Jump to content
Shipfriends

Αποσκευές στα πλοία


Recommended Posts

Κατά τον Συνήγορο του Καταναλωτή όλες οι εταιρείες οφείλουν να εκδίδουν αποδείξεις για τις αποσκευές που μεταφέρονται στα πλοία και φυσικά να αποζημιώνουν σε περιπτώσεις ζημιάς ή απώλειας.

Σχετικό άρθρο στη Ναυτεμπορική και επειδή δεν θα είναι προσβάσιμο σε λίγο:

Δικαίωμα αποζημίωσης για απώλεια αποσκευών στα πλοία NAFTEMPORIKI.GR Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2011 12:02

Δικαίωμα αποζημίωσης έχουν οι καταναλωτές για απώλεια ή φθορά των αποσκευών τους κατά το ταξίδι τους με πλοία, έκρινε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ο οποίος έχει κάνει συστάσεις στις επιχειρήσεις του κλάδου για την τήρηση της νομοθεσίας.

Με αφορμή την υποβολή αναφορών από καταναλωτές, οι οποίοι διεκδικούν αποζημιώσεις για την απώλεια αποσκευών τους κατά τη χρήση μέσων τακτικών επιβατικών θαλάσσιων μεταφορών, ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας, μελέτησε τα σχετικά διαθέσιμα στοιχεία και διαπίστωσε ότι δεν εκδίδονται αποδείξεις για αποσκευές που παραδίδονται από τους επιβάτες για φύλαξη εντός των πλοίων.

Σημειώνεται ότι μια τέτοια πρακτική αντίκειται πρωτίστως στην κείμενη νομοθεσία, που επιβάλλει την έκδοση απόδειξης για αποσκευές επιβατών που παραδίδονται για φύλαξη.

Επομένως, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε έγγραφη σύσταση προς την Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας να παρέμβουν άμεσα στα μέλη τους, με την αυστηρή υπόδειξη να τηρούν τις σχετικές με τη φύλαξη των αποσκευών νομοθετικές προβλέψεις.

Με τη σύστασή του αυτή, ο κ. Ζερβέας επισήμανε ακόμη στους εκπροσώπους των θαλάσσιων μεταφορέων την ευθύνη τους για την ύπαρξη κατάλληλων χώρων εντός των πλοίων για τη φύλαξη των αποσκευών, τονίζοντας ότι η ακέραια απόδοσή τους στους επιβάτες μετά την ολοκλήρωση της θαλάσσιας μεταφοράς εντάσσεται εντός των αναμενόμενων συναλλακτικών υποχρεώσεων πρόνοιας και ασφάλειας που πρέπει να τηρούν. Τέλος, υπογραμμίστηκε ότι αθέτηση της εν λόγω υποχρέωσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια ή τη φθορά των αποσκευών, δύναται να γεννά δικαίωμα αποζημίωσης των επιβατών.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή κάλεσε και τους επιβάτες-καταναλωτές να ζητούν πάντοτε την έκδοση απόδειξης για αποσκευές που παραδίδουν για φύλαξη σε ενδεδειγμένους χώρους εντός των πλοίων και να καταγγέλλουν άμεσα και δίχως δισταγμό στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές περιπτώσεις στις οποίες δεν εκδίδεται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως οι εταιρείες λένε ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη για απώλεια αποσκευών!!!

Στην ΑΝΕΚ και στις Minoan όταν αφήνεις τις αποσκευές στο χώρο αποσκευών σου δίνουν κάποια απόδειξη ότι έχεις αφήσει τις αποσκευές και τις παραλαμβάνεις με την επίδειξη της αποδείξεως!! Στη HSW δεν γίνεται σε κανένα πλοίο της. Στη Blue Star Ferries αυτό γίνεται μόνο στο Blue Star 2!!

Πρόσφατα που ταξίδεψα με τα 2 μεγάλα Blue Star προς τη Ρόδο, μου έκανε εντύπωση ότι στο Blue Star 2 μου έδωσαν κανονικά απόδειξη ότι την παρέλαβαν (αυτό ίσχυε και παλιά) αλλά όταν τη παρέλαβα το πρωί από το γκαράζ δεν ήταν κάνεις να μου την δώσει και την πήρα μόνος μου (άργησα να κατεβώ από το πλοίο). Όποτε θα μπορούσα να πάρω οποιαδήποτε άλλη αποσκευή εάν ήθελα (που είχαν απομείνει στα ράφια). Στην επιστροφή που γύρισα με το Blue Star 1 όταν άφησα την βαλίτσα μου στα ράφια, όταν ζήτησα κάποια απόδειξη από το πλήρωμα, μου είπαν ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο!! Ενώ στο Πειραιά γινόταν «μάχη» από τους επιβάτες να πάρουν τις βαλίτσες τους, χωρίς τη παραμικρή παρουσία μέλους του πληρώματος

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Δε θυμάμαι να έχω δει περιορισμό για 1 αποσκευή στα πλοία. Βέβαια οι συνθήκες είναι ειδικές, αλλά και πάλι ξενίζει λίγο.

