Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

50. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, προσκρουστήρες, στέγαστρα, w.c.Επικίνδυνο λιμάνι για τις προσεγγίσεις μεγάλων πλοίων. Είναι ταυτόχρονα επιβατικό λιμάνι, εμπορικό λιμάνι, αλιευτικό καταφύγιο και μαρίνα.

δεν μπορει κανεις να μιλα για λιμανι. προκειται για ενα αλιευτικο καταφυγιο οπου ο κυματοθραυστης απεχει απο το σημειο που δενουν τα ferries 130 μετρα. ετσι το βαπορι ερχεται ξυστα παραλληλα με το ντοκο, φερνει κοντα την πρυμη και γυρνα την πλωρη με το προπελακι προς τον κυματοθραυστη. με τον ιδιο τροπο φευγει κιολας. τωρα αν εχει καιρο καταλαβαινετε. με τον καιρο απο βορεια φουνταρει τη δεξια μεσα στα αβαθη του καταφυγιου, ενω το νονα μαιρη λογω του μεγεθους του και των αβαθων για να γυρισει θελει απαραιτητως αγκυρα.

ολα αυτα αναμεσα σε ψαραδικα, τουριστικα που εχουν δεσει για το χειμωνα, το τοπικο bunkerαδικο που ξεφορτωνει κλπ κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 years later...

Ακούστε τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης κ. Χρήστο Δούκα και όσα ανέφερε στην πρωινή εκπομπή του ΜΑXIMUM FM 93,6, για τη δημιουργία σύγχρονου λιμανιού στα Θέρμα Σαμοθράκης.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ακούστε τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης κ. Χρήστο Δούκα και όσα ανέφερε στην πρωινή εκπομπή του ΜΑXIMUM FM 93,6, ότι σε 10 ήμερες ανοίγει το Λιμάνι των Θέρμων στη Σαμοθράκη.

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Λιμενικές Yποδομές Σαμοθράκης
  • 4 weeks later...

Τις τελευταίες ημέρες ο ΟΛΑ αποφάσισε να επενδύσει κάποια χρήματα πάνω στο λιμάνι της Καμαριώτισσας. Έτσι λοιπόν έδωσε μια μικρή πνοή ανανέωσης στο λιμάνι μας, τοποθέτησε 21-22 νέα φωτιστικά πάνω στο λιμενοβραχίονα, αντικαθιστώντας τα παλιά. Τα νέα αυτά φωτιστικά βγάζουν ένα όμορφο ψυχρό λευκό φως led και άλλαξαν κάπως την βραδινή εικόνα του λιμανιού.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Σε σύσκεψη σήμερα στη Σαμοθράκη, ο κ. Κουρουμπλής αφού άκουσε τις εισηγήσεις και τα θέματα, ανακοίνωσε ότι:

  1. Ο υπουργός Ναυτιλίας εξήγγειλε ότι θα πραγματοποιηθούν έργα στο λιμάνι Καμαριώτισσας με την εμβάθυνση του ώστε να μπορούν να μπαίνουν σε αυτό πολύ μεγάλα πλοία, ακόμα και να «δένουν» κρουαζερόπλοια. Αυτό βέβαια είναι αρκετά δύσκολο εγχείρημα και χρειάζονται αρκετά χρήματα, αλλά μακάρι για το νησί να προχωρήσει.
  2. Θα γίνουν παρεμβάσεις στα λιμάνια των Θέρμων, ώστε να μπορούν να μπαίνουν εκεί τουλάχιστον τα ταχύπλοα επιβατηγά, κάτι που τώρα δεν είναι εφικτό.
  3. Ο υπουργός υποσχέθηκε να γίνει το αλιευτικο καταφύγιο που η μελέτη του εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια  στο Λάκκωμα, γιατί τώρα οι ψαράδες του νησιού όταν… πιάνει καιρός δεν μπορούν από εκεί να φύγουν και αναγκάζονται να κάνουν ολόκληρο γύρο του νησιού.
Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Λιμάνια Σαμοθράκης
  • 3 months later...

Επιστολή προς τον Πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Χρήστο Δούκα απέστειλε η εταιρεία SAOS Ferries, επισημαίνοντας τα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι των Θέρμων της Σαμοθράκης, το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ούτε από το ταχύπλοο ΖΕΦΥΡΟΣ. Στην επιστολή που υπογράφει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Φώτης Μανούσης και κοινοποιήθηκε στους βουλευτές του νομού Έβρου, στον περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη, στον δήμαρχο Σαμοθράκης και τους συλλόγους κατοίκων και επαγγελματιών, υπενθυμίζεται η δέσμευση του κ. Δούκα ότι οι εργασίες εκβάθυνσης θα ολοκληρώνονταν το καλοκαίρι του 2017.

