Jump to content
Shipfriends

Janas (IMO 9222534)


Recommended Posts

To Janas είναι το δεύτερο από τα τρια αδελφά που ναυπηγήθηκαν για την Tirrenia από το 2001 έως το 2003 στα Fincantieri της Castellammare di Stabia, το συγκεκριμένο το 2002. Έχει μήκος 214.00, πλάτος 26.40 και βύθισμα 6.60 μέτρα, ενώ μεταφέρει περίπου 2800 επιβάτες με ταχύτητα έως και 29 knots. Έχω δει πως αυτή η σειρά πλοίων μια χαρά τις ανοίγει τις ταχύτητές της το καλοκαίρι (στο ημερήσιο). Δεν θα έλεγα πως ενθουσιάστηκα με την κατάσταση του Janas εσωτερικά, σε καμία περίπτωση δεν είναι σε αντίστοιχη με τα δικά μας palace, παρότι έχουν κοινά στοιχεία, ειδικά στη διακόσμηση. Οι καμπίνες άνετες. Παρακάτω το βλέπουμε στην Olbia.

f52723adae8ebd3444125230500bbd85

1f3c7129a594ed2baf157dd20b77c34c

22e155af78a91e4422538ab313314d65

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμφωνα με την Corriere della Sera, οι επιβάτες του Janas, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από Κάλιαρι προς Νάπολη,  πέρασαν μια εφιαλτική νύχτα. Δέχτηκαν επίθεση από 50 μετανάστες,  στους οποίους είχε εκδοθεί ένταλμα απέλασης. Οι μετανάστες έπρεπε να αφήσουν την Ιταλία εντός μιας εβδομαδας.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Πάντως σε γραφικότητα οι una razza una faccia γείτονές μας επιβάτες μάς ανταγωνίζονται σφόδρα. Από την άλλη, έχω παρατηρήσει ότι στην ιταλική κοινή γνώμη ο Schettino του Costa Concordia έχει αναχθεί σε pop σύμβολο ανικανότητας, και ίσως αυτό έχει πάρει μπάλα και την γενικότερη αντίληψη για την ναυτοσύνη των Ιταλών. Ίσως αυτό εξηγεί εν μέρει τις παραστάσεις που λαμβάνουν χώρα και στο βίντεο του άρθρου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Επανήλθε στα δρομολόγια το Janas, Πλήν όμως εδώ και κάμποση ώρα καραβοφάναρο, στη θαλάσσια περιοχή δυτικά του Isola di Montecristo. Να δούμε τι έχει παιχτεί.

 

UPDATE

 

Τελικά το πλοίο κινείται κανονικά, αυτό που συμβαίνει είναι πως στο Marine Traffic το δείχνει λανθασμένα με στρογγυλή μπλέ κουκίδα, λες και είναι αγκυροβολημένο.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 22/3/2017 at 11:25 AM, .voyager said:

Το 2018 θα ντυθεί με ήρωες το τρίδυμο Janas, Bithia and Athara και το 2019 το δίδυμο year Vincenzo Florio και Raffaele Rubattino.

Να το περιμένουμε κι αυτό με ήρωες δλδ.;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 3/23/2018 at 10:57 AM, .voyager said:

Να το περιμένουμε κι αυτό με ήρωες δλδ.;

Μπα... Όπως και το δίδυμο της Νάπολης, δεν "ηρωποιήθηκε" όπως ήταν προγραμματισμένο.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 months later...
On 4/14/2020 at 4:55 PM, mpolo said:

Στα ιταλικά πρυμα υπάρχει ένα μεγάλο σαλόνι στην συνέχεια η ρεσεψιόν η οποια είναι πιο μαζεμένη από των ελληνικών και στην συνέχεια συναντάμε το κεντρικό σαλονι.Συνεχιζοντας προς τα πλωρα συναντάμε τον χώρο με τα μαγαζιά του πλοίου, το καζίνο και τον παιδότοπο και στον καθρέπτη είναι το εστιατόριο και το σελφ σέρβις. Ο χωρος της πισίνας και της ντίσκο είναι ίδιοι και στα τέσσερα πλοία. Στα Ευρώπη-Ολυμπία όσο ταξίδευαν στην Αδριατική αν δεν κάνω λάθος υπήρχαν δύο αίθουσες με καθίσματα αεροπορικού τύπου πρυμα από την πισίνα.Εκει που έχουν την κυριότερη διαφορά είναι ότι τα Κνωσός-Φαιστός είχαν αρκετά περισσότερα καθίσματα αεροπορικού τύπου που δεν έχουν τα δύο ιταλικά και ότι στο άνω γκαράζ τους σε ένα σημείο υπάρχουν καμπίνες πράγμα που τα περιορίζει σε χωρητικότητα κυρίως φορτηγών. 

On 4/14/2020 at 6:54 PM, Strofalos said:

Στην πισίνα και στα Ιταλικά τα ίδια είναι, πισίνα/open bar/αεροπορικές και disco από πάνω??

Μια χαρά πλοία δλδ μου ακούγονται. 

Φωτογραφίες Νίκο έχεις βγάλει για να δούμε και τι σόι διακόσμηση έχουν βάλει οι Ιταλοί? 

