Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του CHAMPION JET 1, με το F/D ATHINA, στον Πειραιά την 30.07.2015


Recommended Posts

Η ανακοινωση του ΥΕΝ για τη σύγκρουση του Ε/Γ-Ο/Γ “CHAMPION JET 1με το Ε/Γ-Υ/Γ F/D “ATHINA

Σύγκρουση του Ε/Γ-Ο/Γ “CHAMPION JET 1” σημαίας Κύπρου , με το Ε/Γ-Υ/Γ F/D “ATHINA” Ν.Π. 9824, σημειώθηκε μεσημβρινές σήμερα, εντός λιμένα Πειραιά.

Ειδικότερα, περί ώρα 16:00 μ.μ. στον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά, συγκρούστηκε το “CHAMPION JET 1”, το οποίο είχε αποπλεύσει με 297 επιβάτες για Σίφνο-Μήλο-Ίο και Θήρα, με το F/D “ATHINA” στο οποίο επέβαιναν 60 επιβάτες με προορισμό την Αίγινα-Αγκίστρι.

Από τη σύγκρουση των δύο πλοίων δεν αναφέρθηκε τραυματισμός, παρά μόνο υλικές ζημιές σε αμφότερα πλοία, ενώ από την οικεία Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους τους, ενώ δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Μετά από προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης νηογνώμονα έγινε άρση απαγόρευσης απόπλου του “CHAMPION JET 1” ενώ οι επιβάτες των δύο πλοίων προωθήθηκαν στον προορισμό τους με μέριμνα των πλοιοκτήτριων εταιριών.

 

 

 

Από όσο κατάλαβα το Traffic είχε δώσει απόπλου στο Flying Dolphin Athina, το δελφίνι γύρισε και ξεκίνησε για τη μπούκα του λιμανιού. Αφού γύρισε το δελφίνι, το traffic πρέπει να έδωσε άδεια στο Champion Jet 1 να αναχωρήσει. Λογικά από κακή οπτική γωνία (συνήθως ο πλοίαρχος είναι στη αριστερή βαρδιόλα του Champion Jet 1 στον απόπλου), δεν πρέπει να είδε ότι δεν είχε προχωρήσει αρκετά το Flying Dolphin Athina με αποτέλεσμα η δεξιά καρίνα να εμβολίσει το δελφίνι. Μέσα στην ατυχία ηταν τυχερη που δεν είχαν τίποτα τραυματισμούς επιβατών στο δελφίνι γιατί όπως φαίνεται στη φωτογραφία με το ρήγμα εκεί είναι ο χώρος του μηχανοστασίου. Εάν το κτυπούσε πιο μπροστά θα έκανε τρύπα στο σαλόνι με τους επιβάτες.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Δέν ήταν ακριβώς "εμβολισμός",αλλά δέν ήταν και απλή "γρατζουνιά.

 

Ερώτημα 1ον:κατά τον απόπλου,τον χειρισμό τού πλοίου (MJ1) τον κάνει ο πλοίαρχος απ'την βαρδιόλα,ή ο μηχανικός απ'τα χειριστήρια τής τιμονιέρας (η οποία,ούσα στο κέντρο τού πλοίου,έχει καλύτερη "θέα");

 

Ερώτημα 2ον:άν ισχύη η πρώτη περίπτωση,δέν υπάρχει κανείς στην τιμονιέρα (που βρίσκεται στο κέντρο τού πλοίου) να βλέπη τί γίνεται και να ενημερώνη εγκαίρως τον πλοίαρχο;Αφού οι ταυτόχρονες αυτές αναχωρήσεις-και απ'τίς συγκεκριμένες θέσεις παραβολής-είναι συχνές (έχω δεί κι'εγώ αρκετές φορές),δέν θα'πρεπε να έχη προβλεφθεί κάποια σχετική διαδικασία απ'τον πλοίαρχο τού καταμαράν ώστε να μήν ξεκινάη ο πλοίαρχος άν δέν τού πή κάποιος που βλέπει απ'την τιμονιέρα ότι "ελεύθερος απ'την δεξιά μπάντα";

