Jump to content


Photo
- - - - -

Αμοιβές και Ασφάλιση Πληρωμάτων


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Orestis

Orestis
  • eMembers
  • 3,535 posts

Posted 28 July 2011 - 10:04

πόσα πια να παίρνει ένας παντελώς ανειδίκευτος?
Ή έστω ένας ναύτης?


Ένας ναυτης παίρνει περίπου καθαρά 2.200-2.400 και έχει κόστος 3.000-3.200. Επειδή δε η σύμβαση της ακτοπλοΐας αφορά 13,5 μισθούς, το τελικό κόστος ανά μήνα (με επιμερισμό του επιπλέον 1,5 μισθού), είναι περίπου 3.500.

Αντε γεια...  :cool: 


#2 gioannis

gioannis
  • eMembers
  • 145 posts
  • LocationΚιατο

Posted 01 July 2012 - 09:34

Καλημερα και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ , δεν ξερω αν ποσταρω σωστα εδω αλλα ηθελα να ρωτησω εαν ξερει κανεις τι γινεται για καποιους που ειναι ναυτολογημενοι αλλα αντι για ΝΑΤ εχουν ασφαλιστικο φορεα το ΙΚΑ,η υπηρεσια μετραει σαν προαγωγιμη η δεν μετραει ? σαν συνταξιμα ? κλπ κλπ κλπ

#3 Panagia Ekatontapiliani

Panagia Ekatontapiliani
  • eMembers
  • 22,134 posts

Posted 06 June 2013 - 15:15

Υπογραφηκε νεα ΣΣΕ για τους ναυτικους των Μεσογειακων και Ακτοπλοικων πλοιων για το 2013 χωρις αυξηση


Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου!!!


#4 georgios express

georgios express
  • eMembers
  • 1,919 posts

Posted 17 August 2013 - 19:08

Τον Αποστόλη τον διέκρινε η επαγγελματική ευσυνειδησία και η σεμνότητα από το 2000 που ήταν ανθυποπλοίαρχος στο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.

 

 

Να είναι καλά και οι δύο αδελφοί (που τιμούν το Ρέθυμνο :) και την ναυτική παράδοση που δημιουργεί), να ευτυχήσουν και να μακροημερεύσουν, αλλά αν συγκριθεί ο μισθός του ενός με τον μισθό του άλλου, προς το παρόν ο ένας έχει εξασφαλίσει το ζήν και ο άλλος απλώς τη δόξα.

Ποιός είναι ό "ενας" και ποιός είναι ο "άλλος" δεν κατονομάζω, καθόσον θα υπάρχουν και μέλη του forum-στελέχη του ΠΝ και δεν χρειάζεται να (ξανα) μελαγχολήσουν. 


Όσο κι΄αν ψάξω δεν βρίσκω άλλο λιμάνι...

#5 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,956 posts

Posted 02 October 2013 - 21:03

[...] αλλα αξιζει να αναφερουμε πως οι ναυτικοι του Πηνελοπη αφου η εταιρια τους προσπαθει να τους εξαθλιωσει εχουν βρει καταφυγιο και ενα πιατο ζεστο φαι στο Σουπερφερρυ ΙΙ τα βραδια.

 

Με αφορμή τα όσα συμβαίνουν με την Πηνελόπη, αλλά και με όσα έχουν συμβεί με τόσα άλλα πλοία -εντός και εκτός Ελλάδας- και βεβαίως με τα όσα έχουμε να δούμε στο άμεσο μέλλον...ήθελα να ρωτήσω για το τι ακριβώς ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις.

 

Γιατί οι ναυτικοί οφείλουν να παραμένουν στο πλοίο όταν έχουν επίσχεση εργασίας, τί θα γίνει εάν φύγουν, χάνουν τα δεδουλευμένα τους? Γιατί ο πλοίαρχος πλοίου σε επίσχεση δεν μπορεί να παραιτηθεί? Ποιές είναι οι υποχρεώσεις -πέρα από την καταβολή των μισθών κλπ- του εφοπλιστή προς το πλήρωμα που βρίσκεται σε επίσχεση? Και πολλά άλλα που δεν μου έρχονται τώρα στο μυαλό.

 

Όποιος λοιπόν τα γνωρίζει, ας μας τα πει κι εμάς για να μπορούμε να κατανοούμε τα όσα βλέπουμε και ακούμε.



