Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Παραγγελία δύο LNG Carriers στα ναυπηγεία Daewoo στην Κορέα ύψους 400εκ. δολαρίων με παράδοση το 2016

Quote

Συνεχίζει με την ίδια δυναμική να επενδύει στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) ο Ομιλος Αγγελικούση. Μόλις προχθές, Κυριακή, σε ειδική εκδήλωση στα γραφεία του Ομίλου στην Αθήνα υπεγράφη μία ακόμη συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο LNG Carriers στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering στην Κορέα.

Παρόντες στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας ο επικεφαλής του ελληνικού ομίλου, Γιάννης Αγγελικούσης, αλλά και ο πρόεδρος των ναυπηγείων της Daewoo, Ko Jae-Ho.

Η συμφωνία αφορά στη ναυπήγηση δύο LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 173.400 κ.μ. το ένα και συνολικής αξίας 414 εκατ. δολ.
Η παράδοση των πλοίων από τα ναυπηγεία DSME στη θυγατρική του ελληνικού ομίλου, τη Maran Gas, αναμένεται να γίνει στο δεύτερο μισό του 2016.

Η συμφωνία αυτή δεν είναι η πρώτη μεταξύ των ναυπηγείων της Daewoo και του Ομίλου Αγγελικούση, αφού τα πέντε πλοία LNG Carriers του ελληνικού ομίλου που βρίσκονται στο νερό είναι κατασκευασμένα στα ίδια ναυπηγεία.

Επίσης, συμπεριλαμβανομένης της νέας παραγγελίας, ο Ομιλος έχει συνολικά εννέα υπό παραγγελία πλοία στα ναυπηγεία της DSME, ενώ έχει άλλα οκτώ υπό κατασκευή στα ναυπηγεία της Ηyundai Samho, τα οποία πρόκειται να παραλάβει μέχρι το 2015.

Ολα τα πλοία τα διαχειρίζεται η θυγατρική εταιρεία του Ομίλου, η Maran Gas, στο στόλο της οποίας περιλαμβάνονται ακόμη και δύο πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG carriers). Σύμφωνα με το κορεάτικο ναυτιλιακό πρακτορείο ειδήσεων Asiasis, ο Ομιλος Αγγελικούση έχει ναυπηγήσει περισσότερα από 50 πλοία όλων των τύπων στα ναυπηγεία της Daewoo.

Τη στενή αυτή σχέση αναγνώρισε και ο πρόεδρος των κορεάτικων ναυπηγείων που ήρθε στην Αθήνα για να υπογράψει τη συμφωνία, ο οποίος δήλωσε ότι «ο Ομιλος Αγγελικούση είναι ένας σταθερός συνεργάτης μας που έχει υπογράψει μαζί μας ένα σημαντικό αριθμό συμβολαίων». Προανήγγειλε μάλιστα και νέες συμφωνίες στο άμεσο μέλλον.

Η νέα παραγγελία του Ομίλου Αγγελικούση στα LNG Carriers είναι η τελευταία μιας σειράς συμφωνιών ναυπήγησης πλοίων τόσο στο φυσικό αέριο όσο και τα δεξαμενόπλοια που ανακοίνωσε φέτος. Στην αρχή του χρόνου, ο Ομιλος προχώρησε σε συμφωνία με τη Ηyundai Samho για τέσσερα LNG Carriers, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. συνολικής αξίας 840 εκατ. δολ.

Η συμφωνία περιλαμβάνει οψιόν για την κατασκευή δύο ακόμη, όπως ανακοίνωσαν τότε τα ίδια τα ναυπηγεία. Ακολούθησε αργότερα η ανακοίνωση για μία παραγγελία τριών δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC, μεταφορικής ικανότητας 319.000 dwt στα κινεζικά ναυπηγεία SWS.

Στόλος 112 πλοίων

Συνολικά ο Ομιλος Αγγελικούση, με ένα στόλο 112 πλοίων στη δύναμή του, έχει υπό ναυπήγηση 26 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,15 εκατ. dwt., εκ των οποίων 17 είναι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), 3 VLCC, και έξι μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (τρία capes και τρία mini capes), συνολικής αξίας άνω των 3,5 δισ. δολ.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ομιλος Αγγελικούση παραμένει πιστός στην ελληνική σημαία, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του στόλου είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι και τα επτά πλοία του υπό λειτουργία στόλου της Maran Gas είναι υπό ελληνική σημαία. Ακόμα, πρόσφατα ο όμιλος έφερε στην ελληνική σημαία το δεξαμενόπλοιο «Sea Lion» (πρώην Samco America) το οποίο πριν αγοραστεί από την ελληνική εταιρεία έφερε σημαία Marshall Islands. Επίσης, η άλλη εταιρεία του Ομίλου Αγγελικούση, η Anangel Maritime Services, πρόσθεσε ένα ακόμη νεότευκτο φορτηγό πλοίο στο στόλο της, το «Anangel Courage», το οποίο ύψωσε και αυτό την ελληνική σημαία.