 

Ερώτημα 3ον:το traffic τού Πειραιά έχει κανένα όργανο που να "βλέπη" όλα τα πλεούμενα που κινούνται εντός τής λιμενολεκάνης τού Πειραιά (κάτι σάν το SMR ή ASDE-Surface Movement Radar ή Airport Surface Detection Equipment τών αεροδρομίων);

Link to comment
Share on other sites

1ον: στα stand by το χειρισμό του πλοίου τον έκανε, τον κάνει και θα τον κάνει ΠΑΝΤΑ ο πλοίαρχος

2ον: στα καταμαράν δεν υπάρχει "τιμονιέρα". Υπάρχει η κεντρική κονσόλα με τα joystick στις θέσεις του πλοιάρχου και του συγκυβερνήτη. Η ορατότητα από τη κεντρική κονσόλα δεξία και αριστερά του πλοίου είναι μηδενική. Για αυτό τα ρεμέτζα γίνονται από τις βαρδιόλες.

3ον: δεν γνωρίζω και στα σίγουρα αλλά πιστεύω ότι δεν υπάρχει κανένα τέτοιο σύστημα (SMR ή ASDE). Δεν είμαστε δα και τόσο μεγάλο λιμάνι για να χρειαζόμαστε κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομιζω οτι το radar πιανει μεσα στο λιμανι καθαρα τους στοχους...παντως λενε οτι το λαθος το εκανε το traffic που δεν υπολογισε σωστα στος αφιξοαναχωρησεις κ εγινε το μπαμ

Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω.Χειρίζουν δύο πλοία στο λιμάνι και αντί να εμπιστεύονται οι πλοίαρχοι τα μάτια τους περιμένουν το AIS, το VTS και το σηματοφορικό να κάνουν τα κουμάντα;

Link to comment
Share on other sites

Το Champion Jet 1 δεν έχει φύγει ακόμα από το Πειραιά και είδα το κόσμο να βγαίνει από το πλοίο! Πιθανό να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη
Μάλλον το δρομολόγιο του θα γίνει από το Sea Jet 2
Τελικά δεν είναι βλάβη αλλά έγιναν ασφαλιστικά μέτρα από την Aegean Flying Dolphins, οπότε μέχρι να κατατεθεί εγγυητικη απο την Seajets προς την Aegean Flying Dolphins δεν θα κάνει δρομολόγιο
Update: Σύμφωνα με ανακοίνωση του πληρώματος του Sea Jet 2 θα αναχωρήσει το Champion Jet 1 οπότε ο κόσμος επιστρέφει στο πλοίο που ήταν αρχικά να ταξιδέψει

Edited by proud_ionian
λινκ
Link to comment
Share on other sites

Πέρασε η ώρα και δεν έφυγε το Champion Jet 1!! Οπότε τελικά έφυγαν μόνο οι επιβάτες του Champion Jet 1 με το Sea Jet 2 μόλις τώρα!! Μετα από 5,5 ώρες καθυστέρηση και συνέχεια αλλαγές με ποιο πλοίο θα αναχωρούσαν!!!

Link to comment
Share on other sites

Μακραν η πιο γελοια και συναμα ελεεινη ειδηση της χρονιας.Θα ηθελα,ετσι απο περιεργια βρε αδερφε,να δω αν επιβαλει κανεις αρμοδιος φορεας κυρωσεις στους υπευθυνους.

