Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Tο μεγαλύτερο φέρρι στον κόσμο, που θα κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται στα ναυπηγεία STX στο (Saint Nazaire)

Tο μεγαλύτερο φέρρι στον κόσμο, που θα κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται στα ναυπηγεία STX στο Σέν Ναζέρ (Saint Nazaire) της Γαλλίας, αποτελώντας στην ουσία ένα μεγάλο πείραμα που μπορεί να αλλάξει την ροή της ναυτιλίας.

 

Η παραγγελία για τη ναυπήγηση του μήκους 210 μέτρων πλοίου έχει δοθεί από την Brittany Ferries απ’ όπου έχει ανακοινωθεί ότι το πλοίο θα κατασκευαστεί από ελαφριά συνθετικά υλικά και κόλλες υψηλής αντοχής. Θα διαθέτει ένα προηγμένου σχεδιασμό κύτους και θα έχει ικανότητα να φιλοξενήσει 2.400 επιβάτες, 650 αυτοκίνητα και 40 φορτηγά ενώ θα αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων.

Όπως έχει γίνει γνωστό το πλοίο θα ενσωματώσει κινητήρες διπλού καυσίμου και υψηλής απόδοσης σύστημα ηλεκτροκίνησης, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 15 έως 20%, σε σύγκριση με τα υφιστάμενα δρομολόγια πλοίων και σχεδόν θα εξαλειφθούν οι εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (NOX) και του οξείδιου του θείου (SOX ).

Το γαλλικό ναυπηγείο, το οποίο ανήκει, από το 2008, κατά 66,6% στην STX Europe, θυγατρική της νοτιοκορεάτικης Aker Yards ASA (η εταιρεία ελέγχει 15 ναυπηγεία σε διάφορα κράτη, όπως η Ρουμανία, η Φινλανδία, η Νορβηγία κ.α.) ενώ το 33,4% ελέγχεται από το Γαλλικό κράτος, είναι ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στον κόσμο και έχει κατασκευάσει το περίφημο κρουαζιερόπλοιο Queen Mary 2.

Η κατασκευή του πρωτοποριακού σκάφους ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2011 και το έργο αποτελεί μέρος του προγράμματος Ecorizon STX της Γαλλίας, με το οποίο η εταιρεία στοχεύει να αναπτύξει διάφορες «πράσινες ιδέες» της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Ο πρόεδρος της Brittany Ferries Jean - Marc Roue λέει ότι με την έναρξη της ισχύος από την 1η Ιανουαρίου 2015 των νέων ορίων MARPOL στα βαρέα καύσιμα το νέο πλοίο θα πρέπει να έχει παραδοθεί μέσα στο 2017.

Το πλοίο θα διαθέτει το σύστημα Pegasis (είναι αρχικά λέξεων, που σημαίνουν (Εξοικονόμηση ενέργειας Gas Καινοτομία Πλοίου) του ναυπηγείου του Saint- Nazaire, που είναι ένα σύστημα πρόωσης με φυσικό αέριο, το οποίο αναπτύχθηκε από την STX France για τα επιβατηγά πλοία.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι το πρώτο μεγάλο επιβατηγό πλοίο στο κόσμο, που κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι το «Viking Grace», που κάνει δρομολόγια στην Φινλανδία ανήκει στην φινλανδική εταιρεία Viking Line και κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία STX Europe στην Φινλανδία.

Η παραγγελία του πλοίου τοποθετήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2010 και έκανε το παρθενικό του ταξίδι στις 15 Ιανουαρίου 2013. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 240 εκατομμύρια ευρώ.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι το καθαρότερό ορυκτό καύσιμο, που διατίθεται σήμερα και παρέχει σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα. Με τη χρήση του φυσικού αερίου οι επικίνδυνες εκπομπές μειώνονται στο ελάχιστο. Οι εκπομπές αζώτου και των σωματιδίων μειώνονται κατά 85% και των αερίων του θερμοκηπίου κατά 15%. Οι εκπομπές θείου είναι σχεδόν μηδενικές.

Το πλοίο έχει υδροδυναμικά βελτιστοποιημένο σχήμα της γάστρας και άκρως αποτελεσματικό μηχανισμό πρόωσης, το οποίο εξοικονομεί ενέργεια. Εχει την δυνατότητα φιλοξενίας 2.800 επιβατών σε 880 καμπίνες

