Jump to content
Shipfriends

Livorno - Olbia / Golfo Aranci


Recommended Posts

Παρατηρούσα τις αδελφές τις Ραραού, που είναι κορίτσια του Θεού, μαζί εδώ στο Livorno. Και σκεφτόμουν πως αν στις αρχές της περασμένης δεκαετίας υπήρχε Shipfriends, κι έγραφε κανείς πως εν έτει 2016 τα δύο αυτά πλοία θα ανταγωνίζονταν το ένα το άλλο σε γραμμή της Ιταλίας, αγορασμένα από 2 διαφορετικές ιταλικές εταιρείες, είτε θα τον παίρναμε στην πλάκα, είτε θα λέγαμε πως μπορεί να βρεθούν αυτά τα 2 πλοία εκεί, αλλά με τα σινιάλα των Μινωικών γιατί οι Μινωικές θα είχαν επεκταθεί στην Ιταλία και θα τους είχαν πάρει όλων τα σώβρακα. Όλα τριγύρω αλλάζουνε όμως, κι έτσι όντως μου δημουργήθηκε ένα περίεργο συναίσθημα, αναλογιζόμενος το status quo της τότε εποχής, με τα σημερινά δεδομένα μιζέριας και πισωγυρίσματος (και)σε αυτόν τον τομέα. Και πως θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, εάν οι διοικήσεις των εν Ελλάδι εταιρειών είχαν μια διαφορετική σκέψη και φιλοδοξία.

 

Τέλος πάντων, η ζωή συνεχίζεται και πάμε να δούμε με αφορμή τα 2 πρώην δικά μας πλοία που την εξυπηρετούν, πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή, με την υποσημείωση πως όλα τα δρομολόγια της Corsica Ferries δεν πάνε στην Olbia, αλλά στο Golfo Aranci:

 

Corsica Ferries: 2-3 αναχωρήσεις καθημερινά με ώρες 0800 το πρωί, 1400-1500 το μεσημέρι και βραδυνή αναχώρηση μετά τις 2100 σε ποικιλία ωρών με τα Mega Express Three και Corsica Victoria να μοιράζονται το βάρος της γραμμής. Οι 2 μονάδες αυτές δε συγκρίνονται η μια με την άλλη προφανώς, υπάρχει διαφορά μεγάλη.

 

Grimaldi Lines: 2 αναχωρήσεις καθημερινά, 1000 το πρωί και 2130 το βράδυ σε κάθε κατεύθυνση με τα Zeus Palace και Cruise Smeralda

 

Moby Lines: 2 αναχωρήσεις καθημερινά στις 0800 και 2350 με τα Moby Aki και Moby Wonder. Άλλη μια καθημερινή αναχώρηση στις 2000 με ρορό, πιο συγκεκριμένα τα Eliana Marino και Massimo Mura.

 

Με λίγα λόγια ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και τις μέρες που η Corsica Ferries έχει 3 αναχωρήσεις, έχουμε 8 αναχωρήσεις καθημερινά πρός κάθε κατεύθυνση.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες :)

Μπορεί τα δύο πλοία (ΜΕ ΙΙΙ και CV) να μη συγκρίνονται, αλλά ένα ταξίδι με το CV σε γυρνάει πίσω στο χρόνο και αυτό με τη θετική έννοια. Ξαναθυμάσαι τις παλιές καλές εποχές των παιδικών σου ταξιδιών με καθαρά επιβατηγά πλοία και όχι σαν παράπλευρο εμπόρευμα σε Ro-Pax :P

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι, δεν είναι καθόλου κακό το Corsica Victoria και η Corsica Ferries όποτε έχω ταξιδέψει είναι σε καλό επίπεδο. Απλά το αναφέρω με την έννοια ότι και η Grimaldi και η Moby έχουν στη γραμμή 2 μεγάλα και πολύ καλά ropax, ειδικά η Moby. Και όταν συμβαίνει αυτό, το να μπείς στο Mega Express Three και μετά να γυρίσεις με το Corsica Victoria, είναι οπωσδήποτε μια αισθητή διαφορά στον απλό Γερμανό επιβάτη από το Bielefeld με το σανδάλι και τη μαύρη κάλτσα :P.