Συμφωνία

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό χθες, η κοινοπραξία Maran Nakilat μεταξύ του Ομίλου Αγγελικούσης και της Qatar Gas Transport, που ελέγχει τέσσερα LNG Carriers, υπέγραψε συμφωνία αναχρηματοδότησης του χρέους ύψους 662,4 εκατ. δολ. με τις Qatar Islamic Bank και Barwa Bank, προκειμένου να επεκτείνει το στόλο της στα έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, η εταιρεία Nakilat, θυγατρική της Qatar Gas Transport θα αυξήσει το ποσοστό της στη Maran Nakilat, με τον ελληνικό όμιλο να διατηρεί πάντως την πλειοψηφία.

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Για να δούμε και τι έβγαλε ο μαυροπίνακας, τελευταία φορά που μέτρησα το στόλο της εταιρείας

 

Dry της Anangel Maritime Services(δεν έχει τίποτε under construction)

8 mini capes των 114,000 dwt

37 capes των 171,000 - 181,000 dwt

3 newcastlemaxes των 206,000dwt

4 VLOC των 246,000 με 277,000dwt

Σύνολο 52 πλοία με συνολική χωρητικότητα λίγο πάνω από 9 εκατομμύρια τόνους dwt

 

Liquid της Maran Tankers Management(εδώ βάζω και παραγγελίες με παράδοση το 2017)

2 aframax των 118,000 cbm

12 suezmax των 173,000 - 175,000 cbm

35 VLCC των 330,000 - 358,000 cbm, πολλά από αυτά σε bareboat στη Chevron - Texaco

Σύνολο 51 πλοία συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 15 εκατομμύρια cbm

 

Gas Tankers της Maran Gas Maritime (μαζί με παραγγελίες που βγαίνουν το 2018 και 2019)

30 συνολικά πλοία των 145,000 - 174,000 cbm με συνολική χωρητικότητα σχεδόν 5 εκατομμύρια cbm

 

Συνολικά μιλάμε για 133 πλοία, upstairs-downstairs, με χωρητικότητα 9 εκατομμύρια τόνους + 20 εκατομμύρια κυβικά.

 

Είναι πολλά τα λεφτά, Neptune :D

Link to comment
Share on other sites

Το άσπρο κτίριο που φαίνεται στα αριστερά του Ωνασείου, είναι τα τωρινά τους γραφεία. Στο ίδιο κτίριο συστεγάζονται και οι άλλες εταιρείες του Ομίλου, όσο και η Alpha Bulkers. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Τρεις μήνες μετά τη συμφωνία του με τα “αγαπημένα” του νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DSME για την κατασκευή τριών τάνκερ VLCC, για λογαριασμό της Maran Tankers Management, ο Γιάννης Αγγελικούσης επανέρχεται. Το εν λόγω deal αφορούσε σε τρία τάνκερ VLCC  χωρητικότητας 318.000dwt, προς παράδοση εντός του 2018, έναντι 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Τώρα η συμφωνία επεκτείνεται και σε τέσσερα ακόμα πλοία με την ίδια χωρητικότητα, υπ’ αριθμόν 5449, 5450, 5451 και 5452, όπως ανακοίνωσαν στην ιστοσελίδα τους τα ναυπηγεία DSME, σημειώνοντας ότι πρόκειται επίσης για οικολογικά πλοία με μηχανές υψηλής απόδοσης και ανεπτυγμένες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων.

Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες, εκτιμάται ότι η Maran Tankers θα δαπανήσει περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια για το κάθε πλοίο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής, αναδείχθηκε σε “κυρίαρχο των θαλασσών” το 2016, καθώς ήταν εκείνος που πρωταγωνίστησε κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της περσινής χρονιάς, προχωρώντας στην εξαγορά 7 σύγχρονων φορτηγών πλοίων τύπου capesize, εκμεταλλευόμενος τη μεγαλύτερη πτώση των τιμών που είχε καταγραφεί στον κλάδο. Και διατήρησε την πρωτιά αυτή καθ’ όλη τη διάρκεια του 2016.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Με τις παραγγελίες δύο νέων πλοίων συνολικής αξίας 395 εκατ. δολ. κλείνει το 2017 για τον εφοπλιστή Γ. Αγγελικούση. Γνωστός για την προτίμηση του στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία DSME, ο μεγαλύτερος Έλληνας πλοιοκτήτης υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή ενός πλοίου LNG και μίας πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU).

