Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ Blue Star Patmos στο λιμάνι της Ίου, την 30.08.2017


Recommended Posts

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Φυσικα και ειναι πολυ δυσκολη περιπτωση. Μιλαμε για ενα βαπορι που εχει ρηγμα σχεδον στο μισο του μηκος. Αρα σε αυτα τα σημεια και στα γυρω γυρω μιλαμε για ενα βαπορι που εχει "χασει την κατασκευαστικη του ενισχυση και ιδιοτητα" Επιπλεον εχει καποιους τονους νερου σε σημεια τα οποια δεν ειναι υπολογισμενα να υπαρχει, με οτι συνεπαγεται αυτο για την υπολοιπη κατασκευη (κατανομη βαρων, ευσταθεια κτλ) Πριν αποκολληθει και ξαναπλευσει πρεπει να γινει πολυ σοβαρη και μελετημενη εκτιμηση της καταστασης του. Δεν ειναι αντε ηρθαν 6-7-8 ρυμουλκα τραβατε να το βγαλουμε. Ευτυχως μιλαμε για βορια που εξασθενει τουλαχιστον μεχρι την τριτη. Δε θελω ουτε να σκεφτομαι να ειχε τον καιρο των προηγουμενων ημερων ουτε να γυρναγε σε νοτια να βραζει η θαλασσα 

Σε φωτο στο FB απο τη δεξια πλευρα φαινεται να εχει χυθει πετρελαιο απο καποιο εξαεριστικο η overflow. Οποτε σιγουρα εχουν χτυπηθει και τανκια πετρελαιου. Επιπλεον ειδαμε στο αις την ταχυτητα του, 20+, 18 πανω στη στροφη, και μετα 0. 

Ευτυχως οσο ατυχοι ηταν ολοι οταν το βαπορι επεσε στη ξερα αλλο τοσο τυχεροι ηταν που εμεινε εκει (γιατι προσωπικη εκτιμηση ειναι οτι αν συνεχιζε θα πηγαινε ακλαυτο, βλεπε Ποσειδων Εξπρες, Sea Diamond) και που εγινε η εκκενωση του χωρις να ανοιξει μυτη. Ολα τα αλλα εχουμε καιρο να τα αναλυσουμε.

Link to comment
Share on other sites

Η ζημια που γραφεται είναι πραγματικά οριακή (ακριβώς 2/3 των στεγανων με νερο) και όπως έγραψε και ο proud ίσως και σοβαρότερη απο το Europalink που φτάνοντας στην Κέρκυρα πραγματικά δόθηκε αγώνας να μην το χάσουν. Εν προκειμένω λοιπόν ας είμαστε ευγνώμονες που αυτή η νύχτα δεν θα γραφτεί στις μαύρες σελίδες της ακτοπλοϊκής μας ιστορίας και που το πλοίο στέκει κανονικά έχοντας έρθει σε μια κατάσταση ισορροπίας αλλά και που εκκενώθηκε υποδειγματικά.

Σίγουρα η επιχείρηση θέλει προσοχή, μετρήσεις, και απόλυτο έλεγχο στις κινήσεις του για να αποφευχθεί μια μετέπειτα ανεξέλεγκτη συμπεριφορά. Ας ελπίσουμε οτι το συντομότερο να προχωρήσει η επιχείρηση και να μπορέσει να μεταφερθεί να έχουμε και μια πιο καλη εικόνα και του τι γίνεται στο εσωτερικό του.

Link to comment
Share on other sites

ας μη βιαζομαστε παντως (γενικως το λεω, οχι για τα παραπανω ποστ), να βγαλουμε το πλοιο CTL.:rolleyes:

θυμιζω οτι εκτος απο θεοφιλο και europalink που αναφερθηκαν παραπανω, τη γλυτωσε ο βοναπαρτης με το εντελως πλημμυρισμενο μηχανοστασιο και το ιεραπετρα που προσαραξε στη ροδο γεματο φορτηγα.

οποτε ενα πλοιο 5 ετων που παραμενει στην επιφανεια (οπως παραμενει), οση ζημια και αν εχει παθει μπορει να ελπιζει (σιγουρα η εταιρεια του, οι τραπεζες και οι ασφαλιστικες, θα το θελουν ζωντανο και οχι στον σελιμ;)).

