Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη πλοίου μεταφοράς container Yusuf Cepnioglu στη Μύκονο


Recommended Posts

Σύμφωνα με τη zougla, τουρκικό πλοίο μεταφοράς container προσάραξε το πρωί στη Μύκονο.

 

Τούρκικο container προσάραξε στη Μύκονο

Ένα τούρκικο πλοίο μεταφοράς container  με 14 άτομα πλήρωμα, προσάραξε πριν λίγη ώρα στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Μυκόνου. Δύο περιπολικά σκάφη σπεύδουν στην περιοχή.

zougla.gr

 

Στο ais διακρίνεται το Yusuf Cepnioglu στα βράχια. Είχε ξεκινήσει από τη Σμύρνη χθες, με αναγραφόμενο προορισμό τη Μπιζέρτα της Τυνησίας, και η προσάραξη φαίνεται να έγινε λίγο μετά τις 05:30, μάλλον με πλήρη ταχύτητα (12 knots). Ας ελπίσουμε να είναι μόνο με την πλώρη η πρόσκρουση, και να μην έχει ακουμπήσει το πλοίο και στα βράχια δεξιά.

Στην περιοχή βρίσκεται το Ulusoy 15, ενώ στο Σούνιο κατεβαίνει το ρ/κ Αιγαίον Πέλαγος. 

 

post-1827-0-22564100-1394266757_thumb.jp

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Υπνε που παιρνεις τα παιδια.... Αδικαιολογητο να περναει τοσο κοντα, ακριβως για το λογο οτι κατι μπορει να παει στραβα καποια στιγμη.

 

Τα τελευταια νεα λενε για εκκενωση του πλοιου και για μηχανοστασιο γεματο νερα.

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Δείτε κ αυτο!

 

Απ' ό,τι φαίνεται στις νέες φωτό που ανέβηκαν στο άρθρο, το πλοίο έχει μισοβυθισθεί, κάποια κοντέινερς έχουν πέσει στη θάλασσα και άρχισαν να διαλύονται, ενώ είναι εμφανής και η ρύπανση που προκλήθηκε στην θάλασσα και στη στεριά. Έχει πολύ δρόμο η υπόθεση ακόμη, μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση και να απομακρυνθεί το πλοίο

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε την ανακοίνωση του Υπουργείου:

 

Προσάραξη του M/V“YUSUFCEPNIOGLU”, σημαίας Τουρκίας, με δεκατέσσερα (14) μέλη πληρώματος, σημειώθηκε πρώτες πρωινές ώρες σήμερα σε βραχώδη περιοχή στις βόρειες ακτές νήσου Μυκόνου. Το πλοίο είναι έμφορτο με διακόσια τέσσερα (204) εμπορευματοκιβώτια και είχε αποπλεύσει από Σμύρνη Τουρκίας με προορισμό το λιμάνι BISERTE Τυνησίας.

 

Άμεσα, υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), δόθηκε εντολή να σπεύσουν στην περιοχή Ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, πλωτό περιπολικό και ναυαγοσωστικό Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και υπηρεσιακό όχημα Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. για παροχή συνδρομής.

 

Ο Πλοίαρχος του “YUSUF CEPNIOGLU”, σε επικοινωνία που είχε με το ΕΚΣΕΔ, δήλωσε ότι το πλοίο παρουσιάζει μικρή κλίση και ρήγμα στο πρωραίο στεγανό σύγκρουσης / δεξαμενή έρματος, με αποτέλεσμα να προκληθεί εισροή υδάτων.

 

Αργότερα, ο Πλοίαρχος δήλωσε εγκατάλειψη του πλοίου από μέλη του πληρώματος, λόγω αύξησης της κλίσης και της επιδεινούμενης εισροής υδάτων, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή (βόρειοι άνεμοι 6 Bf).

Έντεκα (11) από τα δεκατέσσερα (14)  μέλη του πληρώματος διεσώθησαν από ναυαγοσωστικό Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και ένα (01) ακόμη μέλος πληρώματος από ιδιωτικό μέσο που συνέδραμε, υπό το συντονισμό του ναυαγοσωστικού Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Άπαντες οι διασωθέντες  μεταφέρθηκαν στο λιμένα Μυκόνου για την παροχή πρώτων βοηθειών (λόγω συμπτωμάτων υποθερμίας).

 

Οι εναπομείναντες δύο (02), Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος, αρχικά παρέμειναν επί του πλοίου, με δική τους πρωτοβουλία, αναμένοντας οδηγίες της εταιρείας του πλοίου, αρνούμενοι να το εγκαταλείψουν, παρά τις επανειλημμένες κλήσεις του Ελικοπτέρου Super Pumaτης Πολεμικής Αεροπορίας που ευρίσκετο στο σημείο. Ενώ το ελικόπτερο Super Puma είχε αποχωρήσει από το σημείο, παραμένοντας σε ετοιμότητα στη Μύκονο, επιδεινώθηκε  απότομα η κατάσταση του πλοίου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των δύο ναυτικών. Τελικώς, Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος, παρελήφθησαν από Ελικόπτερο του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού που συνέδραμε στην επιχείρηση.