#6 margaritis24

margaritis24
  • eMembers
  • 1,681 posts

Posted 02 October 2013 - 22:55

Μενεις στο πλοιο γιατι αν φυγεις ειναι σαν να παραιτησε των δικαιωματων κ των δεδουλευμενων σου..οποτε μενεις κ δουλευεις κ περνεις καποια εναντι μεχρι να σε ξοφλησουν...το ιδιο γινοτανε κ το καλοκαιρι στο ΜΥΤΙΛΉΝΗ που δηλωναν παραιτηση αλλα το γραφειο δεν την εκανε δεκτη γιατι δεν ειχαν λεφτα να ξεχρεωσουν τον κοσμο

#7 enas chiotis

enas chiotis
  • eMembers
  • 4,216 posts

Posted 03 October 2013 - 12:58

Νομίζω τις γενικές γραμμές για τους εγκαταλειπόμενους ναυτικούς τις ορίζει η Υπουργική απόφαση του 2010. (ΦΕΚ Β 314/2010)
Δεν έχω υπόψη μου τα ερωτήματα που θέτει ο Νηρέας για τα θέματα της επίσχεσης, οπότε αν καποιος γνωρίζει, ας μας πληροφορήσει.
 
 
 
Αριθμ. 3529.2/12/2010
Διαπίστωση των προϋποθέσεων παροχής προστασίας και βεβαιώσεως των δικαιουμένων αποδοχών των εγκαταλειπόμενων από τον πλοιοκτήτη ναυτικών.
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Έχοντας υπόψη: ....αποφασίζουμε:
 
Άρθρο πρώτο
α) Εφόσον κατά οιονδήποτε τρόπο περιέρχεται σε γνώση της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ότι δεν τηρούνται ή δεν τηρήθηκαν από πλοιοκτήτη οι περί μισθοτροφοδοσίας υποχρεώσεις του έναντι ναυτικών,ανεξάρτητα από την ενημέρωση των αρμοδίων δικαστικών Αρχών ή την προσφυγή των ενδιαφερομένων σε αυτές, ερευνά την πληροφορία απευθείας ή μέσω της Λιμενικής ή Προξενικής Αρχής στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας βρίσκεται το πλοίο και εφ’ όσον επαληθευθεί καλεί εγγράφως τον πλοιοκτήτη ή τον εκπρόσωπό του να δώσει εξηγήσεις και να εκπληρώσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς τους ναυτικούς εντός προθεσμίας μέχρι πέντε (05) ημερών.
β) Σε περίπτωση που δεν βρεθεί ο πλοιοκτήτης ή δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από αυτόν ή δηλώσει ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του προς τους ναυτικούς συγκαλείται με πρόσκληση του Προέδρου της η Επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του Ν.1220/1981 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 11 παράγραφος Α1 του Ν. 3816/2010 (Α΄6), αναφερόμενη ως η Επιτροπή στη συνέχεια της παρούσας Αποφάσεως, που συντάσσει πρακτικό που περιέχει την αιτιολογημένη γνώμη της προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικώς με το εάν πρόκειται για περίπτωση εγκαταλείψεως ναυτικών στο εσωτερικό ή το εξωτερικό.
 