επισης πριν ο καθε proud ionian, γινει εμπειρογνωμωνας και στησει το πληρωμα στον τοιχο (κανοντας τον ειδικο, ειτε επειδη ταξιδευε μικρος με τον μπαμπα του, ειτε επειδη φορτωνεται σε 5 ανθρωπους και τον βαζουν στη γεφυρα), ας περιμενουμε να δουμε υπο ποιες ακριβως συνθηκες προσαραξε (πχ υπηρχε αλλο σκαφος στην περιοχη, για ποιο λογο προσεγγισε τη μπουκα οπως προσεγγισε , ειχε γινει η προβλεπομενη επικοινωνια με το λιμεναρχειο κλπ), αλλα και αν μετα το συμβαν, εγιναν τα προβλεπομενα για να αποφευχθουν τα χειροτερα (πιθανοτατα, αν κρινουμε απο το οτι δεν ειχε την τυχη αλλων, αλλα και γιατι εκκενωθηκε το πλοιο επιτυχως).

σε δευτερο χρονο, ας δουμε (αυτοι που πρεπει) και γενικοτερα το θεμα της κοπωσης των πληρωματων και της τηρησης των ωρων αναπαυσης.

@Sf_X παρα γουρουνοτριχα δεν ζησαμε μερες παπουτση

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να κάνω μια αγαθών κινήτρων ερώτηση μιας και δεν έχω πρόχειρη την κατάλληλη νομοθεσία για να μου απαντήσω. Στις φωτογραφίες που βλέπω στο παρακάτω δημοσίευμα Άθρο από capital.gr οι επιβάτες που εγκαταλείπουν το πλοίο φορούν σωσίβια, αλλά είναι και φορτωμένοι με τις αποσκευές τους. Από τη μία πλευρά ως επιβάτης αναγνωρίζω πόσο βολικό είναι να μην εγκαταλείπεις τις αποσκευές σου και ως πλοιοκτήτρια, να μην έχεις την ευθύνη τους, από την άλλη έχω την εντύπωση ότι δεν πρέπει να είναι και πολύ ενδεδειγμένη λύση να εγκαταλείπεις το πλοίο με τις αποσκευές. Είμαι υπερβολικός ή υπάρχει δημιουργική ασάφεια σχετικά; Αν μπορεί να με καθοδηγήσει κάποιος με pm για να μην βγούμε off topic που να ψάξω για τη σχετική νομοθεσία θα του ήμουν υπόχρεος. Κρίμα πάντως τόσο νεαρά πλοία-εργαλεία να παθαίνουν τόσο μεγάλες ζημιές.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, lopoditis said:

Αν μπορεί να με καθοδηγήσει κάποιος με pm για να μην βγούμε off topic που να ψάξω για τη σχετική νομοθεσία θα του ήμουν υπόχρεος.

η, αν θελει, να απαντησει εδω, για να ειναι διαθεσιμο απο ολους

Link to comment
Share on other sites

Εικασίες κάνει

Quote

Εάν μάλιστα έχουν υποστεί ζημίες και οι άξονες των προπελών, κάποιοι μιλούν ακόμα και για ολική απώλεια ή CTL (Constructive Total Loss) του πλοίου.

Όπως κάνουμε ολοι μας...

Πάντως καλύτερα CTL το πλοίο ,λεφτά θα πάρει η εταιρεία του, και μπορει να πάρει καλύτερο να το αντικαταστήσει,παρά πχ να συγκρουόταν με κάποιο άλλο ,γιατι οπως αναφέρεται σε άλλο άρθρο της Καθημερινής , κάτι που ακούγεται (εικοτολογείται..πρώτη φορά το διαβάζω/ακούω) και πιστεύω και εγώ απο τη πρώτη στιγμή

Quote

(ειδικά καθώς στην περίπτωση του Blue Star «Patmos» εικοτολογείται πως από το λιμάνι της Ιου εξερχόταν άλλο ιδιωτικό σκάφος και ο ελιγμός προς αποφυγήν του οδήγησε στο ατύχημα

 

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

1) Εχει γινει τετοιο σοβαρο ατυχημα και το εξερχομενο δεν πηρε εντολη να σταματησει?

2) Δεν εχει αναφερθει επισημα απο κανεναν? (εταιρια, λιμεναρχειο κτλ)

3) θα φανει στο VDR..

Συμπερασμα μου ειναι οτι τα αρθα ειναι χαλασμενο τηλεφωνο απ οτι γραφεται γυρω γυρω σε facebook και φορουμ...

Επισης μιλαμε για πλοιο 5 ετων, με αξια αν θυμαμαι καλα 70+. Αρα ασφαλισμενο καπου εκει κοντα. Ειναι δυνατον η ζημια οσο μεγαλη και να ειναι να ειναι πανω απο την αξια του για να βγει CTL? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Τα νέα που έρχονται από το Πρώτο Θέμα είναι πιο ελπιδοφόρα. Mακάρι να είναι έτσι.

