Jump to content
Shipfriends

Κρίνοντας εκ των υστέρων, ήταν σωστή απόφαση η κατάργηση της 35ετίας;


Κρινοντας εκ των υστερων και λαμβανοντας υπ'οψιν οτι εχει συμβει απο τοτε, ηταν σωστη αποφαση η καταργηση της 35ετιας;  

38 members have voted

  1. 1. Κρινοντας εκ των υστερων και λαμβανοντας υπ'οψιν ολα οσα εχουν γινει απο τοτε, κρινετε οτι η καταργηση της 35ετιας στα ΕΓ/ΟΓ εσωτερικου, ηταν σωστη ή λαθος αποφαση;


This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Eπι σειρα ετων οι ακτοπλοϊκες εταιρειες και κυριως εκεινες που εκμεταλλευονταν πλοια καποιας ηλικιας, ζητουσαν να καταργηθει το οριο ηλικιας των 35ετων για τα επιβατηγα οχηματαγωγα που εκτελουσαν πλοες εσωτερικου.

θυμιζω οτι το οριο ηλικιας εκτος απο τα ferries, ισχυε (και ισχυει ακομη) για τις παντοφλες (30 ή 35 ετη αναλογως τη γραμμη), αλλα δεν ισχυε ποτε για τα φορτηγα οχηματαγωγα (ro/ro), ουτε για τα κρουαζιεροπλοια με ελληνικη σημαια. εννοειται πως δεν ισχυσε ποτε για τα ferries των γραμμων εξωτερικου. (ειχαμε δει πολλα ομορφα, πλοια που επιαναν τα 35, να συνεχιζουν ως κρουαζιεροπλοια στο αιγαιο ή στις γραμμες της αδριατικης).

το οριο ηλικιας των 35 ετων, θεσπιστηκε μετα το ναυαγιο του ηρακλειον το 1966. μετα το ναυαγιο του σαμινα το 2000 ψηφιστηκε ο νομος παπουτση, που απο το 2007 ως το 2011 θα μειωνε σταδιακα το οριο ηλικιας απο τα 35 στα 30. μετα απο πολυ παρασκηνιο και φημολογια το οριο ηλικιας καταργηθηκε νυχτα απο την κυβερνηση καραμανλη. για την ακριβεια το οριο ηλικιας δεν ισχυει, για τα πλοια που πληρουν τους ορους των ευρωπαικων οδηγιων "Στοκχολμης" και "Eurosolas" (αναλυτικα στα σχετικα threads).

τελειως συνοπτικα τα επιχειρηματα των δυο πλευρων τοτε:

οι υπερ της καταργησης του οριου ηλικιας ελεγαν οτι με την καταργηση τα πλοια που ηταν σε καλη κατασταση θα μπορουσαν να εναρμονιστουν με την κειμενη νομοθεσια και να συνεχισουν να προσφερουν, ενω οσα ειχαν παρει την κατω βολτα θα εφευγαν. υποστηριζοταν επισης οτι ετσι θα σταματαγε και το φαινομενο μετα τα 30 να ταξιδευουν χωρις ουσιαστικο ελεγχο, στη λογικη "ελα μωρε", τι να του κανω σε λιγο το κοβει η 35ετια.

οι κατα απο την αλλη ελεγαν οτι επειδη στην ελλαδα δεν υπαρχουν ελεγκτικοι μηχανισμοι και ολη η νομοθεσια (εθνικη και κοινοτικη) εφαρμοζεται "the greek way", το αποτελεσμα θα ηταν να μας μεινουν αμανατι (ειδικα σε δευτερευουσες γραμμες και αγονες) πλοια 40 ετων που μονο κατ'ονομα θα ηταν εναρμονισμενα και αφ'ενος θα εκαναν αθεμιτο ανταγωνισμο σε νεωτερα και νεοτευκτα, αφ'εταιρου θα ηταν αμφιβολης αξιοπιστιας.

το ερωτημα ειναι, πεντεμισυ χρονια μετα την καταργηση της 35τιας και λαμβανοντας υπ'οψιν ολα οσα εχουν συμβει απο τοτε, η καταργηση ηταν μια σωστη ή λανθασμενη αποφαση;

ΥΓ: επιλογη αλλο, δεν ξερω κλπ δεν υπαρχει ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

ψήφισα πως ηταν σωστη απόφαση. εφοσων οι ελεγχοι λειτουργουν ορθα και αδιάβλητα δεν νομίζω πως χρειαζόμαστε όριο..οι νόμοι του ανταγωνισμου (οπου υπαρχει) ρυθμιζουν την αγορά.

