Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Κόντρα στους αέρηδες, την αλμύρα και την εγκατάλειψη ο παλαιός φάρος της Ιου δεν στοίχειωσε, ούτε γκρεμίστηκε, αλλά αναπαλαιώθηκε και ξαναπήρε ζωή για να φωτοβολεί πια ως ένα ζωντανό ιστορικό μνημείο της ναυτικής μας παράδοσης.

Φρεσκαρισμένος και ανθεκτικός στα κύματα και τους βοριάδες, εγκαινιάζεται στις 17 Ιουλίου από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας.

Ο φάρος της Νιος κατασκευασμένος στα τέλη του 18ου αιώνα, από γαλλική εταιρεία, ανήκε στο πρώτο Δίκτυο Φάρων που λειτούργησε. Βρίσκεται στο άκρο της Βορειοδυτικής Χερσονήσου, στην είσοδο του όρμου και είναι ο πρώτος που αναπαλαιώνεται ολοκληρωτικά ανάμεσα σε παραπάνω από 25 αντίστοιχους, που βρίσκονται μισοερειπωμένοι στα νησιά μας.

«Επειτα από μεγάλη προσπάθεια ο δήμος μας κατόρθωσε να ολοκληρώσει την αναπαλαίωση του λιθόκτιστου φάρου, χρησιμοποιώντας τα παραδοσιακά υλικά της εποχής κατασκευής του και πολλές από τις παραδοσιακές μεθόδους», μας είπε ο δήμαρχος Γιώργος Πουσσαίος. «Λόγω δυσκολίας πρόσβασης, τα υλικά μεταφέρονταν με μουλάρια και η όλη εργασία ήταν επίπονη και μακροχρόνια. Ομως το τελικό αποτέλεσμα είναι η ανταμοιβή στην προσπάθεια αυτή. Βρίσκεται σε ύψος 25 μέτρα από το επίπεδο της θάλασσας και αποτελείται από 2 χώρους και τον πύργο για την τοποθέτηση του φανού. Οταν η αποκατάσταση ξεκίνησε ο Φάρος ήταν ερειπωμένος, η εσωτερική κυκλική σκάλα είχε καταρρεύσει εξ ολοκλήρου».

Η αποκατάσταση του φάρου, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου και στο Μέτρο 3.5 «Προώθηση εναλλακτικών μορφών Τουρισμού - Καινοτόμες Δράσεις». Ο προϋπολογισμός ανήλθε στα 99.665,97 ευρώ και το έργο ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και έγκριση της Υπηρεσίας Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού στα τέλη του 2004.

Να σημειώσουμε ότι οι φάροι των Κυκλάδων, ο Τουρλίτης και η Φάσα της Ανδρου, της Πάρου, ο Πλανήτης στον Πάνορμο Τήνου κ.ά. έχουν τη δική τους γοητεία και φυσικά μια αξεπέραστη αρχιτεκτονική κληρονομιά. Είναι κομμάτια ενός ευρύτερου δικτύου και δείγματα τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, που ξεκινά με τους πυρσούς, από την εποχή των πρωτοπόρων ναυτικών της Λιβύης και της Φοινίκης. Με την πάροδο του χρόνου και συγχρόνως με την ανάπτυξη πολιτισμών στη Μεσόγειο, ανοίχτηκαν περισσότεροι θαλάσσιοι δρόμοι, δημιουργώντας δίκτυο για την εξυπηρέτηση των ναυτικών. Ο πέτρινος φάρος αποτελείται από τον πύργο, τον κλωβό με το φωτιστικό μηχάνημα και την κατοικία του φαροφύλακα.

Στη χώρα μας, λόγω του ήπιου κλίματος και των μικρών αποστάσεων για τις ανάγκες της φωτοβολίας, ο πύργος και η κατοικία, πλην ορισμένων εξαιρέσεων, βρίσκονται ενσωματωμένοι, δημιουργώντας ενιαίο κτιριακό σύνολο. Στην οικία των φαροφυλάκων υπάρχουν τα δωμάτια κατάκλισης, κουζίνα και αποθηκευτικός χώρος. Για αποθήκευση νερού χρησιμοποιείται στέρνα βρόχινου νερού, που βρίσκεται υπογείως εσωτερικά ή εξωτερικά του κτιρίου.