To πλοίο μεταφοράς LNG θα είναι χωρητικότητας 173.400 cbm, ενώ και τα δύο νεότευκτα θα παραδοθούν στην ναυτιλιακή Maran Gas το Μάϊο του 2020. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κ. Αγγελικούσης στήριξε σημαντικά τα ναυπηγεία DSME με νέες παραγγελίες, ακόμη και την περίοδο που αυτά αντιμετώπιζαν σημαντικές οικονομικές δυσκολίες. O στόλος της Maran Gas αποτελείται από 26 πλοία, ενώ υπάρχουν οκτώ ακόμη που αναμένεται να παραλάβει προσεχώς.

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου ο κ. Αγγελικούσης συνδέθηκε και με την παραγγελία τεσσάρων νέων bulkers τύπου newcastlemax, στις κινέζικες γιάρδες Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS). Σύμφωνα με πληροφορίες, το deal που υπέγραψε ο εφοπλιστής αφορούσε δύο φορτηγά πλοία, με option για την κατασκευή ακόμη δύο.

Η συγκεκριμένη παραγγελία αφορούσε την άλλη εταιρία του εφοπλιστή, Anangel Shipping Enterprises, και τα πλοία έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν στα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να πούμε ότι στην πρόσφατη σύνοδο του Davos, δεν βρέθηκε μόνο ο βαψομαλλιάς ο Trump αλλά και η Anangel με αιχμή του δόρατος την κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, Μαρία η οποία έδωσε δυναμικό παρόν, τιμώντας τα χρώματα της Anangel και της χώρας μας. Η συγκεκριμένη κοπέλα ασχολείται με τα της ναυτιλίας όλο και πιο εντατικά τα τελευταία χρόνια και συνδράμει τον Γιάννη Αγγελικούση στη λήψη αποφάσεων, αποτελώντας προφανώς και τη διάδοχη κατάσταση όταν ωριμάσει ο χρόνος.

 

Δεν κουράζω με περισσότερες λεπτομέρειες, νομίζω όμως πως όπως λέμε τα στραβά κι ανάποδα αυτής εδώ της χώρας, οφείλουμε να δίνουμε και τα εύσημα σε εταιρείες και ανθρώπους που είναι leaders στον τομέα τους και συνδράμουν στο να δίνουμε σαν χώρα το σωστό profile στον έξω κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

Μαρία Αγγελικούση: Η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση αποκαλύπτει τα σχέδιά της

Quote

Αν μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχαν αμφιβολίες για τη διαδοχή του Γιάννη Αγγελικούση στον ναυτιλιακό Όμιλο Αγγελικούση, πλέον δεν υπάρχει καμία: η κόρη του εφοπλιστή, Μαρία, είναι αυτή που θα αναλάβει τις τύχες της εταιρείας όταν ο πατέρας της αποφασίσει πως ήρθε η ώρα να αποσυρθεί. Και όπως φαίνεται, είναι ειλημμένη η απόφασή της να διατηρήσει τον “οικογενειακό” χαρακτήρα του ομίλου και να μην κάνει το βήμα της ένταξης σε κάποιο χρηματιστήριο.

Το μήνυμα αυτό πέρασε ξεκάθαρα το βιογραφικό σημείωμα της 35χρονης Μαρίας Αγγελικούση που είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν αρκετοί παριστάμενοι στο πρόσφατο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων: “Εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη να αντλήσουμε ρευστότητα, η κοινή μας άποψη είναι ότι το να παραμείνουμε ιδιωτική εταιρεία είναι το καλύτερο για μας”.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Αγγελικούση μπήκε στον δείκτη Nasdaq το 1989, σε μία πρωτοποριακή για την εποχή κίνηση, όμως το 2001 αποχώρησε, έχοντας εν τω μεταξύ επεκταθεί θεαματικά στην παγκόσμια ναυτιλία. Σήμερα η εταιρεία θεωρείται ένας από τους κολοσσούς του κλάδου, με έναν στόλο αποτελούμενο από περισσότερα από 120 πλοία.

Αυτό που αποκαλύπτει εμμέσως η Μαρία Αγγελικούση στο βιογραφικό της σημείωμα είναι ότι ο Όμιλος Αγγελικούση είχε εξετάσει στο πρόσφατο παρελθόν το ενδεχόμενο να επιστρέψει στις αγορές, καθώς “προτού εμφανιστώ ίσως να υπήρχε μία φυσική ανησυχία ότι δεν θα υπήρχε διαδοχή”, όμως πλέον η ανησυχία αυτή δεν υπάρχει. “Είμαι εδώ για να μείνω”, διαμηνύει.