Link to comment
Share on other sites

Πριν απο 5 χρονια που ημουν και πιο μικρος θα ψηφιζα υπερ της αρσης.. Ομως παρακολουθωντας τα τελευταια 5 χρονια στην ακτοπλοια διαφορα ομορφα σκηνικα (ρωσικος νηογνωνομονας, ΕΕΕΠ, ΥΕΝ κτλ) νομιζω οτι το οριο ηλικιας θα πρεπει να επανελθει και μαλιστα να ειναι 25 χρονια. Αποδεδειγμενα δεν ειμαστε λαος που πρεπει να μας αφηνεις ελευθεριες. Αυτο φαινεται σε ολη την κοινωνια μας και κατ επεκταση και στην ακτοπλοια. Σκληρο αλλα ετσι ειναι.

Link to comment
Share on other sites

Τα φαινόμενα AQUA MARIA, ΘΕΟΦΙΛΟΣ κτλ, το σκάνδαλο ολκής του Ρωσικού νηογνώμονα και όλες αυτές οι συναφείς ομορφιές δείχνουν πόσο λειτούργησαν οι θεσμοί και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί όλα αυτά τα χρόνια μετά την άρση. Οπότε ό,τι και να λέμε, καλές οι ξύλινες κουπαστές, καλά τα πλωριά μπαλκόνια, καλοί οι ρομαντισμοί αλλά χίλιες φορές τα απρόσωπα (κατά πολλούς) BLUE STAR ITHAKIα, ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, SUPERFAST, PALACE κι ας χάσουμε και δύο τρία (και αν υπάρχουν τόσα) αξιόλογα oldies.

Link to comment
Share on other sites

ψηφισα λανθασμενα καταργηθηκε..ο λογος ειναι οπως το ανεφερες πολυ απλα «the greek way».

Αν για παραδειγμα δεν ειχε χρεωκοπησει ο καπτα μακης τα πλοια του θα κυκλοφορουσαν ακομη, που ολοι φυσικα γνωριζαμε την συντηρηση που εκανε και ποσο πολυ τα προσεχε.

Τωρα δυστυχως βιωνουμε ενα καθεστως «αναστασης» πεθαμενων..που οτι και να κανει καποιος σε αυτα τα πλοια δεν θα ειναι σε καμια των περιπτωσεων αξιοπλοα οσο τα νεα.

Link to comment
Share on other sites

Ψηφισα''λανθασμενη''για τους λογους που ανεφερε τοσο ο proud ionian στην εισαγωγη του,οσο και ολοι οι υπολοιποι φιλοι παραπανω.Στο επιχειρημα οτι περναμε δυσκολους καιρους και οτι η αγορα νεων πλοιων ειναι απαγορευτικη για τις εταιρειες θα απαντουσα με τη δυνατοτητα ναυλωσης νεοτερων πλοιων απο το εξωτερικο για την καλυψη των αναγκων(στις αγονες π.χ.)τη θεωρω καλυτερη λυση μπροστα σε αυτα που ειδαμε και θα δουμε.Συμβαινει σε ολες τις χωρες,γιατι οχι και εδω λοιπον..

Link to comment
Share on other sites

Ψήφισα σωστή την άρση, καθ' ότι οι εταιρείες θα ήταν υποχρεωμένες να αγοράσουν νέα πλοία, κάτι που με τα δεδομένα της οικονομικής μας κατάστασης μοιάζει με όνειρο θερινής νυκτός. Σκεφτείτε η ΑΝΕΚ να έδιωχνε, ΛΑΤΩ, ΛΙΣΣΟΣ, ΠΡΕΒΕΛΗΣ, ΚΟΡΝΑΡΟΣ, ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ τώρα... Πως θα αγόραζε άλλα πλοία να καλύψει τις γραμμές; Το ίδιο και η ΝΕΛ, θα έφευγε ΘΕΟΦΙΛΟΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΗ, ΤΑΞΙΡΧΗΣ, ΝΕΡΟΜΑΡΙΑ κλπ...