ελευθεροτυπια

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πραγματικά ειναι κάτι το ενθαρυντικό το όλο θέμα. Η εμπειρία μου λόγω της θητείας μου στο ΠΦΑ ΚΑΡΑΒΟΓΙΑΝΝΟΣ έδιξε πως οι παλιοί φάροι είναι κοσμήματα τεχνοτροπίας. Πραγματικά μια ποιό γενική συντήριση τους κ χρησιμοποίηση τους για τουριστικούς κ άλλους σκοπούς θα επέφερε στον τουρισμό της Ελλάδος μεγάλα οφέλοι, με ανάπτυξη απομονομένων νησιών κ περιοχών κ συντήριση αυτών των τεχνικών αριστουργημάτων. Σύντομα θα σημιουργηθεί web page με το φωτογραφικό αρχείο μου με τους πανέμορφους πέτρινους κ μή φάρους της Ελλάδος!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ο αρραβωνιατικός μου είναι φαροφύλακας (νέος στο σώμα) και αγαπά πάρα πολύ τη δουλειά του. Ονειρό του είναι να διαμορφώσει ένα φάρο ουτως ώστε αυτός να μπορεί να είναι κατοικήσιμος και ομολογώ πως δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να μείνω σε φάρο, αν και η δουλειά μου είναι κτηνίατρος.

Χάρη σε κάτι τέτοια παλικάρια που έχουν μεράκι και αγαπάνε τη δουλειά τους σώζονται οι φάροι μας και γίνονται όλο και ομορφότεροι.

Τα φανάρια της Ελλάδας μας (πάνω από 1000 σε σύνολο) διατηρούνται μόνο από 80 φαροφύλακες. Είναι γεγονός ότι οι ανθρώποι αυτοί μπορεί να μην παίζουν πλέον τον καθοριστικό ρόλο που έπαιζαν παλαιότερα, αφού τα φανάρια είναι πλέον αυτοματοποιημένα, παρ'όλα αυτά όμως εαν δεν υπήρχαν αυτοί το φαρικό σύστημα της χώρας μας θα βρισκόταν απλώς στο έλεος της μοίρας του...

Ευχαριστούμε την υπηρεσία φάρων λοιπών και τα παιδιά της..!!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή κίνηση! Ελπίζουμε να γίνει σύντομα η επιθυμία του πραγματικότητα και να κανονιστεί ένα από τα επόμενα shipfriends meetings στο να δούμε ένα φάρο από μέσα.

Χάζεψε τις σελίδες μας και θα δεις πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Νομίζω υπήρχε και ένα από τα quiz αφιερωμένο στους φάρους :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μήν τρελαθούμε τώρα! Δέν υπάρχει φάρος με τέτοια εμβέλεια! Θα ήταν το θαύμα της μηχανικής! Λίγο ανάποδα λοιπόν τα στοιχεία αφού έχει 17 μίλια φωτιστηκή εμβέλεια (πάρα πολύ μεγάλη ακόμα και έτσι!) και εστικό ύψος 41 μέτρα. Αν βάλετε και οτι το "καπέλο του φάρου έχει τουλάχιστο 3 μέτρα ύψος (τα χέρια μου δέν φτάνανε στην οροφή) μιλάμε για κοντά 45 μέτρα φάρος. Απο μακρια φαίνετε πως ξεπηδά ενας ουρανοξύστης απο την θάλασσα. Πανέμορφος απλά....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

«Οι φάροι αποτελούν σημαντικά σύγχρονα μνημεία που δίνουν το στίγμα της μεγάλης ναυτικής ιστορίας της Ελλάδας και την περίοπτη θέση που κατέχει σε παγκόσμιο επίπεδο. Δυστυχώς, όμως, τα περισσότερα απ’ αυτά τα μνημεία της χώρας μας παλεύουν με την εγκατάλειψη και τη φθορά του χρόνου.