 

Έχει ενδιαφέρον να κάνουμε μια σύγκριση στις τιμές, για να δούμε τι παίζει. Έστω λοιπόν ένα ζευγάρι με 2 βρωμόπαιδα και ένα station αυτοκίνητο κατηγορίας Β που πάει για εβδομαδιαίες διακοπές στην Σαρδηνία από το Λιβόρνο, χωρίς προ-αγορά γευμάτων ή άλλων υπηρεσιών. Αναχώρηση Σάββατο πρωί στις 23 Ιουλίου και επιστροφή Κυριακή πρωί από Olbia στις 31 Ιουλίου, άρα μιλάμε για ένα ταξίδι χωρίς καμπίνα, αν και είναι σύνηθες σε αυτές τις γραμμές για οικογένειες να παίρνουν καμπίνα ακόμα και σε ημερήσια:

 

Corsica Ferries: Το Σάββατο είναι μέρα με 2 αναχωρήσεις όπως είπαμε παραπάνω. Μόνο μεσημεριανή/βραδυνή αναχώρηση, οπότε παίρνουμε τη μεσημεριανή, αντίστοιχα και στο γυρισμό. Τελική τιμή 541.90 EUR

Moby Lines: Πρωινή αναχώρηση από Λιβόρνο στις 0800 και μεσημεριανή επίστροφή από Olbia, τελική τιμή 534.88 EUR

Grimaldi Lines: Πρωινές αναχωρήσεις σε κάθε κατεύθυνση, τελική τιμή 385 EUR. Πως είπατε? Σημαντική παρατήρηση πως η Grimaldi δεν ξεχωρίζει ανάμεσα σε κατηγορίες ΙΧ, όλα θεωρούνται το ίδιο.

 

Ας πάρουμε το σενάριο της ίδιας οικογένειας με αναχώρηση Πέμπτη βράδυ 21 Ιουλίου από Λιβόρνο, και επιστροφή Πέμπτη βράδυ 28 Ιουλίου από Olbia, άρα μιλάμε για χρήση 4-κλινής καμπίνας(άλλαξα τις ημερομηνίες γιατί δεν έβρισκα τιμές για καμπίνες):

 

Corsica Ferries: Βραδυνές αναχωρήσεις με 4-κλινη εξωτερική, 500 EUR ακατέβατα

Moby Lines: Βραδυνές αναχωρήσεις με 4-κλινη εξωτερική, 577 EUR στο κεφάλι

Grimaldi Lines: Βραδυνές αναχωρήσεις με 4-κλινη εσωτερική στο πήγαινει και εξωτερική στο έλα, EUR 354.

 

Βλέπουμε λοιπόν πως σα νεο-εισερχόμενος στη γραμμή ο Grimaldi τινάζει τις τιμές στον αέρα, πρός όφελος των επιβατών. Πάντως αυτό να συνεχιστεί για 2η χρονιά το θεωρώ απίθανο. Μέσα στο χειμώνα θα έχουε αλλαγές!

Link to comment
Share on other sites

Τα ίδια που κάνει και στην Αδριατική. Μόνο που πιστεύω πως εκεί, δε θα του περάσει.

Το κακό είναι, πως μειώνει έτσι το γενικότερο επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών. Και εξηγούμαι: Με τη Moby δεν έχω ταξιδέψει, αλλά όσες φορές ταξίδεψα με τη Corsica τη βρήκα κλάσεις ανώτερη από το Grimaldi. Σε όλα. Καθαριότητα, ευγένεια, εξυπηρέτηση, φαγητό. Με τέτοιες χαμηλές τιμές όμως, τι θα γίνει; Τα πρόβατα ... συγγνώμη, οι επιβάτες ... θα προτιμήσουν το Grimaldi και οι άλλες δύο εταιρείες θα αναγκαστούν να κατεβάσουν και αυτές τις τιμές τους. Πώς θα μειώσουν τη χασούρα τους; Κατεβάζοντας το επίπεδο των υπηρεσιών τους, για να κατέβει στο φτηνό επίπεδο του Grimaldi.

