Jump to content
Shipfriends

Εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group


Recommended Posts

Πασαρελα για να δει ο Grimaldi τα μεγάλα μου φαίνεται και ας μην πηγαίνουν γι'αυτον. Ειναι κοινό μυστικό οτι η HSW ήθελε απο καιρό να σπρώξει ενα απο τα μεγάλα.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

ο Paros Jet αναμένεται να κάνει δρομολόγια από Ηράκλειο προς Κυκλάδες (ουσιαστικά αντικαθιστά το Highspeed 7)

 

On 11/8/2017 at 10:14 PM, proud_ionian said:

να μην παω και ενα βημα παραπερα. τα ταχυπλοα στον ηλιοπουλο, κανα δυο απο τα μεγαλα της HSW στον Ιταλο και νεταρουμε και απο την επιτροπη ανταγωνισμου ;)

ο ακτοπλοϊκος χρονος ειναι πυκνος, για να παραφρασω και τον φιλο^_^ μου τον βαγγελη τον βενιζελο.:P

Link to comment
Share on other sites

Νιώθω πως και στις δυο εταιρίες υπάρχει ένας δημιουργικός αναβρασμός και τάση άμεσης αναδιοργάνωσης .Με μια πρώτη ματιά φαίνεται να υπάρχουν σχέδια τα οποία μπαίνουν άμεσα σε εφαρμογή. 

Edited by svo
Link to comment
Share on other sites

Attica Group: «Ας δοκιμάσει και το δικό μας management ο κος Grimaldi»

Ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τον Όμιλο Grimaldi κρατάει ο Όμιλος Attica που συμφώνησε με την Τράπεζα Πειραιώς για την απόκτηση του 50,3% της HSW.

Κύκλοι του Ομίλου επεσήμαναν σήμερα: «Όπως θέλουμε και έχουμε ευχαριστημένους τους μετόχους της Attica το ίδιο θα κάνουμε και με την HSW» και προσθέτουν: «Ο Γκριμάλντι έχει πει ότι ο Όμιλος Attica κάνει «υπεύθυνο ανταγωνισμό». Και αυτό είναι παράσημο για τον όμιλο μας. Ας δοκιμάσει και το μάνατζεμεντ το δικό μας ο κος Γκριμάλντι». Για την επόμενη μέρα της HSW ξεκαθάρισαν:

«H HSW θα μείνει ως έχει» ενώ για την εικόνα της ακτοπλοίας μετά την εξαγορά τόνισαν: «Θα έχεις μία βεντάλια πλοίων και άρα το καλύτερο πλοίο θα δρομολογείται στην κατάλληλη γραμμή. Με λίγα λόγια θα μπορείς να σχεδιάσεις πιο έξυπνα και πιο λογικά δρομολόγια. Δεν είναι δυνατόν να έχεις 2 δρομολόγια Παρασκευή βράδυ για Μυτιλήνη και να μην έχεις πρωινό την ίδια ημέρα. Αν πηγαίνουν δυο βαπόρια την ίδια ώρα σε εάν νησί είναι σαν να πηγαίνει... ένα βαπόρι».

www.newmoney.gr

 

Link to comment
Share on other sites

Καθοριστική, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αttica Group Κυριάκο Μάγειρα, για την απόφαση  του ομίλου να κινηθεί για την απόκτηση του πακέτου που κατείχαν η Τράπεζα Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων της HSW ήταν η εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος από μόλις έναν υποψήφιο. Τον μεγάλο ανταγωνιστή της στην ελληνική αγορά και τις γραμμές της Αδριατικής, Ναπολιτάνο Εμμανουέλε Γκριμάλντι. Ο οποίος, μέσω  του ομώνυμου ιταλικού ομίλου, ελέγχει το 95% των Μινωικών Γραμμών (Minoan Lines)και επένδυσε περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ τους τελευταίους μήνες προκειμένου να αυξήσει στο 48,5% το ποσοστό που κατέχει στην Hellenic Seaways, φθάνοντας μια ανάσα από την απόκτηση του ελέγχου της.