Το Ελληνικό φαρικό δίκτυο αριθμεί σήμερα 1308 φάρους, οι οποίοι είναι διάσπαρτοι σε όλο το μήκος των Ελληνικών ακτών, δηλαδή σε 15.000χλμ περίπου.

Το ελληνικό φαρικό δίκτυο αποτελείται σήμερα από:

Σταθεροί φάροι: 243

Αναλαμπόντες φάροι: 852

Επιτηρούμενοι φάροι: 57

Φωτοσημαντήρες: 150

Σχεδίες- πλωτοί στόχοι: 2

Ραδιόφαροι: 2

Σταθμοί radar beacon: 2

Σύνολο: 1308

Οι λόγοι ύπαρξης ενός τόσο μεγάλου αριθμού φάρων είναι οι εξής:

•Η γεωγραφική θέση. Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι από όπου διέρχεται πολύ μεγάλος αριθμός πλοίων.

•Ο εξαιρετικά μεγάλος αριθμός νήσων, βραχονησίδων, λιμανιών, επινείων, κόλπων, όρμων και αγκυροβολιών καταφυγής.

Η συντήρηση και η λειτουργία των φάρων και φωτοσημαντρων είναι κάτι δύσκολο και ανήκει στην Υπηρεσία Φάρων, η οποία υπάγεται στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Η Υπηρεσία επίσης ενημερώνει την Υδρογραφική Υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού για τις σβέσεις, την επαναλειτουργία και τις νέες τοποθετήσεις φανών, για την έκδοση στη συνέχεια αγγελιών προς ενημέρωση των ναυτιλομένων.

Από τους 1308 φάρους οι 120 είναι παραδοσιακοί πέτρινοι φάροι με μέση ηλικία 2 αιώνων. Η κατασκευή τους χρονολογείται μετά την επανάσταση του 1821 με πρώτο αυτόν της Αίγινας το1827 (δεν υπάρχει πλέον). Το 1830 κατασκευάστηκε ο φάρος των Σπετσών . το 1940 το φαρικό μας δίκτυο διέθετε 206 περίπου πέτρινους φάρους αλλά ως το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου υπήρχαν μόνο οι 19, καθώς οι Γερμανοί κατέστρεψαν τους περισσότερους από αυτούς, αφού αποτελούσαν στρατηγικής σημασίας στόχους. Από τότε σταδιακά επισκευάστηκαν και ανασυγκροτήθηκαν 120 πέτρινοι φάροι. Λιγότεροι όμως από το 50% αυτών είναι σε καλή κατάσταση.

Στα πλαίσια του αυτοματισμού και του εκσυγχρονισμού του φαρικού δικτύου οι περισσότεροι φάροι άρχισαν να λειτουργούν με ασετιλίνη, ηλεκτρικό ρεύμα ή ηλιακή ενέργεια αυτόματα, με αποτέλεσμα σταδιακά τα κτίρια των φάρων, λόγω της απουσίας του ανθρώπινου παράγοντα να φθείρονται και να καταστρέφονται.

Πηγές ενέργειας του ελληνικού φαρικού δικτύου:

Πυρσοί με ηλιακή ενέργεια: 9

Πυρσοί με ασετιλίνη: 852

Πυρσοί με ηλεκτρικό ρεύμα : 325

Κάποιους απ’ τους φάρους τους επισκεύασαν Άγγλοι όπως τον φάρο των Αγίων Θεοδώρων στην Κεφ/νια, και κάποιους η γαλλική εταιρεία φάρων , όπως ο φάρος του Αγίου Φωκά στην Πάρο, του Αγίου Ιωάννη στην Κρήτη, του Αγίου Νικολάου στην Κέα, του Ακρωτηρίου στην Σαντορίνη κα

(…)

Το 2001 η Υπηρεσία Φάρων διοργάνωσε ένα παγκόσμιο συνέδριο με θέμα : «η διατήρηση των φάρων και βοηθημάτων ναυσιπλοΐας ιστορικού ενδιαφέροντος». Στο συνέδριο αυτό συμμετείχαν άνθρωποι από πολλές χώρες του κόσμου. Συζητήθηκε η ανάγκη για διατήρηση τους ως ιστορική κληρονομιά αρχιτεκτονικής και βιομηχανικής τέχνης, αλλά και εναλλακτικές χρησιμότητες των κτιρίων, όπως ναυτικά μουσεία, τόποι αναψυχής κα.

