση στην γ΄πεφυρα και βλέπουν αν ξαναέκλεισε.

Συμφωνώ ότι δεν είναι και το καλύτερο θέαμα να κατεβαίνεις στα άδυτα για να κοιμηθείς αλλά εγώ προσωπικά αν δεν έχει πολύ θάλασσα δεν έχω πρόβλήμα.

Έκτος πια κι αν έχω γίνει αναίσθητος από τις πολλές φορές που έχω κοιμηθεί στις κάτω καμπίνες ειδικά στο ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ.

Πάντως για μενα αν είναι να καταργηθούν θα πρέπει να καταργηθούν και για το πλήρωμα διότι είναι τραγελαφικό να καταργείς τις καμπίνες επιβατών και να αφήνεις το πλήρωμα κάτω μιας και αυτοί άνθρωποι είναι δεν είναι άχυρα.

Link to comment
Share on other sites

Θα σας αναφέρω ότι περιστατικό που έχει γίνει στο Παναγία Εκατονταπυλιανή το καλοκαίρι του 2001!!! Είχε έρθει η επιθεώρηση και κάποιοι ξένοι (δε θυμάμαι από πού ήταν) και είπανε ότι καμπινές κάτω από το γκαράζ να μην ξαναδοθούν σε επιβάτες ως οικονομικές καμπινές!!! Αλλά η εσωτερικές πάνω!!!

Αλλά δεν είχαν πει τίποτα που όλο το πλήρωμα κοιμόταν κάτω από γκαράζ, εκτός Πλοίαρχου, Ύπαρχου, Αρχιλογιστή, Α’ Μηχανικού, Ασυρματιστή (καμπίνα επιβατών που την είχε ο Ασυρματιστής), Αρχιθαλαμηπόλος (μια αποθήκη που την είχε μετατρέψει σε καμπίνα)!!!

Τουλάχιστον οι καμπινές κάτω είχαν πολύ δυνατό κλιματισμό (κοιμόσουν με κουβέρτα) και σχετικά καλές εσωτερικά με νιπτήρες, με κοινόχρηστες τουαλέτες και μπάνιο!!

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα Ηλία, αυτό που λες είναι σωστό. Αν καταργηθούν θα πρέπει αυτό να γίνει για όλους και όχι μόνο για τους επιβάτες.

Δυστυχώς όμως είμαστε μακριά από μια τέτοια ρύθμιση σε αντίθεση με άλλες χώρες (όπως η Αυστραλία). Φαντάζομαι βέβαια πως είναι και πρακτικώς αδύνατο να γίνει αυτό - πού θα μεταφερθούν οι ενδιαιτήσεις?

Link to comment
Share on other sites

ΟΙ καμπίνες του ΘΕΟΦΙΛΟΣ που βρίσκονται κάτω από το γκαράζ είναι Β΄Θέσης με κοινόχρηστες τουαλέτες και κατα τα άλλα ειναι αξιοπρεπείς.

Και στην προεκταση αυτού του επιπέδου έχει κοινόχρηστο χώρο, το "περίφημο" disco-club του πλοίου όπου μαζεύονται οι φαντάροι και οι οδηγοί φορτηγών και πνίγουν τον πόνο τους με μια ζεμπεκιά. :confused:

Πριν λίγα χρόνια εκεί ήταν υπνωτήρια για επιβάτες Γ΄θέσης.

Κατά την επίσκεψή μου εκείνη την φορά στα "εγκατα" του πλοίου είπα να χρησιμοποιήσω τον ανελκυστήρα για να μην ανεβαίνω τόσες σκάλες και εκείνος που είχε βάρδια εκείνη την ώρα θεώρησε ότι κανείς σώφρων άνθρωπος δεν θα χρησιμοποιούσε τους ανελκυστήρες του πλοίου(!) στις 24.00 τα μεσάνυχτα και.. τους απενεργοποίησε..!

Αποτέλεσμα ήταν να..εγκλωβιστώ στον ανελκυστήρα κάπου μεταξύ δύο υπογείων deck.

Ευτυχώς (αλλιώς θα είχα βγάλει γένια εκεί μέσα :eek: )είχε τηλέφωνο και κάλεσα την reception και το επανενεργοποίησε αφού πρώτα μου εξέφρασε την απορία του "γιατί πείρα το ασανσερ την νύχτα" !