 

Στην περιοχή του συμβάντος έχει παρατηρηθεί ρύπανση, περιορισμένης μέχρι στιγμής έκτασης, δεδομένου ότι το πλοίο φέρει ποσότητες καυσίμων κίνησης, diesel και λιπαντικών.

Στο σημείο παραμένουν ναυαγοσωστικό Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και ένα ιδιωτικό ρυμουλκό για παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης του πλοίου και της προκληθείσας ρύπανσης.

Από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Α.Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. έχει ενεργοποιηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης, ενώ παράλληλα στη Μύκονο μεταβαίνει εξειδικευμένο κλιμάκιο της ανωτέρω αρμόδιας Διεύθυνσης.

 

Ταυτόχρονα, η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποστέλλει ομάδα διερευνητών για τη διεξαγωγή τεχνικής διερεύνησης επί του ανωτέρω ναυτικού ατυχήματος, στο πλαίσιο  του Ν. 4033/2011 (ΦΕΚ Α΄ 264).

Εξελίξεις για το περιστατικό, θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

hcg.gr

 

 

 

Σταθεροποίηση Νηρέα μου φαίνεται ότι θα επέλθει με το κόψιμο  του πλοίου στα δυο. Το σημείο που προσάραξε το πλοίο είναι κάκιστο από πλευράς ανέμων, τόσο που ούτε ρυμουλκο δεν μπορεί να πλησιάσει (όχι ότι μπορεί να κάνει κατι στην παρούσα φάση). Για παράδειγμα ο Ποσειδώνας δίνει μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη 13/03 για την περιοχή ανέμους κατ'ελάχιστον 5 μποφώρ, με συνηθέστερα τα 7 και 8.

Λογικά χρειαζόμαστε γερανούς και μπάριζες για μεταφόρτωση και μεταφορά των container, κάτι που νομίζω ότι θέλει καλό καιρό για να γίνει.

 

Το καλό της υπόθεσης είναι ότι φυσάει βοριάς και εγκλωβίζει τα απορρίματα στις εκεί στεριές και δεν διασπείρονται προς το Αιγαίο, γιατί αλλιώς μας βλέπω το καλοκαίρι να κάνουμε μαζώξεις για ανταλλαγές παπουτσιών κλπ ευρημάτων.

 

Με λίγα λόγια, έχουμε πλέον ένα rena στα νερά μας.

 

ΥΓ. Μου κάνει εντύπωση ότι όντας προσαραγμένοι, ανέβασαν τη σημαία του πλοίου και την Ελληνική στον ιστό.

 

Και ένα βιντεάκι από τη διάσωση και περίθαλψη των δυο τούρκων από το USS Bataan (LHD-5) 

 

Link to comment
Share on other sites

Σχεδον αδυνατη θεωρειται απο τους ειδικους του λιμενικου η αποκκοληση του πλοιου ενω αυτο εξακολουθει ωρα με την ωρα να βυθιζεται..

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Συνέχεια Ενημέρωσης για την Προσάραξη M/V “YUSUF CEPNIOGLU”, σημαίας Τουρκίας, στις βόρειες ακτές Μυκόνου

Αναφορικά με την προσάραξη του M/V “YUSUFCEPNIOGLU”, σημαίας Τουρκίας, που σημειώθηκε πρώτες πρωινές ώρες χθες, 08.03.14, γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:

Η κατάσταση του πλοίου παραμένει χωρίς σημαντική μεταβολή και μέχρι στιγμής παρατηρείται περιορισμένης έκτασης ρύπανση, εγκλωβισμένη μεταξύ του πλοίου και της βραχώδους ακτής. Λόγω των ισχυρών ανέμων, μικρός αριθμός εμπορευματοκιβωτίων έχει αποσπαστεί από το φορτίο του πλοίου, τα οποία επιπλέουν, επίσης, μεταξύ πλοίου και βραχώδους ακτής.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει ήδη αναθέσει τις ενέργειες ναυαγιαίρεσης και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος σε εξειδικευμένη εταιρεία, πλωτά μέσα της οποίας με κατάλληλο εξοπλισμό, έχουν ήδη από χθες καταπλεύσει στην περιοχή.

Κλιμάκιο εξειδικευμένων για θέματα προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. βρίσκεται ήδη στη Μύκονο, προκειμένου να συνδράμει το έργο της οικείας Λιμενικής Αρχής στη διαχείριση του συμβάντος. Παράλληλα, η Λιμενική Αρχή Μυκόνου, που διενεργεί την προανάκριση, έχει ενισχυθεί με μέσα και υλικά απορρύπανσης για την περίπτωση που απαιτηθεί η χρήση τους.

Επισημαίνεται ότι στην περιοχή επικρατούν άνεμοι εντάσεως 7-8bf, ενώ εξελίξεις θα δοθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Πηγη: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Έτσι, δεν έχει καταφέρει άνθρωπος να πλησιάσει στο πλοίο και όλα πάνε καλά.

 

 

  μικρός αριθμός εμπορευματοκιβωτίων

Ο οποίος μπορεί να είναι καμμιά 50αριά...