 

Να πω κι εγώ τις δικές μου εντυπώσεις από το Janas, όπως υποσχέθηκα. Ξεκινώντας να πω ότι το συγκεκριμένο ταξίδι έλαβε χώραν στο τέλος Ιουνίου του 2013 από την Civitavecchia για την Olbia της Σαρδηνίας, μία μέρα μετά το κλείσιμο των σχολείων στην Ιταλία για τις καλοκαιρινές διακοπές. Γιατί έχει σχέση αυτό με το ταξίδι? Μα γιατί λόγω αυτού του γεγονότος το πλοίο ήταν εντελώς πήχτρα σε σημείο που δεν άξιζε κανείς να βγάλει εσωτερικές φωτογραφίες, δε θα φαινόταν κι η διακόσμηση. Καταφέραμε να βγάλουμε 1-2 το πρωί κατά την άφιξη, κι αυτό τρέχοντας να πάμε στο γκαράζ. 

 

Όσο θυμάμαι λοιπόν από τους εσωτερικοί χώροι, τα πράγματα είναι όπως τα είπε ο φίλος @mpolo. Επί της ουσίας ένα ντέκ είναι αφιερωμένο σε κοινόχρηστους χώρους(το 6) και το υπόλοιπο είναι καμπίνες με εξαίρεση ένα σαλόνι καθισμάτωνε αεροπορικού τύπου στο deck 7. Η διακόσμηση είναι όπως λένε οι Άγγλοι uninspiring, εμένα μου θύμισε τις Κρουιζάρες του Ιταλία - Ισπανία. Φτηνά υλικά, επιλογή χρωμάτων και συνδυασμών επιπέδου καλοκαιρινής καφετέριας. Κατεβαίνεις από το πλοίο και λίγο καιρό μετά δε θυμάσαι κάτι γιατί πολύ απλά δεν σου κάνει κάτι εντύπωση για να θυμηθείς. Ο χρήστης Mark97 από το Navi e Armatori μας δίνει μια γεύση από το μεγάλο πρυμνιό σαλόνι εδώ και μια γενική διάταξη των χώρων εδώ. Εγώ να προσθέσω απλά το διάδρομο που πάει στη reception, αλλά και το self service του πλοίου. Μονότονο το θέμα, για τα γούστα μου τουλάχιστον. Στα θετικά του πλοίου οι πολύ ευρύχωρες καμπίνες, μάλλον οι πιο ευρύχωρες που έχω δεί τα τελευταία χρόνια, είτε στη Μεσόγειο, είτε στη Βόρειο Ευρώπη.

 

Εγώ θέλω να σταθώ όμως σε δυό άλλα χαρακτηριστικά του πλοίου. Πρώτον το ότι αισθάνθηκα σαν παπαγάλος σε κλουβί. Το γεγονός πως το πλοίο δεν έχει πλωριά παράθυρα όπως βλέπουμε και σε άφιξή του στην Olbia το 2018, ήδη σε προδιαθέτει για το κλειστοφοβικόν του πράγματος. Δεν είναι όμως μόνο αυτό, είναι και το ότι το πλοίο είναι κλειδαμπαρωμένο σαν το θησαυροφυλάκιο του Θείου Σκρούτζ:D. Προσέξτε εδώ στη δεύτερη φωτογραφία που βρίσκεται ο κόσμος. Στοιβαγμένοι στα πλευρικά καταστρώματα των λέμβων και σε ένα μικρό μπαλκονάκι στο sun deck που δεν έχει πρόσβαση ούτε πιο πρύμα, ούτε πιο πλώρα. Το υπόλοιπο sun deck από την τσιμινιέρα και πίσω είναι κλειστό. Χαρακτηριστικά θυμάμαι πως βρήκαμε κατάπρυμα στο deck 5 με τις καμπίνες, μια πόρτα που την είχαν ξεχάσει ξεκλείδωτη και καταφέραμε να δούμε την αναχώρηση από την Civitavecchia από το sun deck. Πραγματικά δεν ξέρω με ποιά λογική και security assessment είναι ο κόσμος κλεισμένος σαν ποντίκια μέσα στη φάκα. Δε θέλω να φανταστώ τι θα γινόταν σε ένα emergency.

 