Link to comment
Share on other sites

To παρασκήνιο των χθεσινών γεγονότων από την Καθημερινή

Ειδικότερα, το ταχύπλοο Champion Jet 1 επρόκειτο να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο Σίφνο, Μήλο, Ιο, Σαντορίνη, με ώρα αναχώρησης στις 3.45 μ.μ. Το «ακαδημαϊκό» τέταρτο καθυστέρησης δεν συνηθίζεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως οι επιβάτες έδειξαν... ανοχή. Αλλά όλα άρχισαν να αλλάζουν όταν πλέον έγινε σαφές ότι κάτι ιδιαίτερο συνέβαινε και εκείνοι παρέμεναν «εγκλωβισμένοι» στο ταχύπλοο χωρίς κλιματισμό και χωρίς καμία απολύτως εξήγηση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Seajets. Η αναστάτωση και ο εκνευρισμός των επιβατών ήταν τόσο έντονος, με αποτέλεσμα μερίδα αυτών να ξεσπάσει σε φωνές και γιουχαρίσματα κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας, κατηγορώντας την, μεταξύ άλλων, ότι «ταξιδεύει με κυπριακή σημαία, ενώ δραστηριοποιείται κυρίως στην Ελλάδα».

 

Πίσω από όλα αυτά δεν κρυβόταν κάποια τεχνική βλάβη, όπως υπέθεσαν οι περισσότεροι, αλλά μια σύγκρουση που σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες και προκάλεσε -όχι τεχνική- αλλά νομική εμπλοκή.

Συγκεκριμένα, στις 4 μ.μ. της 30ής Ιουλίου συγκρούστηκε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά το Champion Jet 1 με το Flying Dolphin Athina. Η σύγκρουση ήταν ελαφρά και κατεγράφησαν μόνο υλικές ζημιές. Το πρώτο, με 297 επιβάτες, συγκρούστηκε με το δεύτερο, το οποίο θα εκτελούσε το δρομολόγιο Αίγινα-Αγκίστρι με 60 επιβάτες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η σύγκρουση σημειώθηκε με υπαιτιότητα του Champion Jet 1. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Sea Jets είχε διαβεβαιώσει την πλοιοκτήτρια του Flying Dolphin Athina ότι θα κατέβαλε εγγυητική επιταγή για την επιδιόρθωση της βλάβης, ως όφειλε. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι η Sea Jets δεν προχώρησε στην αποπληρωμή της αποζημίωσης. Κι έτσι η δεύτερη ζήτησε τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων κατά της Sea Jets, τα οποία οδήγησαν στην επιβολή απαγορευτικού απόπλου του Champion Jet 1.

 

Από το μεσημέρι έως και τις 8.30 μ.μ., οι νομικές υπηρεσίες των δύο εταιρειών βρίσκονταν σε συνεχείς διαβουλεύσεις, προκειμένου να βρεθεί λύση, διατηρώντας εγκλωβισμένους 325 επιβάτες, μεταξύ των οποίων πολλοί τουρίστες και παιδιά. Καθ’ όλη αυτήν τη διαδικασία, οι επιβάτες αποβιβάστηκαν και επιβιβάστηκαν σε άλλα πλοία, τα οποία επρόκειτο να αναλάβουν τη μεταφορά τους. Ακόμα όμως και όταν οι δύο πλευρές βρήκαν συμβιβαστική λύση, με τη Sea Jets να εγγυάται την καταβολή της αποζημίωσης προς την Aegean Flying Dolphins, και το Λιμενικό Πειραιά ήρε τελικώς την εντολή απαγόρευσης απόπλου του Champion Jet 1, η περιπέτεια δεν έλαβε τέλος. Λόγω τεχνικών προδιαγραφών και πρωτοκόλλου του συγκεκριμένου πλοίου, δεν μπορούσε να ταξιδέψει βράδυ. Ετσι, οι επιβάτες μεταφέρθηκαν εκ νέου στο Sea Jet 2 και λίγο πριν από τις 9 το βράδυ ξεκίνησαν το ταξίδι τους.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Απορώ βέβαια για το πως αντιλαμβάνονται ορισμένα-υποτίθεται φιλελεύθερα μέσα-την επιχειρηματικότητα. "Φέρει κυπριακή σημαία ενώ δραστηριοποιείται στην Ελλάδα". Δηλαδή όσα βαπόρια φέρουν ελληνική σημαία είναι υποδείγματα νομιμότητας και κάθε τι άλλο μολύνει το άσπιλο τοπίο της ναυτιλιακής μας δραστηριότητας. Μακριά νυχτωμένοι-ακόμα.

