Jump to content
Shipfriends

Ακυβερνητο και με κλιση το αυτοκινηταδικο Modern Express


Recommended Posts

Ακυβέρνητο έμεινε το φορτηγό πλοίο «Modern Express» σημαίας Παναμά που μεταφέρει αυτοκίνητα, ύστερα από εγκατάλειψη του πλήρωματός του στα ανοιχτά του Ατλαντικού, 148 μίλια από το ακρωτήριο Ορτεγκαλ.

Λόγω της μεγάλης θαλασσοταραχής, μετατοπίστηκε το φορτίο με αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει κλίση 40 μοιρών. Ο κυβερνήτης εξέπεμψε αμέσως σήμα κινδύνου SOS. Στο σημείο έσπευσαν ισπανικά ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης.

Τα 22 μέλη του πληρώματος του πλοίου μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στα ελικόπτερα.

Το «Modern Express», το οποίο κατασκευάστηκε το 2001, έχει μήκος 164 μέτρα και πραγματοποιούσε ταξίδια από την Γκαμπόν στην Χάβρη της Γαλλίας.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Παει για μνημειο

 

 

 

Αναμένεται να συντριβεί στην δυτική ακτή της Γαλλίας τη νύχτα της Δευτέρας προς Τρίτη - Παρά τις προσπάθειες ρυμούλκησης, το τεράστιο πλοίο δεν κατέστη δυνατόν να τεθεί υπό έλεγχοΔεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθεί ασφαλώς το τεράστιο φορτηγό πλοίο Modern Express που πήρε επικίνδυνη κλήση 50 μοιρών, όταν μετακινήθηκε το φορτίο του λόγω θαλασσοταραχής, ενώ έπλεε στον Ατλαντικό στα ανοιχτά της Γαλλίας. 

Οι γαλλικές αρχές ανακοίνωσαν σήμερα ότι θα κάνουν μια τελευταία προσπάθεια να ανακόψουν την ακυβέρνητη πορεία του προς τις γαλλικές αρχές, χωρίς πάντως να αισιοδοξούν. Το πλοίο με σημαία Παναμά, αναμένεται να συντριβεί στις γαλλικές ακτές σε μικρή απόσταση από το θέρετρο Λα Ροσέλ, στα δυτικά της χώρας, κάποια στιγμή μεταξύ Δευτέρας και Τρίτης, πιθανότερα τη νύχτα. 

Το πλοίο συνεχίζει να κινείται με κλήση 40 με 50 μοιρών, ενώ οι ομάδες διάσωσης που παρακολουθούν την πορεία του και είχαν κατορθώσει να το ρυμουλκούν με ασφάλεια, είδαν την προσπάθειά τους να αποτυγχάνει, λόγω μιας ξαφνικής επιδείνωσης του καιρού νωρίς το πρωί σήμερα.

 

Σκοπιμως βαζω εδω την εκτος τοπου και χρονου τελευταια παραγραφο

 

 

Το Modern Express μεταφέρει ξυλεία, ενώ στις δεξαμενές του υπολογίζεται πως βρίσκονται 300 τόνοι καυσίμων, που απειλούν με ρύπανση τις γαλλικές ακτές. 
Link to comment
Share on other sites

Πιθανολογείται μάλιστα ότι το εκ ξυλείας φορτίο θεωρείται ότι προκάλεσε την κλίση τού πλοίου,διότι ήταν "mal arrimé", δηλαδή άσχημα εχμασμένο.

 

Η ρυμούλκηση πάντως απέτυχε και το πλοίο αναμένεται να προσαράξη-άν δέν προσάραξε ήδη-σε μιά αμμώδη ακτή

 

Απορία ψάλτου:γιατί φορτώθηκε η ξυλεία σε ένα πλοίο ακατάλληλο γιά την μεταφορά αυτή;Γιά να μεταφέρη οχήματα σχεδιάστηκε,όχι γιά "γενικό φορτίο"...

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

είναι μαλλον δεδομένο ότι το φορτίο προκάλεσε το πρόβλημα. Η φορτωση σε "κλειστό" αμπάρι logs είναι δύσκολη και ακόμη πιό δύσκολη η σωστή στοιβασία τέτοιου φορτίου (διότι κάπως πρέπει να βγεί). Προφανώς άφησαν κενά (για την εκφόρτωση) τα οποία ήταν η αιτία μετακίνησης του φορτίου λόγω του καιρού. Τα roro κάθε άλλο παρά ακατάλληλα είναι για γενικό φορτίο, αλλά βέβαια εξαρτάται και από το φορτίο.

