Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Είναι και αυτοί που λένε ότι το Λαυριο είναι ιδανικό για αντικατάσταση της Ραφηνας ,οι αποστάσεις είναι τουλάχιστον + 30 χλμ από τα Βόρεια Προάστια ,χώρια  που μπορεί να φιλοξενήσει 8-9 βαπόρια τους θερινούς μήνες +  τα Ro-Ro και τα Celestyal ? Ειπαμε ανώτερο από την Ραφηνα από ολες τις απόψεις σαν υποδομη ,αλλά έχει κάκιστες μεταφορικές δυνατότητες για τον πεζό επιβάτη.

Η μόνη γραμμή που μπορεί να δουλέψει από Λαύριο(εκτος απο τις υπάρχον)κατά την γνωμη μου είναι των Δυτικών Κυκλάδων από την άποψη ότι μπορεί να προσφέρει μικρότερη διάρκεια ταξιδιού  (1) βαπόρι για Σεριφο - Σιφνο - Μήλο(χωρίς Κεα - Κυθνο) και αυτο καθαρά εποχιακά 4 μήνες.

Link to comment
Share on other sites

O Πειραιάς είναι ελάχιστα χιλιόμετρα μακριά από του επιθυμητούς προορισμούς, το Λαύριο 60 χιλιόμετρα. Δεν είναι συγκρίσιμοι οι χρόνοι που χρειάζονται για να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης και για Ro/Ro ειναι οτι πιο άβολο το Λαύριο . Οι μεταφορικές των νησιών στην συντριπτική τους πλειοψηφία εδρεύουν στο Μοσχάτο και στον Ρεντη , πλησίον της λαχαναγοράς , οπότε με έναν οδηγό και ένα τρακτορα ανεβοκατεβάζουν όλη μέρα καρότσες στον Πειραια . 
Όπως λοιπόν γινεται αντιληπτό αν πήγαιναν τα Ro/Ro εκει θα έχαναν ένα μεγάλο μέρος της πελατείας τους.

Γι αυτον τον λόγο κυρίως , ακομη και ο προαστιακός να φτάσει στο Λαύριο , οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν απο το προαναφερόμενο λιμανι είναι κατα κύριο λόγο  μονο εποχικές .

Link to comment
Share on other sites

Κάποτε, σε έναν κόσμο με μικρές τεχνολογικές δυνατότητες, η επιλογή ενός σημείου όπου θα φτιαχνόταν ένα λιμάνι ήταν εν πολλοίς επιλογή με βάση το σημείο όπου τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά ευνοούσαν κάτι τέτοιο(πχ. Πειραιάς, Ελευσίνα). Από τη στιγμή που η τεχνολογία άρχισε να προοδεύει και να επιτρέπει την κατασκευή ενός προστατευμένου λιμανιού ακόμη και σε σημεία που δεν ήταν απαραίτητα φυσικά λιμάνια, αρχίσαμε να βλέπουμε να δημιουργούνται λιμάνια σε σημεία που ήταν απλά κοντά σε εμπορικά σημεία και κόμβους(πχ. Λαύριο, Καλαμάκι Κορινθίας).

 

Πιο συγκεκριμένα για το Λαύριο, από τη στιγμή που σταμάτησαν οι εξαγωγές μεταλλεύματος, δεν υπάρχει άλλη παραγωγική βάση στην περιοχή που να χρειάζεται λιμάνι, το Λαύριο δεν είναι καν κοντά σε κάποιο κόμβο logistics. Οπότε μοιραία δεν έχει και εμπορική κίνηση, παρά το γεγονός ότι είναι σχετικά εύκολα επεκτάσιμο θεωρώ, πράγμα που είναι πλεονέκτημά του. Αν τραβήξει κανείς μια νοητή γραμμή στο χάρτη της Αττικής συνδέοντας τη Βάρκιζα, το Κορωπί και το Πόρτο Ράφτη, θα διαπιστώσει πως η περιοχή που οριοθετείται πρός νότο, έχει ανέβει πληθυσμιακά κατακόρυφα την τελευταία 20ετία. Και πάλι όμως δεν επαρκεί για να υποστηρίξει οποιαδήποτε σύνδεση με φέρρυ.