Δεν λέω ότι μ αρέσει να ταξιδεύω με πλοία τέτοιας ηλικίας αλλά μπρος να μην έχω τίποτα...

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω οτι ακομα και αν δεν ειχε καταργηθει το οριο πριν 5 χρονια θα ειχε καταργηθει αναγκαστικα τωρα.Δεν μπορω να φανταστω οτι οι εταιριες που δεν μπορουν καλα καλα να συντηρησουν τα πλοια που εχουν τωρα,οτι θα μπορουσαν να ναυλωσουν ή να αγορασουν καινουρια εστω και 15ετιας και ουσιαστικα να επενδυσουν σε κατι καινουριο.Αρα ή θα πηγαιναμε αναγκαστικα σε καταργηση ωστε να μην ξεμεινουμε απο βαπορια ή θα παρεμεναν 2-3 εταιριες που θα εξυπηρετουσαν μονοπωλιακα τις γραμμες με οτι τιμες ηθελαν φυσικα.

Η αρση θα μπορουσε να ηταν σωστη αν εφαρμοζοταν και σωστα αλλα δυστυχως στην Ελλαδα κατι τετοιο δεν ειναι και πολυ εφικτο οπως ειπε και ο neptune.Οποτε αποφασισα να ψηφισω οτι ηταν λανθασμενη κινηση κυριως επειδη το πειραμα στην πραγματικοτητα δεν εχει πετυχει.Παρολαυτα και για τους λογους που ειπα παραπανω δεν ειμαι και πολυ σιγουρος οτι θα πραγματα θα ηταν καλυτερα αν δεν υπηρχε η καταργηση της 35ετιας

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, ήμουν και παραμένω υπέρμαχος της ύπαρξης ορίου ηλικίας των πλοίων της ελληνικής ακτοπλοϊας. Παρ’ όλο που στα σημερινά «υπερήλικα» περιλαμβάνονται και μερικά από τα αγαπημένα μου πλοία. Αλλά το ζήτημα δεν είναι συναισθηματικό, και δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως τέτοιο.

Η κατάργηση του ορίου στηρίχθηκε σε ένα ιδεολόγημα ότι τα πλοία δεν έχουν ηλικία, υπό προϋποθέσεις…εάν και εφ΄όσον…και λοιπά ευχολόγια. Δυστυχώς ή ευτυχώς ήρθε το σκάνδαλο του ρώσικου νηογνώμονα για να διαλύσει τις αυταπάτες και των πλέον καλοπροαίρετων. Το σκάνδαλο αυτό έδειξε ότι αυτό το κράτος δεν ξέρει (ή δεν θέλει να ξέρει) τι του γίνεται. Ναι, δεν βάζω όλους και όλα στο ίδιο τσουβάλι, υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις, οι οποίες και επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Επίσης, επικράτησε η άποψη ότι θα ξεμείνει η ακτοπλοϊα από πλοία. Και όμως, μετά την κατάργηση της 35ετίας, έλειψαν απότομα κάπου 12-13 πλοία της ΣΑΟΣ και της GA. Είδατε να έρθει η συντέλεια του κόσμου? Εάν ίσχυε ακόμα και σήμερα η 35ετία, από τα σημερινά πλοία που είναι δρομολογημένα…δεν θα υπήρχαν περίπου τα 15, με ένα πολύ πρόχειρο υπολογισμό. Πιστεύω ότι και αυτά να έλειπαν πάλι πρόβλημα δεν θα υπήρχε, καθώς εδώ και 5 χρόνια που καταργήθηκε το όριο κάποια από αυτά θα είχαν αντικατασταθεί (εάν ο εφοπλιστής ενδιαφερόταν να συνεχίσει την δραστηριότητά του) και τα υπόλοιπα θα είχαν καλυφθεί είτε με την είσοδο των νεοτεύκτων, είτε με μεταδρομολογήσεις, είτε με την αναδιάταξη και τον εξορθολογισμό του δικτύου των αγόνων γραμμών.

