Jump to content
Shipfriends

Ελληνική Κρουαζιέρα - Προοπτικές & Προβλήματα


Recommended Posts

Αύξηση 3,34% παρουσίασαν το 2013 έναντι του 2012 στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας τα 42 λιμάνια υποδοχής κρουαζιερόπλοιων.

 

Αύξηση 3,34% παρουσίασε το 2013 έναντι του 2012 η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στα 42 λιμάνια υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με τον πίνακα στοιχείων της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).
Όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία των Οργανισμών Λιμένων, των Δημοτικών και Περιφερειακών Ταμείων και των Λιμεναρχείων, στα 42 λιμάνια κρουαζιέρας διακινήθηκαν 5.661.867 επιβάτες με 4.288 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 5.478.620 επιβάτες και 4.753 κρουαζιερόπλοια του 2012.

Από τα αναλυτικά στοιχεία προκύπτουν ότι:
1. Παρότι τα πλοία ήταν λιγότερα οι επιβάτες ήταν περισσότεροι. Αυτό κυρίως συνέβη λόγω της αντικατάστασης από τις εταιρίες κρουαζιέρας των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων με μεγαλύτερα και νέας γενιάς πλοία, άνω 300 μ. μήκους.
2. Τα στοιχεία διαφέρουν από τα λογιστικά στοιχεία καταμέτρησης στα λιμάνια, παρουσιάζοντας μόνο τις αφίξεις, χωρίς τις αναχωρήσεις, με εξαίρεση το homeporting, βάσει και του συστήματος υπολογισμού της MedCruise.
3. Τα σκήπτρα και με μεγάλη διαφορά κατέχει όπως και τα προηγούμενα χρόνια ο Πειραιάς με 1.302.581 επιβάτες ή άνοδο 7.83% στις αφίξεις και 11,10% στις αφιξοαναχωρήσεις, αύξηση δηλαδή πολύ μεγαλύτερη του μέσου όρου.
4. Διαπιστώνεται μια στροφή εταιριών κρουαζιέρας σε νέους προορισμούς όπως το Γύθειο (αύξηση 520%), η Ζάκυνθος (αύξηση 506%), η Θεσσαλονίκη (αύξηση 82%), η Κως (αύξηση 57%), η Μυτιλήνη (αύξηση 42%), ο Βόλος (αύξηση 82%), η Ηγουμενίτσα (αύξηση 154%) και η Καβάλα (αύξηση 61%). Στους νέους προορισμούς με σημαντική συμμετοχή τα τελευταία χρόνια πρέπει να προστεθούν και τα Χανιά, η Πάτμος, η Κεφαλονιά και ο Άγιος Νικόλαος Κρήτης. Αντίθετα μικρή μείωση παρουσίασαν “κλασσικοί” προορισμοί, όπως η Σαντορίνη (-7,25%), η Μύκονος (-10,65%) και η Ρόδος (-13,19%).
5. Όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία για το 2014, ο αριθμός των αφίξεων πλοίων στα 42 λιμάνια θα είναι μειωμένος με μικρές αποκλίσεις όμως στον αριθμό των αφιξοαναχωρούντων επιβατών. Όπως είναι γνωστό η αστάθεια στην Ανατολική Μεσόγειο (Αίγυπτος, Ισραήλ, Συρία και πρόσφατα Τουρκία) επηρεάζει έντονα το προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή. Θα πρέπει τέλος, να διαπιστωθεί ότι ορισμένοι παραδοσιακοί προορισμοί λόγω έλλειψης υποδομών (Σαντορίνη, Μύκονος) έχουν ήδη υπερκαλύψεις στις αφιξοαναχωρήσεις πλοίων.

Πηγη: ΟΛΠ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Περισσότεροι προορισμοί αλλά λιγότερα πλοία, εταιρείες και αφίξεις, προβλέπονται για το 2014 συμφωνα με το TheSeaΝation

Συνολικά 2.264 προσεγγίσεις σε 38 ελληνικούς προορισμούς θα πραγματοποιήσουν τα 67 πλοία των εταιρειών κρουαζιέρας, κατά τη διάρκεια όλου του έτους. Από αυτές η πρώτη δεκάδα συγκεντρώνει το 87,67% των συνολικών ετήσιων προσεγγίσεων, ενώ η δεύτερη δεκάδα συγκεντρώνει μόλις το 8%.

Αναλυτικότερα, το 19,41 % (439) των συνολικών προσεγγίσεων θα γίνουν στον Πειραιά, το 13,88% (314) στη Σαντορίνη και το 12,64% (286) στη Μύκονο. Ακολουθεί η Κέρκυρα με 11,32 % (256), το Κατάκολο με 9,81% (222), η Ρόδος με 6,41% (145) και το Ηράκλειο με 6,32% (143).

Τη πρώτη δεκάδα κλείνουν η Πάτμος (3,76% -85), η Κεφαλονιά (2,65% -60) και ο Άγιος Νικόλαος (1,46% -33), ο οποίος παίρνει τη θέση από τα Χανιά, τα οποία θα βρεθούν στη 18η θέση.
Οι σημαντικότεροι μήνες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα είναι ο Ιούλιος με 16% (356), του συνόλου των ετήσιων προσεγγίσεων, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος με 15%, έκαστος, (331 και 344 αντίστοιχα).