Ειδική Σημείωση:

Παρακαλούνται οι προσκυνητές που πρόκειται να επισκεφθούν τις Ιερές Μονές της βόρειας πλευράς του Αγίου Όρους (Χιλιανδαρίου, Βατοπαιδίου, Παντοκράτορος, Σταυρονικήτα, Ιβήρων, Φιλοθέου, Καρακάλου, Μορφωνού) προς αποφυγή ταλαιπωρίας αλλά και γρήγορης μετακίνησης, να προτιμούν να ταξιδεύουν με το νεότευκτο ταχύπλοο σκάφος «Ε/Γ-Δ/Ρ ΠΑΝΑΓΙΑ» χωρητικότητας 130 ατόμων, που αποπλέει καθημερινά από την Ιερισσό στις 08.35 π.μ.

Επίσης σημειώστε ότι για λόγους διασφάλισης άνετης μεταφοράς αλλά και για θέματα τήρησης ωραρίου των δρομολογίων των ταχύπλοων σκαφών μας, έχετε τη δυνατότητα μεταφοράς μίας μόνο χειραποσκευής 10 κιλών (55x40x20). Σε άλλη περίπτωση μπορείτε να ταξιδέψετε είτε με θαλάσσιο ταξί, είτε στις 09:45 πμ με την κυρίως συγκοινωνία.

agioreitikes-grammes.com

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Επειδή κάποιοι "καλοπροαίρετοι" θύμωσαν που πλήρωσαν τις επιπλέον αποσκευές τους στο Μύκονος Παλάς, να αναφέρουμε οτι οι Μινωικές Γραμμές το αναφέρουν ρητά στη σελίδα τους

Quote

Υπάρχει περιορισμός στον αριθμό και στο βάρος των αποσκευών που μπορώ να πάρω μαζί μου;

Στα δρομολόγια εξωτερικού δεν υπάρχει περιορισμός.

Στα δρομολόγια εσωτερικού ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει δύο αποσκευές, τις οποίες μπορεί να παραδώσει στο container συνοδευόμενων αποσκευών, και μία χειραποσκευή.

Για τα επιπλέον τεμάχια αποσκευών θα πρέπει να εκδοθεί φορτωτική στα αντίστοιχα λιμενικά πρακτορεία Ηρακλείου και Πειραιά ή στο container.

Και μεταξύ μας, δεν μπορείς να κάνεις μετακόμιση με ένα εισιτήριο 😉

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Nikos_Chania said:

Επειδή κάποιοι "καλοπροαίρετοι" θύμωσαν που πλήρωσαν τις επιπλέον αποσκευές τους στο Μύκονος Παλάς, να αναφέρουμε οτι οι Μινωικές Γραμμές το αναφέρουν ρητά στη σελίδα τους

Και μεταξύ μας, δεν μπορείς να κάνεις μετακόμιση με ένα εισιτήριο 😉

Δηλαδή σου φαίνεται λογικό ;

Μήπως θα έπρεπε να ζυγίζουν και τα ΙΧ τότε και όχι μόνο τις νταλικες; 

Link to comment
Share on other sites

Ναι μου φαίνεται απολύτως λογικό!

Στο ΙΧ σου κάνεις ότι θες εσυ, αμα θες να το γεμισεις μέσα, γέμισε το. Τον ιδιο χωρο θα πιάσει. Το αν ειναι νομιμα φορτωμενο το ελεγχουν οι λιμενικες και αστυνομικές αρχές και οχι το πλοιο.

Αλλα δεν μπορεί ο επιβατης που έκοψε ενα εισιτήριο να μεταφέρει μαζι του 4 κομμάτια αποσκευές και 2 τενεκέδες.

Για τα αεροπλάνα δεν είδα κανεναν να γκρινιάζει όμως, έτσι ηταν παντα σου λεει σωστο ειναι.

Στα πλοια που δεν ηταν μαθημενοι και φορτωνανε το μισό χωριό στο γκαράζ για να πάει στην Αθήνα το πουλάκι τους τους φανηκε απαράδεκτο!

Οχι 21 Αυγούστου, στις 31 Φλεβάρη θα βγούμε απ τα μνημόνια. 

Link to comment
Share on other sites

Ουσιαστικά σου δίνουν τις αποσκευές που δικαιούσαι σε ένα αεροπλάνο αν πληρώσεις τον ακριβότερο ναύλο δωρεάν και πέραν αυτού πληρώνεις με φορτωτική.

Παρα πολύ λογικό γιατί κάποιοι έχουν μάθει να πηγαίνουν με 3-4 βαλίτσες φορτώμενες σαν μπαούλα και έξτρα 3-4 σακούλες και ένα τελάρο με πράγματα που μας δώσαν απο το χωριο και να λένε "μα αφου ταξιδεύω". Το ΙΧ έχει πληρώσει και με το παραπάνω το χώρο του ενώ αντίθετα τα container με τις ραφιέρες δεν έχουν ατέλειωτο χώρο και ειδικά τις μέρες με κόσμο αν ξαφνικά εμφανιστούν 300 πεζοί επιβάτες με 3 βαλίτσες ο καθένας υπολόγισε τι θα γίνει... 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nikos_Chania said:

Ναι μου φαίνεται απολύτως λογικό!

