ΝΗΡΕΑΣ

Θαλάσσια ρύπανση,αποφυγή και απαντλήσεις καυσίμων

112 posts in this topic

Θαλάσσια ρύπανση.

Ένα θέμα το οποίο δεν το έχουμε συζητήσει καθόλου είναι αυτό της θαλάσσιας ρύπανσης, παρόλο που έχουμε ασχοληθεί με πολλά άλλα μικρότερης σημασίας.

Ας το δούμε λοιπόν!

Μία βασική πηγή ρύπανσης είναι αυτή με τα πετρελαιοειδή από τα πλοία λόγω διαρροής, ατυχήματος ή ξεπλύματος δεξαμενών.

Φέτος είχαμε ένα μόνο (ευτυχώς) σοβαρό συμβάν με ρύπανση από πετρελαιοειδή, την ρύπανση της Παραλίας των Βατερών του Δήμου Πολιχνίτου στη Λέσβο, μία από τις καλύτερες παραλίες της Ελλάδας , μήκους 8 Km.

01-06-2005

Χθες αργά το απόγευμα εντοπίστηκε ρύπανση από πετρελαιοειδή στην ακτή ΒΑΤΕΡΩΝ νήσου Λέσβου και σε μήκος 1 χλμ.

Λόγω σκότους δεν κατέστη δυνατή η έρευνα της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής.

Η καταπολέμηση της ρύπανσης θα γίνει με το πρώτο φως της μέρας.

http://egov.yen.gr/yen.chtm?prnbr=27531

Στην αρχή η κατάσταση υποεκτιμήθηκε και καθώς η ρύπανση έγινε αντιληπτή όταν έφθασε στην ακτή γέμισε με πετρέλαια 4 Km της ακτής δηλ. την μισή παραλία.

Επειδή το πετρέλαιο δεν μπόρεσε να κρατηθεί με φράγματα πότισε την παραλία και τον βυθό σε πλάτος 1-2 μέτρα και βάθος 30-40 εκ., με αποτέλεσμα να χρειασθεί να απομακρυνθούν από την παραλία 3.000 τόννοι χαλίκια ( αρχικά υπολογίζονταν σε 1.000 τόνους) και να μεταφερθούν στην παλιά χωματερή της Βρίσας (3 Km από τα Βατερά). Ο καθαρισμός έγινε χειρωνακτικά από υπαλλήλους του Δήμου Πολιχνίτου και φυσικά από τους μη εξαιρετέους (σε τέτοιες περιπτώσεις) στρατιώτες!

Τα χαλίκια μετά από έλεγχο τοξικότητας από το Γενικό Χημείο του Κράτους (ο οποίος ήταν αρνητικός) θα χρησιμοποιηθούν για το στρώσιμο αγροτικών δρόμων της περιοχής.

Εν τέλει, όπως είπαν η ειδικοί, η παραλία καθαρίστηκε και δεν υπάρχει πρόβλημα ρύπανσης.

Θα έρθουν βέβαια και οι χειμωνιάτικοι νοτιάδες και θα ξεπλύνουν ό,τι δεν μπόρεσε να απομακρυνθεί.

Το συμβάν αποδόθηκε σε διερχόμενο γκαζάδικο, το οποίο ξέπλυνε τις δεξαμενές του.

Παρ’ όλες τις υποσχέσεις ότι θα γίνει το παν για να εντοπισθεί ο υπεύθυνος της ρύπανσης και να πληρώσει για την ζημιά, δεν βρέθηκε (τουλάχιστον εγώ δεν άκουσα κάτι σχετικό).

Προς δόξαν όλων των συστημάτων επιτήρησης και αστυνόμευσης των θαλάσσιων μεταφορών!

Διαβάστε σχετικά:

http://www.enet.gr/online/online_text?c=112&id=45296440

http://www.emprosnet.gr/emprosnet/news/article.asp?cid=85&uid=2005060217098

http://www.emprosnet.gr/emprosnet/news/article.asp?cid=85&uid=2005060317146

http://www.emprosnet.gr/emprosnet/news/article.asp?cid=85&uid=2005060417184

http://www.emprosnet.gr/emprosnet/news/article.asp?cid=85&uid=2005060917345

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιας και καταγομαι απο τον Πολιχνιτο και γυρισα σημερα, ας πω και δυο λογια για την κατασταση που επικρατει στην παραλια

Τα Βατερα εχουν καθαρισει σε πολυ μεγαλο ποσοστο.Ακομα βεβαια βρισκει κανεις υπολειματα απο πετρελαια αλλα αυτο ειναι φυσιολογικο.Παλι καλα θα μπορουσε τα πραγματα να ειναι πολυ χειροτερα. Χωρις να ξερω και πολλα πιστευω οτι θα παρει κανα δυο χρονια τουλαχιστον μεχρι να καθαρισει τελειως.

Απο οτι ακουσα ομως δεν επεσε κανενα προστιμο και δεν εχει εντοπιστει ο υπευθυνος αυτης της καταστασης.Τουλαχιστον αυτο λεγανε οι ντοπιοι. Κατα τα αλλα τα προστιμα πεφτουνε βροχη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστούμε για την φρέσκια ενημέρωση και να συμπληρώσω ότι, αν είναι λίγα τα υπολείμματα, ίσως και του χρόνου να είναι όλα εντάξει. Με τους νοτιάδες θα γίνουν κομμάτια πίσσα, τα οποία θα είναι εύκολο να περισυλλεγούν.

Με την ευχή όλων μας!

Όσο για τον υπεύθυνο που να τον βρούν? Καλά αν ερχόταν Δυτικά, ίσως να άφηνε ίχνη και να εντοπιζόταν.

Αν, όμως, αφού έκανε την λαδιά του, χώθηκε στον κόλπο της Σμύρνης, τρέχα γύρευε!

Άσε που την ρύπανση την πήραν χαμπάρι 1-2 μέρες μετά!

Οπότε μόνο από δορυφόρο θα μπορούσε να γίνει κάτι, αλλά σιγά μην ασχοληθούν αυτοί που τους έχουν με τα Βατερά!