Εκτοτε μόνον στα Palace το χρησιμοποιώ όπου εκεί τους φαίνεται φυσιολογικό κάποιος να μην θέλει ή να μην μπορεί να ανεβοκατεβεί 4-5 πατώματα.. :D

Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι πρίν απο περίπου 30 χρόνια που ταξίδεψα για Ικαρία με το ΣΑΜΑΙΝΑ, η καμπίνα που έμεινα και ήταν κάτω απο το γκαράζ, σου έδινε την αίσθηση ότι βρισκόσουν σε υποβρύχιο.Κάτι ο φωτισμός, κάτι η μυρωδιές απο το μηχανοστάσιο, κάτι ο κλιματισμός με την χαρακτιριστική αίσθηση που δημιουργεί (ιδίως στα πλοία), πίστευες ότι ήσουν σε αποστολή. Μάλιστα πολλοί απο τις διπλανές καμπινες αφηναν ανοικτές τις πόρτες για να μειώσουν το αίσθημα της απομόνωσης. 'Οταν δε είχε θάλασσα, τα τριξίματα που ακουγονταν απο τα φορτηγά απο πάνω μας, δημιουργούσαν κακές σκέψεις στο μυαλό μας (βλ. ΗΡΑΚΛΕΙΟ).Κατά τα άλλα η κατάσταση μπορούσε να χαρακτηρισθεί ανεκτική.Ανελκυστήρας υπήρχε, η λειτουργία του ήταν αμφίβολη και απαγορευόταν απο τους επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα μου θύμησες το ταξίδι για Σαντορινη το 1985, με το ομώνυμο πλοίο ("Σαντορίνη", χωρίς εξπρές). Ακριβώς όπως τα περιγράφεις, καμπίνες κάτω από το γκαράζ, με τη χαρακτηριστική μυρουδιά και τα τρελλά τριξίματα. Οι διάδρομοι γεμάτοι σωλήνες και υδατοστεγείς πόρτες, με το μεγάλο σκαλοπάτι. Οι ανοιχτές πόρτες στις καμπίνες ήταν ο κανόνας, δεν αντεχότανε το αίσθημα της ασφυξίας αλλιώς. Θυμάμαι που μικρός τότε, νόμιζα ότι ακριβώς πίσω από τον "τοίχο" της καμπίνας υπήρχε νερό!

Σημειωτέον, ότι τόσο πηγαίνοντας στη Σαντορίνη όσο και γυρνώντας δεν υπήρχε καμπίνα ούτε για δείγμα. Ωστόσο, όταν ο ίδιος ο καπτα Κούλης (του οποίου τη φιγούρα θυμάμαι ακόμα) είδε το σκυλάκι της οικογένειας (το πλοίο φίσκα, καθόμασταν μπροστά, κάτω από τη γέφυρα, δίπλα στον εργάτη της άγκυρας), μας συμπάθησε τόσο που, ως εκ θαύματος, βρέθηκε καμπίνα (νομίζω μας έλεγε ότι έχει κι αυτός ένα ίδιο σκυλί). Στο γυρισμό, πάλι δεν είχαμε καμπίνα, πάλι "βρήκαμε" με τον ίδιο τρόπο.

...Ενώ στο Απτερα μας απειλούσαν με "ντου" στην καμπίνα για να δουν μήπως βάλουμε κρυφά το σκυλί, στο Σαντορίνη το σκυλί όχι μόνο μπήκε, αλλά μας την εξασφάλισε κιόλας!

Link to comment
Share on other sites

Ναι στις υπόγειές του ΣΑΜΑΙΝΑ η κατάσταση ήταν λίγο τραγική,όπως τα λέει ο φίλος Αντώνης ήταν.Αλλά στον Ι΄ΚΑΡΟ η κατάσταση ήταν ακόμα πιο τραγική.Λες και ήσουν κλεισμένος στο Νταχάου.

Η μοναδική πολυτέλεια που είχαν ήταν τηλεφωνική συσκευή με την οποία είχες ανοιχτή συνομιλία με τον καρχαρία.