Ακολουθούν ο Ιούνιος και ο Αύγουστος με 14%, έκαστος, (306 και 324 αντίστοιχα). Συνολικά στο πεντάμηνο Ιουνίου – Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν το 73% (1661) των συνολικών προσεγγίσεων, δηλαδή 332 προσεγγίσεις κατά μέσο όρο.

Οι κερδισμένοι

Έτσι λοιπόν, οι κορυφαίοι 10 ελληνικοί προορισμοί για το 2013 παραμένουν και φέτος στην ίδια σειρά, με εξαίρεση τα Χανιά. Από κει και κάτω παρατηρούνται πολλές αλλαγές καθώς ανεβαίνουν στις προτιμήσεις των εταιρειών άλλοι νησιωτικοί προορισμοί.

Οι αλλαγές αυτές οφείλονται στα νέα πλάνα της Louis Cruises και στην ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια νησιά προκαλούν αυτές τις αλλαγές στη δεύτερη δεκάδα. Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Μυτιλήνης ανεβαίνει στην 11η θέση (13η το 2013) με 10 περισσότερες κρουαζιέρες καθώς περισσότερες εταιρείες την επιλέγουν να την εντάξουν στα δρομολόγια τους. Ακολουθεί η Κως, η οποία ανεβαίνει 4 θέσεις (16η το 2013) με 8 περισσότερες κρουαζιέρες αφού Costa αλλά και Louis θα πραγματοποιούν εβδομαδιαίες κρουαζιέρες στο νησί.

Η Louis βάζει τη Σύμη στο χάρτη της κρουαζιέρας και τη φέρνει στη 13η θέση, όπως επίσης τη Χίο (15η θέση), τη Σύρο (16η θέση) και τη Μήλο (19η θέση). Σ' αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Χίος βρισκόταν το 2013 στη 19η θέση με 8 προσεγγίσεις ενώ το 2014 υπερδιπλασιάστηκαν (17).

Η Σάμος θα παραμείνει σταθερή στη 14η θέση, ωστόσο αυξάνει τις προσεγγίσεις της από 16 σε 19. Στους μεγάλους κερδισμένους περιλαμβάνεται και το λιμάνι του Βόλου καθώς οι προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων σχεδόν τριπλασιάζονται (από 5 το 2013 σε 14 το 2014)

Οι χαμένοι

Συνεπώς μεγάλοι χαμένοι από τα νέα δρομολόγια των 23 εταιρειών είναι η Ζάκυνθος, η οποία θα βρεθεί στη 30η θέση (11η θέση το 2013), το Γύθειο που θα βρεθεί στην 25η θέση (12η το 2013), το Ναύπλιο (22η θέση το 2014 από 17η το 2013), η Ηγουμενίτσα (26η θέση το 2014 από 18η το 2013) και η Λήμνος, η οποία θα βγει από τους 20 συχνότερους προορισμούς και θα βρεθεί στη 36η θέση.

Τέλος, η Πύλος, η οποία είχε 5 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων μέσα στο 2013, φαίνεται να βγαίνει χαμένη από τα φετινά πλάνα των εταιρειών καθώς κανένα από τα 67 πλοία της έρευνας θα προσεγγίσει το λιμάνι της.

Οι νέοι παίχτες

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εμφάνιση νέων προορισμών. Η δρομολόγηση μικρότερων πλοίων στο Αιγαίο αλλά και η αναζήτηση νέων τοπίων και προϊόντων έχει ωθήσει τις εταιρείες κρουαζιέρας να αναζητήσουν νέους προορισμούς. Έτσι το 2014 θα αναδειχθούν νέοι προορισμοί, όπως η Σύρος, η Σίφνος, η Σύμη, η Ιθάκη, η Πάργα, η Ίος, η Σκιάθος και η Καλαμάτα.

Τη Σύρο θα επισκεφτούν φέτος η Regent Cruises με το κρουαζιερόπλοιο Mariner, η Oceania Cruises με το Insignia, η Seabourn με το Seabourn Quest και η Louis με το Louis Cristal. Τη Σύμη θα επισκεφτούν η Louis Cruises και η Seabourn, η πρώτη με 18 και η δεύτερη με 5 προσεγγίσεις.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει για τη Σίφνο, την Πάργα, την Ιθάκη, τη Σκιάθο και την Ίο. Οι 3 πρώτοι προορισμοί θα καλυφθούν αποκλειστικά από τα κρουαζιερόπλοια Seabourn Sojourn, Odyssey, και Spirit.

Μία επίσκεψη στη Πάργα θα κάνει τον Ιούλιο και το Azamara Quest, της Azamara Cruises. Το τελευταίο πλοίο θα επισκεφτεί 2 φορές και το νησί της Σκιάθου. Τέλος, την Ίο θα επισκεφτεί 9 φορές, αποκλειστικά, το Louis Cristal.

Σύγκριση με το 2013

Φέτος αναμένονται 2.264 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων σε ελληνικούς προορισμούς, αυτό μεταφράζεται σε μείωση 11,22% (2.548 προσεγγίσεις το 2013). Επίσης αναμένεται να επισκεφτούν τη χώρα μας 67 πλοία, δηλαδή 2 λιγότερα σε σχέση με πέρσι. Αυτή η μείωση οφείλεται στο γεγονός ότι οι 2 βασικοί Αμερικάνοι ανταγωνιστές, Carnival και RCCL μειώνουν το στόλο τους στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στην Ευρώπη.