Τα τελευταία χρόνια η παρουσία της Μαρίας Αγγελικούση στην εταιρεία είναι όλο και πιο ισχυρή. Η μοναχοκόρη του Γιάννη Αγγελικούση μπήκε στον Όμιλο Αγγελικούση το 2008, εγκαταλείποντας την ιατρική της καριέρα για να αφοσιωθεί στην οικογενειακή επιχείρηση. Ξεκίνησε από το τμήμα των ναυλώσεων, με τις οποίες ακόμα ασχολείται εν μέρει, στο πλαίσιο των καθηκόντων της ως αντιπρόεδρος της εταιρείας, ενώ σημαντικό μέρος της δουλειάς της αποτελούν οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με το βιογραφικό της σημείωμα, η πρώτη εξαγορά που ολοκλήρωσε ήταν αυτή του VLCC Blue Jade (χωρητικότητας 320.000 dwt, κατασκευής 2012, μετονομάστηκε σε Maran Thetis), το 2014.

To story της κ. Μαρίας Αγγελικούση από την Αλεξάνδρα Τσόλκα 

Ήταν σ εκείνη την εντυπωσιακή βραδιά, τη φωταγωγημένη, στο κέντρο της Αθήνας που η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, η παγκόσμια δύναμη του κλάδου γιόρτασε τους δικούς  της πρωταγωνιστές για το 2017 στο πλαίσιο των βραβείων «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards». Οι πρωταγωνιστές της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν εκεί, όπως κάθε χρόνο, για να γιορτάσουν στην ουσία, το ότι η Ελληνική Ναυτιλία κυριαρχεί σε όλες τις θάλασσες του πλανήτη. Ανάμεσα στους εκπροσώπους των μεγάλων καραβοκύρηδων, των ανδρών κυρίως, ξεχώρισε μια ξανθιά, νεαρή γυναίκα, με τα μαλλιά της πιασμένα πίσω, ντυμένη με ένα μαύρο φόρεμα, ίδια στην μορφή με όλες εκείνες τις «καπετάνισσές» που στα ελληνικά νησιά, ξέραν τα πάντα για θάλασσες, καράβια, καιρό, εμπόριο και ρίσκα.

Η Μαρία Αγγελικούση, σεμνά αλλά όλο ικανοποίηση παρέλαβε ένα από τα 17 βραβεία για τους αξιότερους όλων, εκείνο για την Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων της Χρονιάς, (Tanker Company of the Year)) που αποδόθηκε στην  Maran Tanker του Ομίλου Αγγελικούση.

Ποια είναι αυτή η γυναίκα ανάμεσα σ όλους αυτούς τους ισχυρούς; Και γιατί η ζωή της μοιάζει μυθιστορηματικά σχεδόν, αντισυμβατική και όλο ανατροπές και επιτεύγματα; Γιατρός, εφοπλίστρια, πριγκίπισσα πια και άξια κόρη στα βήματα του πατέρα της…

Είναι ο πρώτος των Ελλήνων και ο πέμπτος μεγαλύτερος εφοπλιστής σε όλο τον κόσμο ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής, με στόλο δυναμικότητας 26,8 εκατ. τόνων και στόλο 143 πλοίων, ενώ ετοιμάζει κι άλλα 14! Βαρύ το οικογενειακό όνομα, όχι μόνο από τη παππού προς πάππου δύναμη των καραβιών τους στη θάλασσα αλλά και από την προσφορά τους στην Εθνική Αντίσταση στην Ελλάδα και στην Μέση Ανατολή, όπου είχε αγωνιστεί και τιμηθεί ο πατέρας του Γιάννη, ο Αντώνης Αγγελικούσης, αλλά και από το ότι όλη η οικογένεια αρνήθηκαν κάθε όχι μόνο συνεργασία, αλλά και απλή συνάντηση με την Χούντα του 1967, για να μη τη νομιμοποιήσουν και στις θάλασσες του κόσμου.

Τώρα, τα ναυτιλιακά του χνάρια ακολουθεί με διακρίσεις, βραβεύσεις, αποδοχή και ήδη κερδισμένο σεβασμό, η κόρη του, η Μαρία, εκπρόσωπος της τρίτης, πια, γενιάς των ιστορικών εφοπλιστών…

Καραβοκύρηδες από τη Μάνη

Η οικογένεια Αγγελικούση ξεκινά από τη Μάνη για να καταφύγει στην Χίο, από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας. «Στα μέσα του 18ου αιώνα μετακόμισαν στο βόρειο τμήμα της Χίου, το οποίο εκείνη την εποχή ήταν ακατοίκητο και έδωσαν το όνομα Καρδάμυλα στην περιοχή.

Σκοπός της μετεγκατάστασης ήταν η πειρατεία, να επιτίθενται σε πλοία που κατευθύνονταν ή έρχονταν από την Μαύρη Θάλασσα στην Μεσόγειο» έχει πει ο εφοπλιστής σε συνέντευξη του στο διεθνές ναυτιλιακό έντυπο Trade Winds.