Άρθρο δεύτερο
Καθορίζουμε τα αναγκαία στοιχεία και τη διαδικασία προσδιορισμού και καταβολής της οφειλόμενης προστασίας στους εγκαταλειπόμενους στο εξωτερικό ναυτικούς, μέλη πληρώματος πλοίων με ελληνική σημαία και συμβεβλημένων με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο υπό ξένη σημαία πλοίων, ως κατωτέρω:
α) Εφόσον κριθεί από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής ότι το πλήρωμα εγκαταλείφθηκε και είναι αναγκαίος ο επαναπατρισμός των ναυτικών, αποστέλλονται σε αυτούς, με μέριμνα και δαπάνες της Εστίας Ναυτικών τα εισιτήρια παλιννοστήσεως και εύλογο χρηματικό ποσόν για έξοδα και λοιπές δαπάνες ταξιδιού.
β) Μετά την επάνοδο των ναυτικών στην Ελλάδα αυτοί προσκομίζουν στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κατάσταση που περιλαμβάνει το πλήρωμα και τις έναντι βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές του, που έχει εγκριθεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Σε περίπτωση πλοίου για το οποίο η οικεία Συλλογική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας δεν έχει συνυπογραφεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η πιο πάνω κατάσταση εγκρίνεται από την Επιτροπή με βάση στοιχεία που προσκομίζουν οι ναυτικοί.
γ) Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας αποστέλλει με απόδειξη στον πλοιοκτήτη ή τον εκπρόσωπο αυτού αντίγραφο της ανωτέρω κατάστασης για έλεγχο και τάσσει σε αυτόν προθεσμία τριών (03) εργασίμων ημερών για να απαντήσει εάν συμφωνεί ή διαφωνεί προς το περιεχόμενό της. Σε περίπτωση διαφωνίας του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του, περί του ύψους των χρηματικών ποσών της κατάστασης του εδαφίου (β) αποφαίνεται η Επιτροπή.
δ) Μετά τον έλεγχο από τον πλοιοκτήτη ή την πάροδο απράκτου της ταχθείσης προθεσμίας ή σε περίπτωση διαπίστωσης με οποιονδήποτε τρόπο ότι τα γραφεία του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του έπαυσαν να λειτουργούν, η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό περί του δικαιουμένου, από κάθε ένα ναυτικό, χρηματικού ποσού. Το ως άνω πρακτικό κυρώνεται από τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής και κοινοποιείται στην Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας και στην Διεύθυνση Υποστήριξης Ασφαλιστικών Οργανισμών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην ΔΟΥ Πλοίων, στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, στον Οίκο Ναύτου, στην Εστία Ναυτικών, στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, στους δικαιούχους ναυτικούς με κάθε πρόσφορο μέσο και στον υπόχρεο πλοιοκτήτη ή στον εκπρόσωπο αυτού. Βάσει του κατά τα ανωτέρω κυρωθέντος πρακτικού, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο καταβάλει από το κεφάλαιο Ασθενείας και Ανεργίας Ναυτικών (ΚΑΑΝ) σε κάθε δικαιούχο ναυτικό το προσδιορισθέν χρηματικό ποσό, γνωστοποιεί την γενομένη καταβολή στους αποδέκτες του πρακτικού και προβαίνει στο κλείσιμο του ναυτολογίου του πλοίου.
 
Άρθρο τρίτο
Καθορίζουμε τα αναγκαία στοιχεία και τη διαδικασία προσδιορισμού και καταβολής της οφειλόμενης προστασίας στους εγκαταλειπόμενους στο εσωτερικό ναυτικούς, μέλη πληρώματος πλοίων με ελληνική σημαία και συμβεβλημένων με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο υπό ξένη σημαία πλοίων ως κατωτέρω:
α) Εφόσον κριθεί από τον Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Επιτροπής ότι το πλήρωμα εγκαταλείφθηκε, οι ναυτικοί προσκομίζουν στη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κατάσταση που περιλαμβάνει το πλήρωμα και τις έναντι βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές του, που έχει εγκριθεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Σε περίπτωση πλοίου για το οποίο η οικεία Συλλογική Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας δεν έχει συνυπογραφεί από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η πιο πάνω κατάσταση εγκρίνεται από την Επιτροπή με βάση στοιχεία που προσκομίζουν οι ναυτικοί.
β) Η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας αποστέλλει με απόδειξη στον πλοιοκτήτη ή τον εκπρόσωπο αυτού αντίγραφο της ανωτέρω κατάστασης για έλεγχο και τάσσει σε αυτόν προθεσμία τριών (03) εργασίμων ημερών για να απαντήσει εάν συμφωνεί ή διαφωνεί προς το περιεχόμενό της. Σε περίπτωση διαφωνίας του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του, περί του ύψους των χρηματικών ποσών της κατάστασης του εδαφίου (β) αποφαίνεται η Επιτροπή.
γ) Μετά τον έλεγχο από τον πλοιοκτήτη ή την πάροδο απράκτου της ταχθείσης προθεσμίας ή σε περίπτωση διαπίστωσης με οποιονδήποτε τρόπο ότι τα γραφεία του πλοιοκτήτη ή του εκπροσώπου του έπαυσαν να λειτουργούν, η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό περί του δικαιουμένου, από κάθε ένα ναυτικό, χρηματικού πoσού. Το ως άνω πρακτικό κυρώνεται από τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής και κοινοποιείται στην Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας και στην Διεύθυνση Υποστήριξης Ασφαλιστικών Οργανισμών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στην ΔΟΥ Πλοίων, στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, στον Οίκο Ναύτου, στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, στους δικαιούχους ναυτικούς με κάθε πρόσφορο μέσο και στον υπόχρεο πλοιοκτήτη ή στον εκπρόσωπο αυτού. Βάσει του κατά τα ανωτέρω κυρωθέντος πρακτικού, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο καταβάλει από το κεφάλαιο Ασθενείας και Ανεργίας Ναυτικών (ΚΑ−ΑΝ) σε κάθε δικαιούχο ναυτικό το προσδιορισθέν χρηματικό ποσό, γνωστοποιεί την γενομένη καταβολή στους αποδέκτες του πρακτικού και προβαίνει στο κλείσιμο του ναυτολογίου του πλοίου.
 