Πηγη: PORTNET

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δικαστήριο της Νοτίου Κορέας έκανε δεκτή την προσφορά της Ιταλικής ναυπηγικής βιομηχανίας Fincantieri ως προτιμητέου πλειοδότη για την αγορά των ναυπηγείων STX France τα οποία κατά 33% ανήκουν στο Γαλλικό Δημόσιο. Τα ναυπηγεία Fincantieri θα αποκτήσουν τις μετοχές του STX Group και θα ενδυναμώσουν περισσότερο τη θέση τους στη διεθνή ναυπηγική βιομηχανία κρουαζιερόπλοιων «βάζοντας πόδι» και στη Γαλλική ναυπηγική βιομηχανία. Η πώληση των STX France, που εξειδικεύονται στη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων και πολεμικών πλοίων και είναι κερδοφόρα, είναι μέρος της πώλησης τμημάτων του Κορεατικού Ομίλου STX που παρουσιάζει προβλήματα. Το τίμημα που κατέβαλαν τα Ιταλικά ναυπηγεία δεν έγινε γνωστό εκτιμάται ωστόσο ότι είναι κοντά στα 100 εκατ. δολ. Η Γαλλία διατηρεί το 33% στα STX France. Στα ναυπηγεία της STX France υπάρχουν παραγγελίες για 11 κρουαζιερόπλοια. Ενώ στα ναυπηγεία της Fincantieri υπάρχουν παραγγελίες για 27 κρουαζιερόπλοια.

Πηγη: The Seanation

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν ειναι ακομη Fincantieri. Η Γαλλικη κυβερνηση (και πολλοι αλλοι μεσα στη Γαλλια) αντιδρα. 

Παιζουν σεναρια να μπει το Γαλλικο Δημοσιο ως μετοχος μειοψηφιας.

Quote

Η ιταλική επιχείρηση Fincantieri της Τεργέστης είναι η μόνη, η οποία κατέθεσε προσφορά για των έλεγχο των ναυπηγείων που στο παρελθόν ανήκαν σε επιχείρηση της Νότιας Κορέας, η οποία έχει πτωχεύσει.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν όμως δεν συμφωνεί. Με εκστρατεία που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, θέλει να μείνουν τα ναυπηγεία αυτά σε γαλλικά χέρια. Στην αρχή, έγινε λόγος για εθνικοποίησή τους, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Τώρα, με δηλώσεις του στην εφημερίδα Κορριέρε Ντέλλα Σέρα, o γάλλος υπουργός οικονομικών, Λε Μερ, αλλάζει εν μέρει στάση. Προτείνει να δοθεί στους ιταλούς το 50% των μετοχών, το 33% στο γαλλικό δημόσιο, το 14% σε γαλλική επιχείρηση και το 2% στους εργαζόμενους.

Η Ρώμη δεν δέχεται την πρόταση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Πάολο Τζεντιλόνι, τονίζει: «είναι ακατανόητο για ποιο λόγο η Νότια Κορέα μπορούσε να κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών και η Ιταλία όχι». Μένει να δούμε αν θα προκύψει λύση από την σημερινή συνάντηση του Λε Μερ με τον Ιταλό ομόλογό του Πιέρ Κάρλο Πάντοαν και με τον υπουργό οικονομικής ανάπτυξης Κάρλο Καλέντα. Πολλοί σχολιαστές υπογραμμίζουν ότι είναι πιο ρεαλιστικό να προβλέψει κανείς ότι μπορεί να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός τις επόμενες εβδομάδες πριν το Φθινόπωρο.[...]

Ο γαλλικός προστατευτισμός προβληματίζει την Ιταλία και όχι μόνο, σε μια εποχή κατά την οποία όλοι στη θεωρία, υπερασπίζουν τις ελεύθερες και αποδοτικές επενδύσεις, με μόνο γνώμονα την οικονομική ασφάλεια και αποδοτικότητα.

Πηγή: http://www.skai.gr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ισχύει, τους τα γύρισε ο Μακρόν. Να δούμε πού θα καταλήξει η υπόθεση.

Πάντως σε περίπτωση που η Fincantieri καταφέρει να πάρει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών θα ενισχύσει σε τεράστιο βαθμό την θέση της ως εξειδικευμένος (μεταξύ άλλων) στα κρουαζιερόπλοια όμιλος ναυπηγείων. Αυτή την στιγμή στο ναυπηγείο χτίζεται το τελευταίο πλοίο της Oasis Class της Royal Caribbean, πριν λίγο καιρό παραδόθηκε το MSC Meraviglia ενώ η MSC έχει ήδη υπογράψει συμφωνία για την ναυπήγηση όχι μόνο των επόμενων της Meraviglia Class αλλά και της μεγαλύτερης Meraviglia Plus Class. Κοινώς, από δουλειά το ναυπηγείο πάει πολύ καλά.
 

Από την άλλη ακούγεται ότι ένας από τους λόγους που η γαλλική κυβέρνηση δεν θέλει να καταλήξει το ναυπηγείο στους Ιταλούς είναι ότι πρόκειται για το μοναδικό με την δυνατότητα να κατασκευάσει μεγάλα πολεμικά πλοία για το πολεμικό ναυτικό.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×