Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του ΕΓ/ΟΓ Πρέβελης στη νησίδα Ασπρονήσι


Recommended Posts

Τα περί "τυφλού" καπετάνιου και κριτικής για το γιατί περίμεναν το ξημέρωμα κλπ είναι προφανώς βλακείες - αλίμονο αν ο επιβάτης μπορεί να εκφέρει γνώμη για τέτοια πράγματα. Όπως επίσης και για το ότι συνέχισε το ταξίδι - η συμπαθής νεαρά υποθέτω επιθεώρησε η ίδια το βαπόρι και εκρινε ότι δεν έπρεπε να συνεχίσει.

 

Όμως, αν όντως δεν άναβαν τα λαμπάκια σε κάποια σωσίβια και όντως δεν υπηρξε ενημέρωση, εκεί αξίζει κατά τη γνώμη μου να εκφραστεί κριτική.

 

Όπως και να 'χει, ΟΛΑ τα περιστατικά χρήζουν ενδελεχούς διερεύνησης, είτε μιλάμε για το ΣΑΜΙΝΑ, είτε για κάτι "ανώδυνο" όπως αυτό. Πάντα μπορείς να εξάγεις χρήσιμα συμπεράσματα....

Link to comment
Share on other sites

 αλίμονο αν ο επιβάτης μπορεί να εκφέρει γνώμη για τέτοια πράγματα. 

 

Λυπαμαι που θα στο χαλασω vastravoud αλλα αλιμονο αν δεν μπορει να εκφερει γνωμη ο οποιοσδηποτε (γνωμη εκφερει απλως!)

 

Διαφωνώ με ό,τι λες, αλλά θα υπερασπισθώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες, "λεει" ο Βολταιρος
Link to comment
Share on other sites

Τι ωραια που θα ηταν μετα απο μια προσαραξη και ενω το πληρωμα ειδε οτι δεν υπαρχει κινδυνος βυθισης του πλοιου (ουτε καν νερα δεν εβαλε) να αρχζανε τους πανικους, τις ανακοινωσεις, και το μαζεμα στους σταθμους συγκεντρωσης...

Link to comment
Share on other sites

Ετσι ακριβώς.Γιά να ικανοποιήσουν το διψασμένο γιά δράμα,δάκρυα και αίμα  μελλοθάνατον επιβατικόν κοινόν τού πλοίου που μιλούσε μέσω κινητών στους συγγενείς του "ίσως γιά τελευταία φορά".

 

Το ότι εκείνη την ώρα το πλήρωμα προσπαθούσε να αποκολλήση το πλοίο (και εν τέλει το πέτυχε) και δέν είχε χρόνο γιά ανακοινώσεις δέν το σκέφτηκε κανείς από τους "ναυαγούς"...... 

Link to comment
Share on other sites

Καλα χρονος για ανακοινωση υπηρχε. Δεν προσπαθουσανε ολοι να το ξεκολλησουν. Και βασικα καλο ειναι να πεις κατι του στυλ "εγινε αυτο και αυτο, δεν διατρεχουμε κανενα κινδυνο σε λιγο ξαναξεκιναμε"  παρα να μην πεις τιποτα

Αλλα απο αυτο μεχρι να λες οτι πηραμε ενα τελευταιο τηλεφωνο τους δικους μας ειναι μεγαλη αποσταση.

Link to comment
Share on other sites

Ε, αυτο έχει να κάνει με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα που έχει την υπερβολή στο αίμα του. Μονίμως, όποτε γίνεται κάτι, μα το πλοίο κοπανάει στην προβλήτα, μα χαλάει ο καταπέλτης, μα...βγάζει καπνό, μα προσαράζει ακούμε τον κόσμο να μιλάει για Σάμινα, και πριν από αυτό, για Τιτανικό :eek: για Ηράκλειον και διάφορα τέτοια. Και δεν ειναι τα πλοία το μόνο παράδειγμα...

