Jump to content
Shipfriends

Πολύνεκρο δυστύχημα (πυρκαγιά) στο ΕΓ/ΟΓ Norman Atlantic, ενώ έπλεε στο στενό του Otranto την 28.12.2014


Recommended Posts

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει η RAI (και αναμεταδίδουν τα δικά μας ΜΜΕ), η λίστα επιβατών του Norman Atlantic φέρεται να είναι ανακριβής έως και πλαστή, ενώ τα ονόματα 80 εκ των διασωθέντων δεν βρίσκονταν στη λίστα των επιβατών.

Ο εισαγγελεας του Μπαρι καλει..τη ναυλωτρια καθως στους διασωθεντες Ιταλους υπηκοους μονο βρεθηκαν 18 μη δηλωμενοι στη λιστα που ειχαν κοψει εισιτηριο!Οπως λεει ο ιδιος στο πλοιο υπηρχαν τουλαχιστον 499 επιβατες(χωρις τους τυχον λαθρομεταναστες και λαθρεπιβατες)και οχι 475 οπως λεει η ανεκ.Η μη υπαρξη ονοματων στη λιστα σε συνδιασμο με το πρωτοκολλο του πλοιου δημιουργουν υποψιες για υπεραριθμους

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 496
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το άρθρο του capital λύνει την απορία σου σχετικά με το γιατί ναύλωσε τέτοιου τύπου πλοίο.

"Ακτοπλοΐα: Τα λάθη που οδήγησαν στο μοιραίο", είναι ο τίτλος του άρθρου, αλλά μέσα στο κείμενο δεν βρήκα να αναφέρεται έστω και ένα λάθος κάποιου που να δικαιολογεί τον τίτλο. Το μόνο που κατάλαβα είναι ότι το ναυάγιο συνέβη σε άσχημη εποχή για τις εταιρείες!!! Από εκεί και πέρα τι να πεις...όταν έχουν κλείσει τόσα σπίτια και τόσος κόσμος αγωνιά για την τύχη των αγνοουμένων...ψάχνοντας να βρεί απαντήσεις στα χιλιάδες γιατί?

Ποιο ακριβώς ήταν το πρωτόκολλο του πλοίου?

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Δε μπορεί να μην υπάρχουν ευθύνες. Από τη μια βολική η διασπορά αυτών σε πολλούς διαφορετικούς φορείς-ανθρώπους από τη άλλη κάτι πρέπει να πήγε στραβά.

 

Και αν για τα αίτια, τεχνικά θέματα ή μη, αρμόδιοι να διερευνήσουν και αποφανθούν είναι οι έχοντες την κατάρτιση να κρίνουν, για τη διαχείριση επιτρέπεται να έχουμε άποψη.

 

Τα ερωτήματα πολλά, κάποια πιθανώς αφελή για τους γνωρίζοντες, κάποια ίσως όχι, σίγουρα όμως κάποιες πρακτικές που όλοι "γνωρίζουν" αλλά κανείς δεν αναφέρει, πχ η παραμονή ανθρώπων στα αυτοκίνητα τους, ιδιαίτερα επαγγελματιών, η μη ταυτοποίηση των επιβαινόντων κλπ κλπ κλπ μπορεί να μην ήταν τα αίτια της τραγωδίας, σίγουρα όμως συνετέλεσαν στο χάος.

 

Να μη μιλήσουμε για την πιθανή ασυνεννοησία μεταξύ μελών του πληρώματος, όπως ήδη αναφέρθηκε, τις πιθανές ελλείψεις στα σωστικά, τη διχογνωμία μεταξύ ιταλικών και ελληνικών αρχών και πολλών άλλων.

 

Μήπως όμως και το θεσμικό καθεστώς που διέπει τις διεθνείς γραμμές πρέπει να αναθεωρηθεί, πχ η ταυτοποίηση να είναι ανάλογη αυτής των αεροπορικών δρομολογίων?

 

Μήπως ο τρόπος λειτουργίας των δικών μας αρχών στα "νέα" λιμάνια Πατρών και Ηγουμενίτσας χρειάζεται επικαιροποίηση με βάση τις δυνατότητες και τις ελλείψεις των χερσαίων χώρων.