(…)

Πηγή: περιοδικό «παράθυρο»

Βιβλιογραφία για τους ενδιαφερόμενους:

Σκουλάς Γ., 1997, «Φάροι- πέτρα και φως», εκδ.ΑΜΜΟΣ

Παπαγεωργίου Γ., 1996, «ελληνικοί πέτρινοι φάροι», εκδ. ΑΜΜΟΣ

Mariotti A., 2005, «οι μεγαλύτεροι φάροι του κόσμου», εκδ Καρακωτσόγλου

Υδρογραφική υπηρεσία πολεμικού ναυτικού, φαροδείκτης ελληνικών ακτών.

…και για τους shipfriends junior :D :

Τσάμπρα Φ. – Σκαλίδη Ζ., 2004, «ο φάρος που αγαπούσε τα καράβια», εκδ Διάπλαση

στην κεφαλονια, και συγκεκριμενα στην περιοχη της Παλλικής, υπαρχει ο γνωστός φαρος του Γερο- Γόμπου. στο επόμενο ταξίδι στο νησί θα προσπαθησω να παω εκει να τον φωτογραφισω. αξιζει νομιζω!

Link to comment
Share on other sites

στην κεφαλονια, και συγκεκριμενα στην περιοχη της Παλλικής, υπαρχει ο γνωστός φαρος του Γερο- Γόμπου. στο επόμενο ταξίδι στο νησί θα προσπαθησω να παω εκει να τον φωτογραφισω. αξιζει νομιζω!
Να πας! Αξίζει τον κόπο. Μόνο να έχει καλό καιρό και να πας απογευματάκι…να χαρεί η ψυχούλα σου ηλιοβασίλεμα.

Μόνο που ο παλιός πέτρινος πύργος καταστράφηκε από τους Γερμανούς και ο νέος είναι μπετονένιος, αλλά και έτσι ωραία είναι.

Μη παραλείψεις να ανέβεις και στον κλωβό (εάν υπάρχει εκεί ακόμη φαροφύλακας) είναι υπέροχη η αίσθηση.

Επίσης, ωραίος πέτρινος φάρος στο νησί σου είναι και στο Φισκάρδο, στην είσοδο του λιμανιού.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Έκλεψαν και... τους Kαλόγερους

ΣE μια ασυνήθιστη περίπτωση κλοπής βρέθηκε το Λιμεναρχείο όταν ειδοποίησε «φαροφύλακα» που επιτηρεί τη βραχονησίδα «Kαλόγεροι» δυτικά της Xίου ότι ο φάρος δεν λειτουργεί.

Έκπληκτος ο «φαροφύλακας» διαπίστωσε φτάνοντας με το σκάφος του απ’ τα Ψαρά ότι απλούστατα κάποιοι είχαν κλέψει τις μπαταρίες του και διάφορα κινητά στοιχεία του!

ΑΛΗΘΕΙΑ 20/11/2006

http://www.alithia.gr/newspaper/2006/20112006/20112006,17647.html

Οι Καλόγεροι δεν ανήκουν και αυτοί στις "γκρίζες" βραχονησίδες?
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι, οι Καλόγεροι αν και βρίσκονται κυριολεκτικά στο μέσο του Αιγαίου (μεταξύ Χίου - Εύβοιας και Άνδρου-Τήνου) αποτελούν κατά τους γείτονές μας γκρίζα ζώνη, αν και αν το πάρει καποιος λογικά η δουλειά έχει γίνει από ψαράδες ή φουσκωτούς.