Τώρα το γιατί φορτώθηκε? Είτε για να αυξηθεί ο ναύλος του κυκλικού, είτε γιατί είχαν αναλάβει την υποχρέωση μεταφοράς του φορτίου και για χ-ψ λόγους δεν μπόρεσαν να το μεταφέρουν με άλλο (κατάλληλο) πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Προσπαθουν τώρα να πάνε το πλοίο στο Bilbao μιας και προς το παρόν καταφεραν να το ρυμουλκύσουν. Κάπου ειχα διαβάσει ότι αυτη ειναι η τελευταία προσπάθεια ρυμούλκυσης και αν δεν πετυχει τότε θα το βυθίσουν.

Link to comment
Share on other sites

το πλοιο βρισκεται στο λιμανι Bilbao της Ισπανιας συμφωνα με αυτο:

http://www.eitb.eus/es/noticias/sociedad/detalle/3807330/el-modern-express-entra-puerto-bilbao/

 

νομιζω οτι σταθηκε αρκετα τυχερο καθως η κλιση του σε σχεση με τις προηγουμενες μερες εχω την 

εντυπωση οτι αυξηθηκε

Link to comment
Share on other sites

Με μία πρώτη ματιά ο καιρός δε φαίνεται ο ιδανικότερος και το σκάφος κουνάει σα βάρκα (προφανώς απόρροια του νερού που έχει μέσα). Σίγουρα θα έχουν μελετήσει κάποια πράγματα σχετικά με το αν μπορεί να κρατηθεί στην επιφάνεια για να επιχειρήσουν να το βάλουν στο λιμάνι αλλά όπως το βλέπω κάτι δε με πείθει...

Link to comment
Share on other sites

Αφού το έφεραν μέχρι εκεί,προφανώς έχουν κρίνει ότι μπορεί να κρατηθή στην επιφάνεια.Αν μπορούν ν'αντλήσουν γρήγορα τα νερά που έχει μέσα,θα να επανέλθη στα ίσα του,αλλά δύσκολο το βλέπω.

 

Ωστόσο,σε ανάλογη κατάσταση βρισκόταν και το Napoleon Bonaparte-άν και από άλλη αιτία-και άν θυμάμαι καλά,το επανέφεραν...

Link to comment
Share on other sites

Αναφέρεσαι σε 2 εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Ναπολέων πήρε νερά και πήρε κλίση, σχετικά ξεκάθαρη δουλειά για να επανέλθει. Στο Modern Express έχουμε μετατόπιση φορτίου εκτός απο την εισροή υδάτων η οποία συνέβη λόγω της μετατόπισης.

Link to comment
Share on other sites

Σωστό,αλλά γι'αυτό ακριβώς έγραψα ότι άν αντλήσουν γρήγορα τα νερά,θα μπορέσουν να μπούν μέσα στο πλοίο συνεργεία που θα επαναφέρουν το φορτίο στην θέση του (ή θα το βγάλουν στην στεριά) ώστε το πλοίο να ισορροπήση ξανά.

 

Και επίσης γι'αυτό ακριβώς έγραψα ότι θεωρώ δύσκολο κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται πολύ πιθανό να μπορέσουν να κάνουν πολλά πράγματα χωρίς να "τραυματίσουν" το πλοίο. Χωρίς να είμαι ειδήμων, αυτό που θα μου φαινόταν πιθανότερο είναι μόλις επιτρέψουν οι συνθήκες (πέσει ο καιρός και το ασφαλίσουν, ίσως και το "καθίσουν" στα ρηχά) να του "ανοίξουν" τα πλευρά και να προσπαθήσουν να διευθετήσουν τα logs ώστε να επανέλθει σε μια ελεγχόμενη κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Μια εταιρεία από το Ρότερνταμ μπορεί να φέρει το καράβι στα ίσα του και από κει και έπειτα να ξεκινήσει η εκφόρτωση.

 

 

Following Smit Salvage’s spectacular salvage of the stricken ship, Modern Express, in the Gulf of Biscay, another Rotterdam company is now involved in this rescue operation. The Koninklijke Roeiers Vereeniging Eendracht (KRVE) (Royal Boatmen Association Eendracht) are using their innovative ShoreTension system to right the vessel so that unloading can start.

Modern Express, a 164 metre cargo vessel, ran into problems at sea two weeks ago. Fierce waves resulted in its cargo of wood and excavators shifting, which caused the ship to list and become unmanoeuvrable.
 
The vessel is currently awaiting unloading in Bilbao and KRVE assistance has been requested in order to achieve this. The Modern Express will be held in position using six ShoreTensions, with the ShoreTensions absorbing the vessel’s forces on the warps and compensating for the vessel’s movements. This will enable the cargo to be removed from the vessel safely.



 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...