Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του Νήσος Χίος στον λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Τήνου την 16.06.2012


Recommended Posts

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον φίλο που μας μετέφερε με μεγάλη λεπτομέρεια και νηφαλιότητα τα γεγονότα έτσι όπως τα αντιλήφθηκε και αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τη συνέχεια. :)

Για να αναφερθώ τώρα στις αντιφατικές ανακοινώσεις εταιρείας και λιμενικού, παρόλη τη νέα εποχή μεταφοράς πληροφοριών και δεδομένων, αυτή η στάση της εταιρείας (όπως και στην περίπτωση του Πρέβελης) δεν με εκπλήσει καθόλου. Προσωπικά το έχω συναντήσει πάρα πολλές φορές στο χώρο της ναυτιλίας, όπου για δικούς τους (ακατανόητους στον υπόλοιπο κόσμο ίσως) λόγους δίνουν είτε με το σταγονόμετρο τις πληροφορίες, είτε λένε πράγματα συγκεχυμένα και αντιφατικά. Σε τέτοια ζητήματα υπάρχουν εκφάνσεις που δεν τις μαθαίνουμε και δεν θα τις μάθουμε και ποτέ. Παρόμοιο σκηνικό έχει συμβεί σε προηγούμενο ατύχημα ( δε θα πω ποιο, εννοείται πάντως δεν υπήρχαν απώλειες) όπου αυτά που μάθαμε ήταν δραστικά λιγότερα...Σε τελική ανάλυση πάντως, άποψη μου είναι ότι και περισσότερα να ξέρουμε αφενός δεν είμαστε ειδικοί για να κρίνουμε και αφετέρου ΔΥΣΤΥΧΩΣ όσες περισσότερες πληροφορίες έχουμε τόσο περισσότερο κάνουμε τον καπετάνιο του καναπέ. Κι αυτό δεν είναι μομφή για κανέναν συγκεκριμένα βέβαια, αλλά δυστυχώς σε όλους τους κλάδους αυτό γίνεται.

Εννοείται πως δεν μπορώ να σχολιάσω την κίνηση του καπετάνιου να πάει στη Σύρο, προφανώς αυτός κάτι θα ήξερε παραπάνω, άρα καλώς εκανε. Απ'ότι είδαμε έτσι κι αλλιώς οι συνθήκες στο λιμάνι της Τηνου δεν ήταν καλές, πως θα έδενε εκεί ένα πλοίο λαβωμένο τη στιγμή που χωρίς να έχει προβλημα δεν τα κατάφερε ; Ο καπετάνιος έχει πλήρη εικόνα και γνώση του πλοίου του και της κατάστασης άρα αυτός είναι σε θέση να αποφασίσει.

Ρήγμα 1Χ1,5, δύο μέτρα κάτω από την ίσαλο γραμμή ασφαλώς και δεν είναι αμελητέο. ;)Αλλά κι αυτό ακόμα σχετικό είναι, και εξαρτάται που ακριβώς είναι το ρήγμα. Πάντως από μια πολύ γρήγορη βόλτα στο ίντερνετ σαφως βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο φίλος Mytilene έχει δίκιο. Ας ελπίσουμε να δούμε το πλοίο το ταχύτερο δυνατό στα μέρη του ! Τα χειρότερα απεφευχθησαν αυτό μετράει. ;)

Link to comment
Share on other sites

Το δελτιο τυπου της εταιριας δεν θελαμε να μας περιγραψει με καθε λεπτομερια τι εγινε για να κανουμε τους καπετανιους του καναπε αλλα απλως να αναφερει την λεξη 'προσκρουση' που δινει και την πραγματικη διασταση των γεγονοτων.

Οσο για την σοβαροτητα της γενικοτερης ζημιας(και οχι του ρηγματος),αν στηριχτουμε σε αυτα που λεγονται στο νετ απο τις πληροφοριες που μαθαινει ο καθενας,τοτε θα πρεπει να θυμηθουμε τι λεγονταν για το Superferry και την ΘΕΟΦΙΛΑΡΑ,μετα τα αντιστοιχα δικα τους ατυχηματα.(επομενο ταξιδι για Aliaga και ολα τα σχετικα :rolleyes: ).

