Jump to content
Shipfriends

Απελευθέρωση, ανταγωνισμός & "Εναρμονισμένες Πρακτικές"


Recommended Posts

Με αυτα που εγιναν σημερα στο ΣΑΣ αλλα και τις ομορφιες που ειδαμε στα Χανια B) πριν λιγο καιρο,ειναι πλεον φανερο και στον πιο ασχετο για ποιον ανταγωνισμο μιλαμε στο Αιγαιο :ph34r:

Υπαρχει ενα συμβουλιο απο 5-10-15 ατομα(μεταξυ τους στελεχη ακτοπλοικων)που αποφασιζει τι γινεται με ολες τις γραμμες και υπαρχει και ο υπουργος ο οποιος ειτε συμφωνει(συνηθως αυτο γινεται),ειτε διαφωνει,ειτε....υπογραφει πλουσιοπαροχες συμβασεις για αγονες γραμμες :rolleyes:

Γιατι δεν βγηκε ποτε ενα νομοσχεδιο που θα τηρουν κατα γραμμα ολες οι ακτοπλοικες παρα καθε ενα μηνα πρεπει να αποφασιζουν αναλογα με τα συμφεροντα του καθενος? Πχ θα μπορεις να βαζεις το πλοιο σου απο τοτε μεχρι τοτε,δεν θα κανεις αρπαχτες το καλοκαιρι,θα υπαρχει/δεν θα υπαρχει οριο αριθμου εταιριων στις γραμμες και αλλα πολλα.

Αν αποφασισουν μια μερα δηλαδη η Stena,η Color Line και η Algerie Ferries να βαλουν 3 πλοια στην ΙκαροΣαμια τι θα τους πουν 'ααα κυριοι δεν γινεται γιατι η γραμμη καλυπτεται επαρκως' :eek:

Απο την μια οι εταιριες βουλιαζουν κυριως λογω της δικης τους κακοδιαχειρισης,κι απο την αλλη εμεις ειμαστε υποχρεωμενοι να τις συντηρουμε επειδη το αποφασιζουν 10ατομα η επειδη το κρατος μας ειναι για τον π*******.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Για να δουμε τι θα δουμε :rolleyes: με τις αλλαγες που ετοιμαζονται στην δρομολογηση των πλοιων

Της Αγγελικής Καλλη

Να αλλάξει εκ βάθρων τη λειτουργία της ακτοπλοΐας φιλοδοξεί ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης «χτίζοντας» μία ανεξάρτητη αρχή μέσα στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων που θα νομοθετηθεί μέσα στον Οκτώβριο. Με τη νέα αρχή θα χωριστούν οι ακτοπλοϊκές γραμμές σε ομάδες και στη συνέχεια εκείνη θα τις δημοπρατήσει με διαγωνισμούς στους οποίους θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος μεμονωμένες εταιρείες ή και κοινοπρακτικά σχήματα. Στις ομάδες αυτές θα περιλαμβάνονται τόσο «γόνιμες» γραμμές όσο και «άγονες», οι οποίες πάντως θα συνεχίσουν να επιδοτούνται.

Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στα ελληνικά χρονικά και, αν μη τι άλλο, θα προκαλέσει και θόρυβο και συζητήσεις και αντιδράσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες από ανώτατες πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, το νέο σύστημα δρομολόγησης πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα θα στηθεί σταδιακά, ώστε να είναι έτοιμο να «δουλέψει» κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου 2013 - 2014, δηλαδή περίπου σε λιγότερο από ένα χρόνο από σήμερα.

Δημοπράτηση

Η νέα Αρχή θα προχωρήσει στη δημοπράτηση των διαγωνισμών που θα είναι τόσοι όσες και οι ομάδες στις οποίες θα μοιραστούν τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Υπάρχουν απόψεις που συνηγορούν για ένα μικρό αριθμό τέτοιων ομάδων και άλλες για περισσότερες, ωστόσο κάτι τέτοιο είναι ακόμα πρόωρο να προσδιοριστεί.