Αρχικά, όπως εξήγησε ο Κυρ. Μάγειρας, η Attica Group ΑΤΤΙΚΑ 0,00% δεν μετείχε στη διαδικασία που είχε εκκινήσει από την Πειραιώς για την πώληση του ποσοστού της στην HSW.  Η εμφάνιση, όμως, μόλις ενός υποψηφίου για την HSW εξέπεμπε, αναπόφευκτα, αρνητικά μηνύματα τόσο για την Ελλάδα ως επενδυτικό προορισμό, την ίδια την HSW αλλά και την ελληνική ακτοπλοΐα στο σύνολό της. «Δεν θέλαμε να απαξιωθεί η Hellenic Seaways καθώς αυτό θα αντανακλούσε, αναπόφευκτα στο σύνολο της ελληνικής ακτοπλοΐας» ανέφερε ο Κυρ. Μάγειρας.

Για το πώς έφθασε η Attica Grοup μέχρι την απόκτηση του 50,3% της HSW o πρόεδρος του ομίλου επεσήμανε: «Καταθέσαμε την υψηλότερη προσφορά. Βάλαμε στο τραπέζι τα περισσότερα χρήματα επειδή ήμασταν αυτοί που είχαμε να χάσουμε ή να κερδίσουμε τα περισσότερα από αυτό».

Αναφερόμενος στα ερωτήματα που τίθενται για το αν η εξαγορά δημιουργεί συνθήκες ολιγοπωλίου στο χώρο της ακτοπλοΐας, ο επικεφαλής της Attica ανέφερε πως το θέμα θα εξετάσει, ούτως ή άλλως, συνολικά η επιτροπή ανταγωνισμού. Σημείωσε, ωστόσο, πως στο Αιγαίο δραστηριοποιούνται σήμερα αρκετές εταιρείες και συνολικά 57 πλοία.

Από τη διοίκηση της Attica Group ΑΤΤΙΚΑ 0,00%, πάντως, τοποθετούν την έκδοση των σχετικών αποφάσεων εντός του Ιανουαρίου καθώς ο σχετικός φάκελος με τα πλήρη στοιχεία της συμφωνίας έχει κατατεθεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου.  «Θα κάνουμε ότι μας ζητηθεί» ανέφερε ο Κ. Μάγειρας, χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την αποφασιστικότητα του ομίλου να κάνει ότι  χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το ντιλ.

Εν αναμονή του άσπρου καπνού από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού έχει θέσει σε αναμονή και τις επόμενες κινήσεις της. Η πρώτη από αυτές αφορά την  ανακατανομή των δρομολογίων μέσω της αναδιάταξης του αυξημένου αριθμού πλοίων που θα απαρτίζουν το στόλου του ομίλου. Οι υπεύθυνοι της Attica, ωστόσο, σπεύδουν να δεσμευτούν πως οι αλλαγές θα έχουν στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών.

www.euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κοντά στην απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW βρίσκεται η Attica Group ΑΤΤΙΚΑ +4,35% καθώς επήλθε, σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνία με τις Μινωικές Γραμμές για την εξαγορά του 48,5% της HSW που κατείχε η εισηγμένη.

Η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του 48,5% με καταβολή μετρητών, ενώ θα ακολουθήσει η απόκτηση δυο πλοίων του ομίλου Attica-Hellenic Seaways από τις Μινωικές Γραμμές.

Με αυτό τον τρόπο λύνεται το… «κουβάρι» των εξελίξεων στην HSW με την Attica να αποκτά το 100% του μετοχικού της κεφαλαίου, τρέχοντας με άλλη άνεση τις διαδικασίες έγκρισης της συγχώνευσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

www.euro2day.gr

Link to comment
Share on other sites

τα ταχυπλοα τι να τα κανει ο θειος μανωλης; μπιμπλό στο τζακι του;

να την ακουτε την υβετ.:P τα εβλεπα, αλλα δεν τα επαιξα.

τα ταχυπλοα πιστευω οτι θα πανε στον supermario.

μη βιαζομαστε να μαντεψουμε πλοια. σιγουρα στον ιταλο θα πανε δυο απο τα μεγαλα (τα 200μετρα). αν θα ειναι δυο "παλια", δυο "νεα" ή ενα "παλιο" και ενα "νεο" θα φανει.

sfXI, sf XI, αριαδνη, νησος ροδος, blue horizon, blue galaxy και νησος σαμος, ειναι υποψηφια. δεν θα εξαιρουσα ουτε τα sfI & sfII. εχει πολλες γραμμες να βολεψει δυο εξ αυτων

οποια και να πουληθουν, θα ειναι ετσι η πωληση, ωστε να μη δινεται η εντυπωση οτι διαμορφωνεται αλλο μονοπωλιο (πχ στην αδριατικη).

Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ κρίμα... Λογιστικά φυσικά θα ήταν τα μόνα δύο που βγαίνανε στα λεφτά που  ζητούσε ο Ιταλός χωρίς να δώσουν και τρίτο. Να προβλέψω την μεταφορά του XI στον Πειραιά απο το καλοκαίρι αφού η δρομολόγηση Superfast στα Δωδεκάνησα ήταν άκρως επιτυχημένη και ανακατατάξεις στην Αδριατική που ίσως περιλαμβάνουν κ κάποιο απο τα μεγάλα της Hellenic

Link to comment
Share on other sites

On 18/8/2017 at 2:09 AM, proud_ionian said:

η ανακοινωση της HSW, θα εχει την ιδια βαρυτητα που ειχαν οι ανακοινωσεις των διοικησεων των μινωικων, οταν αλλαζαν οι βασικοι μετοχοι της εταιρειας, εν αγνοια της, μεχρι να καταληξουν τα πακετα αυτα στον Grimaldi.

μου αρεσει που διερρεαν οτι θα διατηρησει η hsw την αυτονομια της.

μεχρι το καλοκαιρι θα εχουμε κιτρινη τσιμινιερα, σε οσα απομεινουν

Link to comment
Share on other sites

Καταλαβαίνουμε πάντως πως αυτες τις ημέρες συνεδρίασε κάποια επιτροπη ανταγωνισμού να υποθεσω Ευρωπαικη,αφου εχθές εσκασε και η εξαγορά της Transmediterranea απο την Naviera Armas :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Κριμα για τον Κοκκινο Πυραυλο. Ελπιζω να μην του κανουν καμια περιεργη μετασκευη και να το αφησουν ως εχει, ομορφο και αερατο.

Οι Μινωικες αραγε στις Κυκλαδες θα παραμεινουν μονο με το 7αρι ή μηπως μεσοπροθεσμα δουμε σιγα σιγα μεγαλυτερο ανοιγμα προς τα εκει απο την εταιρια; Ειναι νωρις ακομα αλλα αναμενουμε...

Link to comment
Share on other sites

Πάνω στην ...ενηλικίωση της Hellenic ,ζούμε ένα νεο 99. Ενδιαφέρον θα έχει το που πως και τι.. Τα 2 πλοία ,αν και τα καλύτερα στο ειδος τους μου φαίνονται πολυ λιγα. Βέβαια αν δείς τα ποσα της αγοράς πωλησης,η Attica ειναι σαν εχει κερδος λογιστικα 29 εκ. B)

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

για την τυχη των πλοιων που πωλουνται, ας συζητησουμε στα topix τους καλυτερα (και γενικοτερα στη γωνια του κουτσομπολη, σαν μεγαλες κουτσομπολες που ειμαστε :D:P )

νομιζω οτι με το να πιθανολογουμε με την τυχη του καθε πλοιου, χανουμε το... δασος. το δασος εν προκειμενω ειναι οτι η attica οπως διαμορφωνεται (μετα απο μερικες ακομη ισως πωλησεις, πχ ταχυπλοα παλιοτερα συμβατικα), με μονοπωλιακη σχεδον παρουσια σε κυκλαδες, δωδεκανησα και βορειο ανατολικο  ισχυρη παρουσια σε κρητη και αδριατικη σε κοινοπραξια με την ανεκ και παρουσια στο γιβραλταρ, σε κοινοπραξια με τον... βασιλια, ειναι μια νυφη με πολυ καλη προικα.

το ερωτημα πλεον δεν ειναι ποιο πλοιο θα παει εδω και ποιο εκει, ουτε αν το νησος μυκονος θα λεγεται blue star mykonos και το αριαδνη blue fantasy^_^. το ερωτημα ειναι ποσο ακομη η Τραπεζα Πειραιως, η Fortress και η MIG θα διακρατουν τη συμμετοχη τους στην εταιρια και δεν θα βγουν στη γυρα να της βρουν γαμπρο.