Στο ΙΧ σου κάνεις ότι θες εσυ, αμα θες να το γεμισεις μέσα, γέμισε το. Τον ιδιο χωρο θα πιάσει. Το αν ειναι νομιμα φορτωμενο το ελεγχουν οι λιμενικες και αστυνομικές αρχές και οχι το πλοιο. 

Αλλα δεν μπορεί ο επιβατης που έκοψε ενα εισιτήριο να μεταφέρει μαζι του 4 κομμάτια αποσκευές και 2 τενεκέδες.

Για τα αεροπλάνα δεν είδα κανεναν να γκρινιάζει όμως, έτσι ηταν παντα σου λεει σωστο ειναι. 

Στα πλοια που δεν ηταν μαθημενοι και φορτωνανε το μισό χωριό στο γκαράζ για να πάει στην Αθήνα το πουλάκι τους τους φανηκε απαράδεκτο!

Οχι 21 Αυγούστου, στις 31 Φλεβάρη θα βγούμε απ τα μνημόνια. 

 

Άρα συγκρίνουμε το διαθέσιμο για αποσκευές χώρο ενός αεροπλάνου με το χώρο που έχει ή θα έπρεπε να έχει ένα πλοίο σαν το Μύκονος Παλας ; Τι είναι ; Ο Γεώργιος Μπρούφας ; Νομιζω καλό θα ηταν να βγάλουμε λιγο τα οπαδικά γυαλιά και να δούμε την κοινή λογική.

Στις αεροπορικές υπάρχει σαφής αναφορά με πολύ συγκεκριμένο τρόπο κατά την κράτηση του εισητηρίου είτε online είτε σε γραφείο για το τι μπορείς να μεταφέρεις μαζί σου, και πόσο κοστίζει τυχόν έξτρα αποσκευή.

Στις μινωικές που ακριβώς το γράφει κατά το booking ; Πριν λίγο πήγα να κάνω μια δοκιμαστική κράτηση. Εδώ λοιπον είναι οι όροι με τους οποίους καλείται να συμφωνήσει ο ταξιδιώτης/πελάτης της εταιρείας πριν προχωρήσει στην πληρωμή των ναύλων ( https://www.minoan.gr/page/659/oroi-epivivasis ). Δείξτε μου σας παρακαλώ που ακριβώς αναφέρονται τα παραπάνω.

Παραθέτω συγκεκριμένα από την ενότητα "Αποσκευές"  χωρίς να παραλείπω τίποτα.
 

• Οι αποσκευές μπορούν να παραμείνουν μέσα στα αυτοκίνητα με ίδια ευθύνη των επιβατών. Οι επιβάτες παρακαλούνται να παίρνουν μαζί τους τα προσωπικά τους αντικείμενα, που θα χρειαστούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

• Μετά την αναχώρηση του πλοίου απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο των οχημάτων.

• Η Εταιρεία δεν έχει ευθύνη για απώλεια ή ζημία σε χρήματα, διαπραγματεύσιμα αξιόγραφα, χρυσό, ασημικά, κοσμήματα, διακοσμητικά αντικείμενα, έργα τέχνης ή άλλα τιμαλφή, εκτός εάν παραδόθηκαν στο λογιστήριο του πλοίου με συμφωνία για τη φύλαξή τους.

• Το όριο ευθύνης για απώλεια ή ζημία αποσκευών καμπίνας επιβατών καθορίζεται από τις σχετικές διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 392/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23-4-2009.

Εκτός αυτού φυσικά δεν αναφέρεται πουθενά το πώς υπολογίζεται το κόστος της φορτωτικής κάτι το οποίο είναι απόλυτα λογικό φυσικά αφού δεν υπάρχει πουθενά διευκρίνηση για περιορισμό και έξτρα χρεώση στις αποσκευές.

Επίσης πείτε μου αν κάνουν σχετική αναφορά οι πράκτορες, που ειναι και η δουλειά τους.

Μην τα ρίχνετε όλα στον κόσμο λοιπόν. Και επιτρέψτε μου, ποιος θα κατσει να ξεσκονίσει το site της εκάστοτε ναυτιλιακής για να δει αν υπάρχει κάποια "παγίδα" η οποία δεν αναφέρεται καν στους όρους επιβίβασης, και γιατι να το κάνει αυτό; Ο κόσμος είναι "καλοπροαίρετος" ή κάποιος άλλος ο οποίος θέλει μνημόνια για πάντα ;

1 hour ago, Sf_X said:

Ουσιαστικά σου δίνουν τις αποσκευές που δικαιούσαι σε ένα αεροπλάνο αν πληρώσεις τον ακριβότερο ναύλο δωρεάν και πέραν αυτού πληρώνεις με φορτωτική.