 

Τέλος η μεταφορά των ρορό, ειδικά αν αυτό γινόταν αναγκαστικά, θεωρώ θα ήταν μια εντελώς άστοχη επιλογή. Πέραν του ότι ο χερσαίος χώρος δεν επαρκεί ούτε για ζήτω, αν ήταν να μετακινηθούν κάπου τα ρορό, η λογική θα ήταν πρός τον κόλπο της Ελευσίνας και όχι πρός το Λαύριο. Εκεί είναι τα logistics, όχι στα Μεσόγεια. Σκεφτείτε πχ το Λιουδάκη που διακινεί για πλάκα 150 επικαθήμενα την ημέρα, να τα στέλνει αυτά από τη Μάνδρα στο Λαύριο. Τριπλάσιο κόστος μεταφοράς αλλά και τριπλάσιοι ρύποι στην ατμόσφαιρα του Λεκανοπεδίου.

 

Με άλλα λόγια, δεν μπορείς να επιβάλλεις στους χρήστες ένα λιμάνι που δε βολεύει κανέναν.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, gtogias said:

O Πειραιάς είναι ελάχιστα χιλιόμετρα μακριά από του επιθυμητούς προορισμούς, το Λαύριο 60 χιλιόμετρα. Δεν είναι συγκρίσιμοι οι χρόνοι που χρειάζονται για να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας.

Σαν χιλιομετρική απόσταση ναι, αλλα σαν χρονος διαδρομης λογο κινησης στον πειραιας οχι τοσο πολυ. Για τα ανοιχτα τουριστικα λεωφορια που κυριοι προορισμοι τους ειναι η ακροπολη και η αθηναικη ριβιερα ουσιαστικα απο λαυριο το μονο που αλλαζει ειναι η σειρα με την οποια το λεωφορειο επισκεπτεται τους προορισμους. Οσο για τον χρονο, οταν μερα μεσημερι τα λεωφορεία αυτα χρειαζονται 20-25 λεπτα να βγουν απο τον πειραια μονο και μονο για να πεσουν στην κινηση της πειραιως, νομιζω πως η σταθερη ροη που εχει η κινηση στο δρομο απο λαυριο μεχρι βουλιαγμενης θα καλύψει μεγαλο κομματι για την καθυστέρησης αυτης.

 

6 minutes ago, Nick the Greek said:
8 minutes ago, Annivas said:

Επίσης και για Ro/Ro ειναι οτι πιο άβολο το Λαύριο . Οι μεταφορικές των νησιών στην συντριπτική τους πλειοψηφία εδρεύουν στο Μοσχάτο και στον Ρεντη , πλησίον της λαχαναγοράς , οπότε με έναν οδηγό και ένα τρακτορα ανεβοκατεβάζουν όλη μέρα καρότσες στον Πειραια . 

Με άλλα λόγια, δεν μπορείς να επιβάλλεις στους χρήστες ένα λιμάνι που δε βολεύει κανέναν.