Η Carnival αποχωρεί το 2014 από την Ευρώπη ενώ η Royal Caribbean Cruise Line δε θα δρομολογήσει το 300μετρο Navigator of the Seas στην Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης, εκτός από την αποχώρηση της Carnival, το 2014 δε θα μας επισκεφτεί η Ισπανική Pullmantur, συνεπώς οι εταιρείες από 23 θα μειωθούν σε 21.

Παράλληλα όμως αυξάνονται οι ελληνικοί προορισμοί κρουαζιέρας. Έτσι από 31 που ήταν το 2013, οι ελληνικοί προορισμοί αυξάνονται σε 38, το 2014. Η μείωση των προσεγγίσεων αποτυπώνεται και στη "High Season" της ελληνικής κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, το πεντάμηνο Ιουνίου - Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν το 73% (1661) των συνολικών προσεγγίσεων, δηλαδή 332 προσεγγίσεις κατά μέσο όρο ανά μήνα, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013 πραγματοποιήθηκαν 1840 προσεγγίσεις, δηλαδή 368 προσεγγίσεις κατά μέσο όρο ανά μήνα. Μεγάλη μείωση παρουσιάζει ο Μάιος, 12% αφού μειώνονται οι προσεγγίσεις κατά 37.

Η Έρευνα -Στοιχεία

Η ομάδα του ΤheSeaNation, Μαρία Φλώρου, Σπύρος Καρτίμπελης και Φώτης Καρλής, συνεχίζοντας την περσινή έρευνα για τους ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας ερεύνησε και φέτος τις 23 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Στην έρευνα συμπεριλήφθηκαν 10 εταιρείες του ομίλου Carnival (Aida, Princess, Costa, Carnival, P&O, Seabourn, Cunard, Ibero, Holland America και Disney), 5 εταιρείες της RCI (Royal Caribbean, Celebrity, Azamara, Pullmantur, CDF), η MSC, η NCL, η Oceania, η TUI, η Thomson, η Regent, η Crystal Cruises και η Ελληνική Louis Cruises.

Στην έρευνα καταγράφηκαν όλες οι προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων των παραπάνω εταιρειών που ξεκίνησαν το δρομολόγιο τους μετά τη 1η Ιανουαρίου μέχρι τη 31/12. Δε καταγράφηκαν όσα δρομολόγια ξεκίνησαν εντός του 2013 ακόμα και αν προσέγγισαν κάποιο ελληνικό λιμάνι εντός του 2014.

Επίσης, δε καταγράφηκαν οι προσεγγίσεις του 2015 αλλά μόνο αυτές που θα γίνουν μέσα στο 2014 και ας συμπεριλαμβάνονται στο ίδιο δρομολόγιο. Τα δρομολόγια που ερευνήθηκαν προέρχονται από τις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών όπως έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

η καθημερινη της κυριακης εχει ενα ρεπορταζ για τους δυο κορυφαιους προορισμους κρουαζιερας στην Ελλαδα, τη μυκονο και τη σαντορινη.

εστιαζει στη μεγαλη αυξηση του ημερησιου αριθμου επισκεπτων, στην αδυναμια των υποδομων να εξυπηρετησουν τοσο μεγαλα νουμερα και στις αρνητικες συνεπειες που εχει (?) αυτο στην ποιοτητα των παρεχομενων υπηρεσιων

Link to comment
Share on other sites

Και έτσι και χειρότερα είναι φίλε proud. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που πολλοί επιβάτες αλλά και πλήρωμα δεν κατεβαίνουν καν από τα πλοία. Μιλάμε για απίστευτη χασούρα εν δυνάμει εσόδων. Πάλι καλά όμως που αρχίζουν κάποιοι από τις τοπικές κοινωνίες να το παίρνουν χαμπάρι. Είναι ένα βήμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Πολυ καλή αυτή η συμφωνία,και κάνει αρκετά ωραία κρουαζιέρα,με κόστος απο 850 ευρώ εσωτερική μέχρι 3000 σε σουιτα

Μπαίνοντας στο site της Carnival τα λιμάνια/περιοχές που θα πιάνει στη  10ημερη κρουαζιερα π.χ.θα ειναι

 

Day 1 Barcelona, Spain   5:00 PM Day 2 Marseilles (Provence), France 8:00 AM 5:00 PM Day 3 Livorno (Florence/Pisa), Italy 7:00 AM 7:00 PM Day 4 Rome (Civitavecchia), Italy 7:00 AM 8:00 PM Day 5 Naples (Capri/Pompeii), Italy 7:00 AM 7:00 PM Day 6 ...   Fun Day At Sea --- --- Day 7 Crete (Heraklion), Greece 8:00 AM 6:00 PM Day 8 Rhodes, Greece 8:00 AM 5:00 PM Day 9 Izmir (Ephesus), Turkey 8:00 AM 5:00 PM Day 10 Athens, Greece Overnight Stay Day 11    Athens, Greece

 

Ολες οι κρουαζιέρες εδώ

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

καλη χρονια γενικως, παρα το προσφυγικο και τους κεφαλαιακους ελεγχους. συμφωνα με πηγες απο την ενωση εφοπλιστων κρουαζιεροπλοιων που αναδημοσιευει το εθνος, αναμενεται αυξηση των αφιξεων για το 2015 σε ποσοστο ανω του 8,8% και αυξηση των επιβατων κατα 7,9%.
 