Παρα πολύ λογικό γιατί κάποιοι έχουν μάθει να πηγαίνουν με 3-4 βαλίτσες φορτώμενες σαν μπαούλα και έξτρα 3-4 σακούλες και ένα τελάρο με πράγματα που μας δώσαν απο το χωριο και να λένε "μα αφου ταξιδεύω". Το ΙΧ έχει πληρώσει και με το παραπάνω το χώρο του ενώ αντίθετα τα container με τις ραφιέρες δεν έχουν ατέλειωτο χώρο και ειδικά τις μέρες με κόσμο αν ξαφνικά εμφανιστούν 300 πεζοί επιβάτες με 3 βαλίτσες ο καθένας υπολόγισε τι θα γίνει... 

το παράδειγμα που αποσκοπεί ; Αν κάθε ένας επιβάτης ασκήσει το δικαίωμα του να φέρει δύο αποσκευές σε μια μέση ημέρα με 750 επιβάτες τι θα πει το πλοιο ; δεν έχω χώρο να βάλω τις 1500 αποσκευές ; Και πριν κάνετε συμψηφισμό σχετικά με το πόσοι θα έχουν και αυτοκίνητο να πω ότι διαχωρισμός στο κείμενο που παρέθεσε ο @Nikos_Chania παραπάνω δεν υπάρχει, ενώ η άσκηση γίνεται δυσκολότερη αν βάλουμε μέσα και το γεγονός οτι οι επιβάτες των οχημάτων θεωρητικά τουλάχιστον οφείλουν να επιβιβάζονται ξεχωριστά και με το όχημα να μπαίνει μόνο ο οδηγός.

 

Edited by hayabusagr
Link to comment
Share on other sites

Ο κακοπροαίρετος πλέον κόσμος (αφού δεν άρεσε η αλήθεια) είναι αυτός που τόσα χρόνια νόμιζε πως του ανήκουνε όλα.

Οπαδικά δεν υπάρχουν, είναι ξεκάθαρο ότι στο FAQ της εταιρείας αναφέρεται ρητά. Και πριν πούμε κάτι, σε όλες τις σελίδες και φορουμ, οφειλουμε να ανατρέξουμε στα FAQ. Έτυχε να γίνει το συγκεκριμένο συμβάν με το εν λόγω πλοίο στο οποίο ήμουν παρόν. Αλλά φθηνές δικαιολογίες έχω ακούσει πολλές, κρατάω και την δική σου.

Απο την στιγμή που αναφέρεται, η εταιρεία είναι καλυμένη. Τα ίδια μας λέγανε και όσοι πηγαινανε στη ρυαν αιρ χωρις να εκτυπωσουν καρτα επιβιβασης, και στο αεροδρόμιο που ζητούσανε 50ευρά κάνανε χαμό. Μεγάλε, στο χει πει η εταιρεία, διάβασε ;)

Δεν θα σου απαντήσω για το σχόλιο σου για τα μνημόνια, διότι οπως καταλαβαίνεις θα καταλήξουμε σε άσχημη δημόσια συζήτηση, και δεν με διέπουν τέτοιες "αρχές". Θα αρκεστώ στο γεγονός πως ο επιβάτης πρέπει να καταλάβει οτι δεν έχει μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Όποιος θεωρεί λοιπόν οτι θίγονται τα δικαιώματά του, μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια της Ελλάδος για να αιτηθεί ότι πιστεύει.

Εγώ αιτήθηκα έξοδο από τα μνημόνια και οι αιτήσεις μου έγιναν ομόφωνα δεκτές :P 

 

Link to comment
Share on other sites

Το ξαναλέω. Σου ζητάνε να τικάρεις ένα κουμπάνι που λέει "Συμφωνώ" με τους όρους, το οποιο από πίσω έχει και ένα λινκ με τους όρους αυτούς. Αν δεν το γράφει η εταιρεία στους όρους ο επιβάτης φταίει ; Γιατι η πραγματικότητα ειναι ότι η εταιρεία δεν το γράφει ! Και για να ειμαστε και στη σωστή διάσταση, θεωρούμε ότι κλείνει πολύς κόσμος τα εισητήρια του απευθείας από τη σελίδα των μινωικών και όχι από viva,openseas, και λοιπες σχετικές υπηρεσίες εξωτερικού και εσωτερικού ;

Νομιζεις οτι ο τουρίστας ξέρεις τι εστί Μινωικές, ΑΝΕΚ, Χελλένικ κλπ ; Μπαίνει, βλέπει τις βολικές ώρες/ναύλους και κλεινει. σιγα μην κάτσει να ψάχνει τα ψιλά γράμματα κάθε εταρείας (τα οποία δεν ειναι καν στους όρους επιβίβασης) λες και αγοράζει οικοπεδο !

 

ΥΓ: Το σχόλιο περί φθηνής δικαιολογίας το αγνοώ και περιμένω να ακούσω σοβαρό αντεπιχείρημα. Δεν είμαι εγώ αυτός που προσπαθεί να δικαιολογήσει κατι.