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Μία άλλη πηγή θαλάσσιας ρύπανσης είναι τα λύματα, τα οποία εύστοχα περιγράφει ο proud ionian (στην τωρινή υπογραφή του) ως «μη διαλυτα, αιωρουμενα, στερεα».

Αυτού του είδους η ρύπανση προέρχεται από αποχετεύσεις οι οποίες πέφτουν ανεξέλεγκτα στα λαγκάδια των νησιών και από εκεί με την βροχή καταλήγουν στην θάλασσα.

Από βόθρους τους οποίους τους αδειάζουν οι ιδιοκτήτες τους στα ρέματα τον χειμώνα με βροχή και καταλήγουν στην θάλασσα και άντε βρες άκρη (όπως έχει δημοσιευθεί για ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο Κυκλαδονήσι).

Από ξενοδοχεία με βιολογικό καθαρισμό, τα οποία, για λόγους κόστους, ρίχνουν τα λύματα κατ’ ευθείαν στην θάλασσα, χωρίς επεξεργασία.

Και βεβαίως από πλοία τα οποία αδειάζουν τις δεξαμενές λυμάτων στην θάλασσα, αντί να τα δώσουν εκεί που πρέπει και να πλερώσουν βεβαίως!

Φέτος γύρω στις 5 Αυγούστου στα τοπικά ραδιόφωνα της Δωδεκανήσου άκουσα ότι εμφανίσθηκε ρύπανση από λύματα και σκουπίδια στην παραλία του Αφάντου της Ρόδου, μπροστά στο κοσμοπολίτικο Γκόλφ (τρομάρα μας!) και ότι οι λουόμενοι έφευγαν κακήν-κακώς.

Το συμβάν αποδόθηκε σε κάποιο ημερόπλοιο της Ρόδου, το οποίο βεβαίως θεώρησε καλό να αδειάσει στην θάλασσα τα λύματα, αντί να πληρώσει για τα πάρει βυτιοφόρο. Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτός ο άνθρωπος που το έκανε, ζεί από τον τουρισμό του νησιού!

Αλλά άμα ο άνθρωπος έχει σκατά στο κεφάλι του, τι περιμένεις.

Το Λιμεναρχείο Ρόδου, αντί να ψάξει τα ημερόπλοια και να βρεί τον υπεύθυνο (πράγμα εύκολο με ένα έλεγχο στις δεξαμενές λυμάτων και στα χαρτιά παράδοσης αυτών) και να τον κρεμάσει ανάποδα στο Μαντράκι για παραδειγματισμό, έβγαλε φιρμάνι που έλεγε:

Έλεγχοι στα ημερόπλοια

Αυστηρούς ελέγχους προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα θαλάσσιας ρύπανσης από τα λύματα που συγκεντρώνουν στις δεξαμενές τους τα ημερόπλοια, διενεργεί το προσωπικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ιδιοκτήτες τους ενημερώθηκαν ότι η παράδοση των λυμάτων θα γίνεται τουλάχιστον μια φορά το μήνα στα βυτιοφόρα που έχουν την προβλεπόμενη άδεια και μάλιστα υποχρεωτικά, παρουσία λιμενικού οργάνου. Κάθε παράδοση χωρίς την παρουσία λιμενικού, θα θεωρείται ως μη γενόμενη.

Προβλέπεται μάλιστα αναγραφή στο ημερολόγιο Γέφυρας του πλοίου με όλα τα στοιχεία, (ποσότητα που παραδόθηκε, αριθμός τιμολογίου, αριθμός κυκλοφορίας του βυτιοφόρου, ακόμη και το ονοματεπώνυμο του λιμενικού που είναι παρών), ενώ φωτοαντίγραφο του τιμολογίου θα υποβάλλεται στο Λιμεναρχείο.

Η απόφαση ισχύει και για τα σκάφη που υπάγονται στους Λιμενικούς Σταθμούς δικαιοδοσία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.

Η απόφαση πάρθηκε από το Λιμεναρχείο μετά από φήμες ότι ορισμένα ημερόπλοια άδειαζαν τη λύματα τους στη θάλασσα και προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση των ακτών.

Από την εφημερίδα ΡΟΔΙΑΚΗ (8 Αυγούστου 2005)

Φήμες, λοιπόν! Και τι έκανε το ΚΛΡ για να εξακριβώσει το βάσιμο των φημών?

Ενώ σε σχόλιο της ίδιας εφημερίδας, στις 9 Αυγούστου 2005, αναφέρονται:

Καιρός ήταν!

Ελέγχους ξεκινάει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου, με στόχο την προστασία των θαλασσών μας, από τους διάφορους "ασυνείδητους" που δεν ξέρουν τι να κάνουν με τα λύματα των πλοίων τους και τα ρίχνουν στη θάλασσα, καθοδόν του ταξιδιού τους.

Το πρόβλημα έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις κυρίως για πολυσύχναστες παραλίες, όπως στο Γκολφ Άφαντου, με αποτέλεσμα να την επισκέπτεται αρκετός κόσμος, χωρίς όμως να τολμούν να μπουν μέσα και να κολυμπήσουν!

Αυτό ίσως και να γίνει όταν στη περιοχή πνέουν βόρειοι άνεμοι, οι οποίοι βελτιώνουν λίγο τη κατάσταση, όταν όμως φυσάει νοτιάς, τότε... αντίο μπανάκι!!!

Συμπέρασμα: πριν μεταβείτε στη παραλία καλό θα ήταν να συμβουλεύεστε και τις μετεωρολογικές συνθήκες της περιοχής!!

Αυτό μέχρι να αρχίσουν να αποδίδουν "καρπούς" οι έλεγχοι του Λιμεναρχείου.

Ελ.Π.

Σωπάτε καλέ, μην τα παραλέτε! Για φήμες πρόκειται!

Και όλα αυτά σε μια χρονιά που ειδικά η Ρόδος είχε εντυπωσιακή αύξηση του τουρισμού (λόγω συγκυριών).

