Jump to content
Shipfriends

Το Superfast XI παρασύρεται από ισχυρούς ανέμους στο λιμάνι της Ancona, την 23.09.14


Recommended Posts

Εξαιτίας θυελλωδών ανέμων που επικρατούσαν στο λιμάνι της Ανκόνα, έσπασαν οι κάβοι και το πλοίο παρέσυρε και βύθισε 6 ψαράδικα.
http://www.tgcom24.mediaset.it/cronaca/marche/2014/notizia/ancona-nave-affonda-sei-pescherecci-non-ci-sono-stati-feriti_2069140.shtml

http://www.anconatoday.it/cronaca/vento-porto-ancona-superfast-23-settemre-2013.html

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Εσπασε απο την προσκρουση στην προβλητα ο αριστερος καταπελτης οχηματων του πλοιου ενω εγιναν και καποια τσαλακωματα και ετσι δεν επετραπη ο αποπλους.


Φωτο εδω

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Εσπασε απο την προσκρουση στην προβλητα ο αριστερος καταπελτης οχηματων του πλοιου ενω εγιναν και καποια τσαλακωματα και ετσι δεν επετραπη ο αποπλους.

Φωτο εδω

ο αριστερος καταπελτης οχηματων ηταν χωρις νυχια ενω με τη βοηθεια γερανου, γινονταν εργασιες στους βραχιονες και αυτου και του καταπελτη επιβατων. προσωπικα αμφιβαλλω αν τους χρησιμοποιησαν στα δυο ταξιδια που εκανε μετα το... τσουναμι στην ancona.

 

τσαλακωματα δεν ειχε μονο στο ducktail, αλλα και στο βολβο.

 

gallery_1817_1265_36954.jpg

Link to comment
Share on other sites

Θα τα φτιάξη επί τόπου ή θα πάη στον.....πλαστικό χειρουργό;

 

Το ducktail απ'όσο είδα στίς φωτό έχει σκιστεί αγρίως.

 

ΥΓ.Ωραίο λιμάνι έχουν και στην Ancona,δέν είναι μόνο τα δικά μας "χαμαιτυπεία"....

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδη τα λιμανια φταινε παντοτε??? Δελτια καιρου, EGC,Navtex,VHF warnings,δεν υπηρχαν για το ότι ερχονταν θυελλωδεις ανεμοι??? Κανενας εχτρα καβος δεν βλαπτει σε τεοιες περιστάσεις.Εδω διελυσε το μισο λιμανι και τον μισο αλιευτικο στολο της Ancona!!!!!!!!

Edited by van62
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδη τα λιμανια φταινε παντοτε??? Δελτια καιρου, EGC,Navtex,VHF warnings,δεν υπηρχαν για το ότι ερχονταν θυελλωδεις ανεμοι??? Κανενας εχτρα καβος δεν βλαπτει σε τεοιες περιστάσεις.Εδω διελυσε το μισο λιμανι και τον μισο αλιευτικο στολο της Ancona!!!!!!!!

 

 

Κι όμως...τα λιμάνια φταίνε καθώς επίσης και η ασχετοσύνη ορισμένων που νομίζουν πως η βλακεία που κουβαλάνε , δεν σπάει καρύδια !

Link to comment
Share on other sites

Υποτίθεται πάντως πως σκοπός ενός λιμανιού είναι να παρέχη ασφαλές καταφύγιο στα πλοία εν παντί καιρώ και όχι μόνον όταν έχη λιακάδα και μπουνάτσα.Και όταν η παρεχόμενη ασφάλεια δέν επαρκή,οι λιμενικές αρχές κάνουν κάτι γι'αυτό,δέν προσεύχονται να κατέλθη ο καλός Θεούλης με φτυάρι,αξίνα και κασμά και ν'αρχίση τα μερεμέτια.

 

Μού είναι επίσης δύσκολο να πιστέψω ότι ο καπετάνιος τού XI δέν είχε πάρει τα μετεωρολογικά δελτία και δέν ήξερε τί καιρό θα έβρισκε στην Ancona.Αλλά όπως έγραψα και σε άλλο thread,ο καπετάνιος δέν είναι υπεύθυνος γιά την καταλληλότητα ή όχι τού λιμανιού.Επίσης δέν είναι υπεύθυνος διά τον κατευνασμόν τού καιρού.Με ό,τι εργαλεία τού δίνεις,μ'αυτά θα πορευτή.Και το λιμάνι είναι ένα απ'αυτά τα εργαλεία......