ποιος θα ειναι; ρευστοτητα δεν εχουν και πολλοι που να ασχολουνται με το χωρο και να αγαπουν τη μεσογειο και την ελλαδα (επενδυτικα). grimaldi, COSCO, aponte ισως που μπαινει τωρα στον κλαδο και εχει αντιπαλο τον μανωλη.

Link to comment
Share on other sites

Στο €2,07 η μετοχή η συμφωνία Γκριμάλντι και αττικά... Αν σκεφτούμε ότι απο την ιντεραμερικαν πρόσφατα είχε αγοράσει στο 1 και κατι ψηλά, θεωρώ ότι η τιμή που πώλησε ο Γκριμάλντι ηταν πολυ καλή για αυτόν και η επένδυση κερδοφόρα.

με τη διαμάχη μεταξύ ΑΝΕΚ και μινωικών για την παλαιά προσπάθεια εξαγοράς απο χελλενικ τι γίνεται;

Link to comment
Share on other sites

Μια πρώτη ανάγνωση του deal από το euro2day

 

Quote

Τον… μίτο της ΗSW, που ταλαιπώρησε για πολλά χρόνια την εν Ελλάδι θυγατρική του «Μινωικές Γραμμές», αποφάσισε να λύσει ο όμιλος Γκριμάλντι, προχωρώντας σε κατ’ αρχάς συμφωνία με την Attica Group, η οποία, πέρα από τα απτά ανταλλάγματα, μπορεί να αποτελέσει θρυαλλίδα για τον εξορθολογισμό της αγοράς. Η συμφωνία-πλαίσιο προβλέπει ότι η Attica Grοup θα εξαγοράσει το 48,53% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW από τις Μινωικές Γραμμές, έναντι τιμήματος 78,5 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος Γκριμάλντι θα αγοράσει από την Attica και την HSW δύο πλοία. Το Superfast XII θα μεταβιβασθεί από την Attica σε εταιρεία του ομίλου Γκριμάλντι, έναντι συνολικού τιμήματος 74,5 εκατ. ευρώ και το Highspeed 7 από την HSW στις Μινωικές έναντι τιμήματος 25 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τρεις επιμέρους αλλά αλληλεξαρτώµενες (en bloc) συναλλαγές, η υλοποίηση των οποίων τελεί, µεταξύ άλλων, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισµού και τη λήψη των αναγκαίων εταιρικών και άλλων εγκρίσεων.

Οι παραπάνω συναλλαγές θα ολοκληρωθούν µόλις πραγµατοποιηθεί η απόκτηση ελέγχου της εταιρείας HSW από την Attica, για την οποία η τελευταία έχει υποβάλει σχετική γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισµού, λόγω της προηγούμενης συμφωνίας με την Πειραιώς για την απόκτηση του 50,3%. Με βάση τη συμφωνία, οι Μινωικές ρευστοποιούν, με τίμημα που πλησιάζει την αξία κτήσης, μια επένδυση (σ.σ. στην HSW) που πριν μερικά χρόνια θεωρούνταν σχεδόν «χαμένη», ενισχύοντας τη ρευστότητά τους κατά 53,5 εκατ. ευρώ και τον στόλο τους με ένα πλοίο (Highspeed 7).

Η ενίσχυση της ρευστότητας (σ.σ. τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας θα προσεγγίσουν τα 100 εκατ. με την ολοκλήρωση της μεταβίβασης) θα επιτρέψει την πρόωρη εξόφληση του μεγαλύτερου μέρους από τον υφιστάμενο δανεισμό της εταιρείας (σ.σ. περίπου 140 εκατ. ευρώ).

Οι Μινωικές έχουν μειώσει θεαματικά τον δανεισμό τους την τελευταία δωδεκαετία, ενώ διαθέτουν το χαμηλότερο spread στον κλάδο πανευρωπαϊκά (σ.σ. ετήσιο euribor πλέον περιθωρίου 0,85%). Ως εκ τούτου, αν εμφανιστούν ευκαιρίες, λόγω αναδιάρθρωσης του κλάδου, ενδέχεται ο αρχικός σχεδιασμός να διαφοροποιηθεί.