Τώρα αν ξαναπατώσει ο τουρισμός του νησιού ποίος θα φταίει?

Πάντως όχι ο Χατζηπετρής που λέει και ο Κηλαηδόνης!

Το ωραίο είναι ότι λίγες μέρες μετά το συμβάν έγινε γνωστό ότι το Υπ. Τουρισμού θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του Γκόλφ της Ρόδου.

Δεν διευκρινίστηκε, αρμοδίως, εάν τα λύματα θα δοθούν ως bonus στον μελλοντικό επενδυτή!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμβαίνουν και αλλού, αλλά...τους πιάνουν!

70.000 Δολλάρια πρόστιμο στο πλοίο MV Project Europa επέβαλε δικαστήριο του Καναδά για θαλάσσια ρύπανση με ...40 λίτρα πετρέλαιο!

Η πετρελαιοκηλίδα εντοπίσθηκε από αεροπλάνο επιτήρησης.

Dutch shipping company fined for polluting Canadian waters

26 Aug 2005

Owners of a Dutch cargo ship have been ordered to pay $70,000 for polluting Canadian waters. Biglift Goedkoop B.V. of Amsterdam pleaded guilty in a Newfoundland provincial court to violating the Canada Shipping Act.

In August 2003, a surveillance flight south of Cape Race, Nfld. spotted an oil slick trailing the MV Project Europa, heading from Spain to Montreal.

Transport Canada officials ordered the vessel into Trois-Rivieres, Que., where it was boarded. Approximately 40 litres of oil discharged into the Atlantic.

At the time, ship's engineers were working on equipment that should have separated oil from discharge water, an investigation discovered.

http://www.cbc.ca/story/canada/national/2005/08/26/dutch_ship20050826.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Δυσάρεστα, αλλά και παρήγορα νέα!

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ / ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2005

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ρύπανση από ελαφρά πετρελαιοειδή κατάλοιπα αυτοδιαλυόμενα διαστάσεων 1.000 μ. μήκος και 500 μ. πλάτος εντοπίστηκε σήμερα το μεσημέρι στη θαλάσσια περιοχή Ναζίκι Θεσ/νικης.

Η ρύπανση προκλήθηκε πιθανότατα από διερχόμενο πλοίο στην ανωτέρω θαλάσσια περιοχή.

Από τη Λιμενική Αρχή Θεσ/νικης που διενεργεί την προανάκριση ελήφθησαν δείγματα από την εν λόγω θαλάσσια περιοχή και από διερχόμενο πλοίο.

Από το ΑΠΕ

Παρήγορο είναι το γεγονός ότι η ρύπανση έγινε άμεσα αντιληπτή και ότι το ΚΛΘ πήρε αμέσως δείγματα για ταυτοποίηση.

Αναμένουμε την συνέχεια. Και στην περίπτωση που ταυτοποιηθούν τα δείγματα, αναμένουμε τα ονόματα του πλοίου, της εταιρείας και του καπετάνιου, καθώς και τα πρόστιμα που θα επιβληθούν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

14-09-2005

Στη θαλάσσια περιοχή όρμου Αγριάς Ν. Μαγνησίας, στον προβλήτα εργοστασίου «Αγέτ Ηρακλής», σημειώθηκε, χθες το απόγευμα, ρύπανση από σεντινόνερα συνολικής έκτασης 250 τ.μ. περίπου.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, η ρύπανση προκλήθηκε από το Φ/Γ «LEGEND II» σημαίας Κομόρες που βρισκόταν πλαγιοδετημένο στον προβλήτα του εργοστασίου.

Η παραπάνω ρύπανση αυτοδιαλύθηκε και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή ήταν καλές.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων, διενεργείται προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Απο το ΥΕΝ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το παραπάνω περιστατικό πιό αναλυτικά από την εφημερίσα "Θεσσαλία" (14/9/2005)

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2005

Σύλληψη πλοιάρχου για θαλάσσια ρύπανση

Θαλάσσια ρύπανση σημειώθηκε χθες το πρωί στην περιοχή της AΓET από αγκυροβολημένο πλοίο. H ρύπανση είχε έκταση 250 τ.μ. και προκλήθηκε από διαφυγή σεντινονέρων από την αριστερή πρυμναία οπή του πλοίου. Aυτοδιαλύθηκε όμως γρήγορα, χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του όρμου της AΓET.

H ρύπανση διαπιστώθηκε από έλεγχο του Kεντρικού Λιμεναρχείου Bόλου και όπως αναφέρθηκε από την υπηρεσία προκλήθηκε από το φορτηγό πλοίο "Legend II", σημαίας "Uion of Comoros", του οποίου ο απόπλους απαγορεύτηκε και επιβλήθηκε πρόστιμο. ΄Oπως έγινε γνωστό από το Λιμεναρχείο το πλοίο ήταν έτοιμο ν΄ αποπλεύσει για την Tουρκία, αλλά του επιβλήθηκε το μέτρο της απαγόρευσης του απόπλου μέχρι καταβολής του προστίμου ύψους 39.000 E.

O πλοίαρχος, υπήκοος Pωσίας, συνελήφθη και οδηγήθηκε στον Eισαγγελέα, ο οποίος τον παρέπεμψε στο Aυτόφωρο.

http://www.e-thessalia.gr/mainnews.asp?Fv1=1

Στα πλαγιοδετημένα με σημαία "Uion of Comoros" :eek: (κατά που πέφτει αυτή η χώρα :confused: ) τα πάμε καλά.

Στα διερχόμενα με Ελληνική σημαία δυσκολευόμαστε, ακόμα, λιγουλάκι!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apo eswterikes phges to 15% tou pollution proerxete apo tankers kai disasters autwn enw to 55% apo memonomena mikra peristatika allwn ploiwn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από το ΥΕΝ

16-09-2005

Ρύπανση από διάσπαρτα πισσώδη κατάλοιπα, διαστάσεων 1.000 μ. μήκος και 1 μ. πλάτος εντοπίστηκε χθες το μεσημέρι στην παραλιακή περιοχή δήμου Θερμαϊκού Ν. Θεσσαλονίκης (από Σκάλα Περαίας μέχρι Σκάλα Ν.Επιβατών Θεσσαλονίκης).

