Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του Flying Dolphin XVII στα Τσελεβίνια


Recommended Posts

To FD XVII της HSW προσάραξε πριν λίγο στα Τσελεβίνια!!

Από πληροφορίες που δεν έχω επιβεβαιώσει ακόμα, υπέστη μηχανική βλάβη. Το αναφέρω με επιφύλαξη

 

Edit: Παραμένει στη νησίδα Σκυλλί από ότι βλέπω στο AIS.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Κουτσά στραβά (3-4 knots) το σκάφος φαίνεται να κινείται (λογικά) προς Πόρο, ενώ δύο δεξαμενόπλοια και ένα φορτηγό που άλλαξαν τις πορείες τους, συνεχίζουν για τους προορισμούς τους. Αυτή την ώρα φαίνεται και το ρκ Παντάνασσα ανατολικά της Αίγινας να σπεύδει προς βοήθεια. 

Link to comment
Share on other sites

Και η επίσημη ανακοίνωση του λιμενικού:

 

 

Ενημερώθηκαν, απογευματινές ώρες χθες, οι Λιμενικές Αρχές Ύδρας και Πόρου, ότι το Ε/Γ-Υ/Γ «F/DXVII» Ν.Π. 11483 προσάραξε σε αβαθή στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ ν. Σκυλί και ν. Σπαθί (βραχονησίδες Τσελεβίνια).

Το ανωτέρω πλοίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Πόρτο Χέλι για Σπέτσες – Ερμιόνη – Ύδρα – Πόρο – Πειραιά με 29 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος.

Άμεσα στην περιοχή έσπευσαν το Ε/Γ – Τ/Ρ «ΧΡΗΣΤΟΣ» Ν.Υ. 190 με επιβαίνοντες προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Ύδρας, η Λάντζα «ΤΖΩΝ ΝΑΚΗΣ» Ν.Π. 22 και η Λάντζα «ΛΙΑΚΟΣ» Ν.Π. 21 με επιβαίνοντες προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Πόρου καθώς και το Επαγγελματικό Α/Κ σκάφος «ΣΙΝΤΥ» Σ.Π. 109.

Με το που έφτασαν στο σημείο το «ΧΡΗΣΤΟΣ» και το «ΤΖΩΝ ΝΑΚΗΣ»  επιβίβασαν τους έντεκα (11) και δεκαοχτώ (18) επιβάτες του «F/DXVII» αντίστοιχα και τους μετέφεραν στο λιμάνι του Γαλατά όπου αποβιβάστηκαν με ασφάλεια, ενώ στη συνέχεια οι 27 από αυτούς επιβιβάστηκαν σε πούλμαν με μέριμνα της εταιρείας με τελικό προορισμό τον Πειραιά. 

Το Ε/Γ-Υ/Γ «F/DXVII» αποκολλήθηκε και κατέπλευσε με ιδίες δυνάμεις συνοδεία πλωτού περιπολικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και της Ε/Γ – Λάντζας «ΛΙΑΚΟΣ» Ν.Π. 21 στο λιμάνι του Πόρου.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμόςκαι δεν διαπιστώθηκε εισροή υδάτων στο πλοίο καθώς και θαλάσσια ρύπανση, ενώ από το Λιμεναρχείο Πόρου που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του«F/DXVII» μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης σχετικού βεβαιωτικού από τον παρακολουθόντα το πλοίο νηογνώμονα.

πηγή

Link to comment
Share on other sites

Από όσο έμαθα, η HSW σε πρώτη φάση σχεδιάζει να επισκευάσει το ΧVII για να μπει στον Αργοσαρωνικό άμεσα, αφού το κόστος λειτουργίας του FC4 είναι τεράστιο. Οπότε πρέπει να είναι επισκευάσιμο.
Και βέβαια επιταχύνουν την προετοιμασία του ΧΧΙΙΙ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Περισσότερες πληροφορίες για το περιστατικό από την ΕΛΥΔΝΑ

 

Την 18η Δεκεμβρίου 2013 στις 14:27 το «Flying Dolphin XVII», με εξαμελές πλήρωμα και 53 επιβάτες, απέπλευσε από τον λιμένα Πειραιά με προορισμό το λιμένα Πορτοχελίου και ενδιάμεσους λιμένες κατάπλου τον Πόρο, την Ύδρα και τις Σπέτσες. Ο προγραμματισμένος κυκλικός πλους πραγματοποιείτο σύμφωνα με το υπ ́ αριθμ ́ 18 σχέδι- ο ταξιδίου του πλοίου. Στις 17:04, το υδροπτέρυγο κατέπλευσε στο λιμένα Πορτοχελίου και μετά από σύντομη παραμονή και την επιβίβαση επιβατών, την 17:06 απέπλευσε για την ολοκλήρωση του προγραμματισμένου ταξιδί- ου του με τελικό λιμένα προορισμού τον Πειραιά.

Την 17:18 το «Flying Dolphin XVII» κατέπλευσε στον λιμένα Σπετσών και απέπλευσε άμεσα για τον λιμένα Ερμιόνης στον οποίο κατέπλευσε την 17:43 με άμεσο απόπλου. Την 18:11 κατέπλευσε στον λιμένα της Ύδρας και μετά την αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών την 18:16 αναχώρησε προς τον λιμένα του Πόρου, με 29 συνολικά επιβάτες. Μετά τον απόπλου από τον λιμένα της Ύδρας το «Flying Dolphin XVII» έπλεε με ταχύτητα περίπου 25 κόμβων και σύμφωνα με το σχέδιο ταξιδίου του ακολούθησε πορεία ΒΒΑ προς το στενό των ν. Τσελεβινιών, το οποίο σχηματί- ζεται από τις Νησίδες Σκυλί (βόρεια) και Σπάθι (νότια), με σκοπό τον διάπλου του περάσματος ώστε ακολούθως να κατευθυνθεί προς την νότια είσοδο του διαύλου του Πόρου.

Την 18:50 περίπου και ενώ το «Flying Dolphin XVII» προσέγγιζε το στενό πέρασμα των ν. Τσελεβινιών αλλάζοντας σταδιακά την πορεία του προς τα αριστερά, ο Πλοίαρχος, λόγω των καιρικών συνθηκών οι οποίες επικρατούσαν στην θαλάσσια περιοχή του Στενού της Ύδρας (άνεμοι ΒΑ 4-5 bfrs, τοπικά 6 bfrs), μείωσε την ταχύτητα του πλοίου ώστε να διαπλεύσει το πέρασμα των Τσελεβινιών με συμβατική ταχύτητα και πλήρες εκτόπισμα. Ωστόσο κατά την διαδικασία μείωσης της ταχύτητας του πλοίου και της αλλαγής της πλεύσης του σε συμβατικής και ενώ το υδρο- πτέρυγο έπλεε πλησίον των ν. Τσελεβινιών, βρέθηκε εκτός πορείας με αποτέλεσμα να προσαράξει σε αβαθή στις νότιες ακτές της Νησίδας Σκυλί. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...