Jump to content
Shipfriends

Kαθορισμός πρωτοκόλλου επιβατών


Recommended Posts

Για την ιστορια δεν ξερω απο ποτε αλλα τα πρωτοκολλα εκτος απο σωστικα μεσα κλπ υπολογιζονται με εναν τυπο που σαν βασικο παραγοντα εχει το ελευθερο εμβαδο (ξεχωριστος τυπος για καλοκαιρνο και χειμερινο).

Λεπτομερειες δεν γνωριζω (πχ αν μετρανε οι καρεκλες κλπ και σε τι βαθμο).

Link to comment
Share on other sites

Με πρόλαβε ο c3po :P Είχα ετοιμάσει ένα μήνυμα για να ανοίξω αυτό το θέμα.

Έστω και έτσι, το παραθέτω χωρίς αλλαγή.

Με αφορμή διάφορα σκόρπια μηνύματα, μου έχει δημιουργηθεί η εξής απορία: ποιος και με ποια κριτήρια ορίζει το πρωτόκολλο επιβατών ενός πλοίου?

Υπάρχουν αντικειμενικά «μέτρα και σταθμά» ή βγαίνει με κριτήρια «λάστιχο»?

Πως γίνεται σε ένα πλοίο που ταξιδεύει με όσους επιβάτες ορίζει το πρωτόκολλο να γίνεται της τρελής και να μην έχεις που να σταθείς και σε ένα άλλο, πάλι με πρωτόκολλο, να παίζεις μπάλα?

Ακούω συνέχεια εδώ, αλλά και παντού, για τα μικρά Blue Star ότι όταν ταξιδεύουν με πρωτόκολλο, οι επιβάτες θυμίζουν παστές σαρδέλες.

Δεν έχω προσωπική άποψη γι’ αυτά τα πλοία. Μια φορά μόνο έχω ταξιδέψει με το Ιθάκη και αυτή εκτός σεζόν.

Αντίθετα, έχω προσωπική και πρόσφατη άποψη για τον μεγαλύτερο αδελφό τους, το Blue Star 2.

Όπου ταξίδεψα με το πλοίο γεμάτο (αν όχι πρωτόκολλο, χώραγε καμμιά 50αριά ακόμα) και στο πλοίο εύρισκες να καθήσεις, να φας, να πας βόλτα …να παίξεις μπάλα!

Ταξίδεψα επίσης με το ίδιο πλοίο με τους μισούς επιβάτες και η διαφορά δεν ήταν τεράστια.

Πως γίνεται αυτό? Και γιατί συμβαίνει αυτό?

Πως γίνεται τα μικρά να έχουν 1.400 επιβάτες και να ασφυκτιούν και το μεγάλο να έχει 1.800 και να είναι άνετοι?

Ποιος αποφασίζει ότι το ένα μπορεί να πάρει 1.400 και το άλλο 1.800?

Προσοχή: για να μην παρεξηγηθώ, δεν μιλάω για υπεράριθμους, αλλά για όσους επιβάτες ορίζει το πρωτόκολλο του πλοίου.

Το παράδειγμα με τα παραπάνω πλοία είναι τυχαίο, απλώς είναι πολύ βολικό γιατί είναι νεότευκτα (περίπου ίδιας ηλικίας), παραγγέλθηκαν και δρομολογήθηκαν από τον ίδιο άνθρωπο (Στρίντζης) και ανήκουν στην ίδια εταιρεία. Οπότε, βολεύει για μία καθαρή σύγκριση.

Εννοείτε ότι το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλα πλοία.

Όταν λέμε π.χ. ένα πλοίο έχει πρωτόκολλο 1.000 επιβατών, τι εννοούμε? Μπορούν να ταξιδεύουν 1.000 επιβάτες στο Αιγαίο σαν άνθρωποι?

Η 1.000 Κορεάτες πειθαρχημένοι στρατιώτες? Όταν βγαίνει το πρωτόκολλο, το ελέγχουν και σε πραγματικές συνθήκες?