Οι εταιρείες ή τα κοινοπρακτικά σχήματα θα συμμετέχουν στους διαγωνισμούς καταθέτοντας εγγυητικές επιστολές.

Οι προκηρύξεις των διαγωνισμών θα προβλέπουν ένα μίνιμουμ πλοίων που θα εξυπηρετούν τις γραμμές δρομολογίων που θα εκτελούνται, ενώ θα υπάρχει προσύμφωνο όσο αφορά τις τιμές των εισιτηρίων.

Οι ίδιες πιθανότατα θα εισπράττουν τον επίναυλο που σήμερα αποδίδεται στο Δημόσιο, καθώς και ορισμένες επιδοτήσεις. Θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να αναπροσαρμόζουν τους στόλους τους ανάλογα με τη ζήτηση της εποχής και πιθανότατα να αναθέτουν δρομολόγια σε τρίτες εταιρείες με βάση τις προδιαγραφές του διαγωνισμού. Η νέα Αρχή θα υποκαταστήσει, όπως φαίνεται, με τη λειτουργία της το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο θα καταργηθεί, ενώ θα εποπτεύει την αγορά για την καλή εκτέλεση των προϋποθέσεων των διαγωνισμών (δρομολόγια, τιμολογιακή πολιτική).

Διαχείριση

Έτσι πιθανότατα το ΥΝΑ θα απεμπλακεί από τη διαχείριση μεγάλου μέρος θεμάτων που αφορούν τη διαχείριση της ακτοπλοΐας. Πάντως άμεσα ο κ. Μουσουρούλης φαίνεται διατεθειμένος να κάνει ορισμένες παρεμβάσεις ώστε να επιλύσει ως ένα σημείο τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Συζητά με τα διυλιστήρια τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων προκειμένου να προμηθεύονται καύσιμα, ελπίζει να έχει κάποια αποτελέσματα στο κεφάλαιο του ΦΠΑ, ενώ πιθανά θα αποτολμήσει να κάνει παρέμβαση στο ξενοδοχειακό πλήρωμα των πλοίων.

Είναι βέβαιο ότι το νέο ακτοπλοϊκό σύστημα θα προκαλέσει και επιχειρηματικές εξελίξεις στην αγορά, με τις μεγαλύτερες εταιρείες να αναλαμβάνουν περισσότερο δυναμικό ρόλο.

Πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσες περιοχές να οριστούν για να δημοπρατηθούν, τι μείγμα γραμμών θα περιλαμβάνουν, ποια οικονομική δυναμική θα παράγουν.

http://www.imerisia.gr

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Διαβάζω τα παραπάνω για "συμφωνίες και συζητήσεις" δώσε μου εσύ αυτό να σου δώσω εγώ εκείνο.

Αν λειτουργούσε η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού σωστά ακόμη και οι φήμες ή οι πληροφορίες που λέγονται και γράφονται απο οποιονδήποτε είναι αρκετές ώστε να ερωτηθούν οι εταιρείες για τις φήμες αυτές. Ολες αυτές οι επιτροπές, σε Ευρώπη και ΗΠΑ, έχουν απίθανες ελευθερίες ελέγχων βάσει των κανονισμών τους.

Ας το έχουμε υπ΄όψιν μας οι φίλοι καραβολάτρες.

στην ελλαδα παντα υπηρχε σοβαρο προβλημα ελλειψης ελεγχου, καθως και περιεργοι... συγχρωτισμοι ελεγχοντων και ελεγχομενων.

τοσα χρονια ακουμε για διαφορα αλισβερισια στον ακτοπλοϊκο κλαδο (και οχι μονο, αλλα ας μεινουμε στα "δικα μας") και η μονη θεσμικη παρεμβαση που θυμαμαι, ειναι κατι προστιμα για εναρμοσνιμενες τιμολογησεις στην αδριατικη τη δεκαετια του '90

 