ΥΓ. Το όλο θέμα βέβαια αποπνέει τουλάχιστον έλλειψη σοβαρότητος, αλλά έτερον-εκάτερον.

Link to comment
Share on other sites

Κι'εγώ αυτό καταλαβαίνω απ'το δημοσίευμα τής "Κ".

 

Οι διαμαρτυρόμενοι επιβάτες βεβαίως δέν ήταν δυνατόν να είναι όλοι ειδήμονες περί τα ναυτιλιακά.

 

Το θέμα είναι πως με όλο αυτό το τζέρτζελο και τους επιβάτες να μπαινοβγαίνουν σε διάφορα πλοία που όμως δέν αναχωρούσαν,δόθηκε πάλι στους ξένους η εικών τής μπανανίας που χαρακτηρίζει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

 

@CptAris:

1.Με τον όρο "τιμονιέρα" εννοώ τον χώρο που βρίσκονται τα όργανα πλοήγησης και ναυσιπλοϊας τού πλοίου,ανεξαρτήτως τού άν σ'αυτά περιλαμβάνωνται joysticks ή λαγουδέρα καϊκιού.

 

2.Το ερώτημα το έκανα διότι την εποχή που πήγαινα στην Αίγινα με το ΝΕΦΕΛΗ τον χειρισμό τών μηχανών τον έκανε ο Α' μηχανικός απ'τα χειριστήρια που βρίσκονταν στίς βαρδιόλες,αλλά τον χειρισμό τού πηδαλίου τον έκανε ο πηδαλιούχος που βρισκόταν στο κέντρο τού wheelhouse.Στην συγκεκριμένη περίπτωση,ο πλοίαρχος τού MJ1 που έκανε τον απόπλου απ'την αριστερή βαρδιόλα,προφανώς δέν έβλεπε το υδροπτέρυγο,που "κρυβόταν" πίσω απ'την υπερκατασκευή τού MJ1 διότι εκτός τών άλλων είναι και χαμηλώτερο.Αν όμως υπήρχε κάποιος στο wheelhouse ο οποίος θα έβλεπε τί υπήρχε μπροστά απ'το καταμαράν,θα είχε δεί ότι το υδροπτέρυγο δέν είχε φύγει αρκετά εμπρός του και θα'λεγε στον πλοίαρχο (ο οποίος δέν μπορούσε να δή απ'την βαρδιόλα) "καπετάνιε,κράτει γιατί το Αθηνά δέν έχει απομακρυνθεί αρκετά από εμάς ακόμη".

 

3.Μπορεί να μήν είμαστε δά "και τόσο μεγάλο" λιμάνι,αλλά είμαστε αρκετά μεγάλο ώστε να μήν μπορή ο έρημος ο ελεγκτής στο traffic να έχη συνολική εικόνα τού λιμανιού βλέποντας απλώς διά τών οφθαλμών του.Μήν ξεχνάς ότι ο Πειραιάς έχει,ουσιαστικώς δύο λιμενολεκάνες-την "κεντρική" και τα Λεμονάδικα,που δέν είναι ορατά απ'τον πύργο που βρίσκεται το traffic.Και ναί μέν υπάρχουν οι κάμερες (που όμως δέν λειτουργούν,όπως λέει πιό πάνω ο Π100),αλλά δέν μπορεί ένας άνθρωπος να παρακολουθή πολλές οθόνες ταυτοχρόνως.Αντιθέτως,μία οθόνη που θα έδειχνε τίς θέσεις και τίς πορείες όλων τών πλοίων,όπως μπορεί να γίνη με το ραντάρ,θα έδινε στον ελεγκτή την δυνατότητα γιά καλύτερο έλεγχο τής κατάστασης.  