Βάζουν 1.000 πραγματικούς επιβάτες και κοιτάνε αν χωράνε?

Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με τα BS.

Σε ενα μεγάλο ταξίδι πχ προς Ροδο με το BS2 είναι πολλοί οι επιβάτες που έχουν καμπίνες κ έτσι ο κόσμος σκορπίζεται, λίγοι είναι αυτοί που παραμένουν στα σαλόνια σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Ουσιαστικά σε τέτοια ταξίδια το σαλόνι είναι σαλόνι, το εστιατόριο ειναι εστιατόριο, η ντισκο χρησιμοποιείται σαν ντισκο κ.ο.κ.

Εχω ταξιδευσει με το BS2 προς Συρο-Τηνο-Μυκονο με πρωτοκολλο (1850) και η εικόνα μέσα θύμιζε πάρα πολυ Ithaki, με επιβάτες να κάθονται σε οποια απίθανη γωνιά ήταν άδεια, με παρα πολλές πλαστικες καρέκλες, με διαδρομους ουσιαστικα κλεισμένους απο πραγματα κλπ.

Επομένως όσο παράξενο κ αν ακούγεται παίζει ρόλο κ η διάρκεια του ταξιδιού.

Link to comment
Share on other sites

Έχω τύχει πέρυσι στις 13/07/04 ταξίδευα με το BS 1 για Ρόδο!! Εκείνη τη μέρα το βαπόρι είχε πρωτόκολλο λόγω της ολυμπιακής φλόγας που την άλλη μέρα θα ήταν στη Ρόδο!! Ευτυχώς είχα προνοήσει και είχα κλείσει κρεβάτι δια αλλιώς δεν υπήρχε χώρος να καθίσεις μέσα!! Θα σας αναφέρω μόνο την ουρά στο self service επί 3 ώρες ήταν πάνω από 30 άτομα!! Και έτυχε να ταξιδεύουν και άλλοι δυο γνωστοί για Κω και τρεις για Ρόδο άνευ κρεβατιού και ταλαιπωρήθηκαν γιατί ήταν σα παστές σαρδέλες στους καναπέδες!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Το χάλι με το Ιθάκη τους καλοκαιρινούς μήνες, μόνο στην μπανανία μπορεί να συμβαίνει.:o

Το πλοίο από τα ναυπηγεία της Daewoo έχει πωτόκολλο 720 άτομα.Απλά εδώ μας παστώνουνε το καλοκαίρι με 1300+ κακομοίριδες που πάνε διακοπές για την κονόμα της εταιρίας του...

Ερώτηση:Το Blue star 1 που πήγε Σκωτία πόσο πρωτόκολλο το έδωσαν από τις λιμενικές αρχές? Απάντηση:830 άτομα όσα περίπου είναι τα κρεβάτια του μαζί με τις αεροπορικές.

Αλήθεια εδώ γιατί είχε 1600+ ;Και μη μου πείτε ότι είναι το χειμερινό του πρωτόκολλο, γιατί εδώ τον Δεκέμβριο βάζανε περισσότερους από 1500 ανθρώπους.Εδώ μετράνε και τις σκάλες μάλλον.

Οι κοινόχρηστοι χώροι είναι για όλους, έτσι δεν ειίναι?Αν κάποιος πάρει καμπίνα που θα βρει να κάτσει να πιει τον καφέ του ειδικά στο Ιθάκη?

Αλλά είπαμε:Εδώ είναι ΜΠΑΝΑΝΙΑ:D

Link to comment
Share on other sites

foxman, μηπως ξερεις (ή οποιος αλλος) να μας πεις ποιος ειναι ο "τυπος" απο τον οποιο βγαινει το πρωτοκολλο; πως σταθμιζονται δηλαδη, διαθεσιμες θεσεις, κρεββατια, σωστικα, πληρωμα, "κατηγορια πλοων".

δυστυχως, παρ'οτι το thread υπαρχει 18 μηνες ακομη δεν εχουμε μαθει.

δεν εννοω υπεραριθμους κλπ, αλλα το κανονικο πρωτοκολλο πως βγαινει.