Τέλος, οι Μινωικές αποκτούν το μοναδικό πλοίο (Highspeed 7) που δραστηριοποιείται, εποχικά, στην προσοδοφόρο γραμμή Ηράκλειο-Σαντορίνη- Ίος- Μύκονος, κίνηση που αναμένεται να βελτιώσει τα EBITDA της εισηγμένης κατά 6 με 7 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ο όμιλος Γκριμάλντι, από την πλευρά του, αποκτά ένα πλοίο (Superfast XII) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μεγάλες ακτοπλοϊκές γραμμές στη Δυτική Μεσόγειο (π.χ. γραμμές Σαρδηνίας), στερώντας την ίδια στιγμή, ένα «πιόνι» από τον ανταγωνισμό στη γραμμή των Δωδεκανήσων.

Κυρίαρχος στο Αιγαίο η Attica

Οφέλη από την επίλυση του… μίτου της HSW θα έχει και η Attica Group. Εξαγοράζοντας το ποσοστό που κατείχαν οι Μινωικές αποκτά το 98,83% της HSW, γεγονός που θα της επιτρέψει να προχωρήσει απρόσκοπτα στην απορρόφηση της εταιρείας.

Επιπρόσθετα, θα ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στις γραμμές του Αιγαίου, ακόμη και αν υποχρεωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να πουλήσει πλοία, προσδοκώντας στην ανάπτυξη συνεργειών από την απορρόφηση της HSW.

Τέλος, αποκτά τη μέχρι πρότινος ανταγωνιστή της χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά τη ρευστότητά της καθώς δεν θα χρειασθεί να εκταμιεύσει περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει τα ποσοστά των Μινωικών, Τράπεζας Πειραιώς, Αγαπητού και Γ. Σ. Βαρδινογιάννη-ΑΝΕΚ. Για να το πετύχει, θα έχει χάσει ένα πλοίο από τις γραμμές Δωδεκανήσων, ενώ θα προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου, με έκδοση 24.145.523 νέων κοινών ονομαστικών μετοχών υπέρ της Πειραιώς, η οποία με τη σειρά της θα καλύψει την έκδοση με εισφορά μετοχών HSW.

Το πιθανό κέρδος από τις συναλλαγές πώλησης των δύο πλοίων θα τη βοηθήσει, τέλος, να χειρισθεί με μεγαλύτερη ευχέρεια, λογιστικά, την εξαγορά της HSW.

Σε επίπεδο κλάδου, η «έντιμη» συμφωνία μεταξύ Γκριμάλντι και Attica ενδέχεται να αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής καθώς οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι της ακτοπλοΐας τελειώνουν μια εστία αντιπαράθεσης (ΗSW), με αμοιβαίο, μάλιστα, όφελος.

Χαρακτηριστική είναι η σχετική αποστροφή της χθεσινής ανακοίνωσης από τις Μινωικές Γραμμές, η οποία κλείνει με την εξής εκτίμηση: η συμφωνία θα συνδράµει, µακροπρόθεσµα, στον εξορθολογισµό της ακτοπλοϊκής αγοράς και στη διατήρηση ορθού επιπέδου υγιούς ανταγωνισµού στον κλάδο.

 

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

το πιονι απο τον ανταγωνισμο δεν ξερουμε ακομη αν φευγει απο τα 12νησα ή απο την αδριατικη.

πιο πιθανο θα θεωρουσα, με κινδυνο να πεσω παλι εξω:P, να κατεβει το ΧΙ 12νησα και να μεινει η κοινοπραξια με 2 πλοια στην ancona. πιο κοντα στη λογικη G και μιας εντιμης συμφωνιας θα μου φαινοταν (μειωνετε την παρουσια σας στην αδριατικη, αλλα δεν ενισχυω τη δικη μου)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν δύσκολα βλέπω να υπάρξουν τρομερές αλλαγές με την εξαγορά της HSW από την Attica, μιας και δεν ξέρουμε πότε θα βγει η απόφαση της επιτροπής ανταγωνισμού και δεν ξέρουμε εάν θα υπάρξουν ενστάσεις σε μια πιθανή θετική απόφαση. 

Link to comment
Share on other sites

υπαρχει περιπτωση να δουμε μεταβολες στη διοικηση της HSW, πριν την οριστικοποιηση των αποφασεων της επιτροπης ανταγωνισμου, ωστε να εκπροσωπουνται ολοι οι ενδιαφερομενοι (απερχομενοι και επερχομενοι)?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...