Jump to content
Shipfriends

Πρέβελης (ΙΜΟ 8020927)


Recommended Posts

Χτες ειχα την ευκαιρια να μπω σαν επισκεπτης στο Πρεβελης, ενεκα της αναχωρησεως ενος φιλου για Ρεθυμνο. Επιβιβαση απο εισοδο επιβατων στα αριστερα και κυλιομενες σκαλες, στο μεσο των οποιων και ακριβως πισω απο το ρεμετζο της πρυμνης, υπαρχει σαλονι με καθισματα πουλμαν και τηλεορασεις. Ισως ειναι το πιο πληκτικο σαλονι πουλμαν που εχω δει ποτε στη ζωη μου. Οι κυλιομενες σκαλες καταλήγουν στο μεγαλο χωρο της reception απ' οπου οδηγειται κανεις στην καμπινα του. Για την ακριβεια ολο το ντεκ της reception ειναι γεματο απ΄ακρου εις ακρον με καμπινες.

Στο πλωριο ακρο αυτου του ντεκ, υπαρχουν σκαλες που οδηγουν στο αμεσως παραπανω ντεκ στου οποιου το πλωριο κομματι υπαρχει ενα πολυ αξιοπρεπες σαλονι με μεγαλα παραθυρα και ανεμποδιστη θεα προς τα πλωρα. Πραγματικα πρεπει να ειναι πολυ ωραιο να εισαι εκει κατα τη διαρκεια του ταξιδιου, σημειωτεον δε οτι απ' οσο μου ειπαν το σαλονι αυτο αντιστοιχει μονο σε οσους επιβατες εχουν καμπινες. Πρυμα απο το σαλονι αυτο, υπαρχει το εστιατοριο του πλοιου που τη στιγμη εκεινη ηταν κλειστο μεν, αλλα απο διακοσμηση εδειχνε πολυ ομορφο. Ελπιζω και απο γευση να ειναι τα ιδια. Στα πλαγια του εστιατοριου δυο μικροι αλλουεδες οδηγουν πρυμα οπου υπαρχει το σελφ-σερβις και το σαλονι επιβατων που δεν εχουν καμπινα και το οποιο ειχει μηδεν εξαερισμο, θυμιζοντας θαλαμο αεριων. Πραγματικα πολυ αποπνικτικη ατμοσφαιρα.

Απο κει βγαινει κανεις και στα ανοιχτα καταστρωματα που υπαρχουν ακριβως επανω απο το ρεμετζο της πρυμνης και στο υψος των φουγαρων του πλοιου και ειναι ωραιοτατα. Δυστυχως η προσβαση ακομα και στο υψος της γεφυρας ειναι απαγορευμενη. Σε γενικες γραμμες το πλοιο ειναι πεντακαθαρο και προσεγμενο. Η διακοσμηση λιτη ενω οι χωροι για οσους επιβατες δεν εχουν καμπινα ειναι χαραακτηριστικα λιγοι. Δε νομιζω οτι ενα σαλονακι πουλμαν και ενα οχι καλα εξαεριζομενο σαλονι με καναπεδες ειναι αρκετα. Θα συνιστουσα ανεπιφυλακτα σε οποιον εχει σκοπο να ταξιδεψει με το συγκεκριμενο πλοιο, να παρει καμπινα. Τελος, ενα ακομα πραγμα που μου εκανε εντυπωση ηταν ο μεσς ορος ηλικιας του πληρωματος ο οποιος μου φανηκε να ειναι χαλαρα πανω απο τα 50. Ακομα και οι θαλαμηπολοι(που συνηθως ειναι πιο νεαροι) ηταν μεγαλοι σε ηλικια. Δεν ξερω πως εκατσε ετσι αυτο, αλλα βλεπω πολυ λαο να παιρνει συνταξη απο αυτο το βαπορι.

_______________________________________

(1980, ex-Ferry Orange No 2, Πρέβελη)

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το μόνο βαπόρι της ΑΝΕΚ που έμεινε χωρίς ηλεκτρονικό πίνακα ανακοινώσεων στο λιμάνι του Πειραιά!!! Γιατί έβαλαν και το ΚΡΗΤΗ Ι & ΙΙ, πάνω από το όνομα που έχουν γραμμένο στον αριστερό καταπέλτη!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Είχα την τύχη να επιστρέψω απο Ρέθυμνο με το Πρέβελης κ οι εντυπώσεις απο το πρώτο ταξίδι μου με ΑΝΕΚ είναι πολύ καλές.