 

Οι γείτονες αναφέρουν σαν ανεπιβεβαίωτη πληροφορία ότι καποιος φάρος δεν λειτουργούσε σωστά, αλλά και πάλι δεν νομίζω να είναι λόγος για να βγει στη στεριά ολόκληρο βαπόρι.

 

Επίσης δεν έχει τόσο σημασία, αλλά από φωτογραφίες φαίνεται να έχουν καταφέρει να ρίξουν τη δεξιά άγκυρα.

Link to comment
Share on other sites

Και με δεδομένες τίς καιρικές συνθήκες,δηλαδή το οχτάρι και τον κυματισμό,σύν ότι "12 μιλάκια δρόμος" δέν είναι και καμμιά αστρονομική ταχύτητα,σύν ότι "πρώτες πρωινές ώρες" δέν είναι και από απόψεως ανθρώπινης φυσιολογίας (circadian rythms και τα λοιπά,που λέει και ο Τσέχωφ) οι πιό κατάλληλες γιά τέτοιες δουλειές που απαιτούν υψηλό βαθμό πνευματικής εγρήγορσης,δέν νομίζω ότι ήταν έκπληξη αυτή η προσάραξη.... 

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

 

Σίγουρα ήταν έκπληξη. Να πέφτεις για ύπνο στην γέφυρα και να ξυπνάς σε παραλία της Μυκόνου. Ε είναι κάπως  :unsure:

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Άρχισαν ήδη να εμφανίζονται και σε άλλες παραλίες αντικείμενα από το ναυάγιο, ενώ δειλά δειλά έκαναν και την εμφάνισή τους οι πρώτοι πιτσικόμηδες

 

ΥΓ Ακόμα και εάν δεχθούμε ότι δεν λειτουργούσε καλά κάποιος φάρος, αυτό αποτελεί σοβαρή δικαιολογία στην εποχή των ραντάρ και των δορυφορικών συστημάτων?

Link to comment
Share on other sites

Αμα φταιει ο φαρος που δε μπορουμε να κεντραρουμε ενα στενο 5 μιλιων....

 

Αυτο ακριβως ρωταω και γω παραπανω. Εχεις Ρανταρ, πιθανοτατα εχεις ενα Ecdis, GPS, χαρτες. Δε μπορει ολα μαζι να δειχνουν λαθος η να μη δουλευουν. Ενα απο αυτα να δουλευει περνας απο το "στενο" πολυ ανετα.

Αυτο που μου κανει εντυπωση παντως ειναι και το ατιμο το Bridge Watch Alarm... Το οποιο μπηκε στα βαπορια για να μην κοιμαται η βαρδια. Βεβαια ειτε αυτο ενεργοποιειται με κωδικο ειτε με κλειδι ειναι πολυ ευκολο να το βγαλει καποιος εκτος...

Link to comment
Share on other sites

Διεθνή τα ύδατα που έγινε το ατύχημα, λένε τώρα τα καρντάσια 

 

http://www.onalert.gr/stories/diethni-ydata-stin-mykono-vlepoun-oi-tourkoi

 

Και κοιμούνται στην βάρδια και τα 5 νμ τα είδανε στενό, τώρα μετράνε λάθος και τις αποστάσεις 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSe2ZQJHvkHc7LS11OD0XwCi4TI8vUzvuMqwSAg5RMGnkVh9CEY

 

Με το μάτι που το βλέπω, η απόσταση από την στεριά πρέπει να είναι λίγο μικρότερη από τα 6 νμ?  :P

Link to comment
Share on other sites

Είναι τρελός παπάντζας ο Καρβουνόπουλος αλλά το γράψαν και αλλού, έβαλα λινκ από αυτό γιατί ήταν το τελευταίο για να μην ψάχνω (τεμπελιό δηλαδή  :P )

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Συνέχεια ενημέρωσης σχετικά με την προσάραξη του M/V “YUSUFCEPNIOGLU” από το ΥΕΝ

 

Αναφορικά με την προσάραξη του M/V “YUSUFCEPNIOGLU”, σημαίας Τουρκίας, που σημειώθηκε πρώτες πρωινές ώρες της 08.03.14, γίνεται γνωστό ότι, τα υλικά εκ του φορτίου του πλοίου (κυρίως πλαστικά υλικά συσκευασίας) που έχουν εκβρασθεί στην ακτή, περισυλλέγονται από συνεργεία, παρουσία κλιμακίου της αρμόδιας Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, καθώς και προσωπικού της Λιμενικής Αρχής Μυκόνου.

Εξελίξεις θα δοθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα φαίνεται να είναι η πρώτη μέρα που πλησίασαν το πλοίο ρυμουλκά κλπ απορρυπαντικά σκάφη, μια βδομάδα μετά το ατύχημα. Ας ελπίσουμε να μπορέσουν τουλάχιστον να κάνουν απάντληση καυσίμων (αν έχει μείνει κάτι), και να βοηθήσει ο καιρός για τη μεταφόρτωση των υπόλοιπων εμπορευματοκιβωτίων.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...