Άρθρο τέταρτο
Κάθε προηγούμενη σχετική με το θέμα της παρούσας Απόφαση και των οριζομένων σε αυτήν, καταργείται. Να κοινοποιηθεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και για εκτέλεση.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
 
Πειραιάς, 8 Μαρτίου 2010
Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΛΟΥΚΙΑ−ΤΑΡΣΙΤΣΑ ΚΑΤΣΕΛΗ

 

 

 



#8 salis

salis
  • Members
  • 23 posts

Posted 06 October 2013 - 13:43

Νομίζω ότι το χειρότερο από όλα είναι ότι αναγκάζονται Έλληνες ναυτικοί να παίρνουν υπηκοότητες τρίτων χωρών για να βρουν πλοίο να μπαρκάρουν...εκεί φτάσαμε!! βέβαια αναμενόμενο...



#9 csst9728

csst9728
  • eMembers
  • 627 posts

Posted 08 October 2013 - 00:38

Λεπτομέρειες για την έννοια της επίσχεσης εργασίας εδώ.

Συνήθως (τουλάχιστον αυτό προτείνουν κάποιοι νομικοί), ο εργαζόμενος σε καθεστώς επίσχεσης παρουσιάζεται στην εργασία του (ώστε σε καμμία περίπτωση ο εργοδότης να μην μπορεί να ισχυριστεί περί παραίτησης) δηλώνοντας παρουσία χωρίς όμως να εργάζεται. Ενδεχομένως στα πλοία η παρουσία να είναι περισσότερο υποχρεωτική για λόγους ασφαλείας.

 

Όσον αφορά τον πλοίαρχο, θα πρέπει κατά την παραίτηση να οριστεί και να αναλάβει αντικαταστάτης - αλλιώς η παραίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή από το λιμεναρχείο (δεν μπορεί να υπάρχει πλοίο σε λιμάνι χωρίς πλοίαρχο).


Edited by csst9728, 08 October 2013 - 00:38 .

Εξέχον μέλος σκοτεινών κέντρων που επιζητούν το κακό του έθνους
(πρώην μέλος της συμμορίας της δραχμής)


#10 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,956 posts

Posted 08 October 2013 - 16:48

Όσον αφορά τον πλοίαρχο, θα πρέπει κατά την παραίτηση να οριστεί και να αναλάβει αντικαταστάτης - αλλιώς η παραίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή από το λιμεναρχείο (δεν μπορεί να υπάρχει πλοίο σε λιμάνι χωρίς πλοίαρχο).

 

Καλά, τί είδους "ομηρεία" είναι αυτή του πλοιάρχου? Εάν υποθέσουμε ότι είναι απλήρωτος κανένα εξάμηνο και βρεί μια καλοπληρωμένη δουλειά σε άλλο πλοίο, δεν μπορεί να παραιτηθεί και να πάει να δουλέψει? Και ποιός θα δεχθεί να τον αντικαταστήσει όταν ξέρει ότι δεν πρόκειται να πληρωθεί?



#11 csst9728

csst9728
  • eMembers
  • 627 posts

Posted 08 October 2013 - 21:42

Νηρέα, μεγάλες θέσεις - μεγάλες ευθύνες. 

Νομίζω πως μετά από δικαστική απόφαση για την τύχη του πλοίου (και τη μεταφορά του εκτός λιμανιού σε ασφαλές σημείο), ο πλοίαρχος μπορεί να παραιτηθεί.