Και μία ερώτηση για το τέλος. Δεν θέλω απάντηση…απλώς την θέτω για προβληματισμό. Εάν υποθέσουμε ότι αύριο το πρωί επανερχόταν η 35ετία και τα παραπάνω 15 πλοία έπρεπε να αποσυρθούν, άραγε ποια θα ήταν η τύχη τους? Πόσα από αυτά θα πωλούνταν σε χώρες της ΕΕ, πόσα σε χώρες του τρίτου κόσμου και πόσα θα έπαιρναν την άγουσα για τα διαλυτήρια?

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και ήταν λάθος. Για όλους τους λόγους που γράφτηκαν παραπάνω. Και εγώ όμως δε ξέρω πως θα ήταν ο ακτοπλοϊκός χάρτης σήμερα αν είχαν ήδη φύγει τα άνω των 35 ετών πλοία. Θα είχαν φέρει άλλα (τα πιο πολλά θα είχαν φύγει προ κρίσης), ή θα είχαν μείνει μια δυο εταιρείες μόνο? Και αν ναι ποιες θα ήταν αυτές?

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από τα επιχειρήματα που αναφέρθηκαν πιο πάνω, τίθεται και ένα άλλο θέμα, σχετικά με την ανυπαρξία/αναξιοπιστία του ελληνικού κράτους ως προς τους επενδυτές: Όλες οι επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην ακτοπλοΐα (πριν από την κατάργηση του ορίου), έγιναν με δεδομένο πως πολλά πλοία από αυτά που υπάρχουν και ανταγωνίζονται σήμερα τα νεότευκτα, δεν θα υπήρχαν. Η παραμονή τους άλλαξε εντελώς τα δεδομένα της διαθέσιμης χωρητικότητας και κατ’ επέκταση των μεριδίων αγοράς των νέων πλοίων.

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Κανένα πλοίο (και γενικώς κανένα αντικείμενο) δέν έχει ηλικία άν συντηρήται σωστά.Οπως υπάρχουν ακόμα στους ουρανούς "Ντακότες" και Constellation (αυτά τα αεροπλάνα με τίς τρείς "ουρές" που τα είχαν σχεδόν όλες οι σοβαρές αεροπορικές εταιρίες τών sixties κι'έκαναν μάλιστα και υπερατλαντικά ταξίδια),έτσι υπάρχει π.χ. ο ΔΟΥΛΟΣ (ή,επί το ακριβέστερον DOULOS) που συνεχίζει να ταξιδεύη (άν και όχι ώς επιβατηγό πλέον) και άλλα πολλά που κυκλοφορούν στίς θάλασσες.Το πρόβλημα είναι όμως πως η σωστή συντήρηση κοστίζει-και μετά από κάποια χρόνια,κοστίζει περισσότερο από το να αγοράσης ένα καινούργιο πλοίο.Το απόφθεγμα ενός θείου μου "είμαι πτωχός,γι'αυτό αγοράζω καινούργια πράγματα και όχι μεταχειρισμένα" αυτό σημαίνει (βέβαια δέν ήταν "πτωχός" ο άνθρωπος,αντιθέτως ήταν πάμπλουτος αλλά μού το έλεγε αυτό γιά να μού δώση να καταλάβω την θεωρία του).

Επειτα,μήν ξεχνάμε και το εξής:σε καιρούς κρίσης όπως τώρα,δέν είναι ανάγκη οι Ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες να φλομώσουν τα ναυπηγεία με παραγγελίες.Μπορούν να αντικαταστήσουν παλιώτερα πλοία τους με άλλα που ναί μέν έχουν κάποια χρονάκια στην πλάτη τους,αλλά σαφώς λιγώτερα απ'αυτά που έχουν τα ήδη υπάρχοντα.Θα είναι πιό οικονομικό και-με την προϋπόθεση ότι τα νεοεισερχόμενα πλοία δέν θα είναι σε μαύρα χάλια-δέν θα υπάρχη και πρόβλημα αξιοπιστίας τους.Θα έλεγα λοιπόν ότι η κατάργηση τής 35ετίας ήταν λάθος.

Αλλωστε,35 χρόνια φτάνουν γιά να αποσβέση ένα πλοίο τα έξοδα απόκτησής του (ναυπήγησης και αγοράς) και να φέρη κέρδη στην εταιρία του-ενδεχομένως και λιγώτερα,άν αναλογιστούμε ότι σχεδόν όλα τα άνω τών 35 ετών πλοία που κυκλοφορούν στίς Ελληνικές θάλασσες έχουν αλλάξει περισσότερους από έναν πλοιοκτήτες,οι οποίοι βέβαια τα πουλούσαν αφού είχαν αποσβέσει την αγορά τους και είχαν βγάλει κι'ένα κέρδος απ'αυτά.....