πρωταθλητες οι γνωστοι προορισμοι (πειραιας, σαντορινη, μυκονος, κατακολο, κερκυρα κα) με καλη και των αναδυομενων οπως μηλος, χανια, λημνος, ναυπλιο.
 
σε αυξηση της κινησης πρωτες ειναι μυκονος και σαντορινη (σαν ερωτευμενοι πιγκουϊνοι :P ), καλα πηγε το λαυριο σαν homeport, λογω celestyal και καλα πανε υδρα κα ιος, που δεν περιλαμβανονται στις επισημες καταγραφες.
 

Τα δέκα πρώτα λιμάνια που έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε επιβάτες κρουαζιέρας αλλά και αφίξεις κρουαζιεροπλοίων για το 2015, είναι:

 

  • Πειραιάς 1.092.000 επιβάτες και 627 κρουαζιερόπλοια
  • Σαντορίνη 859.000 επιβάτες και 592 κρουαζιερόπλοια
  • Μύκονος 747.000 επιβάτες και 540 κρουαζιερόπλοια
  • Κατάκολο με 639.000 επιβάτες και 256 κρουαζιερόπλοια,
  • Κέρκυρα με 587.000 επιβάτες και 406 κρουαζιερόπλοια
  • Ρόδος με 307.000 επιβάτες και 310 κρουαζιερόπλοια
  • Ηράκλειο με 286.000 επιβάτες και 176 κρουαζιερόπλοια
  • Πάτμος με 115.000 επιβάτες και 165 κρουαζιερόπλοια
  • Κεφαλλονιά με 95.000 επιβάτες και 85 κρουαζιερόπλοια και
  • Βόλος με 63.000 επιβάτες και 58 κρουαζιερόπλοια

Η Μήλος, τα Χανιά, η Λήμνος και το Ναύπλιο έδειξαν ικανοποιητική αύξηση το 2015, θεωρούμενοι ως νέοι προορισμοί από τους tour operators, μαζί με άλλους εξίσου αξιόλογους προορισμούς, όπως η Ύδρα και η Ίος που δεν συμπεριλαμβάνονται και φέτος στους κύριους λιμένες προορισμού.

 

 

εννοειται παντα, πως το πιο σημαντικο γεγονος, ειναι οι τρεις... οκτωβριανες κρουαζιερες της celestyal με homeport το παλιο λιμανι της πατρας. ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πριν κανένα δίμηνο είχα φτιάξει για το blog μου μια λίστα με τα κρουαζιερόπλοια που θα έρθουν Πειραιά το 2016. Αλλαγές σίγουρα θα έχουμε ,ενω όταν οριστικοποιιηθούν σίγουρα και οι ημερομηνίες θα τις βάλω δίπλα στο ονόματα των πλοίων. Η χρονιά θα έχει 7 με 8 νεότευκτα,με σημαντικότερα γεγονότα το Homeporting του Carnival Vista και οτι πιά απο οτι φαίνεται δε θα έχουμε τη Celestyal στο λιμάνι αφου θα ξεκινάει απο Λαύριο..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Φτάνει στο τέλος του και το 2015 , μια περίεργη χρονιά για τη χώρα αλλα αρκετά καλή για το λιμάνι του Πειραιά. Παρά την επιβολή των capital controls ο τομέας της κρουαζιέρας δεν επηρεάστηκε και έτσι πλήν κάποιων περιπτώσεων είχαμε ελάχιστες ακυρώσεις . Περιπτώσεις που έγιναν ακυρώσεις στην άφιξη κάποιο πλοίου ήταν  είτε λόγω καιρού είτε κατα κύριο λόγο λόγω απεργιών,ειδικότερα στις αρχές Νοεμβρίου.
 
Απρίλης και Μάιος ήταν ιδιαίτερα καλοί μήνες , ενω πολλές αφίξεις είχαμε και το δίμηνο Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου με τις διανυκτερεύσεις των πλοίων της Celebrity Cruises να ξεχωρίζουν,αφού άλλαξαν την Κωνσταντινούπολη με τον Πειραιά λόγω της περιρέουσας κατάστασης στις χώρες της Δυτικής Ασίας.Αυτό βέβαια βοήθησε να έρθουν πολλά πλοία γενικότερα στη χώρα μας και ειδικότερα στα νησιά μας.
 
Κατα τα άλλα αρκετά όμορφα πλοία ήρθαν στο λιμάνι του Πειραιά,άλλα για πρώτη φορά και άλλα μετα απο αρκετά χρόνια.
 
Όπως συνηθίζω λοιπόν απο το 2012, η βιντεοανασκόπηση μου για το 2015

 

2015 : Άλλη μια καλή «κρουαζιεροχρονιά» για το λιμάνι του Πειραιά

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Κρουαζιέρες από τον Πειραιά ξεκινά η MSC Cruises με το κρουαζιερόπλοιο «MSC Orchestra». Λίγες ημέρες μετά το «Carnival Vista», το «MSC Orchestra» εγκαινιάζει και αυτό με τη σειρά τις επιβιβάσεις επιβατών από το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αποκτά πλέον μεγαλύτερα μερίδια στην ανατολική Μεσόγειο.