 

Φυσικά εαν ισχύει ότι οι επιβάτες δεν είχαν ενημέρωση και ότι στα σωσίβια δεν αναβαν οι φανοί η εταιρεία φέρει την απόλυτη ευθύνη. Από κει και πέρα όμως σχετικά με το ότι το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του και αν έπρεπε να γινει αυτό, ο απλός επιβάτης όσο και αν έχει δικαίωμα να εκφράσει τη γνώμη του δεν μπορεί να εκφράζεται με τη σιγουριά του ρινοκερου γιατί κανείς δεν θα τον πάρει στα σοβαρά.

 

ΥΓ: και γράφει και greeklish, είχε και στο χωριό του... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Λυπαμαι που θα στο χαλασω vastravoud αλλα αλιμονο αν δεν μπορει να εκφερει γνωμη ο οποιοσδηποτε (γνωμη εκφερει απλως!)

 

Με συγχωρείς, ίσως δεν έγινα κατανοητός ή να μην εξέφρασα καλά αυτό που εννοούσα. Ασφαλώς και έχει δικαίωμα να εκφέρει γνώμη ο οποιοσδήποτε, για οτιδήποτε.

 

Απλώς για πράγματα που ΔΕΝ γνωρίζουμε, καλό είναι να κρατάμε μια πισινή.

Link to comment
Share on other sites

παντα είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ΄αλεύρι. Δικαιολογείται εν μέρει η γράφουσα διότι είναι πρόσφατη η κορεατική τραγωδία και λίγη σάλτσα ... νοστιμεύει το φαγητό.

Για τα σωσίβια θα κάνω την υπόθεση και μιας τρίτης εκδοχής. Αν κάποιοι νουνεχείς επιβάτες θεώρησαν άσκοπο να έχουν αναμένα τα λαμπάκια, ενόσω δεν υπήρχε ανάγκη εγκατάλειψης του πλοίου, ώστε να τα έχουν διαθέσιμα στην περίπτωση που τα χρειαστούν?

Πάντως ακόμη και η αμφιβολία είναι αρκετή για να προκληθεί έλεγχος.

Εκείνο το οποίο εμένα με ενόχλησε στην περιγραφή περισσότερο απ΄ότι τα υπόλοιπα -αν ισχύει- είναι ότι κάποια άτομα του πληρώματος "γελούσανε και κοροιδεύανε" αυτούς που εφόρεσαν τα σωσίβια. Θα έπρεπε αντιθέτως να προτρέψουν τους πάντες να τα φορέσουν -δεν κοστίζει τίποτα- έστω και αν το πλοίο δεν διέτρεχε κανέναν κίνδυνο (γιατί ποτέ κανείς δεν ζημιώθηκε από υπέρμετρη προσοχή)

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Ναί αλλά άλλο η λίγη σάλτσα στο φαϊ κι'άλλο το λίγο φαϊ στην σάλτσα (π.χ. τα τηλεφωνήματα "ίσως γιά τελευταία φορά" ενώ το βαπόρι ήταν στην επιφάνεια και δέν διέτρεχε κίνδυνο).

 

Γιά τα σωσίβια,άν μέν τα φωτάκια ανάβουν στην επαφή με το νερό τότε ούτε οι νουνεχείς επιβάτες θα μπορούσαν να τ'ανάψουν πάνω στο πλοίο εκτός άν τα έβρεχαν.Αν όμως ανάβουν χειροκίνητα,τότε μπράβο στους νουνεχείς επιβάτες που σκέφτηκαν σάν επαγγελματίες ναυτικοί και όχι σάν άσχετοι παραθεριστές.

 

Τέλος,τα άτομα τού πληρώματος που γελούσαν και κοροϊδεύαν τους επιβάτες που είχαν φορέσει τα σωσίβια,μάλλον η διοίκηση τής εταιρίας πρέπει να τους περάση από εντατική εκπαίδευση σε διαδικασίες εγκατάλειψης πλοίου γιατί φαίνεται δέν είναι καλοί μαθητές.Να υποθέσω μάλιστα ότι-εφ'όσον ισχύει ότι έγινε έτσι-τα άτομα αυτά ήταν απ'το ξενοδοχειακό (σερβιτόροι,μπάρμεν κλπ) που συνήθως δέν έχουν ναυτική εμπειρία;

Link to comment
Share on other sites

Δεν θέλω να πιστέψω ότι ήταν έτσι η κατάσταση, όμως μπορεί και να ήταν.

