Jump to content
Shipfriends

Λιμάνι του Plymouth


Recommended Posts

Το λιμάνι του Plymouth βρίσκετε στην Νότια Αγγλία 310 χιλιόμετρα μακριά από το Λονδίνο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο λιμάνι για πολεμικά πλοία στην Ευρώπη ( η τουλάχιστον έτσι λένε) και υπάρχει όπως αναφέρουν τα πρώτα έγγραφα για μεταφορά εμπορεύματος χρονολογείται στο 1211 και για τους επόμενους αιώνες άνθισε και ιδιαίτερα κατά τον 100ετί πόλεμο μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας. Η ιστορία του ως λιμάνι για τα πολεμικά πλοία μας πάει πίσω στο μακρινό 1960 όταν και άνοιξε η πρώτη βασιλική αποβάθρα . Επίσης αποβάθρες φτιάχτηκαν και το 1727, 1762, και το 1793 ενώ καθιερώθηκε και τότε σαν λιμάνι κυρίως για πολεμικά πλοία. Τα πλοία και η γεωγραφική θέση του λιμανιού αυτού έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο κατά τον πόλεμο εναντίον του Γάλλου Ναπολέοντα ενώ το 1812 φτιάχτηκε ένα κυματοθραύστης με μήκος κοντά στα 1,3 χιλιόμετρα για να προστατεύεται ο στόλος.

Port of Plymouth

Port of Plymouth

Για 300 χρόνια, μέχρι να φτιαχτεί το πλοίο HMS Scylla το 1979 στο λιμάνι του Plymouth είχαν κατασκευαστεί κοντά στα 300 πλοία.

Port of Plymouth

Τα κτίρια του ναυτικού και οι μεγάλες αποθήκες άνηκαν στο ναυτικό ως το 1990 οπότε και αξιοποιήθηκαν και μετατράπηκαν σε διαμερίσματα. Τώρα έχουμε και λέμε.

Port of Plymouth

Port of Plymouth

Εγώ προσωπικά κατάφερα και εντόπισα αρκετά στρατιωτικά πλοία. Συγκεκριμένα εντόπισα το RFA Orangeleaf A(110) το οποίο ξεκίνησε την πορεία του ως απλό tanker ( μάλιστα λεγόταν MV Balder) μέχρι που το 1985 αγοράστηκε από το ναυτικό και μετασκευάστηκε εκτεταμένα ώστε να είναι σε θέση να μεταφέρει 22.000 κυβικά diesel , 3.800 κυβικά καύσιμου ειδικά για αεροπλάνα ενώ έχει και μικρή χωρητικότητα για αποθήκευση κατεψυγμένων και άλλως γενικών πραγμάτων. Τα τελευταία χρόνια έχει ως βασικό ρόλο να ανεφοδιάζει τα πολεμικά τα Αμερικανικά, τα Καναδικά, τα Νορβηγικά, τα Γαλλικά και τα πολεμικά πλοία από την Αυστραλία και το Ομάν.

rfa orangeleaf

Επίσης κατάφερα να εντοπίσω το HMS Northumberland που είναι φρεγάτα τύπου 23 του Βασιλικού Ναυτικού. Είναι χτισμένη το 1992 ενώ εντάχθηκε στο βασιλικό ναυτικό τον Φεβρουάριο του 1994. Έχει ως μόνη βάση το λιμάνι του Plymouth και από τον Ιούλιο του 2004 έως τον Ιούλιου του 2005 μετασκευάστηκε ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στον ρόλο του.

F235

F235 HMS NORTHUMBERLAND

Δεν πρέπει να παραληφθεί και η ύπαρξη της Καναδικής φρεγάτας HMCS Vancouver (FFH 331). Είναι τύπου Halifax-class και ανήκει στο Βασιλικό Καναδικό Ναυτικό ενώ φτιάχτηκε το 1989 ως το δεύτερο πλοίο της κλάσης του. Θεωρείτε ένα από τα καλύτερα πολεμικά πλοία του μεγέθους του και αποτελεί την ραχοκοκαλιά του Καναδικού Ναυτικού. Αριθμεί συνολικά 11 αδέρφια ( αν και αρχικά θα αριθμούσε μόνο 5).

F331 HMCS VANCOUVER

Επίσης στο λιμάνι υπήρχε και το γερμανικό F 260 κλάσης Braunschweig το οποίο είναι και το ποιο ισχυρό. Οι κορβέτες αυτές είναι σχεδιασμένες ώστε να είναι μικρές ( 84 μέτρα) αλλά εξαιρετικά καλές στις μανούβρες ώστε να διεκπεραιώσουν όσο καλύτερα γίνετε τον ρόλο τους που δεν είναι άλλος από περιπολίες αλλά και αρκετά δυνατές ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν και στις αποστολές ‘ανοιχτής θαλάσσης’. Η μέθοδος κατασκευής της είναι ότι φτιάχνονται διάφορα τμηματικά μέλη και στο τέλος συναρμολογούνται. Η κατασκευή του εν λόγω πλοίου ξεκίνησε στις 3 Δεκεμβρίου του 2004 και τελείωσε στις 19 Απριλίου του 2006. Μπήκε σε λειτουργία σχεδόν δύο χρόνια μετά και αμέσως στις δοκιμές στην θάλασσα παρουσιάστηκε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του.

