Jump to content
Shipfriends

Ειναι η αλιεια κινδυνος για την ναυσιπλοϊα;


Recommended Posts

Ειλικρινα εχω την απορια ποιος ελεγχει τους ψαραδες, επαγγελματιες και ερασιτεχνες.

Δεν αναφερομαι στο καθαρα αλιευτικο μερος (αδειες αλιειας κλπ), αλλα στο ΠΟΥ ψαρευουν, που βαζουν παραγαδια διχτυα κλπ.

αναφερω 2 περιστατικα απο τα μερη μου

Α) Παραγαδια

Φετος οσες φορες εχω ταξιδεψει στον Πατραϊκο εχω δει παρα πολλα παραγαδια ποντισμενα πανω στην πορεια των πλοιων. Ειδικα στο υψος μεσολογγιου-αραξου η πυκνοτητα τους ειναι αναλογη της πυκνοτητας των γερμανικων ναρκοπεδιων. ο βαπορι περναγε στα 30 μετρα απο παραγαδια.

Ειναι ακατανοητο πως σε μια τοσο πολυσυχναστη θαλασσια διαδρομη ο καθε ενας (δεν ειναι μονο επαγγελματιες αλλα και ερασιτεχνες) μπορει να ποντιζει οτι θελει. Περαν των ferries απο τον πατραικο διερχονται αρκετα φορηγα (για τον ΤΙΤΑΝΑ, για το Αιγιο, για τους Βωξιτες κλπ).

Δεν εχω δει κατι τετοιο στο Αιγαιο ή στο στενο της κυληνης αλλα ειμαι σιγουρος πως και σε αλλους κλειστους κολπους θα συμβαινουν τα ιδια.

Αν καποιο βαπορι παθει ζημια ποιος πληρωνει; Δε θελει και πολυ να πιαστει το παραγαδι στην προπελα ή στον αξονα. Το λιγοτερο που μπορει να παθει ειναι εντονο vibration και να χασει κανενα δρομολογιο περιμενοντας καποιον δυτη.

Β) μικρα ερασιτεχνικα αλιευτικα

παρα πολλες φορες λιγο εξω απο τις εισοδους του λιμανιου της πατρας (κυριως εξω απο την νοτια) βρισκονται διαφορα μικρα σκαφη (ερασιτεχνων) που ψαρευουν αδιαφορα λιγα μετρα απο τα διερχομενα πλοια και μερικες εκατονταδες μετρα απο το κτιριο του λιμεναρχειου. οι αποριες μου παρομοιες. ποιος θα φταει αν ανατραπει καποιο απο αυτα τα καρυδοτσουφλα;

τι θα κανετε το βραδυ, σας αρεσει η ελλαδα μις, εγω θα ριξω παραγαδι ντου γιου λαϊκ μαμαζελ δη κρις

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ μου δεν ταξιδεύεις συχνά Χίο-Μυτιλήνη και γι' αυτό παραξενεύεσαι.

Το πλοίο που φθάνει ξημερώματα στην Μυτιλήνη μόλις πιάσει τον κάβο(καμμιά 10 αριά μίλια από το λιμάνι) ρίχνει ταχύτητα και κάνει σλάλομ (τρόπος του λέγειν) ανάμεσα στα μπικιόνια από χλωρίνη και στις βάρκες που σηκώνουν τα δίχτυα.

Το ίδιο και στο Βενέτικο στην Χίο.

Όταν φεύγεις απόγευμα και έχει γαλήνη, το στενό ανάμεσα Μυτιλήνη-Τουρκία θυμίζει ιστιοπλοικούς αγώνες από τα βαρκάκια που ρίχνουν καθετή. Αν και το πλοίο από Μυτιλήνη δεν έχει πρόβλημα, γιατί είναι ανοιχτά. Πρόβλημα έχει αυτό που κατεβαίνει από Λήμνο και περνάει από τα Τοκμάκια. Πασίγνωστος ψαρότοπος γαρ!

Και από ότι έχω ακούσει αν ένα πλοίο πέσει σε σημαδούρα από παραγάδι, ο καπετάνιος θα τα ακούσει από τους ψαράδες.

Όμως, τι να κάνουμε? Άμα είναι οι ψαρότοποι πάνω στην ρότα του πλοίου, αυτά θα γίνονται.

Στο Αιγαίο, εκτός από ποστάλια, υπάρχουν και ψάρια και ψαράδες. Όλοι πρέπει να ζήσουν και να συμβιώσουν.