Με την επανάσταση του 1821 και την σφαγή της Χίου το 1822, οι πρόγονοι του θα επιστρέψουν στην Μάνη και μετά θα πάνε και πάλι στην Χίο το 1857. Τότε είναι και η εποχή που μπήκαν οι βάσεις για την εφοπλιστική δραστηριότητα της οικογένειας κάνοντας την αρχή με ιστιοφόρα. «Ο προπάππους μου, ο Αντώνης, ήταν το πλέον εξέχον μέλος εκείνης της περιόδου.

Έδρασε στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα και σύμφωνα με τις φήμες ήταν ο εφευρέτης των “σημαιών διευκόλυνσης”. Στο δωμάτιο του στο πλοίο είχε ένα συρτάρι γεμάτο με σημαίες από χώρες της Μεσογείου. Λίγο πριν μπει στο λιμάνι του προορισμού του ύψωνε και την αντίστοιχη σημαία», αστειεύεται ο Γιάννης Αγγελικουσης, που αποκαλύπτει ακόμα ότι το όνομα της οικογένειας ήταν αρχικά Πονηρού και άλλαξε την δεκαετία του 1870.

Ο πατέρας του Αντώνης Αγγελικούσης, ήταν ασυρματιστής στον Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το πλοίο του το οποίο μετέφερε εφόδια για τους συμμάχους τορπιλίστηκε δύο φορές και για αυτό τον λόγο έλαβε δύο μετάλλια από το ελληνικό κράτος. Στην συνέχεια οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες τον έστειλαν στο Κάιρο όπου εκπαιδεύτηκε ως αλεξιπτωτιστής για να σταλεί μετέπειτα στην Κρήτη. Εκεί πέρασε δύο χρόνια και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε το 1944 για την οποία τιμήθηκε μετά την λήξη του πολέμου από τους Βρετανούς.

Με την ειρήνη και πριν φύγει από τη ζωή, στα 1989, θα φτιάξει έναν αξιοσημείωτο στόλο πλοίων ξηρού φορτίου. Με βλέμμα σαν του παππού της, ελεύθερο πνεύμα, αγάπη για τους ανθρώπους και τις θάλασσες, η Μαρία Αγγελικούση, είναι το καμάρι του πατέρα της, που δεν κρύβει την περηφάνια του για αυτήν.

Για το κορίτσι που, από το 2008, πήρε μόνο του την απόφαση να ασχοληθεί με την ναυτιλία και να σταθεί στο πλευρό του στην οικογενειακή επιχείρηση, ενώ είχε είχε σπουδάσει Ιατρική στο πανεπιστήμιο του Cambridge και άσκησε το επάγγελμα επί οκτώ χρόνια.

Η γιατρός που χανόταν στη ζούγκλα

Σαν εκείνον τον παππού που πολέμαγε για ελευθερία, έτσι και η Μαρία, ξέχειλη από ευαισθησία, μετά το πτυχίο της, ξεκίνησε την άσκηση της Ιατρικής εκεί που πίστεψε πως την είχαν πιο πολύ ανάγκη. Γιάτρευε κόσμο, χωρίς αμοιβή, στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, με κίνδυνο συχνά της ίδιας της της ζωής, μιας και πολλές από τις περιοχές που βρίσκονταν σε αιματηρούς, βάναυσους πολέμους.

Βλέποντας την οδύνη των ανθρώπων, συχνά χάνονταν σε ζούγκλες, μην έχοντας τρόπο κανέναν να επικοινωνήσει με τον υπόλοιπο κόσμο, ξεχνώντας να φάει και χωρίς αίσθηση του χρόνου. Κάποιες φορές η οικογένειά της, ανησυχούσε δραματικά, γιατί έχανε κάθε επαφή μαζί της.

Όταν πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση και τα καραβιά, είχε δηλώσει πως «η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».

Οι εμπειρίες της ως γιατρός σε απομακρυσμένες από τον πολιτισμό περιοχές, ο αγώνας της ενάντια στην αρρώστια και στον θάνατο, η επαφή της με τον ανθρώπινο πόνο, έφτιαξαν έναν χαρακτήρα, που δε μοιάζει με άλλες γυναίκες από τον κόσμο του μεγάλου πλούτου. Συμπονετική, απλή, μετρημένη, χωρίς επιδείξεις και προκλήσεις στέκεται πάντα στο πλευρό του πατέρα της τον οποίο και εκείνη με τη σειρά της λατρεύει και θαυμάζει.

«Μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση», λέει. Όσο για τον περήφανο γονιό, εκείνος παραδέχεται για τη Μαρία του, πως «σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή.

Τρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύεται είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είναι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα»…

Η εφοπλιστίνα που δε χάνεται ποτέ στις θάλασσες…

Με τέτοια λοιπόν, γονίδια θαλασσινά και καραβίσια, αλλά και τις δικές της εμπειρίες στις ξεχασμένες χώρες της γης, η  34χρονη Μαρία Αγγελικούση, αντιπρόεδρος του παντοδύναμου Angelicoussis Shipping Group, μέσα σε λίγα χρόνια έχει ήδη, έχει τιμηθεί με τις πιο σημαντικές και υψηλές βραβεύσεις για τη ναυτιλία, ενώ, ήδη, έχει αποδείξει τις ικανότητές της σε διεθνή ναυτιλιακά ύδατα.

