Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη του Cafer Dede στον Μέγα Γυαλό της Σύρου


Recommended Posts

Όπως φαίνεται και στο AIS, το containership Cafer Dede ενώ περνούσε περίπου 2 νμ νότια της Σύρου με 17 κόμβους, ξαφνικά άρχισε να κάνει δεξιά στροφή και σε περίπου 15 λεπτά έπεσε στα βράχια του Μέγα Γυαλού με περίπου 15 κόμβους.

Πλοίο φορτωμένο με κοντέινερ προσάραξε σε βράχια στη Σύρο

Δεν έχει αναφερθεί εισροή υδάτων ή τραυματισμός.

Φορτηγό πλοίο που μετέφερε κοντέινερ, προσάραξε, στη διάρκεια της νύχτας, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σε βράχια νοτιοανατολικά της Σύρου, χωρίς να έχει αναφερθεί εισροή υδάτων ή τραυματισμός.

Το πλοίο Cafer Dede σημαίας Marshall Islands, είχε αναχωρήσει με πλήρωμα 19 άτομα αλλοδαπούς, από την περιοχή Αλιάγκα της Τουρκίας, με προορισμό το Σαλέρνο της Ιταλίας.

Στην περιοχή έχουν σπεύσει πλωτά σκάφη του λιμενικού σώματος, ενώ, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δεν υπάρχει κίνδυνος για το πλήρωμα.

Στην περιοχή που επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες αναμένεται να καταφθάσει σύντομα ρυμουλκό σκάφος

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Τι έγινε, γιορτάζανε το μπαιράμι οι γείτονες και τους πήρε ο ύπνος; 15 λεπτά εκτός πορείας νομίζω είναι υπεραρκετά για έναν Α/Φ να επαναφέρει το πλοίο ή να το σταματήσει έγκαιρα.

Link to comment
Share on other sites

Η πλάκα είναι ότι στο βιντεάκι που δείχνει το πλοίο προσαραγμένο το ραντάρ δουλεύει το φουκαριάρικο ακόμη. Αμα το είχαν και το νου τους ....αλλά εδώ μάλλον ο Α/Φ είτε είχε εγκαταλείψει την φυλακή του ή περί άλλων ετύρβαζε.

Το πλοίο είναι τούρκικης πλοιοκτησίας , με τούρκικο πλήρωμα στο σύνολό του.

Από ότι έμαθα την επιχείρηση αποκόλλησης μάλλον θα την αναλάβει ο Τσαβλίρης και σύμφωνα με φίλο Συριανό που σκαμπάζει 5 πράγματα και πήγε κι είδε , φαίνεται να είναι δύσκολη επιχείρηση κι ενδεχομένως να χρειαστεί να βγούν κάποια containers.

Πάντως αν η ζημιά δεν είναι τέτοια που να τον υποχρεώσουν οι surveyors του νηογνώμονα να πάει στο πλησιέστερο ναυπηγείο, πολύ δύσκολα θα προτιμήσουν το παρακείμενο Νεώριο . Πιθανότατα να το πάνε στην Τουρκία αν τους το επιτρέψουν

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

Συρροή ρυμουλκών στον τόπο της προσάραξης. Εκεί μέχρι πριν λίγη ώρα βρίσκονταν τα AEGEON PELAGOS και ARMADORES 1 που φαίνονται να απομακρύνονται, ενώ παραμένουν τα AEGIS I και ΜEGAS ALEXANDROS.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, βρίσκω πολλές ομοιότητες του ατυχήματος με αυτό που είχαμε συζητήσει πρόσφατα. Και όπως γράφει η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ το Λιμεναρχείο Σύρου ειδοποιήθηκε τηλεφωνικά από πολίτη που είδε ξαφνικά το πλοίο προσαραγμένο. Με όλα αυτά που βλέπουμε, θα πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε σοβαρά, όχι μόνο μη δούμε καμιά πλώρη στην καμπίνα μας, αλλά μη την δούμε και στο σαλόνι του σπιτιού μας. Και γι' αυτό θα πρέπει οι ποινές να είναι αυστηρότατες όπου προκύπτουν ευθύνες, γιατί ορισμένοι το έχουν πάρει στα αστεία. Όταν συνεχώς λέμε "τέλος καλό, όλα καλά" κάποια στιγμή κάποια πλώρη θα κόψει στα δύο κανένα ferry...και τότε δεν θα είναι όλα καλά.