Καταρχήν απο εσωτερικούς χώρους είναι σε πάρα πολύ κατάσταση, πολύ καθαρό (πλην τουαλετών...) και με μοκέτες που δεν φαίνονται καθόλου ταλαιπωρημένες. Αυτό που κυριαρχεί εσωτερικά είναι οι μεγάλοι διάδρομοι με καμπίνες και τα πολύ καλόγουστα σαλόνια-εστιατόρια η κατάσταση των οποίων θυμίζει νεότευκτο (πλην των πούλμαν).

Τα πολλά κλιμακοστάσια με τα μεγάλα παράθυρα του δίνουν αέρα μεγαλύτερου πλοίου και η γενικότερη κατανομή των χώρων είναι εξαιρετική κάνοντάς το φιλικό στον επιβάτη (το αντίθετο του Α.Μαρινα δηλαδή).

Τα εξωτερικά καταστρώματα είναι άνετα αλλα όχι πλήρως προσβάσιμα αφού το ντέκ της γέφυρας κλείνει με καγκελόπορτες κ ετσι μια τεράστια έκταση μένει ανεκμετάλλευτη (όποιος ταξιδέψει ας έχει μαζί του μπάλα, μιλάμε για πολύ μεγάλο χώρο εκει πάνω). Στα χαμηλότερα ανοιχτά ντεκ υπάρχουν τα κλασικά παγκάκια ενω ευχάριστη νότα είναι η πισίνα του πλοίου που όμως εμφανώς έχει να γεμίσει πολύ καιρό.

Ο χώρος των πούλμαν είναι μεγάλος μεν εσωτερικός δε και σε ντεκ χαμηλότερο απο όλους τους άλλους χώρους του πλοίου ενω τα καθίσματα τα έχουν τα χρονάκια τους κ δεν σε προκαλούν να τους κάτσεις. B) Στο αμέσως επόμενο ντεκ υπάρχει η μεγάλη υποδοχή και προς τα πλώρα συναντάμε τα self service κ a la carte εστιατόρια που είναι ότι καλύτερο εχω συναντήσει σε ακτοπλοικό. Το φαγητό ήταν καταπληκτικό κ φθηνό κ το service εξαιρετικό, πραγματικά εντυπωσιάστηκα καθως δεν περίμενα να συναντήσω αέρα κρουαζιέρας στα εστιατόρια του Πρέβελη! :mad:

Ακόμα πιο πλώρα υπάρχει ενα σαλόνι με τραπεζάκια κ πολυθρόνες που "συνδιάζεται" με καμπίνα αφού δεν γίνεται να περάσεις 10 ωρες πανω σε μια τετοια πολυθρόνα. Για εναν καφέ πάντως ο χώρος είναι ότι πρέπει με μεγάλα παράθυρα σε τρεις πλευρές που όμως εχουν συμβολική σημασία αφού το πλοίο ταξιδεύει πάντα νύχτα. Τελος ενα ντεκ παραπάνω υπάρχει η ντίσκο για την οποία δεν υπάρχει κριτική λόγω υπνου..!

Κ μια κ είπα για υπνο να σας πω την πικρή ιστορία μου. Μπήκα λοιπον με καμάρι στο πλοίο κ αμέσως ζήτησα καμπίνα (είχα απλό εισιτήριο) στην υποδοχή οπου υπηρχε μια χαριτωμένη ουρά. Τελικά γράφτηκα σε λίστα αναμονής κ μετα απο μια ωρα ξαναπηγα στην υποδοχή "μπας και" αφου το πλοίο ήταν γεμάτο. Τελικά δεν πρόλαβα την τελευταία διαθέσιμη καμπίνα (μια ωραιότατη λουξ με θεα πλώρα και αριστερά...) κ έμεινα με τη χαρά. Ο κύριος κ η κυρία gpan ταξίδευσαν λοιπόν στο πάτωμα ενος διαδρόμου όπως κ αρκετοί άλλοι συνταξιδιώτες τους αφου αλλος χώρος κατάλληλος για ύπνο δεν υπάρχει.