Πιο συγκεκριμένα, προερχόμενο από τη Βενετία το πλοίο ξεκίνησε ήδη τα καλοκαιρινά του δρομολόγια στην Ανατολική Μεσόγειο. Από το τέλος Μαΐου θα δέχεται επιβάτες που θα επιβιβάζονται στον Πειραιά, ακολουθώντας το δρομολόγιο Πειραιάς - Κέρκυρα - Κοτόρ - Βενετία - Μπάρι - Κατάκολο - Σαντορίνη - Πειραιάς. Οι κρουαζιέρες αυτές θα επαναλαμβάνονται κάθε Πέμπτη όλο το καλοκαίρι έως το τέλος Οκτωβρίου, ενώ σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθούν για τους Έλληνες επιβάτες και τριήμερες κρουαζιέρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Τις προτάσεις του για το πώς μπορεί να αναπτυχθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας στη χώρα μας και να απορροφηθούν περισσότεροι ναυτικοί, παρουσιάζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στην ιστοσελίδα Praktoreio-Business, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας Celestyal Cruises, Κυριάκος Αναστασιάδης. Τονίζει ότι στη χώρα μας δίνεται μια τεράστια ευκαιρία να αξιοποιήσει την τουριστική ζήτηση λόγω των πρόσφατων εξελίξεων στην Τουρκία, ενώ αναφέρει ότι η Celestyal Cruises από το 2018 εξετάζει να προσθέσει νέους προορισμούς όπως ενδεικτικά, την Πύλο, την Καλαμάτα, τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, την Κέρκυρα, την Ηγουμενίτσα, τους Αγ. Σαράντα αλλά και το Κοτόρ στο Μαυροβούνιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Πώς βαθμολογούν τα λιμάνια μας οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας. 

Quote

«Σκανάρουν» ένα προς ένα τα λιμάνια και τους προορισμούς κρουαζιέρας στην Ελλάδα οι μεγάλες εταιρείες, προκειμένου να βρουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία και να προωθήσουν λύσεις που θα μεγιστοποιήσουν την ικανοποίηση των επιβατών. Η Ελλάδα άλλωστε, παρά τις δυσκολίες που καταγράφουν οι εταιρείες, είναι ένας από τους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως και διατηρεί σε υψηλά επίπεδα το ενδιαφέρον του κλάδου, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι συγκυρίες στην ευρύτερη περιοχή δεν ευνοούν την παρουσία των κρουαζιερόπλοιων.

Τα στοιχεία εμπιστευτικού εγγράφου, στο οποίο έχει γίνει συνολική επεξεργασία όλων των δεδομένων για τους ελληνικούς προορισμούς που έλαβαν οι εταιρείες από τα πλοία τους για το 2016, δείχνουν ότι τα λιμάνια που παρουσίασαν τον μεγαλύτερο αριθμό ζητημάτων πέρυσι ήταν η Χίος, το Κατάκολο, η Λέσβος, η Μύκονος, ο Πειραιάς και η Σαντορίνη.

Πιο συγκεκριμένα στο έγγραφο περιλαμβάνονται 20 λιμάνια τα οποία βαθμολογούνται με καλό βαθμό, μικρής έκτασης πρόβλημα και μεγάλης έκτασης πρόβλημα σε 27 σημεία. Όπως επισημάνθηκε στη «Ν», πάντως, όσο μεγαλύτερη είναι η κίνηση σε ένα λιμάνι τόσο περισσότερη είναι και η ενόχληση που δημιουργούν τα διάφορα προβλήματα στους επιβάτες και τα πληρώματα.

Χίος και Λέσβος
Η Χίος είναι ένα από τα λίγα λιμάνια - προορισμοί κρουαζιέρας στην Ελλάδα που η τελική εικόνα βρήκε τους επιβάτες να θυμούνται περισσότερα αρνητικά παρά θετικά πράγματα το 2016.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», οι εταιρείες κρουαζιέρας δίνουν το ερωτηματολόγιο στους επιβάτες τους μια εβδομάδα αφού έχει τελειώσει η κρουαζιέρα. Για τη Χίο αναφέρουν ότι βάζουν αρνητικό πρόσημο στη σύγκριση ικανοποίησης και ενστάσεων για τον προορισμό. Καταγράφουν επίσης ζητήματα καθαριότητας, αίσθησης ασφάλειας, διαθεσιμότητας των αξιοθέατων για επισκέψεις, κίνηση στο λιμάνι, δύσκολη πρόσβαση από το λιμάνι στους προορισμούς, έλλειψη σκεπάστρων, δυσκολία συνεννόησης με τους υπεύθυνους, έλλειψη παροχών προς τους επιβάτες (τουαλέτες), αδυναμία σωστής εξυπηρέτησης ανθρώπων με ειδικές ικανότητες. Για το ίδιο λιμάνι παρατηρείται από τα πληρώματα και τους επιβάτες έλλειψη μέσων μεταφοράς (ταξί, βαν και άλλα), καθώς και εύκολη πρόσβαση στο λιμάνι για μη πιστοποιημένους, θέτουν θέμα αγκυροβολίου, αλλά και λιμενικών υποδομών. Και στη Λέσβο κατά τη διάρκεια του 2016 οι επιβάτες κατά μέσο όρο μέτρησαν περισσότερα αρνητικά παρά θετικά. Είχαν ζητήματα με την καθαριότητα, με την αίσθηση ασφάλειας μέσα και έξω από το λιμάνι, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά αξιοθέατα, καθώς επίσης και ότι οι αποστάσεις είναι μεγάλες. Υπογραμμίζεται ότι υπάρχει κίνηση, δεν υπάρχουν τέντες, δεν διαθέτει ικανοποιητική σήμανση, δεν είναι εύκολη η συνεννόηση με τους αρμόδιους, καθώς και η πρόσβαση στο λιμάνι για ανθρώπους με ειδικές ικανότητες. Και στη Λέσβο καταγράφεται άγρα πελατών, έλλειψη οργανωμένων μέσων μεταφοράς, ευκολία πρόσβασης στο λιμάνι για μη πιστοποιημένο κόσμο, αλλά και προβλήματα με το birth allocation.