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Μα δεν νομίζω ότι πήρα το μέρος της εταιρείας η οποία ειρήσθω εν παρόδω εβγαλε μια ανακοίνωση...τύπου ΝΕΛ -που λέει ο λόγος- ( δεν ειδα, δεν γνωρίζω, δεν υπάρχει και δεν κατάλαβα τίποτα και η ζωή είναι ωραία :P ). Απλά είπα ότι αυτη η στάση δεν με εκπλήσει. Το παραμύθι το έχω ξαναδεί και για περιπτώσεις πιο σοβαρές. Όσο για τις πληροφορίες που μαθαίνει ο καθένας, θέλω να πιστεύω ότι όλοι μας έχουμε και μια κρίση. :rolleyes:

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Απορώ με τους ανθρώπους στους οποίους η HSW έχει αναθέσει το crisis management και το corporate communication. Ποιός περιμένουν να πιστέψει τα περί "δυσλειτουργιών" την ώρα που το βαπόρι έπαθε ζημιά εξαιτίας του συνδυασμού κακών καιρικών συνθηκών/ποιότητας λιμενικών υποδομών, ενώ το ίδιο το καράβι και το πλήρωμά του αντέδρασαν συντεταγμένα και αποτελεσματικά, με τελικό, ευτυχές, αποτέλεσμα να βρεθούν δουλειές μόνο για το Νεώρειο;

Κι' αν μελλοντικά οι ασφαλιστές του "Νήσος Χίος" στραφούν κατά του Λιμενικού Ταμείου (ή κάτι παρεμφερούς...) λόγω κακοτεχνίας/ακαταλληλότητας/κλπ του κατ' ευφημισμόν νέου λιμανιού (που έχει ρίγες στα parking στη στεριά, αλλά καθόλου χώρο για ρεμέτζα στην λιμενολεκάνη), πως θα αντιδράσουν οι αντίδικοι; Δεν θα επικαλεσθούν την ανακοίνωση περί "δυσλειτουργίας της αριστερής έλικας" για να κόψουν ρόδα μυρωμένα;

και παλι καλα να λες. ηταν ικανοι να πουν απλα οτι το πλοιο διεκοψε το δρομολογιο του για να δεξαμενισθει . θυμηθειτε τι εγινε με την πρεβελαρα. ξυρισε τον κυματοθραυστη στην κασο, ηρθε πειραια με σβηστο AIS, εμεινε 3 βδομαδες στη δεξαμενη και μονο απο το υπουργειο μαθαμε οτι "κατι" εγινε. μπορει να ηταν και οι ιδιοι ανθρωποι που ειχαν το crisis management τοτε και τωρα.

Καταρχην να σχολιασω και εγω την απαραδεκτη ανακοινωση της HSW

Στην εποχη που ζουμε(του internet)και καθε νεο μαθαινεται μεσα σε 5λεπτα παγκοσμιως,δεν μπορουν να βαζουν το κεφαλι τους μεσα στην γη και να κρυβονται οπως οι στρουθοκαμηλοι

Ολα μα ολα τα μεσα εχουν κανει λογο για προσκρουση 10λεπτα μετα το ατυχημα(το μαθαινουν λοιπον ετσι 9 στους 10)κι ακομα αν δεν τους αρκει αυτο,γνωριζουν οτι το λιμενικο θα δωσει την πραγματικη διασταση στο γεγονος.

Για ποιον λοιπον λογο κανουν αναφορα σε βλαβη και δεν μας παρουσιαζουν την αληθεια? Δεν καταλαβαινουν οτι ετσι γινονται ρεζιλι στον απλο κοσμο?

