Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του Νήσος Μύκονος στο λιμάνι της Χίου


Recommended Posts

Πρόσκρουση πριν λίγα λεπτά του πλοίου στο λιμάνι της Χίου,στο ύψος του τελωνειου λόγω των ισχυρών ανέμων.

Το πλοίο σύμφωνα με το Ραδιο Αλήθεια κατάφερε να δέσει και να ξεφορτωσει αυτοκίνητα και επιβάτες. 

Η ζημιά σύμφωνα με το ίδιο μέσο δεν είναι μεγάλη.

Edited by tianci16e
Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση...

Άμα ποντάρεις στον αέρα που φύσαγε να σε στρίψει αριστερά (μαζί με προπελάκια κλπκλπ), και ο αέρας δεν σε έστριψε τελικά γιατί εκείνη τη στιγμή έκοψε και δεν πρόλαβες τα ανάποδα και ακούμπησες την μπάλα... Φταίει ο αέρας???

Link to comment
Share on other sites

Ε τι έτσι θα το γραφά? Στο Sueno , απέναντι, έπινα καφε και καραβολάτρης γαρ, δεν πήρα τα μάτια μου από πάνω του.

Η διεύθυνση του αέρα εξάλλου, ήταν από εμπρός&δεξια κατά τη μανούβρα. (Β-ΒΔ) Δεν βοηθούσε να πέσει έξω, αντίθετα εμπόδιζε...

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, redhellgr said:

Η διεύθυνση του αέρα εξάλλου, ήταν από εμπρός&δεξια κατά τη μανούβρα. (Β-ΒΔ) Δεν βοηθούσε να πέσει έξω, αντίθετα εμπόδιζε...

Νομίζω ότι κατεύθυνση του αέρα πρέπει να ήταν Β-ΒΑ.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, redhellgr said:

Ε τι έτσι θα το γραφά? Στο Sueno , απέναντι, έπινα καφε και καραβολάτρης γαρ, δεν πήρα τα μάτια μου από πάνω του.

Η διεύθυνση του αέρα εξάλλου, ήταν από εμπρός&δεξια κατά τη μανούβρα. (Β-ΒΔ) Δεν βοηθούσε να πέσει έξω, αντίθετα εμπόδιζε...

Εντάξει κάτσε εκεί και πιες το καφεδάκι σου πάρε και ανεμολογιο να μελετήσεις μπας και μάθεις τους καιρούς και άσε τις κριτικές για άλλους.

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Neptune, αν ήμουν στην γέφυρα θα' μουν "συνένοχος". Αυτόπτης μάρτυρας είναι αυτός που βλέπει απ'εξω (ορισμός) όσο πιο ουδέτερα μπορεί χωρίς να υποστηρίζει τον καπετάνιο για παράδειγμα (100% αν ήμουν στην γέφυρα) ... Μια κακιά στιγμή ήταν, κανείς δεν είναι "άχρηστος", αλλά τα 'εφταιγε ο αέρας' σε αυτούς που τρώνε σανό...

Το βίντεο είναι άλλωστε αδιάψευστος μάρτυρας,το σημαιάκι της πλώρης σε βοηθά να καταλάβεις πολλά... 
Και σε απαντηση του Παναγιά Εκαντοπυλιανή απο το άλλο thread , οι άνεμοι ήταν σταθεροι Β-ΒΔ... Δείτε και ένα χάρτη του λιμανιού... απλά πράγματα...

winds.png

Link to comment
Share on other sites

Στο ais δείχνει να μανουβράρει μέσα στο λιμάνι της Χίου με 10,7 κόμβους την ώρα που γύριζε η πρύμνη από τη καφετέρια.Δεν ασκώ κριτική σε κανέναν απλώς το αναφέρω.

Link to comment
Share on other sites

Αφού ρωτάς ευχαρίστως να απαντήσω. 

Γιατί είναι λογική υπόθεση (*educated guess που λενε και οι σαξωνες) , από τη στιγμή που δεν είχε φουντάρει άγκυρα, να περιμένει το πλοίο είτε να στρίψει (με προπελακια - τιμονι - ανεμο), είτε να σταματήσει να κινείται προς τα εμπρος πριν χτυπήσει. Φαντάζομαι συμφωνουμε μέχρι εδώ.

Σκοπός να σταματήσει να κινείται προς τα εμπρός δεν φαίνεται (αφού άλλωστε χτύπησε). Τα ανάποδα ήρθαν πολυ αργά...

Άρα ήθελε (φυσιολογικά) να ολοκληρώσει την μανουβρα αριστερά και να πλαγιοδέσει. Η μανούβρα δεν ολοκληρώθηκε. Άφου δεν χάλασε κάτι στο πλοίο τι μένει? Ο αέρας. Ο αέρας όμως ήταν "υπέρ" του. Τον βοηθούσε να ολοκληρώσει τη μανούβρα. Καθε καλός καπετάνιος υπολογίζει τον αέρα από το πλάι κατά τη μανούβρα. Αν τον βοηθαει ή αν του αντιτίθεται...  