 

ΥΓ.Και οι έξτρα κάβοι μπορεί επίσης να σπάσουν-δέν είναι άθραυστοι επειδή τους αποκαλούμε "έξτρα".Αν ένα λιμάνι είναι τέτοιο που γιά να θεωρηθή ασφαλές πρέπει να τυλίγης τα πλοία με τσιμέντο γύρω-γύρω γιά να μήν τα πάρη ο άνεμος ΜΕΣΑ στο λιμάνι,δέν φταίει ο καπετάνιος......

 

ΥΓ 2.Μιλάμε γιά ένα μεγάλο,διεθνές λιμάνι και όχι π.χ. γιά το κοτέτσι στην Κίμωλο.......

Link to comment
Share on other sites

94867

 

Επειδή απαντας στο σχολιο μου και μιλας για ασχετοσυνη και βλακεια ευχομαι και ελπιζω να μην αναφερεσαι σε μενα γιατι ουτε με γνωρίζεις, ουτε τις γνωσεις μου και την ιδιοτητα μου ξερεις. Δεν υπαρχει λιμανι στον κοσμο που να παρεχει 100% ασφαλεια στο κάθε πλοιο.Αφου εισαι πολύξερος θα επρεπε να γνωρίζεις ότι στην Αμερική, Κινα,Ιαπωνια όταν πλησιαζει πολύ ασχημος καιρος, θυελλωδεις ανεμοι και τυφωνες σε βγαζουν από το λιμανι. Αραγε οι Αμερικανοι και Ιαπωνες δεν εχουν βρει τροπο να φτιαξουν λιμανι 100% ασφαλες??? Παντα ο ανθρωπος.ο καπετανιος, το πληρωμα εχουν το λογο.....

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Στην Ελλάδα έχουμε ως γνωστόν πολλά λιμάνια τα οποία πάσχουν (κάτω από συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες). Τα λιμάνια αυτά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν γενικώς ανασφαλή ει μη μόνο κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες.

 

all ports have some element of danger. However, this will not render a port unsafe if these dangers can be overcome by ordinary skill of the master, i.e. dangers which are avoidable by ordinary good navigation and seamanship do not render a port unsafe

 

(safety of a port is)......relating to navigation, seamanship, weather and a variety of other factors, so that the answer to the question "is the port safe?" is often far from straightforward

 

The question of whether a port is "safe" is mainly a matter of common sense.

Ανάλογα με τις συνθήκες ένα ασφαλές λιμάνι μπορεί να καταστεί ανασφαλές. Η κρίση του πλοιάρχου έχει σίγουρα βαρύνουσα σημασία, και θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε το πλοίο του (στις συγκεκριμένες συνθήκες) να παραμείνει "ασφαλές" ή ακόμη και να εγκαταλείψει το λιμάνι αν οι συνθήκες το επιβάλλουν.

Ακόμη τα λιμάνια είναι κατασκευασμένα για να προστατεύουν τα πλοία κυρίως από τον κυματισμό και όχι τόσο από τους ανέμους.

Χωρίς καμμία διάθεση κριτικής αλλά από την έποψη ενός π.χ. ασφαλιστή ή δικαστή στο συγκεκριμένο περιστατικό θα έπρεπε ο πλοίαρχος με βάση την κρίση του είτε να εξασφαλίσει το πλοίο του, είτε ακόμη και να εγκαταλείψει το λιμάνι.

Όσον αφορά στους έξτρα κάβους θα έπρεπε να είναι τόσοι ώστε (δουλεύοντας αθροιστικά και μοιραζόμενοι το φορτίο) να μην σπάσουν.

 

Επαναλαμβάνω ότι προς Θεού δεν είναι πρόθεσή μου να κάνω κριτική και βέβαια "όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος" απλά ήθελα να αναφέρω τι ισχύει γενικά.

Link to comment
Share on other sites

94867

 

Επειδή απαντας στο σχολιο μου και μιλας για ασχετοσυνη και βλακεια ευχομαι και ελπιζω να μην αναφερεσαι σε μενα γιατι ουτε με γνωρίζεις, ουτε τις γνωσεις μου και την ιδιοτητα μου ξερεις. Δεν υπαρχει λιμανι στον κοσμο που να παρεχει 100% ασφαλεια στο κάθε πλοιο.Αφου εισαι πολύξερος θα επρεπε να γνωρίζεις ότι στην Αμερική, Κινα,Ιαπωνια όταν πλησιαζει πολύ ασχημος καιρος, θυελλωδεις ανεμοι και τυφωνες σε βγαζουν από το λιμανι. Αραγε οι Αμερικανοι και Ιαπωνες δεν εχουν βρει τροπο να φτιαξουν λιμανι 100% ασφαλες??? Παντα ο ανθρωπος.ο καπετανιος, το πληρωμα εχουν το λογο.....