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Ψηφισα κι εγω οτι ηταν μια λανθασμενη αποφαση τελικα....με βαση τι πλοια κυκλοφορουν ακομα στο Αιγαιο αλλα και ποιο ειναι το επιπεδο συντηρησης τους.(δυστυχως πολλα που μαθαινουμε/ξερουμε δεν μπορουν να γραφτουν στο φορουμ).

Νομιζω οτι αν ισχυε η 35ετια,οι εταιριες θα ειχαν αναγκαστει να φερουν καινουργια πλοια καθως ακομα ηταν η εποχη των παχιων αγελαδων.Μπορει να μην βλεπαμε 20νεοτευκτα αλλα μονο 5 plus αλλα τοσα γιαπωνεζικα 10ετιας με τις απαραιτητες μετασκευες.

Αντιθετα τωρα τα περισσοτερα 40χρονα υποβαθμιζουν τις αγονες γραμμες η ανταγωνιζονται(με μηδενικα σχεδον εξοδα λογω του οτι πανε με ενα κουβα πετρελαιο στα 17μιλια η απλα κανουν δεξαμενισμους χωρις να συντηρουνται μηχανικα)καινουργια πλοια ΑΛΛΑ με τιμες εισητηριων που δεν δικαιολογουν τις υπηρεσιες που προσφερουν(σχεδον ιδιες με αυτες των νεοτευκτων).

Το επιχειρημα οτι θα μεναμε με 2-3 εταιριες ισχυει κατα το ημιση καθως,οπως φαινεται με την σημερινη οικονομικη κατασταση,παλι οι 2-3 ισχυρες εταιριες θα μεινουν.

Link to comment
Share on other sites

Και εγω της αποψης ειμαι οτι κακος καταργηθικε,οι λογοι οι οποιοι προαναφερθικαν αλλα και οτι οσο κ να εναρμονιστει ενα 35χρονο βαπορι στα θεματα ασφαλειας δεν προκειτε να φτασει τα επιπεδα ενως νεοτερου του(μηχανικα δεν θα πω γιατι κ το aqua jewel νεοτερο απο πολλα ειναι,αλλα απο μηχανες..παπακι 50αρι).Αλλα οταν μιλαμε για την μεταφορα κοσμου πρεπει να υπαρχει περιορισμος οπως κ σε ολα τα παρεμφερει επαγγελματα(λεωφορεια,ταξι,ενοικιαζομενα αυτοκινητα κτλπ).

Link to comment
Share on other sites

λανθασμενη αποφαση η καταργηση και απο εμενα.

πριν καταργηθει το οριο ηλικιας, ειχα αμφιβολιες κατα ποσο επρεπε να καταργηθει ή οχι. πιστευα οτι δεν επρεπε μαζι με τα ξερα να καιγονται και τα χλωρα και καποια πλοια ειχαν ψωμι ακομη να φανε. ειχα και την ψευδαισθηση οτι ισως τελικα να αναγκαζονταν να λειτουργησουν ελεγκτικοι μηχανισμοι, μιας και το θεμα αφορουσε ανθρωπινες ζωες.

οσο με αφορα (ποιος εισαι εσυ ρεεεεεεεεεε) δεν ειμαι επι της αρχης αντιθετος στην καταργηση του οριου. θα προτιμουσα ομως να μην ειχε γινει "νυχτα" και θα ηθελα ο ελεγχος απο την επιθεωρηση να εινα πραγματικος (καλα περιμενε, μη φας).

οπως λενε και οι αμερικανοι προεδροι οταν ορκιζονται: so help me god.

η πραγματικοτητα επιβεβαιωσε τα χειροτερα. απουσια ουσιαστικου ελεγχου και με ελαχιστες εξαιρεσεις τα περισσοτερα παλια πλοια "εναρμονιστηκαν" και παρεμειναν. οπως γραφτηκε και παραπανω, αν δεν βαραγαν κανονι GA και ΣΑΟΣ, ακομη εδω θα ηταν τα καμαρια τους.