Η εμπρόσθια κίνηση είναι αυτή που κατά την άποψη μου προδίδει ότι υπολόγιζε να τον βοηθήσει ο αέρας. (Θα γλιτωνε 1 λεπτό τουλάχιστον κάνοντας την μανουβρα μονοκόματη).
Αν ήθελε να "play it safe" θα ακινητοποιουσε κοντρα πολύ νωρίτερα και θα γύρναγε με προπελάκια αρχίζοντας την επιτόπια αριστερη κοντα στο Μπούρτζι... 

Τον πρόδωσε ο αέρας που δεν του δωσε την περιστροφική κίνηση αριστερα που περίμενε, ναι. Αλλά όπως περιμένεις ξαφνικες ριπές, έτσι δεν πρέπει να περιμένεις και κενά?

ΥΓ Στη Χίο έχω δει καμια 1000αρια δεσίματα τόσα χρονια που ζω εδώ. Και με χειρότερους καιρούς. Ξέρω τι βλέπω, δόξα τω Θεό...
ΥΓ2. Ο ανεμος την ώρα που μπηκε το πλοιό είχει πέσει, αμα δείτε και τον κυματισμό στο βιντεο. Πιο πριν και πιο μετά είχε 1+ μετρο κυμα μεσα στο λιμανι..

Edited by redhellgr
Link to comment
Share on other sites

στο συγκεκριμενο σημειο εχουν φιλησει το ντοκο και αλλα πλοια στο παρελθον (παλιο νησος χιος, θεοφιλος), οποτε εχει να κανει και με το λιμανι.

δεν εχει νοημα να κανουμε δικαστηριο απο το πληκτρολογιο, ειδικα οταν υπαρχουν μονο υλικες ζημιες;)

Link to comment
Share on other sites

Ειτε ηταν λαθος υπολογισμος, ειτε τον κρεμασε καποιο μηχανικο προβλημα το σιγουρο ειναι οτι δεν θα τον κρεμασουμε τον ανθρωπο.

Αυτα γινονται, ειδικα σε αυτα τα λιμανια και με αυτους τους καιρους...

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Πρόσκρουση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου στο λιμένα Χίου

Quote
Προσέκρουσε, πρωινές ώρες σήμερα,  το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο ''Ν. ΝΥΚΟΝΟΣ'' Ν.Π. 10882, κατά τον κατάπλου του στον προβλήτα του κεντρικού λιμένα Χίου, εκτελώντας  προγραμματισμένο δρομολόγιο προερχόμενο από λιμένα Μυτιλήνης με 86 επιβάτες.
Συγκεκριμένα, το ανωτέρω πλοίο, κατά την διαδικασία πρόσδεσης του στο λιμάνι της Χίου, προσέκρουσε στο δυτικό κρηπίδωμα με αποτέλεσμα την πρόκληση εσωκοιλώματος στον πρωραίο βολβό του πλοίου, καθώς και την πρόκληση υλικών ζημιών σε τμήμα του εν λόγω κρηπιδώματος.
Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε τραυματισμός ούτε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ το ανωτέρω πλοίο  επιθεωρήθηκε από στελέχη του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων λιμένα Χίου και από ιδιώτη δύτη. 
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του ''Ν. ΝΥΚΟΝΟΣ'', ενώ μετά από την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα  νηογνώμονα το πλοίο απέπλευσε στις 15:00 προς ολοκλήρωση του  προγραμματισμένου δρομολογίου του (Βαθύ - Καρλόβασι – Φούρνους – Αγ. Κήρυκο – Μύκονο – Σύρο – Πειραιά) .

 

Link to comment
Share on other sites

Proud, Captain_Nionios

συμφωνώ απόλυτα, ουδείς αλάθητος, απλά μου φάνηκε εξωφρενικό να αναφέρεται ως αίτιο (απο τα τοπικά μέσα και εκ διαρροών της εταιρίας) ο αέρας και μόνον εντός μισαώρου από το συμβάν ... 

Νομίζω μια πιο ειλικρινής ανακοινώση (και καλά) θα ξεκίναγε :

"Ατυχημα προκλήθηκε στο κεντρικό Λιμάνι (Ο θεός να το κάνει) της Χίου, λόγω εσφαλμένων χειρισμών (ή βλάβης αν υπήρχε) κατά την διάρκεια της πρόσδεσης. Στο σημείο έπνεαν σφοδροί άνεμοι που σίγουρα έπαιξαν τον ρόλο τους στην ροή του συμβάντος..." ή κάτι τέτοιο... Αυτά είναι τα αίτια...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...