Edited by hayabusagr
Link to comment
Share on other sites

Στο αεροπλάνο η (πληρωμένη) αποσκευή θα βρεί χώρο να φορτωθεί, αφού παραληφθεί, θα επισημανθεί με μοναδικό barcode, ξέρεις και την διαδρομή της μέσω του αντίστοιχου app, παραδίδεται στον ιμάντα, αποζημιώνεται αν χαθεί ή καθυστερήσει, κλπ. Τι από όλα αυτά γίνεται στα πλοία της ακτοπλοΐας μας ώστε να πληρώσει ο επιβάτης extra;

Link to comment
Share on other sites

Ο τουρίστας δεν κάνει μετακόμιση και το ξέρεις καλά!

Αυτός που κάνει μετακόμιση και φορτώνει και 2 τενεκέδες λάδι ή κούτες μεγάλων διαστάσεων, είναι Έλληνας. Μιλάμε για συγκεκριμένο περιστατικό όπου κυρία μετέφερε εκτός από τις αποσκευές της και δύο ογκώδη δέματα

@georgios express Τουλάχιστον στο Blue Galaxy και στο Mykonos Palace η αποσκευή σημαδεύεται, κι ο επιβάτης παραλαμβάνει tag με τον αριθμό ταξινόμησης της αποσκευής του. Με αυτό το tag παραλαμβάνει την αποσκευή.

Link to comment
Share on other sites

Μόνο που αυτά τα περιστατικά, καλώς ή κακώς, δεν τα δημιουργούν οι ξένοι. ΟΛΟΙ ΜΑΣ έχουμε γίνει θεατές όπου ένας επιβάτης κουβαλάει όλο το σπίτι του, το οποίο είτε αφήνει κάτω ή και ακόμα το ανεβάζει πάνω στους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου. Και εμείς κάναμε μετακόμιση για να πάμε σε περιοχές να σπουδάσουμε αλλά είτε πληρώσαμε φορτωτική είτε γεμίσαμε το αυτοκίνητο μας μέχρι τα μπούνια, και όχι καθ' ύψος όπως έχω παρατηρήσει σε πολλές αναχωρήσεις εδώ και 4 χρόνια που είμαι στην Μυτιλήνη  και σε αρκετά διαφορετικά λιμάνια. Οι επιβάτες έχουμε δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις και πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους μας!

 Στα τελευταία ταξίδια που έκανα με το BLUE STAR 1 από και προς Μυτιλήνη στα ράφια στο γκαράζ υπήρχε άνθρωπος, ο οποίος τοποθετούσε τις αποσκευές και  σου έδινε ένα μπαρκόουντ εάν θυμάμαι καλά το οποίο κολλούσε και πάνω στην βαλίτσα.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Nikos_Chania said:

Ο τουρίστας δεν κάνει μετακόμιση και το ξέρεις καλά!

Αυτός που κάνει μετακόμιση και φορτώνει και 2 τενεκέδες λάδι ή κούτες μεγάλων διαστάσεων, είναι Έλληνας. Μιλάμε για συγκεκριμένο περιστατικό όπου κυρία μετέφερε εκτός από τις αποσκευές της και δύο ογκώδη δέματα

και πάλι δεν μου απαντάς στο γιατί φταίει από την στιγμή που ο πράκτορας 1000% δεν ειπε τιποτα και δεν υπάρχει καμια αναφορά ή έστω υπόνοια στου όρους επιβιβασης με τους οποίους συμφωνείς κατά τη διάρκεια του online booking. Αν το έλεγε θα συφωνούσα μαζί σου 100% και φυσικά δεν θα άκουγα τη γελοία δικαιολογία ότι ψιλά γράμματα ειναι, δεν τα διαβάζει κανεις. Εδώ μιλάμε ότι δεν υπάρχει ούτε καν παραπομπή στο FAQ που βρήκες εσύ ψάχνωντας.

Link to comment
Share on other sites

Στην παραπάνω εκτίμηση που σου έκανα @hayabusagr εχω ήδη υποθέσει ότι σε μια μέρα με 1500 άτομα και 200 ΙΧ τα 2/3 των επιβατών κ άνω εξυπηρετούνται απο τα οχήματά τους. Η εταιρεία προφανώς αν προκύψουν παραπάνω βαλίτσες απο όσες χωράνε οι μπαγκαζιέρες θα βρει χώρο να τις βάλει σαν έκτακτη λύση καιι πολλοί το έχουμε συναντήσει. 

Αλλά επέτρεψε μου μιας και πας να μας "βαψεις" σε υπέρμαχους ή όχι μιας εταιρείας, όταν θα στείλω μια φορτωτική ή θα αφήσω την βαλίτσα μου να προτιμήσω το σύστημα των Μινωικών και της Blue Star με τα καρτελάκια και τον άνθρωπο στο container που θα την πάρει και θα μου την δώσει πίσω, παρά να την έχω αφήσει σε μια γωνία στο γκαραζ όπου τσουβαλιάζονται αποσκευές χωρις κανένα αποδεικτικό ότι την άφησες με μια ελάχιστη επίβλεψη και να έχω την έννοια σε κάθε λιμάνι που θα πιάσει το πλοίο να ελέγχω αν η βαλίτσα είναι εκεί ή ακόμα και απο λάθος μέσα στον πανικό της αποβίβασης κάποιος την πάρει για δική του.