ΥΓ να κανω λιγο το δικηγορο του διαβολου. το προβλημα με τα φουσκωμενα πρωτοκολλα δεν εντοπιζεται μονο στα Blue Star. Σε ποια ευρωπαικη χωρα θα επιτρεπονταν το χαλι του ΒΑ ΑΙΓΑΙΟΥ. εκατονταδες τριτοθεσιτες νακοιμουνται καταχαμα σε μοκετες και decksq

Link to comment
Share on other sites

Το χάλι με το Ιθάκη τους καλοκαιρινούς μήνες, μόνο στην μπανανία μπορεί να συμβαίνει.B)

Το πλοίο από τα ναυπηγεία της Daewoo έχει πωτόκολλο 720 άτομα.Απλά εδώ μας παστώνουνε το καλοκαίρι με 1300+ κακομοίριδες που πάνε διακοπές για την κονόμα της εταιρίας του...

Ερώτηση:Το Blue star 1 που πήγε Σκωτία πόσο πρωτόκολλο το έδωσαν από τις λιμενικές αρχές? Απάντηση:830 άτομα όσα περίπου είναι τα κρεβάτια του μαζί με τις αεροπορικές.

Αλήθεια εδώ γιατί είχε 1600+ ;Και μη μου πείτε ότι είναι το χειμερινό του πρωτόκολλο, γιατί εδώ τον Δεκέμβριο βάζανε περισσότερους από 1500 ανθρώπους.Εδώ μετράνε και τις σκάλες μάλλον.

Οι κοινόχρηστοι χώροι είναι για όλους, έτσι δεν ειίναι?Αν κάποιος πάρει καμπίνα που θα βρει να κάτσει να πιει τον καφέ του ειδικά στο Ιθάκη?

Αλλά είπαμε:Εδώ είναι ΜΠΑΝΑΝΙΑ:mad:

mhpws h diarkeia tou ta3eidiou paizei rolo? panta xwris na diafwnw me kapoies apo tis arxes pou 8eteis....

Link to comment
Share on other sites

Όπως λέει και ο proud πιο πάνω, παίζουν πολλά ρόλο για τον καθορισμό των πρωτοκόλλων των πλοίων.Από τις αεροπορικές και τα κρεβάτια μέχρι τις θέσεις στα σαλόνια, τα εστιατόρια, τα μπαρ, αλλά και τα σωστικά, τα πληρώματα και τις αποστάσεις.Ακριβή τύπο που να τα συνδυάζει όλα αυτά όμως δεν γνωρίζω.

Φίλε Angele σωστό αυτό που λες αλλά και τα ταξίδια που έκαναν (και κάνει το 2) τα Blue star 1 kai 2 εδώ, μόνο μικρά δεν ήταν-είναι (Bari, Χανία, Ρόδος).

Παράδειγμα:Το νεότευκτο της TALLINK GALAXY τι πρωτόκολλο έχει?Από το fakta το δίνουν 2800 άτομα,ενώ έχει 2500 κρεβάτια.Κάνει την διαδρομή Ταλίν Ελσίνκι σε περίπου 3 ώρες με 22 κόμβους.Το ίδιο πλοίο εδώ πχ για την Πάρο- Νάξο, θα είχε πάνω από 5000 άτομα πρωτόκολλο (αν το χωρούσαν τα λιμάνια μας).Για αυτό λέω μπανανία....

Link to comment
Share on other sites

Αν ψαχνουμε να βρουμε εδω πως οριζεται το πρωτοκολο...αιντε αιντε...σιγουρα καπως θα οριζεται αλλα αυτος ο ορισμος εδω στο Ελλαδισταν ειναι ανεκδοτο με ξανθιες τυπου:

- Φιλεναδα τι ειναι πρωτοκολλο?

-Καλα μαρη δεν σου χω πει να μη βριζεις???