Ελπίζω πράγματι, στη Σαρδηνία να την πατήσει γερά ο Grimaldi. Συγγνώμη εάν το θεωρείτε σκληρό, αλλά απλώς δεν τον συμπαθώ, αυτόν και την πολιτική του.

Αυτά ... ;)

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Να πω την αλήθεια δεν έχω ταξιδέψει ποτέ με Grimaldi, εκτός από τις κρουιζάρες των Μινωικών που δεν είναι όμως μέτρο σύγκρισης. Ακούω από όλους τα χειρότερα όμως. Συμφωνώ απόλυτα στο ότι Corsica και ακόμα περισσότερο Moby είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

Link to comment
Share on other sites

Μη με καταλάβεις λάθος ;)

Βεβαίως και ως επιβάτης, είμαι υπέρ των χαμηλών ναύλων.

 

Αλλά αυτό είναι τακτική εκτοπισμού. Πιστεύει πραγματικά κανείς πως εάν επικρατήσει ο Γκριμάλντι, θα διατηρήσει τις τιμές στα χαμηλά επίπεδα;

 

Υ.Γ.: Είναι η Moby ειλικρινά καλύτερη από τη Corsica; Μια ακούω έτσι και μια διαφορετικά :D

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Εύστοχη ορολογία χρησιμοποίησες, τακτική εκτοπισμού. Είμαι πολύ περίεργος πως θα πάει αυτή η γραμμή, ομολογώ. Με το μάτι πάντως η Corsica και η Moby είχαν φανερά περισσότερη κίνηση.

 

Έχω μια προτίμηση στη Moby, και τα Aki/Wonder που έχω ταξιδέψει είναι εξαιρετικά πλοία, αλλά και τα μικρά της γραμμής Piombino - Portoferraio που είναι παλιά κομμάτια, έχοντας ταξιδέψει με όλα, με έχει εντυπωσιάσει η συντήρησή τους, αψεγάδιαστη.

Link to comment
Share on other sites

Εσύ να είσαι καλά και θα φροντίζεις μελλοντικά για την ενημέρωσή μας :)

 

Τα ίδια παρατήρησα και εγώ στη Corsica. Ακόμα και στο παλιό Corsica Marina II. Όλα άψογα.

Γενικώς, εκεί όπου παλαιότερα είχα την εντύπωση πως οι γραμμές της Αδριατικής είναι ανωτέρου επιπέδου από τις γραμμές της Τυρρηνικής, τώρα η γνώμη μου έχει αλλάξει. Έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος στα τελευταία μου ταξίδια εκεί.

Link to comment
Share on other sites

[...] Με τέτοιες χαμηλές τιμές όμως, τι θα γίνει;

 

[...] Πώς θα μειώσουν τη χασούρα τους; Κατεβάζοντας το επίπεδο των υπηρεσιών τους, για να κατέβει στο φτηνό επίπεδο του Grimaldi.

 

Πρόσωπα και πράγματα της γραμμής δεν γνωρίζω, αλλά αναρωτιέμαι: είμαστε σίγουροι ότι τα ακριβά τιμολόγια είναι ακριβοδίκαιη αποτίμηση των προσφερομένων υπηρεσιών ή μήπως είναι αποτέλεσμα ενός ολιγοπωλίου; Μήπως μπορούν να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες με φθηνότερα τιμολόγια;

Link to comment
Share on other sites

Νηρέα, προφανώς και δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι. Αν δεν γνωρίζει κανείς τους παράγοντες κόστους που συνθέτουν την τελική τιμή του εισιτηρίου των τριών εταιρειών, δεν μπορεί να το πεί με σιγουριά. Αν πάρουμε το δεύτερο σενάριο και σε σύγκριση με την Moby, η Grimaldi Lines είναι 61% φθηνότερη. Όπως και να το δείς, 61% φθηνότερα είναι ένα τεράστιο ποσοστό. Παρόμοιο ποσοστό διαφοράς μπορεί κανείς να συναντήσει στα αεροπορικά εισιτήρια ανάμεσα σε "κανονικές" αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες χαμηλού κόστους, με όποιες διαφορές μπορεί να έχουν μεταξύ τους σε επίπεδο service. Δεν έχω ταξιδέψει με Grimaldi Lines ποτέ για να έχω γνώμη αν μια τέτοια αντιστοιχία είναι δόκιμη στη συγκεκριμένη περίσταση. 