Δεν νομιζω Τακη.. ;) Νομος του Μαρκετινγκ..Η εταιρεια εκανε πολυ καλα για το ιδιο το προφιλ της και εβγαλε μια τετοια ανακοινωση.Διοτι εχουμε δει εδω στην Ελλαδα ποσο ευκολα βγαινουν οι φημες και τα παρατσουκλια στα πλοια μετα απο τετοια ατυχηματα(θεοτυφλοι,τσιμεντωμενα υφαλα,τσακισμενες λαμαρινες κα)ειδικα για ενα καινουριο πλοιο οπως το Χιος μια τετοια ρετσινια θα ηταν πολυ κριμα να του αποδωθει απο διαφορους μη γνωριζοντες.Αλλωστε εταιρεια ειναι και οχι ενορια που οφειλε να πει ολη την αληθεια στο λαο :P

Επιπροσθετα ξερουν οτι οι περισσοτεροι την ανακοινωση της εταιρειας θα διαβασουν(ειδικα αν την διοχετευσουν με τροπο στα μεσα ;) )και οχι τοσο του λιμενικου.Απο κει και περα τοσο οι ψαγμενοι shipfriends,οσο κυριως οι ασφαλιστες και οι αντιδικοι τους αγαπητε georgios express γνωριζουν απο την πρωτη στιγμη και ιδιοις ομασι τι πραγματικα συνεβη και δεν περιμεναν την ανακοινωση κανενος για να κρινουν την εκταση του συμβαντος.. ;)

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Νομος του Μαρκετινγκ..Η εταιρεια εκανε πολυ καλα για το ιδιο το προφιλ της και εβγαλε μια τετοια ανακοινωση.

Αδυνατώ να παρακολουθήσω αυτή την λογική. Οι νόμοι του μάρκετινγκ που επικαλείσαι, άραγε υποστηρίζουν ότι με τέτοιες πρακτικές χτίζεται η σχέση εμπιστοσύνης της εταιρείας με τους πελάτες της? Στην περίπτωσή μου, απέτυχαν παταγωδώς αυτοί που έβγαλαν τους νόμους που επικαλείσαι...η εμπιστοσύνη μου κλονίζεται σοβαρά με τέτοιου είδους πρακτικές.

Όπως θεωρώ και αστείο το επιχείρημα ότι επειδή κάποιοι μπορεί να κάνουν κακή χρήση της αλήθειας, καλύτερα να μην την μαθαίνουμε. Αν είναι δυνατόν σε μια δημοκρατική κοινωνία να υποστηρίζουμε τέτοια πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

Η ανακοινωση της εταιρειας ανεφερε για δυσλειτουργια της ελικας.Και οντως αν επαθε ζημια η ελικα-προπελα με το χτυπημα σιγουρα δε λειτουργουσε καλα.Απλως στην ανακοινωση δεν αναφερθηκε η προσκρουση του πλοιου αυτο ηταν πιστευω το μονο λαθος της.Βεβαια αν αναφεροταν αυτο στην ανακοινωση σιγουρα θα ''χαλαγε''την εικονα της στους πελατες της.Και το αλλο που σκεφτομαι.Ποιοι και ποσοι απο τους επιβατες-ταξιδιωτες διαβασαν την ανακοινωση της Ηellenic για το συμβαν του Χιος;;;

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα σχεδόν κανένας δε τη διάβασε και σίγουρα όλοι στη Χίο και Μυτιλήνη θα έχουν ακούσει(με διαφορετικές εκδοχές προφανώς) για το ατύχημα του Ν.Χίος.

Link to comment
Share on other sites

Δέν καταλαβαίνω τί είχε να φοβηθή η εταιρία άν ανέφερε ότι όντως έγινε πρόσκρουση τού πλοίου.Δέν έφτιαξε αυτή τα μπλόκια στην είσοδο τού λιμανιού,ούτε προκάλεσε τίς άσχημες καιρικές συνθήκες.Αντιθέτως,η "εικόνα" της θα ενισχυόταν από το γεγονός ότι χάρις στό καλά εκπαιδευμένο πλήρωμά της,στον ικανώτατο πλοίαρχο και στο σύγχρονο και καλώς συντηρούμενο πλοίο της,ακόμα κι'ένα τέτοιο συμβάν αντιμετωπίστηκε άψογα και δέν υπήρξαν θύματα.