Κατά τ' άλλα όπως στα αεροπορικά η ΙΑΤΑ καθορίζει το όριο κιλών για αποσκευές σε κάθε επιβάτη στα 23κιλά και όλες οι εταιρείες οφείλουν να συμμορφωθούν και δεν θα δεις καμία να σου προσφέρει χωρίς πληρωμή ή κάποια μορφή προσφοράς παραπάνω κιλά, έτσι και το ΥΕΝ καθορίζει το άνω όριο των κιλών ανα επιβάτη όπως παρέθεσε ο @Nikos_Chaniaκαι θα βρεις και εδώ https://www.yen.gr/gia-ton-polite-charta-dikaiomaton-epibaton

Εσφαλμένα έχει καθιερωθεί ειδικά στα νησιά που ταξιδεύουν φοιτητές να υπάρχει μια ελαστικότητα και να μην ζυγίζονται οι αποσκευές μια μια αλλά αυτό γίνεται ακριβώς επειδή στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων το πλοίο δεν θα πάθει και κάτι να έχει 100 κιλά παραπάνω και δεν υπολογίζει τα καύσιμά του βάσει της πληρότητας. Αν το πάμε στα άκρα ας εφαρμοστεί ότι ορίζει ο isps  ή ο εκάστοτε κανονισμός ασφαλείας για εσωτερικούς πλόες, να μπουν xrays να μάθουμε επιτέλους και όλα αυτά που παρανόμως ταξιδεύουν και δεν έχει τύχει ακόμα να πιαστούν.

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά συγνώμη αλλά αυτό που καταλαβαίνω ότι λέει o @hayabusagr (και στο οποίο συμφωνώ), δεν είναι ότι σαν πρακτική είναι λάθος, είναι οτι έπρεπε να έχουν φροντίσει να ενημερώσουν τον κόσμο! Όταν έχεις έναν κλάδο στον οποίο είναι δεδομένο ότι ο κάθε επιβάτης μπορεί να μεταφέρει όσες βαλίτσες θέλει (γιατί καλώς ή κακώς έτσι ήταν) και αυτό πας και το αλλάζεις, και ειδικά σε μια γραμμή που ξέρεις ότι γίνεται κάτα κόρον από τους ντόπιους, φροντίζεις να το επικοινωνήσεις και να ενημερώσεις τους επιβάτες! Και όταν αυτό δεν το περιλαμβάνεις καν στη διαδικασία κλεισιματος εισιτηρίου στο site σου και δεν το βάζεις καν στους όρους του εισιτηρίου σου (και πιθανότατα δεν βάζεις και τους επίσημους πράκτορές σου να ενημερώσουν όσους κλείνουν εισιτήριο), είναι σαν να πας να κοροϊδέψεις και να αναγκάσεις τον κόσμο να πληρώσει χωρίς να γνωρίζει. Και αν θες καν'το έτσι, αλλά είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ φυσιολογικό και αναμενόμενο να υπάρξει και η γκρίνια, δεν γίνεται να μην το περιμένεις, ούτε και να τους κατηγορήσεις ή να τους θεωρείς παράλογους! Επίσης @Nikos_Chania πρώτον το τί γράφει στους όρους πίσω από το εισιτήριο δεν θεωρείται έγκαιρη ενημέρωση αφού μέχρι να το δεις, το έχεις ήδη εκδόσει και πληρώσει το εισιτήριο (άσε που δεν λέει και τα ίδια με το site της εταιρείας αφού δεν είναι καν όροι της εταιρείας αλλά γενικοί όροι του ΥΕΝ για όλες τις εταιρείες) και δεύτερον και βασικότερο, όχι, ΔΕΝ οφείλουμε να ανατρέξουμε στα FAQ σε όλες τις σελίδες και φόρουμ. Αν οφείλουμε να δούμε κάτι, αυτό είναι οι όροι ή οι κανονισμοί της κάθε σελίδας! Τα FAQ υπάρχουν για να λύνουν κοινές απορίες, δεν είναι εκεί για να γράφουν όλους τους περιορισμούς που έχουν οι επιβάτες. Υπάρχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις για να σε ενημερώνουν σχετικά με τα δικαιώματα και τους περιορισμούς σου ως επιβάτης, και γι'αυτό άλλωστε είναι απαραίτητο πάντα να τα διαβάζεις (και σε βάζουν να συμφωνήσεις και με αυτά)! 

Link to comment
Share on other sites

Τυπικά πάντα, ο επιβάτης συμφωνεί με τους όρους μεταφοράς όταν εκδίδει το εισιτήριο του. Εκεί προβλέπονται και τα των αποσκευών. Από τη στιγμή που η εταιρεία στους όρους μεταφοράς αναφέρει τον αριθμό των αποσκευών, και είναι και από τη μεριά της τυπική, με την ελεγχόμενη παραλαβή και παράδοση τους, τότε έχει όλα τα δίκια μαζί της. Αν το έκανε άλλη εταιρεία, που όλα είναι χύμα, τότε ναι, θα ήταν άδικο και αντιδεολογικό.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή εσεις οταν κλείνετε αεροπορικό εισιτήριο γνωρίζετε τις προϋποθέσεις μεταφορας ενος ψαλιδιου ας πουμε; Σας το λεει ο πράκτορας που κλεινετε το εισιτηριο; Το γραφει στους όρους εισιτηριου η εταιρεία;

Τα ορια των αποσκευων βρισκονται αναρτημένα απο το 2013 (τελευταια ενημερωση) στην ιστοσελιδα του Υπουργείου που έβαλε ο @Sf_X.