 

Η ΑΝΕΚ οφείλει να στείλει, λοιπόν, όλους αυτούς τους ασυνείδητους, από εκεί που ήρθαν. Δεν  χρωστά τίποτα ο κάθε ανυποψίαστος επιβάτης σε όλους αυτούς τους ανεγκέφαλους που εργάζονται στην εταιρεία. Ας μην μου επιτεθεί κανείς όι κατηγορώ του καημένους τους απλήρωτους κλπ, διότι θα πάρει την απάντηση που του αρμόζει!

 

Και το γράφω αυτό εγώ που, οι ιθύνοντες, ξέρουν πόσο ενδιαφερόμουν κάποτε για την ΑΝΕΚ.

Αν επί πλοιαρχίας Μ. Καυγαλάκη, Γ. Κολυδά ή Β. Πασχάλη, κάποιοι από το πλήρωμα του ΠΡΕΒΕΛΗΣ φερόταν έτσι στους τρομοκρατημένους (και με το δίκιο τους, λόγω ανύπαρκτης ενημέρωσης) επιβάτες, κάποιοι ξέρουμε πού θα είχαν βρεθεί όλοι όσοι δυσφημούν την εταιρεία...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Το οτι τα φώτα στα σωσίβια ανάβουν στην επαφη με το νερό ξερουμε κατι?

 

Είσαι βέβαιος ότι τα φώτα στα σωσίβια του Πρέβελης ανάβουν όταν έλθουν σε επαφή με το νερό ή απλώς υποθέτεις ότι είναι αυτού του τύπου?

 

Προσωπικά κάποιες φορές που ταξίδευα σε καμπίνα (όχι με το Πρέβελης) είχα τσεκάρει τα φωτάκια και άναβαν με περιστρεφόμενο διακόπτη. Και εάν δεν απατώμαι είχα πετύχει και κάποιο που δεν άναβε. Και μάλιστα είχα αναρωτηθεί τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος το ξεχάσει αναμμένο και αδειάσει η μπαταρία του...θα πρέπει το πλήρωμα μετά από κάθε ταξίδι να τα τσεκάρει? Αδύνατον φυσικά.

Link to comment
Share on other sites

Και στα FLYING CAT όταν γίνεται επίδειξη του τρόπου με τον οποίο φοριέται ένα σωσίβιο, το φωτάκι άναβε με περιστρεφόμενο διακόπτη. Τώρα αν ο ΠΡΕΒΕΛΗΣ έχει άλλου τύπου φωτάκια, δε ξέρω.

Link to comment
Share on other sites

Και στο βιντεο με τα σωστικα που προβαλει η Ανεκ στα καραβια της με περιστρεφομενο διακοπτη ειναι τα σωσιβια.Φανταζομαι οτι η καθε εταιρεια εχει τον ιδιο τυπο σε ολα τα πλοια της.Εκτος κι αν το Πρεβελης ειναι τοσο hi-tech. B)

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να μην είναι όλα του ίδιου τύπου αν χρειάστηκε να αντικατασταθούν η να συμπληρωθούν κάποια. Επίσης όλα τα Ε/Γ έχουν και διαφορετικούς τύπους για εύσωμους, παιδιά, νήπια κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Είσαι βέβαιος ότι τα φώτα στα σωσίβια του Πρέβελης ανάβουν όταν έλθουν σε επαφή με το νερό ή απλώς υποθέτεις ότι είναι αυτού του τύπου?

 

Προσωπικά κάποιες φορές που ταξίδευα σε καμπίνα (όχι με το Πρέβελης) είχα τσεκάρει τα φωτάκια και άναβαν με περιστρεφόμενο διακόπτη. Και εάν δεν απατώμαι είχα πετύχει και κάποιο που δεν άναβε. Και μάλιστα είχα αναρωτηθεί τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος το ξεχάσει αναμμένο και αδειάσει η μπαταρία του...θα πρέπει το πλήρωμα μετά από κάθε ταξίδι να τα τσεκάρει? Αδύνατον φυσικά.