F260

Στην συνέχεια το πλοίο HMS Montrose (F236) το οποίο αποτελεί το 8 από τα 16 πλοία του Αγγλικού Βασιλικού Ναυτικού κλάσης 23. Η κατασκευή του ξεκίνησε το τέλη του 1989 ενώ ολοκληρώθηκε δυόμιση χρόνια μετά. Έχει και αυτό ως βάση το Plymouth αλλά χρησιμοποιείτε από το ΝΑΤΟ για περιπολίες στην Μεσόγειο κατά της πειρατείας και την παράνομης μετανάστευσης. Αξιοσημείωτο ακόμη είναι ότι για 4 χρόνια υπήρχε πλοίο προστασίας των νησιών Φώκλαντ .

F236

Επίσης στο λιμάνι υπήρχε και ένα υποβρύχιο, ένα αεροπλανοφόρο και μερικές ακόμη φρεγάτες που δεν κατάφερα να εντοπίσω κάποιο διακριτικό.

HMS submarine

Το πλέον παράδοξο είναι ότι μεταξύ των διάφορων αποβάθρων που δένουν τα πολεμικά πλοία λειτουργεί και μια γραμμή ferry με αντίστοιχες Αγγλικές παντόφλες. Στην γραμμή αυτή λειτουργούν 3 παντόφλες. Η χρόνος κάθε δρομολογίου είναι 5 λεπτά.

Αρκετά μακριά από το σημείο που δένουν τα πολεμικά πλοία υπάρχει αποβάθρα για επιβατικά όπου από όσο γνωρίζω χρησιμοποιείτε αποκλειστικά από την Brittany Ferries εκτός και αν χρησιμοποιηθεί καμιά φορά από κάποιο ro/ro. Από το Plymouth υπάρχει εβδομαδιαία ένα δρομολόγιο προς το Santander της Ισπανίας και το ταξίδι διαρκεί 20 ώρες περίπου, ένα εβδομαδιαίο προς το St Malo της Γαλλίας που διαρκεί περίπου 9 ώρες και 20 λεπτά και τέλος 11 δρομολόγια ανά βδομάδα προς το Roscoff της Γαλλίας που διαρκεί 5μιση ώρες.

Pont Aven at Plymouth

Port of Plymouth

Επίσης στο σημείο του λιμανιού που είναι μόνο για ποντοπόρα πλοία υπήρχε μόνο το CHEMTRANS WESER με IMO 9439307 το οποίο είναι ένα chemical tanker χτισμένο το 2008, και μήκους 128 μέτρων

CHEMTRANS WESER

CHEMTRANS WESER

και το ISLAY TRADER αριθμό IMO 9030474. Το τελευταίο πρόκειται για ένα πλοίο κατασκευασμένο το 1992 που δραστηριοποιείται κυρίως στο Plymouth και τα περίχωρα και μεταφέρει συνήθως χαλίκια ή κάποιο αντίστοιχο πράγμα.

ISLAY TRADER

Και τέλος μερικές γενικές φωτογραφίες.

Port of Plymouth

Port of Plymouth

Port of Plymouth

Port of Plymouth

Plymouth

Link to comment
Share on other sites

Αρχηγέ, προσκυνώ το αφιέρωμά σου! Το Plymouth και γενικά το Southwest είναι το ωραιότερο κομμάτι της Αγγλίας. Να συμπληρώσω πως το κομμάτι με την βάση του Βασιλικού Ναυτικού λέγεται Devonport και βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Tamar, ο κόλπος στην είσοδο του Plymouth δε, λέγεται Plymouth Sound. Στις δεκαετίες του 70 και του 80 όλο το προσωπικό της ναυτικής βάσης σύχναζε το βράδυ στη Union Street που τότε ήταν ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία στην Αγγλία, αλλά όλα αυτά βέβαια έχουν αλλάξει και το μέρος γενικά έχει βελτιωθεί πολύ.

Μου δίνεις το έναυσμα λοιπόν να ανοίξω το σεντούκι και να μας μεταφέρω στο Plymouth το μακρινό 1995 κατά τη διάρκεια των εορτασμών της V-Day. Ξεκινάμε με το μοντελάκι του HMS Cleopatra, μια Leander Class φρεγάτα που δεν είχε καμιά σχέση με τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο φυσικά. Ούτε και το HMS Campeltown είχε, πλήν όμως ήταν εκεί να τιμήσει τους βετεράνους του πολέμου και να υποδεχτεί την Βασίλισσα Ελισάβετ νωρίς το πρωί. Η Αυτού Μεγαλειότης παρέμεινε στην άγκυρα καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και έφυγε τη νύχτα, όταν είχε τελειώσει και το θέαμα με τα πυροτεχνήματα, πραγματικά αξέχαστο και μεγαλειώδες πλοίο.

Για όσους βρεθούν στην περιοχή και τους αρέσει το αγνό βρώμικο, συνιστώ με χέρια και με πόδια τον Captain Jasper στο Barbican, για εξαιρετικό ιταλικό στο Positano. Μερικές πρώτες μπύρες στο China House και μετά καρφί στο Cider Press με ωραία τοπική cider και ωραίες τοπικές -και όχι μόνο- γυναίκες. Κι όσοι πιο αργά είστε ακόμη μόνοι σας :lol:, τραβήξτε κατά Union Street μεριά.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...