περα απο οσα αναφεραμε (πλοια ζομπι που ταξιδευουν, ρωσσικος νηογνομωνας, απουσια ελεγχου, αθεμιτος ανταγωνισμος στα νεοτευκτα κλπ) πιστευω οτι η σημαντικοτερη συνεπεια της αρσης της 35ετιας, ειναι οτι χαθηκε η ευκαιρια να ερθουν second hand πλοια 15ετιας σε μια σειρα δευτερεουσες γραμμες και αγονες. αν δεν καταργειτο το οριο και αν δεν ειχαν διαβεβαιωναν απο πριν για αυτο οι πλοιοκτητες παλιων πλοιων, θα ειχαμε δει αρκετες αλλαγες τη διετια 2004-2006. (θυμιζω οτι τοτε ειχαμε παχιες αγελαδες).

ακομη και τωρα παντως, αν υποθετικα εβγαινε το κρατος και ελεγε απο 01/03/2012 κανενα πλοιο που εχει πιασει τα 35 δεν θα κανει δρομολογια εσωτερικου, σε ελαχιστες γραμμες θα υπηρχε προβλημα. στις περισσοτερες δεν θα υπηρχε καμια ουσιαστικη συνεπεια και σε καποιες θα χρειαζονταν μεταδρομολογηση πλοιων, πιθανως και καποιος επανασχεδιασμος ορισμενων αγονων. εκτος απο καποια πλοια ζομπι, θα γλυτωναμε και απο εταιρειες ζομπι.

και τετοιο δεν προβλεπεται να γινει, αλλα δεν θα ηταν ασχημη ιδεα, να μπει οριο ηλικιας στα πλοια που αναλαμβανουν δημοσια υπηρεσια. θα εμπαιναν πολλα πραγματα στη θεση τους ετσι.

ο φιλος μας απο τη ναπολη B) παντως, προσπαθει απο το 2009 να επιβαλει πανευρωπαϊκο οριο ηλικιας τα 30 ετη.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Παντως αν η 35ετια την γλιτωσε τοτε,τωρα ειναι μια καλη ευκαιρια να εφαρμοστει.Χωρις ΜΥΤΙΛΗΝΗ,ΘΕΟΦΙΛΟΣ,ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ,ΠΡΕΒΕΛΗΣ,ΛΑΤΩ,ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ,ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ,ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α,SUPERFERRY,ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ κλπ μια χαρα θα εβρισκαν δουλεια HORIZON,ΑΡΙΑΔΝΗ,ΧΙΟΣ,ΜΥΚΟΝΟΣ,ΔΗΛΟΣ,ΠΑΤΜΟΣ κλπ. ;)

Link to comment
Share on other sites

Οταν λεμε θα εβρισκαν δουλεια,προφανως δεν εννοουμε οτι θα εβρισκαν δουλεια με λεφτα :P Απλως οπως ταξιδευουν τωρα ολες αυτες οι γριες θα ταξιδευαν στη θεση τους νεοτερα πλοια!Και δεν ειναι ολα οσα αναφερει ο ΝΗΣΟΣ Χ. 200 μετρων..τα περισοτερα ειναι λογικοτατα ονοματα για αντικαταστασεις..

Το λογικο που εγω βλεπω ειναι οτι καποτε θα πρεπει να αποσυρθουν ολα αυτα τα πλοια που ειναι σημερα πανω απο 35(κι οταν λεω καποτε δεν εννοω σε 10 χρονια).Κι αν δεν μπορει η ventouris να αντικαταστησει το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ για παραδειγμα με νεοτερο πλοιο(προς θεου δε μιλαμε για νεοτευκτα πλεον),δεν χαλασε ο κοσμος ενα βαπορι λιγοτερο για τις δυτικες,δεν θα μεινουν και ακαλυπτα τα νησια..Αυτο ειναι μυθος!

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

ετσι ακριβως ειναι μιλτιαδη. ακομη και αυριο πρωι που λεει ο λογος να ξαναεμπαινε το οριο, δεν θα υπηρχε προβλημα σχεδον σε καμια γραμμη.