Εχω την εντύπωση, δεν ξερω αν ημουν μονο εγω, οτι για το λαυριο οταν μιλαμε για ρορο κομματι στο μυαλο ειναι διεθνης μεταφορες και οχι τα νησια. Η Σαλαμίς η η genk που χρησιμοποιουν το λιμανι νομιζω οτι εχουν δειξει τον δρομο για το τι ειδους εταιριες προσελκυει το λαυριο, ενω απο ακτοπλοϊκής αποψης περα απο τις ηδη υπαρχουσες γραμμες (ενδοκυκλαδικες, κεα-κυθνος, λημνος) θα μπορουσε ενα πλοιο απο την γραμμη της ραφηνας να μεταφερθει εκει καλοκαιρι πειραματικα, αλλα και η συνδεση ελλαδας κυπρου να καταλήγει εκει μιας και η συντριπτική πλειονότητα επιβατων αυτου το δρομολογιου το χρησιμοποιει προκειμενου να μεταφερει το αυτοκινητο του οποτε η ελλειψη συγκινονιας δεν τους επηρεαζει. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό με τα τουριστικά λεωφορεία το βλέπεις υπό το πρίσμα του χρόνου αλλά και του να προσφερθεί μια πιο ευχάριστη εμπειρία στον επιβάτη(και καλά κάνεις). Από την άλλη αυτός στον οποίο ανήκει η δουλειά, νομίζω κοιτάει περισσότερο την κατανάλωση. Πειραιάς - Ακρόπολη μετ' επιστροφής είναι 20 χιλιόμετρα. Με κίνηση και πήξιμο, αλλά 20. Λαύριο - Ακρόπολη μετ' επιστροφής είναι 124. Αν σκεφτείς ένα ανοιχτό λεωφορείο που να κάνει Λαύριο - Γλυφάδα για παράδειγμα, είναι 47 χιλιόμετρα, μετ' επιστροφής 94. Το Πειραιάς - Γλυφάδα είναι 38 μετ' επιστροφής. Και βάλε και τους ρύπους επάνω σε αυτά. Επίσης υπολόγισε πως ελάχιστα λεωφορεία έχουν βάση το Λαύριο, θα έρθουν από την υπόλοιπη Αττική που σημαίνει πως θα πάνε το πρωί άδεια και θα γυρίσουν το βράδυ άδεια, είναι και αυτό που θα μπεί μέσα στην τιμή. Με λίγα λόγια δεν βλέπω πως βγαίνει αυτό, χωρίς να αυξηθεί αστρονομικά η τιμή της προσφερόμενης υπηρεσίας. 

 

Διεθνείς γραμμές με τράνζιτ φορτίο είναι μια άλλη κουβέντα. Η Σαλαμίς είναι μάλιστα ειδική περίπτωση γιατί είναι δικά τους και πολλά από τα φορτία αλλά και τα πλοία. Οπότε φαντάζομαι πως έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους σχετικά με το αν τους συμφέρει ο Πειραιάς ή το Λαύριο. Στην κουβέντα μπαίνουν λιμανιάτικα, κατανάλωση πλοίου κλπ. Είναι ένα πλοίο την εβδομάδα, τι άλλο θα μπορούσε να προσελκύσει το Λαύριο σε αυτόν τον τομέα?

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστές όλες οι τοποθετήσεις σας,έχουμε ανοίξει όμορφη κουβέντα.

Το Λαύριο πιστεύω θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως λιμάνι κρουαζιέρας και περισσότερο ως λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας.Κύριος λόγος το αεροδρόμιο που είναι πολύ κοντά.Επίσης η περιοχή έχει τουριστικό ενδιαφέρον που μπορεί να υποστηριχθεί από τη κρουαζιέρα.Ναος του Ποσειδώνα,παλιά μεταλεία,σπηλαιο Παιανίας,αρχαια Αρτέμιδας,ζωολογικό πάρκο και πολλά άλλα.

Θεωρώ πως το Λαύριο είναι πολύ καλός προορισμός κρουαζιέρας και το λιμάνι του είναι μεγάλο να μπουν μεγάλα κρουαζιεροπλοια.

Link to comment
Share on other sites

Γνωστός μου έχει κάνει κρουαζιέρα με την Celestyal Cruises και όταν έφτασε στο Λαύριο για να έρθει στα νότια προάστια βρήκε κατά τύχη ένα τελευταίο ταξί, οπότε για να έφευγε από το Λαύριο δεν θα είχε άλλη λύση να έρθει, για τις λίγες ώρες παραμονής που είχε το βαπόρι.