«Ακτινογραφία» του Πειραιά. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά και η Αθήνα ευρύτερα ως προορισμός, κατά την περσινή χρονιά από τα 27 σημεία που βαθμολογούνται, τα 13 χαρακτηρίστηκαν ως καίριας σημασίας προβλήματα. Μεταξύ αυτών είναι η κίνηση (traffic) μέσα και έξω από το λιμάνι (τις ώρες αιχμής), οι περιορισμένες δυνατότητες που υπάρχουν για επισκέψεις στα σημεία ενδιαφέροντος, η έλλειψη σκεπάστρων μέχρι οι επιβάτες να μπούνε στον επιβατικό σταθμό, η μη επαρκής σηματοδότηση, προβλήματα στη συνεννόηση με τους υπεύθυνους του λιμανιού. Καταγράφεται επίσης έλλειψη επαρκών ευκολιών για την πρόσβαση ανθρώπων με ειδικές ικανότητες, αλλά και άγρα πελατών έξω από το λιμάνι. Επίσης έχει παρατηρηθεί η είσοδος στο λιμάνι σε μη εξουσιοδοτημένους ανθρώπους, καταγράφεται δυσκολία ανεύρεσης πιστοποιημένων φρέσκων τροφίμων (για τις μεγάλες ποσότητες που μπορεί να χρειαστεί ένα πλοίο στον Πειραιά), ενώ οι εταιρείες βλέπουν ότι υπάρχει ζήτημα ακόμα και με το birth allocation, που ενδεχομένως να οφείλεται και στις περσινές απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι.

Στα δυνατά σημεία του λιμανιού του Πειραιά καταγράφονται η φιλικότητα των ανθρώπων, ένα χαρακτηριστικό που οι κρουαζιεράδες  το βαθμολογούν ως καλό στους περισσότερους προορισμούς. Επίσης στα θετικά μπαίνει η μεγάλη ακτίνα πιθανών προορισμών για επισκέψεις, οι διαθέσιμες ώρες στο λιμάνι, η εύκολη πρόσβαση στον σταθμό επιβατών από το πλοίο, ενώ δεν υπάρχει και ζήτημα μη πιστοποιημένου αγκυροβολίου.

Ποιοι προορισμοί κερδίζουν τις εντυπώσεις
Ζητήματα καταγράφουν όμως οι εταιρείες και σε δύο από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

Στη Μύκονο μάλιστα το 2016 οι εταιρείες σημείωσαν ότι επιβάτες δεν αντιμετωπίστηκαν ιδιαίτερα φιλικά από τους κατοίκους του νησιού, ενώ μειωμένη ήταν και η γενικότερη αίσθηση ασφάλειας. Άλλα ζητήματα που επισημαίνονται από τις εταιρείες είναι η μη επαρκής διαθεσιμότητα των αξιοθέατων για επισκέψεις, οι μεγάλες αποστάσεις από το πλοίο, η δυσκολία πρόσβασης από το πλοίο στον προορισμό, η έλλειψη επαρκούς σήμανσης, συνεννόησης με τους υπεύθυνους στο λιμάνι, αλλά και παροχών προς τους επιβάτες (τουαλέτες). Πανταχού παρούσα είναι η έλλειψη ευκολιών για τους ανθρώπους με ειδικές ικανότητες, παρατηρείται άγρα πελατών, έλλειψη μέσων μεταφοράς, μη ικανοποιητικές λιμενικές υποδομές, θέτουν ζήτημα αγκυροβολίου αλλά και ζήτημα birth allocation.

Στη Σαντορίνη πέρυσι τα πληρώματα των πλοίων κατέγραψαν θέμα καθαριότητας, διαθεσιμότητας των αξιοθέατων για επίσκεψη, κίνησης στο λιμάνι, αποστάσεων, αλλά και δυσκολία πρόσβασης από το πλοίο στον προορισμό, έλλειψη επαρκούς σήμανσης, δυσκολία συνεννόησης με τους υπεύθυνους. Επίσης απούσες είναι και οι παροχές προς τους επιβάτες (τουαλέτες), αλλά και οι ευκολίες για τους ανθρώπους με ειδικές ικανότητες. Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν θέτουν ως μείζον ζήτημα τη μεγάλη έλλειψη λιμενικών υποδομών, ωστόσο θέτουν θέμα για το αγκυροβόλιο.