 

Και σίγουρα το τμήμα διαχείρισης κρίσεων της ναυλώτριας εταιρείας, καθώς και αυτό που είναι υπεύθυνο για τη δημόσια εικόνα της, θα πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο λειτουργίας των με δεδομένο ότι η αποτελεσματικότητά τους ήταν επιεικώς αμφιλεγόμενη?

Link to comment
Share on other sites

διαβασα επίσης ότι λογώ του καιρού τα φορτηγά κουνιόντουσαν και έξιναν την οροφή,έλεος πια με αυτά που λένε κάποιοι :angry:

 

Αυτο οχι μονο το ελεγε το πρωι στην τηλεοραση η σπεσιαλιστας Λιανα Κανελη αλλα επεμενε κιολας οτι απο κει ξεκινησε η φωτια... Τι να πεις...

Α ειπε επισης οτι το ΠΑΜΕ ειχε βγαλει ακαταλληλο το πλοιο να κανει δρομολογιο... Α ρε ξυλο που θελουμε ορισμενοι...

Link to comment
Share on other sites

η κανελη οπως και πολλοι αλλοι (πχ πορδοσαλτε, pretender κlp) εχουν αγγιξει την απολυτη γνωση αυτες τις μερες (συνταγματολογοι, οικονομολογοι, τραπεζιτες, ναυπηγοι, πυροσβεστες κλπ)

στο ιδιο μηκος κυματος κινηθηκε δυστυχως και ο μαμιδης.

 

τα ερωτηματα ειναι πολλα και αναπαντητα. το οτι ενα πλοιο 5ετιας λαμπαδιασε και κανεις δεν το ειχε παρει χαμπαρι δεν μπορει να περασει στο ντουκου.

 

για τα μετεπειτα θα πουμε πολλα. σιγουρα παντως για το οτι δεν ξερουμε ποσοι ηταν πανω στο πλοιο, δεν φταινe οι ιταλοι. την απαντηση πρεπει να τη δωσουν η κοινοπραξια και οι λιμενικες αρχες της πατρας.

 

σημειωνω για οσους ξεχνανε οτι το πλοιο ανηκει μεν στη visemar, ειναι ναυλωμενο απο την ΑΝΕΚ, αλλα ταξιδευε για την Κοινοπραξια. η ΑΝΕΚ κανει το παγονι και θυμιζει το ανεκδοτο με τον κυνηγο που ειχε το σκοτωμενο ελαφι στον ωμο, ενω απο την Κοινοπραξια δεν ακουσαμε τπτ.

 

οι επιβατες του πλοιου (ζωντανοι και νεκροι) ηταν πελατες ΚΑΙ της Attica ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

οι επιβατες του πλοιου (ζωντανοι και νεκροι) ηταν πελατες ΚΑΙ της Attica ;)!!!!

OOOOOOOOOOOOXI THΣ ATTICA ΜΗΝ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣ :P  :D Edited by proud_ionian
τεχνικη βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Συγχωρείστε με αν κάνω λάθος αλλά αν δεν έχουν ενοποιηθεί πλήρως (το οποίο δεν πιστεύω) τα αντίστοιχα τμήματα της Attica και ΑΝΕΚ θεωρώ πράγματι άδικο να εμπλέκεται η Attica -όχι επειδή μεροληπτώ υπέρ της- αλλά γιατί εικάζω ότι η ανάμιξή της στις επιλογές πλοίου/πληρώματος κλπ. θα ήταν από μικρή ως ελάχιστη.

Αρκετό κακό υπέστη μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, ας μην συντελέσουμε στο να συμπαρασυρθεί (όσο γίνεται) και η άλλη -αν βεβαίως δεν υπάρχουν αποχρώσες αιτίες. Ακόμη και στην περίπτωση που υπάρχουν ευθύνες από πλευράς ΑΝΕΚ ας μην λησμονούμε ότι κυρίως υπεύθυνοι είναι σε κάθε περίπτωση οι πλοιοκτήτες Visemar (αλλά δυστυχώς τα πλάνα με το σινιάλο της ΑΝΕΚ ήταν αυτά που προβλήθηκαν παγκοσμίως).