Link to comment
Share on other sites

Για μεταφορικές εννοούμε (οι περισσότεροι θεωρώ) όλου του είδους..εγχώριες (πχ Creta Cargo) και διεθνείς (πχ Salamis). Εάν στο δίπολο Πειραιάς-Ραφήνα οι μεταφορικές και της Μάνδρας, και του Ασπροπύργου, και του Ταύρου, και όλοι, "γράφουν" τον Πειραιά και τρέχουν Ραφήνα να παραλάβουν και να στείλουν καρότσες λόγω φθηνότερων ναύλων, κάποιος να μου εξηγήσει πως με τα ίδια δεδομένα, αντί για Ραφήνα να γράφει το GPS Λαύριο, δεν θα επέλεγαν το Λαύριο και θα επέμεναν στο Κερατσίνι. Που και μιλιομετρικά να το δεις, τα εγχώρια Ro-Ro γλιτώνουν κοντά 40 μίλια απόσταση προς τα νησιά, οπότε ναι..είναι εφικτός ένας τέτοιος "πόλεμος τιμών" για να δελεάσουν πελατεία προς το Λαύριο. 

Για κρουαζιέρα ειναι άλλη περίπτωση και άλλη μεγάλη κουβέντα μιάς και η πόλη του Λαυρίου αδυνατεί να εξυπηρετήσει με ποιότητα 2-3.000 τουρίστες που θα πάνε και θα έρθουν προς τα αξιοθέατα της πρωτεύουσας. 

Link to comment
Share on other sites

Πήγα φέτος τον Γενάρη Λαύριο. Δεν είχα ξαναπάει. Η διαδρομή και η απόσταση δε νομίζω ότι βοηθάει τίποτα από τα παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, proud_ionian said:

Μιλάμε για τη έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης, όταν το Λάυριο είχε για δεκαετίες σιδηροδρομική πρόσβαση, από τα τέλη του 19ου αιώνα ως τα χρόνια του μεσοπολέμου.

 

 

Επιβατκά τραίνα πήγαιναν Λαύριο  μέχρι το 1957 με προσκαιρη αναβίωση το 62 Αυτά από πρώτο χέρι.

 

Edited by proud_ionian
long quote short
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Nick the Greek said:

Με λίγα λόγια δεν βλέπω πως βγαίνει αυτό, χωρίς να αυξηθεί αστρονομικά η τιμή της προσφερόμενης υπηρεσίας. 

Υποθετικα, αν οντος θελησουν οι χψ παραγοντες να μεταφερουν την κρουζιερα στο λαυριο, υποθετω θα γινουν και οι αντιστοιχες συννενοησει με τις εταιριες λεωφορείων και αλλων τουριστικων δραστηριωτητων αλλα και η τοπικη συγκοινωνια πχ ΟΑΣΑ θα φτιαξει τα αντιστοιχα δρομολογια και το λιμανι να μεριμνησει για σωστε εγγκαταστασεις ωστε να γινει βιωσιμο το ολο εγχηριμα. Για την ωρα οπως πολυ σωστα ανεφερε καποιος αλλος πιο κατω, εφοσον η μεταφορα ολης της κρουαζιερας στο λαυρο δεν ειναι εφικτη, θα μπορουσε συνεργατικά με τον πειραια το λαυριο να αποτελει το σημειο εκκινησης της κρουαζιερας, λογο της βολικης του θεσης σε σχεση με το αεροδρομιο ωστε να αποσυμφωρισει και λιγο κατα τους καλοκαιρινους μηνες το μεγαλο λιμανι. 

 

4 hours ago, Nick the Greek said:

Διεθνείς γραμμές με τράνζιτ φορτίο είναι μια άλλη κουβέντα. Η Σαλαμίς είναι μάλιστα ειδική περίπτωση γιατί είναι δικά τους και πολλά από τα φορτία αλλά και τα πλοία. Οπότε φαντάζομαι πως έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους σχετικά με το αν τους συμφέρει ο Πειραιάς ή το Λαύριο. Στην κουβέντα μπαίνουν λιμανιάτικα, κατανάλωση πλοίου κλπ. Είναι ένα πλοίο την εβδομάδα, τι άλλο θα μπορούσε να προσελκύσει το Λαύριο σε αυτόν τον τομέα?