Συγνωμη κυριοι καπετανιος σε ποντοπορα (VLCC )ειμαι και τα δικα μας σωσιβια αναβουν στην επαφη με το νερο!!!Για το Πρεβελης δεν γνωριζω και για αυτο ρωταω. Ευχαριστω

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά να μην σχολιάσω το γεγονός οτι πολλοί πειράζουν τα σωστικά μέσα απο περιέργεια για να δουν αν δουλεύουν και στην χειρότερη αφαιρούν σφυρίχτρες και λαμπάκια.

Ο έλεγχος των σωστικών γίνεται απο τον safety officer  και τον assistant safety officer, καθως και απο την αρμοδια αρχή.

Η δικιά μας υποχρέωση ειναι να παρακολουθησουμε το βιντεο παρουσίασης των σωστικών μεσων , να ξέρουμε που θα βρούμε σωσίβια η το κουμπί ενεργοποιησης για φωτιά και που θα συγκεντρωθουμε σε έκτακτη ανάγκη.

Αν κάνουμε αυτα τοτε βοηθαμε πολυ το πλήρωμα να κανει τα καθηκοντα του και αυτο με την σειρα του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Περισσότερες πληροφορίες για το περιστατικό από την ΕΛΥΔΝΑ

 

Την 03 Μαΐου 2014 και περί ώρα 03:00 το Ε/Γ –Ο/Γ ΠΡΕΒΕΛΗΣ, με 70 άτομα πλήρωμα, 190 επιβάτες, 32 Φ/Γ οχήματα, 2 λεωφορεία, 19 ΙΧΕ οχήματα και 6 Δίκυκλα έπλεε στην θαλάσσια περιοχή νότια της Ν. Θηρασιάς προερχόμενο από Μήλο και με προορισμό τον λιμένα του Αθηνιού της νήσου Θήρας. Για την προσέγγιση στον λιμένα του Αθηνιού, το σχέδιο ταξιδίου προέβλεπε πλου νότια της νήσου Άσπρο (Ασπρονήσι) το οποίο βρίσκεται μεταξύ της Άκρας Ακρωτήρι και της Άκρας Τρυπητή των νήσων Θήρας και Θηρασιάς αντίστοιχα.

Ο Πλοίαρχος βρισκόταν στη γέφυρα και το πλήρωμα του πλοίου προετοιμαζόταν για τον κατάπλου στον λιμένα. Στο πλαίσιο αυτό το προσωπικό μηχανής έθετε σε λειτουργία επιπλέον ηλεκτρογεννήτριες, διαδικασία η οποία τηρείται κατά την προσέγγιση σε λιμένες για λόγους ασφάλειας και ειδικότερα για την εξασφάλιση παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και την απρόσκοπτη λειτουργία των μηχανών και βοηθητικών μηχανημάτων του πλοίου.

Περί ώρα 03:10 κατά τη διαδικασία σύνδεσης της Νο 1 ηλεκτρογεννήτριας στο δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ενώ τρεις από τις υπόλοιπες ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου βρίσκονταν ήδη σε λειτουργία και συνδεδεμένες στο δίκτυο, παρουσιάστηκε απώλεια της ηλεκτρικής ισχύος με αποτέλεσμα να διακοπεί η λειτουργία των κύριων μηχανών και το πλοίο να τεθεί σε ακυβερνησία. Λόγω των νοτιοανατολικών ανέμων που επικρατούσαν τη στιγμή εκείνη, το πλοίο ευρισκόμενο σε κατάσταση ακυβερνησίας παρασείρετο προς τη νήσο Άσπρο με συνεχώς μειούμενη ταχύτητα. Με εντολή πλοιάρχου το πλήρωμα που βρισκόταν στην πλώρη του πλοίου απελευθέρωσε και τις δύο άγκυρες. Μετά από μικρό χρονικό διάστημα το πλοίο προσάραξε με την πλώρη σε αβαθή στη νήσο Άσπρο. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...