Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του MSC Magnifica στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά


Recommended Posts

Η ζημιά στο πλοίο φαίνεται πολύ μικρή (αν είναι βέβαια μόνο αυτή που φαίνεται στη φωτο) σε σχέση με ό,τι έπαθε ο κόκκινος... Πέτρο, μέχρι να φτιαχτεί (δε νομίζω να καθυστερήσουν τοοοοόσο όσο τότε με το Νήσος Ρόδος μιας και εδώ δεν έχουμε μόνο ντουβάρια αλλά ολόκληρο φάρο) λογικά δε θα πλησιάζει κανείς. Μετά είναι το θέμα τι θα γίνει!

 

Όντως πάλι καλά που δεν ήταν κανείς πάνω, καραβολάτρης, ψαράς ή οποιοσδήποτε.

Link to comment
Share on other sites

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε κατω απο ποιές συνθήκες έγινε το συμβάν γιατί πραγματι είναι εντυπωσιακό. Απο την άλλη βέβαια υπάρχουν αρκετά ερωτηματικά σε σχεση με τη στατική επάρκεια του φάρου. Μπορεί να έχουμε ενα πλοίο 95.000 grt αλλά η ταχυτητά του ηταν σιγουρα πολυ χαμηλη και η ζημία που εχει ειναι επισης μικρή.  

Link to comment
Share on other sites

Να δούμε και το σχετικό δελτίο τύπου από το ΛΣ:

 

 

Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Α’ Λ/Τ του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, ότι το Κ/Ζ “MSC MAGNIFICA” σημαίας Παναμά, κατά τη διάρκεια χειρισμών εισόδου του στο λιμένα Πειραιά, προσέκρουσε στον αριστερό λιμενοβραχίονα.

Το Κ/Ζ, το οποίο  υπέστη υλικές ζημιές στην αριστερή του πλευρά, προσέδεσε και αποβίβασε με ασφάλεια στο λιμάνι τους 2.469 επιβαίνοντες.

Από την πρόσκρουση,  καταστράφηκε  μέρος του λιμενοβραχίονα και απωλέσθη ο ερυθρός φανός, ενώ το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων προβαίνει στη σχετική ενημέρωση των καταπλεόντων και αποπλεόντων πλοίων.

Η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων(ΕΛ.Υ.Δ.Ν.Α.), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, διεξάγει τεχνική διερεύνηση για το συγκεκριμένο ναυτικό ατύχημα.

Aπό το Α’ Λ/Τ του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την  προανάκριση απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου, μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης-αξιοπλοϊας από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

 

Πηγή: www.hcg.gr

Link to comment
Share on other sites

Οντως θα έχη ενδιαφέρον να μάθουμε τί συνέβη διότι λογικώς πρέπει να υπήρχε πλοηγός στην γέφυρα και επίσης να λειτουργούσε το ραντάρ.Δέν έχει σημασία ότι μπήκε στίς 6 τα χαράματα,ούτε ότι εκείνη την ώρα ήταν σκοτεινά και έβρεχε τουλουμοειδώς.Γι'αυτό είναι ο πλοηγός και το ραντάρ,όχι γιά τίς λιακάδες... 

Link to comment
Share on other sites

Όταν με το καλό θα φτιαχτεί, θεωρώ μάλλον βέβαιο ότι θα απαγορευτεί η πρόσβαση. Γιατί σου λέει ο άλλος...την γλυτώσαμε μια φορά, εάν όμως ξαναγίνει και σκοτωθεί κανένας, ποιος θα μας σώσει από το ανάθεμα? Και μία στο δισεκατομμύριο να χάσω εγώ την θέση μου και να τρέχω...καλύτερα να σκούζουν καμιά δεκαριά καραβολάτρες. ;)

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει,δέν είναι μόνο οι καραβολάτρες που πήγαιναν εκεί,έχω δεί και ψαράδες αρκετές φορές (το τί ψάρια πιάνουν είναι άλλη ιστορία,εγώ ούτως ή άλλως δέν τρώω κρέας.....).

 

Επίσης δέν θα έπρεπε λογικώς να απαγορευτή και η πρόσβαση στο πράσινο φανάρι;

 

Το ζήτημα όμως είναι ότι τα φανάρια τού λιμανιού δέν είναι εκεί γιά να τα παίρνουν παραμάζωμα τα πλοία,ιδίως όταν πλέουν με ταχύτητες χελώνας.Αν η υποδομή που στήριζε το φανάρι είχε φτιαχτεί σωστά,δέν νομίζω ότι θα είχε γκρεμιστεί.

 

Επειτα,είναι και το θέμα τού πώς βρέθηκε το πλοίο τόσο κοντά στην μπούκα ώστε να πέση πάνω στο φανάρι.Η ορθή διαδικασία είναι να μπαίνης στο λιμάνι πλέοντας κοντά ή ακριβώς στο κέντρο τής εισόδου του,ιδίως όταν έχης ένα βαπόρι-θηρίο κοντά εκατό χιλιάδων τόννων,όχι να πηγαίνης ξυστά στούς λιμενοβραχίονες.Και την ώρα που μπήκε το Magnifica δέν πρέπει να υπήρχε κάποια αναχώρηση ή άφιξη (στίς 6 τα χαράματα),ώστε να υποθέσουμε πως ο πλοίαρχος ήθελε να αφήση χώρο στην άλλη κυκλοφορία.

Link to comment
Share on other sites

Επίσης δέν θα έπρεπε λογικώς να απαγορευτή και η πρόσβαση στο πράσινο φανάρι;

 

Στο πράσινο δεν επιτρέπεται η πρόσβαση, αφού είναι τελωνειακός χώρος κτλ.