Δεν εχω ιδιατερη γνωση πανω στον τομεα οποτε δεν μπορω να αναφερω με σιγουρια καποια αποψη, πιστευω εταιριες αντιστοιχου φορτιου με αυτο που μεταφερουν σαλαμις και γκενκ, η γενικα φορτιο που ερχεται εκτος αθηνων για τα ελληνικα νησια και θελει να αποφυγει την κινηση της πολης. Απο κει και περα, οπως ανεφερα και η ακτοπλοικη της κυπρου θα μπορουσε να χρησιμοποιησει το λαυριο για να γλιτωσει καποια λιγα ναυτικα μιλια, και λιμανιατικα ενω απο οτι ακουγεται και η ματζικ σι σκοπευει να το χρησιμοποιησει για δυτικες κυκλαδες με το ταχυπλοο. Μεχρι εκει νομιζω τελιωνουν τα ρεαλιστικα σεναρια για περαιτερο αναπτυξη του λιμανιου

Link to comment
Share on other sites

Απόψεις μου.

Το Λαύριο με βάση τα σημερινά δεδομένα μπορεί να είναι -εκτός των σημερινών του δραστηριοτήτων- εναλλακτική λύση της Ραφήνας για κάποιες ακτοπλοϊκές συνδέσεις εφόσον βέβαια υπάρξει κατάλληλη συγκοινωνιακή σύνδεση (άλλωστε ούτε η Ραφήνα έχει πολλές επιλογές). Σε αντίθεση με την Ραφήνα νομίζω ότι είναι πολύ πιο εύκολη η βελτίωση των υποδομών στο Λαύριο. Αρκετοί επιβάτες χωρίς μεταφορικά μέσα, θα εξακολουθούν να προτιμούν Πειραιά.

Για την κρουαζιέρα -σαν εναλλακτική του Πειραιά- δεν μπορεί να ικανοποιήσει τον αριθμό/μέγεθος των πλοίων, αλλά ούτε και να προσφέρει τις αντίστοιχες εναλλακτικές  δραστηριότητες για όσους επιθυμούν πιό ελεύθερο πρόγραμμα. Περιορισμένα σαν βάση κρουαζιέρας είναι ο.κ.

Για τα Ro/Ro η εγγύτητα με την εφοδιαστική αλυσίδα είναι επιθυμητή -αν όχι απαραίτητη- και η καρδιά της ολοένα και περισσότερο συγκεντρώνεται στην περιοχή Ασπροπύργου-Μάνδρας-Μαγούλας-Ελευσίνας. Υπάρχει και η περοχή Ρέντη αλλά οι συνθήκες (των μεταφορικών) εκεί είναι συνήθως αναχρονιστικές (το λιγότερο) και η περιοχή Σχηματαρίου-Οινοφύτων (περσσότερο βιομηχανίες/βιοτεχνίες). Η λογική προσέγγιση θα ήταν η δραστηριότητα αυτή να μεταφερθεί Σκαραμαγκά, Χαλυβουργική, Ελευσίνα (αφού φυσικά δημιουργηθούν οι κατάλληλες προυποθέσεις).

Δεν έχω πρόσφατη εικόνα αλλά πιστεύω ότι θα άξιζε να μελετηθεί η πιθανότητα μιας σύνδεσης Λαύριο-Αλεξανδρούπολη (με τις σωστές προϋποθέσεις) ανάλογα το τι μπορεί να "μαζευτεί", σε συνοδευόμενα κυρίως, από γείτονες και Θράκη. Το εμπόριο π.χ. με Τουρκία φαίνεται να αυξάνεται (αλλά δε ξέρω ακριβώς σε ποιούς τομείς -άλλο π.χ. λευκές συσκευές και άλλο τρόφιμα). Ο χρόνος (αν τηρούνται ωράρια) και -ανάλογα τα δεδομένα- το κόστος θα μπορούσαν να είναι ίσως ανταγωνιστικά.