Quote

Κύριε Πρόεδρε

Η SAOS FERRIES έχει πολλές φορές δηλώσει ότι η λειτουργία του λιμένα των Θέρμων:

Θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης

Θα συμβάλει σημαντικά στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της βόρειας πλευράς του νησιού, ιδιαιτέρως στους τομείς του θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού, των τουριστικών θεματικών διαδρομών και περιηγήσεων στις παράκτιες περιοχές της Σαμοθράκης.

Για μια ακόμη χρονιά και ενώ η τουριστική περίοδος είναι στη κορύφωση της, το λιμάνι των Θέρμων παραμένει αφιλόξενο για σκάφη ακόμη και με μικρό βύθισμα, παρά τις προσωπικές σας διαβεβαιώσεις, όντας μηχανικός, ότι θα ήταν έτοιμο από τις αρχές του περυσινού καλοκαιριού για αξιοποίηση τόσο για Ε/Γ-Δ/Ρ ΖΕΦΥΡΟΣ όσο και για το Ε/Γ-Δ/Ρ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ Ι. Η εταιρεία μας βασιζόμενη στις δικές σας δεσμεύσεις προχώρησε σε σημαντική και ιδιαίτερα δαπανηρή επένδυση με την κατασκευή δύο Επιβατηγών Δρομολογιακών πλοίων του ΖΕΦΥΡΟΣ που ήδη είναι δρομολογημένο και του ΌΣΤΡΙΑ.

Παρακολουθούμε με εύλογη ανησυχία την επιφανειακή αντιμετώπιση για άλλη μια χρονιά του  πολύπαθου αυτού έργου με την απασχόληση ενός και μόνου εκσκαφέα ξηράς και αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι ελπίζετε στην ολοκλήρωσή του με αυτούς τους ρυθμούς και τα μέσα που διαθέτετε. Παράλληλα δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι εξέλειπαν για εσάς οι λόγοι για την αποκατάσταση των προβλημάτων του λιμανιού μετά την αποχώρηση του ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ Ι.

Ωστόσο δεν έχει κανείς το δικαίωμα να παίζει με την αγωνία των κατοίκων και των επιχειρηματιών της Σαμοθράκης αλλά ούτε και με τις επενδύσεις μας οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο για την χώρα μας.

Σας καλούμε λοιπόν παράλληλα με την συνέχιση των εργασιών στη λιμενολεκάνη να υλοποιηθεί άμεσα η εκβάθυνση τουλάχιστον της εξωτερικής πλευράς του λιμένα και να δημιουργηθεί δίαυλος βάθους 2,6 μέτρων με την απαραίτητη θαλάσσια σήμανση (σημαδούρες) ώστε να μπορεί να προσεγγίζει με ασφάλεια το σκάφος της εταιρείας μας Ε/Γ-Δ/Ρ ΖΕΦΥΡΟΣ.

Με αυτό τον τρόπο θα γίνει πράξη η τόνωση του τουρισμού που αποτελεί την σημαντικότερη δραστηριότητα των κατοίκων του νησιού μας ενώ παράλληλα θα αξιοποιηθεί η επένδυσή μας.

Είμαστε σε αναμονή των δικών σας άμεσων ενεργειών.

 Για την SAOS FERRIES

Φώτης Μανούσης

 

Link to comment
Share on other sites

Πρόταση για την αξιοποίηση του χώρου που υπάρχει στο λιμάνι της Καμαριώτισσας Σαμοθράκης, για την επαναλειτουργία του ως περίπτερου ενημέρωσης και πληροφοριών των επισκεπτών του νησιού, κάνει ο ιδιοκτήτης της SAOS Ferries Φώτης Μανούσης.

Quote

Όπως έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό και κοινοποίησε στην ομάδα ΖΟΥΜΕ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ”, ο κ. Μανούσης προτείνει: “Παρότι ο Δήμαρχος με κατηγορεί ότι θέλω τον ” πολιτικό αφανισμό” του, και το εύκολο για μένα θα ήταν να αδιαφορήσω για όλα τα “στραβά” του νησιού -που δυστυχώς αυξάνονται κάθε μέρα αντί να μειώνονται, – θα συνεχίσω να τα επισημαίνω με την ελπίδα να καταλάβει πως τα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως “εχθροί” του νησιού και όχι αυτοί που τα δημοσιοποιούν.

Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται το κιόσκι που αντικρίζει ο επισκέπτης μόλις αποβιβαστεί από το πλοίο
Τι ποιο φυσικό λοιπόν να χρησιμοποιείται ως περίπτερο πληροφοριών για τους επισκέπτες. Να λειτουργεί τουλάχιστον για τους τρεις θερινούς μήνες και από εκεί ο κάθε επισκέπτης να πληροφορείται την διαθεσιμότητα δωματίων, των δρομολογίων ΚΤΕΛ , και να παρέχεται κάθε πληροφορία που θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στον επισκέπτη. Εξ άλλου για τον λόγο αυτό κατασκευάστηκε και έτσι λειτούργησε αρχικά.
Σήμερα το κιόσκι και ο στεγασμένος χώρος που διαθέτει χρησιμοποιείται σαν αποθήκη !!!! Και το ακόμη ποιο αστείο της υπόθεσης: Το κέντρο πληροφοριών για τους επισκέπτες μεταφέρθηκε στην Χώρα!!!
Δηλαδή ο επισκέπτης του νησιού που ψάχνει πχ δωμάτιο διαθέσιμο για να κοιμηθεί, πρέπει να πάρει το λεωφορείο να πάει στην Χώρα
και αφού ψάξει να βρει το κέντρο πληροφοριών να βρει απάντηση στο πρόβλημα του. Ελλάς το μεγαλείο σου…..

Και για να μην κατηγορηθώ για ακόμη μια φορά αδίκως από τον Δήμαρχο ότι θέλω τον “πολιτικό αφανισμό” του, θα του θυμίσω ότι το πρόβλημα αυτό του το είχα επισημάνει πριν έξι μήνες και μου είχε υποσχεθεί ότι θα φρόντιζε για την επίλυση του σε συνεννόηση με τον ΟΛΑ.
Και επειδή στην πολιτική δεν μετράνε οι προθέσεις αλλά το αποτέλεσμα, τον καλώ να δώσει λύση ” εδώ και τώρα” . Και ας πάρει θέση και ο κατά τα αλλά λαλίστατος πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου που μόνο ότι προέρχεται από την ιδιωτική πρωτοβουλία ξέρει να κατακεραυνώνει”.

 

Link to comment
Share on other sites

Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης απαντά στην επιστολή της SAOS FERRIES που υπογράφει ο κ. Φώτης Μανουσης, σχετικά με το λιμάνι των Θερμών.

Quote

1.  Η επίσημη και πάγια θέση της Ο.Λ.Α. ΑΕ για την δρομολόγηση των νέων πλοίων στην γραμμή Αλεξ/πολης - Σαμοθράκης, εκτός του προϋπάρχοντος πλοίου Ε/Γ – Ο/Γ ΣΑΟΣ ΙΙ έχει διατυπωθεί από πέρυσι με την επιστολή του Ο.Λ.Α. ΑΕ προς το Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με κοινοποίηση στο Κ.Λ/Χ. Αλεξ/πολης, Δήμαρχο Αλεξ/πολης και Δήμαρχο Σαμοθράκης, θέτοντας τις εξής προτεραιότητες :

Πρώτη προτεραιότητα η ασφαλής και τακτική εξυπηρέτηση της μετακίνησης των επιβατών από και προς την ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ

Δεύτερη προτεραιότητα η εφαρμογή κανόνων και μέτρων με αρχή την «ίση μεταχείριση των ναυτικών εταιρειών» που πρόκειται να δραστηριοποιηθούν καθώς ο υγιής ανταγωνισμός σε παρόμοιες περιστάσεις είναι θεμιτός και παράλληλα εξυπηρετεί την διακίνηση των επιβατών.

Αναλυτική ενημέρωση έγινε παράλληλα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρίες.

Με τον τρόπο αυτό οι θέσεις του Ο.Λ.Α. ΑΕ κοινοποιήθηκαν εγκαίρως προς κάθε αρχή και προς κάθε εμπλεκόμενο φορέα εξασφαλίζοντας την αναγκαία αλλά και την πλήρη διαφάνεια που απαιτείται στις περιπτώσεις αυτές.

Στην επιστολή του Ο.Λ.Α. ΑΕ, δίνονται – και μάλιστα πριν από ένα χρόνο - με απόλυτη σαφήνεια απαντήσεις στις κυριότερες και σοβαρότερες αιτιάσεις της τρέχουσας επιστολής της SAOS FERRIES.