Απο κει και πέρα, οφείλει ο επιβατης να γνωρίζει τους όρους μεταφορών. 

Και επαναλαμβάνω οτι το περιστατικο αφορούσε μεταφορά ογκώδων δεμάτων που σαφώς ξεπερνούσαν τα όρια και για αυτό η εταιρεία τα χρέωσε.

59 minutes ago, hsw said:

(γιατί καλώς ή κακώς έτσι ήταν)

Δεν υπάρχει καλώς ή κακώς. Κακώς ήταν έτσι. Με το χυμαδιό και τον ωχαδερφισμό εντείναμε τα όσα δεινά. Ας γίνει επιτέλους αντιληπτό οτι υπάρχουν κανόνες, όρια και νομοθετικά πλαίσια. Κι αν δεν τα εφαρμοζει το 80% δεν σημαίνει οτι θα το αυξησουμε σαν ποσοστό. 

Link to comment
Share on other sites

Με συγχωρείτε, πώς γίνεται οι όροι του ταξιδιού πίσω από το εισιτήριο να μην θεωρούνται έγκυροι; Στα πρακτορεία κατά καιρούς βλέπω να υπάρχουν χαρτιά τα οποία γράφουν να ελέγχουν οι επιβάτες τα εισιτήρια τους κατά την παραλαβή. Είναι τόσο δύσκολο και χρονοβόρο να κοιτάζουν οι επιβάτες τι έχει πάνω αυτό το χαρτάκι του εισιτηρίου τους; Καθαρά από απορία και μόνο!

Επίσης, με την έγκαιρη παραλαβή του εισιτηρίου ο επιβάτης είναι σε θέση να γνωρίζει τη μπορεί να μεταφέρει και τους περιορισμούς του. ΕΝΑΣ επιβάτης που ταξιδεύει είτε για διακοπές, είτε για επαγγελματικούς λόγους, πόσα να μεταφέρει; Δεν είναι αρκετές οι 2 αποσκευές και μία χειραποσκευή συνολικά 40 κιλά; Αυτό που περιορίζει το υπουργείο στην ουσία είναι η αυθαίρετη μεταφορά ειδών τύπου μετακόμισης και η μεταφορά εμπορευμάτων (βλ. λάδια, ψάρια, οπωροκηπευτικά).

Πάντως, με το ίδιο σκεπτικό επειδή οι πράκτορες δεν ενημερώνουν τους επιβάτες (και αυτοί με την σειρά τους αδιαφορούν παντελώς για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους κατά την διάρκεια του ταξιδιού) και τις  για την διαδικασία ταυτοπροσωπίας ή την παροχή του δικαιολογητικού για την περίπτωση όπου δικαιούται ο επιβάτης έκπτωση, να μην έχουν μαζί τους ταυτότητες, διαβατήριο, πάσο κτλ...

 

 

Edited by Nissos Mykonos
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, hsw said:

Ρε παιδιά συγνώμη αλλά αυτό που καταλαβαίνω ότι λέει o @hayabusagr (και στο οποίο συμφωνώ), δεν είναι ότι σαν πρακτική είναι λάθος, είναι οτι έπρεπε να έχουν φροντίσει να ενημερώσουν τον κόσμο! Όταν έχεις έναν κλάδο στον οποίο είναι δεδομένο ότι ο κάθε επιβάτης μπορεί να μεταφέρει όσες βαλίτσες θέλει (γιατί καλώς ή κακώς έτσι ήταν) και αυτό πας και το αλλάζεις, και ειδικά σε μια γραμμή που ξέρεις ότι γίνεται κάτα κόρον από τους ντόπιους, φροντίζεις να το επικοινωνήσεις και να ενημερώσεις τους επιβάτες! 

Πιο σωστά δεν μπορούσες να τα γράψεις.

Don't blame the player αδέρφια, blame the game ;)

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Έχει δικαίωμα μέλος του πληρώματος να ζητήσει από επιβάτη να ανοίξει την βαλίτσα του; Έχει τύχει να δω παρόμοιο περιστατικό ποιο παλιά. Μπορεί να είχε γίνει και καταγγελία, δεν γνωρίζω.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω οτι στο Security Level 1 (που υποτίθεται οτι βρίσκονται τα πλοία και οι εγκαταστάσεις) μπορεί να γίνει έλεγχος από το πλήρωμα, παρα μόνο από τις αρχές (αστυνομία, λιμενικό) πριν την επιβίβαση. Αν το πλήρωμα εγείρει υποψίες λογικά ζητάει τη συνδρομή του λιμενικού σώματος. 