Εντάξει, ίσως, μερικοί, ένθεν κακείθεν, να το παρακάνουν, αλλά έτσι είναι η θάλασσα. Πρέπει να τους χωράει όλους.

Link to comment
Share on other sites

Στα νησιά όπου οι διελευσεις πλοίων είναι σχετικά πιο μικρές αναγκαστικά θα γίνονται.

Αλλωστε και τα πλοία δεν ΄΄εχουν στάνταρ σημείο που θα περάσουν μπορεί να βρουν λίγο θάλασσα στα μπουγάζια και να ψιλώσουν οπότε είτε μπορεί να περάσουν πιο γυαλό ή πιο ανοικτά από τα νησιά.

Εκεί τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα να ελεγκτούν.

Για τα παραγάδια δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα μιας κι αυτά είναι κατα συντριπτική πλειοψηφία βυθού και όχι αφρού οπότε αυτές οι τσαμαδούρες είναι για να τα βρίσκουν μετά.

Το κακό είναι ότι πολλές φορές και στην Πάτρα και στην μπούκα του Πειραιά υπάρχουν βαρκάκια που ρίχνουν καθετές και σίγουρα αυτά αποτελούν ναυτιλιακούς κινδύνους και ο κίνδυνος ατυχήματος ελοχεύει.

Πόσο μάλλον ΄κι από το γεγονός ότι όποιος πέρνει μια βάρκα 4,5 μ δεν πάει να πει ότι ξέρει κι από ναυσιπλοία χώρια που οι περισσότεροι από αυτούς αντί να φυλάνε τα βαπόρια λένε δεν βαριέσαι μας φυλάει αυτός.

Αλλά εδ'ώ υπάρχουν και ευθύνες από τα Τράφικ.

Έπρεπε μόλις τους έβλεπε να τους ειδοποιούσε μέσω VHF κι αν τυχόν ΄κάποια από αυτά δεν έχουν VHF ή κάνουν τον Αλέκο να έστελναν πλωτό και να τους έδιωχνε ή να έπεφταν πρόστιμα.

Στο Σαρωνικό πριν την εφαρμογή του separation τα πράγματα ήταν πολύ επικήνδυνα και τα βαπόρια έκαναν σλάλομ ανάμεσα από σμήνη με βαρκάκια.

Μάλιστα το ΝΑΙΑΣ ΙΙ πριν αρκετά χρόνια είχε πάρει από κάτω μια βάρκα κι αν θυμάμαι καλά το περιστατικό πρέπει να είχε συμβεί κοντά στις φλέβες.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Το ORUC REIS BALIKCILIK,που μας εχει ξαναπασχολησει στο παρελθον,ψαρευε το τελευταιο διημερο πανω απ την Αιγνουσα.Τουλαχιστον 2-3 φορες το ειδα να πλησιαζει τα ΑΡΧΑΓΕΛΛΟΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ-ΛΙΣΣΟΣ,στο περασμα τους απο κει,ωστε να ριξει μαλλον τιποτα διχτυα στα απονερα τους...Σημερα απ οτι ειδα 'αφησε' εμπορευμα στον CESME και συνεχιζει προς κεντρικο αιγαιοB)

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχως αυτο το φαινομενο ειναι παντου.Σε προσκαλω να δεις τι γινεται ακριβως πανω στην μπουκα του Πειραια κ με το trafic να μην ασχολειται..............

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ μου δεν ταξιδεύεις συχνά Χίο-Μυτιλήνη και γι' αυτό παραξενεύεσαι.

Το πλοίο που φθάνει ξημερώματα στην Μυτιλήνη μόλις πιάσει τον κάβο(καμμιά 10 αριά μίλια από το λιμάνι) ρίχνει ταχύτητα και κάνει σλάλομ (τρόπος του λέγειν) ανάμεσα στα μπικιόνια από χλωρίνη και στις βάρκες που σηκώνουν τα δίχτυα.

Το ίδιο και στο Βενέτικο στην Χίο.

Όταν φεύγεις απόγευμα και έχει γαλήνη, το στενό ανάμεσα Μυτιλήνη-Τουρκία θυμίζει ιστιοπλοικούς αγώνες από τα βαρκάκια που ρίχνουν καθετή. Αν και το πλοίο από Μυτιλήνη δεν έχει πρόβλημα, γιατί είναι ανοιχτά. Πρόβλημα έχει αυτό που κατεβαίνει από Λήμνο και περνάει από τα Τοκμάκια. Πασίγνωστος ψαρότοπος γαρ!