Εύλογα γεννιούνται ερωτηματικά για τα πραγματικά κίνητρα της ανακίνησης, εν μέσω της τρέχουσας καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, της χρήσης του Αλιευτικού Καταφυγίου των Θέρμων από το κ Μανούση για τον ελλιμενισμό των δρομολογιακών ταχυπλόων σκαφών ενώ ήταν γνώστης των θέσεων της Ο.Λ.Α. ΑΕ που είχαν κοινοποιηθεί με σαφήνεια.

2. Οι όροι και οι προϋποθέσεις που έθεσε η Ο.Λ.Α. ΑΕ, για την χρησιμοποίηση του Αλιευτικού Καταφυγιού των Θέρμων από τα νέα ταχύπλοα δρομολογιακά σκάφη διατυπώθηκαν ως εξής:

 «Η χρήση του Αλιευτικού Καταφυγίου των Θέρμων της ν. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ. ως σταθμός εξυπηρέτησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ θα είναι δυνατή μόνο εφόσον αποκατασταθούν τα επαρκή βάθη της θάλασσας για την ασφαλή προσέγγιση και παραβολή των ακτοπλοϊκών σκαφών.

Όπως είναι γνωστό κατά την διάρκεια της προηγούμενης χειμερινής περιόδου ο ρυθμός των προσχώσεων κυρίως στην είσοδο του αλιευτικού καταφυγίου ήταν πρωτόγνωρος και ανεξέλεγκτος γεγονός που επιβεβαιώθηκε από πρόσφατη βυθομετρική αποτύπωση της περιοχής της εισόδου και της εσωτερικής λιμενολεκάνης του αλιευτικού καταφυγίου.

Όπως κάθε χρόνο η Ο.Λ.Α. ΑΕ εν όψει της προσεχούς καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου θα διαθέσει, τηρουμένων των αναλογιών, ένα σημαντικό οικονομικό ποσό για να εξασφαλίσει την χρήση του λιμένα ως αλιευτικό καταφύγιο σκαφών παράκτιας αλιείας και για τον ελλιμενισμό μικρών σκαφών αναψυχής. χωρίς όμως να είναι εγγυημένη η δυνατότητα χρήσης του αλιευτικού καταφυγίου και ως ακτοπλοϊκός σταθμός με διάρκεια χρόνου.

Στρατηγικός στόχος του Ο.Λ.Α. ΑΕ είναι η οριστική αποκατάσταση της λειτουργικότητας του Αλιευτικού Καταφυγίου των Θέρμων της ν. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ και για τον σκοπό αυτό όπως είναι γνωστό σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές εξασφαλίσθηκαν σημαντικά κονδύλια για την εκπόνηση των απαραίτητων ειδικευμένων μελετών αντιμετώπισης της στερεομεταφοράς στην είσοδο του αλιευτικού καταφυγίου.»

Αυτά έλεγε από πέρυσι ο Οργανισμός…

Η Ο.Λ.Α. ΑΕ από τότε πορεύεται σταθερά με γνώμονα τις παραπάνω πάγιες θέσεις για την οριστική επίλυση του προβλήματος των επιχώσεων του Αλιευτικού Καταφυγίου των Θέρμων που θα συνεισφέρει πολλαπλά  και κυρίως στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής.

Στην κατεύθυνση αυτή  έχουν  επιτευχθεί τα παρακάτω :

Α) Εξασφάλισε από το Π.Δ.Ε. του Υ.ΝΑ.Ν.Π. τις απαραίτητες πιστώσεις για να διατηρήσει ανοιχτή την είσοδο του λιμένα και κατά την  τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδο ώστε να διευκολύνει και να εξυπηρετήσει τους μόνιμους χρήστες του (παράκτια αλιευτικά σκάφη και μικρά σκάφη αναψυχής), στόχος ο οποίος  έχει επιτευχθεί.

Β) Αφού ανέδειξε το μέγεθος του προβλήματος των προσχώσεων του Αλιευτικού Καταφυγίου των Θέρμων και με την καθοριστική βοήθεια και συνεργασία της Δημοτικής Αρχής της Σαμοθράκης εξασφάλισε τις απαραίτητες πιστώσεις και ταυτόχρονα δρομολόγησε την διαδικασία εκπόνησης των ειδικευμένων μελετών που θα υποδείξουν τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία του λιμένος αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Ήδη με τη ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΛΥ/665/Φ11/Μ-Β της Διεύθυνσης Δ4 του ΥΠΟΜΕΔΙ,  (ΑΔΑ : ωκ1ω465χθξ-1κ4) αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα γραφεία μελετών στην Ελλάδα αλλά και Διεθνώς, για την υπογραφή συμβάσης με τίτλο: «Μελέτη αντιμετώπισης ακτομηχανικών προβλημάτων στο αλιευτικό καταφύγιο και την ευρύτερη περιοχή των Θέρμων Ν. Σαμοθράκης» με δέσμευση πίστωσης 340.000€ από το ΠΔΕ.