εννοειται οτι το ζητημα ειχε κινηθει απο την ευρωπαϊκη επιτροπη,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στους νόμους της ελεύθερης οικονομίας, επιχειρηματικότητας, και ανταγωνισμού, ο βασικότερος είναι ένας: Ο καθένας πουλάει ό,τι προϊόν θέλει, όσο θέλει και όπως θέλει. Από κει κι ύστερα ο πελάτης κρίνει αν θα αγοράσει ή όχι το συγκεκριμένο προϊόν, οπότε κατά συνέπεια κρίνει και την αντοχή του στην αρένα του ελεύθερου εμπορίου. Αν το ποϊόν το αγοράζει ο κόσμος αυτό μπορεί και παράγεται. Αν όχι, σταματάει να παράγεται και αντικαθίσταται από άλλο, άλλου επιχειρηματία, ο οποίος ίσως πλασάρει το δικό του προϊόν με άλλο τρόπο στους πελάτες. Τα περί προστατευσιμού προϊόντων από το κράτος, κτλ, ανήκουν στη σφαίρα σοσιαλιστικών πολιτικών που δεν έχουν θέση στο ελεύθερο εμπόριο. Ο μόνος τρόπος ενός επιχειρηματία να πάρει τους πελάτες ενός άλλου είναι να βγάλει ένα προϊόν που θα έχει μεγαλύτερη απήχηση στον κόσμο (στους πελάτες δλδ.). Με τον τρόπο που νομίζει καλύτερα εκείνος φυσικά. Νόμιμο φυσικά εννοείται. Τα παραπάνω εφαρμόζονται φυσικά και στην ακτοπλοΐα που γι' αυτήν συζητάμε στο παρόν θέμα, άρα φυσικά ο Ηλιόπουλος έχει κάθε δικαίωμα να βάζει το εισιτήριο σε όποια τιμή θέλει. Κάλλιστα μεθαύριο μπορεί να έρθει ένας άλλος πλοιοκτήτης και να προσφέρει άλλες υπηρεσίες στους επιβάτες, στα φορτηγά ή όποια target market θεωρεί σημαντική κατά τη γνώμη του, πχ. και γεύμα στην τιμή ή να προσφέρει δώρα, ή και της παναγιάς τα μάτια που λέει ο λόγος... Ό,τι θέλει... Ο κόσμος θα κρίνει ποιο εισιτήριο θα αγοράσει ανάλογα με τις παροχές που του προσφέρονται. Λειτουργία βασικής αρχής του ελεύθερου εμπορίου είναι αυτό που γίνεται, δεν είναι κάτι εξωγήινο. :)

Link to comment
Share on other sites

Σε άλλες αγορές υπάρχουν ομως και Ρυθμιστικές αρχές,είτε για να βάλουν ένα minimum στη τιμή είτε ένα max για αποφυγή καρτελ.. Μη γελιόμαστε .Ο Ηλιοπουλος έχει φανατικούς υποστηρικτές αλλα ταυτόχρονα  και φανατικούς εχθρούς (επιβάτες και travel agents)Μη ξεχνάμε τις εποχές των δελφινιών που εξυπηρετούσε κάποτε πολύ καλά και την άλλη έψαχνες το δελφίνι , ειδικά σε εκδρομές γκρουπαριστές.

. Ο τρόπος με τον οποίο έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια ειναι εντυπωσιακός και προκαλεί το θαύμασμο όλων. Φήμες υπάρχουν και ακούγονται  πολλές ,άλλες αποδεικνύονται,άλλες όχι. Σίγουρα ο superMario σαν στύλ ανθρώπου είναι αβρός και original και απο οτι φαίνεται δε το νοιάζει να χάσει κάποια εκ. ευρώ για να πετύχει τον σκοπό του. Απο την άλλη οι Αφοι Στεφάνου ναι μεν έχουν επενδύσει λεφτά στην ακτοπλοία .Οσο δενακούγονται στην ποντοπόρο που έχουν μια άρτια κατάσταση τόσο μίρλες ειναι στην ακτοπλοία .

Βέβαια αν ειχαν ερθει πχ η Blue Star η οι Μινωικές να κάνουν το ίδιο εγχείρημα απο Ραφηνα δε πιστεύω οτι θα είχε γίνει τέτοιος χαμος.