[...]Όλα ξεκίνησαν λίγο μετά τις 2 τη νύχτα (από Δευτέρα προς Τρίτη), όταν πολίτης που είδε το πλοίο προσαραγμένο στην περιοχή του Μέγα Γιαλού, ειδοποίησε τηλεφωνικά τις Λιμενικές Αρχές του νησιού και ανέφερε το συμβάν.
Link to comment
Share on other sites

Εγώ νομίζω πως μάλλον ήταν άπαντες στις αγκάλες τού Μορφέα,όπως λέει και ο χιώτης.Διαφορετικά δέν εξηγείται πως κανείς δέν κατάλαβε την αλλαγή πορείας,κανείς δέν έβλεπε το ραντάρ και κανείς δέν έστειλε έστω ένα SOS όταν έγινε η προσάραξη.

Στό βίντεο πάντως,εκεί που δείχνει την πλώρη τού πλοίου,ο βολβός φαίνεται ότι σύρθηκε απλώς πάνω στα βράχια,οπότε δέν καταλαβαίνω πώς μπορεί να είναι τόσο δύσκολη η αποκόλληση.Βέβαια γιά να το λέη ο Συριανός που πήγε και είδε και ξέρει απ'αυτά,μάλλον είδε περισσότερα απ'όσα φαίνονται στο βίντεο.

Ποινές θα πρέπη να επιβληθούν και μάλιστα αυστηρές-το θέμα είναι όμως να επιβληθούν και αμέσως,χωρίς καθυστερήσεις.Κάτι που μού φαίνεται δύσκολο,αφού πρόκειται γιά ξένο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Τα αυτιά μου πήραν ότι το πλοίο αν χρειαστεί μεγάλης κλίμακας επισκευές θα πάει Τουρκία.

Βέβαια οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι το πλοίο ίσως συνεχίσει το ταξίδι του μετά από μικρής κλίμακας επισκευές αμέσως μετά την αποκόλληση (χωρίς να είμαι τεχνικός, αυτό μου φαίνεται δύσκολο).

Link to comment
Share on other sites

Στο marinetraffic έχουν ανεβεί καμμιά δεκαριά φωτό του πλοίου από τον Μέγα Γυαλό της Σύρου. Με ποιό πρόσφατη, μία χθεσινοβραδυνή με "καλλιτεχνικές ανησυχίες" :) , στην οποία βλέπουμε και ότι έχει τοποθετηθεί πλωτό φράγμα προς αποφυγή πιθανής ρύπανσης.

Το CAFER DEDE με ΙΜΟ 9365831, έχει κατασκευαστεί το 2008 στην Τουρκία (Sedef Shipyard Istanbul), και ανήκει στην Kalkavan Caib-Hamburg (Care of Kalkavan Shipmanagement GmbH & Co KG) με έδρα το Αμβούργο της Γερμανίας.

Link to comment
Share on other sites

Όπως διαβάζω στην ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, η διαδικασία αποκόλλησης θα διαρκέσει πολλές ημέρες, καθώς έχει τρία μικρά ρήγματα στα στεγανά και θα πρέπει πρώτα να ξεφορτώσει τα containers για να ελαφρύνει. Προφανώς έχει καβαλλήσει όλο πάνω στα βράχια. Και βλέποντας στο AIS δίπλα του το εφοδιαστικό της ΣΕΚΑΒΙΝ υποθέτω ότι ξεκίνησαν από την μετάγγιση των καυσίμων.