3. Ο κ Μανούσης ως μηχανικός θα πρέπει να γνωρίζει ότι η αντιμετώπιση της στερεομεταφοράς και της προστασίας των λιμενικών έργων καθώς και των παρακείμενων ακτών, ειδικά στην βόρεια πλευρά της Σαμοθράκης είναι ένα σοβαρό και πολυσύνθετο τεχνικό πρόβλημα, η αντιμετώπιση του οποίου απαιτεί ειδικευμένες μελέτες της ευρύτερης περιοχής. Μέσα από αυτές τις μελέτες είναι δυνατόν παράλληλα με την προστασία τους να γίνει και η ανάδειξη των ακτών που αποτελεί μείζον θέμα για την περιοχή των Θέρμων στη Σαμοθράκη.

Η εποχή του ΄΄άρπα-κόλλα΄΄ και της επιφανειακής αντιμετώπισης που επικαλείται και ο κ Μανούσης στην εκτέλεση των λιμενικών έργων, χωρίς τις απαραίτητες μελέτες που οδήγησαν την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος και γέμισαν την Ελλάδα με ακατάλληλα λιμάνια και και αλιευτικά καταφύγια έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Ειδικά για το αλιευτικό Καταφύγιο των Θέρμων, ο ρυθμός της στερεομεταφοράς είναι εδώ και χρόνια  ανεξέλεγκτος. Όπως έχει αποδειχθεί στο πρόσφατο παρελθόν υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες είναι δυνατόν η είσοδος του λιμανιού να κλείσει «εν μια νυχτί». Θεωρούμε και έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι η Ο.Λ.Α. ΑΕ μέχρι την εκπόνηση των μελετών για την οριστική επίλυση του προβλήματος κάνει την καλύτερη δυνατή διαχείριση των διατιθέμενων οικονομικών πόρων με απολυτό σεβασμό στο δημόσιο χρήμα.

4. Όσον αφορά για το «δικαίωμα να παίζει κάνεις με την αγωνία των κάτοικων και των επιχειρήσεων της Σαμοθράκης», όπως τονίζει ο κ. Μανούσης στην επιστολή του, ανταπαντάμε και προτείνουμε ότι αφού κάνει την αυτοκριτική του στο θέμα αυτό θα πρέπει να αναζητήσει άλλους αποδέκτες.

Η Ο.Λ.Α. ΑΕ στα όρια των οικονομικών δυνατοτήτων της και με υποστελέχωση  ανταποκρίνεται και στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια που γίνεται από τους θεσμοθετημένους φορείς για την ανάπτυξη του νησιού.

5.  Η επιλογή του Αναδόχου για τον καθαρισμό της εισόδου του Αλιευτικού Καταφυγίου των Θέρμων, όπως  κάθε χρόνο, έγινε με δημόσιο διαγωνισμό και με κριτήριο την μικρότερη προσφορά.

Ενημερώνουμε το κ Μανούση ότι κατά την περσινή περίοδο η Ο.Λ.Α. ΑΕ εξάντλησε κάθε δυνατότητα για την χρήση των ειδικών μηχανήματων της Περιφερειακής ενότητας Έβρου για τον ανωτέρω σκοπό χωρίς όμως επιτυχία που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της Ο.Λ.Α. ΑΕ

6. Υπό το πρίσμα όλων των ανωτέρω θεωρούμε ότι τυραννούμε την απλή λογική όταν συνδέουμε την ανάπτυξη του νησιού με το ποιό μηχάνημα θα καθαρίσει την είσοδο του λιμανιού, ώστε στο τέλος της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου για την Σαμοθράκη, να προσεγγίσει το ταχύπλοο πλοίο ΖΕΦΥΡΟΣ στο Αλιευτικο Καταφυγίο των Θέρμων.