Για όλα τα υπόλοιπα τα οποία έχουν -ορθώς- συζητηθεί από που να ξεκινήσει κανείς και που να τελειώσει. Και κυρίως από που μπορεί να ξεκινήσει η "φιλοσοφία" του "ωχ αδελφέ" και που να τελειώσει. Οι ειδικοί σίγουρα θα αναλύσουν τα δεδομένα στην προσπάθεια να εντοπίσουν τις αδυναμίες των συστημάτων ασφαλείας και να τα βελτιώσουν αλλά δυστυχώς δεν θα μπορέσουν να βοηθήσουν στην διαφοροποίηση της νοοτροπίας "όσα πανε και όσα έλθουν". 

Μπορούν οι ειδικοί να μελετήσουν την -αμφιλεγόμενη- αποτελεσματικότητα των MES (τα οποία ίσως στην συγκεκριμένη περίπτωση όχι μόνο δεν βοήθησαν στην ασφαλή εκκένωση του πλοίου αλλά υποπτεύομαι ότι κόστισαν μια ζωή), τα συστήματα πυρόσβεσης (σκεφτείτε αν τα πράγματα στο συγκεκριμένο περιστατικό είναι όπως παρουσιάστηκαν τι θα συνέβαινε αν υπήρχε σύστημα κατάσβεσης CO2) η τα συστήματα προειδοποίησης κλπ. Αλλά όλοι λίγο-πολύ μπορούμε να αντιληφθούμε -το βλέπουμε άλλωστε- πόσο αναποτελεσματικά μπορούν να αποδειχτούν όλα αυτά όταν αντιμετωπίζονται υπό το πρίσμα "δεν βαριέσαι αδελφέ".

Αν υπήρχε λίστα "deficiencies" όχι για το πλοίο αλλά για το σύνολο των όσων συνέβησαν έχω την εντύπωση ότι θα ήταν "ατελεύτητος". 

Link to comment
Share on other sites

Θα υπηρχαν επιβατες στα γκαραζ δεδομενου οτι εχουν περισσοτερες καμπινες και κοινοχρηστους χωρους;(Χωρις δευτερη σκεψη η προσβασξ θα απαγορευονταν.)

Μα δεν πηγε κανεις στο γκαραζ επειδη δεν χωραγε στο σαλονι η' στην καμπινα η΄δεν βρηκε να κατσει.Απο επιλογη τους πανε καποιοι φορτηγατζηδες και κοιμουνται στις νταλικες ειτε για να μην πληρωσουν καμπινα ειτε επειδη θελουν να ειναι μονοι.Και αυτο γινεται εν γνωση των εταιρειων και των πληρωματων που κανουν τα στραβα ματια και κακως

 

Η ΑΝΕΚ δεν εφερε μονη της το Νορμαν.Αναγκαστηκε να το φερει.Οπως παρομοια βαπορια με μεικτα πληρωματα ταξιδευουν ακομη και σημερα στην Αδριατικη.Ποιος τους εφερε ολους αυτους;Σιγουρα μεριδιο ευθυνης εχει η πολιτικη ηγεσια.Οταν δεν ευννοεις την ελληνικη σημαια και τα ελληνικα πληρωματα τοτε τι κανεις

Λυπαμαι αλλα μονη της το εφερε.Δεν την αναγκασε κανεις να φερει το συγκεκριμενο πλοιο,αλλα ηταν δικη της επιλογη γιατι εψαχνε το φτηνο.Και ψαχνοντας μαλιστα το πιο φθηνο ψωνισε γουρουνι στο σακι.

 

κοντρα στα Europalink κτλ με Ιταλους φθηνους και ισως πιο απειρους και ασχετους...την υποβαθμιση των θαλασσιων συγκοινωνιων με τα μεικτα πληρωματα και τις Κατανιες

Να θυμισω οτι στο Europalink δεν ανοιξε ουτε ρουθουνι και μιλαμε για ενα συμβαν τοτε που θα μπορουσε να ειχε χειροτερη καταληξη ακομα και απο το Νορμαν.

Οσον αφορα τις Κατανιες επειδη βλεπω οτι ακομα και τωρα μιλας για''κατανιες'' και Γκριμαλντι ενω θα επρεπε να λες για''νορμαν ατλαντικ''και ανεκ.Να σου πω οτι στη γραμμη που δραστηριοποιειται το Κατανια(Μπριντιζι)διαχρονικα πηγαιναν πλοια πολυ χειροτερα απο αυτο(με μοναδικη εξαιρεση το Ionian Queen)και μαλιστα ηταν ελληνικης πλοιοκτησιας και με σημαιες απο Κυπρου μεχρι ο,τι να ναι islands.