Το δεύτερο στοιχείο που χρήζει ιδιαίτερης μνείας, είναι το Tirrenia Service Factor:D. Με μεγάλο πλοίο της Tirrenia μέχρι το 2013 δεν είχα ταξιδέψει και φυσικά ήμουν περίεργος να δω τι γίνεται σε αυτό το κομμάτι. Για να μην το κουράζω, μου θύμησαν κάτι σε στύλ Ελληνική Ακτοπλοία δεκαετίας 80. Πλήρωμα με μεγάλο μέσο όρο ηλικίας, ειδικά στο ξενοδοχειακό, βαριεστημένοι, με ατιμέλητη εμφάνιση, γενικά δε σου ενέπνεαν καμία εμπιστοσύνη. Χαρακτηριστική σκηνή στο πρυμνιό μπάρ, το μοναδικό μπάρ που λειτουργούσε σε ένα πλοίο γεμάτο με 1500+ άτομα: δύο ατελείωτες ουρές, η μία στο ταμείο που βρισκόταν ξεχωριστά από το μπάρ(εννοείται ένα άτομο στο ταμείο) και η άλλη στο μπάρ για να πάρεις το προιόν που ήδη είχες πληρώσει, χωρίς να τηρείται καμιά προτεραιότητα σε καμιά από τις 2 ουρές. Το δε πλήρωμα ήταν τσαντισμένο και βαριεστημένο, κάτι που το έβλεπες και στο πως σε κοιτούσαν, αλλά και με τη γλώσσα του σώματος. Σε κοιτούσαν με το στύλ "εσύ για ποιό λόγο θα μου σπάσεις τα τέτοια απόψε?" Μια που ανέφερα το μπάρ, αν έβλεπε Έλληνας περιπτεράς την ποικιλία προιόντων(η μάλλον την έλλεψη αυτής), θα τον έπιαναν τα γέλια. Ανάθεμα αν είχε 10 πράγματα, πραγματικά.

 

Η τελευταία ανάμνηση από το πλοίο ήταν η αποβίβαση. Με άφιξη 0600 στην Olbia μας είχαν σηκώσει από τις 0515 εννοείται. Στην αρχή μας άφησαν 20 λεπτά αναμονή στις σκάλες για το γκαράζ κι αφού μας άφησαν να πάμε στα ΙΧ που ήταν στο πάνω γκαράζ, εκεί περιμέναμε άλλα 25 λεπτά μέσα στα αυτοκίνητα μέχρι να βγούμε έξω. Και φυσικά επαληθεύτηκε ο φόβος μου, τα τζιμάνια της Tirrenia είχαν αδειάσει όοοολο το κυρίως γκαράζ ακόμη και από φορτηγά, και μετά κατέβασαν τη ράμπα του πάνω γκαράζ για τα ΙΧ. Μιλάμε για αγανάκτηση, πραγματικά.

 

Σε αυτά βέβαια δεν φταίει το ίδιο το πλοίο αλλά ο τρόπος που το διαχειρίζεται η Tirrenia η οποία σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, είναι Δημόσιο Foreva. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως από τότε έχω αποφύγει συνειδητά τη συγκεκριμένη ομάδα πλοίων, έχοντας δεί το Janas δε νομίζω πως χρειάζεται να δοκιμάσω και τα υπόλοιπα. Και έχω την αίσθηση πως παρά την εξαγορά της Tirrenia από τη Moby, και τα πληρώματα αλλά και το service, έχει παραμείνει διακριτό ανάμεσα στις 2 εταιρείες. Υποθέτω πως η Moby κληρονόμησε τις συμβάσεις που είχε η Tirrenia χωρίς δυνατότητες αλλαγής. Το πλοίο είναι το μόνο τελικά που δε φόρεσε τη φορεσιά με το Batman και τους άλλους ήρωες της Marvel.

Link to comment
Share on other sites

Καλα μην τα υπεραπλουστευουμε και τοσο..Ουτε τον στολο της Tirrenia ειχαν τα τελευταια χρονια ο καπτα Μακης κ ο Μανουσης,ουτε η Tirrenia τον"σχεδιασμο"δρομολογιων των αλλων 2.

Δυστυχως τα ταξιδια σε συνθηκες πρωτοκολλου δεν ειναι συνηθως τα καταλληλα για να διαμορφωσει καποιος μια σαφη εικονα του εκαστοτε πλοιου και των προσφερομενων υπηρεσιων.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Το Janas πήρε μετάθεση για το Cagliari - Napoli και το Cagliari - Palermo, πρώτη φορά που πρέπει να βρίσκεται το συγκεκριμένο πλοίο σε Napoli και Palermo. Προφανώς το Moby Corse που είχε αναλάβει αυτό το ρόλο, δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει απέναντι στο Venezia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 11/24/2022 at 11:15 AM, Strofalos said:

Αυτά τα Bithia&Janas, άμα τα χτυπούσε κάνας δικός μας για Αιγαίο, καλά θα'ταν... 

 

On 11/24/2022 at 11:28 AM, Petros P said:

Εγω έχω την εντύπωση πως θα τα δούμε στην Αδριατική .😎

 

On 11/24/2022 at 11:44 AM, proud_ionian said:

Σποραδες τα βλεπω.

Αν και πιο πιθανο θα ηταν αυτο που ειπε ο proud😁τελικα το Janas θα καταληξει στη GNV οπως φαινεται.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Τελικά έκανε μόνο ένα κυκλικό δρομολόγιο στη γραμμή Civitavecchia-Olbia και τώρα πλέει προς Napoli. Από σήμερα αναλαμβάνει Napoli-Palermo στη θέση του Raffaele Rubattino.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ολοκλήρωσε την αποστολή του στη γραμμή Napoli-Palermo όπου αντικατέστησε αρχικά το Raffaele Rubattino και στη συνέχεια το Vincenzo Florio. Από χθες μπήκε στη γραμμή Civitavecchia-Olbia στη θέση του Moby Ale Due (ex-Bithia).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...