 

Επειδή προφανώς δεν γνωρίζετε κι εσείς τις δικές μου γνώσεις , καλό θα ήταν να μην κρίνουμε τις ενέργεις ενός Πλοιάρχου , πόσο μάλλον του συγκεκριμένου , που αν μη τι άλλο είχε λάβει όλα τα μέτρα για να παραμείνει το πλοίο του με ασφάλεια σε ένα λιμάνι με τις ιδιαιτερότητες και τις νοοτροπίες της Ancona με ανέμους που έφτασαν τους 70 κόμβους.

Από εκεί και μετά , αν καταφέρουμε να γίνουμε ποτέ Αμερική , Κίνα , Ιαπωνία στην νοοτροπία (τουλάχιστον) θα μπορέσουμε να μιλήσουμε σε επίπεδο ανθρώπου ρεαλιστή και όχι επιπέδου "Κατίνας" !

Οι προαναφερθέντες λαοί μπορεί να μην έχουν καταφέρει να φτιάξουν ένα λιμάνι που να είναι 100% ασφαλές , έχουν καταφέρει όμως να έχουν 100% παιδεία και 100% ποιότητα χαρακτήρα !

Link to comment
Share on other sites

Σε ενα πλοιο σε συνθηκες κακοκαιριας πρεπει να ειναι παντα σε επιφυλακη και ετοιμοτητα τα μελη του πληρωματος και φυσικα να υπαρχει συνεχως καποιος αξιωματικος στη γεφυρα.Ειχαν μπει επιπλεον καβοι?Ειχαν φουνταρει καποια αγκυρα?Αν υπηρχε κοσμος σε επιφυλακη πως το πλοιο εκανε στροφη 180 μοιρων και εκανε''βολτα''μονο του στο λιμανι χωρις κανεις να μπορεσει να το σταματησει εγκαιρως?Σημειωτεον οτι εκεινη την ωρα υπηρχαν και αλλα πλοια εκει και φανταζομαι οτι δεν περασε και ο τυφωνας Σαντι.

Link to comment
Share on other sites

@94867

 

Συγχώρα με αλλά κατά την άποψή μου τα σχόλιά σου υπερβαίνουν τα εσκαμμένα. Παρότι δεν είμαι παρά ένα απλό μέλος θα ήθελα να εκφράσω την άποψη ότι ακριβώς ο σκοπός ενός forum είναι η ενημέρωση και η συζήτηση -σε κόσμια όμως πλαίσια- θεμάτων σχετικών με το forum (ακόμη και καλόπιστη κριτική διότι η κάθε άποψη που κατατίθεται εμπεριέχει το στοιχείο του υποκειμενισμού).

Συζητάμε από την "ασφάλεια" του σπιτιού/γραφείου μας -αρκετοί από εμάς τουλάχιστον- στο θέμα αυτό μία συγκεκριμμένη καταστάση την οποία δεν βιώσαμε και άρα η άποψη την οποία εκφράζουμε είναι αρκετά "θεωρητική". Αυτό όμως σε καμμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε δικαίωμα να έχουμε αυτή την άποψη η οποία δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την δική σου και όποιος δεν συμφωνήσει μαζί σου να "χαρακτηρίζεται" ανάλογα.

Τα κείμενα τα οποία παρέθεσα δεν τα παρέθεσα για να "δείξω" ότι "διαβάζω" αγγλικά αλλά για να καταδείξω ότι διεθνώς η ασφάλεια ενός λιμένος συνδέεται άρρηκτα και με τον ανθρώπινο παράγοντα.

Σέβομαι εκτιμώ και θαυμάζω τους Έλληνες πλοιάρχους -ιδιαίτερα της ακτοπλοίας-, οι οποίοι κατά εκτελούν ένα εκπληκτικό έργο σε πολύ αντίξοες συνθήκες, αλλά αυτο δεν σημαίνει ότι τους θεωρώ -για να το ελαφρύνουμε λιγάκι-  a priori "άσφαλτους" (α ρε Μπαμπινώτη) :P.

Εν πάσει περιπτώσει -εγώ προσωπικά- δέχομαι κάθε καλοπροαίρετη συζήτηση, η οποία πιθανότατα θα εμπλούτιζε και τις όποιες γνώσεις μου, εφ΄όσον δεν εκφεύγει από τα πλαίσια της κοσμιότητας και στερείται χαρακτηρισμών.