Η ανάπτυξη του νησιού είναι άρρητα συνδεδεμένη με την κατάστρωση ενός μακροχρόνιου προγραμματισμού από όλους τους εμπλεκομένους φορείς. Μεταξύ των άλλων, απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίησή του είναι η ΕΓΚΑΙΡΗ ανακοίνωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων τουλάχιστον από την αρχή της χρονιάς που θα εξυπηρετούσε οικονομικά, με συχνότητα και ποιότητα την μεταφορά ανθρώπων, μέσων και αγαθών το νησί.

7. Ως επίλογο της παρούσας επιστολής επαναλαμβάνουμε τις πάγιες θέσεις του Ο.Λ.Α. ΑΕ επι του θέματος αυτού που είναι οι εξής :

η στήριξη της τοπικής ακριτικής κοινωνίας και η γενικά η ανάπτυξη του νησιού της Σαμοθράκης έχει ως αναγκαία προϋπόθεση την τακτική, οικονομική και απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αλεξ/πολη η οποία όμως από μόνη της δεν είναι ικανή να  πετύχει τον ανωτέρω στόχο.

Η Ο.Λ.Α. ΑΕ  θα σταθεί αρωγός στο μέτρο των δυνατοτήτων του και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του σε κάθε απόφαση και θα ανταποκριθεί σε κάθε κάλεσμα των συλλογικών και θεσμικών φορέων του νησιού για την ανάπτυξη του.

Για την ΟΛΑ Α.Ε. 

ΧΡΗΣΤΟΣ Π. ΔΟΥΚΑΣ

Πρόεδρος – Δ/νων Σύμβουλος

 

Link to comment
Share on other sites

Η απάντηση του κ. Μανουση στην ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, που αναρωτιέται πότε ο Πρόεδρος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας έλεγε την αλήθεια??

Quote

Δεν φτάνει που ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Χρήστος Δούκας δεν έχει πράξει το παραμικρό για να βελτιώσει τις συνθήκες και υποδομές στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης, προσπαθεί κατά την προσφιλή τακτική των Συριζαίων να δημιουργήσει “εχθρούς”.

Αντί λοιπόν να αναλάβει τις ευθύνες του για τα προβλήματα στο λιμάνι των Θέρμων, όπου δεν υλοποίησε καμιά από τις περσινές του υποσχέσεις, επιτέθηκε στον ιδιοκτήτη της SAOS Ferries Φώτη Μανούση, η εταιρεία του οποίου φέτος το καλοκαίρι έχει τρία πλοία (ΣΑΟΣ ΙΙ, ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ΖΕΦΥΡΟΣ) στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη. Κάτι που όπως ήταν φυσικό προκάλεσε την δικαιολογημένη αντίδραση του κ. Μανούση, ο οποίος με βίντεο που κοινοποίησε, έδειξε ξεκάθαρα ότι ο Χρήστος Δούκας έδινε πέρυσι υποσχέσεις που δεν τήρησε.

Η δήλωση του Φώτη Μανούση αναφέρει:

“Είναι να απορεί κανείς με την ευκολία, με την οποία κάποιοι που θέλουν δημόσια αξιώματα και θέσεις, την μία ημέρα να εξαγγέλλουν έργα και λύσεις σε προβλήματα, και την άλλη να αλλάζουν άποψη, είτε γιατί οι εξαγγελίες τους έγιναν απλώς για δημοσιότητα είτε γιατί είχαν άγνοια του πραγματικού μεγέθους του προβλήματος , την λύση του οποίου όμως εξήγγειλαν.
Όποια περίπτωση και αν ισχύει στο θέμα του λιμανιού των Θέρμων ο κ. Χρήστος Δούκας είναι διπλά εκτεθειμένος. 


Και είναι διπλά γιατί προφανώς έχει λησμονήσει τι δήλωνε μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες πέρυσι την άνοιξη. Έτσι αντί να ζητήσει συγνώμη για την ασυνέπεια του μας καταλογίζει δόλο γιατί το θυμηθήκαμε τώρα εν μέσω θέρους. Δηλαδή πότε να το θυμόμασταν? Τώρα προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε την επένδυση μας την οποία ολοκληρώσαμε βασιζόμενοι στις δικές του εξαγγελίες.
Με κατηγορεί προσωπικά ότι ως μηχανικός έπρεπε να ξέρω πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα και πόσες μελέτες χρειάζονται να γίνουν για να επιλυθεί. Του απαντώ: Εγώ ήξερα πόσο σοβαρό ειναι το πρόβλημα. Ο ίδιος δεν το ήξερε όταν υποσχόταν ότι ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΕΡΥΣΙΝΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ ΘΕΡΜΑ ΚΑΜΑΡΙΩΤΙΣΣΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ?.