Το πλήρωμα ειναι πολύ εξυπηρετικό και ευγενικό γεγονός που εκτος των άλλων πιστεύω πως οφείλεται και στα χαλαρά δρομολόγια που αφήνουν φυσιολογικές ώρες ξεκούρασης. Γενικα όλο το ταξίδι και οι ρυθμοί του απέχουν πολύ απο συνθήκες κυκλάδων κ αυτο περνάει κ στον επιβάτη.

Συνοψίζοντας φαίνεται πως το βαπορι είναι φτιαγμένο για τέτοιες γραμμές με πολύ ωραία κατανομή χώρων που δείχνει σεβασμό στον επιβάτη ( το αντίθετο των Ιθακοειδών blue star) καθαρό κ καθόλου ταλαιπωρημένο απο το χρόνο δείχνει ιδανικό για το Ρέθυμνο. Οι υπηρεσίες κ τα εστιατόρια αφήνουν στον επιβάτη τη γεύση φιλοξενίας πλοίου κ όχι "ψεκάστε σκουπιστε τελειώσατε".

Οσο πιο μεγάλο το ταξίδι τόσο το καλύτερο :P

Link to comment
Share on other sites

Το θυμαμαι απο τη θητεια του στα Δωδεκανησα σαν ΔΑΝΕ , πραγματι ηταν (για τα Δωδεκανησα) ενα απο τα καλυτερα βαπορια που περασαν .....

Εχω ταξιδευσει μαζι του 8 φορες , απο ΠΕΙΡΑΙΑ προς Δωδεκανησα και πολλα τοπικα ....

Παντα στην ωρα του , χωρις προβληματα και με αρκετα καλες καμπινες ......

Link to comment
Share on other sites

Oταν πρωτοηρθε το ΠΡΕΒΕΛΗ στην γραμμη του Ρεθυμνου ηταν ενα απο τα καλυτερα καραβια της ακτοπλοιας και ενα απο τα νεοτερα σκαρια, αν θυμαστε τοτε? Η κινηση που εκανε τοτε η Ρεθεμνιακη ειχε προκαλεσει ασχημες καταστασεις στην ΑΝΕΚ γιατι με το διπλωμα του με το ΑΡΚΑΔΙ (Αχ που εισαι βρε γλυκο μου καραβακι μου....) στην γραμμη καταφερε να παρει ενα σημαντικο μεριδιο απο την κινηση των Χανιων.

Link to comment
Share on other sites

Ειχε περασει και ενα φεγγαρι απο Σιφνο αλλα δεν ακουμπησε.. Τοτε ειχε και η κοινοπραξια απ ευθειας δρομολογιο προς Σιφνο το οποιο εκανε 3.50 ως 4.00 ωρες οποτε κανεις δεν πηγαινε με το Πρεβελη που εκανε 4.35 παρολο που οι χωροι τους μεσα δε συγκρινονταν... Νομιζω πως ειναι περιττο να αναφερω ποιο πλοιο εκανε 4 ωρες για τη Σιφνο ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Χθες μια και δεν είχε δρομολόγιο, είπαν να κάνουν καμιά δουλεία και βάψανε το καταπέλτη!!

Ερώτηση: Γιατί όταν πλοίο πηγαίνει στα Χανιά, έχουν αναρτήσει ταμπέλα με προορισμό τη Σούδα??

Εντάξει το λιμάνι βρίσκεται στη Σούδα, αλλά ένας ξένος που θέλετε να ξέρει η Σούδα σε ποιο νόμο της Κρήτης βρίσκεται?? Αλλά τα αλλά που έχουν ηλεκτρονικό πίνακα γράφουν Χανιά??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ένα άσχημο περιστατικό για ένα ναυτικό

Νεκρός στην καμπίνα του στο Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» Ν. Ρεθύμνου 06, βρέθηκε από μέλη του πληρώματος σήμερα το πρωί, 46χρονος ναυτικός ο οποίος ήταν ναυτολογημένος στο εν λόγω πλοίο ως θαλαμηπόλος. Η σορός του μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου για διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής. Προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Ρεθύμνου.