Link to comment
Share on other sites

Νηρέα, σαφώς και δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι. Μόνο εάν είχαμε πρόσβαση στα οικονομικά της κάθε εταιρείας, πράγμα αδύνατο. Για αυτό βασιζόμαστε στις εμπειρίες μας από ταξίδια μαζί τους.

Ας το πούμε έτσι: Έχω ταξιδέψει με τη Corsica για 220 Ευρώ και έμεινα τόσο ευχαριστημένος που θα πλήρωνα την επόμενη φορά και ακριβότερο εισιτήριο και έχω ταξιδέψει με το Grimaldi για 190 Ευρώ και έμεινα τόσο δυσαρεστημένος που δε θα πλήρωνα ούτε 50 την επόμενη φορά!

Δες και κάτι διαφορετικό: Ο Nick μας ανέφερε παραπάνω παραδειγματικές τιμές για ταξίδι κατακαλόκαιρο, Ιούλιο μήνα. Οι πιο ακριβές τιμές κυμαίνονται γύρω στα 500 Ευρώ. Πολύ σεβαστό ποσό, συμφωνώ μαζί σου. Αλλά, εγώ πλήρωσα ένα ολόκληρο πεντακοσάρικο Μάρτιο μήνα με τις Μινωικές, όχι Ιούλιο!!! Οπότε, εάν εκεί οι υψηλές τιμές οφείλονται στο ολιγοπώλιο, εδώ σε μας σε τι οφείλονται; Στην αισχροκέρδεια ...

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Επιστρέφω σε ένα απ' τα αγαπημένα μου θέματα τον τελευταίο καιρό. Θέλοντας να δώ την διαφορά σε προσφερόμενη χωρητικότητα μετά τις χειμωνιάτικες εξελίξεις στη Σαρδηνια με την είσοδο του Grimaldi και την απάντηση της Moby Lines, μπήκα στον κόπο να συγκρίνω αφίξεις ανάμεσα στο Σάββατο 9 Ιουλίου 2016 οπότε και βρέθηκα στην Olbia, και το αντίστοιχο Σάββατο του καλοκαιριού του 2015, έτσι για να συγκρίνουμε μήλα με μήλα. Περιλαμβάνω και το Golfo Arranci(Corsica Ferries) στις αφίξεις, χωρίς να ξεχωρίζω λιμένα αναχώρησης, μετράω ό,τι ήρθε στην Olbia. Όσον αφορά τις χωρητικότητες σε επιβάτες και lane metres τις έχω πάρει από το Σουηδό, πρός χάριν ευκολίας. Πάμε να δούμε και να αναλύσουμε, όσο γίνεται:

 

Αφίξεις 2015

2 x Tirrenia από Civitavecchia, τα Bithia και Athara

1 x Tirrenia από Genova, το Janas

2 x Moby από Genova, τα Moby Otta και Moby Drea

2 x Moby από Livorno, το Moby Wonder/Aki

1 x Moby από Piombino, το Moby Wonder/Aki

1  x Moby από Civitavecchia, το Moby Tommy

2 x Corsica από Livorno, το Mega Express Three

1 x Corsica από Savona, το Corsica Victoria

1 x Moby roro από Piombino, το Luigi Pa

1 x Moby roro από Livorno, το Massimo Mura

 

Συνολικά, τη δεδομένη ημέρα το 2015 είχαμε 14 αφίξεις πλοίων με συνολική χωρητικότητα 24,732 επιβατών και 20,937 lane metres

 

Αφίξεις 2016

2 x Tirrenia από Civitavecchia, τα Bithia και Athara, παραμένουν τα ίδια

1 x Tirrenia από Genova, το Janas, παραμένει το ίδιο

3 x Moby από Genova, τα Moby Otta, Moby Drea και Moby Tommy. Εδώ προστίθεται βράδυνή αναχώρηση από τη Γένοβα. Μαζί με την Tirrenia, φτάνουν τις 4 από το συγκεκριμένο λιμάνι.