Φέτος ξεχνάει τα ταχύπλοα και μιλάει μονο για βάρκες…
Σε άλλο σημείο του ο κύριος Δούκας αναφέρει στην απάντηση του :
” Η εποχή του “άρπα κόλα” στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που επικαλείται ο κύριος Μανουσης…έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί ”
Εδώ γελάμε κύριε πρόεδρε!!
Ποιο’ “άρπα κόλα” αντιμετώπιση, απο αυτό που κάνετε δεν υπάρχει σε όλη την Ελλάδα. ΑΝΑΘΕΣΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΡΓΟΛΑΒΟ ΜΕ ΣΚΑΠΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΞΗΡΑΣ ΝΑ ΕΚΒΑΘΥΝΗ ..ΕΝΑ ΛΙΜΑΝΙ!
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!
ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΘΕΣΑΤΕ ΜΟΝΟ ΕΙΚΟΣΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΝΑΤΕ ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ! ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΘΑ ΞΑΝΑΜΕΤΑΚΙΝΗΘΟΥΝ ΤΑ ΑΔΡΑΝΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.


Το ίδιο κάνατε και πέρυσι. Και προφανώς θα κάνετε και του χρόνου απλώς για να λέτε πόσο πολύ ενδιαφέρεστε για τα προβλήματα μας.
ΠΟΙΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΕ ΠΡΟΕΔΡΕ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ?

Και κάτι τελευταίο. Δεν με ενδιαφέρουν τα αξιώματα, δεν με ενδιαφέρει να είμαι υποψήφιος Δήμαρχος δεν με ενδιαφέρει και ΔΕΝ κάνω αντιπολίτευση στην κυβέρνηση. Αντίθετα θα μπορούσα να διαπιστώσω πόσο κακό κάνουν ορισμένοι στον πρωθυπουργό με τις άστοχες ενέργειες τους. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να μπορώ να ασκήσω ελεύθερα την δραστηριότητα μου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μετά από πολλές ενέργειες του Δήμου Σαμοθράκης και του Ο.Λ.Α. στις 5.09.2018 υπογράφηκε η σύμβαση με την σύμπραξη "ΡΟΓΚΑΝ και ΣΥΝΕΡΓΆΤΕΣ Α.Ε. - ΕΛΤΕΜΕ ΕΠΕ - ΚΑΣΤΩΡ ΕΠΕ" ανάθεσης μελέτης με τίτλο: "ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΤΙΜΕΤΏΠΙΣΗΣ ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΌ ΚΑΤΑΦΎΓΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΎΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΉ ΤΩΝ ΘΈΡΜΩΝ Ν.ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ". Από την πλευρά του Δήμου Σαμοθράκης βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τους μελετητές και πρόκειται πολύ σύντομα να οργανωθεί η πρώτη ανοιχτή διαβούλευση - ενημέρωση.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Το Samothraki Open Forum  προτείνει (ζητάει) τη διασύνδεση του νησιού με τους γειτονικούς προορισμούς και την επένδυση στις λιμενικές υποδομές  (Λήμνο, Θάσο, Τουρκία)  για την περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού των μεγάλων Θεών.

Quote

Στο ιστορικό Πνευματικό Κέντρο της Χώρας Σαμοθράκης «Νικόλαος Φαρδύς» πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη επιτυχία, το φετινό Samothraki Open Forum 2019 με θέμα «Ανάπτυξη μέσω Συνεργειών».

Κατά τη διάρκεια του φετινού Samothraki Open Forum, περισσότεροι από 100 σύνεδροι ανέπτυξαν κατά το τριήμερο 28-30 Ιουνίου τις προτάσεις τους για την αειφόρο ανάπτυξη του Νησιού των Μεγάλων Θεών.

  
Τα κύρια συμπεράσματα του Φόρουμ είναι τα εξής:

1. Ο Δήμος εκπονεί σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία, τους επιχειρηματίες και τους κρατικούς φορείς ένα ολιστικό σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης. Η στρατηγική αυτή εμπεριέχει τις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας και αποσκοπεί στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρήσεων και νέων εσόδων για το Δήμο της Σαμοθράκης. Ενισχύεται κάθε μορφή τοπικής επιχειρηματικότητας (π.χ. γυναικεία, νέα, κοινωνική, συνεργατική κτλ.).
2. Η διασύνδεση της Σαμοθράκης με άλλους γειτονικούς προορισμούς (Λήμνο, Θάσο, Τουρκία) είναι πρωταρχικής σημασίας για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
3. Η προστασία του ορεινού όγκου της Σαμοθράκης από την υπερβόσκηση και τη διάβρωση του εδάφους αποτελεί άμεση προτεραιότητα και βοηθά στην ανατροπή της κλιματικής καταστροφής (climate emergency). Το πρόγραμμα NATURA της Σαμοθράκης οφείλει να υλοποιηθεί άμεσα (έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων αλλά και στήριξη από την τοπική κοινωνία).
4. Η αγροτική παραγωγή αποτελεί το θεμέλιο της τοπικής οικονομίας και το συγκριτικό πλεονέκτημα της Σαμοθράκης (unique selling point). Ζητούμενο αποτελεί η αειφόρος ανάπτυξη του αγροτικού κλάδου και η αύξηση των εσόδων των τοπικών παραγωγών (π.χ. μέσω τυποποίησης, δημιουργίας επωνύμων τοπικών προϊόντων κτλ.).
5. Δημιουργείται, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ολιστική πλατφόρμα Samothraki.Online με στόχο την προώθηση του brand του Νησιού των Μεγάλων Θεών και της τοπικής οικονομίας.
6. Διασύνδεση των τοπικών προϊόντων με τον τουρισμό, ώστε να ισχυροποιηθεί η «εμπειρία Σαμοθράκη».
7. Για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και αύξηση των εσόδων, αναπτύσσεται ένα σύνθετο εναλλακτικό τουριστικό προϊόν βασιζόμενο στις αρχές της αειφορίας ενώ παράλληλα αναβαθμίζονται και αξιοποιούνται οι υπάρχουσες υποδομές (π.χ. των λιμένων της Σαμοθράκης).
8. Ανάπτυξη των τεχνολογικών δεξιοτήτων των κατοίκων και των νέων της Σαμοθράκης, μέσα από συνέργειες π.χ. με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και χρήση της εξαιρετικής ψηφιακής υποδομής του Νησιού.
9. Δίνονται κατάλληλα κίνητρα για την προσέλκυση νέων στο Νησί (start ups ψηφιακοί νομάδες, designers, εικαστικοί, επιστήμονες, επιχειρηματίες κτλ.).
10. Σταδιακά, η Σαμοθράκη μεταλλάσσεται ψηφιακά σε «σοφό Νησί» (Smart Island).

  
«Η μετάβαση του Νησιού των Μεγάλων Θεών στην αειφόρο ανάπτυξη και την ψηφιακή εποχή επιτυγχάνεται με Συνέργειες. Το φετινό, ιδιαίτερα επιτυχημένο Φόρουμ, κατέδειξε ότι η τοπική κοινωνία είναι έτοιμη για τη δημιουργία ενός ισχυρού brand, προστιθέμενης αξίας για τα τοπικά προϊόντα, τη ψηφιακή μετάλλαξη του Νησιού των Μεγάλων Θεών και την ανάπτυξη σχετικών δεξιοτήτων. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής για την απρόσμενη ανακάλυψη του «μεγάλου μυστικού θησαυρού» της Σαμοθράκης, τη γυναικεία επιχειρηματικότητα που τόσο δυναμικά αναδείχθηκε μέσα από το Φόρουμ! Δεσμευόμαστε να τη στηρίξουμε στην ανάπτυξή της. Ευχαριστώ το Δήμο Σαμοθράκης και το Δήμαρχο κ. Βίτσα για την αιγίδα και τη στήριξη στην άρτια διοργάνωση, τους χορηγούς και υποστηρικτές του Φόρουμ, την Άκμων ΑΤΕ, την Aegean Airlines, τη Distemicha, το Niki Beach Hotel, το Made for Gods, τoυς χορηγούς επικοινωνίας Ναυτικά Χρονικά, Global Sustain, reportal.gr καθώς και τους τοπικούς επιχειρηματίες για τις υψηλές γαστρονομικές εμπειρίες που απλόχερα προσέφεραν!», δήλωσε ο Παναγιώτης Καμπούρογλου, Ιδρυτής & Εντεταλμένος Σύμβουλος της Aero Iasion Development Ltd.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Ας δούμε το μικρό λιμάνι των Θερμών της Σαμοθράκης, που στη μπούκα είναι αρκετά ρηχό και νομίζω ότι δικαίως μίλαγε ο κ. Μανουσης στο παρελθόν, έτσι ώστε να δημιουργηθεί δίαυλος βάθους 2,6 μέτρων με την απαραίτητη θαλάσσια σήμανση (σημαδούρες)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...