Ενώ τώρα με το να μιλά γιά προπέλες και προπελάκια έδωσε την ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ εντύπωση πως "κάτι είχε να κρύψη",την στιγμή που οι αρμόδιοί της ήξεραν ότι σίγουρα θα βγαίναν βιντεάκια στο utube απ'τους επιβάτες και λοιπούς παρατηρητές που θα ΄"ξεφώνιζαν" τους εν λόγω αρμοδίους.....

Κι'επίσης,όπως πολύ σωστά ειπώθηκε,άν οι ασφαλιστές τού πλοίου κινηθούν νομικά κατά τού Λιμενικού Ταμείου Τήνου διότι αυτό φταίει που είναι αυτά τα μπλόκια εκεί ημιτελή και αποτελούν κίνδυνο γιά τα πλοία,το Ταμείο θα πή "μα τί λέτε κύριοι,η ίδια η εταιρία τού πλοίου λέει ότι δυσλειτούργησε η αριστερή προπέλα..".Με τά ίδια της τα χέρια δηλαδή να βγάλη τα ματάκια της :D

Link to comment
Share on other sites

Ήδη εμφανίστηκε στο διαδίκτυο και η πρώτη φωτογραφία από τα ίσαλα του πλοίου με το ρήγμα και τη διαλυμένη προπέλα. Εύχομαι και ελπίζω η διαχείρηση από εδώ και πέρα του συμβάντος και η αποκατάσταση του πλοίου να είναι καλύτερη από την επικοινωνιακή που είδαμε μέχρι τώρα.

Link to comment
Share on other sites

κάπου διάβασα ότι η ζημιά αφορούσε τα διαμερίσματα V12 και 13 που είναι και τα δύο πολύ μικρά διαμερίσματα επομένως εφόσον οι υδατοστεγής ήταν κλειστές που το πιστεύω 100% ότι ήταν το damage που μπορεί να αντέξει το πλοίο σύμφωνα με τις προδιαγραφές του είναι αρκετά μεγαλύτερο επομένως η απόφαση να πάει στη Σύρο είναι σίγουρα καλή γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση τα πράγματα θα ήταν χειρότερα, ας ευχηθούμε η ζημιά να αφορά μόνο τα πτερύγια της έλικας και να μην έχει πάρει άξονα μειωτήρα πινιόν κλπ,γιατί εκεί θα είναι άσχημα τα πράγματα

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

Για τον αξονα ακομα δεν ξερουν τιποτα αλλα για την προπελα 2 πτερυγια ακουσα οτι ειναι κατεστραμενα και 2 φαγωμενα οποτε ολα πανε για σιδερωμα. τωρα βεβαια αν εχει χτυπησει αξονα κτλ οπως λεει και ο στεφανος παραπανω τα πραγματα δυσκολευουν επικινδυνα

Link to comment
Share on other sites

καλα δεν θα παει και για σκραπ πεντε χρονων βαπορι.

αν δεν εχει θεμα με μειωτηρες κλπ, το πολυ σε 3 βδομαδες θα ειναι εξω. αν μπορει να παει με τρεις μηχανες, (εστω και με ταχυτητα γυρω στους 20 κομβους) θα ταξιδευει. δεν θα φυλα το νεωρειο.

ακομη και σε περιπτωση που ο αξονας απλα εχει "παρει" και δεν εχει χοντρη ζημια, μπορει να "ερθει" προχειρα και να μπορει να ταξιδευει το πλοιο, μεχρι να ερθει ο καινουργιος.

Link to comment
Share on other sites

δικες μου πηγες αναφερουν προβλημα και στον αξονα....αυτο ξερουμε τι επιπλοκες επιφερει....μενει να δουμε αν ειναι βασιμες οι πληροφοριες.....