Quote

Το πλοίο έχει υποστεί διάφορα ρήγματα, από μπροστά μέχρι πίσω, όμως οι μηχανές του λειτουργούν κανονικά. Καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα ρήγματα που προκλήθηκαν από την προσάραξη στην ξέρα δεν είναι βαθιά και το νερό έχει μεν φτάσει στις δεξαμενές ασφαλείας, αλλά όχι στις μηχανές, θεωρείται ότι το πλοίο δεν έχει ζήτημα πλευστότητας και άρα πως θα μπορέσει μόνο του να φτάσει ως το ναυπηγείο. Χωρίς τη βοήθεια ρυμουλκών, όπως εκτιμούν οι ειδικοί της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

 

Link to comment
Share on other sites

Δυσκολο να γινει αυτο βεβαια..Σχεδον αδυνατον να μη γινει προληπτικα αδειασμα των δεξαμενων καυσιμου του πλοιου πριν φυγει απο κει αλλωστε.

Link to comment
Share on other sites

αν ειναι να βγαλουμε συμπερασματα, απο τις αναμασημενες τροφες των εφημεριδων, κλαφτα χαραλαμπε;)

αυτο περι εξερχομενου ιδιωτικου σκαφους, "κυκλοφορει" παρα πολυ στο ραδιο αρβυλα, αλλα κανεις δεν το εχει πει επισημως (μονο το vdr οπως ειπε και ο @Neptune)

για CTL, νομιζω οτι δεν θα ειναι πρωτη επιλογη, οσο σοβαρη και να ειναι η ζημια.

 

20 hours ago, proud_ionian said:

οποτε ενα πλοιο 5 ετων που παραμενει στην επιφανεια (οπως παραμενει), οση ζημια και αν εχει παθει μπορει να ελπιζει (σιγουρα η εταιρεια του, οι τραπεζες και οι ασφαλιστικες, θα το θελουν ζωντανο και οχι στον σελιμ;)).

 

 

6 hours ago, Neptune said:

Επισης μιλαμε για πλοιο 5 ετων, με αξια αν θυμαμαι καλα 70+. Αρα ασφαλισμενο καπου εκει κοντα. Ειναι δυνατον η ζημια οσο μεγαλη και να ειναι να ειναι πανω απο την αξια του για να βγει CTL? :ph34r:

επισης, οταν θα ειναι να απομακρυνθει, σιγουρα θα εχει στεγανοποιηθει και πιθανοτατα θα εχει γινει προσπαθεια να εκκενωθει το γκαραζ για να ελαφρυνει. δεν θα το τραβηξουν ετσι καθισμενοB)

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τον δύτη που μίλησε στον ΑΝΤ1 «βρήκαμε αρκετά ρήγματα και τρύπες. Στο πλωριό το ρήγμα ήταν γύρω στα 15-20 μέτρα. Στη μέση ήταν στα 10-15 μέτρα και ήταν αρκετά μεγάλο και διαμπερές. Φαίνονταν μέχρι και οι σκάλες». (από protothema.gr)

Aνακοινωση εξεδωσε και η εταιρεια:

Quote

Η BLUE STAR FERRIES ενημερώνει ότι η κατάσταση του πλοίου της BLUE STAR PATMOS το οποίο σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Εταιρίας προσάραξε σε αβαθή κατά την είσοδό του στο λιμένα της Ίου την Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017, παραμένει σταθερή.

 
Όπως η Εταιρία ενημέρωσε οι επιβάτες που επέβαιναν στο πλοίο, όλοι καλά στην υγεία τους, μεταφέρθηκαν στο λιμένα της ‘Ίου και έχουν όλοι προωθηθεί από εχθές στους προορισμούς τους με μέριμνα της Εταιρίας.
 
Επί του παρόντος η Εταιρία βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης της κατάστασης, με στόχο την ασφαλή και κατά το δυνατόν συντομότερη αποκόλληση του πλοίου από τα αβαθή.
 
 
Edited by proud_ionian
λινκ
Link to comment
Share on other sites

προφανως;

ο δυτης μιλα γενικως για σκαλα στη μεση του πλοιου. μπορει να ειναι και μια ανθρωποθυριδα.

YΓ: εδω το GA του Δηλος. θα μπορουσε να ειναι και στο κατω γκαραζ (καταμπαρο)

 

Link to comment
Share on other sites

Απο οτι φαινεται στην live καμερα απο την ιο τα ρυμουλκα εχουν αρχισει να κανουν καποιες κινησεις αλλα το πλοιο δειχνει να αντιστεκεται. 

Edited by mpolo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...