Link to comment
Share on other sites

απορία: ισχύει ο Δ.Κ.Α.Σ. στο λιμάνι?

Σε καταφατική περίπτωση από την στιγμή που εκινείτο το CJ έστω με "μηδενική" ταχύτητα δεν είχε υποχρέωση να "φυλάει" το FD που του έδειχνε "κόκκινο"?

 

σχόλιο: προφανώς στις ημέρες που ακολούθησαν την σύγκρουση θα έγιναν επαφές μεταξύ των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών τους. Οι εγγυητικές σε αυτές τις περιπτώσεις εκδίδονται για κάλυψη σε ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ που τελικά κριθεί υπεύθυνη η μια εταιρεία ή η άλλη και όχι ΕΠΕΙΔΗ είναι υπεύθυνη. Άρα το πόρισμα και οι λοιπές "διαμάχες" περί της ευθύνης έπονται συνήθως. Σχετικά με τα ασφαλιστικά προφανώς ο δικαστής έκρινε (καλώς ή κακώς) ότι η αίτηση για εξασφάλιση ήταν δικαιολογημένη (όχι βάσει ευθύνης, αλλά βάσει οικονομικού κινδύνου). Προφανώς δεν μας είναι γνωστό αν η κράτηση ήρθη κατόπιν νομικών ενεργειών (αναιρεση/ανακοπή) ή καταθέσεως εγγυητικής.

 

τέλος οι "υψηλού επιπέδου υπηρεσίες" (ή μη) κρίνονται εν τέλει από τους επιβάτες έτσι δεν είναι?

Link to comment
Share on other sites

Όπως και σε κάθε ατύχημα, οι "αρμόδιες" αρχές θα βγάλουν απλά το ποσοστό ευθύνης του κάθε πλοίου 90-10% ή δεν ξέρω τι. Η μόνη περίπτωση 100-0% είναι σε περίπτωση ανάδυσης υποβρυχίου όπου η ασφάλεια είναι αποκλειστική ευθύνη του κυβερνήτη του υποβρυχίου. Ο ΔΚΑΣ ακόμα και στην περίπτωση που 100% δεν φταις, σε υποχρεώνει να κάνεις οτιδήποτε δυνατό για να αποφύγεις το ατύχημα, συνέπεια αυτού και το ποσοστό ευθύνης σε όλους τους εμπλεκόμενους. Δηλαδή τι θα πει "το είδα να έχεται πάνω μου, αλλά επειδή είχα προτεραιότητα δεν έστριψα?" [Κανόνας 2 - Λήψη προληπτικών μέτρων για την αποφυγή της σύγκρουσης]

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστό. Το θέμα βέβαια είναι ότι δεν γνωρίζουμε (εγώ τουλάχιστον) τις ακριβείς συνθήκες του ατυχήματος όπως επίσης και το τι ήταν σε θέση να κάνει και τι τελικά έκανε το κάθε ένα από τα εμπλεκόμενα σκάφη.

Link to comment
Share on other sites

Έτσι ακριβώς. Και από τις ανακοινώσεις των εταιρειών βγάζοντας ένα πόρισμα (αλμπάνικο αλλά μάλλον σωστό), το Champions Jet κινούμενο με μηδενική ταχύτητα  :blink:  κατέφθασε το Αθηνά το οποίο είχε αποπλεύσει, λογικά δεν είχε "σηκωθεί" άρα πήγαινε με 6-8 μιλάκια. 

Προφανώς την μεγαλύτερη ευθύνη για την ζημιά την έχει το Champions Jet, άρα θα χρεωθεί και η ασφαλιστική του, θα ήθελα όμως να σταθώ στις ανακοινώσεις των εταιρειών. Πάλι κανείς δεν φταίει και για τίποτα σ'αυτό το τόπο, όλο οι άλλοι φταίνε. Μάλλον έφταιγε ο Ερμής που ήταν ανάδρομος! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...