Link to comment
Share on other sites

Μήν σας φαίνετε παράλογο ή παράδοξο. Η εμπειρία μου απο το ΠΝ και το φαρόπλοιο όπου υπηρέτησα λέει ότι κλοπές γίνονται συνέχεια. Οι μπαταρίες είναι και το φτηνότερο. Προτήμηση έχουν στις ηλιακές κυψέλες όπου είναι και πολύ ακριβές. Συνήθως οι ζημιές - κλοπές γίνονται απο ψαράδες ή περίεργους και όχι απο Τούρκους. Είναι απλά άτομα άνευ ηθηκής αξίας που δέν αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα αυτών των ναυτιλιακών βοηθημάτων και της δυσκολίας συντήρησης τους. Φανταστείτε ότι είχαν κλέψει σχεδόν ολόκληρο το φάρο Ντόρος (ηλιακά - μπαταρίες) και χρειάστηκαν 1 ολόκληρη μέρα επισκευής και περίπου 5000 ευρώ σε υλικά. Ντροπή και μόνο ντροπή τους...

Link to comment
Share on other sites

Όταν ο enas chiotis έγραψε: «αν και αν το πάρει καποιος λογικά η δουλειά έχει γίνει από ψαράδες ή φουσκωτούς.», σκέφθηκα να του απαντήσω ότι: «διαφωνώ, γιατί μιλάμε για το κέντρο του Αιγαίου και, κυρίως, για Νοέμβρη μήνα. Θα μπορούσα να το δεχτώ για ένα παράκτιο φάρο ή για το καλοκαίρι, αλλά δεν μπορώ να φαντασθώ έναν οποιοδήποτε ναυτιλλόμενο –και μάλιστα επαγγελματία- να καταστρέφει ένα φάρο που αύριο, ίσως, του σώσει την ζωή.»

Όταν όμως ο Apostolos (ο οποίος λόγω επαγγέλματος και θητείας γνωρίζει τα πράγματα πολύ καλύτερα) έγραψε ότι: «κλοπές γίνονται συνέχεια….Συνήθως οι ζημιές - κλοπές γίνονται απο ψαράδες ή περίεργους και όχι απο Τούρκους.»…δεν πίστευα στα μάτια μου.

Από την πλευρά μου έχω να πω…όχι μόνο ντροπή τους, αλλά και το κρίμα στο λαιμό τους εάν γίνει κανένα κακό, εξαιτίας του σβηστού φάρου.

ΥΓ Η «αθώα» αναφορά μου στις γκρίζες ζώνες δεν ήταν τυχαία, αλλά επειδή οι μέρες είναι πολύ πονηρές σε σχέση με τις «γκρίζες ζώνες» και την ευθύνη έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο.

ΥΓ2 Απόστολε, ο φάρος Ντόρος που είναι, γιατί στον φαροδείκτη δεν βρίσκω φάρο με τέτοιο όνομα?

Link to comment
Share on other sites

Ο Ντορος έχει ΑΕΦ 5450 και είναι φυσικα ο φάρος του γνωστού Κάβο Ντόρο με φωτιστηκή εμβέλεια 10 μίλια. Σχετική φώτο απο την τότε επισκευή

Μήν ξεχάσω να σας πώ ότι οι Καλόγεροι έχουν κάθε χρόνο μεγάλες ζημιές απο τα μεγάλα κύματα που σχεδόν καλύπτουν τους βράχους. Πάντα ονειρέυομαι την στιγμή που θα αξιωθούμε να δούμε ενα τεράστιο πέτρινο φανάρι να στέκει φρουρός καταμεσής στο Αιγαίο...