Ετσι ειναι γιατι απο οτ ειπε και καποιος στο φορουμ θα αρχισουμε να μετραμε και τις λεκανες και εγω επιμενω βεβαια πως πρεπει να μετρησουμε και τα σκαλοπατια... Γιατι ρε παιδια? Μια χαρα ανετα ειναι και αυτα...Κια βεβαια δεν ειναι μονο στα Blue Star που γινεται αυτο το κακο αλλα εδω πια παραγινεται...Η κατασταση μου θυμιζει μια παλια φωτογραφια με το αληστου μνημης ΑΙΓΑΙΟΝ στην Παρο του 80 να φορτωνει και να εινια ηδη ο κοσμος ακομα και στις σωσιβιες λεμβους προκειμενου να βολευτει καπου...

Παντως αν ξερει καποιος πως οριζεται το δυστυχισμενο ας μας το πει και εμας γιατι θα ριξουμε απιστευτα γελια συγκρινοντας τον ορισμο με την πραξη...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Εντελώς πληροφοριακά, απ' ό,τι είδα στις Αζόρες...το ILHA AZUL (ex. ΑΘΗΝΑ) έχει πρωτόκολλο 562 επιβάτες και το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ...650 επιβάτες! Τώρα για τα πως και γιατί...θα σας γελάσω... Πάντως, απέχουν αρκετά από τα καθ' ημάς πρωτόκολλα! :P

Link to comment
Share on other sites

Ε καλα τι τα θες τωρα:mad: Το Σαντορινη Ελλαδα ειμαι σιγουρος πως θα ειχε πρωτοκολλο καπου στα 1500 ατομα. Αλλα ΜΗΝ ξεχναμε πως το Σαντορινακι στα 115 μετρα του ειχε απειρα πανεμορφα καταστρωματα και σαλοναρες οποτε δικαιολογημενα, καμια σχεση με αλλα -ονοματα μη λεμε οικογενειες μη θυγουμε:confused::P

Υ.Γ. Στην Ελλαδα ο αριθμος πρωτοκολλων ειναι απολυτα λογικος και βγαινει υπολογιζομενος με βαση και τους καθημενους στις σωσιβιες λεμβους, στην κοντρα γεφυρα και ολα τα σχετικα που συνεβαιναν μεχρι και πριν 20 χρονια σε αλλες ομορφες στιγμες που καποιοι νεοτεροι δεν προλαβαμε να ζησουμε:D

Link to comment
Share on other sites

Μια ματιά εδώ http://www.hellenicseaways.gr/index.asp?a_id=179 και θα δείτε το πρωτόκολλο του Εξπρές Σαντορίνη στην Ελλάδα...1915 άτομα...Τώρα πως και έγινε και είναι υπερτριπλάσιο εδώ από την Πορτογαλία δεν ξέρω...Κάποιος σε αυτή την χώρα θα πρέπει να το απαντήσει...Το αρμόδιο υπουργείο;Ο εισαγγελέας;

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς για το θέμα του καθορισμού του πρωτοκόλλου δεν έχει βρεθεί κάποιος που να μας κατατοπίσει στο forum. Νομίζω πως είμαστε άδικοι όταν μπερδεύουμε τον καθορισμό του πρωτοκόλλου με την άνεση των επιβατών σε ένα πλοίο ή με την επάρκεια των σωστικών και γενικά με θέματα ασφαλείας.

Το πρωτόκολλο καθορίζεται και από κανόνες που μπορεί να μη γνωρίζουμε:

1. Με τη συμμόρφωση των πλοίων στους νέους κανονισμούς ασφαλείας το 2006, όλα τα καράβια που είχαν πρωτόκολλο 2.000 άτομα, περιορίστηκαν στους 1.500 περίπου επιβάτες. Αυτό δε σημαίνει πως πριν ήταν παράνομοι.

2. Ο αριθμός του πρωτοκόλλου ενός πλοίου μπορεί να επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες που δεν γνωρίζουμε. Η αναφορά του foxman στο πρωτόκολλο που αναφέρει το site των κατασκευαστών του Ιθάκη μπορεί και να μη σημαίνει τίποτα. Για τι είδους δρομολόγια είχε προβλεφθεί το πρωτόκολλο των 720 ατόμων? Με ποια σωστικά επάνω στο πλοίο? Για ποια εποχή του χρόνου?