Link to comment
Share on other sites

οπως τα λες ειναι pathfinder. ολοι μας κατα καιρους μπορει να εχουμε πει και μια κουβεντα παραπανω εδω μεσα ή να χασαμε την ψυχραιμια μας καμια φορα, αλλα αν οποιος καταφευγει σε χαρακτηρισμους κατα συστημα, μαλλον δεν εχει επιχειρηματα.

 

δεν εχουμε γραφτει δα και με το πιστολι στον κροταφο εδω μεσα ;)

 

επι τις ουσιας τωρα οι αποριες παραμενουν.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς μηχανές και προπελακι δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα οι βάρδιες και ο ΑΦ!! Μέχρι να μπουν μπροστά οι μηχανές απαιτείται μια προετοιμασία οπότε δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα να κάνουν κάτι για να επαναφέρουν το πλοίο στη θέση του

Link to comment
Share on other sites

Μάλιστα , είσασταν σαφέστατοι...πλην όμως υπερβολές του τύπου "διέλυσε το μισό λιμάνι και τον μισό αλιευτικό στόλο" μάλλον για χάρη εντυπώσεων εκφράζονται και προφανώς λόγω έλλειψης ενημέρωσης...

Για την ιστορία , το πλοίο ήταν δεμένο στη θέση Νο 16 για όποιον (πολυ)γνωρίζει. Η προβλήτα 15 έχει διάταξη όπου οι γωνίες συγκλίνουν και το μήκος τους δεν ξεπερνά τα 120 μέτρα.

Ξέσυρε η άγκυρά του αφού κόπηκαν 8 κάβοι στη σειρά με τα γνωστά (?) σε όλους αποτελέσματα.

Ελπίζω η φωτογραφία να λύσει τις απορίες σας και να ησυχάσει τις κριτικές σας.


Port of Ancona 

post-1979-0-44689300-1412196560_thumb.jp

Edited by 94867
Link to comment
Share on other sites

.πλην όμως υπερβολές του τύπου "διέλυσε το μισό λιμάνι και τον μισό αλιευτικό στόλο" μάλλον για χάρη εντυπώσεων εκφράζονται και προφανώς λόγω έλλειψης ενημέρωσης...

 

Αν και δεν τις εγραψα εγω αυτες τις φρασεις απ οσο ειμαι σε θεση να γνωριζω τα χρηματα που πρεπει να δωθουν ως αποζημειωση στους πληγεντες+αυτα που απαιτουνται για την αποκατασταση των ζημιων στο πλοιο αγγιζουν τα 2εκατ ευρω.

 

Δωστε μου λιγο χρονο να βρω το σχετικο δημοσιευμα ωστε να μην υπαρχει κανενα ελλειμμα ενημερωσης.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς μηχανές και προπελακι δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα οι βάρδιες και ο ΑΦ!! Μέχρι να μπουν μπροστά οι μηχανές απαιτείται μια προετοιμασία οπότε δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα να κάνουν κάτι για να επαναφέρουν το πλοίο στη θέση του

 

Επομένως το ερώτημα είναι γιατί δεν ήταν stand by οι μηχανές.

Link to comment
Share on other sites

Όσο υπάρχουν πλοία, καλώς ή κακώς ατυχήματα θα υπάρχουν. Το θέμα είναι να συμβαίνουν όσο το δυνατόν αναίμακτα. Ο εκάστοτε Πλοίαρχος γνωρίζει τί συμβαίνει στο πλοίο του και σε τί κατάσταση βρίσκεται στον εκάστοτε κίνδυνο και μόνον αυτός. Ειδικά όταν κόβονται κάβοι, δεν μπορούμε να πούμε τί και πώς και γιατί.

Ατυχήματα γίνονται σε όλο τον κόσμο.Το πάν είναι να μην υπάρχουν ανθρώπινες απώλειες. Οι υλικές ζημιές φτιάχνονται. Κι εμάς στην Κόρινθο πριν λίγα χρόνια είχε σπάσει η μπίντα που συγκρατούσε πλωριούς κάβους του Ropax με αποτέλεσμα να σπάσουν και οι άλλοι κάβοι του και μέσα σε λίγα λεπτά να γυρίσει η πλώρη του και να πέσει στο Hellenic Sailor. Επισκευάστηκαν, τελείωσε. Έτσι θα συμβεί και με το Superfast και τις όποιες αποζημιώσεις θα χρειαστεί να καταβάλει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...