Link to comment
Share on other sites

Ο Ντορος έχει ΑΕΦ 5450
Δεν τον εύρισκα, γιατί για εμάς τους στεριανούς :rolleyes: ο ΑΕΦ 5450 αντιστοιχεί στον φάρο ΚΑΦΗΡΕΑ, ο οποίος βρίσκεται επάνω στην βραχονησίδα Ντόρο ;)

Όσον αφορά τους Καλόγερους...ας συντηρηθούν πρώτα οι υπάρχοντες πέτρινοι φάροι και μετά βλέπουμε για νέους:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τα σημερινά ΝΕΑ έχουν μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία…: 48χρονος βιολόγος ζει σαν ερημίτης στον φάρο της Ψαθούρας

Εξαιρετική ιστορία και κυρίως το blog του Γιώργου Κατσαδωράκη…για όσους αγαπούν πραγματικά το Αιγαίο σε όλες του τις διαστάσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

στην κεφαλονια, και συγκεκριμενα στην περιοχη της Παλλικής, υπαρχει ο γνωστός φαρος του Γερο- Γόμπου. στο επόμενο ταξίδι στο νησί θα προσπαθησω να παω εκει να τον φωτογραφισω. αξιζει νομιζω!

ακομα δεν βρηκα ευκαιρια να παω ως το Γερο Γομπο:mad: , πηγα ομως στο Γυθειο προσφατα και φωτογραφησα τον εκει φαρο!

post-197-128326964932_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

η σειρα "θησαυροι της ελλαδας" κυκλοφορησε σημερα το 9 βιβλιο με (πολυ καλες) φωτογραφιες απ' τους ελληνικους φαρους. περιεχονται μεταξυ αλλων και οι κεφαλονιτικοι φαροι του γερο γομπου (στον συγκεκριμενο εχει και εσωτερικες φωτογραφιες), των Βαρδιανων, του αργοστολιου.επισης φαροι των κυκλαδων( ο Τουρλιτης της Ανδρου ειναι εντυπωσιακος!), της κρητης,της ευβοιας, των δωδεκανησων, το νοτιοτοτερο φαρο της ευρωπης στη γαυδο και τον Δοκό, που μπροστα του βρεθηκε το αρχαιοτερο ναυαγιο το αιγαιο.

μ' αρεσε μια φραση στις τελευταιες σελιδες, ενος φαροφυλακα:"ο φαρος ειναι ο άγιος του ναυτικού, που τον οδηγεί, τον προστατευει και τον σωζει με ενα μονο μικρο φως μεσα στη σκοτεινη θαλασσα"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Προσφατα ειχα την ευκαιρια να επισκεφτω τον Φαρο στο νησι "Γαιδουρονησϊ" εξω απο το Λιμανι της Συρου. Ο φαρος κατοικηθηκε για τελευταια φορα το 1990, ενω απο τοτε μπαταριες και φωτοκυτταρα κανονιζουν το αναμα του, το οποιο για χρονια πολλα φωτιζει τους θαλασσιους δρομους των περαστικων πλοιων.

Στο νησι ο επισκεπτης μπορει να φτασει με ενα μικρο σκαφος, να δεσει σε μια μικρη ξυλινη προβλητα, και να ανυφορισει προς τις εγκαταστασεις του Φαρου. Εκει απροβληματιστα θα φτασει στην κορυφη του Πυργου, μεσω μιας αποτομης και γυριστης σκαλας, οπου μπορει να θαυμασει τη θεα προς την Ερμουπολη και τα γυρω νησια. Οι εγκαταστασεις θυμιζουν ερειπιο ενω το ολο σκηνικο ειναι πολυ μελαγχολικο. Κατηφοριζοντας για την παραλια προτεινεται στον επισκεπτη να καθισει στο κιοσκι απο καλαμια που εχει δημιουργηθει απο ιδιωτη για ολους τους επισκεπτες και να ξαποστασει λιγο και αν υπαρχει και καφες ακομα καλυτερα να τον απολαυσει εκει στην απολυτη ηρεμια και γαληνη.

Παρακατω παραθετω ενα δειγμα απο φωτος απο το φαρο και τα περιξ.

post-1040-12832696944_thumb.jpg

post-1040-128326969442_thumb.jpg

post-1040-128326969445_thumb.jpg

post-1040-128326969449_thumb.jpg

post-1040-128326969451_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...