Με μηχανικά μέσα και συνεργεία του δήμου Θερμαϊκού ολοκληρώθηκαν εργασίες απορρύπανσης με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Από τη Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης διενεργείται προανάκριση

Όμως, εκτός από τις επίσημες ανακοινώσεις, υπάρχουν και τα δημοσιεύματα του Τύπου, όπου αναφέρονται και άλλα πράγματα.

Τα οποία δεν αναφέρονται στις επίσημες ανακοινώσεις. Για ευνοήτους λόγους!

Από την Ελευθεροτυπία (16/9/2005)

Εγκλημα στον Θερμαϊκό

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Του Ν. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Πετρελαιοκηλίδα ενός χιλιομέτρου άφησε πίσω του χθες τη νύχτα άγνωστο πλοίο (!) ρυπαίνοντας σχεδόν όλη την ακτή της Περαίας Θεσσαλονίκης, από τη σκάλα Νέων Επιβατών ώς τη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων.

Το λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό έως χθες το πρωί στις 11.30' που ειδοποιήθηκε από κατοίκους της περιοχής Περαίας. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του, «εντοπίστηκαν σε μήκος ενός χιλιομέτρου τμήματα από διάσπαρτα πισσώδη κατάλοιπα μεγέθους κέρματος κατά μήκος και επί της ακτής, των οποίων η ποσότητα εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά συνολικά το ένα κυβικό μέτρο».

Μαύρισε σχεδόν όλη η ακτή της Περαίας Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με το λιμεναρχείο, ο υπαίτιος της ρύπανσης παρέμενε άγνωστος ώς χθες το απόγευμα και γίνονται έρευνες για τον εντοπισμό του. Η πετρελαιοκηλίδα, ωστόσο, αποδίδεται σε κάποιο πλοίο που πιθανότατα καθάρισε τα αμπάρια του κατά τη διάρκεια της νύχτας. Λουόμενοι πήγαν, χθες το πρωί, να κολυμπήσουν και έκπληκτοι είδαν το σώμα, τα πόδια και τα χέρια τους να μαυρίζουν μπαίνοντας στο νερό, κυρίως στην ανατολική ακτή της Περαίας. Οπως ήταν φυσικό ανησύχησαν και μαζί με κατοίκους της περιοχής, που έσπευσαν να δουν τι συμβαίνει, ειδοποίησαν ανάστατοι τις αρχές.

Επιτόπου έσπευσε και ο αντιδήμαρχος του Δήμου Θερμαϊκού Δημήτρης Καλαϊτζής, καθώς ο δήμαρχος Αντώνης Μαντζάρης απουσίαζε εκτός Θεσσαλονίκης. Αμέσως επιστρατεύτηκε το ειδικό μηχάνημα που διαθέτει ο δήμος για τον καθαρισμό των ακτών κι επί ώρες προσπαθούσε να αποσπάσει τη μαυρίλα τουλάχιστον απ' την άμμο.

«Δεν ξέρουμε πώς προκλήθηκε. Μάλλον κάποιος ασυνείδητος καπετάνιος καθάρισε το βράδυ τ' αμπάρια του πλοίου του. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεφέρουμε την ακτή, αλλά το πρόβλημα είναι τι θα γίνει με τον καθαρισμό των υδάτων», εξήγησε στην «Ε» ο κ. Μαντζάρης.

Εκνευρισμός επικρατούσε μεταξύ των κατοίκων που διαμαρτύρονταν για το λιμεναρχείο: «Δεν περιπολούν όσο θα έπρεπε τη νύχτα, με αποτέλεσμα ο κάθε ασυνείδητος καπετάνιος να μπορεί να ρυπαίνει και να εξαφανίζεται. Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται φαινόμενο ρύπανσης στην περιοχή. Ποτέ δεν μάθαμε όμως να έπιασαν κανέναν. Για να δούμε, τώρα θα τους βρούνε; ».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/09/2005

http://www.enet.gr/online/online_text?c=112&id=99881368

Για να δούμε, τώρα θα τους βρούνε;

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνηθισμένα τα βουνά (Ασπρόπυργος) από τα χιόνια (πετρέλαια)!

ΥΕΝ / 21-10-2005

Ενημερώθηκε χθες το βράδυ η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας από τον πλοίαρχο του Δ/Ξ ‘’VIGOUR’’ σημαίας Λιβερίας, ότι κατά την διάρκεια εκφόρτωσης του πλοίου στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Πετρελαίων στον Ασπροπύργο συνέβη διαρροή από τη σωλήνα εξαγωγής του δικτύου ψύξης των αντλιών εκφόρτωσης, με αποτέλεσμα να προκληθεί ρύπανση από πετρέλαιο της θαλάσσιας περιοχής συνολικής έκτασης 400 τ.μ. περίπου.

Άμεσα τα ΕΛ.ΠΕ. Ασπροπύργου ανέθεσαν τις εργασίες απορρύπανσης, οι οποίες διακόπηκαν χθες λόγω σκότους και συνεχίζονται σήμερα με το πρώτο φως της ημέρας από δύο απορρυπαντικά σκάφη ιδιωτικής εταιρίας.

Από το προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Ελευσίνας συνελήφθησαν οι υπαίτιοι της ρύπανσης ο πλοίαρχος και ο Α’ μηχανικός του πλοίου, οι οποίοι πρόκειται να οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άχ Καπετάν Διαμαντή! Ντροπής πράματα είναι αυτά. :P

A COURT in Brest has ordered a double fine on the master of the Greek bulk carrier Captain Diamantis for polluting the French coast in July 2004 and refusing to obey Navy orders to stop his vessel. Georgios Papageorgiou has been ordered to pay a euro200,000 ($241,000) fine for the pollution and another euro100,000 for neglecting Navy orders to proceed to the port of Brest for police questioning. In practice, 90% of these fines will be paid by the vessel owner, Piraeus-based Diamlemos Shipping Corp. On 7 July 2004, the 2000-built, 62,800 dwt Captain Diamantis, en route from Poland to Morocco, was seen by a French Navy aircraft off Brittany trailing a 2.5km pollution slick. The ship was en route from Poland to Morocco when, ordered to stop, continued its voyage. In January 2005, and after extensive discussions between the vessel owner and the French authorities, the Captain Diamantis had to make a special call at Marseilles to pay euro500.000 bail.