Αν κάποιος γνωρίζει με περισσότερες λεπτομέρειες τι ισχύει ας με διορθώσει.

Link to comment
Share on other sites

Screening, άρα έλεγχος, μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε εντεταλμένο προσωπικό στον σταθμό επιβίβασης, όπως γίνεται στους σταθμούς κρουαζιέρας, αεροδρόμια, κλπ. Εκεί μπορεί να γίνει και άνοιγμα αποσκευών αν κριθεί ότι χρειάζεται παραπάνω έλεγχος. Από τα πληρώματα, όχι, δεν έχουν τέτοιο δικαίωμα, εκτός αν προβλέπεται ρητά, πχ στην περίπτωση που το πλήρωμα χειρίζεται τα μηχανήματα ελέγχου, αν υπήρχαν.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Nikos_Chania said:

Δηλαδή εσεις οταν κλείνετε αεροπορικό εισιτήριο γνωρίζετε τις προϋποθέσεις μεταφορας ενος ψαλιδιου ας πουμε; Σας το λεει ο πράκτορας που κλεινετε το εισιτηριο; Το γραφει στους όρους εισιτηριου η εταιρεία;

 Τα ορια των αποσκευων βρισκονται αναρτημένα απο το 2013 (τελευταια ενημερωση) στην ιστοσελιδα του Υπουργείου που έβαλε ο @Sf_X.

Απο κει και πέρα, οφείλει ο επιβατης να γνωρίζει τους όρους μεταφορών. 

Και επαναλαμβάνω οτι το περιστατικο αφορούσε μεταφορά ογκώδων δεμάτων που σαφώς ξεπερνούσαν τα όρια και για αυτό η εταιρεία τα χρέωσε.

Δεν υπάρχει καλώς ή κακώς. Κακώς ήταν έτσι. Με το χυμαδιό και τον ωχαδερφισμό εντείναμε τα όσα δεινά. Ας γίνει επιτέλους αντιληπτό οτι υπάρχουν κανόνες, όρια και νομοθετικά πλαίσια. Κι αν δεν τα εφαρμοζει το 80% δεν σημαίνει οτι θα το αυξησουμε σαν ποσοστό. 

Δεν ξέρω τι ξέρει ο καθένας ότι μπορεί να μεταφέρει με το αεροπλάνο, αλλά εάν θέλει κάποιος να μάθει, υπάρχει ειδική σελίδα στην ιστοσελίδα ΟΛΩΝ των αεροπορικών που ενημερώνει αναλυτικά για κιλά, διαστάσεις, χρεώσεις και "ειδικά αντικείμενα" (καρότσια, αθλητικό εξοπλισμό κλπ) ή κατοικίδια, και αναφέρεται βέβαια και στους όρους του εισιτηρίου με τους οποίους συμφωνείς με την αγορά του. Και συγκεκριμένα για το ψαλίδι, και να μην ξέρεις, υπάρχει ειδική σελίδα κατά το check in που σε ενημερώνει ότι δεν επιτρέπεται στη χειραποσκευή και σε βάζουν και να συμφωνήσεις ότι έχεις ενημερωθεί γι' αυτό πριν προχωρήσεις.

Ο πράκτορας μπορεί να μη σε ενημερώνει για τις προϋποθέσεις μεταφοράς ενός ψαλιδιού ή κάποιου άλλου μικροαντικειμένου επειδή είναι κάτι που εννοείται (παρόλα αυτά αν θες ρωτάς και μαθαίνεις), ενώ στην περίπτωση που συζητάμε, επειδή αυτό που εννοείται (έστω, κακώς) είναι ότι μπορείς να μεταφέρεις ό,τι θες μαζί σου, καλό είναι να ενημερώνεις για την αλλαγή, αλλιώς είναι λογικές οι όποιες αντιδράσεις.

Και δε γίνεται σαν (σοβαρή) εταιρεία να θεωρείς ότι επειδή το γράφει στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, οκ, δεν έγινε και τίποτα. Οφείλεις να το δείχνεις και στη δική σου ιστοσελίδα, έστω στους όρους του εισιτηρίου, για τον πολύ απλό λόγο ότι δεν γίνεται ένας επιβάτης να κάνει ολόκληρη έρευνα για κάτι τόσο απλό. Η κάθε εταιρεία έχει τη δική της πολιτική σε διάφορα θέματα, και όπως γράφει τους περιορισμούς που ισχύουν για ακυρώσεις και αλλαγές εισιτηρίων κλπ στην ιστοσελίδα της, πρέπει να γράφει και τους περιορισμούς (αν υπάρχουν) που ισχύουν για τις αποσκευές.

17 hours ago, Nissos Mykonos said:

Με συγχωρείτε, πώς γίνεται οι όροι του ταξιδιού πίσω από το εισιτήριο να μην θεωρούνται έγκυροι;

Αν ρωτάς εμένα, δεν είπα ότι δεν θεωρούνται έγκυροι, είπα απλά ότι δεν θεωρείται έγκαιρη ενημέρωση.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...