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά τις συνδέσεις με φέρρυ και την εναλλακτική του Λαυρίου έναντι της Ραφήνας, στη θεωρία τουλάχιστον έχει βάση. Αν και βέβαια η απόσταση πχ. Χαλάνδρι – Ραφήνα είναι 22χλμ ενώ για το Λαύριο 51χλμ, κάμποσο παραπάνω δηλαδή. Όπως και να έχει ένα τέτοιο εγχείρημα θα προυπέθετε μια εταιρεία να ματώσει μέχρι να εγκαθιδρυθεί και να γίνει γνωστή μια τέτοια γραμμή. Ποιός έχει την τσέπη να κάνει κάτι τέτοιο? Η άλλη σκέψη που κάνω είναι πως ας πούμε είσαι Παναγιωτάκης. Γιατί να βάλεις πχ. το Αικατερίνη Π από Λαύριο, για να κόβει κίνηση από τη Ραφήνα που είναι τα άλλα σου πλοία? Είναι αντικρουόμενο συμφέρον. Θα έπρεπε μάλλον να βρεθεί κάποιος που να μην έχει συμφέρον στη Ραφήνα.

 

Μια επιπλέον παρατήρηση που αφορά βέβαια όχι μόνο το Λαύριο αλλά και όλα τα ελληνικά λιμάνια. Σχετικά μακριά είναι ακόμη η ημερομηνία αν κοιτάξει κανείς το ημερολόγιο, στην πράξη είναι όμως κοντά. Η ημερομηνία είναι η 1η Ιανουαρίου του 2030 οπότε και όλα τα ευρωπαικά λιμάνια θα πρέπει να δύνανται να προσφέρουν ρεύμα  σε όσα πλοία(άνω των 5 χιλιάδων τόνων αν δεν με απατά η μνήμη μου) παραμένουν εντός λιμένος για χρονικό διάστημα περισσοτέρων των 2 ωρών. Αυτό σημαίνει πως αν πχ. έρθει ένα πολύ μεγάλο κρουαζιερόπλοιο για μια 12ωρη προσέγγιση, το τοπικό δίκτυο θα πρέπει να μπορεί να το υποστηρίξει. ΔΕΗτζής δεν είμαι, αλλά δε νομίζω πως αυτό είναι κάτι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Και όπως και να έχει το πράγμα θα χρειαστεί δίκτυο υποδομής για να γίνει αυτό, που πιθανώς να μην περιορίζεται μόνο στο λιμάνι αλλά και στη δυνατότητα του δικτύου.

Link to comment
Share on other sites

Ακουστηκαν 20 περίπου απόψεις για την ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου εώς τώρα. Αυτό που συμπεραίνω, ξαναδιαβάζοντάς τες είναι πως δεν υπάρχει βούληση!!! Δεν θέλουν (να το δουν να αναπτύσσεται) και δεν το κάνουν..! Αν το κράτος ήθελε, δρόμοι, προαστικός, κίνητρα προς τις εταιρείες, κτλ, όλα θα είχαν πέσει στο τραπέζι και θα είχαν γίνει τόσα χρόνια. Προφανώς και δεν γίνεται να το βλέπουμε μόνο εμείς εδώ πέρα και να μην το βλέπει το κράτος. Εδώ πχ, ο Ταγίπ ειναι έτοιμος να σκάψει την γη για πόσα χιλιόμετρα και να κατασκευάσει παρακαμπτήριο Ισθμό της Κωνσταντινούπολης, κόντρα στις αρνητικές αποφάσεις δικαστηρίων, του υπουργού των οικονομικών, του δημάρχου Κωνσταντινούπολης, των πάντων..! Θέλει να το κάνει και θα το κάνει κόντρα σε όλους. Εδώ ΔΕΝ θέλουν να αναπτύξουν ιδιαίτερα το λιμάνι του Λαυρίου και ΔΕΝ πράτουν τα δέοντα. Απλά τα πράγματα. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν γίνεται να αναπτύξεις κάτι με το ζόρι, όταν τριγύρω δεν υπάρχει ούτε παραγωγική βάση, ούτε logistics, ούτε και κανένας τρομερός όγκος πληθυσμού. Μπορεί ίσως να μεγαλώσει κατά ένα ποσοστό η επιβατική κίνηση, δεν ξέρω αν αρκεί αυτό για να καταστήσει ένα λιμάνι κερδοφόρο. Πρέπει να υπάρχουν και άλλου είδους χρήστες αλλά φυσικά πρέπει να μάθει και το ίδιο το λιμάνι και το προσωπικό του να λειτουργεί ανταγωνιστικά.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Strofalos said:

ΔΕΝ πράτουν τα δέοντα

Ανάβεις φωτιές @Strofalos (και όλα τα καις). Πότε έχουμε δει έργο στην Ελλάδα να έχει μελετηθεί σωστά, να έχει προϋπολογιστεί σωστά και να έχει εκτελεστεί σωστά? Είχα γράψει παλαιότερα για κάποια ....projects π.χ. Αστακός (που θα ήταν διαλυτήριο και μετά έγινε ...διαμετακομιστικό λιμάνι), Θίσβη (για τον ...βωξίτη που θα πουλούσαμε σε τεράστιες ποσότητες στην τότε Σ.Ε. -χωρίς να έχουμε το συμβόλαιο), το ...Εμπορευματικό Κέντρο στον Ασπρόπυργο (που θα λειτουργούσε περί το 2000) και τελικά περισσότερη κίνηση είχε μια παρακαμπτήρια στην Οινόη, το αεροδρόμιο (που το ...μισό το φάγαμε) κλπ. Θα μπορούσε να γραφτεί όχι βιβλίο αλλά ...εγκυκλοπαίδεια.

Ας επανέλθουμε στο Λαύριο και το πρώτο και βασικό ερώτημα είναι τελικά τι θέλουν να κάνουν γιατί το Λαύριο αυτή την στιγμή είναι ...λίγο απ'όλα. Καρνάγιο, μαρίνα, ιχθυόσκαλα, ferries, RoRo, breakbulk, κρουαζιέρα κλπ.

Όπως είπε ο @Nick the Greek το κόστος υπολογίζεται αφού ληφθούν υπόψη όλες οι παράμετροι. Αν π.χ. ήταν σωστός ο σχεδιασμός (και εκτέλεση) δεν νομίζω ότι το κώλυμα του ταξιδιώτη θα ήταν το μισό λίτρο βεζίνη παραπάνω (το μισή ώρα σε σχέση με Ραφήνα συζητήσιμο αν αναλογιστεί κανείς τι γίνεται σε ώρες αιχμής).

'Οπως αντίστοιχα για ένα πλοίο γενικού φορτίου τα ακριβά λιμανιάτικα και επιπλέον έξοδα ίσως να ήταν αμελητέα αν π.χ. διπλασιαζόταν η ταχύτητα φορτοεκφορτώσεως.

Το βασικό είναι οι σχεδιασμοί να είναι ολοκληρωμένοι, να υπάρχει το βάθος χρόνου, να έχει σχεδιαστεί η αντιμετώπιση των προβλημάτων που μοιραία θα ανακύψουν κλπ.  Εν ολίγοις ...ψιλά γράμματα.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πρός πώληση και το λιμάνι του Λαυρίου, σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική. Η οποία φυσικά συνοδεύει το άρθρο με φωτογραφία από το λιμάνι της Μυκόνου, προ αρκετών ετών μάλιστα. Γελάνε και τα τσιμέντα. 

Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά οι δημοσιογράφοι που ειναι οι ιδιοι και οι ιδιοι στα μεσα απλα αλλαζουν κατα καιρους...τοσο ..ασχετοι ειναι ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...