Η κατάσταση στη Ραφήνα θυμίζει λίγο το 2004 στο Αγγλικο πρωτάθλημα που πηρε το πρωτάθλημα η Άρσεναλ για τελευταια φορά και ξαφνικά σκάει η Τσέλσι του Αμπράμοβιτ$$$ και τους "γλεντάει" απο τότε.

Προσωπικά εγω προτιμώ Στεφάνου απο Ηλιό για πολλούς λόγους ,αλλα θα ταξιδέψω με το Tera :P Σαν κάποιους που λένε Μπαρτσελόνα στην μπαλα , Ρεαλ στο Μπασκετ

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Το νομικό μας σύστημα πάντως έχει αρκετές και ικανοποιητικές δικλείδες ασφαλείας για υποθέσεις "αθέμιτου ανταγωνισμού". Και στον Αστικό Κώδικα και σε ειδικούς νόμους. Ουδείς όμως έχει προσφύγει και να τεκμηριώσει την θέση του αυτή.

Το ίδιο και στις περιπτώσεις που υπάρχει η υπόνοια "καρτέλ". Υπάρχει η ανεξάρτητη αρχή που αν θυμάμαι καλά είχε παρέμβει στην Αδριατική για τις ενιαίες τιμές που εφάρμοζαν κάποιοι.

Ανάλογη προστασία και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για όποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο πιστεύει ότι θίγεται. Ούτε εκεί έχει προσφύγει κάποιος.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Petros P said:

Το κοινό μεταξύ Ιθάκη και Τέρα είναι πως είναι "summer ravishing" , για να το θέσω οπως πρέπει γιατι το ελληνικό ακούγεται κάπως στα ώτα φίλων και συνδαιτημόνων εδω πέρα.

Το γιατί δεν επεμβαίνουν είτε ο "κράτος" :P που λέει μια κυρία που κρατάει εναν συγγενή μου ,είτε οι πλοιοκτήτες θα αναφέρω τα εξής και αν κάνω λάθος διορθώστε με.

1.Ποιος καθόταν στα Μεστά στα προσφυγικά,χωρις να κάνει δρομολόγιο αλλα μάλλν λάμβανε την επιδότηση 2.Ποιος έχει καλυτερη αντιμετώπιση απο τους παρευρισκομενους  στα ΣΑΣ 3.Ποιος έχει ρευστο τελευταία .  4.Ποιος μωρο μου ποιος :D:D

 

Πέτρο, η δικαιοσύνη, θεωρητικά πάντα, δεν έχει σχέση με τις εξαρτήσεις, τις "αγάπες" και τα υπόλοιπα που γράφεις. Το ίδιο και η Ανεξάρτητη Αρχή, το ίδιο και οι Ευρωπαϊκές Αρχές. Έχουν προσφύγει σε αυτές και έχουν δικαιωθεί έναντι πολύ πιο μεγάλων και "αγαπητών" επιχειρήσεων ουκ ολίγοι. Αρκεί να μπορέσουν να τεκμηριώσουν τις θέσεις τους. Το κράτος δεν "επεμβαίνει" στα καλά καθούμενα, και υποτίθεται ότι οι υπέρμαχοι της ελεύθερης οικονομίας δεν το θέλουν κιόλας. Όταν βάζεις το κράτος ρυθμιστή αναγκαστικά θα λουστείς και άλλα.

Για την προστασία όμως της επιχειρηματικότητας, αλλά και των πολιτών, υπάρχουν μέσα και τρόποι για να αποφευχθεί ο "αθέμιτος" ανταγωνισμός. Εκτός αν υπάρχει άλλος λόγος που δεν προσφεύγει κάποιος, μήπως ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου και τρέχουν όλοι πανικόβλητοι.