Link to comment
Share on other sites

Καλα το θεμα δεν ειναι ο αξονας και ο χρονος που θελει να επισκευαστει η να αλλαχτει (γιατι δεν ειναι απαραιτητο οτι θα πρεπει να αλλαχτει) αλλα πού θα βρεθουν τα χρηματα για τις επισκευες μεχρι να πληρωσει αν πληρωσει η ασφαλιστικη.

Απο τη φωτογραφια στο facebook παντως φαινεται ενα χτυπημα (γδαρσιμο) στη μεση του αξονα... Ελπιζω να ειναι κατι αλλο και οχι απο το προχθεσινο ατυχημα.

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Καλα τα νεα,ας ελπισουμε οτι ο αξονας θα φαει καλο σιδερωμα και θα δουλευουν κανονικα και οι 4μηχανες.

Εγω θα ηθελα να δουμε και αυτο το βιντεο,μαζι με το αλλο στην προηγουμενη σελιδα,καθως μου φαινεται οτι το πλοιο μοιαζει να ειναι 'ακυβερνητο' και απλα να το παρασυρει ο αερας πανω στον κυματοθραυστη.

Οσες φορες και να εχω δει το ΝΗΣΟΣ σε μανουβρες μεσα σε λιμανι,ειναι 'διαολος' σε ολες του τις κινησεις,οσος αερας και να υπαρχει.(εννοω οτι πολυ γρηγορα παει αναποδα,προσω,χωρις να μενει ακινητο εστω κ για ενα λεπτο).

Μηπως υπηρξε καποια αβαρια-βλαβη στις μηχανες και δεν καταφεραν να του δωσουν φουλ προσω για να βγει εξω απο το λιμανι? Ειλικρινα ετσι οπως φαινεται να μενει ακινητο το πλοιο(ασυνηθιστο για τις ελικτικες δυνατοτητες του)μου φαινεται οτι καποιο προβλημα πρεπει να αντιμετωπισε κατα την μανουβρα.

ΥΓ.Παρατηρηστε ποσο γρηγορα απομακρυνεται μολις χτυπαει στον κυματοθραυστη ενω πριν φαινεται απλα να το σπρωχνει ο αερας .

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον να δούμε το πόρισμα που θα βγάλει η ΕΛΥΔΝΑ . Νομίζω ότι το συγκεκριμένο ατύχημα είναι υποδειγματική περίπτωση για εξαγωγή πολύ χρήσιμων συμπερασμάτων.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Μηπως υπηρξε καποια αβαρια-βλαβη στις μηχανες και δεν καταφεραν να του δωσουν φουλ προσω για να βγει εξω απο το λιμανι? Ειλικρινα ετσι οπως φαινεται να μενει ακινητο το πλοιο(ασυνηθιστο για τις ελικτικες δυνατοτητες του)μου φαινεται οτι καποιο προβλημα πρεπει να αντιμετωπισε κατα την μανουβρα.

ΥΓ.Παρατηρηστε ποσο γρηγορα απομακρυνεται μολις χτυπαει στον κυματοθραυστη ενω πριν φαινεται απλα να το σπρωχνει ο αερας .

Ακριβώς το γεγονός ότι απομακρύνθηκε πολύ γρήγορα μόλις χτύπησε στά μπλόκια είναι "τεκμήριο" ότι δέν υπήρχε καμμιά βλάβη στίς μηχανές,γιατί αλλιώς δέν θα μπορούσε να επιταχύνη τόσο γρήγορα.

Πράγματι το πλοίο φαίνεται σάν ακυβέρνητο,αλλά με 10 μπωφόρ αέρα σ'αυτό το "λιμάνι" δέν νομίζω να μπορούσε να έχη μεγαλύτερη ευελιξία.Πάλι καλά που δεν χτύπησε με μεγαλύτερη δύναμη πάνω στον "κυματοθραύστη" και δέν άνοιξαν τα ύφαλά του τελείως.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Φίλοι μου, επαναλαμβάνω αυτό που είχα πει εξ αρχής... Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες (των οποίων την κρίση εμπιστεύομαι απόλυτα) το πλοίο ΔΕΝ έκανε το ανάποδα (χωρίς να ξέρουμε το λόγο).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...