Ειδικά όταν είχε θάλασσα άκουγες από παντού τριξίματα οι πόρτες πάντα ανοικτές και πάρα πολλοί ειδικά στο Ικάριο εγκατέλειπαν την ιδέα του ύπνου εκεί κάτω.Αφήστε που ακουγόταν ο ήχος που έσκαγε το βαπόρι στο κύμα και ήταν ολίγο τι ανατριχιαστικός.Δράμα.

Link to comment
Share on other sites

Ανοίξατε μεγάλο θέμα παίδες...Πράγματι αυτό που συμβαίνει με τις καμπίνες κάτω απο το γκαράζ είναι τραγικό. Είδικά τα τελευταία χρόνια που τα πράγματα πάνε να εκσυγχρονιστούν προσωπικά πιστεύω οτι αυτό είναι απαράδεκτο. Η αίσθηση και μόνο οτι βρίσκεσαι κάτω απο το γκαράζ....είναι λίγο φρίκη. Θυμάμαι που κάποτε είχα κατέβει στο "υπόγειο" του AGIOS VASSILIOS της Α.Κ. Ventouris και οτι δίπλα απο τις καμπίνες επιβατών, υπήρχαν καμπίνες πληρώματος οι οποίες αντί για πόρτα είχαν.....Κουρελού!!!!

Link to comment
Share on other sites

Οσο ποιο πισω παμε τοσο ποιο δυσκολα ειναι τα πραματα.

Εγω μια φορα στο Μηλος Εξπρες αναγκαστηκα να παρω καμπινα γιατι ηθελε να κοιμηθει η γιαγια μου και με τραβουσε μαζι της. Μας εστειλαν οσο ποιο κατω και ποιο πλωρα μπορουσανε.. Φορτηγα δεν ακουγα καθολου εκεινη τη μερα παρολη τη θαλασσα που ειχε.. Αλλα μολις φτασαμε στη Σεριφο καταλαβα το φουνταρισμα του καπτα-Στελιου πολυ καλα:P . Αντε να ημουν 2-3 μετρα πισω απο το δεξι οκιο και κανα-δυο μετρα κατω απο τη θαλασσα. Περα απο το κοπανημα του καιρου ειχα και την καδενα.

Link to comment
Share on other sites

Σε μερικά βαπόρια η κατάσταση για ΄τις καμπίνες πληρώματος είναι τραγική.

Στον ΑΔΩΝΙ για πααράδειγμα η καμπίνα του υποπλοιάρχου ήταν κάτω από το γκαράζ η οποία όπως έμπαινες έβγαινες και σε κάθε λιμάνι που έλυναν τις αλυσίδες των φορτηγών ήταν λες και έκαναν παρέλαση με τύμπανα.Πως αυτός ο άνθρωπος θα κοιμόταν και αναλάμβανε βάρδια με την διακυβέρνηση του σκάφους ξεκούραστος?

Είναι και αυτές οι παράμετροι που πρέπει να δούμε διότι κι έτσι μπορεί να επηρεαστέι η ασφάλεια του πλοίου.

Τουλάχιστον οι αξιωματικοί γέφυρας και μηχανής οι οποίοι έχουν τις πιο υπεύθυνες θέσεις πρέπει να κοιμούνται επάνω αυτό είναι ξεκάθαρο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν εχει τυχει να ταξιδεψω σε καμπινα κατω απο το γκαραζ, οποτε δεν γινεται να εκφερω γνωμη. Παρ' ολ' αυτα εχει τυχη να δω κινηματογραφο στα εγκατα ενος πλοιου, πραγμα που συνεβη πανω στο Val de Loire της Brittany Ferries. Θυμαμαι οτι ειχαμε παρει το ασανσερ απο τη ρεσεψιον και ειχαμε παει 5 η 7 ντεκ προς τα κατω. Βγηκαμε σε ενα ευρυχωρο διαδρομο, εκατερωθεν του οποιου υπηρχαν η εσωτερικη πισινα και ο κινηματογραφος. Ειχε 5 σειρες των 10 καθισματων και το εργο που ειχα δει ηταν το πολυ καλο Rob Roy με τον Λιαμ Νισσον(ετσι για την ιστορια).