Και τελος,τα πλοια του Γκριμαλντι ειναι ιδιοκτησια του.Αυτος εχει και τα γενια και τα χτενια δεν ναυλωνει απ το..e-bay

Link to comment
Share on other sites

1. Απο 1/11 το σύστημα κρατήσεων Ανεκ/Σουπερφαστ έχει πλήρως ενοποιηθεί σε ολες ανεξαιρέτως τις γραμμές.

2. Αδυνατώ να καταλάβω τον λόγο της ναύλωσης του συγκεκριμένου πλοίου, με το Ελλ. Σπιριτ να κάθεται στην Πάτρα επι 1 εβδομάδα αντι να έχει ξεκινήσει την επισκευή του στο Πέραμα.

3. Απ΄όσο γνωρίζω όλοι οι οδηγοί φορτηγών δικαιούνται καμπίνα δωρεαν, η' τέλος πάντων συμπεριλαμβάνεται η καμπίνα στο ναύλο του φορτηγού.

4. Αποκλειστικά υπεύθυνη για τη ναύλωση και το προιόν της είναι η Ανεκ.

Link to comment
Share on other sites

Οι πρωτες εικονες του πλοιου με το φως της μερας μετα το σβησιμο της πυρκαγιας.Το να βλεπεις ενα πλοιο που εχει παρει μαζι του τοσο κοσμο χωρις να εχει βουλιαξει σε τετοια κατασταση ειναι τουλαχιστον ανατριχιαστικο. :ph34r:

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

O Emauele Grimaldi για το δυστύχημα.

 

 

δεν μας τα λες και στα ρωμεϊκα συνοπτικα. δεν εχουμε ολοι TOEFL στα ιταλικα

Το δικηγορο του Visentini κανει.Σαν προεδρος των εφοπλιστων της Ιταλιας,λεει,ειναι σε θεση να γνωριζει την κατασταση καθε πλοιου που φερει Ιταλικη σημαια και οι κατηγοριες κατα της πλοιοκτησιας ειναι αβασιμες καθως το πλοιο περνουσε τακτικα επιθεωρησεις,ειχε ολα τα πιστοποιητικα κλπ.

 

Και φυσικα..σκραπ στους 30αρηδες. ^_^

 

 

Το πλοιο ειχε κατασκευαστει σε ενα απο τα καλυτερα ναυπηγεια του κοσμου.Μαλιστα αυτος που το ναυπηγησε ηταν και  ιδιοκτήτης του.Αν είχε συμβεί αυτο σε ενα πλοιο 30 χρόνων θα ηταν πιθανότατα κάτω από τη θάλασσα και τώρα θα ειχαμε πολλά περισσότερα θύματα.
Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Το δικηγορο του Visentini κανει.Σαν προεδρος των εφοπλιστων της Ιταλιας,λεει,ειναι σε θεση να γνωριζει την κατασταση καθε πλοιου που φερει Ιταλικη σημαια

 

Να μιλήσει για τα δικά του πλοία πάει καλά, να μιλήσει για καθε πλοιο που φέρει ιταλική σημαία σημαίνει είτε ότι η ιταλική σημαία εχει ελάχιστα πλοία οπότε το λέει μετα λόγου γνώσεως είτε ότι έπρεπε να πει κάτι και το είπε. Σε τελική ανάλυση εχουμε γεγονότα πέραν πάσης αμφισβήτησης.

 

 

Και φυσικα..σκραπ στους 30αρηδες. ^_^Αν είχε συμβεί αυτο σε ενα πλοιο 30 χρόνων θα ηταν πιθανότατα κάτω από τη θάλασσα και τώρα θα ειχαμε πολλά περισσότερα θύματα.

Στη ναυτιλία (όπως και στην ιστορία) το "αν" δεν έχει θέση. Δεν το ξέρει;

 

Μη ζητήσει στο τέλος και τα ρεστα ! ! <_<

Link to comment
Share on other sites

Οταν εχεις μια θεσμικη θεση σε ενα τετοιο συμβαν(σαν προεδρος των εφοαπλιστων μιλησε)κατι πρεπει να βρεις να πεις οταν σου βαζουν το ματσουκι μπροστα στη μουρη οι δημοσιόγραφοι.Τελοσπαντων αυτα δεν εχουν σημασια..