Για να συνδέσω το θέμα και με μια άλλη συζήτηση που μας απασχόλησε πρόσφατα, γνωρίζετε πως το ίδιο πλοίο με τα ίδια σωστικά, μπορεί να έχει μέχρι και 25% μειωμένο πρωτόκολλο αν εκτελεί πλόες κατηγορίας Α αντί για Β?

Το θέμα της άνεσης των επιβατών και των συνθηκών ταξιδιού, είναι κάτι διαφορετικό. Τα παραπάνω τα αναφέρω για το θεσμικό πλαίσιο.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω με την πρωτη σου επισημανση, ασχετο το θεμα της ανεσης με τα σωστικα του πλοιου που καθοριζονται και σαν ποσοτητα και σαν ποιοτητα απο το σχετικο πιστοποιητικο(Safety Equipment Certificate). Επισης οντως θα ηταν παρα πολυ ωφελιμο για ολους αν μπορουσαμε να καταλαβουμε τον ακριβη τροπο υπολογισμου. Αλλα σε τελικη αναλυση, μπορει αυτος ο τροπος να μας αφορα σαν ασχολουμενους ερασιτεχνικα με το αντικειμονο, δεν μας πολυ-αφορα ομως σαν επιβατες.

Διοτι σαν επιβατες θελουμε την ανεση μας και μια ποιοτητα παραμονης για τις ωρες που θα περασουμε πανω στο πλοιο. Οταν βλεπει κανεις ομως οτι στα περισσοτερα πλοια χωρις αριθμημενες θεσεις και οταν επιβαινει αριθμος επιβατων πανω απο το 50% της χωρητικοτητας, παρατηρουνται φαινομενα οπως ο γνωστος ιερος πολεμος της καρεκλας, τοτε δεν χρειαζεται κανεις να ξερει τον τυπο υπολογισμου ωστε να διαπιστωσει το προφανες. Και ξεκαθαριζω οτι αναφερομαι στην συντριπτικη πλειοψηφια των πλοιων χωρις αριθμημενες θεσεις, δεν το περιοριζω στο Ιθακη και στο Σαντορινη.

Με βαση λοιπον ολα τα παραπανω τα οποια βλεπουμε στα ταξιδια μας, πιστευω οτι πρεπει να αποδωσουμε τα ευσημα στον Στριντζη και σε οποιον σκεφθηκε να βγει το Νησος Μυκονος με αριθμημενα καθισματα. Ειμαι ο πρωτος που το θεωρω αντιαισθητικο και μου φερνει στο νου λεωφορειο του ΚΤΕΛ, αλλα τελικα και εφ' οσον ειναι ο μονος τροπος να εξασφαλισθει μια στοιχειωδης ανεση, ας ειναι ετσι.

Link to comment
Share on other sites

Αν και θα ξεφύγω από το θέμα, το ιδανικό πλοίο (για τους επιβάτες) θα είναι αυτό που διαθέτει επάρκεια σε αριθμημένες θέσεις (για να μην πλακώνεσαι κατά την επιβίβαση και να μη χρειάζεται να ξαπλώνεις και να κάνεις τον κοιμισμένο για να κρατήσεις ένα καναπέ…), αλλά παράλληλα και αρκετές θέσεις σαλονιού ώστε να μπορείς να ξεμουδιάσεις, να πιεις τον καφέ σου ή να βολέψει το πλήρωμα όσους είναι στο deck σε περιπτώσεις που ο καιρός δεν ευνοεί την παραμονή τους στους εξωτερικούς χώρους. Ζητάμε πολλά? Μάλλον ναι…

Link to comment
Share on other sites

Ορεστη, ειμαστε σε μια χωρα που οι πολιτικοι και τα media μας ωθουν στο να αισθανομαστε ευγνωμονες σαν πολιτες για τα ελαχιστα και τα αυτονοητα που πρεπει να μας παρεχονται απο το Κρατος. Περυσι φθασαμε στο σημειο για παραδειγμα να εγκαινιαζεται παρουσια Υπουργου και δεκαδων επισημων μια τιμημενη πεζογεφυρα που επρεπε να εχει γινει εδω και 60 χρονια, να παρουσιαζεται σαν μεγαλο εργο και επιτυχια και να πρεπει εγω να χειροκροτησω σαν πολιτης και να ειμαι και ικανοποιημενος που τους πηρε μολις λιγες δεκαετιες.