ακομη και τωρα παντως, αν υποθετικα εβγαινε το κρατος και ελεγε απο 01/03/2012 κανενα πλοιο που εχει πιασει τα 35 δεν θα κανει δρομολογια εσωτερικου, σε ελαχιστες γραμμες θα υπηρχε προβλημα. στις περισσοτερες δεν θα υπηρχε καμια ουσιαστικη συνεπεια και σε καποιες θα χρειαζονταν μεταδρομολογηση πλοιων, πιθανως και καποιος επανασχεδιασμος ορισμενων αγονων. εκτος απο καποια πλοια ζομπι, θα γλυτωναμε και απο εταιρειες ζομπι.

και τετοιο δεν προβλεπεται να γινει, αλλα δεν θα ηταν ασχημη ιδεα, να μπει οριο ηλικιας στα πλοια που αναλαμβανουν δημοσια υπηρεσια. θα εμπαιναν πολλα πραγματα στη θεση τους ετσι.

το αριαδνη και το horizon μπορει να μην εβρισκαν δουλεια, θα μπορουσαν να ειναι πιο αποδοτικα αλλα ομως.

Link to comment
Share on other sites

Όχι μόνον εκ των υστέρων...οι περισσότεροι τα είχαμε πει και εκ των προτέρων...κια νομίζω ότι δυστυχώς δικαιωνόμαστε. Αντί να έρχονται πλοία 20ετίας με προοπτική τα 35...θα έρχονται στα 35 με προοπτική τα 50.

Link to comment
Share on other sites

Παντω θα προτειμουσα να ταξιδευω με ενα καινουργιο πλοιο και ας κανει τις ιδιες ωρες με τα παλια.Και φυσικα αν καποιες εταιριες ειναι σωστες απενατι στον επιβατη(νεα πλοια=ασφαλεστερα πλοια) δεν μπορει να λεμε οτι δεν λειτουργουν με συνεση οσοι εχουν νεα πλοια και οι αλλοι που εχουν πλοια 40 χρονων να ειναι οι συνετοι.

Υ.Γ.Και στις γραμμες οπου πανε τα παλαια πλοια,ακομα και εκει,με τις δικες τους συνθηκες ταξιδευεις που δεν συνγκρινονται με αυτες νεοτερων πλοιων.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Οι διαφορες αναμεσα σε ενα παλιο και σε ενα νεο πλοιο δε μπορει να κρινονται μονο απο την ταχυτητα. Προσωπικα θα προτιμησω το νεοτερο πλοιο και ας πηγαινει με την ιδια ταχυτητα και με περισσοτερα χρηματα. Για παραδειγμα οσες φορες χρειαστηκε να ταξιδεψω στο Ηρακλειο ποτε δεν προτιμησα να ταξιδεψω με καποιο εκ των 2 Κρητη.

Τα νεα πλοια εχουν κατασκευαστει με πιο συγχρονες μεθοδους ωστε να εξασφαλιζεται οσο το δυνατον καλυτερα η ασφαλεια των επιβατων και η συμπεριφορα τους στην θαλασσα.

Εκτος απο αυτο, στα παλια πλοια δυσκολα θα ριξει λεφτα ο ιδιοκτητης ωστε να κανει μια ουσιαστικη επισκευη/συντηρηση και περιοριζεται μονο στα βασικα.(Βλ.σουπερφερρυ ΙΙ, πιο παλια αγουδημος κ.ο.κ)

Oπως και να εχει δεν συγκρινεται το Lada του 1970 με την mercedes του 2000......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Και μία ερώτηση για το τέλος. Δεν θέλω απάντηση…απλώς την θέτω για προβληματισμό. Εάν υποθέσουμε ότι αύριο το πρωί επανερχόταν η 35ετία και τα παραπάνω 15 πλοία έπρεπε να αποσυρθούν, άραγε ποια θα ήταν η τύχη τους? Πόσα από αυτά θα πωλούνταν σε χώρες της ΕΕ, πόσα σε χώρες του τρίτου κόσμου και πόσα θα έπαιρναν την άγουσα για τα διαλυτήρια?

Ε αφού έδωσε την απάντηση ο proud και μάλιστα τα λέει για το Κεφαλονιά...νομίζω ότι δεν έχομεν χρείαν άλλων μαρτύρων ;)

αν δεν βρεθει καποιο ενδιαφερον απο τριτη χωρα (ευξεινος ποντος, ερυθρα, νησιωτικη ασια) αργα ή γρηγορα θα παει απεναντι.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...