Ο καιρος στο ταξιδι ηταν αρκετα καλος οποτε δεν ενοιωσα κουνημα, τριξιμο η οτιδηποτε αλλο περιεργο κατα τη διαρκεια της παραμονης μου στα εγκατα, αλλα ουτε και ακουστηκε θορυβος μηχανης η κατι αλλο. Θα κοιταξω να γραψω μια αναφορα ταξιδιου για ολο το ταξιδι.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Έχει και ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ. Κατεβαίνεις και κατεβαίνεις και κατεβαίνες και λές έχει κι άλλο πιο κάτω?

Και εγω στον ΘΕΟΦΙΛΟ εχω ζησει την συγκεκριμενη εμπειριαB)Κρεβατι σε τετρακλινη και...κατεβαινεις-κατεβαινεις-κατεβαινεις....4 τα σημεια που θα σταθω.

  • Χωρις μπανιο αν θυμαμαι καλα(δεν ειμαι και 100%σιγουρος)
  • Η πορτα ειχε το χαρακτηριστικο σκαλακι ωστε σε περιπτωση εισροης υδατων να μην μπουν νερα(μπρρρρ)
  • Τα κυματα εσκαγαν τοσο ζωντανα στα τοιχωματα της καμπινας που αδυνατεις να ηρεμησεις-καλμαρεις για υπνο
  • Σε σχεση με το προηγουμενο,σε διακατεχει μια συνεχη αγωνια:''δηλαδη αν γινει κατι,ο πρωτος που θα κανει μπουρμπουλιθρες θα ειμαι εγω:eek::o''

Link to comment
Share on other sites

εγω παλι θελω να πω για καμπινα λουξ ΠΑΝΩ απ το γκαραζ.

ταξιδευαμε για Βενετια με το ΣΟΦΟ εγω (λογω οικονομικων)αλλα και οπως εγραψε καποιος φιλος πιο πανω καλα δεν ειναι και τα σαλονακια; βλεπεις κοσμο ,εισαι πανω ,και ολα τα συναφη ....κοιμηθηκα σαλονακι

το αλλο πρωι βλεπω το φιλο που ειχε κλεισει καμπιινα λουξ εμπρος να ρχεται χαμογελαστος και να λεει "..εγω παντως σας το δενω το καραβι...."ακουγε ολη τη συνομιλια της γεφυρας χωρια την αγκυρα ......λουξ καμπινα παρακαλω(χρυση)Εγω αντιμετωπισα αλλο προβλημα ολο το βραδυ ,ειχα το ροχαλητο ενος φορτηγατζη ...απιστευτο!αιντε να δουμε φετος ,θα σας φερω νεα απο καμπινες.θα κοιμηθουμε ή να παρω ωτοασπιδες;

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω ταξιδέψει (ευτυχώς ή δυστυχώς) με πλοίο σε καμπίνα κάτω από το γκαράζ ή -εν πάσει περιπτώσει- κάτω από την ίσαλο γραμμή. Από τις παραπάνω περιγραφές όμως των συνφορουμιτών, ιδίως δε του NHSOS XIOS :D,

  • Χωρις μπανιο αν θυμαμαι καλα(δεν ειμαι και 100%σιγουρος)
  • Η πορτα ειχε το χαρακτηριστικο σκαλακι ωστε σε περιπτωση εισροης υδατων να μην μπουν νερα(μπρρρρ)
  • Τα κυματα εσκαγαν τοσο ζωντανα στα τοιχωματα της καμπινας που αδυνατεις να ηρεμησεις-καλμαρεις για υπνο
  • Σε σχεση με το προηγουμενο,σε διακατεχει μια συνεχη αγωνια:''δηλαδη αν γινει κατι,ο πρωτος που θα κανει μπουρμπουλιθρες θα ειμαι εγω''

δεν μπορώ παρά να θεωρήσω κάπως ...βάρβαρο το "σπόρ" :D. Αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι οι συγκεκριμένες παρατηρήσεις γίνονται από ανθρώπους λάτρεις των πλοίων και της θάλασσας ;), καταλαβαίνουμε και το πως θα αισθάνονται οι ..."κοινοί θνητοί" επιβάτες :P όταν ταξιδεύουν σε τέτοιες καμπίνες... Κάτι σε : "Βόηθα Παναγίτσα μου να βγούμε ζωντανοί και θα σου ανάψω λαμπάδα ίσαμε το μπόι του καπετάνιου !!!" :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...