 

Για την εκταση που πηρε η φωτια το γεγονος οτι το πλοιο στεκεται ακομα στην επιφανεια αποτελει απο μονο του κατι το αξιοσημειωτο.Οσο για το αν λειτουργησαν η΄ οχι τα μεσα πυροσβεσης του πλοιου ως μη ειδικος θα ρωτησω το εξης:Οταν εισαι φορτωμενος με βυτια με τονους λαδι(απο ολες τις μαρτυριες δεν κουβαλουσε ενα η΄ δυο αλλα δεκαδες τετοια)τι μπορει να σου κανουν μερικα sprinkers που απλα..κατουρανε πανω απο τα βυτια?

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Καταρχην τα σπρινκλερ στα γκαραζ δεν κατουρανε. Αν δουλευουν σωστα... Δουλεψαν κε Γκριμαλντι? Επισης γιατι τοσα ατυχηματα στα βαπορια του Rina? Γιατι τοσα ατυχηματα σε βαπορια με ιταλικη σημαια-αξιωματικους? Γιατι σε ολα ακουμε τα ιδια κακα σχολια για τα πληρωματα? Δουλεψε τελικα τιποτα εκει μεςα? Γιατι εδω δεν ειδοποιησε κανεις οτι το βαπορι καιγεται? Το πηρε χαμπαρι κανεις? Εκανε καποια κινηση κανεις? Τοσες ωρες γιατι χαθηκαν χωρις το πλοιο να κατευθυνθει καπου παρακτια οσο ακομα μπορουσε ωστε να απαγκιασει καπου και να βγαλει τον κοσμο?

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα πρωτη φορα θυμαμαι να διαβαζω ειδηση που να αναφερει οτι οδηγοι «αναγκαστηκαν» να κοιμηθουν στα φορτηγα στο γκαραζ και δυσκολευομαι να πιστεψω οτι αντεξαν εστω για μερικες ωρες στο γκαραζ.

Link to comment
Share on other sites

Είναι ανήκουστο με τους οδηγούς και τις νταλίκες!!! Εκτός αν άλλαξε η πολιτική την τελευταία εβδομάδα και δεν δίνουν καμπίνες στους οδηγούς!!!!

 

Καλώ όποιον είναι σε θέση μέσα από την εταιρεία να μου το απαντήσει με πάσαν βεβαιότητα!! Δεν γίνεται να ακούμε τις αρλούμπες του καθένα επηρεάζοντας την κοινή γνώμη!!!

Link to comment
Share on other sites

Ότι κατέβηκαν στο γκαράζ, κατέβηκαν. Αλλά όπως ανέφεραν ίδιοι οδηγοί στις ειδήσεις, το έκαναν γιατί γενικά το επιδιώκουν σε κάθε πλοίο επειδή θέλουν τον χώρο τους κι όχι καμπίνα με άλλους 2-3 μέσα. Οι καμπίνες -είπαν- ήταν επαρκείς αν και έχει ακουστεί επίσης το αντίθετο (για τους απλούς επιβάτες, όχι τους οδηγούς), δεδομένου του ότι οι κρατήσεις γινόντουσαν για το πλοίο της εταιρείας κι όχι για το Atlantic. Στα Σπίριτ/Τζάμπιον δεν ξέρω κατά πόσο θα το επιτύγχαναν να κατέβουν στο γκαράζ, είναι σίγουρα πιο αυστηρά τα πράγματα. 

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Είναι ανήκουστο με τους οδηγούς και τις νταλίκες!!! Εκτός αν άλλαξε η πολιτική την τελευταία εβδομάδα και δεν δίνουν καμπίνες στους οδηγούς!!!!

 

Καλώ όποιον είναι σε θέση μέσα από την εταιρεία να μου το απαντήσει με πάσαν βεβαιότητα!! Δεν γίνεται να ακούμε τις αρλούμπες του καθένα επηρεάζοντας την κοινή γνώμη!!!

Σίγουρα δίνουν κρεβάτι στους οδηγούς, δεν έχει αλλάξει κατι. Αυτό που -ισως- έχει αλλάξει είναι οτι η κοινοπραξία τους έχει κόψει το δωρεαν φαγητό που είχαν ανέκαθεν.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...