2 x Moby από Livorno, το Moby Wonder/Aki, παραμένει το ίδιο

2 x Grimaldi από Livorno, τα Cruise Smeralda και Zeus Palace των 1500 επιβατών/2195 lm και 1300 επιβατών/2000 lm αντίστοιχα

1 x Moby από Piombino, το Moby Wonder/Aki, παραμένει το ίδιο

1  x Moby από Civitavecchia, το Moby Tommy, παραμένει το ίδιο, κάνει το ημερήσιο από Olbia

1 x Grimaldi από Civitavecchia, το Cruise Olbia των 1595 επιβατών και 1926 lane metres

2 x Corsica από Livorno, το Mega Express Three, το ίδιο με το 2015

1 x Corsica από Savona, το Corsica Victoria, το ίδιο με το 2015

1 x Moby roro από Piombino, το Luigi Pa, κι εδώ το ίδιο

2 x Moby roro από Livorno, τα Espresso Catania και Espresso Ravenna. Εδώ πια έχουμε πάει στα 3 πλοία με το Massimo Mura των 2606 lane metres να αντικαθίσταται από τα 2 ρορό με χωρητικότητες 1820 και 1850 lane metres αντίστοιχα

1 x Grimaldi roro από Livorno, το Eurocargo Istanbul των 2550 lane metres που πιάνει Olbia 3 φορές την εβδομάδα. Επειδή όμως το πλοίο πάει και Cagliari, πρός χάριν υπολογισμού θα χρησιμοποιήσω τα μισά lane metres σαν χωρητικότητα που αφορά την Olbia.

 

Συνολικά, τη δεδομένη ημέρα το 2016 είχαμε 20 αφίξεις πλοίων με συνολική χωρητικότητα 29,060 επιβατών και 30,403 lane metres

 

Η Σύγκριση

Αφίξεις: Από τις 14 πήγαμε στις 20, πάνω από 30% άυξηση. Η Olbia όμως σα λιμάνι είναι μεγάλο και την απορροφά άνετα, το πρόβλημα δημιουργείται τα πρωινά εκτός λιμένος με το μποτιλιάρισμα για να βγεί κανείς στον αυτοκινητόδρομο.

 

Επιβάτες: Από τους 24,732 το 2015 πήγαμε στους 29,060 το 2016, ήτοι 4,328 περισσότερες θέσεις διαθέσιμες, Δε λέω πως έφτασαν τόσοι, απλά τη χωρητικότητα εξετάζω. Μιλάμε για αύξηση περίπου 17% σε σχέση με πέρυσι. Αν κάνουμε ένα λιγάκι μπακαλίστικο υπολογισμό και εφαρμόσουμε αυτή την ημερήσια αύξηση σε μια σεζόν 90 ημερών upstairs/downstairs:P, Μιλάμε για πάνω από 400 χιλιάδες θέσεις επιβατών σε προσφορά μέσα στην καλοκαιρινή σεζόν. Οι οποίες κάπως πρέπει προφανώς να γεμίσουν.

 

Lane metres: Από τα 20,937 πάμε στα 29,060 οπότε μιλάμε για 45% αύξηση σε σχέση με πέρυσι. Το ποσοστό είναι τρομακτικό από χρονιά σε χρονιά.

 

Τα Συμπεράσματα/Σχόλια

Στοιχεία για τον τουρισμό της Σαρδηνίας γενικά σε σχέση με πέρυσι δεν έχω, ακόμα κι αν υπάρχει μεγάλη αύξηση, δε νομίζω πως όλη αυτή η έξτρα κίνηση διακινήθηκε μόνο δια θαλάσσης, ειδικά με το αεροδρόμιο της Olbia να επεκτείνεται και το αεροδρόμιο του Alghero να χρησιμοποιείται πια από την Easyjet. Οπότε δεν μπορώ να φανταστώ πως η παραπάνω χωρητικότητα ήρθε σαν αποτέλεσμα ζήτησης, αλλά μάλλον ως αποτέλεσμα αντικρουόμενων επιχειρηματικών συμφερόντων. Προφανώς Onorato, Lotta και Grimaldi, αντί να πιούν το capuccino της ειρήνης, κατεβάζουν σφηνάκι την grappa του πολέμου:D.