Η κατάσταση ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα (όσο το πλοίο βρίσκεται εντός λιμένα - δηλαδή τυπικά ενεργό).

Προφανώς και ο πλοίαρχος αντίστοιχα μπορεί να κινηθεί εναντίον της εταιρείας του για να "σπρώξει" τις εξελίξεις.

Επιπλέον μην ξεχνάμε , πως ο χρόνος της επίσχεσης (και αντίστοιχα της παρουσίας του πλοιάρχου στο χρεωκοπημένο πλοίο) είναι υπό αμοιβή (και μετρά επιπλέον στα ήδη χρωστούμενα).

 

σημείωση: ένας επιπλέον λόγος όπου πολλές φορές βλέπετε σε εταιρείες υπό πτώχευση τους απλήρωτους εργαζόμενους να "καταλαμβάνουν" τις εγκαταστάσεις, είναι ώστε να προφυλάξουν τα πάγια της εταιρείας, από τα οποία κατά τον πλειστηριασμό θα πληρωθούν τα χρωστούμενα.


Εξέχον μέλος σκοτεινών κέντρων που επιζητούν το κακό του έθνους
(πρώην μέλος της συμμορίας της δραχμής)


#12 ΝΗΡΕΑΣ

ΝΗΡΕΑΣ
  • eMembers
  • 7,956 posts

Posted 11 November 2013 - 14:41

Και επίσημα αναγνωρίστηκαν ως εγκατελειμμένοι από τον πλοιοκτήτη, 39 ναυτικοί του Πηνελόπη Α, και πλέον μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία παροχής προστασίας από το κράτος.

 

Και αυτό πρακτικά τί σημαίνει?



#13 express skiathos

express skiathos
  • eMembers
  • 2,385 posts

Posted 11 November 2013 - 18:32

Κάτι άσχετο, αλλά μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: Στο έγγραφο που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, δίπλα από το όνομα του κάθε ναυτικού έχει έναν αριθμό ΜΕΘ. Τι σημαίνουν τα αρχικά αυτά?



#14 ΟΡΙΩΝ

ΟΡΙΩΝ
  • eMembers
  • 78 posts

Posted 11 November 2013 - 18:54

Αν δεν κάνω λάθος σημαίνει Μητρώο Εργατών Θαλάσσης.



#15 Panagia Ekatontapiliani

Panagia Ekatontapiliani
  • eMembers
  • 22,134 posts

Posted 11 November 2013 - 22:40

Με απλά λόγια το νούμερο του ναυτικού φυλλαδίου τους

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου!!!


#16 enas chiotis

enas chiotis
  • eMembers
  • 4,216 posts

Posted 18 November 2013 - 19:26

Και επίσημα αναγνωρίστηκαν ως εγκατελειμμένοι από τον πλοιοκτήτη, 39 ναυτικοί του Πηνελόπη Α, και πλέον μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία παροχής προστασίας από το κράτος.

 

 

Και αυτό πρακτικά τί σημαίνει?

 

Όπως αναφέρει ο υπουργός σε απάντηση ερώτησης στη Βουλή για το Πηνελόπη, αυτό οδηγεί σε καταβολή από το ΝΑΤ, αποδοχών ενός τριμήνου, όπως αυτές προβλέπονται από τις συλλογικές συμβάσεις.



#17 Panagia Ekatontapiliani

Panagia Ekatontapiliani
  • eMembers
  • 22,134 posts

Posted 15 January 2014 - 16:05

Τι ακριβως ειναι η Συμβαση Ναυτικης Εργασιας (MLC) ?? Γιατι απο ναυτικους ακουσα οτι θεωρειται καλυτερη!! Γιατι πλεον εαν υπαρχει καποια οφειλη προς καποιο ναυτικο γινεται ανωνυμη καταγγελια (τωρα χρειαζεται επωνυμη καταγγελια στα σωματεια) με αποτελεσμα το πλοιο να σταματησει αμεσα εαν δεν εξοφληθουν οι ναυτικοι!! Καθως και πλεον πρεπει να υπαρχει αντιγραφο των πληρωμων των ναυτικων στο πλοιο περα απο το βιβλιο υπερωριων που κολλαγαν ενα αντιγραφο πληρωμης!!