Υποδειγματική σχολαστικότητα από το λιμενάρχη Σύρου στον όλο χειρισμό της υπόθεσης 4.500 τόνοι εμπορεύματος θα πρέπει να ξεφορτωθούν, προτού προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ασφαλή αποκόλληση του πλοίου Για αρκετές μέρες θα παραμείνει στη θέση του – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανώτερων αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος – το φορτηγό πλοίο Cafer Dede, που τα ξημερώματα της Τρίτης προσάραξε στις ακτές του Μέγα Γιαλού. Από την πρώτη κιόλας στιγμή του ναυτικού ατυχήματος, ο λιμενάρχης Νίκος Σκευοφύλακας και το προσωπικό του Λιμεναρχείου Σύρου έχουν επιδείξει υποδειγματική σχολαστικότητα, τόσο στο γραφειοκρατικό, όσο και στο επιχειρησιακό σκέλος της υπόθεσης. Στόχος τους είναι καταρχήν η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, και εν συνεχεία η ασφαλής αποκόλληση του πλοίου από τα αβαθή. Προχωρούν οι διαδικασίες για την ασφαλή αποκόλληση του πλοίου

Ήδη από τα ξημερώματα της Τρίτης, ο λιμενάρχης εποπτεύει προσωπικά όλες τις ενέργειες που γίνονται από τις τοπικές λιμενικές αρχές, τόσο στο επίπεδο της προανακριτικής διαδικασίας, όσο και επιχειρησιακά. Αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι η προανάκριση που διενεργεί το Λιμεναρχείο προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς και ήδη βρίσκεται ένα στάδιο πριν την ολοκλήρωση, ενώ έχουν ρυθμιστεί και βασικές εκκρεμότητες για την ασφαλή ναυαγιαίρεση του τουρκικού πλοίου από την εταιρεία που έχει αναλάβει τις σχετικές εργασίες. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει πρώτα να ξεφορτωθούν τα 791 κοντέινερς, συνολικού βάρους 4.500 τόνων, που αυτή τη στιγμή βρίσκονται επάνω στο καράβι. Κι αυτό βέβαια, δεν είναι κάτι που γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη… Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Κοινής Γνώμης», το φορτίο που μετέφερε το πλοίο δεν είναι επικίνδυνο για το περιβάλλον, γεγονός που προκαλεί ανακούφιση τόσο στις τοπικές αρχές, όσο και στους υπευθύνους της εταιρείας που θα αναλάβει τις διαδικασίες της εκφόρτωσης και της αποκόλλησης του Cafer Dede από τις νοτιοανατολικές ακτές της Σύρου.

Τα τρία ρήγματα που εντόπισαν οι δύτες Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας, μέχρι στιγμής οι επαγγελματίες δύτες της εταιρείας που έχει αναλάβει τις εργασίες αποκόλλησης έχουν εντοπίσει τρία μικρά ρήγματα: Το μεγαλύτερο από αυτά είναι 2,7 μέτρα, με μέγιστο άνοιγμα 9 εκατοστά. Το δεύτερο είναι 27 εκατοστά με μέγιστο άνοιγμα 7 εκατοστά και το τρίτο είναι πολύ μικρότερων διαστάσεων. Σύμφωνα με ειδικούς, τα συγκεκριμένα ρήγματα δεν εμπνέουν καμία ανησυχία, καθώς έχουν γίνει στις πλευρικές δεξαμενές του πλοίου (στεγανά). Μάλιστα, η εισροή υδάτων που έχει καταγραφεί στα στεγανά του πλοίου αντιμετωπίζεται με απόλυτη ασφάλεια από τις αντλίες που έχουν τεθεί σε λειτουργία για το σκοπό αυτό. Ιδιαίτερα καθησυχαστικό κρίνεται επίσης το γεγονός, ότι και τα τρία ρήγματα βρίσκονται σε πολύ μεγάλη απόσταση από τις δεξαμενές των καυσίμων και των λιπαντικών του πλοίου. Αυτό, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι το πλοίο είναι νέας κατασκευής (σ.σ. ναυπηγήθηκε το 2007) και πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας (σ.σ. διπλά τοιχώματα και double bottom), ενισχύουν την πεποίθηση ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για μόλυνση του περιβάλλοντος.