3 minutes ago, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Αληθεια τι εχει γινει με αυτη την υποθεση;

 

Edited by gtogias
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Επ. Ανταγωνισμού: Αποδέχθηκε τις προτάσεις διευθέτησης διαφοράς των "Kerkyra Lines" και "Kerkyra Seaways"

Quote

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) με την υπ’ αριθ. 759/2021 ομόφωνη απόφασή της, κατά την απλοποιημένη διαδικασία Διευθέτησης Διαφορών του άρθρου 25α του ν. 3959/2011 και σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 720/2020 απόφασή της, αποδέχθηκε τις σχετικές προτάσεις Διευθέτησης Διαφοράς που υπέβαλλαν οι εταιρείες i) ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΠΛΟΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ με τον διακριτικό τίτλο "Kerkyra Lines" και ii) ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΠΛΟΙΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ - ΚΕΡΚΥΡΑΣ – ΠΑΞΩΝ με τον διακριτικό τίτλο "Kerkyra Seaways". 

Η Απόφαση εκδόθηκε κατά την ως άνω απλοποιημένη διαδικασία, κατόπιν σχετικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους των εταιρειών για την υπαγωγή τους στη διαδικασία και συνακόλουθης οριστικής δήλωσης περί αποδοχής της παράβασης που διαπιστώθηκε.

Η ΕΑ επέβαλε μειωμένα πρόστιμα λόγω της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών για την τέλεση της διαπιστωθείσας, βάσει του σκεπτικού της Απόφασης, παράβασης του άρθρου 1 του ν. 3959/2011, ήτοι ποσού 189.972,0 ευρώ για την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΠΛΟΙΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, και ποσού  134.892,0 ευρώ για την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΠΛΟΙΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ - ΚΕΡΚΥΡΑΣ – ΠΑΞΩΝ (Σύνολο προστίμων: 324.864,0 ευρώ).

Η διαδικασία διευθέτησης διαφορών αφορά στις περιπτώσεις που επιχειρήσεις ή ενώσεις επιχειρήσεων παραδέχονται, εκούσια και ανεπιφύλακτα, τη συμμετοχή τους σε οριζόντια καρτελική σύμπραξη, κατά παράβαση του άρθρου 1 του Ν. 3959/2011 ή/ και του άρθρου 101 ΣΛΕΕ, και διευκολύνουν, με τον τρόπο αυτό, τη διαδικασία διαπίστωσης της παράβασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στις περιπτώσεις αυτές χορηγείται μείωση του προστίμου κατά 15% υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Σκοπός της διαδικασίας διευθέτησης διαφορών είναι η απλοποίηση και επιτάχυνση της διοικητικής διαδικασίας έκδοσης αποφάσεων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για παραβάσεις του άρθρου 1 του Ν. 3959/2011 ή/και του άρθρου 101 ΣΛΕΕ, καθώς και ο περιορισμός του αριθμού των προσφυγών που ασκούνται κατά των αποφάσεων της Επιτροπής ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.

Με τον τρόπο αυτό παρέχεται η δυνατότητα στην Επιτροπή να εξετάζει περισσότερες υποθέσεις με τους ίδιους πόρους και με λιγότερη διοικητική επιβάρυνση και να αυξάνει, έτσι, τον αποτρεπτικό χαρακτήρα της δράσης της και να ενισχύει, συγχρόνως, το ενδιαφέρον των πολιτών για την αποτελεσματική και έγκαιρη τιμωρία των παραβατών.

Ιστορικό 

Σε συνέχεια πληροφοριών που περιήλθαν σε γνώση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (ΓΔΑ) και την προκαταρκτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, αποφασίστηκε η εκκίνηση αυτεπάγγελτης έρευνας για την εξέταση των συνθηκών ανταγωνισμού στην πορθμειακή σύνδεση του λιμένα Ηγουμενίτσας με τη νήσο Κέρκυρα. Στις 09.07.2020, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο στην έδρα των ως άνω εταιρειών. Περαιτέρω, προκειμένου να αξιολογηθούν τα συλλεχθέντα από τον έλεγχο έγγραφα, ελήφθησαν ανωμοτί καταθέσεις από τους νόμιμους εκπροσώπους των προαναφερθέντων κοινοπραξιών και εστάλησαν επιστολές παροχής στοιχείων-ερωτηματολόγια. 