Source: www.fairplay.co.uk, 27 Oct 2005

Αναδημοσίευση από το marine marketing.gr

Πλάκα - πλάκα τα Γαλλάκια δεν αστειεύονται. ;)

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νηρεα, ετσι χαριν αναφορας και για να καταλαβεις ποσο ενδιαφερονται τα "ευγενη σωματα" αλλα και το ελληνικο κρατος γενικοτερα για το θαλασσιο περιβαλλον, να πουμε οτι οταν γινεται καποια παραβαση σχετικη με τηρηση βιβλιων πετρελαιων των πλοιων(δηλαδη τυπικη, γραφειοκρατικη παραβαση και οχι ουσιαστικη), η κληση σε απολογια και η βεβαιωση παραβασης γινεται με βαση νομολογια του 1947 και 1948(!!) που εχουν κυρωθει περαιτερω απο νομοθεσια της χουντας(1973). Μεχρι εκει εχει φτασει ο εκσυγχρονισμος δηλαδη. Κατα τα αλλα το "συγχρονο Λιμενικο Σωμα" λειτουργει με βαση νομοθεσια 60 χρονων(!!!), οπως συμβαινει αλλωστε και με τον διασημο νομο του 1937(Δικτατορια Μεταξα) που απαγορευει τις φωτογραφιες εντος λιμενος.

Στα μεγαλα Λιμεναρχεια, υπαρχει και τμημα ΠΘΑΠ(Προστασια Θαλασσιου Περιβαλλοντος) το οποιο ασχολειται(και καλα) με το αντικειμενο. Η ενασχοληση του ομως αρχιζει και τελειωνει με γραφειοκρατικη δουλεια και ελεγχο των βιβλιων πετρελαιου των πλοιων προς αυξηση των δημοσιων εσοδων και βεβαιωση γραφειοκρατικων παραβασεων στη συμπληρωση των βιβλιων. Παραβασεις δηλαδη του στιλ "δεν ενεγραφη η μεταφορα του καυσιμου απο το ενα τανκι στο αλλο". Απο ουσια μηδεν εις το πηλικο, μια και κανεις "βαρυς και ανθυγιεινος" δεν μπαινει στον κοπο να φορεσει μια φορμα και να κατεβει σε κανενα τανκι να δει τι γινεται μεσα στο πλοιο. Αλλα τι λεω εγω τωρα ε? Ειναι που ειναι βαρυ και ανθυγιεινο το επαγγελμα, να κανουμε και τετοια?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκτός από τα ορυκτέλαια, έχουμε και το…αγνόν παρθένον ελαιόλαδον!

ΥΕΝ / 29-11-2005

Από προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Ζακύνθου διαπιστώθηκε σήμερα το μεσημέρι ότι στη θαλάσσια περιοχή της λίμνης Κεριού του δήμου Λαγανά Ζακύνθου προκλήθηκε ρύπανση διαστάσεων περίπου 1000 τ.μ. από απόβλητα ελαιοτριβείου, η οποία είναι αυτοδιαλυόμενη.

Ο υπαίτιος της ρύπανσης συνελήφθη και πρόκειται να προσαχθεί ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα, κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Επίσης από προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Ζακύνθου διαπιστώθηκε σήμερα το μεσημέρι ότι στη θαλάσσια περιοχή της λίμνης Κεριού του δήμου Λαγανά Ζακύνθου προκλήθηκε ρύπανση διαστάσεων περίπου 50 τ.μ. από απόβλητα ελαιοτριβείου, η οποία είναι αυτοδιαλυόμενη.

Ο υπαίτιος της ρύπανσης συνελήφθη και πρόκειται να προσαχθεί ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα, κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Υγιεινή Μεσογειακή…θαλάσσια ρύπανση!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ζάκυθος...συνέχεια!

ΥΕΝ / Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2006

Χθες το μεσημέρι, διαπιστώθηκε από Λιμενικά Όργανα, υπάλληλο του τμήματος Υγιεινής και περιβαλλοντολόγο του τμήματος Περιβάλλοντος της Ν.Α. Ζακύνθου ότι, στην περιοχή Βροντόνερο Καλαμακίου Ζακύνθου, γινόταν έκχυση υγρών αποβλήτων από τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.) στη θάλασσα, με αποτέλεσμα την ρύπανσή της σε έκταση 2000 τ.μ. περίπου.

Με μέριμνα των υπαλλήλων Χ.Υ.Τ.Α. ελήφθησαν μέτρα, με αποτέλεσμα την διακοπή της ροής.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή διενεργείται προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία ενώ παράλληλα κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων κατά των υπαιτίων.

Σκεφθείτε τι γίνεται στις παράνομες και μη "υγειονομικές" χωματερές!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to brontonero einai mia erhmikh paralia pou pane gymnistes kai omofylifiloi. Epishs phgainan kai zeugarakia pou 8elan na xaroun thn hsyxia tous alla molis diapistwsan edw kai pollaaaaaa xronia oti to nero pou epefte apo thn akrh tou bounou omorfa san katarakths sthn paralia den htan ths broxhs...stamathsa.

yg. den exw kanei la8os sto syntaktiko mou :(

yg2. pantws einai anapofeukth auth h rypansh. apla to XYTA einai panw sto bouno akribws panw apo auth thn paralia. twra an eixan kana fragmataki kai sapise kai egine to kako...isws h zhmia na einai megalh. megeia tous!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρόσκρουση Δ/Ξ «MONTE ROSSO»

Σήμερα το πρωί κατά την διαδικασία απόπλου του από λιμένα Περάματος, το Δ/Ξ «MONTE ROSSO» σημαίας Μάλτας προσέκρουσε στην φορτηγίδα «ΜΑΡΙΑ» Ν.Π. 1865 που βρίσκονταν προσδεμένη στον Α΄ προβλήτα, της Ν.Ε. Ζώνης.