Πάντως, υπάρχουν και προορισμοί στη χώρα μας με πολύ λίγα τον αριθμό φλέγοντα ζητήματα. Τέτοιοι προορισμοί είναι η Κέρκυρα, τα Χανιά, το Ηράκλειο, ο Βόλος, η Καβάλα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτμος και η Σάμος, ενώ στην Πάτρα που παίρνει καλό βαθμό η βαθμολόγηση γίνεται με βάση την επιβατική κίνηση των ro pax στις διεθνείς γραμμές.

Τα δυνατά σημεία
Στα δυνατά σημεία των ελληνικών προορισμών καταγράφεται η καθαριότητα, αφού σε οκτώ από τις 20 περιοχές έχει βαθμολογηθεί με καλώς, ενώ σε άλλους οκτώ προορισμούς καταγράφεται ως μικρής σημασίας ζήτημα.

Η φιλικότητα των ανθρώπων καταγράφεται ως ιδιαίτερα θετικό σε 17 από τους 20 προορισμούς. Στα θετικά καταγράφεται και η γενικότερη αίσθηση ασφαλείας, ενώ 11 θετικές ψήφους λαμβάνουν και οι προορισμοί ως προς τα αξιοθέατα που έχουν να επιδείξουν. Ικανοποιητικές με 10 θετικές ψήφους κρίνονται και οι διαθέσιμες ώρες που έχουν τα κρουαζιερόπλοια στους προορισμούς, ενώ σε 16 προορισμούς τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να βρουν πιστοποιημένα φρέσκα προϊόντα. Σε αυτές τις περιπτώσεις πάντως πρόκειται για μικρές ποσότητες που είναι εύκολο να βρεθούν και να διατεθούν.

Στις περισσότερες περιοχές η κίνηση στους δρόμους θεωρείται μικρής σημασίας ζήτημα, όπως και οι ανωδομές έξω από το λιμάνι.

Οι νέες προκλήσεις
Εκτός από τα ζητήματα που θέτουν σήμερα οι εταιρείες κρουαζιέρας, οι ελληνικοί προορισμοί το επόμενο διάστημα θα πρέπει να πιάσουν τον σφυγμό της αγοράς, ώστε να προλάβουν την επόμενη μέρα στην κρουαζιέρα. Σύμφωνα με τον σύμβουλο ανάπτυξης κρουαζιέρας και τουρισμού Χρήστο Νικολαΐδη, ο οποίος έχει έδρα στο Μαϊάμι, η Ελλάδα θα πρέπει να αναλύσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στον κλάδο. Πιο συγκεκριμένα, πλέον οι εταιρείες αναζητούν συνεχώς νέους προορισμούς για να βάλουν τα νέα πλοία που πέφτουν στη θάλασσα. Επίσης έχουν ρίξει ιδιαίτερο βάρος στην προσέλκυση των millenians, αλλά και όσων δεν έχουν κάνει μέχρι σήμερα ούτε μια κρουαζιέρα. Αναδεικνύουν τη γαστρονομία αφού λειτουργούν στα κρουαζιερόπλοια εστιατόρια γνωστών σεφ ή μεγάλων αλυσίδων.
Την ίδια περίοδο ακολουθεί ανοδική τάση η κρουαζιέρα στα ποτάμια, ενώ αυτό που πρέπει να αναλυθεί είναι το γεγονός ότι τα μεγάλα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια είναι από μόνα τους προορισμός κρουαζιέρας.

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 12/27/2015 at 4:48 PM, Petros P said:
Όπως συνηθίζω λοιπόν απο το 2012, η βιντεοανασκόπηση μου για το 2015

2015 : Άλλη μια καλή «κρουαζιεροχρονιά» για το λιμάνι του Πειραιά

Η συνήθεια συνεχίστηκε και το 2016 αλλα και το 2017.

2017: “Oυκ εν τω πολλώ το ευ” για την κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ενδιαφέρον από αμερικανικό επενδυτικό σχήμα για είσοδο στην κρουαζιέρα

Quote

Στην αγορά κρουαζιερόπλοιου το οποίο θα δρομολογηθεί στα ελληνικά νησιά, με προοπτική προσεγγίσεων σε Τουρκία, Αίγυπτο και Ισραήλ, προχώρησε επενδυτικό σχήμα από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, το όνομα του οποίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί. 

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου, η εταιρεία διαχείρισης του κρουαζιερόπλοιου δυναμικότητας 900 επιβατών με 350 άτομα πλήρωμα θα εδρεύει στον Πειραιά με επικεφαλής το Γιώργο Τριβιζά.

Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί το Πάσχα του 2019, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης και επισκευών και θα διακινεί κυρίως Αμερικανούς.   capital.gr

Εμένα πάντως εκ πρώτης οψεως  2 πλοία μου κολλάνε. Golden Iris η Marco Polo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Μείωση ως και 3,2% για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα δείχνουν τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες. Ωστόσο η μείωση αυτή δεν αγγίζει την Κέρκυρα και γενικότερα τα Ιόνια νησιά, γιατί τα πλοία που έχουν αφετηρία την Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου. Στην Κέρκυρα, αν και υπάρχει μικρή μείωση στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων κατά οκτώ σε σχέση με πέρυσι, εντούτοις οι επισκέπτες μέχρι και τον Ιούνιο παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το 2017(περίπου 230χιλ) εξαιτίας τους γεγονότος ότι φέτος προσεγγίζουν το λιμάνι μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία. Μάλιστα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΛΚΕ μέχρι το τέλος της χρονιάς προβλέπονται αφίξεις γύρω στις 680 χιλιάδες επισκεπτών, όσοι δηλαδή ήρθαν και πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα Γερμανοί και Ιταλοί έχουν την μερίδα του λέοντος από πλευράς επισκεψιμότητας με κρουαζιέρα στο νησί μας, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των Αμερικανών. Αναλύοντας τα αποτελέσματα ανά προορισμό και τις διαφοροποιήσεις που σημειώθηκαν, ο Θεόδωρος Κόντες επισημαίνει:

Quote

Ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα, αλλά και συνδυαστικά με το Λαύριο (λόγω homeporting CELESTYAL). Η Αττική γενικά δείχνει μία μείωση περίπου στις 82 προσεγγίσεις.

Τα λιμάνια από την πλευρά του Ιονίου συνδυάζοντας Αδριατική έχουν συνολικά μια μικρή πτώση περίπου 20 προσεγγίσεις. Εδώ βέβαια σημειώνουμε ότι υπάρχει ο εσωτερικός ανταγωνισμός των προορισμών, γι’ αυτό διαπιστώνουμε αυξομειώσεις των προσεγγίσεων τα τελευταία χρόνια. Την παράσταση το 2018 κλέβει η Κεφαλονιά με σχεδόν διπλασιασμό προσεγγίσεων. Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως για τον λόγω ότι τα πλοία που έχουν αφετηρία την Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου.

Η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται το ένα το άλλο μια που τυγχάνουν και τα δύο να είναι από τους top προορισμούς των Κυκλάδων. Έτσι λοιπόν η Μύκονος ήτο Νο 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη κερδίζει το παιχνίδι με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση.

Τα Δωδεκάνησα με πρώτο προορισμό τη Ρόδο χάνουν λίγο έδαφος (περίπου 18 προσεγγίσεις) αλλά διατηρούν τη δυναμική τους για ανάπτυξη

Στα λιμάνια της Κρήτης παρατηρούμε μικρό αυξήσεις και μειώσεις στους 4 προορισμούς (Ηράκλειο – Χανιά – Ρέθυμνο – Άγιο Νικόλαο) με το Ηράκλειο το 2018 να κερδίζει το παιχνίδι. Στο σύνολο τους η Κρήτη κερδίζει περίπου τις 28 προσεγγίσεις επιπλέον το 2018.

Τα νησιά του Βορειο Ανατολικού Αιγαίου πληρώνουν το τίμημα της κατάστασης στη γείτονο Τουρκία, αλλά το μεταναστευτικό, με αποτέλεσμα η Μυτιλήνη να μην έχει καμία προσέγγιση, η Χίος μόνο 2 και η Λήμνος 1 προσέγγιση. Μεικτές είναι οι προβλέψεις για την Σάμο μια που η κίνηση που εμφανίζεται είναι κυρίως από technical calls πριν το πλοίο πάει στο Kusadasi.

Οι υπόλοιποι προορισμοί σημειώνουν μικρότερες διαφοροποιήσεις οδηγούμενοι κυρίως σε μειώσεις προσεγγίσεων» και προσθέτει:

«Αυτή είναι μια αναλυτική εικόνα της κρουαζιέρας όπως εμφανίζεται το 2018.

Βέβαια μην ξεχνάμε ότι οι υπηρεσίες που προσφέρονται, αλλά και οι λιμενικές υποδομές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου.

Οι υπεύθυνοι δεν δίνουν την δέουσα προσοχή…

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας: «Πρωτεύοντα ρόλο για την ανάπτυξη παίζει η ανταγωνιστικότητα σε υπηρεσίες, αλλά και οικονομικές διαφοροποιήσεις, χωρίς να φαίνεται ότι το λαμβάνουν σοβαρά οι υπεύθυνοι». Όπως επισημαίνει ο Θ. Κόντες: « οι κυρίως ανταγωνιστές μας γείτονες προωθούν προγράμματα επιδοτήσεων για να ξανα δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό, αλλά και επενδύουν τεράστια κεφάλαια για υποδομές και όχι μόνο.

Το μεγαλύτερο complex center (shopping center, marina, cruise terminals / berths, αλλά και το μεγαλύτερο νέο διεθνές αεροδρόμιο) πλησίον στην Κωνσταντινούπολη θα είναι αμέσως – άνισος ανταγωνιστής μας, ιδιαίτερα στο homeporting.

Αντιθέτως η χώρα μας με τις ελλειμματικές, προβληματικές υποδομές, αλλά και την αυξητική πολιτική που εφαρμόζει έχει πολύ λίγα να περιμένει για την ανάπτυξη του κλάδου.

Τα πλεονεκτήματα της χώρας μας συμπεριλαμβανομένων της ακτογραμμής και πολυνησίας, οι καθαρές καταγάλανες θάλασσες, το πλήθος των ιστορικών, πολιτιστικών μνημείων, η ναυτική παράδοση, εμπειρίες yachting και πολλά άλλα είναι οι κύριες αιτίες προσέλκυσης πελατών στον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα αλλά και η ελπίδα μας για το αύριο».

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...