Πρόσθετα μέτρα ασφαλείας μετά από εντολή του λιμενάρχη Παρόλα αυτά, για λόγους πρόσθετης ασφάλειας και να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο θαλάσσιας ρύπανσης, ο λιμενάρχης Σύρου διέταξε την τοποθέτηση δύο πλωτών φραγμάτων περιμετρικά του Cafer Dede (σ.σ. διακρίνονται στις σχετικές φωτογραφίες) καθώς και την απάντληση των καυσίμων του πλοίου, η οποία είναι πιθανό να γίνει σήμερα. Το σημαντικότερο όλων πάντως, είναι ότι το πλοίο παρακολουθείται στενά επί 24ωρου βάσεως από το προσωπικό του Λιμεναρχείου Σύρου. Αυτό που παραμένει άγνωστο είναι το εάν το πλοίο θα επισκευαστεί στο Νεώριο που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το σημείο της προσάραξης, ή αν η εταιρεία θα προτιμήσει να το μεταφέρει σε κάποια άλλη επισκευαστική μονάδα.

ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ

Link to comment
Share on other sites

..σύμφωνα με φίλο Συριανό που σκαμπάζει 5 πράγματα και πήγε κι είδε φαίνεται να είναι δύσκολη επιχείρηση κι ενδεχομένως να χρειαστεί να βγούν κάποια containers.

Τελικά ο φίλος είχε δίκιο που από την πρώτη στιγμή που είδε με πληροφόρησε ότι η επιχείρηση δεν είναι απλή.

Να σημειώσουμε ότι το βαπόρι έχει κλάση ABS. Τώρα για το που θα πάει όταν αποκολληθεί πολλά θα εξαρτηθούν από την σημαία και τι θα πουν οι επιθεωρητές της

Link to comment
Share on other sites

Εγω παντως νομιζα οτι θα ηταν ευκολη η αποκολληση,με βαση αλλες αναλογες προσαραξεις που εχουμε δει τελευταια,αλλα μαλλον

στο συγκεκριμενο σημειο δεν 'βοηθα'.Μεχρι να αδειασει απο τα κοντεινερ,εχουμε μερες μπροστα ακομα και να παρακαλανε μην πιασει δυνατος νοτιας γιατι τοτε θα ειναι πολυ δυσκολα τα πραγματα. :ph34r:
Link to comment
Share on other sites

Nα πούμε ότι στο σημείο της προσάραξης έχει φτάσει ένας πλωτός γερανός του Σπανόπουλου ο οποίος θα ξεφορτώσει τα εμπορευματοκιβώτια. Μέναι να βρεθεί το πλοίο που θα έρθει να τα πάρει.

Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε τα νεώτερα από την σημερινή ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ. Πράγματι έγινε απάντληση των καυσίμων από το SEKAVIN, ενώ αντλήθηκαν και τα λύματα από ξηράς. Και πράγματι ήδη βρίσκεται εκεί ο πλωτός γερανός «Ιγνάτιος ΙΙΙ» του Σπανόπουλου, ενώ αναμένεται το KNIDOS στο οποίο θα μεταφορτωθούν τα containers, και το οποίο ήδη κατευθύνεται προς τη Σύρο. Πάντως ενώ είναι δύσκολη η επιχείρηση φαίνεται ότι υπάρχει οργάνωση και προχωράνε γρήγορα.

Με σταθερούς ρυθμούς κινήθηκαν κατά τη διάρκεια της Παρασκευής και του Σαββάτου, οι προκαταρκτικές διαδικασίες για την αποκόλληση του τουρκικού φορτηγού πλοίου Cafer Dede, που εδώ και μία περίπου εβδομάδα βρίσκεται προσαραγμένο στην ακτογραμμή του Μέγα Γιαλού. Ολοκληρώθηκε η απάντληση των καυσίμων και των βοθρολυμάτων Ήδη από την Παρασκευή και μετά από σχετική εντολή του λιμενάρχη Σύρου κ. Νίκου Σκευοφύλακα, πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες απάντλησης των καυσίμων του πλοίου από πλωτό μέσο της Sekavin.