Από την πρόσκρουση δημιουργήθηκε μικρό ρήγμα στην αριστερή δεξαμενή καυσίμων του Δ/Ξ «MONTE ROSSO» και σε ύψος 2 μ. περίπου από την επιφάνεια της θάλασσας, από το οποίο διέρρευσε ποσότητα καυσίμου που είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί ρύπανση έκτασης 900-1000 τ.μ. περίπου.

Από το Ζ΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύτηκε ο απόπλους του ανωτέρω πλοίου μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς και προσκόμισης πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα, ενώ συνελήφθη ο πλοίαρχος του πλοίου κατά τη διαδικασία του αυτοφώρου.

Εργασίες απορρύπανσης έχουν ξεκινήσει από ιδιωτική εταιρεία με χρήση πλωτών μέσων περισυλλογής, πλωτών φραγμάτων και απορροφητικών υλικών.

Από το ΥΕΝ.

http://egov.yen.gr/yen.chtm?prnbr=29156

Φυσικά και δεν έφταιγε η φορτηγίδα, αφού ήταν παρατημένη δίπλα στο πλοίο το οποίο βέβαια είναι και τερατάκι, αλλά αυτοί που την άφησαν εκεί.

Σύντεκνος από το φόρουμ έχει αναφέρει ότι το ίδιο πλοίο πριν από πολλά χρόνια (πάνω από 10) είχε εμπλακεί σε περιστατικό ρύπανσης στο Θερμαικό. Μπορεί κανείς να το επιβεβαιώσει?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά, είχε απόλυτο δίκαιο ο Άγγελος ( αυτό δα έλειπε ) σε όσα είπε παραπάνω για τον ΧΥΤΑ (?) της Ζάκυθος!

Διαβάστε λεπτομέρειες για το ζήτημα στην "Ημέρα τση Ζάκυθος" (27/2/06), εδώ.

Απλώς θα παραθέσω τους χαρακτηριστικούς επτανησιακούς τίτλους του δημοσιεύματος.

Τα σκουπίδια και τα ρεντίκολα

Viva Zante!!!

Στην Εισαγγελέα δέκα παραβάσεις για τον ΧΥΤΑ

Έγγραφο - καταπέλτης των Επιθεωρητών του ΥΠΕΧΩΔΕ

Δεν τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι

Τελικά, πρόκειται για ΧΥΤΑ ή χωματερή;

Από τον περασμένο Σεπτέμβρη οι Αρχές γνώριζαν το πρόβλημα

Οι ιθύνοντες το «βιολί» τους: Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν

Ελπίζω ότι δεν έχετε αυταπάτες ότι αυτά συμβαίνουν μόνον εις το Τζάντε! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Οικολογική καταστροφή απειλεί τη Μεσόγειο

(29/7/2006 11:32:00 μμ)

Πηγή: ΝΕΤ, ΑΠΕ

Μια απο τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές απειλεί τη Μεσόγειο λόγω της διαρροής τουλάχιστον 10.000 με 15.000 τόνων πετρελαίου στη θάλασσα απο τους βομβαρδισμούς δεξαμενών πετρελαίου του ηλεκτρικού σταθμού στο Τζιγιέ στο Νότιο Λίβανο. Μέχρι τώρα η πετρελαιοκηλίδα έχει πλήξει το ένα τρίτο των λιβανικών ακτών ενώ υπάρχει κίνδυνος να επεκταθεί και σε άλλες χώρες της ανατολικής Μεσογείου. Ο υπουργός Περιβάλλοντος της χώρας, Γιακούμπ Σάραφ, κάνει λόγο για μια τεράστια οικολογική ωρολογιακή βόμβα, που απειλεί ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο. "Έως σήμερα, τα μεγάλα οικολογικά δυστυχήματα έχουν σημειωθεί σε ωκεάνιες περιοχές κι είναι η πρώτη φορά που μία εκτεταμένη πετρελαιοκηλίδα σχηματίζεται σε κλειστή θάλασσα. Δεν θα πρέπει να έχουμε αυταπάτεςα, κινδυνεύει να έχει καταστροφικές συνέπειες, όχι μόνον για τον Λίβανο, αλλά και για όλη την ανατολική Μεσόγειο", πρόσθεσε ο υπουργός.

Κίνδυνος να μεταφερθεί η πετρελαιοκηλίδα

Κατά τον ίδιον, ο καθαρισμός των ακτών του Λιβάνου -που δεν μπορεί να ξεκινήσει παρά με τον τερματισμό των βομβαρδισμών- μπορεί να κοστίσει έως και 45-50 εκατ. δολάρια και μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σ’ έναν χρόνο. Η κηλίδα έχει πλήξει ήδη το ένα τρίτο των λιβανικών ακτών, δηλαδή 70 από τα 220 χλμ της ακτογραμμής. Το πετρέλαιο έχει απλωθεί από τη Τζιγιέ έως τη Βηρυττό στον νότο κι από την Ταμπαζάρα έως τη Σέκα στον βορρά.

Οι οικολόγοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς φοβούνται ότι τα ρεύματα θα τη μεταφέρουν στην Κύπρο, τη Συρία, την Τουρκία, την Ελλάδα και το Ισραήλ.

Η Ελλάδα έτοιμη να προσφέρει βοήθεια

Η Ελλάδα, μέσω δορυφόρου, έχει εντοπίσει πετρελαιοκηλίδα τεραστίων διαστάσεων στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στο Λίβανο και την Κύπρο. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει ενημερώσει όλες τις γειτονικές χώρες και με εντολή του υπουργού, Μανώλη Κεφαλλογιάννη, το Λιμενικό βρίσκεται σε επιφυλακή με πλωτά και άλλα μέσα για να αντιμετωπιστεί η θαλάσσια ρύπανση αν κατευθύνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

Κύριο μέλημα του υπουργείου είναι να προστατευθεί ο θαλάσσιος χώρος μας και ιδιαίτερα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ενώ παράλληλα η χώρα μας είναι έτοιμη να προσφέρει τις υπηρεσίες της με τα εξελιγμένα μεσα που διαθέτει, εάν ζητηθεί βοήθεια απο άλλη χώρα.