Μπήκε στην επιχείρηση της οικογένεια της, με  την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008, που προκάλεσε μία βαθιά παγκόσμια κρίση, χωρίς όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους Αγγελικούσηδες.

Η Μαρία ξεκίνησε από το τμήμα ναυλώσεων και πολύ σύντομα άρχισε να έχει συμμετοχή στις αποφάσεις, ενώ πλέον και πλέον είναι αυτή που αναλαμβάνει όλα τα σημαντικά συμβόλαια εξαγορών και των νεότευκτων πλοίων.

Με το βραβείο Next Generation Greek Shipping Award, στα χέρια της, υπολογιζει και προβλέπει το μέλλον, επικεντρωμένη στο Maran Gas Maritime, που δραστηριοποιείται στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με έναν στόλο 21 δυνατων πλοίων και με 11 ακόμα υπό κατασκευή, με τις πιο σύγχρονες απαιτήσεις και τεχνολογίες.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρόσληψη της έμπειρης Anita Odedra τον περασμένο Ιούλιο ως εκτελεστική αντιπρόεδρος εμπορικών επιχειρήσεων της Maran Gas Maritime.

Λέγεται πως η Μαρία Αγγελικούση ενδιαφέρεται πολύ για την επέκταση της εταιρείας στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης και πως  μελετά προσεκτικά, μεθοδικά και με στρατηγική τις επόμενες κινήσεις της, διακρίνοντας μεγάλες προοπτικές στη συγκεκριμένη αγορά.

Η Μαρία που παντρεύτηκε πρίγκιπα

Ω! Ναι! Όλες ονειρευτήκαμε κάποτε έναν πρίγκιπα δικό μας και ας μη φορούσε κανονική κορώνα και ήταν πραγματικά γαλαζοαίματος.  Για την αγαπημένη κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, του μεγαλύτερου Έλληνα εφοπλιστή, τη Μαρία, ήταν εντελώς αυθεντικός!

Ο γάμος της Ελληνίδας εφοπλιστινας με τον έκπτωτο πρίγκηπα της Σερβίας της βασιλικής οικογένειας των Καραγεώργεβιτς, χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος της χρόνιας», όσο κι αν η Μαρία και η οικογένεια της κρατούν πάντα χαμηλούς τόνους και δεν αρέσκονται σε προβολή και επιδείξεις.

Στην Ελλάδα δόθηκε για να γιορταστεί η ένωση των δυο νέων, δεξίωση στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετάνια με όλη την αφρόκρεμα του εφοπλιστικού και πολιτικού κόσμου να συγκεντρώνεται για να ευχηθεί, μέσα στην μεγάλη αίθουσα του κλασσικού ξενοδοχείου.

Ανάμεσα στους παρευρισκόμενους ήταν και ο τότε πρωθυπουργός κύριος Αντώνης Σαμαράς με τη συζύγου του, Γεωργία. Χωρίς φανφάρες και νεοπλουτίστικες προκλήσεις, πολύ πολιτισμένα και σχετικά όχι πολύ ανοιχτά και δημόσια, η βραδιά πέρασε στη μνήμη όσων την έζησαν για την ευτυχία που έλαμπε στο πρόσωπο των νεόνυμφων, αλλά και για την προσεγμένη φιλοξενία.

Το ονειρικό σπίτι της στη Μύκονο

Ήταν η υπέροχη βίλα του Ζαννή Φραντζέσκου, στο λόφο στο Φανάρι, κοντά στα Παραδείσια της Μυκόνου. Αυτό το πανέμορφο σπίτι ερωτεύτηκε και διάλεξε για σπίτι της η Μαρία, όταν κοίταξε μέσα από τα τζάμια του την μαγευτική εικόνα του ολόφωτου νησιού.

Πρώτα λάτρεψε την θέα από τις μεγάλες βεράντες και μετά νοιάστηκε για τα πέντε πολυτελή, μεγάλα υπνοδωμάτια με το τζάκι τους το καθένα και την νησιωτική άνεση. Τεράστιος κήπος, τρεις ξενώνες, barbeque, διαφανή πισίνα σαν αρχιτεκτονικό αριστούργημα, που δίνει τη δυνατότητα να βλέπεις το εσωτερικό της βίλας μέσα από το νερό.

Η Μαρία Αγγελικούση νοίκιαζε για χρόνια το «στολίδι της Μυκόνου» του Ζαννή Φραντζέσκου, γνωστού ως «Mr Nammos» για να περάσει εκεί τις διακοπές της. Τελικά έκανε την προσφορά της και το υπέροχο σπίτι έγινε δικό της, έτσι όπως το ονειρευόταν.