Κατι αναλογο συμβαινει και με αυτο που λεω παραπανω. Δεν θεωρω οτι ζηταμε πολλα με το να μην υπολογιζονται στο πρωτοκολλο οι θεσεις του εστιατοριου και του self-service του πλοιου για παραδειγμα. Εν προκειμενω, νομιζω οτι το μοναδικο που ζητησα ειναι τουλαχιστον να μη χρειαζεται να ψαχνω για μια θεση στο πλοιο οπως ψαχνει ο Αλεκος Αλαβανος για ψηφοφορους του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν ειπα πουθενα οτι ζητω συντριβανι απεναντι απ' τη reception για να πλενω τα ποδια μου και να ριχνω ταλαρα και να κανω ευχες μηπως μου κατσει η Ουρσουλα:P.

Και εν παση περιπτωσει, οι ιθυνοντες της ΕΕΑ που εχω βαρεθει να τους ακουω να ζητανε πληρη απελευθερωση και πληρη εναρμονισμο με τα εν Ευρωπη ισχυοντα, πρεπει να εναρμονισθουν οχι μονο εκει που συμφερει την τσεπη των και τις τσεπες των μεγαλο-μετοχων των, αλλα και εκει που συμφερει τους επιβατες. Οσοι εξ' υμων ειχατε την ευκαιρια να ταξιδεψετε ορισμενες φορες στη Βορεια Ευρωπη με φερρυ, εχετε μετρο συγκρισης.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Θα δρομολογηθεί με μειωμένο πρωτόκολλο,650 περίπου άτομα.
Ελπίζω να λυθεί άμεσα το θέμα του πρωτοκόλλου, γιατί αλλιώς το πλοίο δεν έχει καμία ελπίδα επιβίωσης.

Με αφορμή τα παραπάνω που ειπώθηκαν για το Sardinia Vera, επανέρχομαι στο θέμα.

Γιατί ένα πλοίο που η εταιρεία του αναφέρει πρωτόκολλο 1350 άτομα (και στην Ιταλία νομίζω ήταν 1500)...ξαφνικά μειώνεται στα 650 άτομα? Και πως μπορεί να "λυθεί" αυτό το ζήτημα?

Link to comment
Share on other sites

Για ριξτε μια ματια και στο stockholm agreement, τα εχουμε πει και εκει.

Με μειωμενο πρωτοκολλο ισως να μην χρειαστει να βαλει τελικα πορτες στο γκαραζ

Edited by proud_ionian
σαξιμο link
Link to comment
Share on other sites

Με μειωμενο πρωτοκολλο ισως να μην χρειαστει να βαλει τελικα πορτες στο γκαραζ
Δεν μπορώ να πω ότι με ικανοποιεί αυτή η ερμηνεία. Είναι σαν να λέμε ότι εάν έχει 1500 άτομα μας νοιάζει να μην βουλιάξει γρήγορα το πλοίο...ενώ με 650 δεν μας νοιάζει. Εκτός και εάν εννοείται ότι τα λιγότερα άτομα θέλουν και λιγότερη ώρα για να εγκαταλείψουν το πλοίο. Αλλά νομίζω ότι ο χρόνος που απαιτείται από τους κανονισμούς για την εκκένωση του πλοίου είναι σταθερή και ανεξάρτητη του πρωτοκόλλου. Και αυτός ο χρόνος...εξαρτάται από τα σωστικά.

ΥΓ. Εννοείται ότι..."κούφια η ώρα που τα ακούει"...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...