Με βάση την έρευνα της Υπηρεσίας υπήρξαν άμεσες ή έμμεσες επαφές μεταξύ των δύο ανταγωνιστριών επιχειρήσεων ως προς την μελλοντική τους συμπεριφορά για την πορθμειακή σύνδεση Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα αφορώσα τις τιμές των εισιτηρίων και τις δηλώσεις δρομολογίων των κοινοπραξιών. 

Συναφώς, οι κοινοπραξίες Kerkyra Lines και Kerkyra Seaways προέβησαν σε ένα κοινό σχέδιο καθορισμού κατώτατων τιμών εισιτηρίων και κατανομής αγορών (δια ορισμού αριθμού δρομολογίων μεταξύ τους) και διαμόρφωσης κοινώς αποδεκτού προγράμματος δρομολογίων για το μέλλον, στην αγορά πορθμειακής σύνδεσης Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα.

Στόχος της σύμπραξης ήταν η διαμόρφωση τιμών σε διαφορετικά επίπεδα από αυτά στα οποία θα είχαν διαμορφωθεί υπό συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού και η κατανομή πελατών μεταξύ τους.

Η παράβαση έχει ως ημερομηνία έναρξης την 24.01.2019 και ως ημερομηνία λήξης την 09.07.2020, ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα ο επιτόπιος έλεγχος της ΓΔΑ στις έδρες των κοινοπραξιών. 

Οι δύο ελεγχόμενες κοινοπραξίες, για τις οποίες συλλέχθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ικανά να στοιχειοθετήσουν παράβαση του άρθρου 1 του ν. 3959/2011, εκδήλωσαν εγγράφως το ενδιαφέρον τους για διερεύνηση της δυνατότητας υπαγωγής τους στη διαδικασία διευθέτησης διαφορών και κατέθεσαν σχετικό αίτημα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 30 της Ανακοίνωσης για τη διαδικασία διευθέτησης διαφορών.

Σχετική Αγορά

Η σχετική αγορά προϊόντος που αφορά την παρούσα είναι η παροχή υπηρεσιών ακτοπλοϊκής μεταφοράς που αναφέρεται σε πορθμειακή σύνδεση. Η σχετική γεωγραφική αγορά είναι η πορθμειακή σύνδεση Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα.

Νομική εκτίμηση

Πρόκειται για συμφωνία μεταξύ των εμπλεκομένων κοινοπραξιών, με την οποία επιδιώκεται εξ αντικειμένου ο περιορισμός του ανταγωνισμού μεταξύ τους μέσω οριζόντιας συμφωνίας με αντικείμενο τον καθορισμό τιμών και την κατανομή της αγοράς (δρομολογίων). Οριζόντιες συμπράξεις που ενέχουν καθορισμό τιμών και κατανομή αγορών συνιστούν σοβαρούς εξ αντικειμένου περιορισμούς του ανταγωνισμού. Αναφορικά με τον πραγματικό (ή δυνητικό) αντίκτυπο στην αγορά, θεωρείται ότι ο διαπιστωθείς εξ αντικειμένου περιορισμός του ανταγωνισμού ιδιαίτερης σοβαρότητας (καθορισμός τιμών και κατανομή αγορών) έχει μεν από τη φύση του αντίκτυπο στην αγορά, η οποία, ωστόσο, αφορά σε μία αγορά με περιορισμένη γεωγραφική έκταση - την πορθμειακή σύνδεση Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα. 

Σημειώνεται, ότι πρόκειται για την τέταρτη περίπτωση που προσέρχεται για διευθέτηση το σύνολο των εμπλεκομένων επιχειρήσεων και σε στάδιο χωρίς προηγουμένως να τους έχει επιδοθεί σχετική Εισήγηση, γεγονός το οποίο αυξάνει τη διαδικαστική αποτελεσματικότητα της ΕΑ, ενώ η υπόθεση ολοκληρώθηκε σε μόλις 1,5 χρόνο από την εκκίνηση της έρευνας (o μέσος όρος ολοκλήρωσης υποθέσεων καρτέλ χωρίς διαδικασία διευθέτησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι 50 μήνες περίπου). 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...