Τώρα, με κάθε ευκαιρία σπεύδει να το επισκεφθεί και να ατενίζει το Αιγαίο από τα ψηλά του παράθυρα. Απ αυτή την θάλασσα, που κάποτε, ξεκίνησαν όλα τα καράβια της οικογένεια της, όλα τα καράβια τα δικά της

 

Link to comment
Share on other sites

Ένα άλλο που πρέπει να πούμε για την Anangel, και θα είμασταν άδικοι αν δεν το αναφέραμε, είναι πως εξακολουθεί και επενδύει στους Έλληνες αξιωματικούς σε βάρος της κερδοφορίας της. Και όχι απλά επενδύει στο να τους τοποθετεί επάνω στα πλοία της, αλλά και σε επιμόρφωση, επιπλέον κατάρτιση κλπ. Με βάση της δική μου εμπειρία, κορυφαίοι στο χώρο όχι μόνο σε γνώσεις αλλά και σε τρόπους.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Να πούμε πως το dry κομμάτι του ομίλου μετονομάζεται από Anangel Maritime Services, σε Maran Dry Management, εξασφαλίζοντας ομοιομορφία με τις Maran Tankers και Maran Gas εταιρείες του ομίλου, όσον αφορά το όνομα. Όλες οι παραπάνω εταιρείες από τον περασμένο Μάιο συστεγάζονται στα καινούρια γραφεία του Ομίλου Αγγελικούση, χαμηλά στη Λεωφόρο Συγγρού, πίσω από το παλιό τους κτήριο. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 9 months later...

Τραγικό δυστύχημα χτές επάνω στο Ore Sundbury που βρισκόταν στη ράδα του Itaguai της Βραζιλίας αναμένοντας φόρτωση στο Guaiba Island Terminal της Vale. Χωρίς ο λόγος μέχρι στιγμής να έχει γίνει γνωστός, ξέσπασε πυρκαιά επάνω στο πλοίο η οποία είχε θύμα της τον  Έλληνα πλοίαρχο του πλοίου. Τρομερά άσχημα νέα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σοβαρό καρδιακό επεισόδιο φαίνεται πως είχε ο κος Γιάννης Αγγελικούσης

 

Quote

Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται από χθες, Σάββατο 20 Μαρτίου, ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast ο 73χρονος εφοπλιστής, ένιωσε το βράδυ της Παρασκευής αδιαθεσία.

 

Το πρωί του Σαββάτου ο κ. Αγγελικούσης υπέστη καρδιακό επεισόδιο και Μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο χωρίς τις αισθήσεις του.

 

Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε καταστολή με τους γιατρούς να του παρέχουν κάθε δυνατή φροντίδα.

 

Link to comment
Share on other sites

Εξακολουθεί σε σοβαρή κατάσταση, το μήνυμα της κόρης του Μαρίας πρός κάθε κατεύθυνση είναι "business as usual, λαμβάνει την καλύτερη δυνατή ιατρική φροντίδα". Πάντως σήμερα η Tradewinds θυμήθηκε και επαναδημοσίευσε ένα "αφιέρωμα" που είχε κάνει πρό μηνών για τη Μαρία Αγγελικούση και τον τρόπο με τον οποίο έχει γίνει κομμάτι των επιχειρήσεων του πατέρα της. Αυτά ποτέ δε γίνονται τυχαία, το μήνυμα που προσπαθεί να περάσει η εταιρεία είναι ότι μπορεί μεν ο "πατριάρχης" να είναι σε δύσκολη κατάσταση, η εταιρεία όμως είναι δυνατή και συνεχίζει αταλάντευτη την πορεία της. Και θα συνεχίσει όποια κι αν είναι η πορεία της υγείας του Γιάννη Αγγελικούση, με ικανή διοίκηση. Η μοίρα των προσωποπαγών εταιρειών.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τεράστια απώλεια για την Ελληνική ναυτιλία , ο θάνατος του μεγαλύτερου Έλληνα πλοιοκτήτη !!! Ανέπτυξε την εταιρεία του σε βαθμό που θεωρείται μια απο τις market maker παγκοσμίως , Δημιούργησε έναν πολυπληθή και σύγχρονο στόλο απο τριων ειδών ποντοπόρα πλοία , στα οποία φρόντιζε να υψώνει με συνέπεια την Ελληνική Σημαία και δικαίως θεωρείται ως ο μεγαλύτερος στυλοβάτης του Ελληνικού Νηολογίου . Όσο διακριτικά κινιοταν στην προσωπική του ζωη παρά την δεδομένη οικονομική του επιφάνεια τόσο διακριτικά κι αθόρυβα  έλυσε κάβους για το μακρύ ταξίδι . 
Συλλυπητήρια στους οικείους του και μακάρι να βρουν την δύναμη να συνεχίσουν το σπουδαίο έργο του στη ναυτιλία με τον ίδιο ζήλο και την ιδια επιτυχία . 
 