Και από ότι έχω ακούσει αν ένα πλοίο πέσει σε σημαδούρα από παραγάδι, ο καπετάνιος θα τα ακούσει από τους ψαράδες.

Όμως, τι να κάνουμε? Άμα είναι οι ψαρότοποι πάνω στην ρότα του πλοίου, αυτά θα γίνονται.

Στο Αιγαίο, εκτός από ποστάλια, υπάρχουν και ψάρια και ψαράδες. Όλοι πρέπει να ζήσουν και να συμβιώσουν.

Εντάξει, ίσως, μερικοί, ένθεν κακείθεν, να το παρακάνουν, αλλά έτσι είναι η θάλασσα. Πρέπει να τους χωράει όλους.

Ουδεμία αμφιβολία οτι η θάλασσα πρέπει νά τους χωράη όλους,αλλά τόν καθένα στο "διαμερισματάκι του".

Τί θά πή "νά είναι οι ψαρότοποι πάνω στη ρότα τού πλοίου";Καί στην Αττική υπάρχουν ωραίοι κυνηγότοποι,άμα όμως βγή ο κυνηγός στην εθνική έξω από την Μαλακάσα επειδή από πάνω περνάνε κοτσύφια καί τον φάη λάχανο κανένας διερχόμενος εποχούμενος,θά φταίη ο κυνηγός.

Ας αποφασίση το κράτος νά οριοθετήση πού θα είναι οι ψαρότοποι και πού όχι.Καί να εμφανίζωνται στούς ναυτιλιακούς χάρτες,ώστε να ξέρουν και οι μέν και οι δέ πού επιτρέπεται νά πατάνε-ή μάλλον νά πλέουν-καί πού όχι.Μπορεί π.χ.τά Τοκμάκια να είναι πασίγνωστος ψαρότοπος,άμα όμως έχει καθοριστεί οτι από εκεί περνάει το πλοίο που έρχεται από Λήμνο,οι αλιείς οφείλουν να μαζέψουν τίς πετονιές τους και να πάνε σέ άλλο μέρος.Η άν έχη καθοριστεί οτι εκεί θά είναι ψαρότοπος,ο καπετάνιος τού πλοίου που έρχεται από την Λήμνο θά πρέπη να ακολουθήση άλλη πορεία.

Link to comment
Share on other sites

Ουδεμία αμφιβολία οτι η θάλασσα πρέπει νά τους χωράη όλους,αλλά τόν καθένα στο "διαμερισματάκι του".

Μα επειδη η θαλασσα πρεπει,και τους χωραει ολους(αυτη ειναι η πραγματικοτητα),η αλιεια φτανει να αποτελει κινδυνο,μερικες φορες,για την ναυσιπλοια.

Αν και το παραπανω μνμα μου δεν ηθελε να καταδειξει αυτο(αλλα την Τουρκικη προκληση),νομιζω πως σε αρκετους απο μας εχει τυχει να δουμε παρεπλεοντα αλιευτικα,μολις λιγα μετρα μακρια ,απο επιβατηγα.

Πιο 'χειροπιαστο' παραδειγμα,αυτο της Ανκονα,οπου 1 ωρα σχεδον πριν το λιμανι,τα passenger κανουν 'πασαρελα' αναμεσα στα διαφορα ψαραδικα.Δεξια-αριστερα βλεπεις ετοιμοπολεμα διαφορα πλοιαρια,οπου φλερταρουν με την συγκρουση για να 'προλαβουν' τα απονερα της πρυμης!(ο γνωστος μυθος-αληθεια,πως τα ποσταλια ακολουθουνται απο κοπαδια μικρων-μεγαλων ψαριων)Νομιζω το ιδιο ισχυει(απ οσο θυμαμαι)και στο Μπαρι,ας ειναι καλα δηλαδη τα δικα μας ferries για τις ψαριες τους:P

Επισης,σχετικα με το σχολιο του ΝΗΡΕΑ,εχω δει και εγω πολλες φορες,στον κολπο της Καλαμωτης(λιγο πριν το Βενετικο),να περνουν τα ferries,διπλα(καμια 50αρια μετρα)απο σημαδουρες που υποδηλωνουν 'ψαροπαγιδες'.Και καλα την μερα,την νυχτα τι γινεται?Το πιο προσφατο γεγονος π θυμαμαι,ειναι του ΘΕΟΦΙΛΟΥ στην Λημνο,που η μια του προπελα αρπαξε τα διχτυα ενος ψαρα(αν δεν κανω λαθος).