 

Πράγματι, κι εγώ το βλέπω να ισχύει απαγόρευση και στο κόκκινο μετά την αποκατάσταση της ζημιάς. Με την λογική της ενδεχόμενης απαγόρευσης αυτής, όμως, θα έπρεπε να γινόταν το ιδιο και σε άλλα σημεία, με αιτιολογία δηλαδή τον κίνδυνο πρόκλησης δυστυχήματος από πρόσκρουση πλοίου στο σημείο; Το οποίο πλοίο εντούτοις δεν έχει κανένα λόγο να προκρούσει εκεί, αλλά... shit happens. Σημεία όπως στο κεφάλι της Ηετιώνειας που έχει πολλούς τύπου επισκέπτες ή στην Βασιλειάδη. 

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Aπό το Α’ Λ/Τ του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την  προανάκριση απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου, μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης-αξιοπλοϊας από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

 

Αυτό το απαγορεύτηκε θέλω να δω, ας πούμε ότι ο "φαναρτζής" αργήσει λιγουλάκι να στοκάρει τη ζημιά, τιιιιιιιι θα κάνουν οι 2.000 τόσοι επιβάτες? εντάξει θα μείνουν στο πλοίο θα προωθηθούν από δω κι από κει αλλά αν γινόταν σε μικρό λιμάνι νησιού με λίγο καιρό θα έπεφτε τρελή πείνα. Γενικά απ'το λιμενικό πολύ εύκολα απαγορεύουν τον απόπλου και πολύ εύκολα πιστεύουν και τα βεβαιωτικά κλάσης.

Edited by GeorgeSt
Link to comment
Share on other sites

Απλά τη δουλειά τους κάνουνε.

Από τη στιγμή που το πλοίο έχει κάποια ζημιά, το πιο λογικό είναι να απαγορευτεί ο απόπλους μέχρι να διεκπεραιωθούν τα περαιτέρω.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το απαγορεύτηκε θέλω να δω, ας πούμε ότι ο "φαναρτζής" αργήσει λιγουλάκι να στοκάρει τη ζημιά, τιιιιιιιι θα κάνουν οι 2.000 τόσοι επιβάτες? εντάξει θα μείνουν στο πλοίο θα προωθηθούν από δω κι από κει αλλά αν γινόταν σε μικρό λιμάνι νησιού με λίγο καιρό θα έπεφτε τρελή πείνα. Γενικά απ'το λιμενικό πολύ εύκολα απαγορεύουν τον απόπλου και πολύ εύκολα πιστεύουν και τα βεβαιωτικά κλάσης.

Εχει δίκιο ο CptAris,αφού το πλοίο έχει κάποια ζημιά,δέν μπορεί ο λιμενάρχης να πή "α,ένα βαθουλωματάκι είναι,μπορείτε να συνεχίσετε γιά τον επόμενο προορισμό σας".Τώρα άν αυτό είχε γίνει σε μικρό λιμάνι νησιού,προφανώς η εταιρία τού πλοίου θα προωθούσε τους επιβάτες από δώ κι'από κεί και μετά θα γινόταν μιά προσωρινή επισκευή και το πλοίο θα έφευγε κενό γιά κάποιο ναυπηγείο.

 

Εμένα εξακολουθεί να μού κάνη εντύπωση το πώς βρέθηκε εκεί το πλοίο.Εντάξει,να πούμε ότι είχε αέρα,πάλι περίεργο είναι.Το πλοίο δέν πήγαινε full speed,αντιθέτως μάλιστα-αφού ήταν στην είσοδο τού λιμανιού.Στό σημείο εκείνο,και μάλιστα πλοίο τέτοιου μεγέθους,με συνοδεία ρυμουλκών και πλοηγίδας (και με πλοηγό στην γέφυρα,φαντάζομαι),θα πήγαινε με το ζόρι με 3-4 μίλια την ώρα.Και αέρα να είχε,δύσκολο να το παρέσυρε τόσο πολύ,δέν είναι δά και βαρκάκι....

Link to comment
Share on other sites

Μα ακριβώς επειδή πήγαινε τόσο αργά το παρέσυρε ο αέρας.

Αυτός είναι γενικός κανόνας. Όσο πιο αργά πας και σε συνδυασμό με το μέγεθος των πλευρικών επιφανειών, τόσο πιο ευάλωτος στον αέρα είσαι.

Εάν, υποθετικά μιλώντας, το MAGNIFICA έμπαινε χτες με μεγάλο δρόμο δε θα γινόταν τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως δέν νομίζω να είχε τόσο πολύ αέρα εκείνη την ώρα στην μπούκα τού Πειραιά.Ναί μέν το βαπόρι είναι μεγάλο,αλλά πρέπει να φυσάη και αρκετά,ένα δυαράκι-τριαράκι π.χ. δέν θεωρώ πως είναι αρκετό γιά να το βγάλη απ΄την πορεία του.

 

Στην αεροπορία χρησιμοποιούνται χάρτες γιά κάθε αεροδρόμιο και ειδικώτερα γιά κάθε διάδρομο,που δείχνουν τα όρια ανέμου γιά την προσγείωση και την απογείωση,ώστε να μήν πέση κάποιος σε πλευρικό άνεμο που θα τον στείλη στά χαντάκια (άν ο πνέων άνεμος δέν έχη την διεύθυνση τού εκάστοτε εν χρήσει διαδρόμου,αναλύεται στίς συνιστώσες του και λαμβάνονται υπ'όψιν αυτές).Ισχύει αυτή η πρακτική και στην ναυσιπλοϊα (και ειδικώτερα στους κατάπλοες και απόπλοες),ή ο πλοίαρχος πάει ψάχνοντας;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...