Link to comment
Share on other sites

Έχει τύχει να γνωρίσω αρκετούς ανθρώπους που δούλευαν στις επιχειρήσεις του και όλοι έχουν έναν καλό λόγο να πούν και για τον όμιλο αλλά και για εκείνον προσωπικά. Και όπως μου έγραψε πρίν από λίγο ένα πρόσωπο με πολλά χιλιόμετρα στη ναυτιλία, "one of the few, true gentlemen we have in our industry". Όταν λοιπόν αυτοί που τον ήξεραν προσωπικά λένε αυτά, η δική μου άποψη περισσεύει.

 

Ελπίζω η κόρη του Μαρία, να έχει την ψυχική δύναμη να αντέξει την απώλεια και να συνεχίσει να αναπτύσσει την αυτοκρατορία που ο ίδιος δημιούργησε και που δίνει δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους σε όλον τον κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Μαρία Αγγελικούση: Δεν υπάρχουν σχέδια για public company

Quote

Αυτόνομα συνεχίζει την ρότα του ο ναυτιλιακός όμιλος Αγγελικούση. Το μήνυμα αυτό έστειλε η Μαρία Αγγελικούση από τη Νέα Υόρκη και το forum του Marine Money, στην πρώτη συνέντευξη που έδωσε, από τότε που ανέλαβε τα ηνία του ομίλου μετά τον θάνατο του πατέρα της Γιάννη Αγγελικούση.

Ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος ναυτιλιακός όμιλος στον κόσμο, έχει συγκεντρώσει τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, όχι μόνο για τις επενδύσεις που υλοποιεί, αλλά και για τις αλλαγές στο τοπ διοικητικό επίπεδο που πραγματοποιεί τους τελευταίους μήνες. Αλλαγές που ερμηνεύτηκαν ποικιλοτρόπως, με τα σενάρια για ενδεχόμενη προετοιμασία εισόδου σε χρηματιστηριακή αγορά να φουντώνουν. Ωστόσο η κα. Αγγελικούση μιλώντας  στον πρόεδρο της Poten & Partners, Michael Tusiani στο πλαίσιο του συνεδρίου του Marine Money ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν αυτή τη περίοδο σχέδια είτε για είσοδο εταιρείας του ομίλου σε χρηματιστηριακή αγορά, είτε για συνέργεια με επενδυτικό όμιλο.

 «Είμαι εδώ και θα παραμείνω εδώ», είπε η κα. Αγγελικούση, και προσέθεσε, «νομίζω ότι αυτό το έχω ξεκαθαρίσει».

«Μετά τον θάνατο του πατέρα μου – (τον περασμένο Μάρτιο) – θεώρησα ότι ήταν σημαντικό να έχω μια περίοδο σταθερότητας στην εταιρεία», σημείωσε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε: «δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια είτε να εισάγουμε μετοχές σε χρηματιστήριο είτε να συνεργαστούμε με επενδυτικό όμιλο.  Όχι προς το παρόν, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πώς αλλάζουν τα πράγματα. Για τώρα όμως , η πρόθεση μας είναι να παραμείνουμε private. Να είμαστε κύριοι της μοίρας μας».

Επισημαίνεται ότι ο όμιλος διαχειρίζεται έναν μεικτό στόλο από δεξαμενόπλοια, bulk carriers, LNG carriers και FSRU. Σήμερα, ο όμιλος δραστηριοποιείται στα bulk carriers, μέσω της Maran Dry, στα δεξαμενόπλοια, μέσω της Maran Tankers, και στα LNG carriers, μέσω της Maran Gas. Διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ομίλου, έναν στόλο από 155 πλοία, εκ των οποίων τα 10 είναι υπό παραγγελία. Ειδικότερα, η Maran Tankers διαχειρίζεται έναν στόλο από 53 δεξαμενόπλοια και ακόμα τέσσερα υπό ναυπήγηση, η Maran Dry 50 bulk carriers και η Maran Gas 42 LNG carriers συν έξι υπό παραγγελία.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Να σου πω την αλήθεια το έψαξα και φαίνεται πως είναι όντως ακριβές το νούμερο. Η Tradewidns ισχυρίζεται πως η Shell που είναι ο ναυλωτής στη συγκεκριμένη περίπτωση, έστω κι αν σκάει 400 χιλιάρικα την ημέρα, έβγαλε ένα κέρδος 120 εκατομμυρίων δολλαρίων από την όλη συναλλαγή. Και εννοώ το φορτίο. Στην υγειά της ΕΕ και του Πούτιν. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...