 

Καποιες παραπανω πληροφοριες σχετικα με αυτο το θεμα απο την ΕΞΠΡΕΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 6 Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εφαρμογή απαιτήσεων της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, που τέθηκε σε εφαρμογή στη χώρα μας από τις 20 Αυγούστου, στην περίπτωση που δεν υφίσταται σε ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης των ναυτικών, συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται στη σύμβαση.

 

Πάντως, οι απόψεις των νομικών σε αυτό το θέμα διίστανται, καθώς ορισμένοι αναφέρουν ότι λόγω εφαρμογής των μνημονιακών υποχρεώσεων έως το 2016 δεν ισχύει η μετενέργεια των συμβάσεων, ωστόσο άλλοι αναφέρουν ότι ο κλάδος των ναυτικών εξαιρείται.

 

Πρόσθεσαν δε ότι όλες οι εταιρείες της ακτοπλοΐας προχώρησαν στην υπογραφή νέων συμβάσεων εργασίας στα πληρώματά τους, με αφορμή την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, που από τις 20 Αυγούστου έχει επικυρώσει και η χώρα μας. Οι συμβάσεις αυτές, σύμφωνα με τους ίδιους, ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη συλλογική σύμβαση που έχει υπογραφεί με την ΠΝΟ.


Edited by proud_ionian, 15 January 2014 - 16:39 .
move

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου!!!


#18 Petros P

Petros P
  • eMembers
  • 1,927 posts
  • LocationPiraeus

Posted 15 January 2014 - 16:15

Οι μεν ναυτικοι λενε οτι ευτυχως τους σκεφτονται οι διεθνεις οργανισμοι μετα την ταλαιπωρια της εναρμονισης τους με τη χαρτογραφια του ISM και απο την αλλη οι εταιριες,και ειδικοτερα οι μικροτερες τα "εχουν παίξει" με το MLC



#19 Cruise Europa

Cruise Europa
  • eMembers
  • 1,022 posts

Posted 15 January 2014 - 18:18

Τι ακριβως ειναι η Συμβαση Ναυτικης Εργασιας (MLC) ?? Γιατι απο ναυτικους ακουσα οτι θεωρειται καλυτερη!!

 

 

Καθως και πλεον πρεπει να υπαρχει αντιγραφο των πληρωμων των ναυτικων στο πλοιο περα απο το βιβλιο υπερωριων που κολλαγαν ενα αντιγραφο πληρωμης!!

 

 

Η περιβόητη MLC είναι με απλά λόγια η "Χάρτα δικαιωμάτων των ναυτικών".  Αυτό που κερδίζουν οι ναυτικοί είναι:

1) καλύτερες συνθήκες και όροι απασχόλησης, ειδικά για νέους ναυτικούς,

2) Σωστότερη ενδιαίτηση και τροφοδοσία, όπου θα ελέγχονται απο ειδικούς επιθεωρητές

3) σωστότερη ασφάλιση, όταν θα είναι ξέμπαρκοι, σε σχέση με ότι ίσχυε περί ανανέωσης βιβλιαρίου, κλπ

και τέλος 4) όταν είναι ναυτολογημένοι θα υπάρχει ουσιαστικότερη ιατρική περίθαλψη και προστασία των ναυτικών, απ'ότι ίσχυε εως τις 20/08/13, όπου και τέθηκε σε εφαρμογή η νέα διεθνής σύμβαση.

 

Εγώ ένα δεν καταλαβαίνω, σε αυτό που αναφέρει ο Π100 περί αντίγραφου πληρωμών ναυτικών, απο τη στιγμή που τα χρήματα μπαίνουν στην τράπεζα τί άλλο να χρειάζεται πέραν αυτών που κάνουν μέχρι τώρα??



#20 MILTIADIS

MILTIADIS
  • eMembers
  • 1,844 posts

Posted 15 January 2014 - 19:57

Τι ακριβως ειναι η Συμβαση Ναυτικης Εργασιας (MLC) ?? Γιατι απο ναυτικους ακουσα οτι θεωρειται καλυτερη!! 

Απο ναυτικους θεωρειται καλυτερη οταν ειναι ενταγμενη ομως στην ΣΣΕ.Εδω υπαρχουν αντιδρασεις διοτι η Ανεκ επιχειρει να συναψει ατομικες συμβασεις εργασιας.Αρα το θεμα δεν ειναι η MLC αυτη καθεαυτη.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users