Πηγή ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ποιο γλυκό ψωμί από τους ναυτικούς του Πρεβελης δε πρέπει να τρώει κανείς άλλος ναυτικός!! Το βαπόρι έφυγε τη Παρασκευή από Πειραιά για Ρέθυμνο έκατσε μέχρι τη Δευτέρα το βράδυ! Έφυγε το βράδυ της Δευτέρας από Ρέθυμνο, και από τη Τρίτη το πρωί θα φύγει σήμερα το βράδυ (καιρού επιτρέποντος)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εσενα δεν επρεπε να σε λενε Παναγια Εκατονταπυλιανη, αλλα Εωσφορο! Οντως ετσι ειναι συγκρινοντας τις σχετικες φωτογραφιες αλλα και μια φωτογραφια του Απτερα ως Oriental Pearl III, λιγες μερες πριν την αναχωρηση οπου ειναι φανερο οτι ο ηλεκτρονικος πινακας εχει αφαιρεθει...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στην χθεσινή του αναχώρηση από το Ρέθυμνο επρόκειτο να προσεγγίσει και τη Σαντορίνη για να μεταφέρει ένα μουσικό συγκρότημα (Στέλιος Μπικάκης) και να ξαλαφρώσει λίγο το νησί από τα φορτηγά που ντάνιαζαν ,αλλά λίγο το απαγορευτικό ,λίγο ο φόβος της εταιρείας για μια προσέγγιση που δεν είχαν ξανακάνει τη ματαίωσαν και το πλοίο πήγε κατ'ευθείαν Πειραιά.Έτσι οι επιβάτες εμειναν με τα εισιτήρια στα χέρια και οι φορτηγατζήδες αμανάτι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Μαλλον τα δρομολογια του Ρεθυμνου ακυρωθηκαν επειδη το πλοιο δρομολογηθηκε στο Ηρακλειο και οχι επειδη οπως υπονοηθηκε αλλου στο φορουμ παει για Λιβανο.

Link to comment
Share on other sites

Για 3 μερες αντικαθιστα το ΚΡΗΤΗ που πηγε Λιβανο.

Οσοι φευγουν απο Ρεθυμνο αυτες τις 3 μερες θα πηγαινουν Σουδα και

απο κει Πειραια.

Για αλλη μια φορα ο Πρεβελης βγαζει τα καστανα απο την φωτια

και οι Ρεθυμνιωτες την πληρωνουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πρόκειται για το γνωστό πρόβλημα του λιμανιού του Ρεθύμνου με την εισροή άμμου μέσα στο λιμάνι. Τα ρεύματα της θάλασσας αποθέτουν μέσα στο λιμάνι την άμμο που πέρνουν από την παραλία στα ανατολικά του Ρεθύμνου. Ετσι σε κάποιο σημείο του λιμανιού είναι πιθανό να έχει γίνει συγκέντρωση άμμου μέσα στο 12ώρο που το καράβι βρίσκεται μέσα στο λιμάνι και από το ίδιο σημείο που το πρωί περνούσε (μάλλον οριακά), το απόγευμα και λόγω των ρευμάτων να έχουν δημιουργηθεί αβαθή.

Link to comment
Share on other sites

...Τα ρεύματα της θάλασσας αποθέτουν μέσα στο λιμάνι την άμμο που πέρνουν από την παραλία στα ανατολικά του Ρεθύμνου...

Ωπ, για να μάθουμε και τίποτα για τα μέρη μας. Εννοείς δηλαδή ότι γίνεται αμμοληψία κοντά στο λιμάνι (πχ στο ύψος του Αγνώστου ή ανατολικότερα) και τα ρεύματα "σπρώχνουν" τα περισσεύματα δυτικά; 'Ητοι αυτό ισχύει μόνο όταν έχει λεβάντε, λεβάντε-σιρόκο ή γενικώς ότι καιρό και να έχει; Και πως επιτρέπεται να κάνουν αμμοληψία μέσα στις πλαζ των ξενοδοχείων και των water-sports; Αν το κατάλαβα καλά :D, μου μένει να αναφωνήσω "Μέγας είσαι Κύριε και θαυμαστά τα εν Ρεθύμνω έργα σου" :(.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...