Τελικά, όπως είπε και ο Χεμινγουεϊ, ποτέ μη ρωτάς "για ποιόν χτυπάει η καμπάνα?"..."χτυπάει για σένα"!

(Αν το θυμάμαι καλά γιατι το έχω διαβάσει εδώ και χρόνια)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εδώ να δω τους ακριβοπληρωμένους δικηγόρους και τα P&I να δουλεύουν. Γιατί σιγά μην δεν είχαν ασφάλειες και underwritters για τις δεξαμενές με clauses για πόλεμο. Που είναι τώρα οι σχετικοί να τους "ξεμπροστασιουν". Εδώ υπάρχει αντίστοιχος του IMO να φτιάξει νομοθεσία που να δεσμεύει τέτοιες δεξαμενές σε 6 μήνες όπως κάνουν με τα καραβια?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα επίσημα ανακοινωθέντα, από το ΥΕΝ:

Ρύπανση από πετρελαιοειδή

05-08-2006

Ρύπανση από πετρελαιοειδή εντοπίσθηκε μεσημβρινές ώρες σήμερα στην περιοχή του όρμου Βουλιαγμένης, σε μήκος ακτογραμμής 30 μέτρων, καθώς και στον αλιευτικό λιμενίσκο Βάρκιζας, σε μήκος ακτογραμμής 20 μέτρων.

Με μέριμνα της Λιμενικής Αρχής Πειραιά, αναλήφθηκαν ενέργειες για τον καθαρισμό των ακτών σε συνεργασία με τους Δήμους Βουλιαγμένης και Βάρης καθώς και ιδιωτικό συνεργείο.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, διενεργούνται έρευνες προς εντοπισμό υπαίτιου της ρύπανσης και την επιβολή των προβλεπόμενων από τον νόμο ποινών .

Εξελίξεις θα δοθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Συνέχεια ενημέρωσης για τη ρύπανση από πετρελαιοειδή

06-08-2006

Συνέχεια ενημέρωσης:

Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες απορρύπανσης των ακτών στην περιοχή του όρμου Βουλιαγμένης, όπου είχε εντοπιστεί χθες ρύπανση από πετρελαιοειδή μήκους 30 μέτρων και λιμενίσκου Βάρκιζας, όπου είχε εντοπιστεί ρύπανση μήκους είκοσι περίπου μέτρων.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες από ξηρά και θάλασσα σε όλη την περιοχή από Βουλιαγμένη μέχρι Λαύριο χωρίς, μέχρι στιγμής, να έχει εντοπιστεί ρύπανση άλλων ακτών.

Η σημερινή Ελευθεροτυπία έχει εκτενή κάλυψη της ρύπανσης, αλλά και άλλα αρκετά κατατοπιστικά σχετικά με την ρύπανση από πετρελαιοειδή γενικώς.

Μακροβούτια πίσσας στη Βουλιαγμένη

Τον κατάμαυρο κορμοράνο βουτηγμένο στο μαζούτ την εποχή που ο Σαντάμ Χουσεΐν είχε εισβάλει στο Κουβέιτ βομβαρδίζοντας πετρελαϊκές εγκαταστάσεις (ασχέτως εάν αποδείχτηκε ότι οι εικόνες ήταν από οικολογική καταστροφή στην Αλάσκα) θύμιζαν προχθές οι λουόμενοι στις παραλίες της Βάρκιζας, της Βουλιαγμένης, της Παλαιάς Φώκαιας και της Αναβύσσου...

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=82214124

Ελεγχοι από το Λιμενικό χωρίς όμως αποτέλεσμα

Αφαντο παραμένει ακόμα το δεξαμενόπλοιο που, διερχόμενο -άγνωστο πότε- από τις ακτές της Αττικής, ή «άδειασε» τα βρώμικα «νερά» του από το ξέπλυμα των δεξαμενών του ή, από κάποια μηχανική βλάβη, «ξέφυγε» στη θάλασσα άγνωστη ποσότητα των καυσίμων του...

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=2673196

Μας πνίγει μια πετρελαιοκηλίδα κάθε μέρα

Μία πετρελαιοκηλίδα κάθε μέρα επί δέκα χρόνια. Μόνο μέσα στη δεκαετία 1981-1991, βάσει στοιχείων των λιμενικών αρχών τα οποία έφερε στο φως η Greenpeace, μόνο στις ελληνικές θάλασσες σημειώθηκαν 3.500 περιστατικά πετρελαϊκής ρύπανσης από πλοία....

http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=24885548

Με ποιους τρόπους σκουπίζουν την κηλίδα : http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=30543532

Τι προβλέπει ο νόμος για ρυπαντές : http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=90096236

Το ΕΘΝΟΣ εστιάζει περισσότερο στις ευθύνες του ΥΕΝ και του ΛΣ.

Ευθύνες για τη «μαύρη θάλασσα»...

Aν και ήταν πανέτοιμο το υπουργείο Eμπορικής Nαυτιλίας από την 1η του μήνα να αντιμετωπίσει την πετρελαιοκηλίδα, που «ταξίδευε» από τη Bηρυτό και την εμπόλεμη ζώνη του Λιβάνου, δεν τα κατάφερε, όμως, να αντιληφθεί εγκαίρως με τις αρμόδιες υπηρεσίες του και να μεριμνήσει, για να μη ρυπάνει τις ακτές η κηλίδα του Σαρωνικού...