Οσο για τον Πειραια,αν και δεν το εχω παρατηρησει ποτε,δεν αποκλειω να συμβαινει.Γενικα,αν ισχυει ο γνωστος μυθος(π λεω παραπανω),τα επιβατηγα ειναι το τελειο δολωμα για τα ψαρια,ευτυχως κ δυστυχως:o

Link to comment
Share on other sites

Το πιο προσφατο γεγονος π θυμαμαι,ειναι του ΘΕΟΦΙΛΟΥ στην Λημνο,που η μια του προπελα αρπαξε τα διχτυα ενος ψαρα(αν δεν κανω λαθος).

Βάλε και την ΨΑΡΙΑΝΗ που το 2004 κόντευε να γίνει η προέκταση του βόρειου κυματοθραύστη του λιμανιού της Χίου, για να αποφύγει ψαρά, για να δέσει το γλυκό.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα είναι υπαρκτό πρόβλημα. Μου έχει τύχει να περνά βραδιάτικα ψαράδικο μπροστά από τη μπούκα του λιμανιού (χωρίς ίχνος από φως), με αποτέλεσμα πλοίαρχος παραπλέοντος να κάνει παραπόνα στο Traffic για αυτή τη κατάσταση.

Πολύ συχνά παρόμοια περιστατικά συμβαίνουν και με τους ψαράδες στην Αίγινα, που ψαρεύουν στα Πλακάκια (πάνω στις ρότες των πλοίων της γραμμής)

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Θα ήταν ενδιαφέρον πιστεύω να βλέπαμε το ίδιο ερώτημα αντεστραμμένο :

"Ειναι η ναυσιπλοία κινδυνος για την αλιεία ;"

Ή και να το θέταμε και κάπως αλλιώς : "Ενέχει η ναυσιπλοία κινδύνους για το θαλάσσιο περιβάλλον και οικοσύστημα ;"

Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον Νηρέα. Χρειάζεται προσοχή εκατέρωθεν.

...Στο Αιγαίο, εκτός από ποστάλια, υπάρχουν και ψάρια και ψαράδες. Όλοι πρέπει να ζήσουν και να συμβιώσουν.

Εντάξει, ίσως, μερικοί, ένθεν κακείθεν, να το παρακάνουν, αλλά έτσι είναι η θάλασσα. Πρέπει να τους χωράει όλους.

Link to comment
Share on other sites

Με κινδυνο να χαρακτηριστω μεροληπτικος, και ασχετως αν η αλιεια προυπηρχε της ναυσιπλοιας ανοιχτου πελαγους, για να γινει κατανοητο το μεγεθος του προβληματος οχι μονο στην Ελλαδα αλλα και παγκοσμια, ρωτηστε ποντοπορους πλοιαρχους που εχουν περασει απο τα στενα της Σιγκαπουρης, τη θαλασσα της Κινας, την Ινδονησια και θα διαπιστωσετε οτι τα εδω τεκταινομενα ειναι απλα οδοντοκρεμες.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Σίγουρα είναι υπαρκτό πρόβλημα. Μου έχει τύχει να περνά βραδιάτικα ψαράδικο μπροστά από τη μπούκα του λιμανιού (χωρίς ίχνος από φως), με αποτέλεσμα πλοίαρχος παραπλέοντος να κάνει παραπόνα στο Traffic για αυτή τη κατάσταση.

Αν και δεν ηταν νυχτα,χτες το μεσημερι με το Ν.ΧΙΟΣ,λιγο πριν την μπουκα,ηρθε ενα ενα ψαραδικο και εριχνε διχτυα ακριβως διπλα μας(και ακολουθως στα απονερα μας).

post-709-128326980845_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Σήμερα το βράδυ περνούσε από τη μπούκα του Πειραιά ένα αλιευτικό, το οποίο μόλις πέρασε τη μπούκα έπαθε μηχανική βλάβη!! Δηλαδή έμεινε ακυβέρνητο στο ύψους του πρασίνου φάρου και πάνω στη πορεία που ακολουθούν τα πλοία που έρχονται από το Separation για το λιμάνι. Να σημειώσω ότι εκείνη την ώρα έφτανε το Κνωσός Παλλάς για να μπει στο λιμάνι!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...