 

Τα καλά νέα για τους Σαρδηνούς αλλά και τους τουρίστες είναι πως για τουλάχιστον 1 σεζόν απήλαυσαν τα πλεονεκτήματα του ελεύθερου ανταγωνσιμού. Θα τα απολαύσουν και για δεύτερη σεζόν? Καλή ερώτηση. Χωρίς να ξέρω στοιχεία και αριθμούς, μου φαίνεται αυτοκτονικό να συνεχιστεί ένας τέτοιος πόλεμος μεταξύ των εμπλεκομένων. Κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα του ορθολογισμού και του συμβιβασμού, εκτός αν βέβαια έχουμε κάτι πολύ πιο δραματικό(χρεοκοπία/οικονομικά προβλήματα) σε κάποια από αυτές τις εταιρείες, κάτι για το οποίο δεν υπάρχουν ενδείξεις τη δεδομένη χρονική στιγμή.

 

Ο παράγων Χ στην όλη εξίσωση, είναι η οικονομική κατάσταση της Ιταλίας. Τις πολιτικό-οικονομικές αναλύσεις μπορεί να τις διαβάσει κανείς στις εφημερίδες, στην πράξη εγώ αυτό που βλέπω όποτε επισκέπτομαι είναι μια χώρα -ακόμα και στον αναπτυγμένο Βορρά- που φαίνεται να είναι σε λίγο καλύτερη κατάσταση από εμάς, κι αυτό είναι ανησυχητικό τόσο για τους Ιταλούς, όσο και για όλους τους υπόλοιπους. Γιατί να συμβαίνει κάτι τέτοιο στην χώρα μας είναι σε τελική ανάλυση λογικό, είμαστε μια φτωχή χώρα με βασικά εισοδήματα τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Η Ιταλία όμως σε θεωρητική βάση έπρεπε να είναι σε πολύυυυυ καλύτερη μοίρα απ' ότι εμείς. Μνημείο κακοδιαχείρισης, διαφθοράς και βαθύ Δημοσίου και εκεί. Ξεφύγαμε όμως. Το θέμα είναι πως αν οι ιταλικές τράπεζες φάνε το στραπάτσο που εικάζεται ότι θα φάνε, το επόμενο καλοκαίρι μπορεί να είναι πάρα πολύ διαφορετικό για τις συγκεκριμένες εταιρείες και τη γραμμή, νομίζω ο Neptune έχει κάνει μια σχετική αναφορά σε κάποιο άλλο σημείο του forum.

 

Όπως και να έχει, ελπίζω να είμαστε καλά να τα παρακολουθούμε αυτά. Να διευκρινήσω πως τα δρομολόγια του 2015 είναι από μνήμης, μη με σταυρώσετε αν έχω κάνει κάποιο λάθος. Ακόμα κι αν έχω κάνει όμως, δε νομίζω πως θα στρεβλώσει τη γενική εικόνα της γραμμής, που προσπαθώ να σας μεταφέρω.

 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 years later...

Για να πάρουμε μια γεύση του τι πανίκουλας έχει γίνει φέτος, να πούμε πως η Grimaldi Lines έχει 2 αναχωρήσεις καθημερινά σε κάθε κατεύθυνση(Cruise Olbia και Cruise Bonaria) συν κάποια roro που περνούν σε άτακτα διαστήματα, η Moby Lines έχει 4 αναχωρήσεις καθημερινά πρός κάθε κατεύθυνση(Moby Aki, Moby Wonder, Beniamino Carnevale, Eliana Marino, Giuseppe Sa, Caroline Russ), ενώ η Corsica Ferries έχει 2-3 αναχωρήσεις ανάλογα την ημέρα(Mega Express Three, Mega Express). Πολύ θα ήθελα να ήξερα αναλυτικά στοιχεία κίνησης. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ας ρίξουμε μια ματιά στο πως διαμορφώνεται το πρόγραμμα της Moby Lines στη γραμμή, μετά την αναχώρηση των Moby Aki και Moby Wonder.