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5348&subid=2&pubid=57284

Ενώ ΤΑ ΝΕΑ τιμούν το θέμα με το κεντρικό τους πρωτοσέλιδο και δίνουν μιά άλλη διάσταση στο θέμα:

μιλάνε για ρύπανση σε μήκος 30 χιλιομέτρων και όχι 30 μέτρων, καθώς και προσπάθεια απόκρυψης από το ΥΕΝ!!!!!

3el14b.gif

Μαύρισαν οι ακτές της Αττικής το Σαββατοκύριακο, από τη Βουλιαγμένη έως την Παλαιά Φώκαια. Σε ακτίνα περίπου 30 χιλιομέτρων η θάλασσα «ξέβραζε» πίσσα και πετρελαιοειδή κατάλοιπα, με αποτέλεσμα χιλιάδες λουόμενοι να βγαίνουν από το νερό μαύροι και να ψάχνουν εναγωνίως τρόπο για να ξεκολλήσουν τις πίσσες από πάνω τους...

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18607&m=N14&aa=3

H πίσσα έκατσε στον βυθό : http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18607&m=N14&aa=4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toulaxiston den aposiwph8hke entelws

GREECE’S minister of merchant marine Manolis Kefaloyiannis will this week host a meeting to mount a co-ordinated response to the oil spill fouling the coast of Lebanon and Syria.

The meeting, convened by the secretary general of the International Maritime Organization, Efthimios Mitropoulos, and Achim Steiner, executive director of the United Nations Environment Programme, is aimed at streamlining the response from the two UN agencies and other parties including governments in the region.

Among those attending will be Stavros Dimos, European commissioner for the environment, officials said.

Apart from trying to agree a common strategy to address the pollution, objectives include preparing to counter the possibility of the spill threatening the marine environment of neighbouring countries as well as considering possible financial and other support.

At this stage it is envisaged that the Piraeus meeting, set for Thursday, will also be attended by representatives of Cyprus, Lebanon, Syria and Turkey, the United Nations Development Programme, the UN Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs and regional pollution response centre Rempec.

Mr Mitropoulos said; “Although the spill and the ensuing environmental damage has not been caused by a shipping-related operation or accident, IMO was conscious to contribute to any effort undertaken to mitigate the impact of the serious pollution incident harming the waters adjacent to the coasts of Lebanon and Syria.”

The IMO also wanted to advise on the clean-up operation, “to be undertaken as soon as the circumstances so allow”, and to assist other countries in the region prepare in case the spill spread further, Mr Mitropoulos added.

The spill, estimated to be one of the largest ever to affect the Mediterranean, follows an incident in mid-July in which an oil storage unit at a power plant at Jiyyeh, 30 km south of Beirut, was bombed by the Israeli air force.

Last week the first UN clean-up experts arrived in Syria amid general anguish that more has not been done to contain the spill as expert help ritually spoke of the impossibility of a clean-up under war conditions.

In UNEP’s statement the spill was likened to the Erika tanker catastrophe off France and, in a worst case scenario, “if all the oil contained in the bombed power plant at Jiyyeh leaked into the Mediterranean Sea”, the spill “could well rival the Exxon Valdez disaster of 1989”.

Said Mr Steiner: “We are dealing with a very serious incident and any practical steps are still constrained by the continuation of hostilities. We are glad that two of our experts will now be able to provide advice from Damascus, even though much more is needed.”

Meanwhile, experts on site have been joined by senior scientist Ezio Amato, chairman of the IMO technical group on oil pollution preparedness and response, who has been sent to Syria to carry out an assessment of the situation.

Rempec has also sent a marine biologist to Syria amid fears of the spill’s possible toll on biodiversity in the region. Marine species such as sea turtles and bluefin tuna are feared to have been affected by the oil spill.

According to the information received by UNEP-MAP, the Mediterranean tuna population could suffer serious consequences if surface-borne eggs have been directly affected by the slick.

apo Lloydslist

Share this post


Link to post
Share on other sites

οπως ειπα και χτες (αλλα χαθηκε λογω του ιντερνετικου καυσωνα) μαζευτηκαν (στα χαρτια για την ωρα) περιπου usd $64εκ. 10-15 χιλιαδες τονοι fuel εμπλουτισαν τη μεσογειο. το mgn αναφερθηκε εκτενως στο γεγονος.

US$64M LEBANON OIL SPILL CLEAR UP

Monday, 21 August 2006

A meeting in Athens last week by the International Maritime Organization (IMO) and the United Nations Environment Programme (UNEP) gave the go-ahead to an action plan, expected to cost at least euros50m (US$64m) to help Lebanon clean up the massive spill now affecting its coast.

United Nations officials and experts, along with countries in the region and the European Commission, backed a plan aimed at dealing with an estimated 10,000 to 15,000 tonnes of fuel oil that seeped into the Mediterranean Sea from a damaged power utility 30km south of Beirut.

IMO says: “The pollution, triggered by bombs striking the facility between 13 and 15 July, is estimated to have affected 150km of coastline with some oil reaching as far north as Syria. The International Assistance Action Plan has been prepared by the Experts Working Group for Lebanon under the supervision of the UNEP-MAP's Regional Marine Pollution Emergency Response Centre for the Mediterranean Sea (REMPEC) and the Minister of the Environment of Lebanon.”

Achim Steiner, UNEP's Executive Director who attended the event hosted by the Greek Mercantile Ministry in Piraeus, said:" Firstly our thoughts are with the people on all sides of this conflict who have suffered over the past few weeks. It is an absolute priority that every effort is made to bring the humanitarian assistance so urgently needed".

But he added: "However, it is also a sad fact that the environment-so vividly underlined by the oil slick and the blackened, damaged coastline-is also a victim with all the repercussions for livelihoods, human health, economic development, ecosystems, fisheries, tourism and rare and endangered wildlife. Now the bombs have stopped and the guns have been silenced we have a chance to rapidly assess the true magnitude of the problem and finally mobilize the support for an oil clean-up and a restoration of the coastline. The experts are on standby and today the international community have agreed on an action plan. I sincerely hope we have secured the financial backing to swiftly and comprehensively deliver on this promise to the Lebanese people, on this request to the UN for assistance from the Lebanese authorities," he added.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now