Ταυτόχρονα, το απόγευμα της ίδιας μέρας έσπευσε στην παράκτια ζώνη σκαπτικό μηχάνημα, το οποίο άνοιξε δρόμο μέσα από τα χωράφια, προκειμένου να καταστεί εφικτή η προσέγγιση βυτιοφόρου οχήματος και να αντληθούν τα βοθρολύματα του πλοίου. Σύμφωνα με το λιμενάρχη Σύρου, τα βοθρολύματα του Cafer Dede, περισυνελλέγησαν από ξηράς με τη βοήθεια σωληνώσεων και μεταφέρθηκαν στον Βιολογικό Καθαρισμό της Ερμούπολης.

Επόμενο βήμα η εκφόρτωση των κοντέινερς Σημειώνεται ότι ήδη, εκτός από το ρυμουλκό και το αντιρρυπαντικό σκάφος της εταιρείας που έχει αναλάβει τις εργασίες της ναυαγιαίρεσης του τουρκικού πλοίου, στη θαλάσσια περιοχή του Μέγα Γιαλού έχει αγκυροβολήσει και ο πλωτός γερανός «Ιγνάτιος ΙΙΙ», ο οποίος τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει τις εργασίες εκφόρτωσης των 791 κοντέινερς που πρέπει να απομακρυνθούν, προκειμένου το Cafer Dede να αποκολληθεί με ασφάλεια από τα αβαθή. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της εφημερίδας, τα επόμενα 24ωρα αναμένεται και η άφιξη του φορτηγού πλοίου KNIDOS, στο οποίο θα μεταφορτωθεί το φορτίο του Cafer Dede, συνολικού βάρους 4.500 τόνων.

ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Σε πρώτη φάση θα ξεφορτωθούν περίπου 300 εμπορευματοκιβώτια, θα ξεσαβουρώσουν λίγο τα doubl bottom (κι όχι περισσότερο για να μην χαθεί η αντοχή του πλοίου επειδή είναι και φορτωμένο) και θα γίνει προσπάθεια αποκόλλησης.

Τα πράγματα κυλάνε μεθοδικά κι ιδιαίτερα στο salvage. Άλλωστε μια υπόθεση ναυαγιαίρεσης θέλει πολύ προσεκτικές κινήσεις γιατί έχει πολλά οικονομικά συμφέροντα.

Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε κι ένα video από την μεταφόρτωση των containers στον πλωτό γερανό. Αυτές οι κυλινδρικές μεταλλικές δεξαμενές που φαίνονται ανάμεσα στα containers τι προϊόντα άραγε μεταφέρουν ή απλώς μεταφέρονται άδειες?

Link to comment
Share on other sites

Απ' ό,τι φαίνεται στο AIS, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της μεταφόρτωσης των containers και το ΚΝΙΔΟΣ έφυγε για να ξεφορτώσει στο λιμάνι Nemrut (δίπλα στην Αλιάγα), από όπου είχε ξεκινήσει αρχικά και το Cafer Dede.

Link to comment
Share on other sites

Επιβεβαιώνεται και από το σημερινό δελτίο τύπου του ΥΕΝ.

Απογευματινές ώρες χθες, αποκολλήθηκε το Φ/Γ «CAFER DEDE» σημαίας Μάλτας το οποίο είχε προσαράξει, σε βραχώδη ακτή, στη θαλάσσια περιοχή «ΜΕΓΑΣ ΓΙΑΛΟΣ» νότια της νήσου Σύρου, την 08/11/2011.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αποκόλλησης δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση ή εισροή υδάτων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το πλοίο αναχώρησε από την Σύρο αυτοδύναμα προχθές το βράδυ, εικοσιτέσσερις ημέρες δηλαδή μετά την προσάραξη και δέκα μετά την αποκόλληση του.

Πριν λίγη ώρα έφτασε στην Τούζλα της γείτονος, ενώ χθες είχε περάσει και από λιμάνι κοντά στο Aliaga, πιθανώς για να ξεφορτώσει ότι είχε απομείνει στα καταστρώματα του.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...