 

Στις αρχές Οκτωβρίου φεύγει πρώτο το Moby Wonder και αντικαθίσταται από το Moby Drea ενώ αμέσως μετά δεύτερο φεύγει το Moby Aki και αντικαθίσταται από το Moby Corse. Αυτό σημαίνει και την παύση των ημερησίων δρομολογίων από τα ropax της Moby, θεωρώ όμως πως θα συνεχίσουν κανονικότατα οι πρωινές και βραδυνές αναχώρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση με τα roro. Το Moby Corse μπορεί να πάρει φορτηγά αλλά προφανώς η χωρητικότητα είναι μικρή, ενώ το Moby Drea μπορεί να πάρει ελάχιστα διότι οι ράμπες για τα ΙΧ που έχει σε όλο το γκαράζ, μου φάνηκαν μόνιμες σε πρόσφατο ταξίδι μου. Όπως και να έχει, και αυτό έχει σχετικά μικρή χωρητικότητα για τα δεδομένα της γραμμής ακόμη και χωρίς τις ράμπες. 

 

H παρουσία του Moby Corse στη γραμμή θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Οκτώβρη μια και στις 17 αναλαμβάνει το Moby Tommy στη θέση του. Προφανώς εδώ υπάρχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, ασχέτως εάν και αυτό έχει πια στο πλωριό του κομμάτι μόνιμες ράμπες για ΙΧ. Οπότε θα δούμε αν θα συνεχιστούν και τα διπλά δρομολόγια με τα roro, υποθέτω πως θα συνεχιστούν όμως.

 

Κατ΄ αντιστοιχίαν η Grimaldi Lines από τις 29 Σεπτέμβρη οπότε και θα έχουμε το τελευταίο δρομολόγιο του Cruise Bonaria πρίν το δεξαμενισμό του στη Μάλτα, πάει με Cruise Olbia και Cruise Ausonia, σταματώντας για φέτος τα δρομολόγια στο Civitavecchia - Olbia. Αφήνω τις συγκρίσεις σε σας και παρεπιπτόντως η Grimaldi Lines διατηρεί τα ημερήσια δρομολόγια.

 

Άρα κατά τα φαινόμενα, πρώτα θα παραδωθούν τα Moby Aki και Moby Wonder στην DFDS, θα ολοκληρωθεί η όποια μετασκευή τους και μετά θα έλθουν τα King και Princess Seaways στη Μεσόγειο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το λιμανι της olbia ξερει καποιος γιατι ειναι φουλ στη σημαδουρα? Ειναι καθαρα θεμα βαθους ή παιζει τιποτα αλλο?Έχουμε δει και 1-2 grounding ανα καιρούς, αλλά τόσο οριακος είναι ο χώρος?

Link to comment
Share on other sites

Έχει ένα πάρα πολύ στενό σημείο, φαίνεται εδώ, οπότε οριοθετείται η πρόσβαση από και πρός αυτό. Χαρακτηριστικό του πόσο περιορισμένος είναι ο χώρος είναι και αυτή εδώ η φωτογραφία. Εισερχόμενος κι αφήνοντας πίσω σου το στένεμα μπαίνεις σε έναν πολύ φαρδύ κόλπο πλήν όμως υπάρχουν εμπόδια. Στα αριστερά έχει βράχια, ξέρες, ιχθυοκαλλιέργειες αλλά και τη μεγάλη μαρίνα της Olbia(εδώ αλλά και εδώ βλέπουμε κομμάτι αυτών). Στα δεξιά υπάρχει η προβλήτα roro/γενικού φορτίου η οποία περιτρυγυρίζεται επίσης από αβαθή, καρνάγια για γιώτ κλπ. Εδώ άποψη της προβλήτας των φέρρυ κοιτώντας από αριστερά και εδώ κοιτώντας από δεξιά. Αλλά και πλησιάζοντας στο στένεμα από την ανοιχτή θάλασσα, υπάρχουν παραλίες αριστερά και δεξιά ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχουν και εκατοντάδες γιώτ και ιστιοπλοικά. Ο κόλπος είναι μεν φαρδύς αλλά φυσάει αρκετά μια και η περιοχή είναι κυκλωμένη από βουνά και υψώματα. Οπότε παρά τον διαθέσιμο χώρο και βλέποντας το τι υπάρχει γύρω-γύρω, δεν είναι τόσο εύκολη όσο φαίνεται η πρόσδεση.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...